abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163024888
Hoi,

Nog altijd voelt een opleiding kiezen als natte vingerwerk. Zit alweer in mijn tweede 'tussenjaar' en ik ben er nog altijd niet uit welke opleiding ik wil gaan doen. Waarom? Omdat ik geen zin heb in een bepaalde carriere. Het killt alle spontaniteit van het leven... daarom ben ik voor m'n tweede jaar aan het reizen en ik sluit geen derde jaar uit. Maar het is kut want ik wil best graag ergens wat meer settelen maar het blijft gewoon natte vingerwerk. Ene dag is dat wel interessant en dan weer dat. Behoorlijk irritant. :(
  woensdag 15 juni 2016 @ 08:01:25 #2
438758 zeer
Opritsjniki
pi_163024935
Blijkbaar ben je nog niet zo ver. En als je hbo of wo gaat doen maakt je opleiding ook weer niet zo heel erg veel uit voor de exacte sector van je carrière.
pi_163024989
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:01 schreef zeer het volgende:
Blijkbaar ben je nog niet zo ver. En als je hbo of wo gaat doen maakt je opleiding ook weer niet zo heel erg veel uit voor de exacte sector van je carrière.
Ja maar ik wil eigenlijk helemaal geen carriere. Op dit moment lijkt mij het eerlijk gezegd prima om te werken in een of ander telefoonwinkeltje en daarna wat mooie reisjes maken en dan weer ergens anders voor een tijdje werken. Die simpelheid. Als ik kijk naar hbo opleidingen, dan zie ik mij daar echt niet rondlopen. Ik heb veel te veel van de wereld gezien om nog met een groepje een grappig filmpje te maken voor een of ander stomme opdracht. Ben 21 overigens. Maar daar heb ik gewoon totaal geen zin in. Ik reis bijvoorbeeld nu al een half jaar in mijn eentje. Totaal geen enkele probleem mee. Maar zo'n studie zou mij in zoveel redenen beperken, niet normaal. Het liefst kom ik ergens terecht zonder studie. Gewoon laten verrassen wat het leven je brengt...
  woensdag 15 juni 2016 @ 08:07:15 #4
438758 zeer
Opritsjniki
pi_163025007
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:05 schreef Grazzle het volgende:

[..]

Ja maar ik wil eigenlijk helemaal geen carriere. Op dit moment lijkt mij het eerlijk gezegd prima om te werken in een of ander telefoonwinkeltje en daarna wat mooie reisjes maken en dan weer ergens anders voor een tijdje werken. Die simpelheid. Als ik kijk naar hbo opleidingen, dan zie ik mij daar echt niet rondlopen. Ik heb veel te veel van de wereld gezien om nog met een groepje een grappig filmpje te maken voor een of ander stomme opdracht. Ben 21 overigens. Maar daar heb ik gewoon totaal geen zin in. Ik reis bijvoorbeeld nu al een half jaar in mijn eentje. Totaal geen enkele probleem mee. Maar zo'n studie zou mij in zoveel redenen beperken, niet normaal. Het liefst kom ik ergens terecht zonder studie. Gewoon laten verrassen wat het leven je brengt...
o ja jij bent die arrogante flikker die denkt dat de wereld te min voor hem is maar nog wel bij pappie en mammie woont
pi_163025044
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:07 schreef zeer het volgende:

[..]

o ja jij bent die arrogante flikker die denkt dat de wereld te min voor hem is maar nog wel bij pappie en mammie woont
Waarom is dit arrogant? Idealistisch... Maar zie je, het is zo 'tegendraads' om te zeggen dat je oké bent met een simpel leven.
  woensdag 15 juni 2016 @ 08:11:52 #6
438758 zeer
Opritsjniki
pi_163025069
pi_163025091
Terechte klacht
Moeten zij weten
pi_163025671
Dan ga je toch lekker in een telefoonwinkel werken, speciaal sneeuwvlokje? Niemand houdt je tegen.
pi_163025715
quote:

[..]

Ja maar ik wil eigenlijk helemaal geen carriere. Op dit moment lijkt mij het eerlijk gezegd prima om te werken in een of ander telefoonwinkeltje en daarna wat mooie reisjes maken en dan weer ergens anders voor een tijdje werken.
Dan doe je dat toch?
pi_163025735
Jongen als ik toen de kansen had die jullie nu hebben, dan wist ik het wel.
Nee ik moest zo nodig op mij 17e simpel werk gaan doen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_163025740
Misschien een idee om een mbo opleiding te doen. Dan heb je wel een diploma
pi_163025759
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:06 schreef tailfox het volgende:
Maakt dat wat uit voor het minimumloon?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  woensdag 15 juni 2016 @ 09:29:19 #13
430335 Willoow
Ik haat jullie
pi_163026084
Hoe bekostig je dat reizen dan?
Though those that are betrayed do feel the treason sharply, yet the traitor stands in worse case of woe.
pi_163026173
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:29 schreef Willoow het volgende:
Hoe bekostig je dat reizen dan?
met zn minimumloon natuurlijk
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_163026995
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:06 schreef tailfox het volgende:
Heb ik al.
pi_163027026
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:01 schreef Enix het volgende:
Dan ga je toch lekker in een telefoonwinkel werken, speciaal sneeuwvlokje? Niemand houdt je tegen.
Hoezo speciaal sneeuwvlokje. :')
pi_163027036
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:05 schreef halfway het volgende:
Jongen als ik toen de kansen had die jullie nu hebben, dan wist ik het wel.
Nee ik moest zo nodig op mij 17e simpel werk gaan doen.
Alle opleidingen die ik interessant vind is ook niet bepaald een hoge baangarantie.
  woensdag 15 juni 2016 @ 10:33:51 #18
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_163027183
quote:
Ja maar ik wil eigenlijk helemaal geen carriere.
Maar dat hoeft toch ook niet? Ik heb ook geen "carrière" gehad of zo. Ik vind programmeren gewoon het heerlijkste werk dat er is, en ik programmeer al 15 jaar nu. Niks carrière.
quote:
Maar zo'n studie zou mij in zoveel redenen beperken, niet normaal.
Bedoel je dat het studeren je beperkt?
Of dat het diploma je beperkt?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_163027791
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 10:33 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Maar dat hoeft toch ook niet? Ik heb ook geen "carrière" gehad of zo. Ik vind programmeren gewoon het heerlijkste werk dat er is, en ik programmeer al 15 jaar nu. Niks carrière.

[..]

Bedoel je dat het studeren je beperkt?
Of dat het diploma je beperkt?
De studie. Ja fantastisch als je weet dat je dat het leukste vind qua werk. Maar ik heb dus niet een specifiek iets dat ik wil gaan doen want ik voel alsof ik nog maar net ontdek hoe fantastisch deze wereld is. Wie weet over twee jaar nadat ik dit of dat gedaan heb, dat ik super graag bij een bepaalde organisatie wil werken... ja dan ga ik liever tegen die tijd doelgericht daarop studeren, snapje? Anders vind ik het veel te vaag.
pi_163028368
Lijkt wel een roman, wereld reizen, fantastische wereld en veel van de wereld gezien op je 21e. Rond je 21e mag je inmiddels wel eens goed gaan nadenken wat je echt wilt. Als dat rondreizen is met kut baantjes dan is daar niets mis mee. Alleen je moet het niet gaan romantiseren natuurlijk. Het is niet alsof je dan wél de vrijheid hebt aangezien je van een laag salaris niet zo maar alles kan betalen en dan ook nog wereldreizen maken.
  woensdag 15 juni 2016 @ 11:35:28 #21
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_163028496
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:03 schreef Grazzle het volgende:
De studie
Dus als ik de klacht samenvat, zeg je: ik wil niet studeren, want daar ben ik nog niet gemotiveerd genoeg voor.

Maar je zegt ook: ik wil graag settelen.

Toch?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_163028547
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:28 schreef Azpilicueta het volgende:
Lijkt wel een roman, wereld reizen, fantastische wereld en veel van de wereld gezien op je 21e. Rond je 21e mag je inmiddels wel eens goed gaan nadenken wat je echt wilt. Als dat rondreizen is met kut baantjes dan is daar niets mis mee. Alleen je moet het niet gaan romantiseren natuurlijk. Het is niet alsof je dan wél de vrijheid hebt aangezien je van een laag salaris niet zo maar alles kan betalen en dan ook nog wereldreizen maken.
Maar waarom is dit niet genoeg? Minimalisme kan een rijk leven opleveren. What you own becomes your prison. Ik kan het gewone leven niet meer accepteren. Vaak ervaar je dat pas als je zelf gereisd hebt. Het voelt als de manier hoe het hoort. De simpliciteit van niks anders dan vrienden maken, verhalen vertellen, natuur, dansen, zingen, zwemmen, eten, drinken en ga maar door. Meer heeft een mens niet nodig. Ik in ieder geval niet. Ja, geld. Maar dat hoeft dus niet veel te zijn als je het goed doet. Waarom jezelf beloven dat je iets later kan krijgen als je het direct kunt grijpen? Hoeveel mensen trapten in die illusie en hebben vervolgens jaren later spijt van wat ze gedaan hebben?
pi_163028589
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:35 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Dus als ik de klacht samenvat, zeg je: ik wil niet studeren, want daar ben ik nog niet gemotiveerd genoeg voor.

Maar je zegt ook: ik wil graag settelen.

Toch?
De mix van in de buurt van ouders/familie/vrienden werken en daarnaast de tijd gebruiken de wereld te ontdekken klinkt voor mij op het moment als de beste optie... Maar de klacht is eigenlijk dat ik niet gewoon ergens voor kan kiezen maar blijkbaar zal daar wel weer een reden voor zijn... maar dat is gewoon lastig. Zo fucking veel opties in deze wereld, ik word er helemaal gek van.
pi_163028600
Ach een opleiding is ook niet alles waard. Maatje van mij heeft zijn hele studententijd aan de pep gezeten en nooit wat afgemaakt en heeft nu ook een prima baan een een leasebak onder zijn reet ^O^ In tegenstelling tot veel afgestudeerden die zo nodig een ''traineeship''' moeten doen en dan anderhalf jaar op zoek zijn voordat ze een keer worden aangenomen, of een illusie armer zijn en nog onder dezelfde functie starten als die pep snuivende kameraad van mij :P

Gewoon lekker je eigen pad volgen en je niet laten opnaaien door iedereen zegt dat je alleen gelukkig kunt worden met een hbo / wo papiertje :)
pi_163028671
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:39 schreef Bruh het volgende:
Ach een opleiding is ook niet alles waard. Maatje van mij heeft zijn hele studententijd aan de pep gezeten en nooit wat afgemaakt en heeft nu ook een prima baan een een leasebak onder zijn reet ^O^ In tegenstelling tot veel afgestudeerden die zo nodig een ''traineeship''' moeten doen en dan anderhalf jaar op zoek zijn voordat ze een keer worden aangenomen, of een illusie armer zijn en nog onder dezelfde functie starten als die pep snuivende kameraad van mij :P

Gewoon lekker je eigen pad volgen en je niet laten opnaaien door iedereen zegt dat je alleen gelukkig kunt worden met een hbo / wo papiertje :)
Ja, en sterker nog: hoeveel studenten halen grotendeels hun geluk uit drugs? En dan heb ik het ook over alcohol. Mensen vragen dit niet af, maar het vergt maar een klein beetje analytisch vermogen om te zien dat het helemaal niet het antwoord is. Je zal eens moeten weten wat mensen allemaal leren tijdens het reizen. Misschien kan ik dat nu niet direct toepassen maar ik heb ergens vertrouwen in dat dit later wel degelijk van pas gaat komen. Maar die onzekerheid is soms wel een beetje zwaar als je een tijdje geen baan kan vinden of gewoon een mindere periode hebt.
  Moderator woensdag 15 juni 2016 @ 12:04:49 #26
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_163029138
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:37 schreef Grazzle het volgende:

[..]

Maar waarom is dit niet genoeg? Minimalisme kan een rijk leven opleveren. What you own becomes your prison. Ik kan het gewone leven niet meer accepteren. Vaak ervaar je dat pas als je zelf gereisd hebt. Het voelt als de manier hoe het hoort. De simpliciteit van niks anders dan vrienden maken, verhalen vertellen, natuur, dansen, zingen, zwemmen, eten, drinken en ga maar door. Meer heeft een mens niet nodig. Ik in ieder geval niet. Ja, geld. Maar dat hoeft dus niet veel te zijn als je het goed doet. Waarom jezelf beloven dat je iets later kan krijgen als je het direct kunt grijpen? Hoeveel mensen trapten in die illusie en hebben vervolgens jaren later spijt van wat ze gedaan hebben?
Je probeert dus gewoon recht te lullen dat je een luie hippie bent die geen zin heeft in verabtwoordelijkheid.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_163029182
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 12:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Je probeert dus gewoon recht te lullen dat je een luie hippie bent die geen zin heeft in verabtwoordelijkheid.
Welke verantwoordelijkheid?
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
pi_163030127
quote:

[..]

Dan doe je dat toch lekker? Niemand houdt je tegen hoor. Ik zie echt totaal het probleem niet. Als jij een simpel leven wil, dan is dat toch prima?
pi_163030262
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:44 schreef Grazzle het volgende:

[..]

Ja, en sterker nog: hoeveel studenten halen grotendeels hun geluk uit drugs? En dan heb ik het ook over alcohol. Mensen vragen dit niet af, maar het vergt maar een klein beetje analytisch vermogen om te zien dat het helemaal niet het antwoord is. Je zal eens moeten weten wat mensen allemaal leren tijdens het reizen. Misschien kan ik dat nu niet direct toepassen maar ik heb ergens vertrouwen in dat dit later wel degelijk van pas gaat komen. Maar die onzekerheid is soms wel een beetje zwaar als je een tijdje geen baan kan vinden of gewoon een mindere periode hebt.
Waarom ga jij er in je posts telkens vanuit alsof het zo uniek is om bereisd te zijn?
pi_163030273
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 07:56 schreef Grazzle het volgende:
Maar het is kut want ik wil best graag ergens wat meer settelen
later zeg je dat je liefste ergens zou werken, en dan weer reizen en dan weer werken. Dat lijkt me niet settlen.

Je weet gewon niet wat je wil in je leven. Dat geeft niks, ik ben 41 en weet het nog steeds niet,. Gewoon doen wat je op dit moment leuk vind, later is voor morgen.

Nadeel is wel dat je op die manier niet aan een carrière kan werken, maar als je dat, en het bijbehorende salaris, toch niet ambieert is dat ook geen probleem.
pi_163030284
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2016 12:46 schreef Chai het volgende:

[..]

Waarom ga jij er in je posts telkens vanuit alsof het zo uniek is om bereisd te zijn?
En alleen he.
is geen enkel probleem voor die jongen moest hij nog even benadrukken,.
pi_163030333
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2016 12:46 schreef Chai het volgende:

[..]

Omdat dit voor mij heel veel antwoorden heeft gegeven in het leven waarbij ik merk dat mensen die gereisd hebben vaak hetzelfde hebben meegemaakt en dat mensen die dat niet gedaan hebben, op bepaalde vlakken erg vast zitten in vaste structuren, vandaar.
pi_163030383
Ik begrijp TS wel. Onze maatschappij dringt ons een bepaalde leefstijl op. Terwijl dit niet voor iedereen werkt. Men doet alsof ze de wijsheid in pach hebben door je te vertellen dat je vooral veel moet studeren, hard moet werken, ontspanning niet als een recht mag zien... maar maken al deze dingen gelukkig? Nee. En wat is de zin dan van een in andermans ogen succesvol leven, waarin je zelf ongelukkig bent..?
pi_163030417
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:09 schreef Grazzle het volgende:

[..]

Waarom is dit arrogant? Idealistisch... Maar zie je, het is zo 'tegendraads' om te zeggen dat je oké bent met een simpel leven.
Wat jij wil is niet simpel leven. Jij wil de wereld bereizen en allemaal andere mensen tegenkomen die simpel leven en daar tevreden mee zijn en doen alsof deze mensen je grote voorbeeld zijn, terwijl zij totaal niet jouw mogelijkheden hebben om dingen van de wereld te zien. Als je echt simpel wilde leven kon je dat nu ook al doen.
pi_163030492
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 12:49 schreef Grazzle het volgende:

[..]

Omdat dit voor mij heel veel antwoorden heeft gegeven in het leven waarbij ik merk dat mensen die gereisd hebben vaak hetzelfde hebben meegemaakt en dat mensen die dat niet gedaan hebben, op bepaalde vlakken erg vast zitten in vaste structuren, vandaar.
Dus? Je haalt het gewoon te pas en te onpas aan daar waar helemaal geen behoefte is aan antwoorden.

Antwoorden gevonden hebben heeft niks met antwoorden opdringen te maken.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2016 12:55:37 ]
pi_163030502
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2016 12:52 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Wat jij wil is niet simpel leven. Jij wil de wereld bereizen en allemaal andere mensen tegenkomen die simpel leven en daar tevreden mee zijn en doen alsof deze mensen je grote voorbeeld zijn, terwijl zij totaal niet jouw mogelijkheden hebben om dingen van de wereld te zien. Als je echt simpel wilde leven kon je dat nu ook al doen.
Geen carrière-gericht leven dan... simpel is wellicht het verkeerde woord.
pi_163030574
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 12:51 schreef Baloe-de-Beer het volgende:
Ik begrijp TS wel. Onze maatschappij dringt ons een bepaalde leefstijl op. Terwijl dit niet voor iedereen werkt. Men doet alsof ze de wijsheid in pach hebben door je te vertellen dat je vooral veel moet studeren, hard moet werken, ontspanning niet als een recht mag zien... maar maken al deze dingen gelukkig? Nee. En wat is de zin dan van een in andermans ogen succesvol leven, waarin je zelf ongelukkig bent..?
Precies. En dit is bijvoorbeeld de eerste generatie waar je als 'luie hippie' gewoon met een klein beetje geld als een hemel kunt leven en ook nog eens wat opsteken van de wereld om je heen. Dit is eigenlijk behoorlijke rijkdom. Hierdoor kan ik echt niet gewoon de studieboeken ingaan en hopen op een succesvol leven in een maatschappij die niet succesvol is.
  woensdag 15 juni 2016 @ 12:58:07 #38
240618 Micson
The lonely stoner
pi_163030585
quote:

[..]

Ik vond reizen ook altijd fantastisch, totdat ik merkte dat in ieder hostel dezelfde kneuzen rondhangen die exact hetzelfde verhaal in je gezicht blijven uitkotsen. Hoe speciaal hun manier van leven is, en hoe 'de massa' dat niet snapt. Daarna pakken ze hun gitaar en moet je Wonderwall met ze zingen rond het kampvuur.

In de volgende plaats waar je aankomt herhaalt het bandje zich weer. In het begin lijkt het inderdaad fantastisch en speciaal wat je allemaal doet, maar al snel kom je erachter hoe nep het wereldje is en hoe iedereen constant klaarkomt op zijn eigen 'unieke' manier van leven.
pi_163030664
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 12:58 schreef Micson het volgende:

[..]

Ik vond reizen ook altijd fantastisch, totdat ik merkte dat in ieder hostel dezelfde kneuzen rondhangen die exact hetzelfde verhaal in je gezicht blijven uitkotsen. Hoe speciaal hun manier van leven is, en hoe 'de massa' dat niet snapt. Daarna pakken ze hun gitaar en moet je Wonderwall met ze zingen rond het kampvuur.

In de volgende plaats waar je aankomt herhaalt het bandje zich weer. In het begin lijkt het inderdaad fantastisch en speciaal wat je allemaal doet, maar al snel kom je erachter hoe nep het wereldje is en hoe iedereen constant klaarkomt op zijn eigen 'unieke' manier van leven.
Ik moet toegeven dat ik het hier totaal mee eens ben. Maar dat ligt vooral aan waar je komt denk ik. Het zit zeker vol met 'mainstream' situaties. Kunst is om die te ontwijken en naar de plekken te gaan die wel waardevol zijn.
pi_163030695
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 12:54 schreef Chai het volgende:

[..]

Dus? Je haalt het gewoon te pas en te onpas aan daar waar helemaal geen behoefte is aan antwoorden.

Antwoorden gevonden hebben heeft niks met antwoorden opdringen te maken.
Juist...
pi_163030727
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 12:55 schreef Grazzle het volgende:

[..]

Geen carrière-gericht leven dan... simpel is wellicht het verkeerde woord.
Je kan van reizen je leven maken. Moet je jezelf een beetje vaardigheden aanleren die je overal kan uitvoeren. Desnoods ga je straatartiest uithangen. Je kunt Engels les gaan geven, nieuwe talen oppikken en daar weer wat mee doen. Je kunt reisblogs schrijven, drugs smokkelen of desnoods stamppot over de hele wereld verkopen. :P

- The world is just like a great big pussy, waiting to get fucked.
pi_163030804
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 13:01 schreef Grazzle het volgende:

[..]

Juist...
Wat snap je er niet aan?
pi_163030820
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2016 13:02 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Je kan van reizen je leven maken. Moet je jezelf een beetje vaardigheden aanleren die je overal kan uitvoeren. Desnoods ga je straatartiest uithangen. Je kunt Engels les gaan geven, nieuwe talen oppikken en daar weer wat mee doen. Je kunt reisblogs schrijven, drugs smokkelen of desnoods stamppot over de hele wereld verkopen. :P

- The world is just like a great big pussy, waiting to get fucked.
Haha, ja. Ben bezig aan een website, heb best wat goede ideeën. Alleen ik denk dat geld verdienen in Nederland ook wel erg leuk is, zodat je niet altijd maar weg blijft.
pi_163030829
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 13:05 schreef Chai het volgende:

[..]

Wat snap je er niet aan?
Iets met dat ik geen antwoorden moet opdringen aan anderen?
  woensdag 15 juni 2016 @ 13:10:57 #45
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_163030921
Ik proef een beetje Into the Wild. Herken er zelf ook zat in. Wat mensen hier zeggen is echter de waarheid: doe dan gewoon wat je ambieert. Ga naar Workaway en ga lekker tegen kost en inwoning helpen een surfschool te bouwen op Bali, of schapen helpen lammeren in Midden-Noorwegen. De wegen zijn er in dit digitale tijdperk.

En ja, ook eens dat er in de huidige maatschappij een bepaalde route wordt verwacht:

Fitter. Happier. More productive...
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_163031012
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 13:06 schreef Grazzle het volgende:

[..]

Iets met dat ik geen antwoorden moet opdringen aan anderen?
Ik vraag: Waarom ga jij er in je posts telkens vanuit alsof het zo uniek is om bereisd te zijn?

Jij reageert daarop met dat je antwoorden wilt geven die je gevonden hebt.

Ik reageer daarop dat je dat doet op momenten dat er geen behoefte is aan antwoorden en dat het daarom opdringerig overkomt.

En niet iedereen heeft dezelfde ervaringen met reizen(zie post Micson), dus je antwoorden presenteren als een soort universele waarheid die slechts enkelen ontdekt hebben is misplaatst. Alleen in jouw perceptie is dat onmogelijk, want dan komt het doordat hij niet de juiste plekken heeft bezocht.

Bijzonder trouwens dat je zo sterk hecht aan conventies van de Nederlandse maatschappij dat je geen antwoord kan geven op je eigen vragen. Je kan ook in het buitenland (tijdelijk) wonen/werken/studeren. Eventueel in een zelfvoorzienende commune als gewoon wonen en werken te beklemmend is.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2016 13:15:27 ]
pi_163031122
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 13:14 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik vraag: Waarom ga jij er in je posts telkens vanuit alsof het zo uniek is om bereisd te zijn?

Jij reageert daarop met dat je antwoorden wilt geven die je gevonden hebt.

Ik reageer daarop dat je dat doet op momenten dat er geen behoefte is aan antwoorden en dat het daarom opdringerig overkomt.

En niet iedereen heeft dezelfde ervaringen met reizen(zie post Micson), dus je antwoorden presenteren als een soort universele waarheid die slechts enkelen ontdekt hebben is misplaatst. Alleen in jouw perceptie is dat onmogelijk, want dan komt het doordat hij niet de juiste plekken heeft bezocht.

Bijzonder trouwens dat je zo sterk hecht aan conventies van de Nederlandse maatschappij dat je geen antwoord kan geven op je eigen vragen. Je kan ook in het buitenland (tijdelijk) wonen/werken/studeren. Eventueel in een zelfvoorzienende commune als gewoon wonen en werken te beklemmend is.
Nee, voor mij is het gewoon iets dat ik merk en daardoor kan ik begrijpen dat anderen niet voor dezelfde keuzes kiezen maar voel ik mij daar soms wel alleen in... maar ja dat doe ik omdat het soms wel fijn is iets van je af te schrijven.
pi_163031300
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 13:20 schreef Grazzle het volgende:

[..]

Nee, voor mij is het gewoon iets dat ik merk en daardoor kan ik begrijpen dat anderen niet voor dezelfde keuzes kiezen maar voel ik mij daar soms wel alleen in... maar ja dat doe ik omdat het soms wel fijn is iets van je af te schrijven.
Je haakt vrij random bij een onderwerp aan (jongeren en drugsgebruik, terwijl het in die context gewoon ging over iemand die zonder startkwalificaties aan de bak kwam) om daarbij het antwoord wat jij gevonden hebt te propageren.

Voor dagboekschrijfsels die je wilt delen kun je een blog gebruiken.
pi_163031349
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 13:29 schreef Chai het volgende:

[..]

Je haakt vrij random bij een onderwerp aan (jongeren en drugsgebruik, terwijl het in die context gewoon ging over iemand die zonder startkwalificaties aan de bak kwam) om daarbij het antwoord wat jij gevonden hebt te propageren.

Voor dagboekschrijfsels die je wilt delen kun je een blog gebruiken.
Dat er veel studenten zijn die ook niet gelukkig zijn en zich daardoor laten verblijden met drugs, snapje? Oftewel, dat studeren ook niet het antwoord is. Laat maar zitten.
pi_163031410
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 13:31 schreef Grazzle het volgende:

[..]

Dat er veel studenten zijn die ook niet gelukkig zijn en zich daardoor laten verblijden met drugs, snapje? Oftewel, dat studeren ook niet het antwoord is. Laat maar zitten.
Ja dat die associatie te maken is maakt het niet minder random om daarvoor een oplossing aan te gaan dragen.

Laat maar zitten inderdaad. ;)
pi_163031535
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2016 13:34 schreef Chai het volgende:

[..]

Ja dat die associatie te maken is maakt het niet minder random om daarvoor een oplossing aan te gaan dragen.

Laat maar zitten inderdaad. ;)
Niet een oplossing maar een aanvulling. Zucht. :P
pi_163031557
In hostels zitten ze toch ook allemaal aan de drugs joh. Alsof drugsgebruik betekent dat je verder niet gelukkig bent. Drugs gebruiken is gewoon leuk.
pi_163031604
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 13:39 schreef Grazzle het volgende:

[..]

Niet een oplossing maar een aanvulling. Zucht. :P
Voor willekeurig aanvullen met (zelf)propaganda geldt hetzelfde. :P
pi_163031675
quote:
12s.gif Op woensdag 15 juni 2016 13:42 schreef Chai het volgende:

[..]

Voor willekeurig aanvullen met (zelf)propaganda geldt hetzelfde. :P
8)7
pi_163031723
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 13:45 schreef Grazzle het volgende:

[..]

8)7
Merk zeer weinig van die antwoorden die je gevonden hebt.
pi_163031945
quote:

[..]

Draai het eens is om. Heb je ooit wel eens fulltime productie gedraaid? Dan kom je misschien nog wel terug op dat vrije bestaan. Maar ik zeg toch ook niet dat het verkeerd is wat je zegt? Maar je laat het - naar mijn idee - wel romantischer overkomen dan dat het daadwerkelijk is. Ik denk dat je meer plezier haalt uit het leven met een goede baan waarbij je een paar weken per jaar op reis kan en niet leeft van paycheck tot paycheck.
pi_163032080
quote:

[..]

Ik heb hetzelfde als jij ^O^
Na de havo nooit meer wat gaan doen en ik heb altijd gewoon simpele baantjes gehad en ik vind het prima. Ik verdien genoeg om alles te doen wat ik wil, waarom zou ik dan in godsnaam nog een opleiding gaan doen?
  donderdag 16 juni 2016 @ 07:51:55 #58
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_163053280
quote:

[..]

Een simpel leven wordt nog leuker als je je passie kan volgen. Ik heb een sabbatical gedaan en een tijdje in Azie gewerkt. Daar kwam ik een kerel tegen die eerst voor Facebook had gewerkt en toen zelf informatieve websites is gaan opzetten die goed scoren in de search engines. Hij leeft nu van de advertenties daarop.

Het voordeel van de kenniseconomie is dat je vaak het werk overal kan doen. Het nadeel is dat je vaak toch een HBO papiertje nodig hebt.

Tevens kun je met een HBO papiertje wat hogere tarieven halen, 65+ euro p/u. Daarmee kun je schema's doen van 3-5 maanden werken, en de rest van het jaar op vakantie.

[ Bericht 8% gewijzigd door Hallmark op 16-06-2016 07:58:41 ]
  donderdag 16 juni 2016 @ 08:19:28 #59
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_163053477
Ik zou het komend jaar niet gaan studeren of reizen, maar een jaartje werken in eigen land. Want wie zegt dat je het na nog een jaartje reizen wel weet? Gewoon een fulltime dayjob, om te ervaren hoe dat voelt. Dan heb ik het niet over vakkenvullen, maar het liefst iets dat een beetje in je straatje ligt. Het helpt je ook om nieuwe inzichten te krijgen in wat je nu eigenlijk wilt worden. En je leert misschien mensen kennen die je daar bij kunnen helpen. Een jaartje fulltime werken kan ook een mooi startkapitaal opleveren om te beginnen aan een studie of eigen bedrijf. En je kunt nog steeds een paar weken de wijde wereld in. Ook als je ondernemer wilt worden is het heel leerzaam om in loondienst eens uitgebreid in de keuken te kijken van een ander bedrijf. Met name leren wat je zelf allemaal anders zou doen :7
pi_163100246
Kijk al die haters haten in dit topic. :')
paypal.me/taaladvies
  vrijdag 17 juni 2016 @ 22:49:32 #61
451005 Grems
Clown World
pi_163100608
Ik snap het probleem van TS niet zo, gewoon doen. Als het allemaal misloopt gewoon ticket terug naar NL en baden in het bijstandsgeld ( serieus ).
pi_163110937
Gewoon doen wat je zelf wil ts, je leeft toch niet voor anderen? Ik vind reizen ook tof en werken kut.
pi_164434175
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2016 08:19 schreef Barrah het volgende:
Ik zou het komend jaar niet gaan studeren of reizen, maar een jaartje werken in eigen land. Want wie zegt dat je het na nog een jaartje reizen wel weet? Gewoon een fulltime dayjob, om te ervaren hoe dat voelt. Dan heb ik het niet over vakkenvullen, maar het liefst iets dat een beetje in je straatje ligt. Het helpt je ook om nieuwe inzichten te krijgen in wat je nu eigenlijk wilt worden. En je leert misschien mensen kennen die je daar bij kunnen helpen. Een jaartje fulltime werken kan ook een mooi startkapitaal opleveren om te beginnen aan een studie of eigen bedrijf. En je kunt nog steeds een paar weken de wijde wereld in. Ook als je ondernemer wilt worden is het heel leerzaam om in loondienst eens uitgebreid in de keuken te kijken van een ander bedrijf. Met name leren wat je zelf allemaal anders zou doen :7
Dit ga ik doen! :) Ik begin over een maandje en waarschijnlijk na dit jaar een studie in, of alsnog een lange reis maken... maar eerst een jaartje gewoon loondienst bij een tof koffieketen :P
  Forum Admin donderdag 11 augustus 2016 @ 18:45:19 #64
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_164434742
TS heb je hobby's of passies waar je eventueel wat knaken kan verdienen?

Ik heb dat keurslijf ook nooit echt gesnapt. 40u in de week werken voor een mooi huis en mooie auto waar je dus nauwelijks gebruik van kan maken..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 11 augustus 2016 @ 19:20:47 #65
415029 workhard12
je bent een prooi of jager
pi_164435950
Slap. Maar dat zal aan mij liggen. Niet alles Moet altijdbleuk zijn. Doorzetten en hard werken hoort erbij
Sterker door strijd
pi_164436207
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:39 schreef Bruh het volgende:

Iedereen wordt gelukkig van pep.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 19:38:39 #67
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_164436631
TS is zo'n verlichte reishippie. :')
pi_164436745
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:11 schreef zeer het volgende:
[ afbeelding ]
Ja ik mag hopen van wel. TS doet wel heel erg typisch.
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:51:38 #69
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_164453567
Topic historie van TS :')

TS, waarom praat je niet met een vluchteling?

In NL heb je een uitstekende balans tussen werken en leven en in je vrije tijd kan je barhoppen, drugsgebruiken, festivals bezoeken of in het park in het zonnetje chicks aanspreken en pokemon GO spelen.

Wat wil je nog meer?
Met hippe communities omgaan; kan je altijd in een meetup vinden
Alleen jij hebt dan money, bitches en hoofd en zij niet ^O^
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_164453916
Word leraar op een basisschool: baangarantie want je bent een man en daarnaast heb je heel veel vakantie om te kunnen reizen ^O^
pi_164467159
9k
Zonder wrijving geen glans
pi_164508413
verkoop gewoon je kont
pi_164509248
Man man, ik ga ook graag op reis, maar ts mag zich wel wat minder verheven voelen.

Geef gewoon toe dat het leven veel te relaxt is zo om kantoorslaaf te willen worden ;)
pi_164514431
quote:

[..]

Nou dan doe je dat toch? Niet studeren en solliciteren bij een telefoonwinkeltje. Van mij hoef je niet te studeren hoor.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_164514495
2,5 jaar geleden was je aan het afstuderen en kreeg je allemaal aanvragen van bekende artiesten voor videoclips:

KLB / Eindelijk kansen, weinig tijd

Waar is het mis gegaan?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')