Door: NU.nlquote:Het Britse parlementslid Jo Cox is gewond geraakt bij een schietpartij in Birstall, in de buurt van Leeds. Ze zou ook zijn neergestoken. Volgens Sky News verkeert de Labour-politica in kritieke toestand.
Cox zou in Birstall zijn voor gesprekken met inwoners in de lokale bibliotheek. Britse media melden op basis van ooggetuigen dat Cox na het incident bloedend op straat lag.
De politica is met een helikopter naar het ziekenhuis in Leeds gebracht. Volgens de BBC wordt het ziekenhuis bewaakt door gewapende agenten.
Cox is 41 jaar en moeder van twee kinderen.
Meer informatie volgt.
• Vermoord Brits parlementslid maakte eerder melding van bedreigingenquote:Het 41-jarige Britse parlementslid Jo Cox is donderdag overleden aan de gevolgen van een schiet- en steekpartij in Birstall, bij Leeds. Een 52-jarige man is eerder op de dag al aangehouden.
Live-blog van de BBC.quote:Het Britse parlementslid Jo Cox, die donderdag werd doodgeschoten, had bij de politie eerder melding gemaakt van bedreigingen. Naar aanleiding van dat onderzoek werd in maart al een man aangehouden.
Cox had melding gemaakt van "kwaardaardige berichten" die zij via de mail had ontvangen.
De politie liet vrijdag echter weten dat deze verdachte niet de 52-jarige man was die Cox donderdag aanviel terwijl ze op campagne was voor het Brexit-referendum.
Net als feestende moslims bij een geslaagde aanslag. Ze haten elkaar, maar ondertussen lijken ze meer op elkaar dan ze zich beseffen.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 18:39 schreef motorbloempje het volgende:
Die link naar die mensen die dit leuk vonden (http://www.wehuntedthemam(...)k-labour-mp-jo-cox/) Mijn god.
We lijken net apenquote:Op vrijdag 17 juni 2016 18:44 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Net als feestende moslims bij een geslaagde aanslag. Ze haten elkaar, maar ondertussen lijken ze meer op elkaar dan ze zich beseffen.
Ik krijg 'page not found'. Zou hij verwijderd zijn?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 18:39 schreef motorbloempje het volgende:
Die link naar die mensen die dit leuk vonden (http://www.wehuntedthemam(...)k-labour-mp-jo-cox/) Mijn god.
Dit soort posts impliceren eerder dat het broodnodig is om meer aandacht te besteden aan zaken als logica en statistiek in het onderwijs.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 18:48 schreef Loekie1 het volgende:
Als deze dader onder de antidepressiva zat, lijkt me het toch wel eens tijd worden voor een ander beleid m.b.t. die pillen. Nooit agressief en opeens dit, dat is wat al te vreemd.
Ja, want miljoenen mensen krijgen antidepressiva en die zijn allemaal aan het moorden geslagen.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 18:48 schreef Loekie1 het volgende:
Als deze dader onder de antidepressiva zat, lijkt me het toch wel eens tijd worden voor een ander beleid m.b.t. die pillen. Nooit agressief en opeens dit, dat is wat al te vreemd.
Doet het hier gewoon nog.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 18:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik krijg 'page not found'. Zou hij verwijderd zijn?
Ik zie ook Page not found, kan zijn dat hij nog gecached staat.quote:
Nog nooit agressief? Wat doet hij dan bij een White suprematist beweging?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 18:48 schreef Loekie1 het volgende:
Laatste /) weghalen.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 18:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zie ook Page not found, kan zijn dat hij nog gecached staat.
Ging om de ) inderdaad. Zag het zo snel niet aangezien ik mobiel fok!.quote:
Hoe weet je dat hij daarbij zat?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 18:53 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Nog nooit agressief? Wat doet hij dan bij een White suprematist beweging?
Deze man bestelde manuals bij nazipartijen in de VS en was lid van een pro-apartheid club uit Zuid Afrika.quote:
Best wel.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:03 schreef JimmyDean het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De gelijkenis is treffend.
Ik ben anti EU en niet gek. Hoepel dus maar op met je domme generaliseringen.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:18 schreef Re het volgende:
die anti-EUers zijn gewoon ook een soort religie, net zo knettergek als hun extremistische counterparts
En wat was het motief dan voor die aanslag? Lijkt mij eerder dat hij Brexit hiermee schade berokkend.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:01 schreef Kosmoproleet het volgende:
https://www.theguardian.c(...)o-nazis-group-claims
Hij heeft haar gewoon ook bewust opgewacht, echt belachelijk hoeveel users hun kop in het zand steken.
Ja maar dan nog is dit een bizarre daad.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Deze man bestelde manuals bij nazipartijen in de VS en was lid van een pro-apartheid club uit Zuid Afrika.
Gecertificeerd gek, dat wil ik er wel ff bij zeggen. Maar daarvoor hebben we de pillenindustriequote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:18 schreef Re het volgende:
die anti-EUers zijn gewoon ook een soort religie, net zo knettergek als hun extremistische counterparts
Extremistische pro-EU'ers?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:18 schreef Re het volgende:
De elite likken is niet knettergek ?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:18 schreef Re het volgende:
och, als ik je maar lang genoeg over dezelfde kam scheer ga je vanzelf aanslagen plegen, toch?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:19 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ik ben anti EU en niet gek. Hoepel dus maar op met je domme generaliseringen.
Denken dat je toegelaten bent tot de elite, daar doet men het voor.quote:
Waarom?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:19 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ja maar dan nog is dit een bizarre daad.
Wat lul je nou man, droeftoeter.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:20 schreef Re het volgende:
[..]
och, als ik je maar lang genoeg over dezelfde kam scheer ga je vanzelf aanslagen plegen, toch?
nou ja, een antipsychoticum op zijn tijd ...quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:19 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Gecertificeerd gek, dat wil ik er wel ff bij zeggen. Maar daarvoor hebben we de pillenindustrie
Dank, deze werkt. Wat een afschuwelijke reacties, hebben mensen dan helemaal geen mededogen? Ze had een man en was moeder.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 18:55 schreef Kosmoproleet het volgende:
http://www.wehuntedthemam(...)-uk-labour-mp-jo-cox
Werkende link
Dat doet alleen de elite in zuidelijk Afrika. De westerse elite is zelf blank, dus die zie ik niet echt.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:21 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Waarom?
Als mensen elkaar de hele tijd ophitsen en zeggen dat de elite een samenzwering organiseert om blanken uit de weg te ruimen (of wat voor andere onzin ze elkaar wijsmaken) dan kan iemand doorslaan.
ja ik zie dat je je aangesproken voelt, waarom eigenlijk... ben jij knettergek dan?quote:
Ik ben anti-EU, wat jij blijkbaar gelijk stelt aan idioten die mensen vermoorden.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:22 schreef Re het volgende:
[..]
ja ik zie dat je je aangesproken voelt, waarom eigenlijk... ben jij knettergek dan?
ik stel helemaal niets gelijk, begin je het een beetje te snappen of niet?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:23 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ik ben anti-EU, wat jij blijkbaar gelijk stelt aan idioten die mensen vermoorden.
quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:24 schreef Re het volgende:
[..]
ik stel helemaal niets gelijk, begin je het een beetje te snappen of niet?
quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:18 schreef Re het volgende:
Waarom voel je je aangesproken? Heb je ook van die extremistische onzin geroepen?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:23 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ik ben anti-EU, wat jij blijkbaar gelijk stelt aan idioten die mensen vermoorden.
Helaas niet lijkt het.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Dank, deze werkt. Wat een afschuwelijke reacties, hebben mensen dan helemaal geen mededogen?
Omdat hij me aansprak.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:25 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Waarom voel je je aangesproken? Heb je ook van die extremistische onzin geroepen?
Ik ben anti-EU, kan je je eigen posts niet eens fatsoenlijk lezen?quote:
Zelfs al zijn ze oprecht bang, dan nog is het harteloos.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:25 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Helaas niet lijkt het.
Of ze hebben elkaar zo bang gemaakt dat ze denken dat dit de laatste oplossing is.
ik kan prima lezen, jij blijkbaar wat minder, maar als je het wil, wil je je best op dezelfde hoop gooien als je extremistische geloofsgenootjes hoorquote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:26 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Omdat hij me aansprak.
[..]
Ik ben anti-EU, kan je je eigen posts niet eens fatsoenlijk lezen?
Ik zou zeggen, lees je post nog eens door.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:27 schreef Re het volgende:
[..]
ik kan prima lezen, jij blijkbaar wat minder, maar als je het wil, wil je je best op dezelfde hoop gooien als je extremistische geloofsgenootjes hoor
Wat zou kosmoproleet van deze gelijkenis vinden?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:03 schreef JimmyDean het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De gelijkenis is treffend.
er staat niets vreemd hoor, anti-EUers zijn net als moslimextremistenquote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:30 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, lees je post nog eens door.
De ironie.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:23 schreef JimmyDean het volgende:
Er zijn extreemrechtse complottheorieën over "de elite" die een genocide van blanke mensen in Europa wil.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:21 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dat doet alleen de elite in zuidelijk Afrika. De westerse elite is zelf blank, dus die zie ik niet echt.
Dat had je niet.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:35 schreef Re het volgende:
[..]
er staat niets vreemd hoor, anti-EUers zijn net als moslimextremisten
je snapt wel dat ik het dan alleen over de extremisten heb, toch? dat lijkt me nogal duidelijk
quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Er zijn extreemrechtse complottheorieën over "de elte" die een genocide van blanke mensen in Europa willen.
Het is geschift ....![]()
Een variatie hiervan is: "de elite" wilt de Europese cultuur vernietigen... door islamieten naar Europa te halen en een dictatuur van de EU na te streven...
Dat is wat Anders Breivik in zijn manifest beweerde
Dan moet je het over extremistische anti-EUers hebben. Ik kan ook zeggen dat moslims moordenaars zijn weet jij het dan of ik het over alleen de extremisten heb?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:35 schreef Re het volgende:
[..]
er staat niets vreemd hoor, anti-EUers zijn net als moslimextremisten
je snapt wel dat ik het dan alleen over de extremisten heb, toch? dat lijkt me nogal duidelijk
Nee, die paar interviews / stukken die ik van Bosma heb gelezen waren voor mij wel bewijs genoeg dat ik mijn geld niet hoefde te verspillen aan nog meer van zijn gezwets.quote:
Beetje jammer dat je dan je mening al klaar hebt hè? Als je het gelezen had zou je geweten hebben dat het totaal nergens op sloeg dat je dat boek in deze context plaatst.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, die paar interviews / stukken die ik van Bosma heb gelezen waren voor mij wel bewijs genoeg dat ik mijn geld niet hoefde te verspillen aan nog meer van zijn gezwets.
Ooit al gehoord van het Coudenhove-Kalergi plan? Dit zijn geen verzinsels maar pure realiteit.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Er zijn extreemrechtse complottheorieën over "de elite" die een genocide van blanke mensen in Europa wil.
Het is geschift ....![]()
Een variatie hiervan is: "de elite" wilt de Europese cultuur vernietigen... door islamieten naar Europa te halen en een dictatuur van de EU na te streven...
Dat is wat Anders Breivik in zijn manifest beweerde
Leuk Wikipedia weetjequote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, die paar interviews / stukken die ik van Bosma heb gelezen waren voor mij wel bewijs genoeg dat ik mijn geld niet hoefde te verspillen aan nog meer van zijn gezwets.
quote:Voordat Bosma de politiek inging was hij directeur van NRG, de Nederlandse Radiogroep. Het bedrijf ging failliet. Het exploiteerde onder andere Colorful Radio, een zender die zich afficheerde als 'de enige landelijke multiculturele zender'.
Het was ook niet heel serieus bedoeld. Maar het hele gedachtegoed van Wilders en Bosma is natuurlijk gebaseerd op een elite die 'het land weggeeft', waarbij zij zelf dan de dappere strijders voor het volk zijn. Is natuurlijk ook één van de kernaspecten van dergelijk populisme.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:53 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Beetje jammer dat je dan je mening al klaar hebt hè? Als je het gelezen had zou je geweten hebben dat het totaal nergens op sloeg dat je dat boek in deze context plaatst.
Het is toch ook zo dat een politieke elite van twee/drie partijen de multiculturele samenleving er doorgedrukt heeft?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het was ook niet heel serieus bedoeld. Maar het hele gedachtegoed van Wilders en Bosma is natuurlijk gebaseerd op een elite die 'het land weggeeft', waarbij zij zelf dan de dappere strijders voor het volk zijn. Is natuurlijk ook één van de kernaspecten van dergelijk populisme.
http://www.westyorkshire.(...)y-and-spen-mp-jo-coxquote:“We are aware of the speculation within the media in respect of the suspect’s link to mental health services and this is a clear line of enquiry which we are pursuing.
“We are also aware of the inference within the media of the suspect being linked to right wing extremism which is again a priority line of enquiry which will help us establish the motive for the attack on Jo.
“We are keeping an open mind and I do not wish to add to the speculation as we need to ensure that we conduct a professional investigation and do not compromise the need to bring the person responsible to justice.
Nee.... dat is dom gelul.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:56 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Het is toch ook zo dat een politieke elite van twee/drie partijen de multiculturele samenleving er doorgedrukt heeft?
Wat heeft extreemrechts te winnen bij deze aanslag?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:52 schreef Kosmoproleet het volgende:
Politie zegt nu ook extreemrechts motief.
Zou Wilders daarom ineens begonnen zijn over "de elite" ?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het was ook niet heel serieus bedoeld. Maar het hele gedachtegoed van Wilders en Bosma is natuurlijk gebaseerd op een elite die 'het land weggeeft', waarbij zij zelf dan de dappere strijders voor het volk zijn. Is natuurlijk ook één van de kernaspecten van dergelijk populisme.
Is dat zo? Volgens mij is het gewoon het gevolg van beleid uit de jaren '60 en '70 van democratisch verkozen partijen.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:56 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Het is toch ook zo dat een politieke elite van twee/drie partijen de multiculturele samenleving er doorgedrukt heeft?
Je zou de SP ook zo kunnen beschrijvenquote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
De extreemrechtse revolutie toch... die jij zo graag wilt ?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:00 schreef berko13 het volgende:
[..]
Wat heeft extreemrechts te winnen bij deze aanslag?
Ministers en burgermeesters worden niet verkozen in dit land. En dat een partij verkozen wordt betekent niet dat beleid ook door het volk gedragen wordt.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Is dat zo? Volgens mij is het gewoon het gevolg van beleid uit de jaren '60 en '70 van democratisch verkozen partijen.
Bosma is een beetje de partij-ideoloog. Ik zou niet zozeer zeggen dat hij zich laat leiden door Bosma. Het is eerder zo dat Bosma een soort van pseudo-intellectueel sausje over de opvattingen van Wilders probeert te gieten.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:00 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zou Wilders daarom ineens begonnen zijn over "de elite" ?
Wilders als ideologisch nitwit die zich oriënteert op de tics van zijn luitenant past niet in ons beeld van hem ?
Waarom ga je niet eerst lezen wat Bosma schrijft alvorens boude uitspraken te doen?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bosma is een beetje de partij-ideoloog. Ik zou niet zozeer zeggen dat hij zich laat leiden door Bosma. Het is eerder zo dat Bosma een soort van pseudo-intellectueel sausje over de opvattingen van Wilders probeert te gieten.
Uiteraard kan dat, dergelijk denken is natuurlijk ook van oorsprong marxistisch van aard.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je zou de SP ook zo kunnen beschrijven
Zoals ik al zei heb ik dat gedaan en noopte het mij niet bepaald tot het lezen van zijn gehele oeuvre.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:03 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Waarom ga je niet eerst lezen wat Bosma schrijft alvorens boude uitspraken te doen?
Bij mijn weten heeft extreemrechts nooit geweld gepredikt en streven ze naar een geweldloos en democratisch verzet tegen de gevestigde orde.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:01 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De extreemrechtse revolutie toch... die jij zo graag wilt ?
Met geweld "de elite" verdrijven en dan de macht grijpen voor een monoculturele dictatuur ?
Globalisatie in alle west-europese landen. Het einde van kolonialisme. .quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Is dat zo? Volgens mij is het gewoon het gevolg van beleid uit de jaren '60 en '70 van democratisch verkozen partijen.
Wat heb je gelezen dan?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zoals ik al zei heb ik dat gedaan en noopte het mij niet bepaald tot het lezen van zijn gehele oeuvre.
Globalisatie is toch ook gewoon een bewuste koers?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:04 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Globalisatie in alle west-europese landen. Het einde van kolonialisme. .
Complotdenkers lullen over een bewust plan enzo..
Zegt dit je iets: 1933-1945 ?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:04 schreef berko13 het volgende:
[..]
Bij mijn weten heeft extreemrechts nooit geweld gepredikt en streven ze naar een geweldloos en democratisch verzet tegen de gevestigde orde.
Wat had extreem rechts te winnen met de aanslagenserie van de Nationalsozialistischer Untergrund die meer dan tien jaar in D rondgingen? Wat had extreem links te winnen met de aanslagen van de RAF? Terroristen hebben regelmatig nauwelijks een politieke agenda maar zijn vooral gestoorde types die zich in een ideologie thuisvoelen.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:00 schreef berko13 het volgende:
[..]
Wat heeft extreemrechts te winnen bij deze aanslag?
Ministers worden indirect gekozen, maar beleid wordt natuurlijk niet dictatoriaal uitgevoerd door een regering. Beleid dient te worden goedgekeurd door de tweede kamer, oftewel gekozen volksvertegenwoordigers.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:02 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ministers en burgermeesters worden niet verkozen in dit land. En dat een partij verkozen wordt betekent niet dat beleid ook door het volk gedragen wordt.
Oklahoma City, 1995quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zegt dit je iets: 1933-1945 ?
Of dichter bij huis : .....Noorwegen 2011
Nee..... dat is de mythe van mensen die naar vroeger verlangen ... het vroeger van de monoculturele alleen met eigen soort samenleven.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:04 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Globalisatie is toch ook gewoon een bewuste koers?
Jij weet dan ook vrij weinig.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:04 schreef berko13 het volgende:
[..]
Bij mijn weten heeft extreemrechts nooit geweld gepredikt en streven ze naar een geweldloos en democratisch verzet tegen de gevestigde orde.
Dat waren nazi's zowel in 1933 als 2011. Extreemrechts vandaag is vooral een titel die gebruikt wordt door de gevestigde orde om patriottische Europese vrijheidsbewegingen zwart te maken.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zegt dit je iets: 1933-1945 ?
Of dichter bij huis : .....Noorwegen 2011
Ligt er maar net aan wie je als sprekers voor extreem rechts ziet natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:04 schreef berko13 het volgende:
[..]
Nee, ministers worden benoemd.quote:
In Nederland is er sprake van kaderdicipline binnen de fracties, waarbij men meestemt met het regeerakkoord. Je hoeft maar een stemming in de tweede kamer te bekijken om dit te zien. Burgermeesters zijn cruciaal in het migratiebeleid.quote:maar beleid wordt natuurlijk niet dictatoriaal uitgevoerd door een regering. Beleid dient te worden goedgekeurd door de tweede kamer, oftewel gekozen volksvertegenwoordigers.
Burgemeesters hebben vrij weinig van doen met de geschiedenis van gastarbeiders.
in denial ?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:07 schreef berko13 het volgende:
[..]
Dat waren nazi's zowel in 1933 als 2011. Extreemrechts vandaag is vooral een titel die gebruikt wordt door de gevestigde orde om patriottische Europese vrijheidsbewegingen zwart te maken.
Natuurlijk niet, men kiest er voor om in een economische unie te gaan, men kiest er voor handelsverdragen te sluiten, men kiest er voor de grenzen open te zetten voor migranten.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:07 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee..... dat is de mythe van mensen die naar vroeger verlangen ... het vroeger van de monoculturele alleen met eigen soort samenleven.
Globalisatie heeft zijn eigen dynamiek en is niet te stoppen. Zo is de menselijke geschiedenis gegaan . C' est la vie.
Men kies terecht voor handelsverdragen. Men kiest terecht voor openstelling van de grenzen binnen de EU-landen. Maar het idee van de buitengrenzen streng bewaken faalde. Vandaar de vluchtelingenstromen. En men kiest voor een asielmogelijkheid in de beschaafde EU-landen.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:09 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, men kiest er voor om in een economische unie te gaan, men kiest er voor handelsverdragen te sluiten, men kiest er voor de grenzen open te zetten voor migranten.
Uiteraard niet. Nogal dom van je om met mij in gesprek te gaanquote:Volgens mij weet je niet waar je over praat.
Breivik is een terrorist. Extreemrechtse Europese vrijheidsbewegingen roepen op tot geweldloos en democratisch verzet tegen de gevestigde orde.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:09 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
in denial ?
Is Breivik een nazi dan? Hij is gewoon jouw geloofsgenoot.....
[/quote]quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Men kies terecht voor handelsverdragen. Men kiest terecht voor openstelling van de grenzen binnen de EU-landen. Maar het idee van de buitengrenzen streng bewaken faalde. Vandaar de vluchtelingenstromen. En men kiest voor een asielmogelijkheid in de beschaafde EU-landen.
Isolationisme en muren rondom het eigen erf kan globalisatie afremmen . Maar niet op langere termijn doen stoppen.
Volgens mij weet je niet waar je over praat.
Uiteraard worden ze benoemd, maar wel vooruitgeschoven door de partijen die democratisch verkozen zijn. In mijn ogen is dat feitelijk een vorm van indirecte verkiezing.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:08 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Nee, ministers worden benoemd.
[..]
In Nederland is er sprake van kaderdicipline binnen de fracties, waarbij men meestemt met het regeerakkoord. Je hoeft maar een stemming in de tweede kamer te bekijken om dit te zien. Burgermeesters zijn cruciaal in het migratiebeleid.
wakker worden........ je leeft in een droomwereld...quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:13 schreef berko13 het volgende:
[..]
Breivik is een terrorist. Extreemrechtse Europese vrijheidsbewegingen roepen op tot geweldloos en democratisch verzet tegen de gevestigde orde.
Hoe categoriseer je de PVV dan? Ultra-Extreem Rechtsquote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:13 schreef berko13 het volgende:
[..]
Breivik is een terrorist. Extreemrechtse Europese vrijheidsbewegingen roepen op tot geweldloos en democratisch verzet tegen de gevestigde orde.
Ja en dat is het dus niet, het is wel degelijk een elite die als minister wordt benoemd, zeker niet altijd op basis van capaciteit of ervaring.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Uiteraard worden ze benoemd, maar wel vooruitgeschoven door de partijen die democratisch verkozen zijn. In mijn ogen is dat feitelijk een vorm van indirecte verkiezing.
Ja en dus hebben we geen parlement dat de regering controleert.quote:Natuurlijk is er sprake van kadaverdiscipline, maar in Nederland stemmen mensen ook doorgaans op een partij en niet echt op een individu, al wordt er hier en daar eens iemand op voorkeursstemmen verkozen.
Een enorm grote, bijvoorbeeld de manier waarop woningen aan migranten zijn geleverd in de grote steden, waarbij eigenlijk een de facto etnische apartheid is ontstaan in de oude wijken.quote:Je claim over burgemeesters herhalen maakt hem natuurlijk niet waar. Welke rol hebben burgemeesters volgens jou gespeeld bij de arbeidsmigratie de jaren '60 en '70?
Beleid wordt niet gekozen, partijen worden gekozen, vaak om irrelevante redenen.quote:Kortom ik heb nog geen enkel argument gezien tegen de stelling dat de multiculturele samenleving het gevolg is van beleid van democratisch gekozen partijen.
Nee..... ik spreek tegen dat er 70 jaar geleden een bewuste opzet was ( niet in Nederland, niet in andere Europese landen ) een multiculturele samenleving te scheppen. Inderdaad... de nazi's hadden voorgoed het monoculturele ideaal uitgerangeerd. Terecht dat men niet weer die waanzin wilde en koos voor een open en democratische samenleving . Wat anders is dan perse andere volkeren binnenhalen.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:13 schreef JimmyDean het volgende:
Je kan het eens zijn met gevoerd beleid, maar het blijft een feit dat dit bewust beleid is. Je spreekt jezelf tegen.
McVeigh was met name beïnvloed door The Turner Diaries geschreven door ene William Pierce onder een pseudoniem. Deze Pierce was ook oprichter van National Alliance. En o, wonder, o, toeval van die National Alliance kocht deze man dus ook boekjes.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:08 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat was payback voor de Waco siege.
En ik heb je net uitgelegd waarom dat wel bewust beleid, en dus opzet was. Ik zie je ook geen argumenten leveren waarom dat niet zo zou zijn, je stelt alleen dat je het er mee eens bent.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee..... ik spreek tegen dat er 70 jaar geleden een bewuste opzet was ( niet in Nederland, niet in andere Europese landen ) een multiculturele samenleving te scheppen. Inderdaad... de nazi's hadden voorgoed het monoculturele ideaal uitgerangeerd. Terecht dat men niet weer die waanzin wilde en koos voor een open en democratische samenleving . Wat anders is dan perse andere volkeren binnenhalen.
Je kunt blijven draaien, maar het feit is nog steeds dat de gekozen partijen het beleid bepalen. Als ik jou mag geloven leven we hier in een dictatuur. Een representatie democratie betekent natuurlijk niet dat ieder individu zijn zin krijgt.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:18 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ja en dat is het dus niet, het is wel degelijk een elite die als minister wordt benoemd, zeker niet altijd op basis van capaciteit of ervaring.
[..]
Ja en dus hebben we geen parlement dat de regering controleert.
[..]
Een enorm grote, bijvoorbeeld de manier waarop woningen aan migranten zijn geleverd in de grote steden, waarbij eigenlijk een de facto etnische apartheid is ontstaan in de oude wijken.
[..]
Beleid wordt niet gekozen, partijen worden gekozen, vaak om irrelevante redenen.
Dude, over extremen gesproken.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:01 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Met geweld "de elite" verdrijven en dan de macht grijpen voor een monoculturele dictatuur ?
Ugh... verdraai mijn woorden nou niet. Er is evident een elite die zaken bestuursmatig beslist waar het grootste deel van de bevolking niet achter staat. En door het kaderdiciplinaire karakter van onze partijen is er geen sprake van een duidelijke checks and balances. Dat is natuurlijk niet hetzelfde als een dictatuur.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je kunt blijven draaien, maar het feit is nog steeds dat de gekozen partijen het beleid bepalen. Als ik jou mag geloven leven we hier in een dictatuur. Een representatie democratie betekent natuurlijk niet dat ieder individu zijn zin krijgt.
Dat is natuurlijk regeringsbeleid, maar als de grote steden niet zo met open armen klaar hadden gestaan was het waarschijnlijk niet hetzelfde aantal migranten geweest als nu.quote:Verder is het gegeven dat er sprake is van geografische clustering als gevolg van lokaal beleid natuurlijk ook geen onderdeel van de vraag of er al dan niet een multiculturele samenleving is. Ook met goede spreiding was er gewoon een multiculturele samenleving geweest.
Kom dan met zinnige argumenten die bewijzen dat "de ;elite" of de "de poiitiek" bewust kozen voor een samenleving met diverse volkeren binnen de eigen landsgrenzen.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:23 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
En ik heb je net uitgelegd waarom dat wel bewust beleid, en dus opzet was. Ik zie je ook geen argumenten leveren waarom dat niet zo zou zijn, je stelt alleen dat je het er mee eens bent.
Het is maar wat je groot noemt. Maar het ging om jouw idee dat er een plan was voor meerdere volkeren binnen Nederlandse grenzen te halen. Dat was er niet ....ook niet in andere westeuropese landen. Het is een ontwikkeling van de mensheid... net als individualisering.quote:En natuurlijk was die "open en democratische" samenleving er wel degelijk eentje die grote groepen "andere volkeren" heeft binnengehaald natuurlijk hè.
Die hunkering naar die monoculturele dictatuur zoals jij het noemt is ook een beetje het diep gevoeld verlangen van conservatieven naar een pastorale plattelandscultuur. Niet beseffend dat een plattelandscultuur eigenlijk ook bestierd wordt door een elite en dat de sociale controle in die plattelandscultuur eigenlijk idd als een soort dictatuur werkt, waarin persoonlijke vrijheid niet of nauwelijks bestaat. Anderszins heeft het ook voordelen. Je fiets wordt niet meteen gestolen als je hem ergens stalt.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:01 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ja.... ik heb het over de revolutie die extreemrechts predikt, bijv Breivik Dat is een monoculturele dictatuur willen. Neo-fascisme.quote:
Dat is hoogst eenvoudig, in de jaren 70 waren er goedkope arbeidskrachten nodig. Met name de kabinetten Biesheuven en Den Uyl hebben hiervoor Turkse en Marokkaanse gastarbeiders uitgenodigd, die een permanente verblijfsvergunning hebben gekregen (dit waren diverse wetten). Vervolgens is de echte slag natuurlijk gezinshereniging geweest, ook weer diverse wetten. Bewust beleid dus.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:33 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Kom dan met zinnige argumenten die bewijzen dat "de ;elite" of de "de poiitiek" bewust kozen voor een samenleving met diverse volkeren binnen de eigen landsgrenzen.
Dat verhaal heb je niet. Ik leg je uit dat die keuze nooit gemaakt is op welk "hoog niveau" ook.
Er zijn wel andere keuzes gemaakt, maar niet jouw keuze
yipp dat is toch altijd een belangrijk uitgangspunt van fascisme geweest.?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die hunkering naar die monoculturele dictatuur zoals jij het noemt is ook een beetje het diep gevoeld verlangen van conservatieven naar een pastorale plattelandscultuur. Niet beseffend eigenlijk dat een plattelandscultuur eigenlijk ook bestierd wordt door een elite en waar de sociale controle eigenlijk idd als een soort dictatuur werkt, waarin persoonlijke vrijheid niet of nauwelijks bestaat. Anderszins heeft het ook voordelen. Je fiets wordt niet meteen gestolen als je hem ergens stalt.
Meestal zitten de joden erachter idd.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
yipp dat is toch altijd een belangrijk uitgangspunt van fascisme geweest.?
Men accepteerde de maatschappelijke veranderingen niet...
Linkse lieden, ( die kerk. koning en kapitaal wilde afschaffen ) en voor sommigen waren joden ook zo'n bedreiging van cultuurvreemden ( joden als uiting van globalisatie in de knop)
Moslimfundamentalisme is ook zo'n reactie op 'bedreiging' van de oude cultuur
Als de vrouwenemancipatie een tweetal decennia eerder was ingezet in NL, dan hadden die arbeiders niet geïmporteerd hoeven te worden. Maar ja men is ook tegen vrouwenemancipatie natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:37 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dat is hoogst eenvoudig, in de jaren 70 waren er goedkope arbeidskrachten nodig. Met name de kabinetten Biesheuven en Den Uyl hebben hiervoor Turkse en Marokkaanse gastarbeiders uitgenodigd, die een permanente verblijfsvergunning hebben gekregen (dit waren diverse wetten). Vervolgens is de echte slag natuurlijk gezinshereniging geweest, ook weer diverse wetten. Bewust beleid dus.
Fout.... dat waren bedrijven die gastarbeiders gingen werven. Niet de regeringen van toen.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:37 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dat is hoogst eenvoudig, in de jaren 70 waren er goedkope arbeidskrachten nodig. Met name de kabinetten Biesheuven en Den Uyl hebben hiervoor Turkse en Marokkaanse gastarbeiders uitgenodigd,
Zoek dan eens wat citaten over Noel Ignatiev of Barbara L Spectre op.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Fout.... dat waren bedrijven die gastarbeiders gingen werven. Niet de regeringen van toen.
Ja.. bewust beleid vanuit oa humanitaire overwegingen... Niet een bewust beleid een monocultuur te vervangen
Klopt bedrijven gingen het wel al vast doen en daar was juridisch niet zoveel tegen te beginnen meer op gegeven moment. Sociaal-democraten ook olv Cals en Den Uyl waren lang tegen, want concurrentie voor eigen arbeiders, ook wilden ze dat deze mensen menselijk werden behandeld, wat niet overal gebeurde met name ook ivm huisvesting en arbeidsomstandigheden.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Fout.... dat waren bedrijven die gastarbeiders gingen werven. Niet de regeringen van toen.
Ja.. bewust beleid vanuit oa humanitaire overwegingen... Niet een bewust beleid een monocultuur te vervangen
Wil jij met die citaten bewijzen dat de regeringen van west-europese landen bewust kozen voor afschaffing van een monocultuur ?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:49 schreef berko13 het volgende:
[..]
Zoek dan eens wat citaten over Noel Ignatiev of Barbara L Spectre op.
West-Europese "leiders" zijn ook maar marionetten van Washington hoor, die hebben weinig te zeggen.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wil jij met die citaten bewijzen dat de regeringen van west-europese landen bewust kozen voor afschaffing van een monocultuur ?
Kom zelf met die citaten en linkjes. En leg uit waarom die relevant zijn voor je stelling
mar
Niet de bulk van de PvdA, alleen de afsplitsing DS'70quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als de vrouwenemancipatie een tweetal decennia eerder was ingezet in NL, dan hadden die arbeiders niet geïmporteerd hoeven te worden. Maar ja men is ook tegen vrouwenemancipatie natuurlijk.
Overigens en dat kun je o.m. lezen in dat boekje van Bosma waren de sociaal-democraten aanvankelijk helemaal niet zo blij met die import van arbeiders. Ze hebben zich er wel redelijk lang tegen verweerd.
Bedrijven kunnen geen grenzen openen, grapjas.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
En die werving begon al in de vijftiger jaren.
Grappig dat je daar zelf niet mee komt maar enkel onzinnigheden roept. Een bedrijf kan niet mensen uit het buitenland halen zonder dat de regering dit wettelijk mogelijk maakt.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Kom zelf met die citaten en linkjes. En leg uit waarom die relevant zijn voor je stelling
mar
ahhhh zeker ... ik heb ook vaak die leiders vervloekt voor braafjes de oorlogsplannen van Amerika steunen.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:54 schreef berko13 het volgende:
[..]
West-Europese "leiders" zijn ook maar marionetten van Washington hoor, die hebben weinig te zeggen.
Kijk naar Londen, Brussel, Parijs en Berlijn als je hun plannen wil weten.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ahhhh zeker ... ik heb ook vaak die leiders vervloekt voor braafjes de oorlogsplannen van Amerika steunen.
Maar wat is dan het plan van Amerika met west-europa, wat je bedoelt?
Denk dat McVeigh's interesse in het boek vooral de strijd tegen de overheid betrof, niet zozeer de strijd tegen joden, zwarten, homo's, collaborateurs etc ...quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
McVeigh was met name beïnvloed door The Turner Diaries geschreven door ene William Pierce onder een pseudoniem. Deze Pierce was ook oprichter van National Alliance. En o, wonder, o, toeval van die National Alliance kocht deze man dus ook boekjes.
Vele regeringen wilden een goedwerkende economie hebben . en het idee was dat die gastarbeiders na een poos weer zouden weggaan .quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:55 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Grappig dat je daar zelf niet mee komt maar enkel onzinnigheden roept. Een bedrijf kan niet mensen uit het buitenland halen zonder dat de regering dit wettelijk mogelijk maakt.
Wat moet ik dan zien aan snode plannen van de Amerikaanse regering ?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:59 schreef berko13 het volgende:
[..]
Kijk naar Londen, Brussel, Parijs en Berlijn als je hun plannen wil weten.
Nee, DS'70 bestond pas veel later, we spreken nu eind jaren 50, begin jaren 60.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:54 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Niet de bulk van de PvdA, alleen de afsplitsing DS'70
Daarvoor moet je Noel Ignatiev en Barbara L Spectre opzoeken.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 21:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat moet ik dan zien aan snode plannen van de Amerikaanse regering ?
Het was beleid om die mensen een verblijfsvergunning en de Nederlandse nationaliteit te geven. En beleid om gezinshereniging toe te staan.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 21:01 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Vele regeringen wilden een goedwerkende economie hebben . en het idee was dat die gastarbeiders na een poos weer zouden weggaan .
Maar die regelingen van visa etc die bestonden al.... en men zag niet de noodzaak ervan om perse
mensen van niet-Nederlandse afkomst te weren. Men vond het bestaande afweermechanisme voldoende.
Dat was dus de keuze.Maar het was niet een keuze om perse andere volkeren binnen te halen.
Die globalisatie valt toch niet tegen te houden. De dynamiek daarvan is wereldwijd.
Dat spreken we helemaal niet want toen waren het Spanjaarden en Italianen die hierheen kwamen, en weer terug zijn gegaan.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 21:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, DS'70 bestond pas veel later, we spreken nu eind jaren 50, begin jaren 60.
Alleen die Pierce was een fervent antisemiet, wat ook in die The Turner Diaries naar voorkomt.Turner is een verzetsstrijder die strijd tegen Het Systeem. Het Systeem is dan de regering van de VS in handen gekomen van joden, zwarten, homo's. En het begon allemaal met de zogenaamde Cohen Act waarin het 2de amendement wordt opgeschort.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 21:00 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Denk dat McVeigh's interesse in het boek vooral de strijd tegen de overheid betrof, niet zozeer de strijd tegen joden, zwarten, homo's, collaborateurs etc ...
Las ooit een anti-terreur "expert" beweren dat bepaalde terreurgroepen hun celstructuur baseerden op "The moon is a harsh mistress" van Heinlein. Wil niet zeggen dat die groepen ook voorstander waren van polyandrie en een door vrouwen geleide samenleving.
Schijnt trouwens dat McVeigh in de gevangenis vriendschap sloot met Ramzi Yousef, één van de daders van de aanslag op het WTC in '93.
Een volledig potdicht land maken is een fictie. Zeker in west-europa.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:54 schreef JimmyDean het volgende:
Bedrijven kunnen geen grenzen openen, grapjas.
Nee... men koos voor humanitaire en praktische oplossingen. Dat is wat anders .quote:En aangezien er geen integratiebeleid was, was er inderdaad wel degelijk gekozen voor een multiculturele samenleving.
Toen begon het, en later recruteerde men uit Turkije en Marokko. Toen was de PvdA daar op tegen.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 21:06 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dat spreken we helemaal niet want toen waren het Spanjaarden en Italianen die hierheen kwamen, en weer terug zijn gegaan.
Onder voorwaarden. Zoals altijd, in elk landquote:Op vrijdag 17 juni 2016 21:05 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Het was beleid om die mensen een verblijfsvergunning en de Nederlandse nationaliteit te geven.
yip kabinet van Agt... om humanitaire redenen....quote:En beleid om gezinshereniging toe te staan.
Gezinshereniging mogelijk vanwege Europese Rechten van de Mens. En volgens mij begon dit ook al eerder. Massaal vanaf eind jaren 70 al iig.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 21:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Onder voorwaarden. Zoals altijd, in elk land
[..]
yip kabinet van Agt... om humanitaire redenen....
Nee, dit is echt onzin. Helaas met jou weer een herhaling van zetten.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 21:10 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Een volledig potdicht land maken is een fictie. Zeker in west-europa.
Er was ook geen noodzaak de wetgeving aan te scherpen. voor gastarbeiders in 1950-1970
Wel voerde men regelingen in om Indische Nederlanders uit te sluiten. Behoudens uitzonderingen faalde dat .
[..]
Nee... men koos voor humanitaire en praktische oplossingen. Dat is wat anders .
Het idee was en is nog steeds dat de diverse groepen zouden assimileren en zouden
oplossen in die grote meerderheid.
En dan was het monoculturele ideaal weer hersteld.
Oei... hij lijkt wel.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 21:13 schreef Ryan3 het volgende:
Alleged killer, met blauw petje bij een Britain First demo. Altans dat zegt men dan.
[ afbeelding ]
Ja, hij hielp mensen vrijwillig met hun computer, dus ik ga er van uit dat-ie redelijk bedreven is op internet. Zal wel nadere informatie over bekend worden vermoed ik. Bijv. dat-ie opzocht wanneer Cox aanwezig was voor een spreekuur in die bibliotheek.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 21:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Oei... hij lijkt wel.
Maar had hij geen pc... Die moet veel meer bewijzen over zijn surfgedrag?
Er zijn extreemrechtse boeken/ geschriften gevonden bij hem thuis. Maar hoeveel ?
Leende hij veel van een bibliotheek . Heeft die zijn leengedrag in de administratie?
1. Makkelijk slachtoffer.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 21:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, hij hielp mensen vrijwillig met hun computer, dus ik ga er van uit dat-ie redelijk bedreven is op internet. Zal wel nadere informatie over bekend worden vermoed ik. Bijv. dat-ie opzocht wanneer Cox aanwezig was voor een spreekuur in die bibliotheek.
Toch ergens het gekke is, waarom neemt hij als slachtoffer een betrekkelijk onbekende MP? Ook al werd gezien als aanstormend talent, internationaal was ze iig niet als dusdanig bekend, noch zat ze volgens mij in het schaduwkabinet.
Die keuze is nooit gemaakt op politiek niveau. En het standpunt ( van democratiische Europese samenlevingen ) was dat iedere burger in een democratie dezelfde rechten heeft en niet buitengesloten kan worden op afkomst, ras. godsdienst of leefstijl.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 21:15 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee, dit is echt onzin. Helaas met jou weer een herhaling van zetten.
De multiculturele samenleving was een bewuste keuze voor het integratiebeleid, dat er op dat moment niet was.
De multiculturele samenleving is een model. Het multiculturalisme een geheel van politieke ideeën en standpunten.
Weet ik, heb het gelezen.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 21:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Alleen die Pierce was een fervent antisemiet, wat ook in die The Turner Diaries naar voorkomt.Turner is een verzetsstrijder die strijd tegen Het Systeem. Het Systeem is dan de regering van de VS in handen gekomen van joden, zwarten, homo's. En het begon allemaal met de zogenaamde Cohen Act waarin het 2de amendement wordt opgeschort.
Vooraanstaande rol bij Oxfam, en hij woonde in haar district. Birstall heeft slechts 16000 inwoners, veel MP's zal je daar niet vinden.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 21:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, hij hielp mensen vrijwillig met hun computer, dus ik ga er van uit dat-ie redelijk bedreven is op internet. Zal wel nadere informatie over bekend worden vermoed ik. Bijv. dat-ie opzocht wanneer Cox aanwezig was voor een spreekuur in die bibliotheek.
Toch ergens het gekke is, waarom neemt hij als slachtoffer een betrekkelijk onbekende MP? Ook al werd gezien als aanstormend talent, internationaal was ze iig niet als dusdanig bekend, nog zat ze volgens mij in het schaduwkabinet.
Ze vond dat het VK 3000 Syrische kinderen moest opnemen,quote:Mrs Cox, who travelled to several conflict zones while working for Oxfam, launched the All Party Parliamentary Friends of Syria group within months of the general election.
quote:We all know that the vast majority of the terrified, friendless and profoundly vulnerable child refugees scattered across Europe tonight came from Syria. We also know that, as that conflict enters its sixth barbaric year, desperate Syrian families are being forced to make an impossible decision: stay and face starvation, rape, persecution and death, or make a perilous journey to find sanctuary elsewhere. Who can blame desperate parents for wanting to escape the horror that their families are experiencing? Children are being killed on their way to school, children as young as seven are being forcefully recruited to the frontline and one in three children have grown up knowing nothing but fear and war. Those children have been exposed to things no child should ever witness, and I know I would risk life and limb to get my two precious babies out of that hellhole.
Was zij niet zijn MP van zijn district?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 21:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Toch ergens het gekke is, waarom neemt hij als slachtoffer een betrekkelijk onbekende MP?
Emoties die opgeklopt zijn rond dit referendum. Binnen de EU blijven zou een bedreiging voor het geliefd vaderland zijn. Voor sommigen een hele grote bedreiging.quote:En waarom nu, vlak voor het referendum, vrijwel zeker zal het impact hebben op de uitslag althans het is niet onredelijk om dat te bedenken voordat je de aanslag pleegt.
Had-ie beter Farage kunnen vermoorden. Vanuit zijn perspectief hè.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 21:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Was zij niet zijn MP van zijn district?
Tjaaaa..... onderzoek die pc.... de datagegevens bij de providers.
[..]
Emoties die opgeklopt zijn rond dit referendum. Binnen de EU blijven zou een bedreiging voor het geliefd vaderland zijn. Voor sommigen een hele grote bedreiging.
Zie de billboard van Nigel Farage, die die xenofobie aanwakkerde met een koppeling aan de EU-deelname.
http://newsthump.com/2016(...)ugees-die-narrative/
Ben je aan het hinten naar een complot?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 21:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Had-ie beter Farage kunnen vermoorden. Vanuit zijn perspectief hè.
Nee, ik probeer te begrijpen wat hem dreef. Of mag dat niet van jou?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 21:36 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ben je aan het hinten naar een complot?
Mag wel. Ik vraag het gewoon, of mag dat niet van jou?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 21:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, ik probeer te begrijpen wat hem dreef. Of mag dat niet van jou?
Volgens mij, als je mij een heel klein beetje kent op FOK!, weet je dat ik strikt tegen het complotdenken ben.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 21:39 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Mag wel. Ik vraag het gewoon, of mag dat niet van jou?
Dit is bewust gekozen in de vorm van bijvoorbeeld het minderhedenbeleid met de alom bekende slogan 'integratie met behoud van eigen cultuur'. Dit was echter een reactie op het gegeven dat de gastarbeiders van de jaren '60 en '70 niet zoals verwacht weggingen, maar bleven.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 21:24 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die keuze is nooit gemaakt op politiek niveau. En het standpunt ( van democratiische Europese samenlevingen ) was dat iedere burger in een democratie dezelfde rechten heeft en niet buitengesloten kan worden op afkomst, ras. godsdienst of leefstijl.
En dat noodzaakte dan weer dat anderszijn te erkennen en te erkennen dat Nederland een samenleving is van meerder levenstijlen, levensbeschouwingen, meerdere oorsprong. Simpel democratisch... dan wel pragmatisch denken.
Bedoel je deze kernwaarden oa in de grondwet omschreven en gekozen dus als beleid, ik dacht in 1981-1983 ?
Het probleem was dus dat men geen aanpassing vroeg van nieuwkomers, wat een bewuste keuze was. Dus een multiculturele samenleving met alle gevolgen van dien.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 21:24 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die keuze is nooit gemaakt op politiek niveau. En het standpunt ( van democratiische Europese samenlevingen ) was dat iedere burger in een democratie dezelfde rechten heeft en niet buitengesloten kan worden op afkomst, ras. godsdienst of leefstijl.
En dat noodzaakte dan weer dat anderszijn te erkennen en te erkennen dat Nederland een samenleving is van meerdere levenstijlen, levensbeschouwingen, meerdere oorsprong. Simpel democratisch... dan wel pragmatisch denken.
Bedoel je deze kernwaarden oa in de grondwet omschreven en gekozen dus als beleid, ik dacht in 1981-1983 ?
Ja, dat zat erachter idd.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 21:42 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is bewust gekozen in de vorm van bijvoorbeeld het minderhedenbeleid met de alom bekende slogan 'integratie met behoud van eigen cultuur'. Dit was echter een reactie op het gegeven dat de gastarbeiders van de jaren '60 en '70 niet zoals verwacht weggingen, maar bleven.
Initieel was er voor hen geen beleid, omdat hoe meer ze hun eigen identiteit zouden behouden, het makkelijker voor hen zou zijn weer terug naar hun eigen land te kunnen.
De theorie achter het minderhedenbeleid was, dat de eigen taal en cultuur goed waren voor het gevoel van eigenwaarde en dat dit de integratie zou bevorderen.
Onzin.... nieuwkomers moesten zich net als iedereen aan de wetten houden.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 21:42 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Het probleem was dus dat men geen aanpassing vroeg van nieuwkomers, wat een bewuste keuze was.
De zogeheten 'multiculturele samenleving' kon je feitelijk alleen vinden in de grote steden en inderdaad in de oude wijken. De mensen daar verkeerden echter niet bepaald in de meest bevoorrechte positie.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 21:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat zat erachter idd.
En de gezinshereniging was eigenlijk net van start gegaan en de oliecrises rammelden op onze deuren waardoor ook veel voormalig gastarbeiders ineens werkloos werden.
En ze woonden bij elkaar in de oude wijkjes, met lage huren, het behoud van eigen cultuur zorgde voor de rest.
Werd een steeds groter probleem op allerlei gebieden. In de jaren 90 werd dat één keer geadresseerd door Bolkestein, maar iedereen viel over hem en elkaar heen. Tijdens Paars liet men de problemen in de oude wijken van de grote steden gewoon links liggen, omdat men bang was dat men er toch niet uit kon komen in een kabinet waarin PvdA en VVD aan beide uiteinden van het politieke spectrum zaten en dus woekerden problemen voort totdat....quote:Op vrijdag 17 juni 2016 21:51 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De zogeheten 'multiculturele samenleving' kon je feitelijk alleen vinden in de grote steden en inderdaad in de oude wijken. De mensen daar verkeerden echter niet bepaald in de meest bevoorrechte positie.
Ik vind het nog steeds curieus dat het principe van de verheffing van de arbeider in casu migranten door partijen zoals de PvdA zo onverschillig is benaderd.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 21:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Werd een steeds groter probleem op allerlei gebieden. In de jaren 90 werd dat één keer geadresseerd door Bolkestein, maar iedereen viel over hem en elkaar heen. Tijdens Paars liet men de problemen in de oude wijken van de grote steden gewoon links liggen, omdat men bang was dat men er toch niet uit kon komen in een kabinet waarin PvdA en VVD aan beide uiteinden van het politieke spectrum zaten en dus woekerden problemen voort totdat....
Dat is een erkenning van de realiteit dat groepen mensen anders denken, een andere levensstijl hebben . Maar gelukkig waren de west-europese regeringen niet zo idioot om mensen te dwingen hun eigen ideeën en identiteitsgevoel direct te verloochenen.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 21:42 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is bewust gekozen in de vorm van bijvoorbeeld het minderhedenbeleid met de alom bekende slogan 'integratie met behoud van eigen cultuur'.
Wie vonden dit ? Alle Europese regeringen? of heb je het over individuen ...wie dan ?quote:De theorie achter het minderhedenbeleid was, dat de eigen taal en cultuur goed waren voor het gevoel van eigenwaarde en dat dit de integratie zou bevorderen.
Ja, enerzijds was tolerantie onverschilligheid, anderzijds was er ook sprake van totale incompetentie.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 21:59 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds curieus dat het principe van de verheffing van de arbeider in casu migranten door partijen zoals de PvdA zo onverschillig is benaderd.
De hele Nederlandse samenleving was zo onverschillig tov buitenlandse arbeiders.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 21:59 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds curieus dat het principe van de verheffing van de arbeider in casu migranten door partijen zoals de PvdA zo onverschillig is benaderd.
Ja, dat zei ik al. Een bewuste keuze. Een bewuste beleidskeuze.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:00 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is een erkenning van de realiteit dat groepen mensen anders denken, een andere levensstijl hebben .
Ik heb het over Nederlands beleid in de periode na de economische groei toen de oliecrisis zorgde voor restrictiever beleid op het gebied van immigratie.quote:Wie vonden dit ?
Dit was in die tijd geen factor van betekenis. En helemaal niet op het politieke podium.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De hele Nederlandse samenleving was zo onverschillig tov buitenlandse arbeiders.
En nog wel het meest die hen wegwensten.
Dat is de mythe. Bolkestein was niet in staat de abstracte reacties op zijn abstracties te pareren door concreet te worden. Ik volgde toen die discussie op de opiniepagina van de Volkskrant.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 21:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Werd een steeds groter probleem op allerlei gebieden. In de jaren 90 werd dat één keer geadresseerd door Bolkestein, maar iedereen viel over hem
Joh... voor paars was dat al zo en na paars nog steeds.quote:Tijdens Paars liet men de problemen in de oude wijken van de grote steden gewoon links liggen, omdat men bang was dat men er toch niet uit kon komen
Ik vind het ook een eigenaardige topicwending. Kennelijk is de realiteit van deze moord erg moeilijk onder ogen te zien.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:02 schreef Kosmoproleet het volgende:
Vind het ergens wel cru dat het nu gaat over hoe verschrikkelijk het wel niet is allemaal met de multiculturele samenleving en wiens schuld dat wel niet is.
Over de extreem-rechtse olifant in de kamer praten we liever niet.
Dus we gaan weer praten waarom het verschrikkelijk is dat de PvdA zoveel Turken en Marokkanen heeft binnengehaald.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:09 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind het ook een eigenaardige topicwending. Kennelijk is de realiteit van deze moord erg moeilijk onder ogen te zien.
Ja, omdat het niet zo kan zijn dat deze moord om niets is geweest.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:09 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Dus we gaan weer praten waarom het verschrikkelijk is dat de PvdA zoveel Turken en Marokkanen heeft binnengehaald.
Ik heb het gevoel dat de, wat mij betreft logische uitleg, namelijk dat er veel angst is gezaaid er niet in wil.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, omdat het niet zo kan zijn dat deze moord om niets is geweest.
quote:Op vrijdag 17 juni 2016 21:58 schreef Kosmoproleet het volgende:
Het motief is wat mij betreft wel duidelijk, angst en haat. Al kan ik natuurlijk niet in zijn brein kijken.
Angst voor de mythe van 'overspoeld raken door vluchtelingen' , gevoed door bepaalde politici en media. Met het Brexit-mediageweld als katalysator.
Haat, omdat 'de polcor linksmensen' hiervoor schuldig zijn, het zijn landverraders en moeten gestraft worden.
En waarschijnlijk allerlei persoonlijke omstandigheden die ervoor zorgden dat hij de knoop doorhakte.
Al met al erg triest.
Klopt.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:02 schreef Kosmoproleet het volgende:
Vind het ergens wel cru dat het nu gaat over hoe verschrikkelijk het wel niet is allemaal met de multiculturele samenleving en wiens schuld dat wel niet is.
Ja, weet je wat destijds ook speelde, het vallen van de muur, iedere kritiek van Bolkestein werd altijd met veel smaad ontvangen. Bijv. ook toen hij stelde dat de fellow-travellers van de jaren 60 en 70 toch morele schuld droegen aan de wandaden van het communisme. En toen begon hij ook ineens over de "buitenlanders". Alles wat links was, en dat was heel spraakmakend NL laten we wel zijn, was een beetje onder invloed gekomen van het vallen van de muur en welke implicaties dat in feite had voor links.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:09 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is de mythe. Bolkestein was niet in staat de abstracte reacties op zijn abstracties te pareren door concreet te worden. Ik volgde toen die discussie op de opiniepagina van de Volkskrant.
Een andere mythe was dat linkse media die discussie niet wilde en zulke lieden de mond snoerden. Ik zag een stuk of 10 opiniestukken van Bolkestein in de Volkskrant.
Volgens mij hebben de rechtse media ook niet zo bar veel gedaan om die discussie concreet te maken en zo overheidsbeleid te maken.
Dat is dus mythe 3 over rechts.
[..]
Joh... voor paars was dat al zo en na paars nog steeds.
Ja.... die onverschilligheid werd niet gezien . Het zal wel los lopen, dacht men.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:04 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit was in die tijd geen factor van betekenis. En helemaal niet op het politieke podium.
Het gaat niet om de pvda die faalde in 'verheffing' van den buitenlandse arbeider.quote:Ik focuste echter op de PvdA, dus je verandert het onderwerp in deze.
Ik zie het wel, maar ik geloof dat het zijspoor van gastarbeiders moet dienen als excuus: de man had een goede reden.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:11 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat de, wat mij betreft logische uitleg, namelijk dat er veel angst is gezaaid er niet in wil.
Repost even.
[..]
Vorige topics gingen daar onder meer over, dat was uitermate gezellig. O.a. met dit soort reacties:quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:02 schreef Kosmoproleet het volgende:
quote:Op vrijdag 17 juni 2016 09:35 schreef BarryOSeven het volgende:
Links/Pro-EU/Establishment is zelf verantwoordelijk voor deze moord door het niet willen erkennen van een andere mening van een deel van de bevolking.
Doe ik dan wel.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:13 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Klopt. Die gozer is een engnek, vind ik. Ik hoorde op het journaal, dat de politie verklaarde dat het een bewuste aanval was.
Ik heb nog even geen bronverwijzing.
zo had ik dat niet ervaren... die koppeling van deze 2 kwesties.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, weet je wat destijds ook speelde, het vallen van de muur, iedere kritiek van Bolkestein werd altijd met veel smaad ontvangen. Bijv. ook toen hij stelde dat de fellow-travellers van de jaren 60 en 70 toch morele schuld droegen aan de wandaden van het communisme. En toen begon hij ook ineens over de "buitenlanders". Alles wat links was, en dat was heel spraakmakend NL laten we wel zijn, was een beetje onder invloed gekomen van het vallen van de muur en welke implicaties dat in feite had voor links.
Eigenlijk even wachten met gissen naar het motief, omdat je inderdaad niet in iemands hoofd kan kijken.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:11 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat de, wat mij betreft logische uitleg, namelijk dat er veel angst is gezaaid er niet in wil.
Repost even.
[..]
Wellicht.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zie het wel, maar ik geloof dat het zijspoor van gastarbeiders moet dienen als excuus: de man had een goede reden.
Denk je dit nou werkelijk, of is dit gewoon trollen?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zie het wel, maar ik geloof dat het zijspoor van gastarbeiders moet dienen als excuus: de man had een goede reden.
Nee.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja.... die onverschilligheid werd niet gezien . Het zal wel los lopen, dacht men.
Geen zondebok. Alleen een constatering dat ze hierin niet consequent was.quote:. Nogal dubieus om 1 zondebok te zoeken.
Bolkestein profileerde zich als intellectueel hè, maar dan rechts-intellectueel. En in die tendentie paste ook zijn kritiek op de "buitenlanders", zo heb ik dat wel gezien althans.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
zo had ik dat niet ervaren... die koppeling van deze 2 kwesties.
tjaaa.... het was normale rechtse praat, maar dan anno 1994
Iets moet hem gek gemaakt hebben en doen besluiten juist deze politica te doden. Het zou mij niet verbazen als hij doorgedraaid is op de angst voor buitenlanders.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:16 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Eigenlijk even wachten met gissen naar het motief, omdat je inderdaad niet in iemands hoofd kan kijken.
Het zou zomaar kunnen dat Thomas Mair verminderd toerekeningsvatbaar zou zijn geweest. Hij had namelijk een geschiedenis van psychische problemen.
Dit is wat er over hem bekend is gemaakt.
Zet je de context er ook even bij? Dat men, in het topic daarvoor, dacht op een of andere manier mij verantwoordelijk te moeten houden voor die moord?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:14 schreef J.B. het volgende:
[..]
Vorige topics gingen daar onder meer over, dat was uitermate gezellig. O.a. met dit soort reacties:
[..]
Nee. Niet gek gemaakt. Een voorzichtige constatering dat-ie al redelijk labiel was is namelijk al uit de berichtgeving naar voren gekomen.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Iets moet hem gek gemaakt hebben en doen besluiten juist deze politica te doden. Het zou mij niet verbazen als hij doorgedraaid is op de angst voor buitenlanders.
Al was hij labiel, dan nog moet iets de doorslag tot deze moord hebben gegeven. Ik gok op angst.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:21 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee. Niet gek gemaakt. Een voorzichtige constatering dat-ie al redelijk labiel was is namelijk al uit de berichtgeving naar voren gekomen.
Wat nu precies de trigger (no pun intended) was is zo erg gissen.
Vergeet niet dat nog een heel groot deel van de bevolking helemaal niets moet hebben van buitenlanders, gewoon omdat ze anders zijn. Je kan dat angst noemen, maar volgens mij is een bijkomende factor gewoon afkeer, wat onder de huidige omstandigheden kan omslaan in haat. En wie haat je meer dan degene die nog meer buitenlanders wil toelaten?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Iets moet hem gek gemaakt hebben en doen besluiten juist deze politica te doden. Het zou mij niet verbazen als hij doorgedraaid is op de angst voor buitenlanders.
te intellectueel dus... té abstract.. zijn tegenstanders ook.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bolkestein profileerde zich als intellectueel hè, maar dan rechts-intellectueel. En in die tendentie paste ook zijn kritiek op de "buitenlanders", zo heb ik dat wel gezien althans.
Ik denk zelf dat angst ten grondslag ligt aan vreemdelingenhaat en xenofobie. Dat de dader juist deze politica uitkoos om te vermoorden lijkt me inderdaad omdat ze vluchtelingen wilde toelaten.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:26 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Vergeet niet dat nog een heel groot deel van de bevolking helemaal niets moet hebben van buitenlanders, gewoon omdat ze zijn. Je kan dat angst noemen, maar volgens mij is een bijkomende factor gewoon afkeer, wat onder de huidige omstandigheden kan omslaan in haat. En wie haat je meer dan degene die nog meer buitenlanders wil toelaten?
Ik heb geen idee wat precies mensen met psychische problemen van een 'beheerst probleem' naar een gevaar voor zichzelf/omstanders/de samenleving maakt.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:23 schreef Disana het volgende:
[..]
Al was hij labiel, dan nog moet iets de doorslag tot deze moord hebben gegeven. Ik gok op angst.
Welke context? De twee pagina's voorgaand aan jouw reactie heb je maar één reactie gepost waarin je had het over linkse landverraders.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:21 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Zet je de context er ook even bij? Dat men, in het topic daarvoor, dacht op een of andere manier mij verantwoordelijk te moeten houden voor die moord?
Wat een geframe zeg.
Mwa, levenslange gevangenis riskeren uit angst voor buitenlanders lijkt me nogal counterproductive...quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb de wijsheid ook niet in pacht, maar ik zie wel hoe Groot-Brittannië in toenemende mate wordt opgezweept tegen het 'gevaar' van buitenlanders. Een labiele geest zou hiervoor kunnen bezwijken.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:29 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat precies mensen met psychische problemen van een 'beheerst probleem' naar een gevaar voor zichzelf/omstanders/de samenleving maakt.
En waarom uitgerekend nu de angst, zoals jij gokt, opspeelt. Groot-Brittannië heeft namelijk al jaren hoge immigratiecijfers en Leeds telt al jaren verschillende etniciteiten.
Jij gaat ervan uit dat hij zijn missie logisch heeft doordacht?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:29 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Mwa, levenslange gevangenis riskeren uit angst voor buitenlanders lijkt me nogal counterproductive...
Mijn stelling was een vergelijking bedoeld als gelijke aan de verwijten van Nielsch aan mij.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:29 schreef J.B. het volgende:
[..]
Welke context? De twee pagina's aan voorgaand aan jouw reactie heb je maar één reactie gepost waarin je had het over linkse landverraders.
Dit geeft nog steeds geen verklaring waarom de verdachte juist dit slachtoffer uitkoos.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb de wijsheid ook niet in pacht, maar ik zie wel hoe Groot-Brittannië in toenemende mate wordt opgezweept tegen het 'gevaar' van buitenlanders. Een labiele geest zou hiervoor kunnen bezwijken.
eerder een false flag operatie van PRO-EUquote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij gaat ervan uit dat hij zijn missie logisch heeft doordacht?
Zij zette zich in voor buitenlanders, vluchtelingen en vluchtelingenkinderen. Voor hem kan ze een gevaar zijn geweest om die redenen.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:35 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit geeft nog steeds geen verklaring waarom de verdachte juist dit slachtoffer uitkoos.
Je zou dit op zijn minst moeten baseren op bronverwijzingen, anders is het slechts onderbuikgevoelens. En dat is meestal niet bepaald productief in discussies.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:35 schreef flibber het volgende:
[..]
eerder een false flag operatie van PRO-EU
een zogenaamde aanslag vlak voor referendum komt ze wel heel goed uit.
ook nog een mooie vrouw met twee kids ervoor uitgekozen en hoppa, heel wat stemmen terug.
Dit kun je niet menen.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:35 schreef flibber het volgende:
[..]
ook nog een mooie vrouw met twee kids ervoor uitgekozen en hoppa, heel wat stemmen terug.
Erken toch de praktijk van de revolutie die je graag wilt. Die deugt niet... weet je dat nog niet na Breivik ?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:33 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Mijn stelling was een vergelijking bedoeld met de verwijten van Nielsch naar mij.
Verder geloof ik er inderdaad geen reet van dat hij "Brittain First" riep, het kan nog steeds een gerichte actie zijn maar er is gewoon geen motief voor een politieke moord imho.
Ik denk dat je de zaak rond hebt.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Zij zette zich in voor buitenlanders, vluchtelingen en vluchtelingenkinderen. Voor hem kan ze een gevaar zijn geweest om die redenen.
Punt een beetje bij mij is dat in die tijd informatie natuurlijk niet zo aanwezig en snel oproepbaar was als tegenwoordig. Dus mbt "buitenlanders" kon je dat alleen toetsen aan je eigen ervaringen en die vielen bij mij wel mee. Studentenmilieu was een monocultuur in die tijd. Of althans als er iets multicultureels aan was, dan was dat omdat mensen van diverse delen van het land bij elkaar zaten in hetzelfde milieu, voor de rest niet. Je zag en hoorde wel wat over de criminaliteit die aan het stijgen was, maar dat was niet van het kalliber dat je daar ook daadwerkelijk wat van mee kreeg. Behalve de fietsen die gestolen werden.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
te intellectueel dus... té abstract.. zijn tegenstanders ook.
Soms kon ik zijn abstracte bewering in een concrete situatie plaatsen en dan kon ik het wel eens zijn met hem, maar dan weer in andere denkbare situaties ook weer niet. Dan bleef ie maar hangen in " zij moeten zich aanpassen" ... "en dat kunnen wij best wel eisen"
Dat eerste is zo'n open deur, dat tweede kon ook inhouden van mensen eisen hun eigenheid te verloochen . Kón inhouden... zo abstract ging dat. Logisch dat hij kritiek kreeg daarop.
En er zijn er ook 10 die zeggen dat hij dat niet zei. Er is simpelweg nog niets duidelijk. Laat die vent het anders eerst uitleggen.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Erken toch de praktijk van de revolutie die je graag wilt. Die deugt niet... weet je dat nog niet na Breivik ?
Er waren twee getuigen die met naam bekend zijn en 2 Britse kranten heeft hen gesproken en 1 zat in het BBC-tvjournaal . Lees de topics nog even terug
Die 2 zeggen dat hij riep "Britian first"
Ja. Vooral met je stelligheid.quote:
Ik ben helemaal niet stellig, ik speculeer. Maar goed, kennelijk weet jij als mod het beter. Over naar de gastarbeiders dan maar weer, ik ben hier weg.quote:
Net zoals de meeste moslims niets te maken hebben met geweld door moslims?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:40 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
En er zijn er ook 10 die zeggen dat hij dat niet zei. Er is simpelweg nog niets duidelijk. Laat die vent het anders eerst uitleggen.
En kap nou maar gewoon met die brevik nazi hele linkse scheldvocabulair. Ook als het wel een politieke moord is heb ik er geen reet mee te maken.
quote:Mr Mair, 52, visited an alternative therapy centre in Birstall on Wednesday evening, the night before Mrs Cox was killed, where he explained he wanted treatment for depression.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:40 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
En er zijn er ook 10 die zeggen dat hij dat niet zei. Er is simpelweg nog niets duidelijk. Laat die vent het anders eerst uitleggen.
quote:Witnesses are understood to have confirmed that the attacker shouted “Britain first” or “Put Britain first” as he shot and stabbed the 41-year-old.
Hangt ervan af wat je bedoelt met "angst". Angst voor een "white genocide" misschien, maar iemand die zich persoonlijk bedreigd voelt door vreemdelingen zal zich eerder opsluiten in z'n huis, die wil niet in de gevangenis terecht te komen, tussen vijandige vreemdelingen.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij gaat ervan uit dat hij zijn missie logisch heeft doordacht?
Heb ook niets tegen de meeste moslims inderdaad.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Net zoals de meeste moslims niets te maken hebben met geweld door moslims?
Nu zit je te fantaseren.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:40 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
En er zijn er ook 10 die zeggen dat hij dat niet zei.
Als je voor een extreemrechtse revolutie bent ( karskenstopics) dan heb je er alles mee te maken.quote:En kap nou maar gewoon met die brevik nazi hele linkse scheldvocabulair. Ook als het wel een politieke moord is heb ik er geen reet mee te maken.
Winston draait zich om in zijn grafquote:Op vrijdag 17 juni 2016 21:13 schreef Ryan3 het volgende:
Alleged killer, met blauw petje bij een Britain First demo. Altans dat zegt men dan.
[ afbeelding ]
Laat je beter informeren:quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:29 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat precies mensen met psychische problemen van een 'beheerst probleem' naar een gevaar voor zichzelf/omstanders/de samenleving maakt.
En waarom uitgerekend nu de angst, zoals jij gokt, opspeelt. Groot-Brittannië heeft namelijk al jaren hoge immigratiecijfers en Leeds telt al jaren verschillende etniciteiten.
Het is vooral dom dat je hierbij niet de illegalen in terug ziet. Toch alweer ruim in de miljoen.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 23:01 schreef Falco het volgende:
[..]
Laat je beter informeren:
[ afbeelding ]
Wellicht dat Tommy ook telkens verkeerde info kreeg over de daadwerkelijke immigratiecijfers. Het is echt dieptriest dat media zo verrot zijn in de UK en dat de meest doldrieste politici (met Farage en Johnson voorop) keer op keer domme dingen roepen.
Beetje matige comeback dit. Als je het zo al kunt noemen.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 23:08 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het is vooral dom dat je hierbij niet de illegalen in terug ziet. Toch alweer ruim in de miljoen.
Bron bitte met percentage in vergelijking met andere EU-landenquote:Op vrijdag 17 juni 2016 23:08 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het is vooral dom dat je hierbij niet de illegalen in terug ziet. Toch alweer ruim in de miljoen.
Waar heb ik ooit gesproken over dat ik voor een extreemrechtse revolutie zou zijn?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:50 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nu zit je te fantaseren.
Logisch dat andere getuigen een ander verhaal hebben. Men stond er iets verder van af of men kwam 2 seconden later de hoek om.
[..]
Als je voor een extreemrechtse revolutie bent ( karskenstopics) dan heb je er alles mee te maken.
Breivik is de praktijk van jouw revolutie. Deze moordaanslag ook . En er was een Duitse politica in 2015
Daarom zijn er zoveel mensen tegen .
Jouw schuld is het ontkennen en goedpraten van dit geweld en nog veel meer geweld als jouw revolutie zou kunnen bestaan . Gelukkig zijn mensen niet zo bezopen.
Als je het niet op politiek correctheid hebt ben je automatisch een nazi, als je wat van migratie vind ben je een nazi, dat is heel gemakkelijk want dan hoeft men verder geen argumentatie te hebben.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 23:14 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Waar heb ik ooit gesproken over dat ik voor een extreemrechtse revolutie zou zijn?
Dat ik vind dat de huidige policor bende eens weg moet wezen maakt mij toch niet extreem rechts?
Maar goed je vindt maar wat je wilt vinden. Ga in ieder geval geen onzin rond spuien.
Sorry hoor, maar 10% van het Britse BBP door illegalen is wel redelijk significant.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 23:13 schreef Falco het volgende:
[..]
Bron bitte met percentage in vergelijking met andere EU-landen.
Je doet het weer. Absurde focus.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 23:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je het niet op politiek correctheid hebt ben je automatisch een nazi, als je wat van migratie vind ben je een nazi, dat is heel gemakkelijk want dan hoeft men verder geen argumentatie te hebben.
Jij verdedigt jezelf nu dat je anti-EU sentimenten niets van doen heeft met wat er gisteren in de UK is gebeurd, terwijl je in de SC Crip en Stimorol echt constant op de huid zat over de islam en de geweldige uitwassen.quote:
Is het aandeel illegalen dan wel significant gestegen de afgelopen jaren? Of in ieder geval; is daar een andere trend te zien dan een daling van het aantal asielverzoeken?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 23:17 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar 10% van het Britse BBP door illegalen is wel redelijk significant.
Ook hiervoor graag een bronquote:Op vrijdag 17 juni 2016 23:17 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar 10% van het Britse BBP door illegalen is wel redelijk significant.
Jij hoort serieus in BNW.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:35 schreef flibber het volgende:
[..]
Kijk, dit soort uitspraken begrijp ik nou niet. Het is hetzelfde als mensen die te pas en te onpas policor en verrader roepen als het over links gaat. Beide is gewoon niet waar.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 23:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je het niet op politiek correctheid hebt ben je automatisch een nazi, als je wat van migratie vind ben je een nazi, dat is heel gemakkelijk want dan hoeft men verder geen argumentatie te hebben.
Komt eraan.quote:
Welk land ben je van?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 23:26 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Weinig mis om wat meer te kijken naar het behoud van eigen cultuur, Westerlingen. Iedereen die het heeft over assimilatie is niet goed wijs. Een kijkje in de Nederlandse steden en je ziet segregatie, geen integratie, laat staan assimilatie. Ik zeg het als buitenlander. Die grote instroom van laagopgeleide arabieren kan maar tot een bepaalde mate doorgaan. Daarna moet gewoon de stop op. Dat Turken als Kosmoproleet grootschalig aanwezig zijn in een reeks over een rechtsextremistist en weinig tot niks lieten horen over de massamoord in Orlando door een soortgenoot spreekt boekdelen. Dan heb je nog oude dames als Diana die over 20 jaar al in het graf liggen maar die alleen maar denken aan hun menselijke gevoelens maar totaal geen rekening houden met de komende generaties.
Dat doet niet toe. Het gaat om de boodschap. Ik vind westerlingen echt naïef met hun asielbeleid. Niet alles is racisme. Weinig mis om de cultuur van een land te willen behouden. Arabische vrouwen baren makkelijk 5 kinderen tegenover minder dan 2 kinderen per westerse vrouw. We weten allemaal dat 1 + 1 = 2. Deze rekensom is ook heel makkelijk. Mensen helpen kan ook op andere manieren dan ze in de watten te leggen met een huis, inboedel en uitkering.quote:
Delfzijl kent ook verschillende etniciteiten. Dit lijkt me geen reden voor een doorgedraaide inwoner uit die woonplaats om een plaatselijke politicus om te leggen. Zo uitzonderlijk is het niet dat er verschillende etniciteiten zijn in een land.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 23:27 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Komt eraan.
Waar ik beslist nog wel op wil wijzen is dat mijn post natuurlijk ging over de vraag waarom juist nu Thomas Mair bang zou zijn over buitenlanders als motief voor de aanval. Het is natuurlijk niet zo dat Groot-Brittannië geen verschillende etniciteiten herbergt. Leeds evenmin.
Piet .... het is geen 2002 meer.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 23:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
topics de revolutie van Arnold Karskensquote:Op vrijdag 17 juni 2016 23:14 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Waar heb ik ooit gesproken over dat ik voor een extreemrechtse revolutie zou zijn?
op zich is het wel dubieus, maar dat was het punt nietquote:Dat ik vind dat de huidige policor bende eens weg moet wezen maakt mij toch niet extreem rechts?
Maar ben je dan ineens tegen die extreemrechtse revolutie van Karksens?quote:Maar goed je vindt maar wat je wilt vinden. Ga in ieder geval geen onzin rond spuien.
Welke extreemrechtse revolutie?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 23:50 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
topics de revolutie van Arnold Karskens
[..]
op zich is het wel dubieus, maar dat was het punt niet
[..]
Maar ben je dan ineens tegen die extreemrechtse revolutie van Karksens?
Wekenlang zat je die verdedigen... en in deze serie Leeds had je ook al een moordplan voor een vijand van jouw ideologie.
Wat hebben illegalen met de discussie te maken? Die zijn namelijk, zoals de naam al zegt, illegaal. Het VK doet niet mee aan Schengen dus het is helemaal hun eigen verantwoordelijkheid hoeveel illegalen ze in hun land hebben. Met wel/niet in de EU heeft dat niks te maken.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 23:08 schreef damian5700 het volgende:
[..]
http://www.ons.gov.uk/peo(...)rlyreport/2015-05-21quote:In 2014 the net increase was 318,000: immigration was 641,000, up from 526,000 in 2013, while the number of people emigrating (for more than 12 months) was 323,000. One of the more recent trends in migration has been the arrival of workers from the new EU member states in Eastern Europe, known as the A8 countries. In 2010, there were 7.0 million foreign-born residents in the UK, corresponding to 11.3% of the total population. Of these, 4.76 million (7.7%) were born outside the EU and 2.24 million (3.6%) were born in another EU Member State. The proportion of foreign-born people in the UK remains slightly below that of many other European countries.However, immigration is now contributing to a rising population with arrivals and UK-born children of migrants accounting for about half of the population increase between 1991 and 2001. Analysis of Office for National Statistics (ONS) data shows that a net total of 2.3 million migrants moved to the UK in the 15 years from 1991 to 2006. In 2008 it was predicted that migration would add 7 million to the UK population by 2031,[406] though these figures are disputed. The ONS reported that net migration rose from 2009 to 2010 by 21% to 239,000.
In 2013, approximately 208,000 foreign citizens were naturalised as British citizens, the highest number since records began in 1962. This figure fell to around 125,800 in 2014. Between 2009 and 2013, the average number of people granted British citizenship per year was 195,800. The main countries of previous nationality of those naturalised in 2014 were India, Pakistan, the Philippines, Nigeria, Bangladesh, Nepal, China, South Africa, Poland and Somalia. The total number of grants of settlement, which confers permanent residence in the UK without granting British citizenship was approximately 154,700 in 2013, compared to 241,200 in 2010 and 129,800 in 2012.
http://www.economicshelp.(...)ation-on-uk-economy/quote:In the past two decades, the UK has experienced a steady flow of net migrants into the economy. Net migration is a significant factor in the growth of the UK population.
Ja, dit was mijn argument.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 23:40 schreef Falco het volgende:
[..]
Delfzijl kent ook verschillende etniciteiten. Dit lijkt me geen reden voor een doorgedraaide inwoner uit die woonplaats om een plaatselijke politicus om te leggen. Zo uitzonderlijk is het niet dat er verschillende etniciteiten zijn in een land.
Het heeft er niks mee te maken, maar mijn gehele post werd niet gebruikt voor die lopende discussie, maar er werd een element uitgehaald en daar werd ik retorisch op aangevallen.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 23:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat hebben illegalen met de discussie te maken? Die zijn namelijk, zoals de naam al zegt, illegaal. Het VK doet niet mee aan Schengen dus het is helemaal hun eigen verantwoordelijkheid hoeveel illegalen ze in hun land hebben. Met wel/niet in de EU heeft dat niks te maken.
Klopt.quote:
quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:29 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Evengoed raar als je een linkse politica vermoordt die bepaalde vormen van legale migratie wil, met als reden dat de rechtse regering niks doet aan illegale immigratie (en je daar bang van / boos over wordt).quote:Op zaterdag 18 juni 2016 00:08 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het heeft er niks mee te maken, maar mijn gehele post werd niet gebruikt voor die lopende discussie, maar er werd een element uitgehaald en daar werd ik retorisch op aangevallen.
Daar reageerde ik vervolgens weer op. Moet je maar even teruglezen als je inhoudelijk wil bezien.
Die man is een engnek, laat daar geen misverstanden over bestaan. En het was volgens de politie een gerichte aanval.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 00:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Evengoed raar als je een linkse politica vermoordt die bepaalde vormen van legale migratie wil, met als reden dat de rechtse regering niks doet aan illegale immigratie (en je daar bang van / boos over wordt).
Het was volgens de politie een gerichte aanval met zeer waarschijnlijk een extreem-rechts motief.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 00:13 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Die man is een engnek, laat daar geen misverstanden over bestaan. En het was volgens de politie een gerichte aanval.
Alleen ga ik nog niet zover dat ik het motief alvast invul (die kennis is er simpelweg nog niet).
En al helemaal niet jouw suggestie die je mijn kant opduwt of lijkt te duwen(?).
Nou ja, je zei dat ik maar even de discussie moest teruglezen:quote:Op zaterdag 18 juni 2016 00:13 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Die man is een engnek, laat daar geen misverstanden over bestaan. En het was volgens de politie een gerichte aanval.
Alleen ga ik nog niet zover dat ik het motief alvast invul (die kennis is er simpelweg nog niet).
En al helemaal niet jouw suggestie die je mijn kant opduwt of lijkt te duwen(?).
quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:29 schreef damian5700 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 17 juni 2016 23:08 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Er zat nog wat tussen. Wat ik zojuist uitlegde.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 00:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou ja, je zei dat ik maar even de discussie moest teruglezen:
[..]
[..]
Prima dan speculeer jij niet.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 00:19 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Het was volgens de politie een gerichte aanval met zeer waarschijnlijk een extreem-rechts motief.
Dat is echt niet speculeren meer.
Ik heb nooit gezegd dat alle moslims terroristen of extremisten zijn, ik heb alleen helemaal niks met de religie, die volgens mij geen positieve toevoeging aan onze maatschappij is.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 23:18 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Jij verdedigt jezelf nu dat je anti-EU sentimenten niets van doen heeft met wat er gisteren in de UK is gebeurd, terwijl je in de SC Crip en Stimorol echt constant op de huid zat over de islam en de geweldige uitwassen.
Nu gebeurt er met jou precies hetzelfde en je lijkt de omkering niet eens door te hebben.
quote:Op zaterdag 18 juni 2016 00:19 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Het was volgens de politie een gerichte aanval met zeer waarschijnlijk een extreem-rechts motief.
Dat is echt niet speculeren meer.
Kleine nuance op jouw weergave, maar evengoed stop je met speculeren.quote:Jo Cox killing: suspect's far-right links a 'priority line of inquiry'
West Yorkshire force investigating killing of Labour MP say she was the victim of an ‘isolated but targeted attack’ and suspect’s mental health is also ‘clear line of inquiry’
Als de politie zegt dat het zeer waarschijnlijk in de extreem-rechtse hoek is, als een buurman zegt dat hij op de hoogte was van zijn extreem-rechtse ideeen, als door meerdere bronnen is bevestigd dat hij Britain First riep na zijn daad, als men Nazi-spullen in zijn huis vindt, als hij zijn wapen heeft verkregen via neo-nazi's, als hij lid is geweest van een white-suprematist beweging, dan mag je er wel voorzichtig vanuit gaan dat het in die hoek zit.quote:
Ik zeg alleen dat het onderzoek nog gaande is. Wat jij verder wil doen is mij om het even. Ook als je nu een stokpaardje wil berijden.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 00:25 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Als de politie zegt dat het zeer waarschijnlijk in de extreem-rechtse hoek is, als een buurman zegt dat hij op de hoogte was van zijn extreem-rechtse ideeen, als door meerdere bronnen is bevestigd dat hij Britain First riep na zijn daad, als men Nazi-spullen in zijn huis vindt, als hij zijn wapen heeft verkregen via neo-nazi's, als hij lid is geweest van een white-suprematist beweging, dan mag je er wel voorzichtig vanuit gaan dat het in die hoek zit.
Je lijkt ook te weigeren verder die bronnen te lezen of erop in te gaan. Het lijkt je simpelweg niet te interesseren, maar toch heb je steeds te behoefte om anderen erop te wijzen dat het motief nog onduidelijk is, wat het echt niet meer is.
Ik vind dat een beetje een nutteloze toevoeging, natuurlijk is het onderzoek nog gaande.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 00:26 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat het onderzoek nog gaande is.
Gevalletje pot verwijt de ketel want ik heb nooit gezegd dat je Stimorol of Crip terroristen hebt genoemd of dat je de gehele moslimbevolking zo noemt.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 00:22 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat alle moslims terroristen of extremisten zijn, ik heb alleen helemaal niks met de religie, die volgens mij geen positieve toevoeging aan onze maatschappij is.
En inderdaad, anti-EU zijn is totaal iets anders dan een extremistische, potentieel gewelddadige, extremist zijn. Net zoals moslim zijn iets anders is dan extremistische moslim zijn.
Dus, volgens mij heb ik gewoon een coherente visie en probeer jij mijn woorden weer eens te verdraaien, wat ik een bijzonder onaangenaam trekje van je vind.
En daarbij zegt de politie dat de rechts-extremistische links een hoge prioriteit hebben in het onderzoek. Ook zegt de politie, dat zijn mentale toestand ook onderdeel van het onderzoek is.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 00:28 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik vind dat een beetje een nutteloze toevoeging, natuurlijk is het onderzoek nog gaande.
Bedankt voor deze bijdrage.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 00:35 schreef damian5700 het volgende:
[..]
En daarbij zegt de politie dat de rechts-extremistische links een hoge prioriteit hebben in het onderzoek. Ook zegt de politie, dat zijn mentale toestand ook onderdeel van het onderzoek is.
Ik had er nog wel wat bij toegevoegd. Nu bij herhaling.
Dat impliceerde je wel.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 00:30 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Gevalletje pot verwijt de ketel want ik heb nooit gezegd dat je Stimorol of Crip terroristen hebt genoemd of dat je de gehele moslimbevolking zo noemt.
In de eerste plaats heb ik hen nooit verantwoordelijk gehouden voor de acties van meer achterlijke geloofsgenoten, ik mocht willen dat alle moslims waren zoals zij. In de tweede plaats is er natuurlijk wel een verschil. De islam, en dan bedoel ik de letterlijke Koran en de Sharia, is een ideologie dat potentieel bijzonder verderfelijk en gevaarlijk is. Landen waar de Sharia uitgevoerd wordt zijn veelal verschrikkelijk. Conservatieve islam heeft dus in haar ideologie het principe van geweld. Euroscepsis heeft dat uiteraard niet. Derhalve mag ik iemand die in een boek gelooft waarin geweld richting ongelovigen verheerlijkt wordt daar zeker op wijzen, en is het andersom niet aan de orde, aangezien ik zo'n dergelijk boek niet heb.quote:Er staat wat er staat.Jij confronteert hen met uitwassen van de Islam waar zij niets van doen mee hebben noch goedkeuren. En nu gebeurt er precies hetzelfde met jou.
En dat is ironisch. Want nu speel je de gebeten hond.
Natuurlijk is zijn mentale toestand onderdeel van het onderzoek. Dat wordt sws standaard gedaan. Het enige wat tot nu toe in berichten naar voren is gekomen is dat hij leed aan een OCD en daarvoor in behandeling was. Dat is niet een stoornis waarbij je last hebt van waanideeen of zo.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 00:35 schreef damian5700 het volgende:
[..]
En daarbij zegt de politie dat de rechts-extremistische links een hoge prioriteit hebben in het onderzoek. Ook zegt de politie, dat zijn mentale toestand ook onderdeel van het onderzoek is.
Ik had er nog wel wat bij toegevoegd. Nu bij herhaling.
Nee, dat impliceerde ik niet. Dit is ordinair woorden verdraaien. Het staat er niet. Ook niet tussen de regels hoe graag je het ook had willen lezen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 00:36 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dat impliceerde je wel.
[..]
In de eerste plaats heb ik hen nooit verantwoordelijk gehouden voor de acties van meer achterlijke geloofsgenoten, ik mocht willen dat alle moslims waren zoals zij. In de tweede plaats is er natuurlijk wel een verschil. De islam, en dan bedoel ik de letterlijke Koran en de Sharia, is een ideologie dat potentieel bijzonder verderfelijk en gevaarlijk is. Landen waar de Sharia uitgevoerd wordt zijn veelal verschrikkelijk. Conservatieve islam heeft dus in haar ideologie het principe van geweld. Euroscepsis heeft dat uiteraard niet. Derhalve mag ik iemand die in een boek gelooft waarin geweld richting ongelovigen verheerlijkt wordt daar zeker op wijzen, en is het andersom niet aan de orde, aangezien ik zo'n dergelijk boek niet heb.
Maar volgens mij begrijp je dat zelf ook wel.
In een ander topic ging het over onderzoek dat in Duitsland is gedaan, en van de aanhangers van de eurosceptische partij AfD is 47% voorstander van geweld.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 00:36 schreef JimmyDean het volgende:
Conservatieve islam heeft dus in haar ideologie het principe van geweld. Euroscepsis heeft dat uiteraard niet.
Ik ben geen lid of aanhanger van AfD dus zo relevant voor mij is dit niet.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 00:53 schreef Igen het volgende:
[..]
In een ander topic ging het over onderzoek dat in Duitsland is gedaan, en van de aanhangers van de eurosceptische partij AfD is 47% voorstander van geweld.
Voor mij is jouw persoonlijke voorkeur ook niet relevant.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 00:53 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ik ben geen lid of aanhanger van AfD dus zo relevant voor mij is dit niet.
In de verklaring van de politie werd specifiek zijn geschiedenis van mentale gesteldheid benoemd.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 00:47 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Natuurlijk is zijn mentale toestand onderdeel van het onderzoek. Dat wordt sws standaard gedaan. Het enige wat tot nu toe in berichten naar voren is gekomen is dat hij leed aan een OCD en daarvoor in behandeling was. Dat is niet een stoornis waarbij je last hebt van waanideeen of zo.
Dat is een belachelijk statement dat, zelfs als jouw cijfers kloppen, nergens op gebaseerd is.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 00:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Voor mij is jouw persoonlijke voorkeur ook niet relevant.
Waar het om gaat is dat euroscepsis blijkbaar hand in hand gaat met bereidheid tot geweld. Stel dat uit onderzoek zou blijken dat 47% van de moslims in een West-Europees land voorstander van geweld zou zijn, dan zou er moord en brand worden geschreeuwd.
Ik meende dat jij lid was van Forum van de Democratie? Dan ben je toch lid van een Eurosceptische beweging?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 00:52 schreef JimmyDean het volgende:
Ik ben bij geen enkele beweging aangesloten, en het feit dat jij het verschil tussen een euroscepticus die een bepaalde visie op Europa heeft, en een moslim die de koran als 100% waar ziet, niet begrijpt zegt heel wat eigenlijk. Je vergelijkt appels met peren.
Dat klopt ja, al ben ik geen volledig lid want dat was te duurquote:Op zaterdag 18 juni 2016 00:58 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Ik meende dat jij lid was van Forum van de Democratie? Dan ben je toch lid van een Eurosceptische beweging?
Nou ja, in het licht van dit topic vind ik het helemaal geen belachelijk statement. Het is blijkbaar gewoon de realiteit.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 00:58 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dat is een belachelijk statement dat, zelfs als jouw cijfers kloppen, nergens op gebaseerd is.
Waarom denk jij dat ze dat zeiden dan?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 00:57 schreef damian5700 het volgende:
[..]
In de verklaring van de politie werd specifiek zijn geschiedenis van mentale gesteldheid benoemd.
Dus omdat een euroscepticus (en daarbij rechts-extremist en racist) geweld heeft gebruikt gaat euroscepsis gepaard met geweld? Dat is een staaltje generalisering waar Goebels geen brood van lust.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 01:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou ja, in het licht van dit topic vind ik het helemaal geen belachelijk statement. Het is blijkbaar gewoon de realiteit.
Maar sommigen steken ongetwijfeld liever als struisvogel hun kop in het zand.
Nee, om de combinatie van meerdere actualiteiten.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 01:02 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dus omdat een euroscepticus (en daarbij rechts-extremist en racist) geweld heeft gebruikt gaat euroscepsis gepaard met geweld? Dat is een staaltje generalisering waar Goebels geen brood van lust.
Weet je zeker dat alle leden tegen geweld zijn? Het Forum is vanzelfsprekend tegen geweld.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 01:00 schreef JimmyDean het volgende:
Dat klopt ja, al ben ik geen volledig lid want dat was te duur. Het Forum is overigens totaal tegen het gebruik van geweld, maar dat lijkt me logisch. Maar volgens mij had jij het over de eurosceptische beweging, waar je dan ook extremisten onder rekent. Daar schaar ik mezelf niet onder.
Nee, de vergelijking is idioot, zie ook mijn bovenstaande post.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 01:04 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Weet je zeker dat alle leden tegen geweld zijn? Het Forum is vanzelfsprekend tegen geweld.
Daarbij ben jij een euroscepticus waarmee jij automatisch bij de brede beweging valt waar jammer genoeg ook extremisten ondervallen. Eerlijk is eerlijk, zo werkt het ook bij de islam.
Omdat dit in de media werd gespeculeerd. En de verklaringen van de broer en de halfbroer hierover in de media zijn verschenen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 01:00 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat ze dat zeiden dan?
Waarom denk jij dat ze dit zeiden dan?quote:"We are aware of the speculation within the media in respect of the suspect's link to mental health services and this is a clear line of enquiry which we are pursuing," West Yorkshire Police Temporary Chief Constable Dee Collins said in a statement.
Want de Islam is een homogeen blok zeker waarvoor dat wel geldt. Jimmy maak jezelf nu niet onsterfelijk belachelijk met je Januskop.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 01:04 schreef JimmyDean het volgende:
Het punt is natuurlijk dat euroscepsis niet te vergelijken is met een religie zoals islam, het is een bepaalde mening over een politiek onderwerp, dat impliceert geen lidmaatschap of zelfs maar enig verwantschap met anderen die toevallig dezelfde mening over dat bepaalde onderwerp hebben. Ik heb bijvoorbeeld niks met Harry van Bommel, maar deel wel grotendeels zijn mening over de EU.
Om precies dezelfde redenquote:Op zaterdag 18 juni 2016 01:06 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Omdat dit in de media werd gespeculeerd. En de verklaringen van de broer en de halfbroer hierover in de media zijn verschenen.
[..]
Waarom denk jij dat ze dit zeiden dan?
Nee dat denk ik niet. Het zou zomaar kunnen. Dat weer wel.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 01:10 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Om precies dezelfde redenMaar jij denkt dat er meer boven water komt dan de OCD waar hij voor behandeld werd?
quote:Police probe MP killer's mental care: Loner suspected of murdering Jo Cox was 'in crisis' and sought help from health counsellor just 24 hours before attack
quote:The loner suspected of killing Jo Cox appeared deeply disturbed just 24 hours before the attack, a health counsellor said last night.
Thomas Mair said after stumbling into a 'well-being centre' on Wednesday night that he was depressed and had been on medication for a long time.
Bij de islam teken je voor bepaalde principes zoals de waarheid van de koran. Als ik voor een boekje zou moeten zijn waarin op werd geroepen ongelovigen te doden, zou het een vergelijkbare situatie zijn. En aangezien dat niet zo is, en het hier om een politieke mening gaat en niet om een religieus denkkader, zijn het twee totaal verschillende dingen. Het is bijzonder dat je dit niet begrijpt.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 01:09 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Want de Islam is een homogeen blok zeker waarvoor dat wel geldt. Jimmy maak jezelf nu niet onsterfelijk belachelijk met je Januskop.
Mijn politieke visie inderdaad, individueel, en als sommige punten daarin op een goede manier worden uitgedragen door bepaalde organisaties steun ik dat ja. Maar zodra een lid van het FvD een politicus doodschiet en dit door andere leden wordt gesteund, ben ik niet langer lid, dat kan ik je verzekeren.quote:Je deelt niet alleen een mening, maar jij zet jezelf actief in voor je politieke visie. Althans daar ga je zelf vaak prat op. Historisch gezien maak je dus uit van een beweging die hetzelfde doel nastreeft. En dat betekent ook niet dat je vriendjes hoeft te zijn met Harry van Bommel.
Denk ik eerlijk gezegd ook niet, anders was het vast wel gebeurd. Het is wel zo dat die OCD tot een sociaal isolement kan leiden en dat was bij hem ook het geval blijkbaar.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 01:12 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee dat denk ik niet. Het zou zomaar kunnen. Dat weer wel.
Hij was dus een dag tevoren in een zekere crisis beland waarmee hij dus voor hulp aanklopte bij een therapeut.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 01:16 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Denk ik eerlijk gezegd ook niet, anders was er vast wel gebeurd. Het is wel zo dat die OCD tot een sociaal isolement kan leiden en dat was bij hem ook het geval blijkbaar.
Ah ja ik lees het net.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 01:19 schreef damian5700 het volgende:
[..]
[..]
Hij was dus een dag tevoren in een zekere crisis beland waarmee hij dus voor hulp aanklopte bij een therapeut.
Goed om te zien hoe de moderators hier een voorbeeld zijn van hoe het niet moet. Dat trekt het niveau wel even uit het slop.quote:
Een zeer fluïde waarheid gezien de waarheid interpreteerbaar is. Op de oppervlakte homogeen, in de diepte niet.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 01:13 schreef JimmyDean het volgende:
Bij de islam teken je voor bepaalde principes zoals de waarheid van de koran.
Mijn politieke visie inderdaad, individueel, en als sommige punten daarin op een goede manier worden uitgedragen door bepaalde organisaties steun ik dat ja. Maar zodra een lid van het FvD een politicus doodschiet en dit door andere leden wordt gesteund, ben ik niet langer lid, dat kan ik je verzekeren.
Niet generaliseren! Ik reageerde als user. En dit heb ik al met betrokkene behandeld.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 01:20 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Goed om te zien hoe de moderators hier een voorbeeld zijn van hoe het niet moet. Dat trekt het niveau wel even uit het slop.
Bronquote:It was also reported on Friday night that Mair sought help for mental health problems at an alternative therapy centre close to the site of the attack in Birstall the night before Cox was killed. The owner of Birstall Wellbeing Centre, Rebecca Walker, said Mair became nervous as more people began to arrive and she told him to come back the following night and have a “cup of tea” and discuss his issues.
Walker said Mair told her that he had tried alternative therapies including reflexology and he was looking for one-on-one meditation classes because he was not a sociable person and he preferred small groups.
She said: “He said he was on medication for depression and told me he had been suffering from problems for a long time. He was calm but you could tell he was lonely and he was searching for some help. He started to get nervous when people began to arrive for the session and I told him to come back on Thursday night for some tea and a chat.”
We gaan het horen gedurende het onderzoek.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 08:06 schreef flibber het volgende:
[..]
die was "bij zinnen".
Meer een Bart van U.
als je 24 uur van tevoren nog crisishulp zocht, een medische geschiedenis hebt en aan de zware medicatie zit...quote:Op zaterdag 18 juni 2016 08:10 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
We gaan het horen gedurende het onderzoek.
Al wijst alles er op dat deze sujet bewust handelde.
Als je een pistool meeneemt en iemand opwacht lijkt het me geen impulsieve actie.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 08:11 schreef flibber het volgende:
[..]
als je 24 uur van tevoren nog crisishulp zocht, een medische geschiedenis hebt en aan de zware medicatie zit...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |