abonnement Unibet Coolblue
pi_163619978
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:33 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Die chromecast functie zie ik niet in de app?????
De chromecast moet uiteraard wel aanstaan. En dan duurt het enige momentjes totdat flightradar en chromecast elkaar zien. En dan krijg je dit:


Het schijnt dat de functionaliteit er al een aantal maandjes in zit:
https://www.droidapp.nl/n(...)ecast-ondersteuning/
  zaterdag 9 juli 2016 @ 13:08:20 #177
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_163620113
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 12:59 schreef Yvesss het volgende:

[..]

De chromecast moet uiteraard wel aanstaan. En dan duurt het enige momentjes totdat flightradar en chromecast elkaar zien. En dan krijg je dit:
[ afbeelding ]

Het schijnt dat de functionaliteit er al een aantal maandjes in zit:
https://www.droidapp.nl/n(...)ecast-ondersteuning/
Kan het zijn dat het niet in de iOS versie zit? Ik heb wel de betaalde versie van de app.
pi_163620167
Dat zal het zijn. Android en de chromecast komen natuurlijk uit dezelfde stal.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 14:20:44 #179
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_163621406
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:31 schreef zlotka het volgende:

[..]

De A380 vliegt vanaf PEK
Ok, bedankt (land het wel vroeger, of later in AMS dan het vorig seizoen)
pi_163621945
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:23 schreef OEM het volgende:

[..]

Het is niet zo zeer de vraag-kant die de problemen veroorzaakt, maar de aanbod-kant. Overcapaciteit in zowel de lucht (door meer passagierskisten) en op zee (te veel enorme schepen gebouwd) zijn de prijzen zodanig gezakt dat er geen droog brood meer te verdienen is.

Economist | Too little freight, too much space
Economist | Low rates on the high seas
Ah oké, ik snap het. Zeer interessant! Thanks voor de links!
  zaterdag 9 juli 2016 @ 23:05:17 #182
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_163631643
Vandaag met de hondjes bij het vliegveld gewandeld, puur Patagonië (en de enige plek waar onze reu los kan lopen zonder gevaar te zijn voor andere mensen/honden hehe). Jammer genoeg is onze goede camara stuk, dus kwam niet veel verder dan dit plaatje (en een filmpje van een opstijgende MD-81, maar nogal groot bestand en kutverbinding):

Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_163663126


De Farnborough International Airshow Trade 2016 is vanochtend begonnen.
De show duurt t/m zondag.

De eerste bekendmakingen zijn er al uit:

ITP (Intent to purchase)
LOI (Letter of intent)
Firm (Firm order)
Commitment
CTP: (commitment to purchase)
MOU (Memorandum of Understanding)
? (Mij nog onbekend)

Maandag 11-07:
- Xiamen Airlines: 30 737 MAX 200 (MOU)
- Air Lease Corporation (ALC): 3 A350-900, 1 A321 (firm)
- ALC plaatst 4 A350-1000's bij Virgin Atlantic (2 in 2020, 2 in 2012) die 747-400's zullen vervangen.
Deze 4 A350's zijn al reeds besteld bij Airbus. Daarnaast een optie voor een 5e A350-900 lease.
- Virgin Atlantic: 8 A350-1000 (firm), de 6 A380 orders blijven staan als optie.
- Donghai Airlines: 25 737 MAX 8, 5 787-9 (ITP)
- Britse leger: 50 Boeing AH-64E Apache helikopters (firm)
- Standard Chartered Bank (lease maatschappij): 10 737-800 (?)
- Rockton (lease maatschappij): 10 Mitsubishi RJ90 (firm) + 10 opties.
- Air Côte d’Ivoire: 1 A320neo (firm)
- Arkia Israeli Airlines: 4 A330-900neo (?)
- Jetstar Pacific Airlines: 10 A320ceo (MOU)
- Qatar Executive (dochterbedrijf van Qatar Airways): 3 Gulfstream G650 (firm)
- China Aircraft Leasing (CALC): 60 Comac ARJ21-700
- AVIC Leasing: 30 Comac ARJ21
- Britse Minisiterie van Defensie: 9 Boeing P-8 Poseidon (gebaseerd op de 737-800ERX)
- Arkia Israeli Airlines: 6 E195-E2 (firm) + 4 purchase rights.

Dinsdag 12-07:
- Kunming Airlines: 10 737 MAX 7 (MoU)
- Air Lease Corporation (ALC): 6 737 MAX 8 (?) (3 nieuwe orders, 3 waren al geplaatst onder 'unidentified customer')
- TUI Group: 10 737 MAX 8, 1 787-9 ?), 1 optie 787-9.
- WOW Air: 4 A321 (firm)
- Kalstar Aviation: 5 Embraer E190-E2 + 5 purchase rights. (firm)
- Nordic Aviation Capital (NAC): 4 Embraer E190 (firm)
- Germania: 25 A320neo (firm) + 15 options.
Unidentified Chinese Customer: 30 737 (mix van 737MAX en 737NG) (Commitment)
- Bravo Industries LLC: 10 Lockheed L-100 Hercules (?)
- Volga-Dnepr Group: bevestiging aankoop 20 747-8F (van de Paris Air Show vorig jaar juni); 4 zijn al geleverd.
- Porter Airlines: 3 Bombardier Q400
- Go Air: 72 A320neo (verdubbeld hun order naar 144)
- Air Asia: 100 A321neo (firm) (Brengt totale A320 order van deze maatschappij naar 575 waarvan 170 geleverd)

Woensdag 13-07:
- Egyptair: 9 737-800 (niet nieuw; waren al bekend onder 'unidentified customer'.
- Air Algerie, Cargo Air, LAS Cargo en unidentified customer: eerste 3 2 737-800BCF, de laatste 4 767BCF.
- Ruili Airlines: 6 787-9 (finalization of order)
- Air Europa: 20 737 MAX 8s (niet nieuw; waren al bekend onder 'unidentified customer')
- Synergy Aerospace Corporation (grootaandeelhouder Avianca, eigenaar Avianca Brazil): 62 A320neo (aankoopbevestiging)

Donderdag 14-07:
- undisclosed customers (een in N-Amerika en een in Azië): 2 BBJ MAX 8
- Norwegian: 30 A321LR (for Transatlantische vluchten)
- ALAFCO Aviation Lease and Finance Company: 10 A320neo omgezet naar 10 A321neo.
- Aer Lingus: 2 A330-300 (opties omgezet in orders)

[ Bericht 12% gewijzigd door Iemand91 op 14-07-2016 13:23:45 ]
pi_163665781
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_163668444
BREAKING A Lockheed C-130 Hercules started to burn on take off from Portugal
quote:
A Lockheed C-130 Hercules crashed on takeoff from Montijo Air Base near Lisbon in Portugal and caught fire at around 12h30 local time.
7 personen aan boord; 2 piloten, 1 mechanic en 1 loadmaster. 3 doden.

  maandag 11 juli 2016 @ 16:39:32 #186
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_163668806
Hmm. 2 vliegtuigen die nagenoeg tegelijk zijn vertrokken richting Aruba vanuit Amsterdam (KL765 en OR361) die beide een totaal verschillende route pakken. De OR361 is wel met een flinke vertraging vertrokken. Zouden ze iets niet helemaal vetrouwen (wat mij vreemd lijkt) dat ze daarom grotendeels langs het land vliegen?



[ Bericht 1% gewijzigd door Sunri5e op 11-07-2016 16:45:27 ]
  maandag 11 juli 2016 @ 18:38:04 #187
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_163671234
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 16:39 schreef Sunri5e het volgende:
Hmm. 2 vliegtuigen die nagenoeg tegelijk zijn vertrokken richting Aruba vanuit Amsterdam (KL765 en OR361) die beide een totaal verschillende route pakken. De OR361 is wel met een flinke vertraging vertrokken. Zouden ze iets niet helemaal vetrouwen (wat mij vreemd lijkt) dat ze daarom grotendeels langs het land vliegen?

[ afbeelding ]
Lijkt op een foutje van Flightradar, ze vliegen vrijwel naast elkaar:


Edit, dat is de KL757 naar Panama.
Dit is de juiste KLM vlucht:
So we just called him Fred
pi_163680282
Airliners.net heeft net een update gekregen. Flinke verbetering.
pi_163687346
Ik hou de orders van de Farnborough International Airshow Trade 2016 hier nog steeds bij.

Maar een wou ik nu toch wel even noemen; Boeing en de Volga-Dnepr Group hebben even geleden de aankoop bevestigd van 20 Boeing 747-8F's.
Op de Paris Air Show 2015 (in juni) werd dit bekend gemaakt in de vorm van een Memorandum of Understanding maar nu bevestigd. 4 van de 20 zijn overigens al geleverd.

Zeker geen verrassing, maar toch mooi.




(747-8F en Antonov An-124 op de show)
pi_163700353
quote:
100 A321neo (firm)
Moet je nagaan: meer dan het totale aantal 73's wat bij Nederlandse maatschappijen rondvliegt (ex. summer leases).
--
  woensdag 13 juli 2016 @ 01:52:02 #192
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_163705474
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 12:04 schreef Iemand91 het volgende:

- TUI Group: 10 737 MAX 8, 1 787-9 ?), 1 optie 787-9.
Dit is dus bovenop de al reeds bestelde 60 737-MAX8 die TUI al besteld heeft. Die gaan we ook in Nederland zien, als TUI niet gaat schuiven met toestellen kan het best zijn dat TUI Airlines Nederland als een van de laatste de 737MAX-en krijgt: de vloot is relatief jong vergeleken met andere onderdelen van de groep.
Op gebied van wide-bodies had ik wel wat meer verwacht, zeker omdat ze vanuit Duitsland een eigen long-haul operatie op willen gaan zetten.
Ben ook wel benieuwd wat de gevolgen van de Brexit voor dit bedrijf gaan zijn.
So we just called him Fred
pi_163712316
Airbus Targets Delivery of Twelve A380 Per Year From 2018
quote:
London, 12 July 2016 – In line with the current order intake, Airbus has decided to target 12 A380 deliveries per year from 2018.

“With this prudent, proactive step we are establishing a new target for our industrial planning, meeting current commercial demand but keeping all our options open to benefit from future A380 markets, which we consider in the environment of ongoing aviation growth and constrained airport capacity as a given,” says Fabrice Brégier, Airbus President & CEO. “We are maintaining, innovating and investing in the A380, keeping the aircraft the favourite of passengers, the airlines and airports - today and in the future. The A380 is here to stay!”

Airbus reached breakeven at 27 aircraft deliveries in 2015. The company will continue to improve the efficiency of its industrial system to achieve breakeven at 20 aircraft in 2017 and targets additional cost reduction initiatives to lower breakeven further.

With passenger traffic doubling every 15 years, the A380 is the one and only solution for sustainable growth at congested airports. Today, 18 global leading airlines have ordered a total of 319 A380s so far, building their brand with this flagship aircraft. The 193 megaliners that have been delivered to
13 operators serve over 100 routes on an ever expanding global network. Today every three minutes an A380 takes off or lands. In 2016, 14 aircraft have been delivered so far and underlines a stable production performance with the backlog standing at 126.

The 193 A380s in operation today are serving 38 of the 55 global aviation megacities (47 of which are either growth or schedule-constrained). The number of megacities will rise to 93 by 2035, serving
2.5 million daily passengers and 95%+ of long-haul traffic.

Passengers love the A380 and the aircraft is clearly the passengers’ aircraft of choice. Independent studies show that 60 percent of passengers make an extra effort to fly on the comfort-leading double-deck mega-liner. Airbus is supporting this distinctive travel behaviour through a new, unique IflyA380.com booking assistant launched at Farnborough Airshow this year. Operated in full partnership with the A380 airlines around the world the website enables passengers to prioritize and select the A380 when making their travel arrangements.

Airbus expects that based on the flexibility within the wider Airbus programme ramp up environment and also opportunities within other Airbus Group Divisions, the impacts on employment will be mitigated.
pi_163715251
De Solar Impulse 2 heeft haar een na laatste vlucht erop zitten. Vanmorgen is het geland in Caïro na de vlucht vanuit Seville, Spanje.
Verwacht wordt dat het laatste stuk naar Abu Dhabi (waar ze 9 maart 2015 zijn begonnen) in een stuk kunnen doen. Dit was de laatste vlucht voor André Borschberg.
De laatste vlucht zal worden uitgevoerd door Bertrand Piccard (die in maart 1999 als eerste rond de wereld vloog in een luchtballon; de Breitling Orbiter 3).

De afgelegde route:


De Gemasolar Thermosolar Plant in Spanje:


Aankomst in Caïro:



Flypast over de piramiden:
pi_163723170


Kennen we het verhaal van D.B. Cooper nog die eind 1971 een Boeing 727 kaapte, losgeld eistte en uiteindelijk met een parachute via de airstair uit de 727 ontsnapte en nooit is gevonden?
Geschiedenispost 24 november 2014

Na 45 jaar stopt de FBI met actief onderzoek naar de man:

Update on Investigation of 1971 Hijacking by D.B. Cooper
quote:
Following one of the longest and most exhaustive investigations in our history, on July 8, 2016, the FBI redirected resources allocated to the D.B. Cooper case in order to focus on other investigative priorities. During the course of the 45-year NORJAK investigation, the FBI exhaustively reviewed all credible leads, coordinated between multiple field offices to conduct searches, collected all available evidence, and interviewed all identified witnesses. Over the years, the FBI has applied numerous new and innovative investigative techniques, as well as examined countless items at the FBI Laboratory. Evidence obtained during the course of the investigation will now be preserved for historical purposes at FBI Headquarters in Washington, D.C.

The mystery surrounding the hijacking of a Northwest Orient Airlines flight in November 1971 by a still-unknown individual resulted in significant international attention and a decades-long manhunt. Although the FBI appreciated the immense number of tips provided by members of the public, none to date have resulted in a definitive identification of the hijacker. The tips have conveyed plausible theories, descriptive information about individuals potentially matching the hijacker, and anecdotes—to include accounts of sudden, unexplained wealth. In order to solve a case, the FBI must prove culpability beyond a reasonable doubt, and, unfortunately, none of the well-meaning tips or applications of new investigative technology have yielded the necessary proof. Every time the FBI assesses additional tips for the NORJAK case, investigative resources and manpower are diverted from programs that more urgently need attention.

Although the FBI will no longer actively investigate this case, should specific physical evidence emerge—related specifically to the parachutes or the money taken by the hijacker—individuals with those materials are asked to contact their local FBI field office.
pi_163725478
Da's n mooi verhaal, (n)ooit een film over gemaakt?
pi_163729566
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 02:10 schreef Adrie072 het volgende:
Da's n mooi verhaal, (n)ooit een film over gemaakt?
Jawel; en nog wel meer: D. B. Cooper in popular culture
pi_163735185
De Farnborough International Airshow Trade 2016 is a wrap.
Hoewel de show nog t/m zondag duurt hebben de grote twee fabrikanten hun eindnummers bekend gemaakt:

Boeing:



Airbus:



En wat ik vanaf maandag heb bijgehouden. Mijn nummers (en benaming van orders) wijken iets af maar dat omdat het toen nog niet altijd precies duidelijk was en ik heb ook andere type orders bij staan.

ITP (Intent to purchase)
LOI (Letter of intent)
Firm (Firm order)
Commitment
CTP: (commitment to purchase)
MOU (Memorandum of Understanding)

Maandag 11-07:
- Xiamen Airlines: 30 737 MAX 200 (MOU)
- Air Lease Corporation (ALC): 3 A350-900, 1 A321 (firm)
- ALC plaatst 4 A350-1000's bij Virgin Atlantic (2 in 2020, 2 in 2012) die 747-400's zullen vervangen.
Deze 4 A350's zijn al reeds besteld bij Airbus. Daarnaast een optie voor een 5e A350-900 lease.
- Virgin Atlantic: 8 A350-1000 (firm), de 6 A380 orders blijven staan als optie.
- Donghai Airlines: 25 737 MAX 8, 5 787-9 (ITP)
- Britse leger: 50 Boeing AH-64E Apache helikopters (firm)
- Standard Chartered Bank (lease maatschappij): 10 737-800 (?)
- Rockton (lease maatschappij): 10 Mitsubishi RJ90 (firm) + 10 opties.
- Air Côte d’Ivoire: 1 A320neo (firm)
- Arkia Israeli Airlines: 4 A330-900neo (?)
- Jetstar Pacific Airlines: 10 A320ceo (MOU)
- Qatar Executive (dochterbedrijf van Qatar Airways): 3 Gulfstream G650 (firm)
- China Aircraft Leasing (CALC): 60 Comac ARJ21-700
- AVIC Leasing: 30 Comac ARJ21
- Britse Minisiterie van Defensie: 9 Boeing P-8 Poseidon (gebaseerd op de 737-800ERX)
- Arkia Israeli Airlines: 6 E195-E2 (firm) + 4 purchase rights.

Dinsdag 12-07:
- Kunming Airlines: 10 737 MAX 7 (MoU)
- Air Lease Corporation (ALC): 6 737 MAX 8 (?) (3 nieuwe orders, 3 waren al geplaatst onder 'unidentified customer')
- TUI Group: 10 737 MAX 8, 1 787-9 ?), 1 optie 787-9.
- WOW Air: 4 A321 (firm)
- Kalstar Aviation: 5 Embraer E190-E2 + 5 purchase rights. (firm)
- Nordic Aviation Capital (NAC): 4 Embraer E190 (firm)
- Germania: 25 A320neo (firm) + 15 options.
- Unidentified Chinese Customer: 30 737 (mix van 737MAX en 737NG) (Commitment)
- Bravo Industries LLC: 10 Lockheed L-100 Hercules (?)
- Volga-Dnepr Group: bevestiging aankoop 20 747-8F (van de Paris Air Show vorig jaar juni); 4 zijn al geleverd.
- Porter Airlines: 3 Bombardier Q400
- Go Air: 72 A320neo (verdubbeld hun order naar 144)
- Air Asia: 100 A321neo (firm) (Brengt totale A320 order van deze maatschappij naar 575 waarvan 170 geleverd)

Woensdag 13-07:
- Egyptair: 9 737-800 (niet nieuw; waren al bekend onder 'unidentified customer'.
- Air Algerie, Cargo Air, LAS Cargo en unidentified customer: eerste 3 2 737-800BCF, de laatste 4 767BCF.
- Ruili Airlines: 6 787-9 (finalization of order)
- Air Europa: 20 737 MAX 8s (niet nieuw; waren al bekend onder 'unidentified customer')
- Synergy Aerospace Corporation (grootaandeelhouder Avianca, eigenaar Avianca Brazil): 62 A320neo (aankoopbevestiging)

Donderdag 14-07:
- undisclosed customers (een in N-Amerika en een in Azië): 2 BBJ MAX 8
- Norwegian: 30 A321LR (for Transatlantische vluchten)
- ALAFCO Aviation Lease and Finance Company: 10 A320neo omgezet naar 10 A321neo.
- Aer Lingus: 2 A330-300 (opties omgezet in orders)
  donderdag 14 juli 2016 @ 21:03:40 #199
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_163742110
Maar dus geen enkele nieuwe order voor de 380? Duur prestigeprojectje geweest van Airbus geloof ik. Maar goed, dan streept weer aardig weg tegen:
quote:
- Air Asia: 100 A321neo (firm) (Brengt totale A320 order van deze maatschappij naar 575 waarvan 170 geleverd)
8)7
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_163742982
Hoe groot moet het tekort aan slots worden voordat de 380 en 747-8 gaan verkopen?
--
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')