Alweer een ijzersterk stuk van Peter Breedveld:
Als je op de link klikt, kan je hyperlinks vinden die aantonen wat hij zegt.
http://www.frontaalnaakt.(...)en-van-de-media.htmlBloedhonden van de media
Peter Breedveld
Nou heb ik al veel geschreven over de innige verstrengeling van de gevestigde media en de politiek, over journalisten als paladijnen van de macht, die het doen – en daar eerlijk voor uitkomen – voor de schouderklopjes van ministers, die zich het vuur uit de sloffen lopen voor Liegewijk Asscher, die zich wellustig laten vernederen voor een quootje van Wilders, die live op TV bidden dat de regering een kabinetscrisis overleeft.
Maar zo fanatiek als de media de dissidenten van DENK slopen, dat heb ik nooit eerder gezien. Vanaf dag één heeft DENK nooit enige schijn van kans gehad. En het offensief is breed. Links en rechts trekken eensgezind op tegen DENK. Die is weggezet als Turkenpartij, handlangers van Erdogan, allochtone PVV, genocideontkenners, DENK zou een kloof creëren tussen allochtonen en autochtonen (terwijl de PVV net lekker bezig was met het harmoniemodel).
Uitzwaaipagina
Toen Sylvana Simons zich bij DENK aansloot, richtte de agressie zich vooral op haar. Niet alleen op Facebook en Twitter, waar het ‘zwarte hoer’ niet van de lucht was, maar ook in de nette kranten, waar Simons vakkundig werd verkaraktermoord. VVD-coryfee Frans Weisglas suggereerde zelfs dat Simons die racistische bagger over zich had afgeroepen omdat ze zich bij DENK had aangesloten, Joop.nl betoogde dat racisme het beste was dat Simons kon overkomen. Live op televisie beet een witte meneer Simons toe dat je nou eenmaal wat racisme kunt verwachten als je als zwarte vrouw de politiek ingaat.
NRC Handelsblad gaf een idioot, die een Sylvana Simons Uitzwaai-pagina op Facebook had gemaakt, waar duizenden weerzinwekkende racistische reacties op werden geplempt, een podium van twee pagina’s met een grote foto, waarop de idioot zijn verhaal kon doen. Hij werd in één klap een bekende Nederlander, die op radio en televisie werd geïnterviewd. Tegelijkertijd bleven journalisten DENK verdachtmaken, elke uitspraak van de oprichters verdraaien, ze verwijten verdeeldheid te zaaien, enzovoort.
Dolle hond
Dus dat DENK in een filmpje verklaarde die media te wantrouwen en waarschuwde niet alles te geloven, wat journalisten schrijven, lag wat mij betreft in de lijn der verwachting. Maar dat was tegen het zere been van het wittemannendom. De massaslachting in Orlando werd meteen vergeten, Laura in Qatar deed er niet meer toe, iedereen, van Kustaw Bessems tot de Joop en Chris Kijne van de VPRO en zelfs journalistenvakbond NVJ sprong als een dolle hond op DENK. Journalisten wantrouwen! Hoe dúrf je! Precies als Trump! Schande! Complotdenken!1
De hele dag ging het gisteren over dat filmpje. Mannen en vrouwen die iedere keer, dat Lodewijk Asscher weer eens door de mand viel vanwege een vuige leugen, fluitend de andere kant opkeken en deden of hun neus bloedde, stortten zich vol razernij op dat filmpje, alsof er sinds de Tweede Wereldoorlog nooit meer zoiets afschuwelijks in Nederland was gebeurd. Het was bizar, het was verbijsterend, het was fascinerend. Het voltallige journaille bewees vol overtuiging het absolute gelijk van DENK: de Nederlandse media zijn de bloedhonden van de gevestigde orde, bewakers van de macht, absoluut onbetrouwbaar.
Ongebreideld racisme
Vandaag meldde NRC Handelsblad dat er een integriteitsonderzoek is gestart naar één van de oprichters van DENK, Selçuk Öztürk. Die zou zich als zakenman hebben schuldig gemaakt aan malversaties en omkoperij. Opnieuw weerklonk het verontwaardigde gebrul van de boze witte man: dus dáárom had DENK dat filmpje gemaakt, omdat ze wisten dat NRC met die onthulling zou komen! De Volkskrant, onmiddellijk: ‘Daags na filmpje Denk volgen de onthullingen over zakenverleden Öztürk’.
Alsof er niet al een maandenlang mediaoffensief tegen DENK gaande was, gebaseerd op niets dan wantrouwen, speculatie, verdraaiingen en ongebreideld racisme.
DENK heeft gewoon gelijk. De Nederlandse media zijn totaal verrot. Elke dag heb ik zo een paar voorbeelden bij elkaar gesprokkeld van journalistieke producties waarin mensen feitenvrij worden kapotgemaakt, zoals afgelopen weekend nog Laura, hele shariadriehoeken uit de duim worden gezogen, aandachtsverslaafde schoolmeisjes de enige bron vormen voor hysterische verhalen over juichende haatmoslims, Asscher wegkomt met aperte leugens OMDAT HIJ DE VICEPREMIER IS, PETER!, enzovoort, enzovoort. Ik zou elke dag meerdere stukken kunnen schrijven over kwaliteitsjournalisten die de journalistiek in alle lichaamsopeningen verkrachten met een dildo met spijkers erin, en die dat vol overtuiging doen. De meeste journalisten zijn dom, lui, ziekelijk vooringenomen en extreem kwaadaardig. Is gewoon zo.
Maximale imagoschade
Misschien is Öztürk corrupt en misschien is hij dat niet (het stuk in NRC is weinig feitelijk, zeer suggestief en lijkt vooral bedoeld om maximale imagoschade toe te brengen). Een rechter zal dat bepalen en gelukkig geen journalist of politicus. Ik denk niet dat het toevallig is dat nu, op dit moment, zo’n onthulling in de krant verschijnt. Ik zei een paar weken geleden al: iedereen is nu als een gek aan het graven in het verleden van de mensen van DENK, en er zal nog heel wat vuil naar de oppervlakte komen.
Maar zelfs als Öztürk schuldig blijkt te zijn, dan zal ik toch op DENK stemmen, de komende verkiezingen. Op Sylvana Simons. Want DENK verzet zich tegen racisme, islamofobie en xenofobie, als enige partij in Nederland.
En hoe harder de partij op deze manier wordt aangepakt, des te vastbeslotener breng ik straks mijn stem uit.
http://www.frontaalnaakt.(...)en-van-de-media.html[ Bericht 0% gewijzigd door polderturk op 16-06-2016 11:47:22 ]