Jij spreekt er liever helemaal niet over, dat is het erge. Of het nu de slachtoffers zijn in het midden-oosten of in Orlando. Dus daar zit totaal geen eerbied in. Je doet alsof dat geloof van je onschuldig is. Terwijl dit soort geweld; zelfmoord aanslagen met onschuldigen als doel, primair voortkomt uit 'bewuste moslims' en dat zijn er geen 1.5 miljard.quote:Op woensdag 15 juni 2016 09:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik spreek liever over slachtoffers. Uit eerbied.˛
Dat dus.quote:Op woensdag 15 juni 2016 09:23 schreef Jaroon het volgende:
. Geloof moet gewoon jouw persoonlijke ding zijn.
Dat is het ook. En dat draag ik de hele dag bij me. Zichtbaar en onzichtbaar.quote:
Sluit me hierbij aan. Niet alleen moet het een persoonlijk ding zijn, je moet ook zelf weten hoe je je geloof belijdt, zolang het maar privé is.quote:
Maar je claimed ondertussen wel steeds tot 1.5 miljard gelijkgezinden te behoren.....quote:Op woensdag 15 juni 2016 09:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is het ook. En dat draag ik de hele dag bij me. Zichtbaar en onzichtbaar.˛
Veel plezier ermee, liefst onzichtbaar.quote:Op woensdag 15 juni 2016 09:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hou het voor jezelf. Hoe denk je over een kind van jou die misschien homo is?quote:Op woensdag 15 juni 2016 09:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het lijkt me allemaal heel eenvoudig: iedereen heeft zich gewoon te houden aan dezelfde regels. Gelovigen en ongelovigen.quote:Op woensdag 15 juni 2016 09:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Sluit me hierbij aan. Niet alleen moet het een persoonlijk ding zijn, je moet ook zelf weten hoe je je geloof belijdt, zolang het maar privé is.
Wil je naar een gebedshuis om samen met geloofsgenoten te bidden, prima.
Bid je liever thuis, alleen of met je gezin? Ook prima.
Ik wil het liefst ook geen biddende moslims of belletje trekkende jehova's zien.
Hangt van de plek af.quote:Op woensdag 15 juni 2016 09:46 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het lijkt me allemaal heel eenvoudig: iedereen heeft zich gewoon te houden aan dezelfde regels. Gelovigen en ongelovigen.
En een ideologie die zijn regels stelt boven die regels? Jij denkt dat iedereen bewust die goede keuze kan maken, en het wordt dus keer op keer bewezen dat niet gebeurd.quote:Op woensdag 15 juni 2016 09:46 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het lijkt me allemaal heel eenvoudig: iedereen heeft zich gewoon te houden aan dezelfde regels. Gelovigen en ongelovigen.
Iedereen die de regels van de samenleving verwerpt of zijn eigen regels daarboven stelt is een gevaar voor de samenleving wat mij betreft.quote:Op woensdag 15 juni 2016 09:49 schreef truthortruth het volgende:
[..]
En een ideologie die zijn regels stelt boven die regels? Jij denkt dat iedereen bewust die goede keuze kan maken, en het wordt dus keer op keer bewezen dat gebeurd.
En dat is toch precies wat religie doet...quote:Op woensdag 15 juni 2016 09:52 schreef Molurus het volgende:
[..]
Iedereen die de regels van de samenleving verwerpt of zijn eigen regels daarboven stelt is een gevaar voor de samenleving wat mij betreft.
Andere landen andere regels, dat klopt. Ik zat ook meer te denken aan specifiek een vrije democratie als samenlevingsvorm. Natuurlijk bestaan er ook andere vormen waarin die regel niet geldt.quote:
Niet a priori, nee. Er zijn specifieke groepen gelovigen die dat doen. Je kunt dit niet in algemene zin zo stellen.quote:Op woensdag 15 juni 2016 09:53 schreef truthortruth het volgende:
[..]
En dat is toch precies wat religie doet...
Zo werkt het dan. En dan pas je je aan. Dan ga je niet roepen dat je religie boven de wet.staatquote:Op woensdag 15 juni 2016 09:54 schreef Molurus het volgende:
[..]
Andere landen andere regels, dat klopt. Ik zat ook meer te denken aan specifiek een vrije democratie als samenlevingsvorm. Natuurlijk bestaan er ook andere vormen waarin die regel niet geldt.
Nee, de heilige geschriften stellen het zo, de basis van religie.quote:Op woensdag 15 juni 2016 09:54 schreef Molurus het volgende:
[..]
Niet a priori, nee. Er zijn specifieke groepen gelovigen die dat doen. Je kunt dit niet in algemene zin zo stellen.
Geschriften hebben zelf geen mening. En ik zou toch willen adviseren om als ongelovige niet mee te doen aan een discussie over wat nu de juiste interpretatie is. Zo'n discussie kun je als ongelovige alleen maar verliezen: er is geen juiste interpretatie.quote:Op woensdag 15 juni 2016 09:56 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Nee, de heilige geschriften stellen het zo, de basis van religie.
De meeste gelovigen in Nederland doen dat gelukkig ook niet.quote:Op woensdag 15 juni 2016 09:56 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Zo werkt het dan. En dan pas je je aan. Dan ga je niet roepen dat je religie boven de wet.staat
Deels waar. Is een homo gelijk?quote:Op woensdag 15 juni 2016 09:58 schreef Molurus het volgende:
[..]
De meeste gelovigen in Nederland doen dat gelukkig ook niet.
quote:Op woensdag 15 juni 2016 09:57 schreef Molurus het volgende:
[..]
Geschriften hebben zelf geen mening. En ik zou toch willen adviseren om als ongelovige niet mee te doen aan een discussie over wat nu de juiste interpretatie is. Zo'n discussie kun je als ongelovige alleen maar verliezen: er is geen juiste interpretatie.
quote:Jij denkt dat iedereen bewust die goede keuze kan maken, en het wordt dus keer op keer bewezen dat niet gebeurd.
Gelijk aan wat? In welk opzicht? In wiens ogen?quote:
Je er 1 keer op wijzen dat wat je zegt niet klopt vind ik wel genoeg eigenlijk.quote:
Gewoon als mens.quote:Op woensdag 15 juni 2016 10:02 schreef Molurus het volgende:
[..]
Gelijk aan wat? In welk opzicht? In wiens ogen?
Een deel van de gelovigen discrimineert homoseksuelen op basis van hun geloof, een ander deel doet dat niet. Er is ieg geen enkele garantie dat geloof leidt tot discriminatie van homoseksuelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |