Wel een beetje oud though:quote:James May always wanted to be an astronaut. Now, 40 years after the first Apollo landings, he gets a chance to fly to the edge of space in a U2 spy plane. But first he has to undergo three gruelling days of training with the US Air Force and learn to use a space suit to stay alive in air so thin it can kill in an instant. He discovers that during the flight there are only two people higher than him, and they are both real astronauts on the International Space Station.
quote:Original release: 21 June 2009
Binnenkort maar weer eens richting Schiphol dan om m'n nieuwe camera te testenquote:Op zondag 19 juni 2016 14:58 schreef Iemand91 het volgende:
Zojuist is voorlopig de laatste A330-300 van China Southern Airlines vertrokken naar Beijing.
Vanaf morgen wordt t/m zondag 30 oktober deze dagelijkse vlucht vervangen door de A380.
Aankomsttijd is om 05:10 uur.
Toestel wordt afgehandeld aan die andere A380-capabele gate E18 en vertrekt weer om 14:50 uur.
In de tussentijd wordt het toestel uiteraard elders geparkeerd.
Dat betekent dat in deze periode 3 A380's per dag naar Schiphol komen.
Emirates van 13:15 - 15:20 uur en 20:00 - 21:50 uur bij gate G09.
China Southern vanaf 05:15 uur en iets voor 14:50 uur bij gate E18.
[ afbeelding ]
Maar niet minder indrukwekkend, heb er toen ademloos naar zitten kijken.quote:Op zondag 19 juni 2016 19:22 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
Voor de liefhebbers; straks om 20:00 - 20:30 uur op BBC4: James May at the Edge of Space
[..]
Wel een beetje oud though:
[..]
Vloog hier jáááren geleden vlak over ons huis (minder dan 50 meter hoogte).quote:Op zondag 19 juni 2016 22:11 schreef naiipajiiau het volgende:
Dit is natuurlijk het echte bazenvliegtuig:
[ afbeelding ]
Zeker.quote:Op maandag 20 juni 2016 01:01 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Maar niet minder indrukwekkend, heb er toen ademloos naar zitten kijken.
En het lijkt erop dat ze nu de helft hiervan gaan omzetten naar firm orders:quote:Op maandag 15 juni 2015 11:47 schreef Iemand91 het volgende:
Woensdag 17-06::
- Volga-Dnepr Group (AirBridgeCargo): 20 747-8F (MOU)
quote:- Volga-Dnepr in talks for at least 10 Boeing 747-8 freighters
- Transaction could be announced at Farnborough Airshow in July
Boeing Co. is nearing a $4 billion deal with Russia’s largest air-freight company that would help extend the life of the iconic, hump-nosed 747 jumbo jet amid waning demand for four-engine aircraft, people close to the transaction said.
The U.S. planemaker is in advanced talks with AirBridgeCargo Airlines and its Moscow-based parent, Volga-Dnepr Group, to convert a year-old commitment into more than 10 firm orders for 747-8 freighters, two of the people said. The agreement could be announced as soon as the Farnborough Airshow next month in England, according to four people briefed on the deal, who asked not to be identified because the talks are confidential.
(...)
A representative of Volga-Dnepr declined to comment on the talks, but said the airline plans to take all 20 jumbos it committed to last year. A Boeing spokesman declined to comment.
(...)
The potential Russian savior for the 747 -- which brought long-range travel to the mass consumer market when it was introduced by Pan American World Airways in 1970 -- isn’t just a Boeing customer. Volga-Dnepr also transports large aircraft segments for Boeing’s 787 Dreamliner from suppliers to the planemaker’s factories.
At the Paris Air Show last June, Volga-Dnepr signed a memorandum of understanding to buy 20 of the 747-8 freighter. The shipping company took delivery in November of the first two aircraft, so-called white tails built for other customers whose orders fell through.
The Russian freight hauler confirmed it is the unidentified buyer for two of the four jumbo freighter orders Boeing recorded in March, saying the planes will be delivered later this year. The first of those two 747s has been repainted with the livery of CargoLogicAir Ltd., a Volga-Dnepr subsidiary.
C130Hquote:Op maandag 20 juni 2016 11:17 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Vloog hier jáááren geleden vlak over ons huis (minder dan 50 meter hoogte).
Maar was toen nog geen luchtvaartnerd dus nooit nader uitgezocht wat die toen hier deed.
[..]
Zeker.
Over Russische maatschappijen en 747-8's gesproken. Is er al iets bekend over de twee 747-8i die voor Transearo zouden zijn?quote:Op maandag 20 juni 2016 12:09 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
En het lijkt erop dat ze nu de helft hiervan gaan omzetten naar firm orders:
Boeing Said Near $4 Billion Deal With Russian Firm to Save 747
[..]
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/photos/(...)jpg?v=v20]afbeelding[/url] ]
Dit is echt al járen geleden. Misschien al wel voor 2010 ofzo.quote:Op maandag 20 juni 2016 12:46 schreef naiipajiiau het volgende:
C130H
Kan ook de Belgische luchtmacht zijn geweest die komen hier tenminste ook vaak. Maar ik woon bij waar deze normaal gesproken gestald staan en werk daar ook.
Tenzij je bij een show bentquote:Ze vliegen hier heel vaak over, de (K)DC10 overigens ookMaar die zal nooit zo laag overkomen.
![]()
Naar mijn weten niet. Ze staan beide opgeslagen op Paine Field:quote:Op maandag 20 juni 2016 13:17 schreef FredvZ het volgende:
Over Russische maatschappijen en 747-8's gesproken. Is er al iets bekend over de twee 747-8i die voor Transearo zouden zijn?
\quote:Op maandag 20 juni 2016 13:44 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dit is echt al járen geleden. Misschien al wel voor 2010 ofzo.
[..]
Tenzij je bij een show bent
[ link | afbeelding ]Luchtmachtdagen 2016 by Iemand91, on Flickr
[..]
Naar mijn weten niet. Ze staan beide opgeslagen op Paine Field:
[ link | afbeelding ]747-8i LN1519 & LN1523 by Woodys Aeroimages, on Flickr
Al ging een van de twee naar het fuel dock begin deze maand:
[ link | afbeelding ]Fuel Dock on 6.10.2016 by Woodys Aeroimages, on Flickr
Dus mogelijk wordt die (of beide) elders opgeslagen.
Het Multi Role Tanker Transport-project inderdaad. De NAVO doet de aankoop van 4 Airbus A330 MRTT toestellen en de toestellen moeten dan worden gebruikt door meerdere landen (Nederland en o.a. Noorwegen en Polen, maar mogelijk meer landen). Schijnbaar leidt Nederland dit project en wensen zij dat de toestellen op Eindhoven worden gestationeerd.quote:Op maandag 20 juni 2016 19:26 schreef naiipajiiau het volgende:
De KDC10's gaan in de komende jaren overigens vervangen worden door nieuwe tankers. De a330 zo uit mijn hoofd, maar dan met boom natuurlijk.
Zeker imposant inderdaad:quote:Toch heeft dat toestel (de KDC10) wel wat met die grote lompe staartmotor.
Dat is alweer ruim 2 jaar geleden, zie mijn post van 11 april 2014.quote:Ze hebben er nog maar 2 nu. Vorige jaar (?) was de laatste vlucht van de T-255 heb ik toen nog gezien. Dat toestel is gesloopt nu. Doodzonde...Mensen die erop gevlogen hebben waren er knap beroerd van.Het doet je ook wel wat als je dat toestel dag in dag uit gezien hebt. Of hij je jarenlang naar allerlei bestemmingen gevlogen heeft. Dat was ook één van de redenen hem niet ook te slopen in Eindhoven. Hij stond daar uiteindelijk heel lang heel zielig continue in de regen geparkeerd op het platform.
En er zat ook enorm veel geld in de modernisatie.. maarja. Het kostte teveel, het zijn ook oude kisten...jaren 70 alweer geloof ik.
Dat is gebruikelijk bij het opslaan/slopen van toestellen.quote:edit: Valt me nu trouwens pas op hoe ze eerst de titel snel overgeverfd hebben...
Het toestel waar wij het over hebben (T-255) is van World Airways/United Airlines geweest.quote:Op maandag 20 juni 2016 20:25 schreef bluemoon23 het volgende:
Dat waren toch oude Martinair kisten of niet ?
En de c130 lui waren op hun beurt blij dat dit keer de aandacht een keer niet naar de dc10 ging. Die landt normaal gesproken op de grote vliegvelden waar camera ploegen etc. ook komen (waardoor ze dus gefilmd kunnen worden) niet die dirt-stripes waar de c130 ook kan landen in gebieden waar je liever gewoon helemaal niet komt. Maar dat is de kracht ook van de c130. De c17 heeft overigens ook kisten terug gevlogen. Dit was wel de Australische c17. Wel grappig want de c17 was natuurlijk binnen een mom van tijd terug (jet engines) en ze moesten voor het plaatje op TV wachten tot ze enigsinds gelijk konden landen. De c130 is zo snel niet :-) Hij kan ook niet bijgetankt worden door de dc10 door het grote verschil. Nederland heeft een "gedeelde" c17 in hongarije, bij Pápa. Vliegen daar idd ook Nederlanders op die c17 kisten. Aantal vliegen er nu ook weer c130. C17 is trouwens echt een indrukwekkend ding vind ik die staart steekt echt meters boven veel bebouwing uit. Ken iemand die op de c130 vliegt. En ook die specifieke kistenvluchten gedaan heeft. En iemand op de dc10, grappig hoe er toch altijd een rivaliteit is tussen die squadrons haha.quote:Op maandag 20 juni 2016 20:49 schreef tripel7 het volgende:
De KLu heeft de beschikking over een redelijk aantal C-17 uren van de NATO pool, dat ze er niks mee doen is anders (een vriend van mij die erop vliegt steekt het ook behoorlijk dat hun destijds niet de lichamen uit Oekraïne mochten terug vliegen, maar dat het persé de C-130 moest zijn.)
Zomerseizoen? Behoefte aan meer capaciteit?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 22:11 schreef inkjet het volgende:
Het valt me op dat de laatste ruime week de 787's van KLM minder vluchten uitvoeren dan eerder het geval was. In plaats van 4 of 5 uitgaande vluchten per dag zijn het er maar drie en soms vier. Vandaag en gisteren werd bijvoorbeeld ook de 871 uitgevoerd door PH-BVP. Dat toestel vloog trouwens eergisteren ook de 607, die eerder ook door een 787 werd uitgevoerd.
Wat kan de oorzaak van deze aanpassing zijn?
Naar Caïro past tegenwoordig wel in een 737 denk ik. Vraag naar reizen maar Egypte is toch bijna volledig ingestort?quote:Op woensdag 22 juni 2016 03:52 schreef FredvZ het volgende:
Het lijkt erop dat er wat geschoven is, PH-BHA heeft bijvoorbeeld KL554 gevlogen, die eerder nog door 777-200's werd gevlogen.
Kan me goed voorstellen dat de vraag naar vluchten naar Caïro is afgenomen en die naar Delhi vanwege de aankomende zomervakantie juist is toegenomen.
Beter gaan ze naar Vilnius vliegen. Nu zit je bijna 3 uur in een Dash8 te koekeloerenquote:Op woensdag 22 juni 2016 09:24 schreef boriq het volgende:
Na Aer Lingus en Ryanair gaat ook KLM het vanaf 30 oktober proberen op Amsterdam - Dublin, ze zullen de E190 gaan gebruiken op deze route.
Vluchttijden;
KL935 AMS1200 – 1240DUB E90 D
KL939 AMS2120 – 2200DUB E90 D
KL932 DUB0555 – 0830AMS E90 D
KL936 DUB1315 – 1550AMS E90 D
via airlineroute
Aer Lingus en Ryanair vliegen beide al 4x/dag op deze route
Ik zat dit gisteravond al te tikken maar toen liep de browser van m'n k*tlaptop vast.quote:Op woensdag 22 juni 2016 09:24 schreef boriq het volgende:
Na Aer Lingus en Ryanair gaat ook KLM het vanaf 30 oktober proberen op Amsterdam - Dublin, ze zullen de E190 gaan gebruiken op deze route.
Vluchttijden;
KL935 AMS1200 – 1240DUB E90 D
KL939 AMS2120 – 2200DUB E90 D
KL932 DUB0555 – 0830AMS E90 D
KL936 DUB1315 – 1550AMS E90 D
via airlineroute
Aer Lingus en Ryanair vliegen beide al 4x/dag op deze route
En vorige week donderdag postte ik dat de twee overgebleven MD-11 vrachttoestellen van Martinair op 1 en 8 juli uit de vloot gehaald zouden worden.quote:Iran Air, the Islamic Republic’s state carrier, has signed a memorandum of understanding with Boeing Co. to buy narrow- and wide-body aircraft, in the first transaction by the U.S. planemaker since sanctions were lifted in January.
The purchase includes a mix of 737 and 777 models, Iran Air said in a statement on its website. The carrier will obtain the planes through a lease-purchase agreement, pending clearance from the U.S. and Iran. Boeing said any contracts with Iran’s airlines will depend on U.S. government approval.
The country intends to buy 100 jetliners from Boeing, Ali Abedzadeh, director of Iran’s Civil Aviation Organization, said in a newspaper interview earlier this week. There were no details on the total figure in Tuesday’s statements.
(...)
The agreement follows a $27 billion order by Europe’s Airbus Group SE in January. The plane manufacturers are competing in one of the few remaining untapped jet markets as a weak global economy saps demand in other regions. Iran says it needs 400 long-range and 100 short-range jets and sees $50 billion in aircraft investments after years of sanctions left its aging fleet in dire need of upgrading.
Er zijn eerder ook 787's ingezet op Cairo, afgewisseld met 777's. De 777 vliegt daar met name op vanwege de Cargo heb ik me laten vertellen. Punt is, als men 787 naar 777 verschuivingen doet vanwege de capaciteit dan zou het toch redelijk zijn de 787's ergens anders voor in te zetten? Nu is er gemiddeld ongeveer een uitgaande vlucht minder per dag, dat is best stevig op een totaal van vijf toestellen. Een verklaring zou kunnen zijn dat er een onderhoudsperiode is ingezet voordat het topseizoen begint.quote:Het lijkt erop dat er wat geschoven is, PH-BHA heeft bijvoorbeeld KL554 gevlogen, die eerder nog door 777-200's werd gevlogen.
Kan me goed voorstellen dat de vraag naar vluchten naar Caïro is afgenomen en die naar Delhi vanwege de aankomende zomervakantie juist is toegenomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |