Als je in de file staat te wachten voor het stoplicht, en door een doos kan er maar 1 auto door ipv 6, dan vreet ik toch mn stuur opquote:Op vrijdag 1 juli 2016 15:24 schreef Cat22 het volgende:
Gaat het hier nu echt over secondenwerk bij stoplichten?
Er zijn toch wel betere irritaties te verzinnen
want je remt niet?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 14:48 schreef viseenoptie het volgende:
[..]
Helaas, met een automaat ben je langzamer weg (op launchcontrol na dan). heb jaren in automaat (dsg) gereden en het is een feit. Rem pedaal loslaten voet omhoog, weer voet op het gas is (best veel) langzamer dan 1 voet op koppeling, andere klaar voor gas. (of zelfs al een beetje gas). non-discussie
Oooh wat slecht idd! Het mag sowieso niet, maar als je het dan toch doet ben je écht een aso.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 15:33 schreef Questular het volgende:
Voor mijn woon-werk verkeer gebruik ik een scooter (rond de 10 km heen en 10 terug) met het geluk dat een groot deel van de rit op een fietspad kan met een mooie tussenberm tussen de provinciale weg en het fietspad. Naast me reed een auto met ongeveer dezelfde snelheid en ik zag aan zijn knipperlicht dat hij rechtsaf ging slaan. Ondanks dat ik voorrang had remde ik bewust al af, en maar goed ook. Meneer sloeg rechtsaf en reed zonder te kijken het fietspad gedeelte over. In dat hij me kruist zie ik dat deze persoon zn rechteroog helemaal had afgeplakt met verband en waarschijnlijk helemaal niet doorhad dat ik uberhaupt in de buurt was...Als je toch een dode hoek ter grote van een olietanker hebt dan ga je of niet rijden of bewust iets rustiger...
quote:Op vrijdag 1 juli 2016 15:49 schreef tailfox het volgende:
[..]
want je remt niet?
Je kopeling pakt die meteen. Dat na 10 meter schakelen sneller is geloof ik wel. Maar geloof mij automaat is zeker sneller weg bij het begin
je kan bij een automaat ook gewoon rem een beetje los houden dan draait de motor wel. Dan bij groen rem los en vollop op het gas pendaal.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 15:52 schreef viseenoptie het volgende:
[..]je moet juist de rem inhouden, das het nadeel van de automaat.. rem los, dan pas gas erop. ipv gas er al een beetje op en tegelijk koppeling omhoog feeden.
Zodoende is automaat langzamer (los van vermogen van auto)
Heb je zo'n dubbele koppeling? dan lag het wellicht daar aan wegens de elektronica die vanalles te veilig hield. (vond ik sowieso altijd al irritant)quote:Op vrijdag 1 juli 2016 15:57 schreef tailfox het volgende:
[..]
je kan bij een automaat ook gewoon rem een beetje los houden dan draait de motor wel. Dan bij groen rem los en vollop op het gas pendaal.
Vergeet niet bij rem los rijd je al
geen idee is een vage mercedus van mijn ma.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 16:03 schreef viseenoptie het volgende:
[..]
Heb je zo'n dubbele koppeling? dan lag het wellicht daar aan wegens de elektronica die vanalles te veilig hield. (vond ik sowieso altijd al irritant)
Wees blij, ik reed vanochtend op de snelweg, komt een Yeti (die auto van skoda, niet die oversized witte aap) van de invoegstrook en die wilde wel naar de linkerbaan waar ik op dat moment al reed. En dat ook zonder knipperlicht. Hij reed al half op mijn rijstrook toen ie gelukkig in de gaten kreeg dat ik daar al reed, maar het scheelde hooguit een paar centimeter.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 15:59 schreef viseenoptie het volgende:
Gister op de N11 een nissan Outback die reed 90 op de rechterbaan, beetje slingeren en half op de vluchtstrook. ik dacht "vast iemand met zn telefoon aan het kloten". maar nee, gewoon een vrouw. Ik er voorbij en ze deed haar knipper naar links toen ik langszij reed, dus ik was al vol op mn hoede aangezien ze weleens direct naar links kon gaan, maar ze ging de uitrit af, met dus de knipper de verkeerde kant op... als ik haar nog een keer zie, bel ik de politie en blijf ik achter haar aan, zoiets mag de weg niet op.
Dit dus. Scheelt nog geld ook.quote:Op donderdag 30 juni 2016 20:55 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Doorwerken in de vakanties en buiten de reguliere vakanties zelf op vakantie.
Ik weet 99% zeker dat ik sneller weg ben dan de gemiddelde schakelbak. Ik hoef alleen maar m'n gaspedaal in te trappen en trek meteen door. En als je je kruispunten een beetje kent kun je groen licht ook voorspellen.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 14:48 schreef viseenoptie het volgende:
[..]
Helaas, met een automaat ben je langzamer weg (op launchcontrol na dan). heb jaren in automaat (dsg) gereden en het is een feit. Rem pedaal loslaten voet omhoog, weer voet op het gas is (best veel) langzamer dan 1 voet op koppeling, andere klaar voor gas. (of zelfs al een beetje gas). non-discussie
Wat viseenoptie zegt, vaak zat gehad dat sloompies een vertraging opleverde die dan weer een ronde rood licht wachten tot gevolg had. Vrij irritant wel.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 15:24 schreef Cat22 het volgende:
Gaat het hier nu echt over secondenwerk bij stoplichten?
Er zijn toch wel betere irritaties te verzinnen
Die zijn er zeker wel, namelijk het geen richting aangeven bij het verlaten van de rotonde, te langzaam optrekken/rijden, onnodig links blijven rijden. Met name ouwe kadoesels doen dat, zeker als het mooi weer is kan je het merken, de schildpadden komen dan massaal in beweging.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 15:24 schreef Cat22 het volgende:
Gaat het hier nu echt over secondenwerk bij stoplichten?
Er zijn toch wel betere irritaties te verzinnen
dit. Je rijdt gewoon rechts zodra dat kan. Ik ga zelfs als ik haast heb en dik te hard rijd terug naar rechts als daar ruimte voor is.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 18:51 schreef Nattekat het volgende:
Nee, zodra er niemand rechts van je rijdt, opbokken.
Wtf wat een debielquote:Op vrijdag 1 juli 2016 15:49 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Oooh wat slecht idd! Het mag sowieso niet, maar als je het dan toch doet ben je écht een aso.
Ik had net ook ongeveer deze situatie: autootje slaat rechtsaf (zonder knipper) en drukt mij en mijn dochter op de fiets dus bijna dood. We konden nog net remmen, knalden half tegen elkaar op en alles.
We parkeren nog nahijgend onze fietsen, zie ik dat autootje ineens weer aankomen en vlakbij parkeren. Ik haal dus diep adem, tel tot miljoen en spreek het wicht wat eruit komt rustig aan dat ze misschien ietsjes meer haar spiegels moet gebruiken omdat ze ons bijna van de sokken reed.
"Ja," zegt ze. "Maar het is hier gewoon krap dus ik kon niet anders."
"Oh," zeg ik verbaasd. "Dus je zag ons wel?"
"Ja, maar er is hier weinig ruimte en jij kunt ook remmen, dus..."
Nog even verder geprobeerd te redeneren met r, maar ze snapte gewoon echt niet dat ze geen (bijna)ongelukken en geplette kinderen mag veroorzaken omdat zij gewoon voorrang neemt omdat ze te lam is om ff te remmen en wachten op haar beurt. Ik ben er maar bij weggelopen voordat ik ontplofte.
En daarom spreek ik dus geen mensen meer aan op hun aso-gedrag
Dat is dus inderdaad waarom ik het vaak niet eens meer probeer. Je krijgt zo'n reactie als hierboven of als het helemaal scheefloopt een knal voor je bek. Zo iemand zal nooit reageren met: "Oh wat fijn dat u mij aanspreekt op mijn gebrek aan fatsoen, zal erop letten!"quote:Op zaterdag 2 juli 2016 20:48 schreef dick_laurent het volgende:
De gemiddelde persoon heeft tegenwoordig het relativeringsvermogen van een kokosnoot en enige kritiek die ontvangen wordt zal meestal meteen ontaarden in een grote bek of soms nog erger, direct dreigen met geweld.
Zo hebben wij hier een app groep van bewoners en ons binnen (parkeer)terrein.
Dat terrein bestaat uit parkeervakken en garages. Maar soms zetten mensen hun auto vòòr hun garage om wat voor reden dan ook.
Het binnenterrein is echter vrij krap en als er een auto vòòr een garage wordt gezet kunnen anderen er soms gewoon niet meer langs.
Toen daar in de app groep laatst iets over gezegd werd dat dat lichtelijk asociaal is omdat anderen dan er niet meer door konden was de reactie vd eigenaar die dat gedaan had:
"Ik had mijn redenen om daar me auto te parkeren!!! en ik kap met deze schandpaal app groep."
En vervolgens verliet meneer de app groep.
Super instelling hebben mensen toch!
Uitvoegend verkeer heeft voorrang op invoegend verkeer, dus vandaar waarschijnlijk dat de man die wilde uitvoegen even gas bijgeeft. Logischer en verstandiger was dus voor jou om even gas los te laten en achter hem in te voegen.quote:Op zondag 3 juli 2016 14:58 schreef Descendent het volgende:
2 recente irritaties:
File op de snelweg; klaverblad in / uitvoegstrook ik rij op de invoegstrook om aan te gaan sluiten, maar er rijdt een auto naast mij met precies dezelfde snelheid -die dus van de snelweg af lijkt te gaan.., dus ik geef ff gas, krijg geen ruimte, want meneer geeft ook gas bij om het dicht te rijden... druk gebarend en al...![]()
Dus dan ben je én al zo een sneu figuur dat je de uitvoeg / invoegstrook gebruikt om 20 auto's in te halen én dan ga je je ook nog zo opstellen? man man man...
Klopt hoor; maar hij voegde niet uit; en de manier waarop e.e.a. ging deed mij ernstig vermoeden dat de man in kwestie een erg klein piemeltje had zeg maar. (lastig uit te leggen)quote:Op zondag 3 juli 2016 15:19 schreef deezler het volgende:
[..]
Uitvoegend verkeer heeft voorrang op invoegend verkeer, dus vandaar waarschijnlijk dat de man die wilde uitvoegen even gas bijgeeft. Logischer en verstandiger was dus voor jou om even gas los te laten en achter hem in te voegen.
De politie heeft hele andere prio's.quote:Op woensdag 29 juni 2016 14:57 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Met een kenteken erbij registreren ze het wel. Mochten er meer mensen met dezelfde kwestie bellen, dan denk ik dat meneer een bezoekje van de politie mag verwachten.
Boeven vangen zeker......quote:Op zondag 3 juli 2016 19:00 schreef Rode_banaan het volgende:
[..]
De politie heeft hele andere prio's.
Volgende keer gewoon, bij voorkeur als het hoost, een keertje aanbellen, midden in de nacht, dat je eruit moet en niet weg kan.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 20:48 schreef dick_laurent het volgende:
De gemiddelde persoon heeft tegenwoordig het relativeringsvermogen van een kokosnoot en enige kritiek die ontvangen wordt zal meestal meteen ontaarden in een grote bek of soms nog erger, direct dreigen met geweld.
Zo hebben wij hier een app groep van bewoners en ons binnen (parkeer)terrein.
Dat terrein bestaat uit parkeervakken en garages. Maar soms zetten mensen hun auto vòòr hun garage om wat voor reden dan ook.
Het binnenterrein is echter vrij krap en als er een auto vòòr een garage wordt gezet kunnen anderen er soms gewoon niet meer langs.
Toen daar in de app groep laatst iets over gezegd werd dat dat lichtelijk asociaal is omdat anderen dan er niet meer door konden was de reactie vd eigenaar die dat gedaan had:
"Ik had mijn redenen om daar me auto te parkeren!!! en ik kap met deze schandpaal app groep."
En vervolgens verliet meneer de app groep.
Super instelling hebben mensen toch!
Dan weten ze in ieder geval hun richtingaanwijzer te vinden, dat vind ik al een hele geruststelling.quote:Op maandag 4 juli 2016 16:56 schreef Nattekat het volgende:
Er is één ding erger dan sukkels die geen richting aangeven bij het verlaten van een rotonde. Namelijk idioten die dat wel doen, maar er niet af gaan.
Zat er bijna een meneer in mijn kofferbak. Maar wel met wilde handgebaren zeggen dat ik uit m'n doppen moet kijken
Sorry hoor, maar als je met richtingaanwijzer de rotonde op rijdt, hou ik geen rekening meer met je.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |