SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
Hmz...
Prachtig! !quote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:02 schreef Koelkastje het volgende:
De panorama van vandaag!
[ afbeelding ]
Chapeau. Da's een mooie!quote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:02 schreef Koelkastje het volgende:
De panorama van vandaag!
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:02 schreef Koelkastje het volgende:
De panorama van vandaag!
[ afbeelding ]
Die is gaafquote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:02 schreef Koelkastje het volgende:
De panorama van vandaag!
[ afbeelding ]
Heel erg vet!quote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:02 schreef Koelkastje het volgende:
De panorama van vandaag!
[ afbeelding ]
Mooi, enige wat ik heb gezien vandaag was een bijzon rond 21:00 uur. Maar dat verbleekt bij een panoshelfie!!quote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:02 schreef Koelkastje het volgende:
De panorama van vandaag!
[ afbeelding ]
Wowquote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:02 schreef Koelkastje het volgende:
De panorama van vandaag!
[ afbeelding ]
Mooiquote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:02 schreef Koelkastje het volgende:
De panorama van vandaag!
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:02 schreef Koelkastje het volgende:
De panorama van vandaag!
[ afbeelding ]
Heel mooi! Was een dondersmooi gezichtquote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:02 schreef Koelkastje het volgende:
De panorama van vandaag!
[ afbeelding ]
Vandaag lange werkdagquote:Op woensdag 15 juni 2016 08:52 schreef MaLo het volgende:
[..]
Heel mooi! Was een dondersmooi gezicht![]()
Misschien hebben we vandaag wel weer geluk!
Jammer dat het zo vroeg is, kan geen kant op.quote:Op woensdag 15 juni 2016 09:37 schreef Frutsel het volgende:
flinke buien van gelderland onderweg naar overijssel
Welk industrieterrein? Oldenzaal had net één beste klapperquote:Op woensdag 15 juni 2016 11:12 schreef Frutsel het volgende:
zo dat was een rete harde knal net die is vlakbij ingeslagen op het industrieterrein hier... kannie anders![]()
had ook het raam open, zag de flits en gelijk knetter boem..:o
hazewinkelquote:Op woensdag 15 juni 2016 11:13 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Welk industrieterrein? Oldenzaal had net één beste klapper
zag zo snel niets, hoor ook geen brandweer... zal dus wel goed af zijn gelopenquote:Op woensdag 15 juni 2016 11:17 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Die hoorde ik dus bij het Gelderman
Ik hoorde hem in O'zaal noord ook goedquote:
Ik zie heel veel donkere luchten, maar dat hangt allemaal boven Utrechtquote:Op woensdag 15 juni 2016 16:08 schreef marcel-o het volgende:
ZH begint ook te ontploffen
all of a sudden.
maar snel boodschappen doen
twitter:010byday twitterde op woensdag 15-06-2016 om 16:46:36"@dir_veiligrdamEen #windhoos boven de zuidkant van @rotterdam https://t.co/cbp2D5Y9OZ" @EdAldus @weerslagnl reageer retweet
wilde zeggen "er gebeurt uiteraard niks"quote:Op woensdag 15 juni 2016 16:08 schreef marcel-o het volgende:
ZH begint ook te ontploffen
all of a sudden.
maar snel boodschappen doen
Mag ik?quote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:02 schreef Koelkastje het volgende:
De panorama van vandaag!
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Te vroeg gejuicht, de bui rond 4 uur viel mee, die van net niet. Flinke overlast in delen van de stad. En ik zie de volgende buj letterlijk al weer hangen. En dan schijnt het vrijdag overdag nog erger te worden...quote:Op woensdag 15 juni 2016 15:33 schreef d.k. het volgende:
Het ziet echt heel donker richting Eindhoven en we horen de klappen hier ook. Lijkt Helmond te gaan missen en dat is mooi. Al meer dan genoeg water gehad afgelopen 24 uur.
Ten westen ook. Was een flinke bui inderdaad.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:05 schreef d.k. het volgende:
Ten oosten van Eindhoven ineens moesson met een verdwaalde klap. Alweer een flinke bak water. En niet eens een gave lucht vooraf.
Ook gehoord in V'hoven, maar de inslag was een behoorlijk eind weg. Zat veel tijd tussen de flits en de knal.quote:
quote:A level 2 was issued for much of the Alps and the northern and southern Alpine forelands, as well as the Po Valley for all risks, i.e. for large hail, severe winds gusts, very heavy rainfall and also for tornadoes.
A level 1 was also issued for north and central France, much of the Benelux countries and much of Germany. The main risk across these areas is localized heavy rainfall.
quote:Op donderdag 16 juni 2016 10:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
Echt mijn vriendin weer he![]()
En dan geen moeite nemen om even een open plek op te zoeken? Dat is dubbel pech!![]()
[ afbeelding ]
Waar is dat?quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:13 schreef Rabieluh het volgende:
Bij Ukraine - N Ierland gaat het ook lekker los met de hagel en onweer.
Foto?quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:01 schreef Nattekat het volgende:
Ik neem mijn eerste uitspraak over snorkelen terug. Kan nu bijna met een zonnebril in de tuin gaan liggen
Mocht het toch nog omslaan en je morgen per boot naar het werk moet mag je ook foto doen hoorquote:
Nah. Alles lijkt over Voorschoten te gaan trekken.quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:07 schreef bondage het volgende:
[..]
Mocht het toch nog omslaan en je morgen per boot naar het werk moet mag je ook foto doen hoor![]()
Ik had hier in Rolde trouwens meer verwacht adhv buienradar... Beetje regen en wat donder, niet heel bijzonder verder.
Dat alles tussen Leiden en Den Haag trekt.quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:23 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Mis ik nog wat nu ik twee weken niet in Nederland ben?
Wat is nieuw?quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat alles tussen Leiden en Den Haag trekt.
Eerste level 3 van het jaarquote:
quote:A level 3 was issued for E-Hungary, W-Romania to SW-Ukraine mainly for damaging hail and severe wind gusts.
A level 2 surrounds that level 3 for a lesser risk of extreme events. Still large/very large hail, severe wind gusts, excessive rain and an isolated tornado event are possible.
A level 3 was issued for W-Belarus, NE Poland and Lithuania mainly for an augmented tornado risk (a significant event is possible), damaging wind gusts, large or very large hail and excessive rain.
A level 2 surrounds that level 3 for a lesser risk of extreme events. Still large/very large hail, severe wind gusts, excessive rain and an isolated tornado event are possible.
A level 1 surrounds all other level areas. All kind of severe is possible, but no extreme events are forecast.
A level 1 was issued for S-Germany mainly for isolated large hail and an isolated tornado event.
A level 1 was issued for N/W-Germany, Benelux, parts of France and S-UK mainly for excessive rain and an isolated tornado event.
A level 1 was issued for the Balearic Islands and NE Spain mainly for large hail and excessive rain. An isolated tornado event is possible.
A level 1 was issued for far W-Russia mainly for large hail and excessive rainfall amounts.
quote:A dangerous outbreak of severe thunderstorms is forecast over parts of E-CNTRL Europe which includes large and damaging hail, severe wind gusts, flash-flood producing rain and tornadoes!
quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:45 schreef INViCTuS het volgende:
Bizar dat er de laatste tijd zo vaak veel regen valt op sommige plaatsen/delen van bepaalde landen. De Rijn en ijssel staan gewoon al 2 weken vrij hoog. Zo hoog staat het vaak in de winter niet eens zo lang. Gister, vandaag en morgen was het in grote delen van de Alpen en Zuid Duitsland/West Tsjechie weer heel erg nat.
In Oost was het vooral een bak water. Atletiektraining werd gestaakt want de hele baan stond blank.quote:
nee vooral als je natgezweet/geregend bent en de omgeving ook nat isquote:Op vrijdag 17 juni 2016 11:51 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
In Oost was het vooral een bak water. Atletiektraining werd gestaakt want de hele baan stond blank.Vooral het onweer wat boven de baan bleef hangen was de reden wel. Dan kun je nog zoveel lichtmasten hebben maar een echt veilig gevoel is dat niet.
![]()
Inderdaad. Met mijn 2 meter ben ik dan ook een lekker mikpunt.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 11:54 schreef computergirl het volgende:
[..]
nee vooral als je natgezweet/geregend bent en de omgeving ook nat is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |