abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 juni 2016 @ 10:03:09 #251
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_163026631
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:56 schreef Mystikvm het volgende:

Speculeren over de dood van twee jonge mensen om je saaie dag op kantoor een beetje vol te maken.

Dat dus. En vervolgens jouw fantasie als ijkpunt neerzetten.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 15 juni 2016 @ 10:08:56 #252
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_163026724
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:56 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Van mij mag je. Vind het alleen vrij treurig. "Ja, ze hebben vast deze vruchten gegeten!" "Ja, ze moeten wel slecht bereid eten hebben gegeten!" "Ja, ze moeten vast omgelegd zijn door de Dominicaanse inquisitie!"

Het zijn mensen die je niet eens kent die zijn overleden onder omstandigheden die je niet kent, het voelt gewoon als lijkenpikkerij. Speculeren over de dood van twee jonge mensen om je saaie dag op kantoor een beetje vol te maken.

Ieder zijn ding hoor, maar ik zie dit vaak in deze topics. Internet is publiek domein en dat we hun FB en Linkedin opzoeken hoort er nu eenmaal bij. Maar dat vreemde vastbijten in een sterfgeval of vermissing in het buitenland van mensen waar je helemaal niets mee te maken hebt vind ik gewoon een beetje creepy overkomen.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:59 schreef Xan21 het volgende:
Oh ik vind het eerlijk gezegd super interessant en al helemaal omdat waarschijnlijk een andere inwoner van Voorburg 'toevallig' hetzelfde overkomen is in Punta Cana.

Ik kijk ook altijd die detective shows 48 Hours Mystery enz...kan me geen bal schelen wat een ander ervan vindt.
Mooi toch dit, goed voorbeeld wat een forum teweegbrengt... ieder zijn mening, Zwarte Piet moet blijven en het is geen friet maar patat! :)
pi_163026788
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 10:01 schreef Perrin het volgende:

[..]

Beter, zo.
Dan zou ik verwachten dat je gewoon het onderzoek afwacht. Alle speculaties die nu worden gedaan komen vooral voort uit sensatiezucht, heb ik het idee. Een soort behoefte bevredigen. Je speculatie heeft namelijk geen enkele zin tot er een officieel autopsierapport bekend wordt gemaakt. Who cares of het medicijnen, of de airco, of een gemuteerde tse-tse-vlieg is? Dat wordt allemaal teniet gedaan zodra er een echte verklaring is. Wat hier besproken wordt draagt ook niet bij aan het onderzoek, want hier zit men 10000 kilometer verderop maar wat dingen te roepen die eigenlijk nergens op gebaseerd zijn.

Als het je echt aangrijpt dan wacht je de waarheid af, en ga je hem niet in de tussentijd zelf construeren.

Hoe dan ook, dit is mijn mening en het is ook weer niet mijn bedoeling om het teveel off-topic te brengen, of om op de party te poepen :)
pi_163027359
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 10:12 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dan zou ik verwachten dat je gewoon het onderzoek afwacht. Alle speculaties die nu worden gedaan komen vooral voort uit sensatiezucht, heb ik het idee. Een soort behoefte bevredigen. Je speculatie heeft namelijk geen enkele zin tot er een officieel autopsierapport bekend wordt gemaakt. Who cares of het medicijnen, of de airco, of een gemuteerde tse-tse-vlieg is? Dat wordt allemaal teniet gedaan zodra er een echte verklaring is. Wat hier besproken wordt draagt ook niet bij aan het onderzoek, want hier zit men 10000 kilometer verderop maar wat dingen te roepen die eigenlijk nergens op gebaseerd zijn.

Als het je echt aangrijpt dan wacht je de waarheid af, en ga je hem niet in de tussentijd zelf construeren.

Hoe dan ook, dit is mijn mening en het is ook weer niet mijn bedoeling om het teveel off-topic te brengen, of om op de party te poepen :)
Je reactie komt bij mij nog erger en onsmakelijker over dan de light speculaties die ik hier lees van bepaalde users.
Beetje speculeren mag immers van de admin's ,wie ben jij dan om hier de moraalridder uit te komen hangen ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_163027489
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 10:12 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Niet denigrerend bedoelt maar wat doe jij op een forum? NWS en POL is voor 99% speculatie of iemands mening zonder dat die persoon alle feiten en achterliggende redenen weet. Ik kan namelijk me niet voorstellen dat jij in elk topic iedereen de "houd je kop" les predikt
pi_163027541
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 10:43 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Je reactie komt bij mij nog erger en onsmakelijker over dan de light speculaties die ik hier lees van bepaalde users.
Beetje speculeren mag immers van de admin's ,wie ben jij dan om hier de moraalridder uit te komen hangen ?
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 10:49 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Niet denigrerend bedoelt maar wat doe jij op een forum? NWS en POL is voor 99% speculatie of iemands mening zonder dat die persoon alle feiten en achterliggende redenen weet. Ik kan me niet voorstellen dat jij in elk topic iedereen de "houd je kop" les predikt
De meeste speculatie op een forum gaat niet over niet-publieke figuren die net zijn overleden. Daarnaast is er niks mis met een beetje speculatie, maar vind ik dat in de regel deze topics heel ver gaan in allerlei fantasietjes en complotten.

Dat iemand het onsmakelijker vindt dat ik daar slecht tegen kan dan de ongebreidelde speculatie over de dood van twee volslagen onbekenden is wel een beetje tekenend voor het gebrek aan gene.
pi_163027913
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 10:52 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

[..]

De meeste speculatie op een forum gaat niet over niet-publieke figuren die net zijn overleden. Daarnaast is er niks mis met een beetje speculatie, maar vind ik dat in de regel deze topics heel ver gaan in allerlei fantasietjes en complotten.

Dat iemand het onsmakelijker vindt dat ik daar slecht tegen kan dan de ongebreidelde speculatie over de dood van twee volslagen onbekenden is wel een beetje tekenend voor het gebrek aan gene.
Mag ik het hier mee eens zijn?

Brainstormen is 'leuk', daar mag ik graag aan mee doen. Maar heel vaak worden daar vergaande conclusies aan verbonden die opeens als waarheid gelden en daar heb ik ook wel moeite mee.

Ik zou liever feiten horen over de gezondheidszorg aldaar dan de losse fart dat een privé kliniek bezoeken gelijk staat aan zelfmoord omdat dan je organen worden doorverkocht of dergelijke theorieën. Een beetje reëel blijven kan ook geen kwaad. En respect natuurlijk voor slachtoffers en omgeving.
pi_163027991
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:41 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Zoals al deze topics. Over elkaar heen buitelen met bizarre aannames en hypotheses. Wacht gewoon lekker de nieuwsfeiten af, zou ik zeggen. In plaats van je eigen realiteit bij elkaar te speculeren.
Hoe lang zal het duren voordat het naar BNW wordt geschopt?
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_163028068
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:11 schreef roos85 het volgende:

[..]

Hoe lang zal het duren voordat het naar BNW wordt geschopt?
Oh ja want ALLES in BNW is niet waar en wat je van je corporate media opzuigt wel zeker? Puleasee
pi_163028164
Ik wil ook helemaal niet de moraalridder uithangen en zeggen wat wel en niet mag. Ik gun iedereen zijn topics en wat mij betreft speculeert men lekker door. Je mag ook best wat vinden van deze situatie. Facebook is opgezocht, trouwfoto's zijn bekeken en daar heb ik ook nog een semi-ongepaste grap over gemaakt. Dat hoort bij internet en dat hoort bij het publieke domein. Overal waar dit nieuwsbericht is geplaatst is dat voorbij gekomen, dat is de tijd waar in we leven.

Alleen mijzelf verplaatsend in nabestaanden zou ik het als kwetsend ervaren als er dagen (en in andere topics soms zelfs maanden) later ergens op internet allerlei wilde theorieën de ronde doen over het overlijden van een dierbare door mensen die je niet kent en die er eigenlijk niets meer van weten dan ikzelf. Die spiegel wilde ik graag even voorhouden, omdat dat óók een functie is van een forum. Dat is geen circle-jerk van mensen die het roerend met elkaar eens zijn, daar komt ook wel eens iemand langs die iets anders vindt.
pi_163028207
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:19 schreef Mystikvm het volgende:
Ik wil ook helemaal niet de moraalridder uithangen en zeggen wat wel en niet mag. Ik gun iedereen zijn topics en wat mij betreft speculeert men lekker door. Je mag ook best wat vinden van deze situatie. Facebook is opgezocht, trouwfoto's zijn bekeken en daar heb ik ook nog een semi-ongepaste grap over gemaakt. Dat hoort bij internet en dat hoort bij het publieke domein. Overal waar dit nieuwsbericht is geplaatst is dat voorbij gekomen, dat is de tijd waar in we leven.

Alleen mijzelf verplaatsend in nabestaanden zou ik het als kwetsend ervaren als er dagen (en in andere topics soms zelfs maanden) later ergens op internet allerlei wilde theorieën de ronde doen over het overlijden van een dierbare door mensen die je niet kent en die er eigenlijk niets meer van weten dan ikzelf. Die spiegel wilde ik graag even voorhouden, omdat dat óók een functie is van een forum. Dat is geen circle-jerk van mensen die het roerend met elkaar eens zijn, daar komt ook wel eens iemand langs die iets anders vindt.
Die zullen zich wel ergens anders druk om maken gok ik. En ik kan me niet voorstellen dat je zulke theorieën en mensen überhaupt serieus neemt. Respectloos is het zeker, maar je weet dat mensen die zo erg speculeren sowieso niet helemaal goed zijn, dus ach. :P
  Forum Admin woensdag 15 juni 2016 @ 11:22:15 #262
35723 crew  GGMM
pi_163028223
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 10:52 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

[..]

Dat.

Gaat altijd zo in NWS. Walgelijk.

Onbegrijpelijk dat mods dat niet sturen.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_163028231
En extreem speculeren is net zo misselijkmakend en respectloos als ongepaste grapjes over zo'n trieste situatie, wat mij betreft.
  woensdag 15 juni 2016 @ 11:26:50 #264
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_163028327
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:21 schreef Wimperkruller het volgende:
Die zullen zich wel ergens anders druk om maken gok ik. En ik kan me niet voorstellen dat je zulke theorieën en mensen überhaupt serieus neemt. Respectloos is het zeker, maar je weet dat mensen die zo erg speculeren sowieso niet helemaal goed zijn, dus ach. :P
Ik weet wel dat de nabestaanden van een van die twee Panama-meiden zich enorm hebben gestoord aan alle indianenverhalen die op internet de ronde deden. Daar mag best eens bij worden stilgestaan.
pi_163028350
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:19 schreef Mystikvm het volgende:

Er zit nog een functie op het forum - dat heet feedback - of de functie -niet lezen
Als je klachten hebt of iets niet aankan dan is daar de mogelijkheid om je klachten te ventileren.
Overigens gaat de politie en onderzoeksteam ook zo te werk, die gaan bij elkaar zitten en brainstormen wat er gebeurd zou kunnen zijn ook een vorm van speculatie

speculatie = Een beschouwing die (op basis van aannames) verder gaat dan het feitelijk of logisch bewijsbare
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_163028400
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:22 schreef Wimperkruller het volgende:
En extreem speculeren is net zo misselijkmakend en respectloos als ongepaste grapjes over zo'n trieste situatie, wat mij betreft.
Dat is waar, dat was ook niet zo netjes van mij. Toch is er, als ik mijzelf probeer in te denken dat ik mijn vriendin ergens in het buitenland verlies, een verschil tussen de eerste dag dat het nieuws bekend wordt en dat mensen haar Facebook e.d. op gaan zoeken en daar een grap over maken of heel lang daarna nog allerlei aannames over haar dood en daarmee vaak ook haar persoon aantreffen van mensen die haar nooit gekend hebben en met wie ik niks te maken heb.

Persoonlijke info op internet deel je zelf, daar heb je zelf nog controle over en daar kan iemand mee aan de haal gaan, gepast of ongepast. Vaak is dat de waan van de dag, dat waait heel snel over. Een dag later is men het vergeten. Dit soort speculaties vind ik wel wat verder gaan, en die zouden mij meer raken dan een grap op Telegraaf.nl over informatie die mijn dierbare zelf heeft gedeeld in combinatie met het overlijden.
pi_163028401
Gewoon MIS weer open gooien en die lui daar lekker laten fappen op hun speculatie.
Ja doei.
pi_163028410
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:27 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Er zit nog een functie op het forum - dat heet feedback - of de functie -niet lezen
Als je klachten hebt of iets niet aankan dan is daar de mogelijkheid om je klachten te ventileren.
Overigens gaat de politie en onderzoeksteam ook zo te werk, die gaan bij elkaar zitten en brainstormen wat er gebeurd zou kunnen zijn ook een vorm van speculatie

speculatie = Een beschouwing die (op basis van aannames) verder gaat dan het feitelijk of logisch bewijsbare
Het gaat er niet om dat ik het niet aan kan. Het gaat om het flagrante gebrek aan zelfreflectie.
pi_163028414
quote:
7s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:26 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik weet wel dat de nabestaanden van een van die twee Panama-meiden zich enorm hebben gestoord aan alle indianenverhalen die op internet de ronde deden. Daar mag best eens bij worden stilgestaan.
oh dat weet je wel ?
waar staat dat dan dat die nabestaanden zich zo hebben gestoord ?
  Forum Admin woensdag 15 juni 2016 @ 11:32:53 #270
35723 crew  GGMM
pi_163028459
quote:
7s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:26 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat was ook bijzonder gênant.

Dat volk dat zich daar zo intensief mee bezig houdt is het afschieten niet waard. Proleten.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_163028521
.

[ Bericht 99% gewijzigd door opgebaarde op 15-06-2016 11:37:23 ]
pi_163028540
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:36 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik heb dat ook gehoord, staat niet op internet.
Bron is een vriendin van één van twee dames
staat dus nergens :)
  woensdag 15 juni 2016 @ 11:37:40 #273
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_163028549
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:30 schreef StaceySinger het volgende:

oh dat weet je wel ?
waar staat dat dan dat die nabestaanden zich zo hebben gestoord ?
Ja. Dat weet ik. Dat kwam nl duidelijk naar voren uit die laatste repo.
pi_163028560
quote:
7s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:37 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja. Dat weet ik. Dat kwam nl duidelijk naar voren uit die laatste repo.
ff een linkje dan
pi_163028566
'als het nergens staat kan het niet waar zijn'

Weten we ook meteen weer hoe we de fapulaties van SS moeten beoordelen, al wisten we dat natuurlijk eigenlijk ook al wel.
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')