abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162966792
Tientallen doden bij schietpartij in gayclub in Orlando Video afspelen 02:12
Een Amerikaan van Afghaanse afkomst heeft in een gaybar in Orlando, in Florida, vijftig mensen doodgeschoten. Er zijn 53 gewonden naar ziekenhuizen in de stad gebracht. Een aantal van hen is in levensgevaar en een chirurg verwacht dat het dodental nog zal stijgen. Het is de dodelijkste schietpartij in de Amerikaanse geschiedenis. Dertig gijzelaars zijn gered.

Over een motief is nog niets bekend. De schutter was alleen, maar niet bekend is of hij bij de voorbereiding hulp heeft gehad. Dat moet blijken uit het onderzoek. Zijn vader heeft gezegd dat hij mogelijk tot zijn daad is gekomen omdat hij een paar maanden geleden twee mannen zag zoenen in Miami.

De schutter is doodgeschoten in een vuurgevecht met de politie. Hij had een semi-automatisch machinegeweer van het type AR-15 bij zich en een pistool bij zich en droeg mogelijk explosieven op zijn lijf.

Wapentraining

De binnenlandse veiligheidsdienst meldt dat de schutter een Amerikaan is met Afghaanse ouders, de 29-jarige moslim Omar Mateen uit Port St. Lucie. Hij had een wapentraining gehad.

Volgens de tv-zender Fox News had hij een licentie om als beveiliger te werken. Hij had ook een wapenvergunning voor de staat Florida. Onderzocht wordt of hij banden onderhield met radicale moslims. In de stad Fort Pierce, zo'n 180 kilometer ten zuidoosten van Orlando, is een huiszoeking gaande in een appartement dat met Mateen in verband wordt gebracht.

De man drong tegen sluitingstijd, 02.00 's nachts lokale tijd, de bar binnen. Er waren toen zo'n 300 mensen binnen. Hij heeft een tijdje een aantal mensen gegijzeld gehouden in het gebouw. Dat heeft ongeveer tot 05.00 uur geduurd, toen bestormde een speciale politie-eenheid de bar en schoot de dader dood. Het is nog onduidelijk wanneer hij zijn slachtoffers heeft gedood.

Volgens de burgemeester van Orlando zijn alle slachtoffers omgebracht met het machinegeweer. "Overal zit bloed", zei hij.

Explosieven

De doden liggen nog in de nachtclub. Pas als helemaal zeker is dat er geen explosieven in het gebouw zijn, kan worden begonnen met het onderzoek en het identificeren van de slachtoffers.

In Orlando is de noodtoestand uitgeroepen.
De club, Pulse, is een gaybar in het toeristische uitgaanscentrum van de stad.

Kleine update van de nos.

Game on ^O^ .
I´m back.
pi_162966816
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 02:10 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Wachten tot Turkije het voortouw gaat nemen om dit allemaal te veranderen. Tijdsbestek tussen 2019 en 2023 is erg belangrijk.
Als Turkije al ergens het voortouw in neemt, is het in het beperken van mensenrechten, het aan banden leggen van de persvrijheid, het onderdrukken van minderheden en het forceren van een islam-opmars ten nadele van de seculiere samenleving.

Turkije zet alleen maar stappen terug in de tijd, met een dictator aan het roer die zichzelf als een soort godheid ziet. Nederland en de EU zouden alle betrekkingen met dit bizarre land tot nader order moeten bevriezen.
  maandag 13 juni 2016 @ 02:14:40 #3
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_162966818

Meneer blokkeerde een of andere deur zodat hijzelf iig veilig was terwijl mensen schreeuwden om binnen te komen.

Schuldig of onschuldig? Egoïstisch of begrijpelijk?
graag op anoniem
pi_162966819
Zo, even de hypocrisie van BSB herhalen:
quote:
15s.gif Op maandag 13 juni 2016 01:46 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Laat dat maar aan de creativiteit van de gek in kwestie over. :{

:{²
Misschien had de moslim in kwestie wel jouw opstelletje over homoïsme gelezen, of je ideaalbeeld van een wereld zonder homo's in een ander schrijfwerkje van je...
And it's only the giving
That makes you
What you are
  Moderator maandag 13 juni 2016 @ 02:18:11 #5
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_162966849
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 02:14 schreef topdeck het volgende:

Meneer blokkeerde een of andere deur zodat hijzelf iig veilig was terwijl mensen schreeuwden om binnen te komen.

Schuldig of onschuldig? Egoïstisch of begrijpelijk?
Ik hoop dat ze die man voor veel geld gaan aanklagen.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_162966877
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 02:14 schreef OllieA het volgende:
Zo, even de hypocrisie van BSB herhalen:

[..]

Misschien had de moslim in kwestie wel jouw opstelletje over homoïsme gelezen, of je ideaalbeeld van een wereld zonder homo's in een ander schrijfwerkje van je...
Van mij mag dat flauwe essay-gedoe wel een keer achterwege blijven. :{w
Het is al erg genoeg dat moderators die meuk destijds niet hebben weggehaald en dat het allemaal nog steeds te lezen is.
pi_162966881
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 02:18 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Hij had de keus, anderen helpen en daarmee mogelijk vermoord worden, of kiezen voor zichzelf.
pi_162966897
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 02:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Van mij mag dat flauwe essay-gedoe wel een keer achterwege blijven. :{w
Het is al erg genoeg dat moderators die meuk destijds niet hebben weggehaald en dat het allemaal nog steeds te lezen is.
Je vindt dat ik hem niet op zijn hypocrisie moet aanspreken?
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_162966903
Als de situatie zo is dat je echt express mensen de toegang blokkeert en die zo een wisse dood tegemoet gaan vind ik dat zeker strafbaar.
  maandag 13 juni 2016 @ 02:24:36 #10
452665 proxyservies
viva argentina
pi_162966904
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 02:18 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Ze zullen wel zeggen dat hij uit paniek handelde.
  maandag 13 juni 2016 @ 02:25:30 #11
452665 proxyservies
viva argentina
pi_162966911
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 02:14 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als Turkije al ergens het voortouw in neemt, is het in het beperken van mensenrechten, het aan banden leggen van de persvrijheid, het onderdrukken van minderheden en het forceren van een islam-opmars ten nadele van de seculiere samenleving.

Turkije zet alleen maar stappen terug in de tijd, met een dictator aan het roer die zichzelf als een soort godheid ziet. Nederland en de EU zouden alle betrekkingen met dit bizarre land tot nader order moeten bevriezen.
Hij zegt ook vanaf 2019.
pi_162966930
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 02:24 schreef OllieA het volgende:

[..]

Je vindt dat ik hem niet op zijn hypocrisie moet aanspreken?
Van mij mag je hoor, maar liever zonder die essays steeds aan te halen. En je bereikt er toch niks mee. Figuren als BansheeBoy zijn vastgeroest in hun islamitische denkbeelden. Dit is al deel 8 van dit topic en hij is voornamelijk bezig geweest met het slachtoffer uithangen en de redelijkheid van de islam benadrukken.

Bijna niemand praat over de diepgewortelde homohaat, die wijdverspreid is onder moslims en die ook bij veel conservatieve christenen aanwezig is. Ik zou weleens een discussie over de vraag hoelang we dat nog acceptabel gaan vinden. En hoe zulke figuren kunnen verwachten dat ze godsdienstvrijheid genieten, terwijl ze er zelf lustig op los discrimineren.
pi_162966941
quote:
10s.gif Op maandag 13 juni 2016 02:25 schreef proxyservies het volgende:

[..]

Hij zegt ook vanaf 2019.
Turkije is volledig in de greep van de AK-partij. Daar zorgen Erdogan en consorten wel voor. In 2019 heeft Erdogan nog veel meer macht naar zich toe getrokken dan nu al het geval is. Turkije is dan een stuk verder geïslamiseerd dan nu. Seculieren en andere minderheden komen steeds meer in de verdrukking. En Erdogan regeert als een soort Sultan.

Als de realiteit in 2019 anders is dan ik hier schets, ben ik zowel verbaasd als aangenaam verrast.
pi_162966952
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 02:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Turkije is volledig in de greep van de AK-partij. Daar zorgen Erdogan en consorten wel voor. In 2019 heeft Erdogan nog veel meer macht naar zich toe getrokken dan nu al het geval is. Turkije is dan een stuk verder geïslamiseerd dan nu. Seculieren en andere minderheden komen steeds meer in de verdrukking. En Erdogan regeert als een soort Sultan.

Als de realiteit in 2019 anders is dan ik hier schets, ben ik zowel verbaasd als aangenaam verrast.
Ik zie nog wel een coup poging in de nabije toekomst gepleegd worden. We wachten af. Dit soort lui kan niet iedereen tevreden houden altijd.
I´m back.
  Forum Admin maandag 13 juni 2016 @ 02:34:54 #15
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_162966968
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 02:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik zie nog wel een coup poging in de nabije toekomst gepleegd worden. We wachten af. Dit soort lui kan niet iedereen tevreden houden altijd.
Het leger is al behoorlijk van haar macht gestript.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_162966989
quote:
7s.gif Op maandag 13 juni 2016 02:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Het leger is al behoorlijk van haar macht gestript.
Ja, klopt, en we keken ernaar en wisten niet wat het betekende. Maar nogmaals een boevenhoofdman als Erdo kan alleen maar aan de macht blijven als hij zijn directe achterban tevreden houdt. Lukt dat niet meer, dan grijpen ze zelf de macht. Ik kan nu niet specifiek aangeven waar dat dan vandaan komt, maar Erdo speelt echt hoog spel, zal niet iedereen zo blij zijn. Moet-ie wel rekening mee houden.
Mazzel nu is dat-ie Koerden overal de schuld van kan geven.
I´m back.
pi_162966996
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 02:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, klopt, en we keken ernaar en wisten niet wat het betekende. Maar nogmaals een boevenhoofdman als Erdo kan alleen maar aan de macht blijven als hij zijn directe achterban tevreden houdt. Lukt dat niet meer, dan grijpen ze zelf de macht. Ik kan nu niet specifiek aangeven waar dat dan vandaan komt, maar Erdo speelt echt hoog spel, zal niet iedereen zo blij zijn. Moet-ie wel rekening mee houden.
Uiteindelijk weten we niet hoe de toekomst eruitziet, dat soort dictators -neem een Poetin- blijven doorgaans wel lang zitten. Maar kunnen ook opeens verdwijnen.
pi_162967003
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 02:39 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Uiteindelijk weten we niet hoe de toekomst eruitziet, dat soort dictators -neem een Poetin- blijven doorgaans wel lang zitten. Maar kunnen ook opeens verdwijnen.
Poetin heel andere cultuur en andere situatie, ik zie minder bedreiging voor Poetin.
I´m back.
pi_162967005
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 02:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Poetin heel andere cultuur en andere situatie, ik zie minder bedreiging voor Poetin.
Inderdaad een andere cultuur en situatie, maar ook een Poetin kan opeens verdwijnen. Hoe stabiel zijn positie ook lijkt.
pi_162967009
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 02:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Inderdaad een andere cultuur en situatie, maar ook een Poetin kan opeens verdwijnen. Hoe stabiel zijn positie ook lijkt.
Kan, maar zie ik niet echt gebeuren. Poetin is ook veel intelligenter en heeft zich beter ingedekt.
I´m back.
pi_162967016
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 02:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kan, maar zie ik niet echt gebeuren. Poetin is ook veel intelligenter en heeft zich beter ingedekt.
Ik denk dat Erdogan ook intelligent is, hij komt op ons wat dom over, maar Turken houden ervan.
pi_162967023
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 02:44 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik denk dat Erdogan ook intelligent is, hij komt op ons wat dom over, maar Turken houden ervan.
Ja, misschien intelligent onder zijn gelijken, maar op mensen in het westen komt-ie weliswaar geslepen, maar niet intelligent over, toch, denk ik.
Ik bedoel alleen al hoe hij zich gedroeg bij de uitvaart van Ali, ben je niet intelligent hoor.
I´m back.
pi_162967055
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 02:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, misschien intelligent onder zijn gelijken, maar op mensen in het westen komt-ie weliswaar geslepen, maar niet intelligent over, toch, denk ik.
Erdogan heeft die hele Turkije-deal gewoon heel slim gespeeld. Europa betaalt hem en hij houdt wat vluchtelingen tegen, maar doet eigenlijk vrij weinig. Dat er nu minder vluchtelingen komen, komt ook omdat half Europa vol staat met hekken. (maar inderdaad intelligent onder gelijken, meer sluw en geslepen dan echt intelligent)

Poetin zit behoorlijk vast met een oorlog in Oekraine en Syrië, en tal van economische problemen. Zijn grote voordeel is vooral dat hij de oppositie uitgeschakeld heeft.

[ Bericht 4% gewijzigd door luxerobots op 13-06-2016 02:58:55 ]
pi_162967134
Obama :')

Het is wel overduidelijk dat Trump momenteel de leider van de VS is. De verkiezing in november is slechts een formaliteit geworden.
  maandag 13 juni 2016 @ 03:43:46 #25
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')