Inderdaad! Kijk er sinds de nieuwe site bijna nooit meer op!quote:Op woensdag 6 juli 2016 21:11 schreef Sunri5e het volgende:
Wat is die nieuwe site van Airliners.net een gedrocht trouwens.....
quote:This is one of the most striking thunderstorm photos we’ve seen.
Taken from a plane at the moment of a lightning flash, it illustrates both the ferocity of a turbulent atmosphere and the beauty of Mother Nature. A strong, roiling updraft; a smooth, flat anvil; and the overshooting top — all features of intense developing thunderstorms.
The photo was taken over the Pacific Ocean from the cockpit of an airplane. The photographer and pilot, Santiago Borja, says he was circling around it at 37,000 feet altitude en route to South America when he captured this spectacular view.
Borja said it was difficult to get the shot in near-darkness and during a bumpy ride. “Storms are tricky because the lightning is so fast, there is no tripod and there is a lot of reflection from inside lights,” Borja told The Washington Post in an email.
“I like this photo so much because you can feel the amazing size of the storm and its power,” Borja said. “But at the same time it’s wonderful how peacefully you can fly around it in still air without touching it.”
Borja is a first officer for LATAM Ecuador Airlines. The photo was taken with his Nikon D750 camera south of Panama on a Boeing 767-300.
“I primarily enjoy nature, landscape and cityscape photography,” Borja said. “Since I carry my camera everywhere, I started trying to capture storms and in-flight experiences some time ago combining my two greatest passions: flying and photography.”
Best extreme dingen die ze hier uitvoeren volgens mijquote:Gepubliceerd op 7 jul. 2016
Watch Boeing maneuver this All Nippon Airways 787-9 Dreamliner through the skies as it practices for the 2016 Farnborough Airshow. Learn more at www.boeing.com/787.
#Boeing100, #Dreamliner, #FIA16, #ANA
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-mcp#a4533e4quote:Op donderdag 7 juli 2016 22:28 schreef Iemand91 het volgende:
Morgen vertrekt de laatste Nederlandse McDonnell Douglas toestel Nederlands grondgebied.
Dan is het na 82 jaar over en uit voor commercieel McDonnell Douglas in Nederland en praktisch ook voor wide-body trijets op Schiphol.
Om 11:15 uur vertrekt PH-MCP vanaf Amsterdam naar Miami. Daarna door naar Victorville.
-MCP werd eind 1994 aan Martinair geleverd en was de eerste MD-11 voor de maatschappij.
Yep was mooi, ze nam al een belachelijk scherpe bocht bij de takeoff wat al gaaf was en later een mooie lowpass over oost om daarna weer met een flinke zwarte pluim definitief te verdwijnenquote:Op vrijdag 8 juli 2016 11:57 schreef FredvZ het volgende:
[..]
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-mcp#a4533e4
Flyby over Schiphol Oost ter afscheid?
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 8 juli 2016 11:57 schreef FredvZ het volgende:
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-mcp#a4533e4
Flyby over Schiphol Oost ter afscheid?
[ afbeelding ]
Echt weer Hollandse truttigheid hoor. Ding is afgeschreven, maar voordat ie de shredder ingaat wassen we hem nog evenquote:
Dat is de invloed van Air France he: een kist wordt schoon afgeleverd en schoon ingeleverd, maar daartussen ziet zo'n kist nooit een wasstraatquote:Op vrijdag 8 juli 2016 23:19 schreef flipsen het volgende:
[..]
Echt weer Hollandse truttigheid hoor. Ding is afgeschreven, maar voordat ie de shredder ingaat wassen we hem nog even![]()
quote:China Airlines from September 2016 is reducing service to Amsterdam, 3 months earlier than planned. From 05SEP16, the airline’s daily Taipei Taoyuan – Bangkok – Amsterdam service will be reduced to 4 weekly, on board Airbus A340-300 aircraft.
CI065 TPE2205 – 0035+1BKK0150+1 – 0915+1AMS 343 x136
CI066 AMS1415 – 0655+1BKK0825+1 – 1305+1TPE 343 x247
Previously the airline planned to reduce to 4 weekly from 01DEC16, coinciding with planned A350-900XWB service launch. Planned A350 operation from 01DEC16, remains subject to change, as Premium Economy Class reservation remains closed between 01DEC16 and 18DEC16.
Lijkt me wel inderdaad.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 23:09 schreef Yvesss het volgende:
Die mzunguwamap zit zeker in de tower? Hoe anders zo'n knappe viewpoint? Firecow ook erg mooi plaatje.
Poging to grap neem ik aan?quote:Op vrijdag 8 juli 2016 23:19 schreef flipsen het volgende:
Echt weer Hollandse truttigheid hoor. Ding is afgeschreven, maar voordat ie de shredder ingaat wassen we hem nog even![]()
Nagenoeg alles wat ik over de cargo-markt lees zegt het tegenovergestelde.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 00:23 schreef Woods het volgende:
Ik ben benieuwd wat de loadfactors en algehele kosten zijn en waren van de Martinair. De vrachtmarkt schijnt namelijk weer aan te trekken. Dit komt voor Lufthansa echter te laat want die schrappen wederom md11 en veel personeel om een whopping 40 miljoen te besparen.
Immers zal er altijd vervoert moeten worden naar nu voornamelijk opkomende economiën.
Vreemd, ik zag hem donderdag middag nog de gate binnenrollen toen ik terug kwam van vakantie, gisteren stond ze geloof ik ook gewoon op de buffer langs de A4quote:Op zaterdag 9 juli 2016 04:49 schreef spapaars het volgende:
A380 nu te groot?
Ze begonnen ook dit zomerseizoen met de A380, maar vliegen al een tijdje weer met de A330 op AMS.
[ afbeelding ]
Het is niet zo zeer de vraag-kant die de problemen veroorzaakt, maar de aanbod-kant. Overcapaciteit in zowel de lucht (door meer passagierskisten) en op zee (te veel enorme schepen gebouwd) zijn de prijzen zodanig gezakt dat er geen droog brood meer te verdienen is.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 00:54 schreef larsico het volgende:
Misschien een hele stomme vraag, maar ik heb er over nagedacht en ben zelf niet tot een antwoord gekomen: welke producten die vroeger wel vervoerd werden, worden nu niet meer vervoerd? Ja, er is een crisis geweest, maar je zou toch zeggen dat de alledaagse benodigdheden nog even nodig zijn als vroeger. Iemand die hier meer duiding over kan geven?
De A380 vliegt vanaf PEKquote:Op zaterdag 9 juli 2016 04:49 schreef spapaars het volgende:
A380 nu te groot?
Ze begonnen ook dit zomerseizoen met de A380, maar vliegen al een tijdje weer met de A330 op AMS.
[ afbeelding ]
Die chromecast functie zie ik niet in de app?????quote:Op vrijdag 8 juli 2016 22:11 schreef Yvesss het volgende:
Inderdaad heel jammer, normaliter gaf je niet om zo'n kist maar nu ze weg is wel.
Nog wel erg populair Bij FedEx, en dan met name in Memphis.
Kijk maar onderstaande plaatje, nu 7 , net 9. En dan zie je alleen de kisten die ais aan hebben staan. Verder ook redelijk wat Lufthansa.
[ afbeelding ]
Edit: Ik zie nu ook dat je flightradar kan chromecasten. Staat niet in het officiële lijstje. Leuk voor wanneer er geen zak op TV is.
quote:July 7, 2016 - British Airways Boeing 777-336ER G-STBH operating BA7 London Heathrow – Tokyo Haneda was delayed entering Russian airspace due to a flight plan issue and made a loop over Joensuu in Finland. The aircraft then entered Russian airspace and flew for two and a half hours when it turned back close to Sidorovsk due, we understand, to the new flight path being too long to reach Tokyo without refuelling and the failure to find a suitable fuel stop within Russia. The initial plan was to refuel at Helsinki but crew would not then have had sufficient hours to reach Tokyo and so the decision was made to return to London Heathrow.
quote:July 9, 2016 - British Airways Boeing 777-336ER G-STBF arrived into Tokyo Haneda this morning as BA7 from London Heathrow (depart London Heathrow 8th July). However due to the 24 hour delay on the arrival of the 7th July BA7 service there is no rested crew available to operate the return BA8. The aircraft will therefore overnight at Tokyo Haneda.
De chromecast moet uiteraard wel aanstaan. En dan duurt het enige momentjes totdat flightradar en chromecast elkaar zien. En dan krijg je dit:quote:Op zaterdag 9 juli 2016 10:33 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Die chromecast functie zie ik niet in de app?????
Kan het zijn dat het niet in de iOS versie zit? Ik heb wel de betaalde versie van de app.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 12:59 schreef Yvesss het volgende:
[..]
De chromecast moet uiteraard wel aanstaan. En dan duurt het enige momentjes totdat flightradar en chromecast elkaar zien. En dan krijg je dit:
[ afbeelding ]
Het schijnt dat de functionaliteit er al een aantal maandjes in zit:
https://www.droidapp.nl/n(...)ecast-ondersteuning/
Ah oké, ik snap het. Zeer interessant! Thanks voor de links!quote:Op zaterdag 9 juli 2016 10:23 schreef OEM het volgende:
[..]
Het is niet zo zeer de vraag-kant die de problemen veroorzaakt, maar de aanbod-kant. Overcapaciteit in zowel de lucht (door meer passagierskisten) en op zee (te veel enorme schepen gebouwd) zijn de prijzen zodanig gezakt dat er geen droog brood meer te verdienen is.
Economist | Too little freight, too much space
Economist | Low rates on the high seas
7 personen aan boord; 2 piloten, 1 mechanic en 1 loadmaster. 3 doden.quote:A Lockheed C-130 Hercules crashed on takeoff from Montijo Air Base near Lisbon in Portugal and caught fire at around 12h30 local time.
Lijkt op een foutje van Flightradar, ze vliegen vrijwel naast elkaar:quote:Op maandag 11 juli 2016 16:39 schreef Sunri5e het volgende:
Hmm. 2 vliegtuigen die nagenoeg tegelijk zijn vertrokken richting Aruba vanuit Amsterdam (KL765 en OR361) die beide een totaal verschillende route pakken. De OR361 is wel met een flinke vertraging vertrokken. Zouden ze iets niet helemaal vetrouwen (wat mij vreemd lijkt) dat ze daarom grotendeels langs het land vliegen?
[ afbeelding ]
Moet je nagaan: meer dan het totale aantal 73's wat bij Nederlandse maatschappijen rondvliegt (ex. summer leases).quote:100 A321neo (firm)
Dit is dus bovenop de al reeds bestelde 60 737-MAX8 die TUI al besteld heeft. Die gaan we ook in Nederland zien, als TUI niet gaat schuiven met toestellen kan het best zijn dat TUI Airlines Nederland als een van de laatste de 737MAX-en krijgt: de vloot is relatief jong vergeleken met andere onderdelen van de groep.quote:Op maandag 11 juli 2016 12:04 schreef Iemand91 het volgende:
- TUI Group: 10 737 MAX 8, 1 787-9 ?), 1 optie 787-9.
quote:London, 12 July 2016 – In line with the current order intake, Airbus has decided to target 12 A380 deliveries per year from 2018.
“With this prudent, proactive step we are establishing a new target for our industrial planning, meeting current commercial demand but keeping all our options open to benefit from future A380 markets, which we consider in the environment of ongoing aviation growth and constrained airport capacity as a given,” says Fabrice Brégier, Airbus President & CEO. “We are maintaining, innovating and investing in the A380, keeping the aircraft the favourite of passengers, the airlines and airports - today and in the future. The A380 is here to stay!”
Airbus reached breakeven at 27 aircraft deliveries in 2015. The company will continue to improve the efficiency of its industrial system to achieve breakeven at 20 aircraft in 2017 and targets additional cost reduction initiatives to lower breakeven further.
With passenger traffic doubling every 15 years, the A380 is the one and only solution for sustainable growth at congested airports. Today, 18 global leading airlines have ordered a total of 319 A380s so far, building their brand with this flagship aircraft. The 193 megaliners that have been delivered to
13 operators serve over 100 routes on an ever expanding global network. Today every three minutes an A380 takes off or lands. In 2016, 14 aircraft have been delivered so far and underlines a stable production performance with the backlog standing at 126.
The 193 A380s in operation today are serving 38 of the 55 global aviation megacities (47 of which are either growth or schedule-constrained). The number of megacities will rise to 93 by 2035, serving
2.5 million daily passengers and 95%+ of long-haul traffic.
Passengers love the A380 and the aircraft is clearly the passengers’ aircraft of choice. Independent studies show that 60 percent of passengers make an extra effort to fly on the comfort-leading double-deck mega-liner. Airbus is supporting this distinctive travel behaviour through a new, unique IflyA380.com booking assistant launched at Farnborough Airshow this year. Operated in full partnership with the A380 airlines around the world the website enables passengers to prioritize and select the A380 when making their travel arrangements.
Airbus expects that based on the flexibility within the wider Airbus programme ramp up environment and also opportunities within other Airbus Group Divisions, the impacts on employment will be mitigated.
quote:Following one of the longest and most exhaustive investigations in our history, on July 8, 2016, the FBI redirected resources allocated to the D.B. Cooper case in order to focus on other investigative priorities. During the course of the 45-year NORJAK investigation, the FBI exhaustively reviewed all credible leads, coordinated between multiple field offices to conduct searches, collected all available evidence, and interviewed all identified witnesses. Over the years, the FBI has applied numerous new and innovative investigative techniques, as well as examined countless items at the FBI Laboratory. Evidence obtained during the course of the investigation will now be preserved for historical purposes at FBI Headquarters in Washington, D.C.
The mystery surrounding the hijacking of a Northwest Orient Airlines flight in November 1971 by a still-unknown individual resulted in significant international attention and a decades-long manhunt. Although the FBI appreciated the immense number of tips provided by members of the public, none to date have resulted in a definitive identification of the hijacker. The tips have conveyed plausible theories, descriptive information about individuals potentially matching the hijacker, and anecdotes—to include accounts of sudden, unexplained wealth. In order to solve a case, the FBI must prove culpability beyond a reasonable doubt, and, unfortunately, none of the well-meaning tips or applications of new investigative technology have yielded the necessary proof. Every time the FBI assesses additional tips for the NORJAK case, investigative resources and manpower are diverted from programs that more urgently need attention.
Although the FBI will no longer actively investigate this case, should specific physical evidence emerge—related specifically to the parachutes or the money taken by the hijacker—individuals with those materials are asked to contact their local FBI field office.
Jawel; en nog wel meer: D. B. Cooper in popular culturequote:Op donderdag 14 juli 2016 02:10 schreef Adrie072 het volgende:
Da's n mooi verhaal, (n)ooit een film over gemaakt?
quote:- Air Asia: 100 A321neo (firm) (Brengt totale A320 order van deze maatschappij naar 575 waarvan 170 geleverd)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |