Als jij een rustige dag heb ingepland ga jij vast bevallen.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 21:25 schreef Chanty het volgende:
Ik had zaterdag ook pannenkoeken maar toen was het huis nog niet helemaal op orde![]()
En uni vervelend dat het niet duidelijk is wat er mis isMisschien inderdaad bandenpijn?
Ik heb me toch (spier?)pijn in mijn benen/ liezen/ onderbuik...Vooral als ik even stil heb gezeten is het bijna geen doen om weer in beweging te komen
Morgen een rustig dagje met Lucas thuis. In de ochtend naar het ziekenhuis voor check-up en verder boodschapjes doen en denk dat ik het daar soort van bij laat
iig geen lichamelijke inspanningen.
quote:Op dinsdag 14 juni 2016 21:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Als jij een rustige dag heb ingepland ga jij vast bevallen.Judith kom je buiten spelen?!
Want? Jarig?quote:Op dinsdag 14 juni 2016 21:28 schreef Chanty het volgende:
[..]Dan zou ik mijn tante wel een enorm plezier doen ja.
Ik kon ook niet meer goed plassen op het eind, ik plaste staand in een maatbeker.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:20 schreef Unihipili het volgende:
Nee niet op kweek gezet, kwamen ze ook niet mee als optie, testen ze daarmee meer dan alleen onstekingswaarden en eiwitten? Vk vond geen reden tot verder onderzoek of dacht niet aan iets ernstigs. Enige idee was nog catheteriseren om blaas te legen als dat het issue is.
Ik kwam er wel achter dat ik makkelijker kon plassen bij het gehurkt in potje pissen dus ik probeer die houding te mimicen bij de wc met een krukje.Misschien blaas/urinebuis geïrriteerd maar nog niet ontstoken? Kweenie enzo.
Ik vind het gewoon lastig te bepalen wanneer iets echt de moeite waard is om verder te onderzoeken, want geen zin in weer erachter komen dat het niks is en dan wel alle gedoe/stress/onrust gehad hebben waar ik de energie niet voor heb.
/ow, lange egopost
Jeej iig voor geen blaasontstekingquote:Op dinsdag 14 juni 2016 20:24 schreef Unihipili het volgende:
@Mololololol kweenie het zit zo laag/achter schaambeen en lijkt dan uit te stralen. Krampig en branderig.
Maar ja ik wilde iig weten dat ik geen blaasontsteking aan het verwaarlozen ben voor le baby.
En wat ga je bouwen?
je redt het niet met sap drinken alleen qua hoeveelheid. Pillen kun je wel nemen, maar goed, misschien is het gewoon geen blaasontsteking maar een dwarse baby die de boel down there lekker aan het oprekken is oidquote:Op dinsdag 14 juni 2016 23:09 schreef Unihipili het volgende:
Ik had de cranberrysap van Zonnatura, die is puur. Niet die andere troep nee. Ik mijd al suiker, op wat in vruchten zit na (wat ook wel aantikt maar ja anders eet ik helemaal zo weinig). Vandaag wel gesmokkeld met 2 koekjes want ik was blugh en dacht oké het is toch niet ontstoken dus fuck it.
Hoepels zijn rond en mooi rond is niet lelijk! Maar ehm fanatiek enzoquote:Op dinsdag 14 juni 2016 23:10 schreef Molo het volgende:
Een opbouw voor onze tuintafel, zodat je er fatsoenlijk je bord en vooral glas op kunt zetten. Heeft een nep-rotan bovenkant en dat wiebelt teveel. We hebben nu dienbladen erop van de Action, maar die heb ik een keer in de regen buiten laten staan dus zijn zo krom als een hoepel nu
ah kijk, hendige info!quote:Op dinsdag 14 juni 2016 23:11 schreef kwakz0r het volgende:
Blaasontsteking als je zwanger bent is vaak niet met dipstick aan te tonen en moet eigenlijk altijd op kweek werd mij verteld toen ik zwanger was. Assistentes willen dat nog wel eens weigeren, regular poortwachters die ze zijn
Belangrijk om wel te weten ivm GBS.
ik verveel me af en toe, lang wandelen lukt me niet echt en in heb de concentratie van een goudvis at the moment, dus lezen en digitale dingen met mijn hersens lukt niet echt. Dom schilderwerk welquote:Op dinsdag 14 juni 2016 23:27 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Hoepels zijn rond en mooi rond is niet lelijk! Maar ehm fanatiek enzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, als ik om 13:28 nog niet bevallen ben dan ben ik het langst zwanger óóit!quote:Op dinsdag 14 juni 2016 20:06 schreef elamanilo het volgende:
En hoe is het bij Suiker? F. was zo op tijd, ben ook heel benieuwd of je dame ook zo vlug gaat komen!
Leuke traktatie! Hier worden het de standaard versierde nijntje koekjes...quote:Op woensdag 15 juni 2016 09:54 schreef Chanty het volgende:
Oh ikke wat naar lijkt me dat, fijn dat het beter gaat nu. Ik was begonnen met ooievaars maken (zie traktatietopic) en voor luvas Lucas' verjaardag wil ik bloemen maken (papier, soepstengel en ronde koekjes).
Suiker benieuwd wanneer je uk komt, zul je zien dat je tot 42 weken doorloopt deze keer
Wat teken betreft: toen Lucas en manlief vorig jaar gebeten waren kregen ze geen preventieve abkuur want dat zou geen zin hebben. Gelukkig niks gebeurd verder.
Hier weer thuis na ziekenhuisbezoek. Helemaal goed gekeurd. Baby is volledig ingedaald en heeft nog genoeg vruchtwater. Voeten vond ze erg dik maar bloeddruk was prima en aangezien ik verder nergens last van heb en de baby het goed doet, vond ze het niet zorgelijkverder dacht ze dat ik wel over tijd zou gaan aangezien Lucas ook later kwam. Ik vind het prima
Even hectisch! Ik beleef het nu weer heel erg zoals de eerste keer.quote:Op woensdag 15 juni 2016 11:22 schreef Suikertante het volgende:
Wat leuk om van je te horen Miss! Het is ook echt zoooo heftig, een baby. (en ik ben zo benieuwd hoe dat met een tweede is). Ik had pas na drie maanden het gevoel dat ik het een beetje ging begrijpen. En achteraf lijkt dat een superkorte periode! Wat fijn dat jullie nu in wat rustiger vaarwater zitten
Chanty wat fijn dat alles goed wasEn dat je voeten ook niet zorgwekkend zijn! Blijven de gaten erin staan als je erin prikt? Dat vind ik altijd fascinerend
Ik vind het ook spannend Groofs! Ik hoop ergens dat ik nog wel even wat dagen heb na m'n tentamen, dat ik een gordijntje kan naaien en foto's kan plakkenMaar aan de andere kant kan ik niet wachten
Ik PM jou..!quote:Op woensdag 15 juni 2016 11:40 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Even hectisch! Ik beleef het nu weer heel erg zoals de eerste keer.
Fijn dat het nu wat rustiger is, sterkte met de hectiek en tot gauw in het babytopicquote:Op woensdag 15 juni 2016 11:16 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Nu dat onze kleine meid bijna 2 weken oud is, wordt het tijd om hier afscheid te nemen. Zo relaxed als mijn zwangerschap was, zo hectisch is het nu. Het is prachtig mooi om je eigen kleintje in je armen te mogen sluiten maar het verandert heel je leven op een manier die ik nooit van tevoren had kunnen bedenken. De start was pittig, zowel voor mij als voor haar, maar gelukkig zitten we nu in wat rustiger vaarwater en doet ze het hartstikke goed. Mochten er mensen benieuwd zijn naar de naam, dan wil ik die via pm/dm wel laten weten maar ik wil hem niet online zetten.
Geniet allemaal nog van jullie zwangerschap! Voor je het weet heb je je kleintje![]()
Misschien tot ziens in het babytopic!
Leuk! (nou ja, op de auw na dan)quote:Op woensdag 15 juni 2016 11:59 schreef Quoi het volgende:
Miss, wat leuk om van je te horen!Tot in het babytopic! We gaan het meemaken allemaal, de overweldigende start. Ik kijk er naar uit zelfs.
Hier net de echo achter de rug. Mijn gevoel qua ligging klopt: meneertje ligt met zijn hoofd netjes in mijn bekken en rug/onderlijfje links, voeten bij mijn ribben. Is verder zeer beweeglijk, maar dat hoefde ik niet bevestigd te zien op beeld. Qua groei zat alles netjes op schema (soms een weekje voor op schema) en alles zag er netjes uit. Een fijne echoscopiste die alles rustig uitlegde. Blijft reuze interessant!
Een echte mooie en profile foto hebben we niet, daarvoor lag hij telkens net niet goed. Wel zagen we bolle wangetjes, haartjes, een oortje en al ingedaalde balletjes![]()
Comfortabel was het niet, die 45 minuten! Ze zag ook dat ik op mijn eigen vat lag, dus waarschuwde me voor het feit dat ik niet lekker kon worden. Ik had alleen maar een plank in mijn rug en auwie ribben en zo af en toe kwam mijn ontbijtje weer omhoog![]()
Al met al superleuk om weer even gekeken te hebben. De volgende keer wordt waarschijnlijk de 'live' kennismaking over ca 10 weken
Uhuh, bijna uitgerekende datum hier inmiddelsquote:Op woensdag 15 juni 2016 12:08 schreef Quoi het volgende:
Gaat heel hard!
Weet nog dat jullie bij 30w waren. Als de dag van gisteren
Groot gelijk!quote:Op woensdag 15 juni 2016 12:11 schreef Molo het volgende:
[..]
Uhuh, bijna uitgerekende datum hier inmiddels
En hoe overtuigd ik paar weken terug was dat baby eerder zou komen, nu gebeurt er geen klap![]()
Ja ok, mijn whatsapp stroomt vol met vragen of ik al aan het bevallen ben(en trut die ik ben reageer ik dan dus pas uren later, gewoon om het ze af te leren
)
Ja het is een beetje suf afwachten, dus kleine klusjes in huis doen maar en verder zien wanneer er wat komtquote:Op woensdag 15 juni 2016 12:12 schreef Quoi het volgende:
[..]
Groot gelijk!
Het lijkt me onwerkelijk, het idee dat er any moment iets kan gebeuren.
Bij mij is het op dit moment (en de laatste week tm UD) eigenlijk elke dag een teleurstelling. 'Weer niks gebeurd vannacht' Dat is best vervelend. Ik wilquote:Op woensdag 15 juni 2016 12:12 schreef Quoi het volgende:
[..]
Groot gelijk!
Het lijkt me onwerkelijk, het idee dat er any moment iets kan gebeuren.
Is niet zo gek hoor, zeker als je er in de weekenden toch ook beetje alleen voor staat dus.quote:Op woensdag 15 juni 2016 12:23 schreef Miezziej het volgende:
Ik ben stiekem heel erg aan het aftellen voor verlof, heb er echt helemaal geen zin meer inWil gewoon lekker alles klaarmaken. Helpt ook niet mee dat mijn man elk weekend werkt en ik bij sommige dingen hem toch wel nodig heb
Gelukkig is hij aankomende zondag vrij.
He bah zegquote:Op woensdag 15 juni 2016 12:25 schreef Nazil het volgende:
Half bijgelezen. Ik lig in het zh, vanochtend op werk veel harde buiken, steken en een naar gevoel. Collega's moesten mij bijna dwingen om te gaan zitten en naar huis te gaanen toch maar even vk gebeld die mij naar zh stuurde. Nu lig ik aan de ctg, lijkt nog niet veel aan de hand te zijn behalve dat ik gewoon echt te druk ben en rustiger (nog rustiger
) aan moet doen.
Ws dus stoppen met werken. Sterkte ermee in elk geval.quote:Op woensdag 15 juni 2016 12:25 schreef Nazil het volgende:
Half bijgelezen. Ik lig in het zh, vanochtend op werk veel harde buiken, steken en een naar gevoel. Collega's moesten mij bijna dwingen om te gaan zitten en naar huis te gaanen toch maar even vk gebeld die mij naar zh stuurde. Nu lig ik aan de ctg, lijkt nog niet veel aan de hand te zijn behalve dat ik gewoon echt te druk ben en rustiger (nog rustiger
) aan moet doen.
Balen Nazil! Hopelijk loopt het idd met een sisser af en kun je gewoon weer naar huis en rustig aan doen. Heel erg balen vwb je nieuwe baan, maar je kindje staat ff op één!quote:Op woensdag 15 juni 2016 12:25 schreef Nazil het volgende:
) aan moet doen.
Maandje nog? Wel te overzien! Maar de afhankelijkheid van iemand die er ook niet is en het onrustige gevoel dat je zoveel wilt doen is blehquote:Op woensdag 15 juni 2016 12:23 schreef Miezziej het volgende:
Ik ben stiekem heel erg aan het aftellen voor verlof, heb er echt helemaal geen zin meer inWil gewoon lekker alles klaarmaken. Helpt ook niet mee dat mijn man elk weekend werkt en ik bij sommige dingen hem toch wel nodig heb
Gelukkig is hij aankomende zondag vrij.
Ja zeg, ik zou uit elkaar spatten van ongeduld!quote:Op woensdag 15 juni 2016 12:23 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Bij mij is het op dit moment (en de laatste week tm UD) eigenlijk elke dag een teleurstelling. 'Weer niks gebeurd vannacht' Dat is best vervelend. Ik wil
Nee! Wat vervelend nou. De laatste keer dat ik iets van je las gaf je ook al aan dat het veel van je vergt het werken. Het lijkt alsof je lichaam nu aangeeft: ho. Wel een stok achter de deur. Ik hoop dat de boodschap is: gas terug & dat er niet veel meer aan de hand is. Vast nietquote:Op woensdag 15 juni 2016 12:25 schreef Nazil het volgende:
) aan moet doen.
Als mij dat te vaak gebeurt en ik ben in een pestbui dan ben ik zon trut die dan na een paar uur een keer appt: ja gisteren geboren! Had je het nog niet gehoord?quote:Op woensdag 15 juni 2016 12:11 schreef Molo het volgende:
[..]
Uhuh, bijna uitgerekende datum hier inmiddels
En hoe overtuigd ik paar weken terug was dat baby eerder zou komen, nu gebeurt er geen klap![]()
Ja ok, mijn whatsapp stroomt vol met vragen of ik al aan het bevallen ben(en trut die ik ben reageer ik dan dus pas uren later, gewoon om het ze af te leren
)
quote:Op woensdag 15 juni 2016 12:25 schreef Nazil het volgende:
) aan moet doen.
Jawel, zeker nu ik langer zwanger ben begint het wat meer te leven bij hemquote:Op woensdag 15 juni 2016 14:11 schreef Unihipili het volgende:
Heheh herkenbaar MiezSnapt hij het ook?
Sterkte Nazil.
Dat had ik ook. Vriend is over het algemeen tegen achten thuis (werkt niet in de buurt), ik heb me heel alleen gevoeld soms in het begin. Vooral met heftig piepende Otje die dan eindelijk op schoot sliep en HONGER en DORST en niemand om wat voor me te halen.quote:Op woensdag 15 juni 2016 14:37 schreef Chanty het volgende:
Ik zou het ook niet tof vinden als man zoveel weg is. Weet dat ik een aantal maanden na de bevalling ook geklaagd heb dat man altijd zo laat thuis kwam (18.30 uur). Terwijl ik de hele dag alleen thuis zat met baby.
Ik ben hele dagen thuis met Saar, en nu ik geopereerd ben neemt man alles over, die klaagt elke dag al om 16.00 of t al bedtijd is... en dat doet hij nog geen 50% van wat ik normaal doe... 😂quote:Op woensdag 15 juni 2016 16:37 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Dat had ik ook. Vriend is over het algemeen tegen achten thuis (werkt niet in de buurt), ik heb me heel alleen gevoeld soms in het begin. Vooral met heftig piepende Otje die dan eindelijk op schoot sliep en HONGER en DORST en niemand om wat voor me te halen.
Vriend daarentegen klaagt al als ik om half zes thuis ben ...
Hij is samen met nog iemand bezig met muziek maken, veel zitten.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.]S. 2014
J. 2016
Dat klopt, maar ik wil toch liever die 2 weken na de geboorte, dus dat motiveert mij op dit momentquote:Op woensdag 15 juni 2016 16:34 schreef _Ophelia_ het volgende:
Miezz, je kunt alsnog met 34 weken stoppen als je er echt klaar mee bent. (Diezelfde zin kreeg ik vandaag van drie collega's te horen)
Ik ben er eigenlijk klaar mee, maar heb net een heel leuk project toegeschoven gekregen dat nog net voor de 36 weken past en dat wil ik niet overdragen.
Ja er moet wel een wil zijn inderdaad en die is er gelukkig meer dan... Ik moet zelf opletten dat ik niet teveel automatisch oppak, want dan zegt hij ook terecht dat hij saar ook best had kunnen/willen douchen oid..quote:Op woensdag 15 juni 2016 17:49 schreef Suikertante het volgende:
Dat hij het wel zou willen scheelt de helft denk ik, als mijn vriend heel weinig behoefte had om thuis te zijn of niet zou snappen dat ik het belangrijk vind dat hij bij z'n kind(eren) is en ook zorgtaken op zich neemt zou ik daar geen begrip voor hebben.. en hij is echt dol op z'n werk maar als hij een week veel deadlines heeft dan mist ie ons gelukkig echt en de week erna wordt het dan over het algemeen wel weer ingehaald
PS Ik bedoel hier niet mee dat iemand niet fulltime mag werken ofzo, maar dat je samen bepaalt hoe je dingen verdeelt en dat hij dan wel zelf graag in de vrije uren een band met z'n kind opbouwt.
Goeie instelling denk ik, het is nu eenmaal niet anders. Je kunt het wel willen, maar het moet ook maar kunnen. Je lijf geeft duidelijk grens aan.quote:Op woensdag 15 juni 2016 17:51 schreef Nazil het volgende:
Nou wij zijn weer thuis. In principe alles goed, wel vrijdag nog extra controle bij gyn. Tot weekend niet meer werken en daarna halve dagen. En dan maar kijken. We zien het wel. Atm kan werk mij niet echt meer schelen. Vanochtend vond ik het nog heel erg voor het werk en de collega's maar heb nu ook zoiets van er zijn belangrijker dingen.
Hehehehe, ja ik heb wel al berichtjes terug gestuurd met "net teruggeduwd in mijn doos, kwam niet goed uit vandaag" enzo, maar dat geloofden mensen nietquote:Op woensdag 15 juni 2016 13:17 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Als mij dat te vaak gebeurt en ik ben in een pestbui dan ben ik zon trut die dan na een paar uur een keer appt: ja gisteren geboren! Had je het nog niet gehoord?
Ja het is jammer maar helaas. En als ze daarom mijn contract na mijn verlof niet willen verlengen is het niet anders. Overleven we wel weer. Ben ook gewoon veel te moe nu om mij er druk om te maken.quote:Op woensdag 15 juni 2016 18:03 schreef Molo het volgende:
[..]
Goeie instelling denk ik, het is nu eenmaal niet anders. Je kunt het wel willen, maar het moet ook maar kunnen. Je lijf geeft duidelijk grens aan.
En vanavond dan maar pootjes omhoog en een hele slechte lachfilm aanzetten ofzo
Als jij nu ziek uit valt valt dat gewoon onder het UWV, dat wordt dan betaald aan je werkgever. Natuurlijk is het gedoe voor je werkgever qua vervanging regelen, maar salariskosten worden vergoed, dus dat hoeft zeker geen reden te zijn om contract niet te verlengen.quote:Op woensdag 15 juni 2016 18:15 schreef Nazil het volgende:
[..]
Ja het is jammer maar helaas. En als ze daarom mijn contract na mijn verlof niet willen verlengen is het niet anders. Overleven we wel weer. Ben ook gewoon veel te moe nu om mij er druk om te maken.
Dat is wel een goede om te weten, thanksquote:Op woensdag 15 juni 2016 18:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Als jij nu ziek uit valt valt dat gewoon onder het UWV, dat wordt dan betaald aan je werkgever. Natuurlijk is het gedoe voor je werkgever qua vervanging regelen, maar salariskosten worden vergoed, dus dat hoeft zeker geen reden te zijn om contract niet te verlengen.
En een béétje werkgever doet dat sowieso niet om die reden.
Maar snap wel dat het door je hoofd gaat
En nu rusten jij, heb je nodig
Huh? Maar zijn jullie dan beide voltijd thuis?quote:Op woensdag 15 juni 2016 17:23 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Normaal gesproken is de taakverdeling 70/30 en dat is prima te doen, straks met 2 kinderen moest hij al iets meer op zich nemen dus itt nu valt het straks allemaal mee.![]()
Ik wist waar ik aan begon hoor toen ik met hem trouwde, maar soms zijn er periodes dat het gewoon net niet goed samenvalt en dit is er zo 1. En hij wil wel maar loopt.tegen zn lichamelijke grenzen aan.
Zo'n lekker in elkaar gefrot mondje ookquote:Op woensdag 15 juni 2016 18:55 schreef Nazil het volgende:
[ afbeelding ] bonus-echo voor de gevorderde echo-kijkers: oogkas bij pijl, meneer kijkt recht naar de echokop. Dat neusje
Nope 20 minuten. Hij maakte gewoon lange dagen. Vroeg weg en dus relatief laat thuis terwijl ik thuisblijfmoeder speelde. Op een gegeven moment ben je gewoon blij dat er weer iemand thuis is om een normaal gesprek mee te voeren en dat je heel even iets zonder kind kan doen.quote:Op woensdag 15 juni 2016 16:14 schreef Miezziej het volgende:
Dat is ook vervelend Chanty, moest hij ver reizen voor werk of werkte hij vaak over? Gezien je in verleden tijd schrijft is hij nu wel wat vroeger thuis?
Ik heb zelf ook altijd in het weekend gewerkt dus vond het nooit zo erg, maar nu zijn we een gezinnetje () dus da's dan toch anders. Soms vragen mensen hoe we het "zo lang" met elkaar volhouden, dan zeg ik altijd veel werken en elkaar niet te vaak zien
Zo herkenbaar! Het zat in de lucht waarschijnlijk, maar mijn dochter had ook zo'n mekkerdag. Bah! Ben nu ook echt kapot... En dan had ik nog wel het "geluk" dat mijn man al 16.30 uur thuis was, omdat ik naar de tandarts moest voor mijn kies.quote:Op woensdag 15 juni 2016 19:25 schreef Chanty het volgende:
Hij is nu rond 18 uur thuis. Nu ik zelf weer thuis zit merk ik wel weer op de dagen dat Lucas er is dat ik dat laat vind. Zeker bij zo'n mekkerdag als hij vandaag heeft, kijk ik echt de klok vooruitals ik zelf werk ben ik ook pas na vijf uur thuis met Lucas. Liefste zou ik wel willen dat we beiden rond vijf/ half zes thuis zijn ivm eten, dat is nu toch relatief laat dus kind ook laat in bed dus weg avond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |