abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 15 juni 2016 @ 12:04:49 #26
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_163029138
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:37 schreef Grazzle het volgende:

[..]

Maar waarom is dit niet genoeg? Minimalisme kan een rijk leven opleveren. What you own becomes your prison. Ik kan het gewone leven niet meer accepteren. Vaak ervaar je dat pas als je zelf gereisd hebt. Het voelt als de manier hoe het hoort. De simpliciteit van niks anders dan vrienden maken, verhalen vertellen, natuur, dansen, zingen, zwemmen, eten, drinken en ga maar door. Meer heeft een mens niet nodig. Ik in ieder geval niet. Ja, geld. Maar dat hoeft dus niet veel te zijn als je het goed doet. Waarom jezelf beloven dat je iets later kan krijgen als je het direct kunt grijpen? Hoeveel mensen trapten in die illusie en hebben vervolgens jaren later spijt van wat ze gedaan hebben?
Je probeert dus gewoon recht te lullen dat je een luie hippie bent die geen zin heeft in verabtwoordelijkheid.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_163029182
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 12:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Je probeert dus gewoon recht te lullen dat je een luie hippie bent die geen zin heeft in verabtwoordelijkheid.
Welke verantwoordelijkheid?
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
pi_163030127
quote:

[..]

Maar waarom is dit niet genoeg? Minimalisme kan een rijk leven opleveren. What you own becomes your prison. Ik kan het gewone leven niet meer accepteren. Vaak ervaar je dat pas als je zelf gereisd hebt. Het voelt als de manier hoe het hoort. De simpliciteit van niks anders dan vrienden maken, verhalen vertellen, natuur, dansen, zingen, zwemmen, eten, drinken en ga maar door. Meer heeft een mens niet nodig. Ik in ieder geval niet. Ja, geld. Maar dat hoeft dus niet veel te zijn als je het goed doet. Waarom jezelf beloven dat je iets later kan krijgen als je het direct kunt grijpen? Hoeveel mensen trapten in die illusie en hebben vervolgens jaren later spijt van wat ze gedaan hebben?
Dan doe je dat toch lekker? Niemand houdt je tegen hoor. Ik zie echt totaal het probleem niet. Als jij een simpel leven wil, dan is dat toch prima?
pi_163030262
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:44 schreef Grazzle het volgende:

[..]

Ja, en sterker nog: hoeveel studenten halen grotendeels hun geluk uit drugs? En dan heb ik het ook over alcohol. Mensen vragen dit niet af, maar het vergt maar een klein beetje analytisch vermogen om te zien dat het helemaal niet het antwoord is. Je zal eens moeten weten wat mensen allemaal leren tijdens het reizen. Misschien kan ik dat nu niet direct toepassen maar ik heb ergens vertrouwen in dat dit later wel degelijk van pas gaat komen. Maar die onzekerheid is soms wel een beetje zwaar als je een tijdje geen baan kan vinden of gewoon een mindere periode hebt.
Waarom ga jij er in je posts telkens vanuit alsof het zo uniek is om bereisd te zijn?
pi_163030273
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 07:56 schreef Grazzle het volgende:
Maar het is kut want ik wil best graag ergens wat meer settelen
later zeg je dat je liefste ergens zou werken, en dan weer reizen en dan weer werken. Dat lijkt me niet settlen.

Je weet gewon niet wat je wil in je leven. Dat geeft niks, ik ben 41 en weet het nog steeds niet,. Gewoon doen wat je op dit moment leuk vind, later is voor morgen.

Nadeel is wel dat je op die manier niet aan een carrière kan werken, maar als je dat, en het bijbehorende salaris, toch niet ambieert is dat ook geen probleem.
pi_163030284
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2016 12:46 schreef Chai het volgende:

[..]

Waarom ga jij er in je posts telkens vanuit alsof het zo uniek is om bereisd te zijn?
En alleen he.
is geen enkel probleem voor die jongen moest hij nog even benadrukken,.
pi_163030333
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2016 12:46 schreef Chai het volgende:

[..]

Omdat dit voor mij heel veel antwoorden heeft gegeven in het leven waarbij ik merk dat mensen die gereisd hebben vaak hetzelfde hebben meegemaakt en dat mensen die dat niet gedaan hebben, op bepaalde vlakken erg vast zitten in vaste structuren, vandaar.
pi_163030383
Ik begrijp TS wel. Onze maatschappij dringt ons een bepaalde leefstijl op. Terwijl dit niet voor iedereen werkt. Men doet alsof ze de wijsheid in pach hebben door je te vertellen dat je vooral veel moet studeren, hard moet werken, ontspanning niet als een recht mag zien... maar maken al deze dingen gelukkig? Nee. En wat is de zin dan van een in andermans ogen succesvol leven, waarin je zelf ongelukkig bent..?
pi_163030417
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:09 schreef Grazzle het volgende:

[..]

Waarom is dit arrogant? Idealistisch... Maar zie je, het is zo 'tegendraads' om te zeggen dat je oké bent met een simpel leven.
Wat jij wil is niet simpel leven. Jij wil de wereld bereizen en allemaal andere mensen tegenkomen die simpel leven en daar tevreden mee zijn en doen alsof deze mensen je grote voorbeeld zijn, terwijl zij totaal niet jouw mogelijkheden hebben om dingen van de wereld te zien. Als je echt simpel wilde leven kon je dat nu ook al doen.
pi_163030492
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 12:49 schreef Grazzle het volgende:

[..]

Omdat dit voor mij heel veel antwoorden heeft gegeven in het leven waarbij ik merk dat mensen die gereisd hebben vaak hetzelfde hebben meegemaakt en dat mensen die dat niet gedaan hebben, op bepaalde vlakken erg vast zitten in vaste structuren, vandaar.
Dus? Je haalt het gewoon te pas en te onpas aan daar waar helemaal geen behoefte is aan antwoorden.

Antwoorden gevonden hebben heeft niks met antwoorden opdringen te maken.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2016 12:55:37 ]
pi_163030502
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2016 12:52 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Wat jij wil is niet simpel leven. Jij wil de wereld bereizen en allemaal andere mensen tegenkomen die simpel leven en daar tevreden mee zijn en doen alsof deze mensen je grote voorbeeld zijn, terwijl zij totaal niet jouw mogelijkheden hebben om dingen van de wereld te zien. Als je echt simpel wilde leven kon je dat nu ook al doen.
Geen carrière-gericht leven dan... simpel is wellicht het verkeerde woord.
pi_163030574
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 12:51 schreef Baloe-de-Beer het volgende:
Ik begrijp TS wel. Onze maatschappij dringt ons een bepaalde leefstijl op. Terwijl dit niet voor iedereen werkt. Men doet alsof ze de wijsheid in pach hebben door je te vertellen dat je vooral veel moet studeren, hard moet werken, ontspanning niet als een recht mag zien... maar maken al deze dingen gelukkig? Nee. En wat is de zin dan van een in andermans ogen succesvol leven, waarin je zelf ongelukkig bent..?
Precies. En dit is bijvoorbeeld de eerste generatie waar je als 'luie hippie' gewoon met een klein beetje geld als een hemel kunt leven en ook nog eens wat opsteken van de wereld om je heen. Dit is eigenlijk behoorlijke rijkdom. Hierdoor kan ik echt niet gewoon de studieboeken ingaan en hopen op een succesvol leven in een maatschappij die niet succesvol is.
  woensdag 15 juni 2016 @ 12:58:07 #38
240618 Micson
The lonely stoner
pi_163030585
quote:

[..]

Ik vond reizen ook altijd fantastisch, totdat ik merkte dat in ieder hostel dezelfde kneuzen rondhangen die exact hetzelfde verhaal in je gezicht blijven uitkotsen. Hoe speciaal hun manier van leven is, en hoe 'de massa' dat niet snapt. Daarna pakken ze hun gitaar en moet je Wonderwall met ze zingen rond het kampvuur.

In de volgende plaats waar je aankomt herhaalt het bandje zich weer. In het begin lijkt het inderdaad fantastisch en speciaal wat je allemaal doet, maar al snel kom je erachter hoe nep het wereldje is en hoe iedereen constant klaarkomt op zijn eigen 'unieke' manier van leven.
pi_163030664
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 12:58 schreef Micson het volgende:

[..]

Ik vond reizen ook altijd fantastisch, totdat ik merkte dat in ieder hostel dezelfde kneuzen rondhangen die exact hetzelfde verhaal in je gezicht blijven uitkotsen. Hoe speciaal hun manier van leven is, en hoe 'de massa' dat niet snapt. Daarna pakken ze hun gitaar en moet je Wonderwall met ze zingen rond het kampvuur.

In de volgende plaats waar je aankomt herhaalt het bandje zich weer. In het begin lijkt het inderdaad fantastisch en speciaal wat je allemaal doet, maar al snel kom je erachter hoe nep het wereldje is en hoe iedereen constant klaarkomt op zijn eigen 'unieke' manier van leven.
Ik moet toegeven dat ik het hier totaal mee eens ben. Maar dat ligt vooral aan waar je komt denk ik. Het zit zeker vol met 'mainstream' situaties. Kunst is om die te ontwijken en naar de plekken te gaan die wel waardevol zijn.
pi_163030695
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 12:54 schreef Chai het volgende:

[..]

Dus? Je haalt het gewoon te pas en te onpas aan daar waar helemaal geen behoefte is aan antwoorden.

Antwoorden gevonden hebben heeft niks met antwoorden opdringen te maken.
Juist...
pi_163030727
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 12:55 schreef Grazzle het volgende:

[..]

Geen carrière-gericht leven dan... simpel is wellicht het verkeerde woord.
Je kan van reizen je leven maken. Moet je jezelf een beetje vaardigheden aanleren die je overal kan uitvoeren. Desnoods ga je straatartiest uithangen. Je kunt Engels les gaan geven, nieuwe talen oppikken en daar weer wat mee doen. Je kunt reisblogs schrijven, drugs smokkelen of desnoods stamppot over de hele wereld verkopen. :P

- The world is just like a great big pussy, waiting to get fucked.
pi_163030804
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 13:01 schreef Grazzle het volgende:

[..]

Juist...
Wat snap je er niet aan?
pi_163030820
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2016 13:02 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Je kan van reizen je leven maken. Moet je jezelf een beetje vaardigheden aanleren die je overal kan uitvoeren. Desnoods ga je straatartiest uithangen. Je kunt Engels les gaan geven, nieuwe talen oppikken en daar weer wat mee doen. Je kunt reisblogs schrijven, drugs smokkelen of desnoods stamppot over de hele wereld verkopen. :P

- The world is just like a great big pussy, waiting to get fucked.
Haha, ja. Ben bezig aan een website, heb best wat goede ideeën. Alleen ik denk dat geld verdienen in Nederland ook wel erg leuk is, zodat je niet altijd maar weg blijft.
pi_163030829
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 13:05 schreef Chai het volgende:

[..]

Wat snap je er niet aan?
Iets met dat ik geen antwoorden moet opdringen aan anderen?
  woensdag 15 juni 2016 @ 13:10:57 #45
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_163030921
Ik proef een beetje Into the Wild. Herken er zelf ook zat in. Wat mensen hier zeggen is echter de waarheid: doe dan gewoon wat je ambieert. Ga naar Workaway en ga lekker tegen kost en inwoning helpen een surfschool te bouwen op Bali, of schapen helpen lammeren in Midden-Noorwegen. De wegen zijn er in dit digitale tijdperk.

En ja, ook eens dat er in de huidige maatschappij een bepaalde route wordt verwacht:

Fitter. Happier. More productive...
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_163031012
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 13:06 schreef Grazzle het volgende:

[..]

Iets met dat ik geen antwoorden moet opdringen aan anderen?
Ik vraag: Waarom ga jij er in je posts telkens vanuit alsof het zo uniek is om bereisd te zijn?

Jij reageert daarop met dat je antwoorden wilt geven die je gevonden hebt.

Ik reageer daarop dat je dat doet op momenten dat er geen behoefte is aan antwoorden en dat het daarom opdringerig overkomt.

En niet iedereen heeft dezelfde ervaringen met reizen(zie post Micson), dus je antwoorden presenteren als een soort universele waarheid die slechts enkelen ontdekt hebben is misplaatst. Alleen in jouw perceptie is dat onmogelijk, want dan komt het doordat hij niet de juiste plekken heeft bezocht.

Bijzonder trouwens dat je zo sterk hecht aan conventies van de Nederlandse maatschappij dat je geen antwoord kan geven op je eigen vragen. Je kan ook in het buitenland (tijdelijk) wonen/werken/studeren. Eventueel in een zelfvoorzienende commune als gewoon wonen en werken te beklemmend is.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2016 13:15:27 ]
pi_163031122
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 13:14 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik vraag: Waarom ga jij er in je posts telkens vanuit alsof het zo uniek is om bereisd te zijn?

Jij reageert daarop met dat je antwoorden wilt geven die je gevonden hebt.

Ik reageer daarop dat je dat doet op momenten dat er geen behoefte is aan antwoorden en dat het daarom opdringerig overkomt.

En niet iedereen heeft dezelfde ervaringen met reizen(zie post Micson), dus je antwoorden presenteren als een soort universele waarheid die slechts enkelen ontdekt hebben is misplaatst. Alleen in jouw perceptie is dat onmogelijk, want dan komt het doordat hij niet de juiste plekken heeft bezocht.

Bijzonder trouwens dat je zo sterk hecht aan conventies van de Nederlandse maatschappij dat je geen antwoord kan geven op je eigen vragen. Je kan ook in het buitenland (tijdelijk) wonen/werken/studeren. Eventueel in een zelfvoorzienende commune als gewoon wonen en werken te beklemmend is.
Nee, voor mij is het gewoon iets dat ik merk en daardoor kan ik begrijpen dat anderen niet voor dezelfde keuzes kiezen maar voel ik mij daar soms wel alleen in... maar ja dat doe ik omdat het soms wel fijn is iets van je af te schrijven.
pi_163031300
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 13:20 schreef Grazzle het volgende:

[..]

Nee, voor mij is het gewoon iets dat ik merk en daardoor kan ik begrijpen dat anderen niet voor dezelfde keuzes kiezen maar voel ik mij daar soms wel alleen in... maar ja dat doe ik omdat het soms wel fijn is iets van je af te schrijven.
Je haakt vrij random bij een onderwerp aan (jongeren en drugsgebruik, terwijl het in die context gewoon ging over iemand die zonder startkwalificaties aan de bak kwam) om daarbij het antwoord wat jij gevonden hebt te propageren.

Voor dagboekschrijfsels die je wilt delen kun je een blog gebruiken.
pi_163031349
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 13:29 schreef Chai het volgende:

[..]

Je haakt vrij random bij een onderwerp aan (jongeren en drugsgebruik, terwijl het in die context gewoon ging over iemand die zonder startkwalificaties aan de bak kwam) om daarbij het antwoord wat jij gevonden hebt te propageren.

Voor dagboekschrijfsels die je wilt delen kun je een blog gebruiken.
Dat er veel studenten zijn die ook niet gelukkig zijn en zich daardoor laten verblijden met drugs, snapje? Oftewel, dat studeren ook niet het antwoord is. Laat maar zitten.
pi_163031410
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 13:31 schreef Grazzle het volgende:

[..]

Dat er veel studenten zijn die ook niet gelukkig zijn en zich daardoor laten verblijden met drugs, snapje? Oftewel, dat studeren ook niet het antwoord is. Laat maar zitten.
Ja dat die associatie te maken is maakt het niet minder random om daarvoor een oplossing aan te gaan dragen.

Laat maar zitten inderdaad. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')