Door: NU.nlquote:Het Britse parlementslid Jo Cox is gewond geraakt bij een schietpartij in Birstall, in de buurt van Leeds. Ze zou ook zijn neergestoken. Volgens Sky News verkeert de Labour-politica in kritieke toestand.
Cox zou in Birstall zijn voor gesprekken met inwoners in de lokale bibliotheek. Britse media melden op basis van ooggetuigen dat Cox na het incident bloedend op straat lag.
De politica is met een helikopter naar het ziekenhuis in Leeds gebracht. Volgens de BBC wordt het ziekenhuis bewaakt door gewapende agenten.
Cox is 41 jaar en moeder van twee kinderen.
Meer informatie volgt.
• Vermoord Brits parlementslid maakte eerder melding van bedreigingenquote:Het 41-jarige Britse parlementslid Jo Cox is donderdag overleden aan de gevolgen van een schiet- en steekpartij in Birstall, bij Leeds. Een 52-jarige man is eerder op de dag al aangehouden.
Live-blog van de BBC.quote:Het Britse parlementslid Jo Cox, die donderdag werd doodgeschoten, had bij de politie eerder melding gemaakt van bedreigingen. Naar aanleiding van dat onderzoek werd in maart al een man aangehouden.
Cox had melding gemaakt van "kwaardaardige berichten" die zij via de mail had ontvangen.
De politie liet vrijdag echter weten dat deze verdachte niet de 52-jarige man was die Cox donderdag aanviel terwijl ze op campagne was voor het Brexit-referendum.
Een engnek is niet iemand waar ik letterlijk bang voor ben. Wel iemand die er imo enge ideeën op nahoudt en denkt dat geweld gerechtvaardigd is voor zijn 'zaak'.quote:
daarvoor heb je drugsquote:Op vrijdag 17 juni 2016 09:34 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
lol, als het eerste schot gevallen is is de broek nat.
Le-zen.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 09:30 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het klimaat is gecreëerd door de EU. Hoe anders verklaar je het steeds toenemende anti-EU sentiment door de bevolking van de lidstaten? De opkomst van het rechtse nationalisme, zoals in Polen en Frankrijk?
Dan leg je toch geen directe link met de islam die een geheel andere ideologische en culturele achtergrond kent? Omdat een loner een pro-Europese politici heeft vermoord zijn al degene die tegen de EU zijn te vergelijken met moslimterroristen? Heb zelden zo'n onzinnige drogreden gelezen.
quote:
quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:40 schreef Elzies het volgende:
[..]
Zij hadden hun Arabische Lente, wij krijgen onze Westerse Zomer. De geur van oorlog hangt in de lucht. Je kunt hem ruiken, haast voelen. Ik voel het bloed in mijn aderen koken door deze vibratie. Wat een machtige strijd is in aantocht.
dat is ook zo.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 09:35 schreef BarryOSeven het volgende:
Links is zelf verantwoordelijk voor deze moord door het niet willen erkennen van een andere mening van een deel van de bevolking.
Mag gewoon allemaal op het internet hè, dit soort (al dan niet halfslachtige en delusional) bedreigingen posten. 'Vrijheid van meningsuiting', je weet welquote:Op vrijdag 17 juni 2016 09:36 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
[..]_! Dat je het nog uit je toetsenbord krijgt. Wees nu niet zo slap en blijf gewoon staan achter wat je eerder gezegd hebt: de pro-Europeanen gaan krijgen wat ze toekomst, of dat nu kogels zijn of verplichte 'heropvoedingskampen'.
Dus als een minderheid van de bevolking zijn zin niet krijgt, dan worden er aanslagen gepleegd op politici?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 09:35 schreef BarryOSeven het volgende:
Links/Pro-EU/Establishment is zelf verantwoordelijk voor deze moord door het niet willen erkennen van een andere mening van een deel van de bevolking.
Gewoon later zeggen "nee nee, ik wil een democratische omwenteling, jouw tactieken werken niet!" en er is niks aan het handje.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 09:37 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Mag gewoon allemaal op het internet hè, dit soort (al dan niet halfslachtige en delusional) bedreigingen posten. 'Vrijheid van meningsuiting', je weet wel
En dan is het nog niet eens zeker dat het een politiek georiënteerde moord is. Maar voor wegkijkers en landverraders is het al helemaal duidelijk. Het was een typische daad door een rechts denkende!quote:Op vrijdag 17 juni 2016 09:37 schreef flibber het volgende:
[..]
dat is ook zo.
Volk is het zat en dan krijg je dit.
Zag je ook in geldermalsen....
Oplossing is heel simpel....luister naar het volk die je vertegenwoordigd.
Ik geloof dat jouw volk het mijne niet is, en nu?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 09:38 schreef flibber het volgende:
nee, zelfde als met m,igrantencrisis, volk is het spuugzat maar blijft doorgaan.
en dan raar vinden als migrantenhaat toeneemt en aanslagen op politici.
Keur het niet goed, maar iedereen heeft zijn grens natuurlijk. Mocht het een politieke daad zijn wat ik betwijfel.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 09:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus als een minderheid van de bevolking zijn zin niet krijgt, dan worden er aanslagen gepleegd op politici?
Toppie.
Politiek opportunisme? Het aanwijzen van "een schuldige" door extremisten die met een discussie aan de haal proberen te gaan? Hitler heeft het recept al veel eerder bedacht (ja daar is de Godwin).quote:Op vrijdag 17 juni 2016 09:30 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het klimaat is gecreëerd door de EU. Hoe anders verklaar je het steeds toenemende anti-EU sentiment door de bevolking van de lidstaten?
Wat voor motief verwacht jij dan?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 09:39 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Mocht het een politieke daad zijn wat ik betwijfel.
Nee, je keurt het niet goed, maar je begrijpt wel. Dat riedeltje kennen we inmiddels wel.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 09:39 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Keur het niet goed, maar iedereen heeft zijn grens natuurlijk. Mocht het een politieke daad zijn wat ik betwijfel.
is al helemaal geen minderheid meer....quote:Op vrijdag 17 juni 2016 09:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus als een minderheid van de bevolking zijn zin niet krijgt, dan worden er aanslagen gepleegd op politici?
Toppie.
Ik zou bijna mijn mening veranderen van anti Europa naar pro Europa bij het lezen van zoveel idioteriequote:Op vrijdag 17 juni 2016 09:35 schreef BarryOSeven het volgende:
Links/Pro-EU/Establishment is zelf verantwoordelijk voor deze moord door het niet willen erkennen van een andere mening van een deel van de bevolking.
Nou het zou onlogisch zijn om bij voorsprong zo'n moord te plegen.quote:
En waar blijkt dat uit, beste knul? Uit die 35 virtuele zetels waar de PVV op staat? Want dat is in de verste verte geen meerderheid.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 09:40 schreef flibber het volgende:
[..]
is al helemaal geen minderheid meer....
Nee ik begrijp de daad ook niet. Wat ik wel begrijp is dat elk mens een grens heeft.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 09:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, je keurt het niet goed, maar je begrijpt wel. Dat riedeltje kennen we inmiddels wel.
Nu ja, ik kan me voorstellen dat men gefrustreerd raakt, maar de nood moet wel heel erg hoog zijn wil je iemand van het leven beroven. Dit gaat niet over lijfsbehoud oid's, dit gaat over een moord.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 09:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, je keurt het niet goed, maar je begrijpt wel. Dat riedeltje kennen we inmiddels wel.
ja ik hoor het volk al roepen "meer meer meer" kansloze immigranten met een haatreligie.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 09:39 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik geloof dat jouw volk het mijne niet is, en nu?
Wat zijn dit voor linkse praatjes?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 09:41 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Maar dat zal ook daar wel zijn wegbezuinigd door de club van de overledene.
Tja.
Gelukkig loop jij over van liefde.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 09:42 schreef flibber het volgende:
ja ik hoor het volk al roepen "meer meer meer" kansloze immigranten met een haatreligie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |