abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 juli 2016 @ 23:45:51 #151
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_163572523
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 21:11 schreef Sunri5e het volgende:
Wat is die nieuwe site van Airliners.net een gedrocht trouwens..... :'(
Inderdaad! Kijk er sinds de nieuwe site bijna nooit meer op! :'(

RIP!
pi_163590601
Morgen vertrekt de laatste Nederlandse McDonnell Douglas toestel Nederlands grondgebied.
Dan is het na 82 jaar over en uit voor commercieel McDonnell Douglas in Nederland en praktisch ook voor wide-body trijets op Schiphol.

Om 11:15 uur vertrekt PH-MCP vanaf Amsterdam naar Miami. Daarna door naar Victorville.
-MCP werd eind 1994 aan Martinair geleverd en was de eerste MD-11 voor de maatschappij.

160705 PH-MCP MD11 MPH by mzunguwamap, on Flickr

Dezelfde user heeft op Flickr ook een album staan met interessante foto's van dit toestel:
https://www.flickr.com/ph(...)ms/72157670069720752

Daarnaast is vanmiddag de laatste A330-200 van KLM vertrokken naar Karachi voor Shaheen Air International.
PH-AOK is nu AP-BMK. Ze werd op 9 mei 2007 aan KLM geleverd als "Radhuspladsen - Kobenhavn".

160706 AP-BMK A332 SAI (ex PH-AOK) by mzunguwamap, on Flickr


In other 'news':

Onweersbui ten zuiden van Panama, boven de Stille Oceaan:



En boven de kust van Venezuela:



Pilot captures incredible nighttime thunderstorm photo over the Pacific Ocean
quote:
This is one of the most striking thunderstorm photos we’ve seen.

Taken from a plane at the moment of a lightning flash, it illustrates both the ferocity of a turbulent atmosphere and the beauty of Mother Nature. A strong, roiling updraft; a smooth, flat anvil; and the overshooting top — all features of intense developing thunderstorms.

The photo was taken over the Pacific Ocean from the cockpit of an airplane. The photographer and pilot, Santiago Borja, says he was circling around it at 37,000 feet altitude en route to South America when he captured this spectacular view.

Borja said it was difficult to get the shot in near-darkness and during a bumpy ride. “Storms are tricky because the lightning is so fast, there is no tripod and there is a lot of reflection from inside lights,” Borja told The Washington Post in an email.

“I like this photo so much because you can feel the amazing size of the storm and its power,” Borja said. “But at the same time it’s wonderful how peacefully you can fly around it in still air without touching it.”

Borja is a first officer for LATAM Ecuador Airlines. The photo was taken with his Nikon D750 camera south of Panama on a Boeing 767-300.

“I primarily enjoy nature, landscape and cityscape photography,” Borja said. “Since I carry my camera everywhere, I started trying to capture storms and in-flight experiences some time ago combining my two greatest passions: flying and photography.”


[ Bericht 11% gewijzigd door Iemand91 op 08-07-2016 00:29:52 ]
  donderdag 7 juli 2016 @ 22:48:13 #153
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_163591365


quote:
Gepubliceerd op 7 jul. 2016
Watch Boeing maneuver this All Nippon Airways 787-9 Dreamliner through the skies as it practices for the 2016 Farnborough Airshow. Learn more at www.boeing.com/787.
#Boeing100, #Dreamliner, #FIA16, #ANA
Best extreme dingen die ze hier uitvoeren volgens mij :D .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  Moderator donderdag 7 juli 2016 @ 23:54:34 #154
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163593104
Zo, over 5 uurtjes richting Schiphol rijden. Kijken of ik die md11 nog spot ;( dan bijna 3 uurtjes in een turboprop naar Vilnius

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 08-07-2016 00:06:16 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 8 juli 2016 @ 11:57:59 #155
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_163598502
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 22:28 schreef Iemand91 het volgende:
Morgen vertrekt de laatste Nederlandse McDonnell Douglas toestel Nederlands grondgebied.
Dan is het na 82 jaar over en uit voor commercieel McDonnell Douglas in Nederland en praktisch ook voor wide-body trijets op Schiphol.

Om 11:15 uur vertrekt PH-MCP vanaf Amsterdam naar Miami. Daarna door naar Victorville.
-MCP werd eind 1994 aan Martinair geleverd en was de eerste MD-11 voor de maatschappij.
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-mcp#a4533e4
Flyby over Schiphol Oost ter afscheid?

So we just called him Fred
pi_163599120
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 11:57 schreef FredvZ het volgende:

[..]

https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-mcp#a4533e4
Flyby over Schiphol Oost ter afscheid?

[ afbeelding ]
Yep was mooi, ze nam al een belachelijk scherpe bocht bij de takeoff wat al gaaf was en later een mooie lowpass over oost om daarna weer met een flinke zwarte pluim definitief te verdwijnen
pi_163611524
Inderdaad heel jammer, normaliter gaf je niet om zo'n kist maar nu ze weg is wel.
Nog wel erg populair Bij FedEx, en dan met name in Memphis.
Kijk maar onderstaande plaatje, nu 7 , net 9. En dan zie je alleen de kisten die ais aan hebben staan. Verder ook redelijk wat Lufthansa.


Edit: Ik zie nu ook dat je flightradar kan chromecasten. Staat niet in het officiële lijstje. Leuk voor wanneer er geen zak op TV is.

[ Bericht 15% gewijzigd door Yvesss op 08-07-2016 22:20:03 ]
pi_163612676
Nog even een foto van vanochtend

pi_163612908
Die mzunguwamap zit zeker in de tower? Hoe anders zo'n knappe viewpoint? Firecow ook erg mooi plaatje.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 23:19:53 #162
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_163613125
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 22:57 schreef Iemand91 het volgende:

Echt weer Hollandse truttigheid hoor. Ding is afgeschreven, maar voordat ie de shredder ingaat wassen we hem nog even 8)7

:P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 23:23:05 #163
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_163613221
quote:
12s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 23:19 schreef flipsen het volgende:

[..]

Echt weer Hollandse truttigheid hoor. Ding is afgeschreven, maar voordat ie de shredder ingaat wassen we hem nog even 8)7

:P
Dat is de invloed van Air France he: een kist wordt schoon afgeleverd en schoon ingeleverd, maar daartussen ziet zo'n kist nooit een wasstraat :P
  zaterdag 9 juli 2016 @ 00:05:02 #164
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_163614205
En China Airlines gaat al eerder de vluchten terugschroeven.

quote:
China Airlines from September 2016 is reducing service to Amsterdam, 3 months earlier than planned. From 05SEP16, the airline’s daily Taipei Taoyuan – Bangkok – Amsterdam service will be reduced to 4 weekly, on board Airbus A340-300 aircraft.

CI065 TPE2205 – 0035+1BKK0150+1 – 0915+1AMS 343 x136
CI066 AMS1415 – 0655+1BKK0825+1 – 1305+1TPE 343 x247

Previously the airline planned to reduce to 4 weekly from 01DEC16, coinciding with planned A350-900XWB service launch. Planned A350 operation from 01DEC16, remains subject to change, as Premium Economy Class reservation remains closed between 01DEC16 and 18DEC16.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 00:23:04 #165
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_163614626
Ik ben benieuwd wat de loadfactors en algehele kosten zijn en waren van de Martinair. De vrachtmarkt schijnt namelijk weer aan te trekken. Dit komt voor Lufthansa echter te laat want die schrappen wederom md11 en veel personeel om een whopping 40 miljoen te besparen.

Immers zal er altijd vervoert moeten worden naar nu voornamelijk opkomende economiën.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_163614816
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 23:09 schreef Yvesss het volgende:
Die mzunguwamap zit zeker in de tower? Hoe anders zo'n knappe viewpoint? Firecow ook erg mooi plaatje.
Lijkt me wel inderdaad.
quote:
12s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 23:19 schreef flipsen het volgende:
Echt weer Hollandse truttigheid hoor. Ding is afgeschreven, maar voordat ie de shredder ingaat wassen we hem nog even 8)7

:P
Poging to grap neem ik aan? :P
Gebeurd overal ter wereld. PH-MCU kreeg vorige week in Miami ook een saluut.
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 00:23 schreef Woods het volgende:
Ik ben benieuwd wat de loadfactors en algehele kosten zijn en waren van de Martinair. De vrachtmarkt schijnt namelijk weer aan te trekken. Dit komt voor Lufthansa echter te laat want die schrappen wederom md11 en veel personeel om een whopping 40 miljoen te besparen.

Immers zal er altijd vervoert moeten worden naar nu voornamelijk opkomende economiën.
Nagenoeg alles wat ik over de cargo-markt lees zegt het tegenovergestelde.
pi_163615105
Misschien een hele stomme vraag, maar ik heb er over nagedacht en ben zelf niet tot een antwoord gekomen: welke producten die vroeger wel vervoerd werden, worden nu niet meer vervoerd? Ja, er is een crisis geweest, maar je zou toch zeggen dat de alledaagse benodigdheden nog even nodig zijn als vroeger. Iemand die hier meer duiding over kan geven?
pi_163616181
De crew van deze Hawkeye is vast toe aan schoon ondergoed:
  zaterdag 9 juli 2016 @ 04:49:38 #169
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_163616431
A380 nu te groot?
Ze begonnen ook dit zomerseizoen met de A380, maar vliegen al een tijdje weer met de A330 op AMS.

pi_163617465
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 04:49 schreef spapaars het volgende:
A380 nu te groot?
Ze begonnen ook dit zomerseizoen met de A380, maar vliegen al een tijdje weer met de A330 op AMS.

[ afbeelding ]
Vreemd, ik zag hem donderdag middag nog de gate binnenrollen toen ik terug kwam van vakantie, gisteren stond ze geloof ik ook gewoon op de buffer langs de A4
  zaterdag 9 juli 2016 @ 10:23:59 #171
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_163617656
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 00:54 schreef larsico het volgende:
Misschien een hele stomme vraag, maar ik heb er over nagedacht en ben zelf niet tot een antwoord gekomen: welke producten die vroeger wel vervoerd werden, worden nu niet meer vervoerd? Ja, er is een crisis geweest, maar je zou toch zeggen dat de alledaagse benodigdheden nog even nodig zijn als vroeger. Iemand die hier meer duiding over kan geven?
Het is niet zo zeer de vraag-kant die de problemen veroorzaakt, maar de aanbod-kant. Overcapaciteit in zowel de lucht (door meer passagierskisten) en op zee (te veel enorme schepen gebouwd) zijn de prijzen zodanig gezakt dat er geen droog brood meer te verdienen is.

Economist | Too little freight, too much space
Economist | Low rates on the high seas
pi_163617732
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 04:49 schreef spapaars het volgende:
A380 nu te groot?
Ze begonnen ook dit zomerseizoen met de A380, maar vliegen al een tijdje weer met de A330 op AMS.

[ afbeelding ]
De A380 vliegt vanaf PEK
  zaterdag 9 juli 2016 @ 10:33:18 #173
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_163617742
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 22:11 schreef Yvesss het volgende:
Inderdaad heel jammer, normaliter gaf je niet om zo'n kist maar nu ze weg is wel.
Nog wel erg populair Bij FedEx, en dan met name in Memphis.
Kijk maar onderstaande plaatje, nu 7 , net 9. En dan zie je alleen de kisten die ais aan hebben staan. Verder ook redelijk wat Lufthansa.
[ afbeelding ]

Edit: Ik zie nu ook dat je flightradar kan chromecasten. Staat niet in het officiële lijstje. Leuk voor wanneer er geen zak op TV is.
Die chromecast functie zie ik niet in de app?????
  zaterdag 9 juli 2016 @ 12:31:02 #174
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_163619489
Met BA naar Tokio: 11 uur vliegen en je bent weer terug bij af:
quote:
July 7, 2016 - British Airways Boeing 777-336ER G-STBH operating BA7 London Heathrow – Tokyo Haneda was delayed entering Russian airspace due to a flight plan issue and made a loop over Joensuu in Finland. The aircraft then entered Russian airspace and flew for two and a half hours when it turned back close to Sidorovsk due, we understand, to the new flight path being too long to reach Tokyo without refuelling and the failure to find a suitable fuel stop within Russia. The initial plan was to refuel at Helsinki but crew would not then have had sufficient hours to reach Tokyo and so the decision was made to return to London Heathrow.


En twee dagen later merk je het nog:
quote:
July 9, 2016 - British Airways Boeing 777-336ER G-STBF arrived into Tokyo Haneda this morning as BA7 from London Heathrow (depart London Heathrow 8th July). However due to the 24 hour delay on the arrival of the 7th July BA7 service there is no rested crew available to operate the return BA8. The aircraft will therefore overnight at Tokyo Haneda.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 12:49:51 #175
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_163619821
Wat een amateurisme :D Dat worden aardig wat claims en héél veel chagrijnige mensen die nooit meer met BA willen vliegen...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_163619978
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:33 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Die chromecast functie zie ik niet in de app?????
De chromecast moet uiteraard wel aanstaan. En dan duurt het enige momentjes totdat flightradar en chromecast elkaar zien. En dan krijg je dit:


Het schijnt dat de functionaliteit er al een aantal maandjes in zit:
https://www.droidapp.nl/n(...)ecast-ondersteuning/
  zaterdag 9 juli 2016 @ 13:08:20 #177
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_163620113
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 12:59 schreef Yvesss het volgende:

[..]

De chromecast moet uiteraard wel aanstaan. En dan duurt het enige momentjes totdat flightradar en chromecast elkaar zien. En dan krijg je dit:
[ afbeelding ]

Het schijnt dat de functionaliteit er al een aantal maandjes in zit:
https://www.droidapp.nl/n(...)ecast-ondersteuning/
Kan het zijn dat het niet in de iOS versie zit? Ik heb wel de betaalde versie van de app.
pi_163620167
Dat zal het zijn. Android en de chromecast komen natuurlijk uit dezelfde stal.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 14:20:44 #179
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_163621406
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:31 schreef zlotka het volgende:

[..]

De A380 vliegt vanaf PEK
Ok, bedankt (land het wel vroeger, of later in AMS dan het vorig seizoen)
pi_163621945
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:23 schreef OEM het volgende:

[..]

Het is niet zo zeer de vraag-kant die de problemen veroorzaakt, maar de aanbod-kant. Overcapaciteit in zowel de lucht (door meer passagierskisten) en op zee (te veel enorme schepen gebouwd) zijn de prijzen zodanig gezakt dat er geen droog brood meer te verdienen is.

Economist | Too little freight, too much space
Economist | Low rates on the high seas
Ah oké, ik snap het. Zeer interessant! Thanks voor de links!
  zaterdag 9 juli 2016 @ 23:05:17 #182
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_163631643
Vandaag met de hondjes bij het vliegveld gewandeld, puur Patagonië (en de enige plek waar onze reu los kan lopen zonder gevaar te zijn voor andere mensen/honden hehe). Jammer genoeg is onze goede camara stuk, dus kwam niet veel verder dan dit plaatje (en een filmpje van een opstijgende MD-81, maar nogal groot bestand en kutverbinding):

Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_163663126


De Farnborough International Airshow Trade 2016 is vanochtend begonnen.
De show duurt t/m zondag.

De eerste bekendmakingen zijn er al uit:

ITP (Intent to purchase)
LOI (Letter of intent)
Firm (Firm order)
Commitment
CTP: (commitment to purchase)
MOU (Memorandum of Understanding)
? (Mij nog onbekend)

Maandag 11-07:
- Xiamen Airlines: 30 737 MAX 200 (MOU)
- Air Lease Corporation (ALC): 3 A350-900, 1 A321 (firm)
- ALC plaatst 4 A350-1000's bij Virgin Atlantic (2 in 2020, 2 in 2012) die 747-400's zullen vervangen.
Deze 4 A350's zijn al reeds besteld bij Airbus. Daarnaast een optie voor een 5e A350-900 lease.
- Virgin Atlantic: 8 A350-1000 (firm), de 6 A380 orders blijven staan als optie.
- Donghai Airlines: 25 737 MAX 8, 5 787-9 (ITP)
- Britse leger: 50 Boeing AH-64E Apache helikopters (firm)
- Standard Chartered Bank (lease maatschappij): 10 737-800 (?)
- Rockton (lease maatschappij): 10 Mitsubishi RJ90 (firm) + 10 opties.
- Air Côte d’Ivoire: 1 A320neo (firm)
- Arkia Israeli Airlines: 4 A330-900neo (?)
- Jetstar Pacific Airlines: 10 A320ceo (MOU)
- Qatar Executive (dochterbedrijf van Qatar Airways): 3 Gulfstream G650 (firm)
- China Aircraft Leasing (CALC): 60 Comac ARJ21-700
- AVIC Leasing: 30 Comac ARJ21
- Britse Minisiterie van Defensie: 9 Boeing P-8 Poseidon (gebaseerd op de 737-800ERX)
- Arkia Israeli Airlines: 6 E195-E2 (firm) + 4 purchase rights.

Dinsdag 12-07:
- Kunming Airlines: 10 737 MAX 7 (MoU)
- Air Lease Corporation (ALC): 6 737 MAX 8 (?) (3 nieuwe orders, 3 waren al geplaatst onder 'unidentified customer')
- TUI Group: 10 737 MAX 8, 1 787-9 ?), 1 optie 787-9.
- WOW Air: 4 A321 (firm)
- Kalstar Aviation: 5 Embraer E190-E2 + 5 purchase rights. (firm)
- Nordic Aviation Capital (NAC): 4 Embraer E190 (firm)
- Germania: 25 A320neo (firm) + 15 options.
Unidentified Chinese Customer: 30 737 (mix van 737MAX en 737NG) (Commitment)
- Bravo Industries LLC: 10 Lockheed L-100 Hercules (?)
- Volga-Dnepr Group: bevestiging aankoop 20 747-8F (van de Paris Air Show vorig jaar juni); 4 zijn al geleverd.
- Porter Airlines: 3 Bombardier Q400
- Go Air: 72 A320neo (verdubbeld hun order naar 144)
- Air Asia: 100 A321neo (firm) (Brengt totale A320 order van deze maatschappij naar 575 waarvan 170 geleverd)

Woensdag 13-07:
- Egyptair: 9 737-800 (niet nieuw; waren al bekend onder 'unidentified customer'.
- Air Algerie, Cargo Air, LAS Cargo en unidentified customer: eerste 3 2 737-800BCF, de laatste 4 767BCF.
- Ruili Airlines: 6 787-9 (finalization of order)
- Air Europa: 20 737 MAX 8s (niet nieuw; waren al bekend onder 'unidentified customer')
- Synergy Aerospace Corporation (grootaandeelhouder Avianca, eigenaar Avianca Brazil): 62 A320neo (aankoopbevestiging)

Donderdag 14-07:
- undisclosed customers (een in N-Amerika en een in Azië): 2 BBJ MAX 8
- Norwegian: 30 A321LR (for Transatlantische vluchten)
- ALAFCO Aviation Lease and Finance Company: 10 A320neo omgezet naar 10 A321neo.
- Aer Lingus: 2 A330-300 (opties omgezet in orders)

[ Bericht 12% gewijzigd door Iemand91 op 14-07-2016 13:23:45 ]
pi_163665781
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_163668444
BREAKING A Lockheed C-130 Hercules started to burn on take off from Portugal
quote:
A Lockheed C-130 Hercules crashed on takeoff from Montijo Air Base near Lisbon in Portugal and caught fire at around 12h30 local time.
7 personen aan boord; 2 piloten, 1 mechanic en 1 loadmaster. 3 doden.

  maandag 11 juli 2016 @ 16:39:32 #186
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_163668806
Hmm. 2 vliegtuigen die nagenoeg tegelijk zijn vertrokken richting Aruba vanuit Amsterdam (KL765 en OR361) die beide een totaal verschillende route pakken. De OR361 is wel met een flinke vertraging vertrokken. Zouden ze iets niet helemaal vetrouwen (wat mij vreemd lijkt) dat ze daarom grotendeels langs het land vliegen?



[ Bericht 1% gewijzigd door Sunri5e op 11-07-2016 16:45:27 ]
  maandag 11 juli 2016 @ 18:38:04 #187
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_163671234
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 16:39 schreef Sunri5e het volgende:
Hmm. 2 vliegtuigen die nagenoeg tegelijk zijn vertrokken richting Aruba vanuit Amsterdam (KL765 en OR361) die beide een totaal verschillende route pakken. De OR361 is wel met een flinke vertraging vertrokken. Zouden ze iets niet helemaal vetrouwen (wat mij vreemd lijkt) dat ze daarom grotendeels langs het land vliegen?

[ afbeelding ]
Lijkt op een foutje van Flightradar, ze vliegen vrijwel naast elkaar:


Edit, dat is de KL757 naar Panama.
Dit is de juiste KLM vlucht:
So we just called him Fred
pi_163680282
Airliners.net heeft net een update gekregen. Flinke verbetering.
pi_163687346
Ik hou de orders van de Farnborough International Airshow Trade 2016 hier nog steeds bij.

Maar een wou ik nu toch wel even noemen; Boeing en de Volga-Dnepr Group hebben even geleden de aankoop bevestigd van 20 Boeing 747-8F's.
Op de Paris Air Show 2015 (in juni) werd dit bekend gemaakt in de vorm van een Memorandum of Understanding maar nu bevestigd. 4 van de 20 zijn overigens al geleverd.

Zeker geen verrassing, maar toch mooi.




(747-8F en Antonov An-124 op de show)
pi_163700353
quote:
100 A321neo (firm)
Moet je nagaan: meer dan het totale aantal 73's wat bij Nederlandse maatschappijen rondvliegt (ex. summer leases).
--
  woensdag 13 juli 2016 @ 01:52:02 #192
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_163705474
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 12:04 schreef Iemand91 het volgende:

- TUI Group: 10 737 MAX 8, 1 787-9 ?), 1 optie 787-9.
Dit is dus bovenop de al reeds bestelde 60 737-MAX8 die TUI al besteld heeft. Die gaan we ook in Nederland zien, als TUI niet gaat schuiven met toestellen kan het best zijn dat TUI Airlines Nederland als een van de laatste de 737MAX-en krijgt: de vloot is relatief jong vergeleken met andere onderdelen van de groep.
Op gebied van wide-bodies had ik wel wat meer verwacht, zeker omdat ze vanuit Duitsland een eigen long-haul operatie op willen gaan zetten.
Ben ook wel benieuwd wat de gevolgen van de Brexit voor dit bedrijf gaan zijn.
So we just called him Fred
pi_163712316
Airbus Targets Delivery of Twelve A380 Per Year From 2018
quote:
London, 12 July 2016 – In line with the current order intake, Airbus has decided to target 12 A380 deliveries per year from 2018.

“With this prudent, proactive step we are establishing a new target for our industrial planning, meeting current commercial demand but keeping all our options open to benefit from future A380 markets, which we consider in the environment of ongoing aviation growth and constrained airport capacity as a given,” says Fabrice Brégier, Airbus President & CEO. “We are maintaining, innovating and investing in the A380, keeping the aircraft the favourite of passengers, the airlines and airports - today and in the future. The A380 is here to stay!”

Airbus reached breakeven at 27 aircraft deliveries in 2015. The company will continue to improve the efficiency of its industrial system to achieve breakeven at 20 aircraft in 2017 and targets additional cost reduction initiatives to lower breakeven further.

With passenger traffic doubling every 15 years, the A380 is the one and only solution for sustainable growth at congested airports. Today, 18 global leading airlines have ordered a total of 319 A380s so far, building their brand with this flagship aircraft. The 193 megaliners that have been delivered to
13 operators serve over 100 routes on an ever expanding global network. Today every three minutes an A380 takes off or lands. In 2016, 14 aircraft have been delivered so far and underlines a stable production performance with the backlog standing at 126.

The 193 A380s in operation today are serving 38 of the 55 global aviation megacities (47 of which are either growth or schedule-constrained). The number of megacities will rise to 93 by 2035, serving
2.5 million daily passengers and 95%+ of long-haul traffic.

Passengers love the A380 and the aircraft is clearly the passengers’ aircraft of choice. Independent studies show that 60 percent of passengers make an extra effort to fly on the comfort-leading double-deck mega-liner. Airbus is supporting this distinctive travel behaviour through a new, unique IflyA380.com booking assistant launched at Farnborough Airshow this year. Operated in full partnership with the A380 airlines around the world the website enables passengers to prioritize and select the A380 when making their travel arrangements.

Airbus expects that based on the flexibility within the wider Airbus programme ramp up environment and also opportunities within other Airbus Group Divisions, the impacts on employment will be mitigated.
pi_163715251
De Solar Impulse 2 heeft haar een na laatste vlucht erop zitten. Vanmorgen is het geland in Caïro na de vlucht vanuit Seville, Spanje.
Verwacht wordt dat het laatste stuk naar Abu Dhabi (waar ze 9 maart 2015 zijn begonnen) in een stuk kunnen doen. Dit was de laatste vlucht voor André Borschberg.
De laatste vlucht zal worden uitgevoerd door Bertrand Piccard (die in maart 1999 als eerste rond de wereld vloog in een luchtballon; de Breitling Orbiter 3).

De afgelegde route:


De Gemasolar Thermosolar Plant in Spanje:


Aankomst in Caïro:



Flypast over de piramiden:
pi_163723170


Kennen we het verhaal van D.B. Cooper nog die eind 1971 een Boeing 727 kaapte, losgeld eistte en uiteindelijk met een parachute via de airstair uit de 727 ontsnapte en nooit is gevonden?
Geschiedenispost 24 november 2014

Na 45 jaar stopt de FBI met actief onderzoek naar de man:

Update on Investigation of 1971 Hijacking by D.B. Cooper
quote:
Following one of the longest and most exhaustive investigations in our history, on July 8, 2016, the FBI redirected resources allocated to the D.B. Cooper case in order to focus on other investigative priorities. During the course of the 45-year NORJAK investigation, the FBI exhaustively reviewed all credible leads, coordinated between multiple field offices to conduct searches, collected all available evidence, and interviewed all identified witnesses. Over the years, the FBI has applied numerous new and innovative investigative techniques, as well as examined countless items at the FBI Laboratory. Evidence obtained during the course of the investigation will now be preserved for historical purposes at FBI Headquarters in Washington, D.C.

The mystery surrounding the hijacking of a Northwest Orient Airlines flight in November 1971 by a still-unknown individual resulted in significant international attention and a decades-long manhunt. Although the FBI appreciated the immense number of tips provided by members of the public, none to date have resulted in a definitive identification of the hijacker. The tips have conveyed plausible theories, descriptive information about individuals potentially matching the hijacker, and anecdotes—to include accounts of sudden, unexplained wealth. In order to solve a case, the FBI must prove culpability beyond a reasonable doubt, and, unfortunately, none of the well-meaning tips or applications of new investigative technology have yielded the necessary proof. Every time the FBI assesses additional tips for the NORJAK case, investigative resources and manpower are diverted from programs that more urgently need attention.

Although the FBI will no longer actively investigate this case, should specific physical evidence emerge—related specifically to the parachutes or the money taken by the hijacker—individuals with those materials are asked to contact their local FBI field office.
pi_163725478
Da's n mooi verhaal, (n)ooit een film over gemaakt?
pi_163729566
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 02:10 schreef Adrie072 het volgende:
Da's n mooi verhaal, (n)ooit een film over gemaakt?
Jawel; en nog wel meer: D. B. Cooper in popular culture
pi_163735185
De Farnborough International Airshow Trade 2016 is a wrap.
Hoewel de show nog t/m zondag duurt hebben de grote twee fabrikanten hun eindnummers bekend gemaakt:

Boeing:



Airbus:



En wat ik vanaf maandag heb bijgehouden. Mijn nummers (en benaming van orders) wijken iets af maar dat omdat het toen nog niet altijd precies duidelijk was en ik heb ook andere type orders bij staan.

ITP (Intent to purchase)
LOI (Letter of intent)
Firm (Firm order)
Commitment
CTP: (commitment to purchase)
MOU (Memorandum of Understanding)

Maandag 11-07:
- Xiamen Airlines: 30 737 MAX 200 (MOU)
- Air Lease Corporation (ALC): 3 A350-900, 1 A321 (firm)
- ALC plaatst 4 A350-1000's bij Virgin Atlantic (2 in 2020, 2 in 2012) die 747-400's zullen vervangen.
Deze 4 A350's zijn al reeds besteld bij Airbus. Daarnaast een optie voor een 5e A350-900 lease.
- Virgin Atlantic: 8 A350-1000 (firm), de 6 A380 orders blijven staan als optie.
- Donghai Airlines: 25 737 MAX 8, 5 787-9 (ITP)
- Britse leger: 50 Boeing AH-64E Apache helikopters (firm)
- Standard Chartered Bank (lease maatschappij): 10 737-800 (?)
- Rockton (lease maatschappij): 10 Mitsubishi RJ90 (firm) + 10 opties.
- Air Côte d’Ivoire: 1 A320neo (firm)
- Arkia Israeli Airlines: 4 A330-900neo (?)
- Jetstar Pacific Airlines: 10 A320ceo (MOU)
- Qatar Executive (dochterbedrijf van Qatar Airways): 3 Gulfstream G650 (firm)
- China Aircraft Leasing (CALC): 60 Comac ARJ21-700
- AVIC Leasing: 30 Comac ARJ21
- Britse Minisiterie van Defensie: 9 Boeing P-8 Poseidon (gebaseerd op de 737-800ERX)
- Arkia Israeli Airlines: 6 E195-E2 (firm) + 4 purchase rights.

Dinsdag 12-07:
- Kunming Airlines: 10 737 MAX 7 (MoU)
- Air Lease Corporation (ALC): 6 737 MAX 8 (?) (3 nieuwe orders, 3 waren al geplaatst onder 'unidentified customer')
- TUI Group: 10 737 MAX 8, 1 787-9 ?), 1 optie 787-9.
- WOW Air: 4 A321 (firm)
- Kalstar Aviation: 5 Embraer E190-E2 + 5 purchase rights. (firm)
- Nordic Aviation Capital (NAC): 4 Embraer E190 (firm)
- Germania: 25 A320neo (firm) + 15 options.
- Unidentified Chinese Customer: 30 737 (mix van 737MAX en 737NG) (Commitment)
- Bravo Industries LLC: 10 Lockheed L-100 Hercules (?)
- Volga-Dnepr Group: bevestiging aankoop 20 747-8F (van de Paris Air Show vorig jaar juni); 4 zijn al geleverd.
- Porter Airlines: 3 Bombardier Q400
- Go Air: 72 A320neo (verdubbeld hun order naar 144)
- Air Asia: 100 A321neo (firm) (Brengt totale A320 order van deze maatschappij naar 575 waarvan 170 geleverd)

Woensdag 13-07:
- Egyptair: 9 737-800 (niet nieuw; waren al bekend onder 'unidentified customer'.
- Air Algerie, Cargo Air, LAS Cargo en unidentified customer: eerste 3 2 737-800BCF, de laatste 4 767BCF.
- Ruili Airlines: 6 787-9 (finalization of order)
- Air Europa: 20 737 MAX 8s (niet nieuw; waren al bekend onder 'unidentified customer')
- Synergy Aerospace Corporation (grootaandeelhouder Avianca, eigenaar Avianca Brazil): 62 A320neo (aankoopbevestiging)

Donderdag 14-07:
- undisclosed customers (een in N-Amerika en een in Azië): 2 BBJ MAX 8
- Norwegian: 30 A321LR (for Transatlantische vluchten)
- ALAFCO Aviation Lease and Finance Company: 10 A320neo omgezet naar 10 A321neo.
- Aer Lingus: 2 A330-300 (opties omgezet in orders)
  donderdag 14 juli 2016 @ 21:03:40 #199
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_163742110
Maar dus geen enkele nieuwe order voor de 380? Duur prestigeprojectje geweest van Airbus geloof ik. Maar goed, dan streept weer aardig weg tegen:
quote:
- Air Asia: 100 A321neo (firm) (Brengt totale A320 order van deze maatschappij naar 575 waarvan 170 geleverd)
8)7
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_163742982
Hoe groot moet het tekort aan slots worden voordat de 380 en 747-8 gaan verkopen?
--
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')