Op zaterdag 7 januari 2017 16:19 schreef Duderinnetje het volgende:[..]
Nope. Verwijst naar Toby de bloedhond, me dunkt. De boys zijn natuurlijk Sherlock en Watson. Zij liepen met Toby over straat. Kijk even de aflevering terug of ze daarbij een zebrapad passeerden (= strepen). Dan kom je automatisch terecht bij the Beatles op Abbey Road (Londen, niet ver van Bakerstreet). Die liepen gevieren over het zebrapad en tatįįįį: zo ook Sherlock, Watson, Mary en Toby.
Gevieren.
Het getal 4 staat in de numerologie voor volmaaktheid. "De 4 is de basis voor de ordening; het behoudende in de natuur, van alle elementen; het houvast, het behoud van reeds verworven dingen." En rara met hoeveel mensen het team van A.G.R.A was... Dat moet kennelijk behouden worden.
En
dus is Mary niet dood, maar bezig het team weer te
vervolmaken. Zie daar de belangrijke rol die zij in dit geheel speelt: zij waakt als een moeder (wat zij in de serie daadwerkelijk werd, om ons al vast een hint te geven) over de elementen ('elementary dr Watson!'). Komen we vanzelf weer op the Beatles, want kijk maar eens wat zij zingen in Let it be ('Laat het zijn,
behoud het'):
When I find myself in times of trouble / Mother Mary comes to me / Speaking words of wisdom / let it be / And in my hour of darkness /she is standing right in front of me / Speaking words of wisdom / let it beMet name, maar dat hoef ik jullie natuurlijk niet te vertellen, dat 'hour of darkness' is een weggever. Verwijst naar Moriarty, de duistere kracht. Ik hoor jullie zeggen: ook naar het aquarium! En dat denk ik ook. Daar fluisterde ze immers haar 'words of wisdom' in 'times of trouble', en daar stond ze 'right in front of'' Sherlock toen de kogel werd afgevuurd. Rest de vraag wie dan the 'Walrus' is in deze, want om dat Beatles-nummer kunnen we, aquariumgewijs natuurlijk nu niet meer heen. Ik denk dat dat duidelijk wordt in aflevering 2.
Achteraf is het allemaal zo logisch eigenlijk.