als je de sectortijden bij elkaar optelt kom je uit op een 43.8 wat p3 geweest zou zijn.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:15 schreef theguyver het volgende:
We zullen morgen wel zien, ik verwacht van Hamilton dat hij zijn auto nog een paar keer in die mooie parkeerplaats zet.
Wel balen voor Max, bottas heeft 'm 2 a 3 plekken gekost.
Misschien dat een goeie strategie voor max morgen goed uitpakt, zolang hij maar niet te gretig is op deze baan zoals in Monaco, liever een paar punten dan een DNF
Kon ik niet zo goed zien op de kleine klote tv op werk.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:17 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
als je de sectortijden bij elkaar optelt kom je uit op een 43.8 wat p3 geweest zou zijn.
Oh kak. Ik moet ook niet 3 dingen tegelijk doenquote:
Staat er toch?quote:
quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:18 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Oh kak. Ik moet ook niet 3 dingen tegelijk doen
als hij maar heel blijft, wat betreft is dat "follow Hamilton" niet zo'n goed ideequote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:24 schreef VacaLoca het volgende:
Max z'n snelste sectoren bij elkaar geeft een 1:43.897 dus kleine tiende sneller dan Ricciardo en Vettel. Al zijn Ricciardo zn beste sector tijden 1:43.815 bij elkaar.
Maar Max was dus snel. Bied hoop
quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
als hij maar heel blijft, wat betreft is dat "follow Hamilton" niet zo'n goed idee
Die rijdt dit weekend nog wel een paar keer rechtdoor vrees ik. Rosberg gaat de wedstrijd met drie vingers in de neus winnenquote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
als hij maar heel blijft, wat betreft is dat "follow Hamilton" niet zo'n goed idee
dat idee heb ik ook ja, Ham was een beetje overconfidentquote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die rijdt dit weekend nog wel een paar keer rechtdoor vrees ik. Rosberg gaat de wedstrijd met drie vingers in de neus winnen
Overconfidentquote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat idee heb ik ook ja, Ham was een beetje overconfident
?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:59 schreef Dimauro het volgende:
[..]
OverconfidentHij stond iedere 3 bochten naast de baan..
Leek meer of hij totaal zijn ritme kwijt was en geen rempunten, balans etc had.quote:
Max in 2 ronden de bocht uitgedrukt waardoor max p9 heeftquote:Op zaterdag 18 juni 2016 18:10 schreef BroesWillems het volgende:
Wat heeft Bottas gedaan? Zit mobiel en kan niet zo makkelijk teruglezen...
lekker dan...quote:Op zaterdag 18 juni 2016 18:12 schreef CrashO het volgende:
[..]
Max in 2 ronden de bocht uitgedrukt waardoor max p9 heeft
Dat was #1. En toen in de laatse ronde (net nadat rood voorbij was met nog iets van 2min op de klok was en iedereen dus nog 1 running lap kon maken). Deed hij vrijwel hetzelfde opnieuw.. hufter. Waarbij Bottas zijn eigen tijd ook sloopte trouwens.quote:
Heeft Bottas zijn eigen tijd er meekunnen verbeteren? Nee.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 18:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Maar was het objectief gezien ook een verkeerde actie van Bottas? Of alleen door onze bril bezien?
Ja. Je gaat niet iemand inhalen als je beiden in een snelle ronde zit.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 18:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Maar was het objectief gezien ook een verkeerde actie van Bottas? Of alleen door onze bril bezien?
Kutfin.quote:Trek je conclusies
Bottas mag daar gewoon inhalen als 'ie sneller is en bezig is met een snelle ronde.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 18:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Maar was het objectief gezien ook een verkeerde actie van Bottas? Of alleen door onze bril bezien?
Je blijft ook niet achter iemand hangen als je in een snelle ronde zit en op dat moment sneller bent dan degene voor je.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 18:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja. Je gaat niet iemand inhalen als je beiden in een snelle ronde zit.
Jawel, pech, had je maar een groter gat moeten laten vallen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 19:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je blijft ook niet achter iemand hangen als je in een snelle ronde zit en op dat moment sneller bent dan degene voor je.
Maar als je dat niet hebt laten vallen, mag je nog steeds inhalen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 19:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jawel, pech, had je maar een groter gat moeten laten vallen.
Dat is ook aan de voorligger wanneer het krap wordt om voor de vlag aan je laatste ronde te beginnen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 19:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jawel, pech, had je maar een groter gat moeten laten vallen.
Dat 'ie hem wil gaan inhalen is an sich natuurlijk prima maar doe het dan ergens waar het kan en je jezelf en degene die je inhaalt niet hindert. En doe het dan al helemaal geen twee keer natuurlijk.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 19:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Bottas mag daar gewoon inhalen als 'ie sneller is en bezig is met een snelle ronde.
Als 'ie achter Max blijft hangen, verbetert hij zijn tijd ook niet.
Je verliest allebei tijd zoquote:Op zaterdag 18 juni 2016 19:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Maar als je dat niet hebt laten vallen, mag je nog steeds inhalen.
Dat het niet de meest handige optie is, is punt twee.
Als je in de bochten kort achter iemand zit, verlies je ook tijd.quote:
Eindelijk een advocaat van de spreekwoordelijke "duivel'. Max had dit gewoon moeten voorkomen. (los gezien van het feit dat Bottas inderdaad de schuldige is)quote:Op zaterdag 18 juni 2016 19:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als je in de bochten kort achter iemand zit, verlies je ook tijd.
Was de volgorde uit de pits niet RIC, BOT, VET, VES? In de outlap haalde VET iig BOT in. Max moet 'm dus ook ingehaald hebben in de outlap. Als je dan vervolgens het gat voor je zo groot laat worden, dat de man achter je maar net nog op tijd de hotlap in mag gaan, dan roep je het wel een beetje over jezelf af.
Ik 'blaat' hier al mee sinds ruim voor Max zijn eerste test in een formule-klasse deed. Zij het af en toe, net als jij. Alleen kom jij gedurende de sessies alleen tevoorschijn als je geïrriteerd bent vanwege [insert random reden] en het betrekking heeft op Hamilton.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 16:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat zeg ik, als dat je waarneming is moet je wel iemand zijn die hier sinds de Verstappen-hype af en toe mee komt blaten
[..]
Dat de sport niet altijd even consequent is als het op regelgeving aankomt ben ik met je eens. Dat het pro-Hamilton zou zijn ben ik dan weer niet met je eens.quote:Een van de leuke dingen van sport is dat de regels voor alle deelnemers gelden.
Max zat in de versnellingsbak van Vettel, die voelde de bui al hangen. Klopt dus niet wat je zegt. Bottas had bovendien tijd genoeg.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 19:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als je in de bochten kort achter iemand zit, verlies je ook tijd.
Was de volgorde uit de pits niet RIC, BOT, VET, VES? In de outlap haalde VET iig BOT in. Max moet 'm dus ook ingehaald hebben in de outlap. Als je dan vervolgens het gat voor je zo groot laat worden, dat de man achter je maar net nog op tijd de hotlap in mag gaan, dan roep je het wel een beetje over jezelf af.
Wat een kneus. A) kon hij dat weten, B) ga je toch niet inhalen in kwali idioot C) Max was halve sec sneller in sector 1 dus hij kon beter Max volgen, verlies je mss drie tienden maar dan aan eind ronde pakt ie dat met tow terug.quote:"Ik had niet in de gaten dat de Red Bulls zo snel gingen op het rechte stuk", verzuchtte Bottas. "Het lukte daardoor niet helemaal om een goede inhaalactie te maken. Het is sowieso niet mijn dag vandaag, ik ben erg ongelukkig
Heeft hij niets meegekregen van de race in Canada? Ook niet achteraf?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 22:55 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Wat een kneus. A) kon hij dat weten, B) ga je toch niet inhalen in kwali idioot C) Max was halve sec sneller in sector 1 dus hij kon beter Max volgen, verlies je mss drie tienden maar dan aan eind ronde pakt ie dat met tow terug.
Hopelijk morgen geen crashes rondom Max waar ie last van heeft anders dubbel genaaid als top vier wel vrij door kan, want daar hoorde ie te staan.
Wordt beetje vermoeiend om steeds uit te kijken naar f1 weekend en dit soort onnozeligheden roet in eten gooien
quote:
dank!quote:
Hij was op weg naar P3 toen de rode vlag viel volgens Max, en die is meestal vrij realistisch.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 22:26 schreef BeamofLight het volgende:
Gewoon kut dit weekend
Riep al dat t p9 zou gaan worden
Zou eigenlijk natuurlijk p5 ongeveer zijn maar goed
Rosberg 1
Dan wordt een leuk voor 2-5
Max zal effe moeten afkijken want er gaat zat gebeuren en wordt 5e uiteindelijk
Hij heeft ook 2 mensen achter zich die in principe niet langzamer waren, Hamilton uiteraard maar ook Hulkenberg, nu kan hij die laatste wel achter zich houden maar podium wordt toch wel heel moeilijk hoorquote:Op zondag 19 juni 2016 09:59 schreef aesop het volgende:
[..]
Hij was op weg naar P3 toen de rode vlag viel volgens Max, en die is meestal vrij realistisch.
Kan nog een hele aardige race worden. Max had de hoogste top snelheid op het rchte stk, dus weinig vleugel, en hij was lekker aan het glijden in de bochten, het is een beetje een kartbaan zei hij al.
Top 5 lijkt me mogelijk, en podium, waarom niet? Moet hij zelf geen fouten maken natuurlijk, en dat is in Baku snel gemaakt.
Ik acht de kans groot dat er een aantal coureurs in de muur eindigen en zo niet dan op zijn minst rechtdoor in een uitloopstrook. Het is maar net hoe vaak dat gebeurt. En het kan Max ook gebeuren. Ik zie Max daarom net zo makkelijk 10e worden als 3e.quote:Op zondag 19 juni 2016 10:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij heeft ook 2 mensen achter zich die in principe niet langzamer waren, Hamilton uiteraard maar ook Hulkenberg, nu kan hij die laatste wel achter zich houden maar podium wordt toch wel heel moeilijk hoor
met die gok kan je geen geld winnen maar dat het loterij gaat worden geloof ik ook wel, ik verwacht wel een leuke race achter Rosbergquote:Op zondag 19 juni 2016 10:14 schreef aesop het volgende:
[..]
Ik acht de kans groot dat er een aantal coureurs in de muur eindigen en zo niet dan op zijn minst rechtdoor in een uitloopstrook. Het is maar net hoe vaak dat gebeurt. En het kan Max ook gebeuren. Ik zie Max daarom net zo makkelijk 10e worden als 3e.
Belachelijk natuurlijk, omdat Hamilton... Laat 'm dat lekker vanuit de pits starten na een bandenwissel.quote:Op zondag 19 juni 2016 10:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Hamilton schijnt een andere set banden te mogen gebruiken die even laps hebben als zijn Q2 banden maar zonder flatspot 'even if they are not his own'
vreemd.
quote:g) At the start of the race each car which qualified for Q3 must be fitted with the tyres with which the driver set his fastest time during Q2. This will only be necessary for these cars if dry-weather tyres were used to set the fastest time in Q2 and if dry-weather tyres are used at the start of the race. Any such tyres damaged during Q2 will be inspected by the FIA technical delegate who will decide, at his absolute discretion, whether any may be replaced and, if so, which tyres they should be replaced with. A penalty under Article 38.3(d) will be imposed on any driver whose car is not fitted with the tyres with which he set his fastest time in Q2 (except if damaged tyres have been replaced with the approval of the FIA technical delegate).
ditquote:Op zondag 19 juni 2016 10:55 schreef zoem het volgende:
Ja, bizar. Een dergelijke wissel zou eigenlijk gepaard moeten gaan met een (grid)straf.
Ik vind het leuk als Verstappen het goed doet, en ik vind het een heel interessant talent, maar ik kijk nog steeds F1 voor de strijd om het WK, verdeeld in individuele races. Hamilton speelt een belangrijke rol in die strijd, net als hoe Mercedes met zijn twee rijders om gaat en hoe de stewards omgaan met het gedrag en overtredingen van de grote favoriet, de commercieel interessantste en de lieveling van het land waar de F1 een belangrijke industrie is.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 19:30 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Ik 'blaat' hier al mee sinds ruim voor Max zijn eerste test in een formule-klasse deed. Zij het af en toe, net als jij. Alleen kom jij gedurende de sessies alleen tevoorschijn als je geïrriteerd bent vanwege [insert random reden] en het betrekking heeft op Hamilton.
Maar niet het recht om een aanrijding te veroorzaken door van de racelijn af te wijken. En als de eerste coureur het recht van racelijn heeft, waarom volgt er dan geen straf wanneer die er afgekegeld wordt doordat de achterligger in een overmoedige inhaalpoging het gras op stuurt en de controle verliest?quote:Dat de sport niet altijd even consequent is als het op regelgeving aankomt ben ik met je eens. Dat het pro-Hamilton zou zijn ben ik dan weer niet met je eens.
In Canada reageerde je bijvoorbeeld verbolgen over het startincident tussen Rosberg en Hamilton, waar 'de regels voor Hamilton niet gelden'. Schijnbaar. Desondanks is dit een situatie die al tig keer voorbij is gekomen en waarvoor geen straf volgt. Zowel bij de start als gedurende de race. Simpelweg vanwege het feit dat de eerste coureur het recht van de racelijn heeft.
Ik denk niet dat je goed oplet. Maar wat me ook in het bijzonder stoort is dat er een soort consensus is om het verhaal van Hamilton mooier te maken. Hamilton is altijd sneller en anders was er iets aan de hand, Hamilton maakt weer eens een zeldzaam foutje, Hamilton heeft pech. Hamilton heeft dit seizoen al aardig wat helemaal zelf verkloot, en het is Rosberg die de pech heeft om er in leidende positie van afgekegeld te worden, de pech heeft dat hij een teamorder krijgt om zijn rivaal in het WK er voorbij te laten, hij heeft de pech dat hij buiten de baan wordt gekegeld en op plek 9 of zo terugkomt. Ik las gisteren op de BBC zelfs dat Hamilton de kwalificatie domineerde met zijn 0.6 achter in Q1, een volle seconde achter in Q2 en 20 seconden achter in Q3. Dat soort gelul sijpelt ook door naar ziggo sport en Doornbos doet er gewoon zelf aan mee.quote:In Spanje kwam je met een soortgelijke reactie. In mijn ogen is dat echter een duidelijk race-incident, omdat voor beiden wat te zeggen valt. Logischerwijs is dit ook vanuit de raceleiding zo beoordeeld.
Hamilton presteert dit jaar prima, ondanks gezeur over zijn privéleven. Nu crasht hij vandaag in de kwalificatie, waarna je er meteen bovenop zit om hem labiel te noemen.
Sterker nog - in de voorgaande drie F1-topics heb je het over niks anders gehad dan Hamilton, in negatieve zin (needless to say). Is het dan al met al heel vreemd dat dat mijn eerste waarneming is?
Geen blad voor de mond over Bottasquote:Op zaterdag 18 juni 2016 22:40 schreef caspervc het volgende:
Q&A met Max na de quali
http://www.formula1.com/c(...)iour-dangerous-.html
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
quote:Op zondag 19 juni 2016 11:25 schreef Inbox4me het volgende:
[..]
Geen blad voor de mond over Bottas
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
dan maar hopen dat op de anderen ook nog wat vlakke plaatsen zittenquote:Op zondag 19 juni 2016 11:43 schreef franklop het volgende:
Alleen de linkervoorband van HAM wordt vervangen
Die had hij dan ook wel mogen vervangen denk ikquote:Op zondag 19 juni 2016 11:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan maar hopen dat op de anderen ook nog wat vlakke plaatsen zitten
die banden zouden wel wat beschadigd moeten zijn lijkt me gezien het van de baan afschuiven van Hamiltonquote:Op zondag 19 juni 2016 11:52 schreef franklop het volgende:
[..]
Die had hij dan ook wel mogen vervangen denk ik
Hij krijgt gewoon een nieuwe set.quote:Op zondag 19 juni 2016 11:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan maar hopen dat op de anderen ook nog wat vlakke plaatsen zitten
http://www.autosport.com/(...)ment-tyre-set-for-gpquote:Lewis Hamilton will be given another set of super-soft Formula 1 tyres with the same mileage to the ones he damaged in European Grand Prix qualifying for Sunday's race.
Uiteraard, één band vervangen slaat nergens op en is inderdaad gevaarlijk. Maar ik dacht: laat ik het maar even bevestigen hier.quote:Op zondag 19 juni 2016 12:03 schreef Greys het volgende:
Dat wisten we toch al dat dat hoogstwaarschijnlijk ging gebeuren? Die veiligheidsregel hebben ze niet speciaal voor Lewis bedacht. Dit zat er dik in en best logisch ook.
of van hunzelf, of van een ander team, zal pirelli dan wel regelen.quote:Op zondag 19 juni 2016 12:08 schreef Cracka-ass het volgende:
Waar halen ze banden met precies die mileage vandaan?
Uit vorige races. Alle gebruikte banden gaan terug naar Pirelli.quote:Op zondag 19 juni 2016 12:08 schreef Cracka-ass het volgende:
Waar halen ze banden met precies die mileage vandaan?
Oh ja, dramatisch was dat. Een van de laatste rondes, in leidende positie.quote:
allerlaatste zelfs. Hij had sowieso mega veel pech dat seizoenquote:Op zondag 19 juni 2016 12:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Oh ja, dramatisch was dat. Een van de laatste rondes, in leidende positie.
Ik snap het safety argument ook niet. Je kunt best een of meer rondjes met een flat spot rijden. De veiligheidsuitzondering lijkt mij voor lekken en beschadigingen die het risico op een klapband vergroten. Beschadigingen aan het loopvlak vormen op zich geen veiligheidsrisico.quote:Op zondag 19 juni 2016 11:48 schreef Dauthi het volgende:
Ik vind het een hele rare gewaarwording. Je rijdt je banden zo ver aan gort, dat je andere gelijkwaardige banden mag uitzoeken die je niet hebt...
Ze hadden hem gewoon uit de pits moeten laten starten met uiteraard nog een te nemen pitstop voor de banden, Softs en mediums is het enige dat ie over heeft, en dus het enige waar hij op kan starten, wel zo eerlijk.
die hebben ze toch niet allemaal bij zichquote:Op zondag 19 juni 2016 12:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Uit vorige races. Alle gebruikte banden gaan terug naar Pirelli.
Precies mijn gedacht. Had ie die maar niet moeten flat-spotten.quote:Op zondag 19 juni 2016 12:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik snap het safety argument ook niet. Je kunt best een of meer rondjes met een flat spot rijden. De veiligheidsuitzondering lijkt mij voor lekken en beschadigingen die het risico op een klapband vergroten. Beschadigingen aan het loopvlak vormen op zich geen veiligheidsrisico.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |