Ricciardo moet zich meer druk maken om hoe je een achterdeur dichthoudt.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alleen maakte Ricciardo zelf de fout in de eerste bocht waardoor Max er langs kon.
En ja, omdat hij na Max pitte kwam hij achter Raikkonen terecht. Waarna hij weer een fout maakte bij de laatste bocht waardoor hij eerder dan verwacht weer moest wisselen van banden. Al met al vergooide hij zelf een 5de plek.
Ja prettige persoonlijkheid.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:06 schreef motorbloempje het volgende:
Bottas is een soort Kimi light. Ook wat terughoudend en niet zo uitbundig, maar een stuk spraakzamer inclusief glimlach.
Onderstuur wil je auto rechtdoor, naar rechts sturen in een linkerbocht heeft dan weinig zinquote:Op zondag 12 juni 2016 23:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Was wel onderstuur, foutje
Iemand heeft vast wel een gifje daarvan.
Die gozer zet vanzelf wel de OP erinquote:Op zondag 12 juni 2016 23:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja prettige persoonlijkheid.
Sorry ik zat te twijfelen met openen nieuw deel, wist niet hoe dat hier normaal gaat, leek me handiger om het te laten aan iemand die de Baku OP al klaar had staan, zoiets las ik eerder dat iemand dat al klaar had. Hashtag newbie.
Ik heb hem echt niet naar rechts zien sturen.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:11 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Onderstuur wil je auto rechtdoor, naar rechts sturen in een linkerbocht heeft dan weinig zin
Overstuur wil de achterkant van de auto de voorkant inhalen zegmaar, in een bocht naar rechts "komt de achterkant aan de rechterkant langs" en heeft naar rechts sturen wel nut
Zo even uit m'n hoofd dus misschien zit ik wel mis
quote:Op zondag 12 juni 2016 23:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb hem echt niet naar rechts zien sturen.
echt niet....quote:Op zondag 12 juni 2016 23:07 schreef Greys het volgende:
[..]
En ik had van de meesten hier denk ik je moeder kunnen zijn, dus wat dat betreft...
Dit.quote:
Gecheckt. Niks moederigs aan.quote:
ssstquote:Op zondag 12 juni 2016 23:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja.
Plus 23. Maar daar zie of voel je niks van.
Hamilton deed dus niets fout.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:25 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Blijkbaar zag ik iets wat niet gebeurde
Hoe kan je nu nog Sky kijkenquote:Op zondag 12 juni 2016 23:30 schreef Bluurgh het volgende:
Leuk die GP van '92 (gokje) op Sky. Lekker bandjes verwisselen in je shirtje
En dan is het ineens zomaar 8 uur 's avonds zonder dat je er erg in hadquote:Op zondag 12 juni 2016 19:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee precies, dus daarom doe ik zo lang over 12,5KM en vliegt de dag om
Zeker. Strak. Solide. Voor zijn teamgenoot. En goed Rosberg erachter gehouden.quote:
Die was mooi om te zien hequote:
Zeker, was mooi om te zien, de buren zullen mij ook wel gehoord hebben op dat momentquote:Op zondag 12 juni 2016 23:41 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zeker. Strak. Solide. Voor zijn teamgenoot. En goed Rosberg erachter gehouden.
Ik moest wel lachen toen Max vertelde van ja ik zie hem 20 30 meter te laat remmen en dacht al dat kan niet![]()
![]()
Goeie race voor Max, geen podium, dat is jammer natuurlijk, maar wel voor Ricardo en dat was heel goed
Neus in de kussens;quote:
Had je nog interesse in de G25? Hij staat hier gepoetst en wel in een doos klaar voor verzendenquote:Op zondag 12 juni 2016 23:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dit.
Zeker niet als ze pas bij Irvine is gaan kijken. Ik keek al bij Lammers.
Ja, net een PM gestuurd.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:46 schreef Geralt het volgende:
[..]
Had je nog interesse in de G25? Hij staat hier gepoetst en wel in een doos klaar voor verzenden
Beetje overdreven dat gouden randje inderdaad. Maar Jan Lammers kon wel leuk vertellen. Beter dan een Rob Kamphues bij Ziggo Sportquote:
Oeh, die heb ik ook nog staan. Prima stuurtjequote:Op zondag 12 juni 2016 23:46 schreef Geralt het volgende:
[..]
Had je nog interesse in de G25? Hij staat hier gepoetst en wel in een doos klaar voor verzenden
Je hebt een PM terugquote:
GAM / Het algemene sim race topicquote:Op zondag 12 juni 2016 23:54 schreef zoem het volgende:
[..]
Oeh, die heb ik ook nog staan. Prima stuurtjeBegint af en toe wel eens te kriebelen om dat weer op te pakken. Vroeger veel GTR 2/Evolution, GT Legends en Race 07/STCC gespeeld.
Gratis?quote:Op zondag 12 juni 2016 23:46 schreef Geralt het volgende:
[..]
Filmpjequote:Op maandag 13 juni 2016 00:02 schreef Geralt het volgende:
Iemand een gifje met die faalinhaalactie van ROS?
quote:Op maandag 13 juni 2016 00:02 schreef Geralt het volgende:
Iemand een gifje met die faalinhaalactie van ROS?
Daar zit de faalactie van ROS niet bij.quote:
Nee inderdaad.. die kwam in het filmpje erna zag ik ook netquote:Op maandag 13 juni 2016 00:10 schreef Geralt het volgende:
[..]
Daar zit de faalactie van ROS niet bij.
Max zei na afloop van de race dat hij al op de limiet zat qua remmen voor die bocht en als Rosberg dan nog eens 30 meter verder gaat remmen, tsja, dat kan natuurlijk niet goed gaanquote:
quote:Op maandag 13 juni 2016 00:11 schreef motorbloempje het volgende:
Al die Henken en Ingrids die op de Toro Rosso pagina in het Nederlands Max feliciteren
quote:Leendert Pietjouw Wij gaan niet opzij, wij zijn Max
Jochem Drenth Leer eerst maar eens voor welk team hij rijd, voordat je 'wij zijn max' typt... 😂😂
Ik wil dat interview nog wel eens zien. Je zag de glundering in zn ogen. Eigenlijk moest ie keihard lachen volgens mij maar dat kon natuurlijk nietquote:Op maandag 13 juni 2016 00:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Max zei na afloop van de race dat hij al op de limiet zat qua remmen voor die bocht en als Rosberg dan nog eens 30 meter verder gaat remmen, tsja, dat kan natuurlijk niet goed gaan
Wat Rosberg had moeten doen was in de versnellingsbak van die Red Bull kruipen en het dan voor bocht 1 proberenquote:Op maandag 13 juni 2016 00:14 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik wil dat interview nog wel eens zien. Je zag de glundering in zn ogen. Eigenlijk moest ie keihard lachen volgens mij maar dat kon natuurlijk niet
http://www.ziggosporttota(...)ppen-na-de-race.htmlquote:Op maandag 13 juni 2016 00:14 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik wil dat interview nog wel eens zien. Je zag de glundering in zn ogen. Eigenlijk moest ie keihard lachen volgens mij maar dat kon natuurlijk niet
Die smirk was echt geniaal. Ik ben hem ook nog niet tegen gekomen helaas.quote:Op maandag 13 juni 2016 00:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Oeh lekker.
Nu nog de smirk.gif en het feest is compleet.
http://www.ziggosporttota(...)en-goede-whoahh.htmlquote:Op maandag 13 juni 2016 00:14 schreef Geralt het volgende:
[..]
lukt niet, met die merc, die gaat slecht vanwege de aeroquote:Op maandag 13 juni 2016 00:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wat Rosberg had moeten doen was in de versnellingsbak van die Red Bull kruipen en het dan voor bocht 1 proberen
"That's our boy, ghe!"quote:Op maandag 13 juni 2016 00:16 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die smirk was echt geniaal. Ik ben hem ook nog niet tegen gekomen helaas.
Was echt zo een smirk van zie je, Max is the next big thing en wij wisten het en de rest ziet het ook maar hij staat onder contract bij ons moehahahahah
Deze ook mooiquote:Op maandag 13 juni 2016 00:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Max zei na afloop van de race dat hij al op de limiet zat qua remmen voor die bocht en als Rosberg dan nog eens 30 meter verder gaat remmen, tsja, dat kan natuurlijk niet goed gaan
twitter:F1 twitterde op zondag 12-06-2016 om 23:52:13Max Verstappen says "thanks very much" to Nico Rosberg for P4#CanadianGP #F1 https://t.co/TmLkNs7Q9J reageer retweet
dat was vroeger dezequote:Op maandag 13 juni 2016 00:16 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die smirk was echt geniaal. Ik ben hem ook nog niet tegen gekomen helaas.
Was echt zo een smirk van zie je, Max is the next big thing en wij wisten het en de rest ziet het ook maar hij staat onder contract bij ons moehahahahah
Het is ook nog een jochie. Ik had zn pa kunnen zijn. En dan was ik ouder geweest dan hij nu is toen hij geboren was.quote:Op maandag 13 juni 2016 00:19 schreef Greys het volgende:
Dat stukje uit het interview met dat 'ja ook wowwwwww maar dan op de goede manier', daar is het echt nog zo'n jochie.
De Merc is er idd niet op gebouwd, maar als Rosberg iets batterij gespaard had en uit de laatste bocht alles gegeven had, had het wel gekundquote:Op maandag 13 juni 2016 00:16 schreef THEFXR het volgende:
[..]
lukt niet, met die merc, die gaat slecht vanwege de aero
omdat de Ferrari dit weekend een stap gemaakt heeft door met de oplossing te komen voor een probleem waar ze volgens Mercedes al in Australië mee kampten, namelijk niet genoeg energie kunnen verzamelen.quote:Op maandag 13 juni 2016 00:24 schreef THEFXR het volgende:
ik vraag me nog steeds af hoe vettel zo snel kon zijn met een volle tank?
Die in dat blauwe gewaad? Geen idee.quote:Op maandag 13 juni 2016 00:27 schreef Fer het volgende:
Die grote neger met dat Afrikaanse gewaad en 20 kilo goud was er ook weer bij, wie is het ook alweer, gwoon een fan toch?
Dat mensen dat boven Olav hebben gekozen...quote:
Mensen zijn niet wijs.quote:Op maandag 13 juni 2016 00:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat mensen dat boven Olav hebben gekozen...
als NL tegen Duitsland scoort, wil je toch altijd even de Duitse commentaar horen, dat zit gewoon in ons.quote:Op maandag 13 juni 2016 00:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat mensen dat boven Olav hebben gekozen...
Bedoelde ook live. Vroegah, toen het nog op RTL 7 was.quote:Op maandag 13 juni 2016 00:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
als NL tegen Duitsland scoort, wil je toch altijd even de Duitse commentaar horen, dat zit gewoon in ons.
Moko. Ik zag hem gisteren in Ted's Notebook voorbijschuifelen.quote:Op maandag 13 juni 2016 00:27 schreef Fer het volgende:
Die grote neger met dat Afrikaanse gewaad en 20 kilo goud was er ook weer bij, wie is het ook alweer, gwoon een fan toch?
Weer beetje huilie aan het einde.quote:
'and then Verstappen, again even him.. 'quote:
Rosberg zal de twee moves bedoelen die hij probeerdequote:Op maandag 13 juni 2016 01:03 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
'and then Verstappen, again even him.. '
Die volg ik niet helemaal, even him..
Ik heb vooral verbaasd zitten te kijken hoe vrijwel niks volgens een bepaald structuur verloopt. Allereerst was er de regen dat er niet was, dan vraag je wel eens af klopt die regenradar daar wel. Ook de bandenslijtage van Hamilton en Bottas was mij een doorn in het oog. Je zit er stil op te hopen en eigenlijk op te rekenen, vooral die van Bottas ivm Max Verstappen. Dan was er die vreemde pitstop van Ferrari uitzonderlijk en alleen. En de terugval van Rosberg. Toen zat ik al stiekem te hopen op P3 want Vettel en Hamilton was een maatje te groot. En dan waren de usual spins en crashes. En de supersnelle start met veel chaos tot aan de tweede bocht. Mwah ik heb wel saaiere GP's gezien. Het was ook een GP waar het allemaal maar net goed ging in de top. De aanraking van de mercedessen bij de start, Rosberg met een spin zonder al te veel schade. Het vele uit manoeuvreren naar de zijweg vooral van Vettel geloof ik. de kleine foutjes en het slechte verdedigen van Ricciardo en Raikonnen. En het foutloos rijden van Verstappen wel lekker na Monaco. Nee ik heb mij wel vermaakt.quote:Op maandag 13 juni 2016 01:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Toch een beetje teleurstellende GP van Canada gezien, genoeg gevechten in het middenveld, maar de top 4 wist elkaar niet te vinden en dat was jammer.
Van Canada verwacht je als kijker eigenlijk standaard een spektakelstuk, zeker wanneer er die dreiging van regen is.![]()
Positief vielen op Sainz, Bottas, Max, Hulk.
Ricciardo had het lastig in de race, Lockberg deed Lockberg, en het aanhoudende gat dat Raikkonen keer op keer laat vallen tov Vettel moet zo langzamerhand toch ook wenkbrauwen doen fronsen bij Ferrari.
Een Red Bull had normaal gesproken geen match moeten zijn voor een Mercedes. Dit is nota bene een van de zwakke races voor RBR.quote:Op maandag 13 juni 2016 01:03 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
'and then Verstappen, again even him.. '
Die volg ik niet helemaal, even him..
Ja beetje onzin vind ik ook. Max was gewoon beter vandaag.quote:Op maandag 13 juni 2016 01:00 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Weer beetje huilie aan het einde.
Hoeveel rondes zal Ricciardo er last van gehad hebben? Max reed meteen weg van m na de vraag over de radio
Mwah. Hamilton zat ook op een 2 stop. Door het gat met plek 3 kon hij risicoloos gokken op een alternatieve tactiek.quote:Op zondag 12 juni 2016 21:54 schreef Peterselieman het volgende:
Arrivabene geeft de tactische blunder van de eerste stop toe
NOSquote:Verstappen vergde veel van zijn Red Bull-bolide. "Ik zat al op de limiet bij het remmen en Rosberg remde twintig, dertig meter later. Dat kon niet goed gaan", dacht hij. Het lukte Verstappen toch om de Mercedes-coureur achter zich te houden.
En wat is hier mis mee?quote:
ze brengen het alsof Max zin positie niet kon houden omdat Rosberg 20 meter later kon remmen. Maar hij bedoelde dat ROS bij laatste poging veel te laat remde en dat dat dus wel mis moest gaanquote:
Heb je nou niet door dat je beoordelingsvermogen negatief wordt beïnvloed door vaderlandsliefde? Ricciardo zegt hier niets vreemds: geeft gewoon antwoord op een vraag van een journalist; als Max hem erlangs had gelaten had dat inderdaad voor hem veel gescheeld, omdat hij logischerwijs in clean air veel sneller en met minder slijtage zou zijn dan in dirty air.quote:Op maandag 13 juni 2016 01:00 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Weer beetje huilie aan het einde.
Hoeveel rondes zal Ricciardo er last van gehad hebben? Max reed meteen weg van m na de vraag over de radio
Heeft ook wel met het track te maken. De verschillen tussen die drie teams zijn niet heel groot, maar ik zou RBR zeker wel boven Williams plaatsen.quote:Op maandag 13 juni 2016 07:50 schreef MakkieR het volgende:
De aanname dat RBR veel beter is dan Williams, kunnen we die na de GP van Canada ook weer schrappen, of staat die nog steeds?
En hoe zat het nou met Ferrari dat die trager zou zijn tegenover de nieuwe motor upgrade van RBR. Vettel heeft compleet gehakt gemaakt van de nieuwe motor upgrade van RBR.
Dat ja. Henk en Ingrid verdienen betere verslaggeving.quote:Op maandag 13 juni 2016 07:29 schreef franklop het volgende:
[..]
ze brengen het alsof Max zin positie niet kon houden omdat Rosberg 20 meter later kon remmen. Maar hij bedoelde dat ROS bij laatste poging veel te laat remde en dat dat dus wel mis moest gaan
dat waren gewoon Max zijn eigen woorden hoor. Hij gaf gewoon aan dat hij omdat hij op de limiet remde hij wist dat Rosberg in de problemen zou komen, zoals er ook staat.quote:
Ze hebben Max letterlijk geciteerd tochquote:Op maandag 13 juni 2016 07:29 schreef franklop het volgende:
[..]
ze brengen het alsof Max zin positie niet kon houden omdat Rosberg 20 meter later kon remmen. Maar hij bedoelde dat ROS bij laatste poging veel te laat remde en dat dat dus wel mis moest gaan
Jaha, ik heb dat ook gelezen van Max, in artikel waar het wel in de juiste context werd gezet. Nos doet dat niet, zo moeilijk is dat toch niet in te zien?quote:Op maandag 13 juni 2016 08:00 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
dat waren gewoon Max zijn eigen woorden hoor. Hij gaf gewoon aan dat hij omdat hij op de limiet remde hij wist dat Rosberg in de problemen zou komen, zoals er ook staat.
Wil jij je mond eens houden ja... Dan hoef ik het ook niet eens met je te zijn.. Potdomme..quote:Op maandag 13 juni 2016 08:16 schreef Rossdale het volgende:
Eigenlijk he... zijn de laatste drie overwinningen gewoon hartstikke kut geweest voor de sport... Zowel die van Max in Barcelona, als Hammie in Monaco en nu hier in Canada...
De races waren best leuk om te kijken, maar alle drie zijn ze gewonnen door een coureur die een complete race is bezig geweest met banden sparen om zo een pitstop minder te hoeven doen.
Banden sparenLift and coast
Racen potdomme
Sorryquote:Op maandag 13 juni 2016 08:18 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Wil jij je mond eens houden ja... Dan hoef ik het ook niet eens met je te zijn.. Potdomme..![]()
'veel gescheeld', 'logischerwijs in clean air veel sneller'quote:Op maandag 13 juni 2016 07:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Heb je nou niet door dat je beoordelingsvermogen negatief wordt beïnvloed door vaderlandsliefde? Ricciardo zegt hier niets vreemds: geeft gewoon antwoord op een vraag van een journalist; als Max hem erlangs had gelaten had dat inderdaad voor hem veel gescheeld, omdat hij logischerwijs in clean air veel sneller en met minder slijtage zou zijn dan in dirty air.
Max gaf ook aan dat hij tot dan toe zijn banden aan het sparen was en dus voor de optie gas erbij koos, wat ook een vorm van niet ophouden is.quote:Op maandag 13 juni 2016 08:30 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
'veel gescheeld', 'logischerwijs in clean air veel sneller'
Jouw beoordelingsvermogen wordt ook niet echt door feiten gedreven.
Ronde 10 kreeg Max het bericht over boordradio. Daarna ging ie ongeveer 0.3 sec per ronde sneller rijden waarmee ie weer wegreed van Ricciardo. Dus Ricciardo was hooguit 1 a 2 tienden sneller geweest daarvoor. Dus 1.5 seconde ofzo hooguit. Dat gerechtigd echt niet om daar verzuurd over te doen, het is ook nog racen dus dan moet je zorgen dat je er voor blijft als je beter gekwalificeerd hebt, of daadwerkelijk veel sneller bent.
Ook zeurt ie dat pitstop niet goed was, foutje van 1 seconde was er ja, maar manier waarop ie het zegt.. Nee heeft niks met Max te maken maar hij moet voor zichzelf even gaan chillen en niet te frusti raken.
Ik vind hem gewoon overkomen als een terecht balende topsporter na een matige prestatie. Een matige prestatie zowel van hemzelf (wat hij zelf ook zegt; dat pleit voor hem want vaak genoeg geven topsporters hun eigen fouten niet toe) als van het team. Niet overdreven zuur, geen irreële opmerkingen, en, niet onbelangrijk: hij begint er zelf niet over, hij beantwoordt gewoon een vraag van een journalist.quote:Op maandag 13 juni 2016 08:30 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
'veel gescheeld', 'logischerwijs in clean air veel sneller'
Jouw beoordelingsvermogen wordt ook niet echt door feiten gedreven.
Ronde 10 kreeg Max het bericht over boordradio. Daarna ging ie ongeveer 0.3 sec per ronde sneller rijden waarmee ie weer wegreed van Ricciardo. Dus Ricciardo was hooguit 1 a 2 tienden sneller geweest daarvoor. Dus 1.5 seconde ofzo hooguit. Dat gerechtigd echt niet om daar verzuurd over te doen, het is ook nog racen dus dan moet je zorgen dat je er voor blijft als je beter gekwalificeerd hebt, of daadwerkelijk veel sneller bent.
Ook zeurt ie dat pitstop niet goed was, foutje van 1 seconde was er ja, maar manier waarop ie het zegt.. Nee heeft niks met Max te maken maar hij moet voor zichzelf even gaan chillen en niet te frusti raken.
Heb je een punt helaas. Net persconferentie terug gelezen en het gaat alleen maar over de banden. Max had na Spanje ook alleen over managing the tyres. Maakt zijn prestatie niets minder want doe dat maar even als 18 jarige om zo professioneel met banden management bezig te zijn als je voor eerst ooit aan leiding gaat. Maar fuel en banden management zou minder grote rol moeten spelen.quote:Op maandag 13 juni 2016 08:16 schreef Rossdale het volgende:
Eigenlijk he... zijn de laatste drie overwinningen gewoon hartstikke kut geweest voor de sport... Zowel die van Max in Barcelona, als Hammie in Monaco en nu hier in Canada...
De races waren best leuk om te kijken, maar alle drie zijn ze gewonnen door een coureur die een complete race is bezig geweest met banden sparen om zo een pitstop minder te hoeven doen.
Racen potdomme
Maar dat is dus juist de setup die zo belangrijke is.. Iedereen weet dat de RBRs altijd een vrije agressieve afstelling hebben qua mechanische grip. Dus dan lijkt het me ook wel logisch dat dat samenhangt met een hogere werkbare temperatuur van de banden te maken heeft. Zijn de banden te koud, dan rolt de auto meer + klopt de setup niet = meer slijtage. Het verbaasde mij des te meer dat de Williams zo goed ging, die auto lijkt qua chassis/mechanische grip echt geen verbetering te zijn t.ov. vorig jaar, maar nu met dit weer en deze baantemperatuur ging Bottas ineens wel snel. Krijgen ze het later dit jaar dus nog wel lastig bij de warmere GP's op de kalender ?quote:Op maandag 13 juni 2016 08:37 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Heb je een punt helaas. Net persconferentie terug gelezen en het gaat alleen maar over de banden. Max had na Spanje ook alleen over managing the tyres. Maakt zijn prestatie niets minder want doe dat maar even als 18 jarige om zo professioneel met banden management bezig te zijn als je voor eerst ooit aan leiding gaat. Maar fuel en banden management zou minder grote rol moeten spelen.
Wel frappant dat Vettel aangeeft dat banden veel langer mee bleken te gaan dan verwacht, Lewis ook aangeeft dat er met lage temperatuur amper wear was, Bottas zelfde.. En dat Max dan juist extra moet stoppen vanwege Tire wear terwijl hij in Spanje juist nog het langst met banden deed. Dat terwijl ie clean air had vrijwel hele race en geen lockups.
Mja die journaliste stelt in de vraag zelf al vast dat Max daarna sneller ging en het dus geen probleem meer was. En ik weet niet of je het op video hebt gezien maar vond antwoord Ricciardo wat passief aggressief weer. Zowel over dat moment als dus over z'n pitcrew.quote:Op maandag 13 juni 2016 08:35 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik vind hem gewoon overkomen als een terecht balende topsporter na een matige prestatie. Een matige prestatie zowel van hemzelf (wat hij zelf ook zegt; dat pleit voor hem want vaak genoeg geven topsporters hun eigen fouten niet toe) als van het team. Niet overdreven zuur, geen irreële opmerkingen, en, niet onbelangrijk: hij begint er zelf niet over, hij beantwoordt gewoon een vraag van een journalist.
Misschien is het verschil gewoon dat ik het goed vind als een topsporter na een dergelijke prestatie gefrustreerd is - zeker als hij zichzelf daarbij niet spaart.quote:Op maandag 13 juni 2016 08:50 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Mja die journaliste stelt in de vraag zelf al vast dat Max daarna sneller ging en het dus geen probleem meer was. En ik weet niet of je het op video hebt gezien maar vond antwoord Ricciardo wat passief aggressief weer. Zowel over dat moment als dus over z'n pitcrew.
In Australië zien ze het ook als gefrustreerd gedrag, dus het is niet m'n eventuele Max-bril:
Daniel Ricciardo again frustrated at errors at Canadian GP - Sydney Morning Herald
Canadian F1 GP: Ricciardo fumes again as Max factor becomes a real drag
Waarbij vooral tweede artikel overigens het schetst alsof Max echt koppig een teamorder heeft genegeerd. Maar in dat geval was Red Bull wel nog keer op de radio gekomen.
de citaat klopte wel, de context alleen totaal nietquote:Op maandag 13 juni 2016 08:08 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ze hebben Max letterlijk geciteerd toch
Vettel en Ferrari hebben al races lang een consistent verhaal: Het gaat goed, ze komen dichterbij, maar bij strategische beslissingen valt het muntje vaak net de verkeerde kant op en het lukt ze soms niet om de snelheid er in Q3 of in een individuele stint uit te krijgen.quote:Op maandag 13 juni 2016 07:50 schreef MakkieR het volgende:
De aanname dat RBR veel beter is dan Williams, kunnen we die na de GP van Canada ook weer schrappen, of staat die nog steeds?
En hoe zat het nou met Ferrari dat die trager zou zijn tegenover de nieuwe motor upgrade van RBR. Vettel heeft compleet gehakt gemaakt van de nieuwe motor upgrade van RBR.
Räikkönen had geen beste kwalificatie, en daar heeft hij de hele race last van gehad in het verkeer.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:31 schreef ShaoliN het volgende:
Krijgt Vettel nou gewoon beter materiaal, of is Raikkonen gewoon een mindere coureur? Had hem best hoog zitten eigenlijk.
Volgens die redenering had Max dus beter niet Ricky Ardo op kunnen houden.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:36 schreef aesop het volgende:
Wellicht hee Ricciardo met hulp van RedBull de podiumkansen van Max en hemzelf verprutst.
Max spaart banden, maar moet op verzoek van het team harder rijden waardoor zijn banden sneller slijten en hij eerder naar binnenmoet dan nodig. Voor Ricciardo geldt hetzelfde, die had beter ook in de spaarstand kunnen rijden ipv in de dirty air van Max zijn banden op te roken. Dan was een eenstopper wellicht mogelijk geweest voor beiden.
Niet perse. Tenzij je er van uitgaat dat RIC snellere rondetijden kan rijden en desondanks minder slijtage heeft.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:43 schreef Beach het volgende:
[..]
Volgens die redenering had Max dus beter niet Ricky Ardo op kunnen houden.
Niet sneller dan Heidfeld, niet sneller dan Massa, niet sneller dan Grosjean, verpletterd door Alonso, wat denk je zelf?quote:Op maandag 13 juni 2016 10:31 schreef ShaoliN het volgende:
Krijgt Vettel nou gewoon beter materiaal, of is Raikkonen gewoon een mindere coureur? Had hem best hoog zitten eigenlijk.
Dan heeft in dat geval Max dat gedaan, door in plaats van Ricciardo er langs te laten, zelf te beslissen om harder te gaan rijden.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:36 schreef aesop het volgende:
Wellicht hee Ricciardo met hulp van RedBull de podiumkansen van Max en hemzelf verprutst.
Max spaart banden, maar moet op verzoek van het team harder rijden waardoor zijn banden sneller slijten en hij eerder naar binnenmoet dan nodig. Voor Ricciardo geldt hetzelfde, die had beter ook in de spaarstand kunnen rijden ipv in de dirty air van Max zijn banden op te roken. Dan was een eenstopper wellicht mogelijk geweest voor beiden.
De ultrasofts waren toch de enige band die hij nog over had? Denk dat hij tijdens de laatste stint vanaf de eerste ronde z'n banden gemanaged heeft omdat hij wist dat de ultrasofts eigenlijk niet lang genoeg mee zouden gaan, hopende dat hij op het laatst alsnog ìets over had mocht het nodig zijn.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:07 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Dan heeft in dat geval Max dat gedaan, door in plaats van Ricciardo er langs te laten, zelf te beslissen om harder te gaan rijden.
Al denk ik dat het weinig uit heeft gemaakt.
Ik vond het wel verrassend dat de laatste stint op de ultrasofts hem weinig gebracht heeft, hij ging totaal niet sneller dan de anderen op hele oude softs.
Of krijgt Raikkonen gewoon de Webber-treatment nu bij Ferrari en krijgt Seb alles in zijn schoot geworpen? Zou me niet eens zo verbazen met de druk op Ferrari nu, dat ze besloten hebben om alles op 1 "stijgerend" paard (huehue) zetten om Marchionne maar gelukkig te maken.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vettel en Ferrari hebben al races lang een consistent verhaal: Het gaat goed, ze komen dichterbij, maar bij strategische beslissingen valt het muntje vaak net de verkeerde kant op en het lukt ze soms niet om de snelheid er in Q3 of in een individuele stint uit te krijgen.
Maar ondertussen wordt het verschil tussen Vettel en Raikkonen steeds groter. De auto komt weer eens naar Vettel toe, dat is geen toeval, ons Duits prinsesje heeft de erwt onder de matras vandaan weten te krijgen.
Vettel staat nog geen 30 punten achter op Hamilton. Rosberg en Hamilton gaan elkaar nog flink punten afpakken en waarschijnlijk ook nog wel meer aanrijdingen hebben. Het wordt een driestrijd om de titel schat ik, ik heb maar even wat geld ingezet op Vettel WK want hij stond 1/20 genoteerd.
Argument van Ric was dat hij nu niet in "clean air" kon rijden.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:07 schreef Rossdale het volgende:
Al denk ik dat het weinig uit heeft gemaakt.
Yup, in een interview na de race zei Max dat er geen andere soort banden meer was.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:09 schreef Doevelaer het volgende:
De ultrasofts waren toch de enige band die hij nog over had?
Ric had sowieso geen kans op een podium nadat hij zijn setje softs verknalde door een flinke flat-spot en daardoor moest wisselen. Ook als hij niet achter Max klem had gezeten, was hij niet op het podium terecht gekomen.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:10 schreef loveli het volgende:
[..]
Argument van Ric was dat hij nu niet in "clean air" kon rijden.
Een team doet zoiets alleen als er eentje duidelijk de betere is, dus dat is tamelijk irrelevant.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:10 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Of krijgt Raikkonen gewoon de Webber-treatment nu bij Ferrari en krijgt Seb alles in zijn schoot geworpen? Zou me niet eens zo verbazen met de druk op Ferrari nu, dat ze besloten hebben om alles op 1 "stijgerend" paard (huehue) zetten om Marchionne maar gelukkig te maken.
Het is daar alleen een paar graden warmer, wat juist wel gunstig is.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:21 schreef LWD-Godius het volgende:
Het Bakoe circuit ziet er nog slechter uit voor RBR, veel lange rechte stukken waarbij motorvermogen belangrijk is zoals hier in Canada. Denk dat ze het daar net als hier moeilijk gaan krijgen tegenover Williams.
Die remactie was toch na de opmerking dat Mac Ric niet moest ophouden? Als Max hem had voorgelaten was die rest van de race voor Ric ook anders verlopen. Niet dat ik vind dat Max hem voorbij had moeten laten, maar het is niet alleen maar janken wat Ric doet. Helaas voor Ric is het zo gelopen en heeft 'ie zelf ook nog fouten gemaakt, volgende week nieuwe ronde nieuwe kansen.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:12 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ric had sowieso geen kans op een podium nadat hij zijn setje softs verknalde door een flinke flat-spot en daardoor moest wisselen. Ook als hij niet achter Max klem had gezeten, was hij niet op het podium terecht gekomen.
Uiteindelijk maakte het dus weinig uit
je zegt het zelf: voorlaten....quote:Op maandag 13 juni 2016 11:26 schreef loveli het volgende:
[..]
Die remactie was toch na de opmerking dat Mac Ric niet moest ophouden? Als Max hem had voorgelaten was die rest van de race voor Ric ook anders verlopen. Niet dat ik vind dat Max hem voorbij had moeten laten, maar het is niet alleen maar janken wat Ric doet. Helaas voor Ric is het zo gelopen en heeft 'ie zelf ook nog fouten gemaakt, volgende week nieuwe ronde nieuwe kansen.
Ik word een beetje moe van dit soort onzin, en dan niet zozeer omdat jij ermee komt maar omdat dit al jaren en jaren wordt gebezigd door media die pretenties hebben aan serieuze sportjournalistiek te doen. Ferrari wil gewoon net als RBR jaren geleden zo hard mogelijk gaan, en dan probeer je dus de auto naar Vettels zin te krijgen want als de voorkant goed grijpt stuurt hij de achterkant razendsnel door de bochten. Die teams zijn niet bezig om Webber of Raikkonen beter uit de verf te laten komen tov Vettel, een team heeft nou eenmaal veel meer aan een coureur die de beste is in een goede auto dan eentje die nog relatief snel is met een slechte auto. Dat is ook een kwaliteit maar als je mee wil doen om de strijd in het WK heb je daar niet zoveel aan.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:10 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Of krijgt Raikkonen gewoon de Webber-treatment nu bij Ferrari en krijgt Seb alles in zijn schoot geworpen? Zou me niet eens zo verbazen met de druk op Ferrari nu, dat ze besloten hebben om alles op 1 "stijgerend" paard (huehue) zetten om Marchionne maar gelukkig te maken.
Hij lijkt zich zelf toch ook wel neergelegd hebben bij het feit dat hij 2e rijder isquote:Op maandag 13 juni 2016 11:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik word een beetje moe van dit soort onzin, en dan niet zozeer omdat jij ermee komt maar omdat dit al jaren en jaren wordt gebezigd door media die pretenties hebben aan serieuze sportjournalistiek te doen. Ferrari wil gewoon net als RBR jaren geleden zo hard mogelijk gaan, en dan probeer je dus de auto naar Vettels zin te krijgen want als de voorkant goed grijpt stuurt hij de achterkant razendsnel door de bochten. Die teams zijn niet bezig om Webber of Raikkonen beter uit de verf te laten komen tov Vettel, een team heeft nou eenmaal veel meer aan een coureur die de beste is in een goede auto dan eentje die nog relatief snel is met een slechte auto. Dat is ook een kwaliteit maar als je mee wil doen om de strijd in het WK heb je daar niet zoveel aan.
Op een gegeven moment is de mythe ontstaan dat Raikkonen zich nergens voor interesse behalve gewoon hard gaan, en is aangenomen dat hij daar dan wel goed in zou zijn. Hij was namelijk heel jong al erg snel, en werd om onduidelijke redenen verondersteld dat met de jaren er meer pure snelheid zou komen. Ik heb dat altijd betwijfeld, maar enigzins begrijpelijk was het wel, Ferrari dacht het ook en contracteerde hem als nieuwe topcoureur. Hij bleek echter niet sneller dan Massa, toch niet echt een topper.
Dan moet je dus je mening bijstellen, en daar ging het fout. Gewoon stug je eerdere verkeerde inschatting volhouden en excuses verzinnen. Ik vind het een leuke kerel maar kijk er vrij nuchter naar en zie geen reden om hem daarom extra snelheid toe te schrijven. Ik had dan ook voorspeld dat Alonso in dezelfde auto weinig van hem heel zou laten, en die kwam uit. Als hij dan aan Vettel gepaard wordt moet je niet opnieuw beginnen met doen alsof hij supersnel is en weer de nieuwe harde feiten negeren. Ik had ook voorspeld dat Vettel hem zoek zou rijden en ook dat kwam uit. Voor mij zijn dat open deuren maar kennelijk laten veel media en fans zich afleiden door allerlei onzin en persoonlijke voorkeuren, en gaan ze dan daarna allerlei dingen verzinnen om te verklaren waarom die snelheid er niet uitkomt. Maar het is heel simpel, die komt er niet uit omdat de veronderstelling dat die erin zat nergens op sloeg.
kimi had zijn oude motivatie terug in de lotus, had daar weer plezier in het racen, krijgt een contract bij Ferrari en daarna is de kaars weer langzaam uitgegaan.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij lijkt zich zelf toch ook wel neergelegd hebben bij het feit dat hij 2e rijder is
Ik verwacht niet dat hij er volgend jaar ook weer in zit, verschil tussen hem en Vettel wordt gewoon te groot.quote:
Denk dat de Ferrari op het moment gewoon beter bij Vettels rijstijl past. Vettel smijt redelijk met de wagen, Kimi rijd "netjes"quote:Op maandag 13 juni 2016 10:31 schreef ShaoliN het volgende:
Een coureur als Alonso of Vettel was gewoon WK geworden met die Lotus. Grosjean heeft toen even een heel moeilijke fase gehad, maar daarbuiten had Raikkonen het knap moeilijk met hem. Het zijn allebei goede coureurs, maar de echte toppers zijn gewoon 3 tienden sneller.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
kimi had zijn oude motivatie terug in de lotus, had daar weer plezier in het racen, krijgt een contract bij Ferrari en daarna is de kaars weer langzaam uitgegaan.
Moest gisteren inderdaad nog een paar keer aan jouw pre-comments denken: Max muur enzo.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:54 schreef Beach het volgende:
Blijft ook prachtig hoe mensen hier zich in allerlei bochten wringen om Ricciardo minder te laten lijken dan Max. Eerst was het Sainz maar daar hoor je niemand meer over.
We zullen de stand gewoon in de gaten houden, goed?quote:Op maandag 13 juni 2016 11:54 schreef Beach het volgende:
Blijft ook prachtig hoe mensen hier zich in allerlei bochten wringen om Ricciardo minder te laten lijken dan Max. Eerst was het Sainz maar daar hoor je niemand meer over.
14-25quote:Op maandag 13 juni 2016 12:08 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
We zullen de stand gewoon in de gaten houden, goed?
Dus puntenaantal vanaf Barca t/m eind seizoen.
Ja leuk en aardig, maar als je als team het constructeurskampioenschap wil binnen halen, zal je toch een auto moeten maken waarmee beide coureurs hard kunnen gaan.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik word een beetje moe van dit soort onzin, en dan niet zozeer omdat jij ermee komt maar omdat dit al jaren en jaren wordt gebezigd door media die pretenties hebben aan serieuze sportjournalistiek te doen. Ferrari wil gewoon net als RBR jaren geleden zo hard mogelijk gaan, en dan probeer je dus de auto naar Vettels zin te krijgen want als de voorkant goed grijpt stuurt hij de achterkant razendsnel door de bochten. Die teams zijn niet bezig om Webber of Raikkonen beter uit de verf te laten komen tov Vettel, een team heeft nou eenmaal veel meer aan een coureur die de beste is in een goede auto dan eentje die nog relatief snel is met een slechte auto. Dat is ook een kwaliteit maar als je mee wil doen om de strijd in het WK heb je daar niet zoveel aan.
Op een gegeven moment is de mythe ontstaan dat Raikkonen zich nergens voor interesse behalve gewoon hard gaan, en is aangenomen dat hij daar dan wel goed in zou zijn. Hij was namelijk heel jong al erg snel, en werd om onduidelijke redenen verondersteld dat met de jaren er meer pure snelheid zou komen. Ik heb dat altijd betwijfeld, maar enigzins begrijpelijk was het wel, Ferrari dacht het ook en contracteerde hem als nieuwe topcoureur. Hij bleek echter niet sneller dan Massa, toch niet echt een topper.
Dan moet je dus je mening bijstellen, en daar ging het fout. Gewoon stug je eerdere verkeerde inschatting volhouden en excuses verzinnen. Ik vind het een leuke kerel maar kijk er vrij nuchter naar en zie geen reden om hem daarom extra snelheid toe te schrijven. Ik had dan ook voorspeld dat Alonso in dezelfde auto weinig van hem heel zou laten, en die kwam uit. Als hij dan aan Vettel gepaard wordt moet je niet opnieuw beginnen met doen alsof hij supersnel is en weer de nieuwe harde feiten negeren. Ik had ook voorspeld dat Vettel hem zoek zou rijden en ook dat kwam uit. Voor mij zijn dat open deuren maar kennelijk laten veel media en fans zich afleiden door allerlei onzin en persoonlijke voorkeuren, en gaan ze dan daarna allerlei dingen verzinnen om te verklaren waarom die snelheid er niet uitkomt. Maar het is heel simpel, die komt er niet uit omdat de veronderstelling dat die erin zat nergens op sloeg.
Inddquote:Op maandag 13 juni 2016 11:54 schreef Beach het volgende:
42.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
14-25
18-0
10-14
-----------+
32-39
Alhoewel Ricciardo Monaco gewoon had moeten winnen... dus gelijk.
Wie dan?quote:Op maandag 13 juni 2016 11:54 schreef Beach het volgende:
Dacht al dat er iets fout ging... had eerst alleen een 0 ingevuld voor Canada en die doorgerekendquote:
Ik zie dat hier amper/niet?quote:Op maandag 13 juni 2016 11:54 schreef Beach het volgende:
42-39 bedoel je?quote:Op maandag 13 juni 2016 12:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
14-25
18-0
10-14
-----------+
32-39
Hij klopt weerquote:Op maandag 13 juni 2016 12:19 schreef matig het volgende:
[..]
The Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe and Everything
quote:Op maandag 13 juni 2016 12:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
14-25
18-0
10-14
-----------+
32-39
Gebeurt wel hoor, ik kan nu niet knippen plakken (een ramp als je mobiel zit), maar zowel bij GP van Spanje als hierin Canada werd er door meerderen gezegd (of van gelijke strekking) dat Riciardo tegenviel, te langzaam was en of huilie huilie deed. Er is en komt nooit een eerlijk objectief vergelijk omdat het gewoon niet te doen is, niet door de mensen op de paddock en al helemaal niet door ons. Ook niet door mijzelf want ik heb mijn oranje bril ook redelijk vaak op. Leukstevind ik gewoon dat Max nu bij RBRzit en volgend jaar iig ook en niet bij het pr-prinsesjes team van Mercedes, want daar word je gewoon een marionette van Mercedes + je krijgt een lat op je klauwen als je iets verkeerds doet.quote:
Ik denk dat mensen die daar over zeiken (dus over mensen die zeggen dat iemand wel of niet huilie huilie doet) teveel zout leggen op allerlei slakken en in plaats van het gewoon te laten gaan en er op in gaan hakken met meerquote:Op maandag 13 juni 2016 12:29 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Gebeurt wel hoor, ik kan nu niet knippen plakken (een ramp als je mobiel zit), maar zowel bij GP van Spanje als hierin Canada werd er door meerderen gezegd (of van gelijke strekking) dat Riciardo tegenviel, te langzaam was en of huilie huilie deed. Er is en komt nooit een eerlijk objectief vergelijk omdat het gewoon niet te doen is, niet door de mensen op de paddock en al helemaal niet door ons. Ook niet door mijzelf want ik heb mijn oranje bril ook redelijk vaak op. Leukstevind ik gewoon dat Max nu bij RBRzit en volgend jaar iig ook en niet bij het pr-prinsesjes team van Mercedes, want daar word je gewoon een marionette van Mercedes + je krijgt een lat op je klauwen als je iets verkeerds doet.
dat laatste valt toch wel mee? Ik heb niet de indruk dat Hamilton daaronder gebukt gaat, waarom zou hij ook ze leveren de beste auto af en dat telt uiteindelijk.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:29 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Gebeurt wel hoor, ik kan nu niet knippen plakken (een ramp als je mobiel zit), maar zowel bij GP van Spanje als hierin Canada werd er door meerderen gezegd (of van gelijke strekking) dat Riciardo tegenviel, te langzaam was en of huilie huilie deed. Er is en komt nooit een eerlijk objectief vergelijk omdat het gewoon niet te doen is, niet door de mensen op de paddock en al helemaal niet door ons. Ook niet door mijzelf want ik heb mijn oranje bril ook redelijk vaak op. Leukstevind ik gewoon dat Max nu bij RBRzit en volgend jaar iig ook en niet bij het pr-prinsesjes team van Mercedes, want daar word je gewoon een marionette van Mercedes + je krijgt een lat op je klauwen als je iets verkeerds doet.
Je zou eigenlijk als Nederlandse fan gewoon moeten genieten. Over 15 jaar is het weer voorbij en dat gaat stiekem sneller dan je denkt, en het is nog maar de vraag of er iemand voor terug komt.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:29 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dan komt de generatie die nu op karten gaatquote:Op maandag 13 juni 2016 12:33 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Je zou eigenlijk als Nederlandse fan gewoon moeten genieten. Over 15 jaar is het weer voorbij en dat gaat stiekem sneller dan je denkt, en het is nog maar de vraag of er iemand voor terug komt.
Van ieder moment met volle teugen genieten
Ja ik heb 15 jaar "wie weet" gehoordquote:Op maandag 13 juni 2016 12:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan komt de generatie die nu op karten gaat
We hebben wel twee veelbelovende talenten in de F4 rijden nu, waarvan er één bij Red Bull zit. Dus wie weet...
Ik heb ook gezegd dat Ric te langzaam was maar ik denk dat je dan de context anders leest dan ik hem bedoeldequote:Op maandag 13 juni 2016 12:29 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ricci weer pech ja? Dat die man rv een seconde zat te prutsen?quote:Op maandag 13 juni 2016 12:31 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen die daar over zeiken (dus over mensen die zeggen dat iemand wel of niet huilie huilie doet) teveel zout leggen op allerlei slakken en in plaats van het gewoon te laten gaan en er op in gaan hakken met meersmileys het alleen nog maar erger maken. Maar dat is mijn mening. Wie ben ik, ik kijk gewoon F1, ben blij voor Bottas, tevreden met een P4 voor Max en vind het jammer dat Ricciardo weer pech had. Het is allemaal wat.
Ging het dan werkelijk zo slecht op de lange rechte stukken gisteren?quote:Op maandag 13 juni 2016 11:21 schreef LWD-Godius het volgende:
Het Bakoe circuit ziet er nog slechter uit voor RBR, veel lange rechte stukken waarbij motorvermogen belangrijk is zoals hier in Canada. Denk dat ze het daar net als hier moeilijk gaan krijgen tegenover Williams.
Behalve de eigen opstelling natuurlijkquote:Op maandag 13 juni 2016 12:24 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vind het sowieso vrij kansloos dat mensen elkaar maar blijven aanvallen hier over het te 'pro' of te 'anti' zijn van mensenNiets is ooit goed genoeg hier geloof ik.
RBR en Ferrari weten dat ze beloond worden wanneer de auto de karikteristieken krijgt die Vettel wenst. Niets belet Raikkonen of Webber in het verleden om met diezelfde auto met dezelfde afstelling net zo hard te gaan, behalve hun eigen vaardigheid. Vettel is geen Alonso die met elke auto relatief snel de bochten door harkt. Maar Alonso is ook geen Vettel want de auto komt gedurende het seizoen niet zo naar Alonso toe zoals Vettel dat meestal weet te bewerkstelligen. Het is ook voor het WK constructeurs beter om de randvoorwaarden te scheppen waarin Vettel zijn snelheid kan laten zien. Het is namelijk niet zo dat als je de auto andere karakteristieken geeft, Webber of Raikkonen dan net zo snel gaat worden als Vettel met een auto die hem bevalt. Dan verlies je Vettels snelheid ipv dat je Webber of Raikkonens extra snelheid erbij krijgt.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:13 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ja leuk en aardig, maar als je als team het constructeurskampioenschap wil binnen halen, zal je toch een auto moeten maken waarmee beide coureurs hard kunnen gaan.
Vettel is een enorm goede coureur, maar hij heeft wel een auto nodig die om hem heen wordt gebouwd. Dat was bij RBR al zo en nu bij Ferrari ook.
De boordradio is dan ook voor interne teamcommunicatie en Vettel neemt zijn team altijd in bescherming.quote:Als het niet helemaal loopt zoals hij wil, dan hoor je hem snel klagen over de boordradio
Als Nedelandse fan kun je toch van iedereen genieten?quote:Op maandag 13 juni 2016 12:33 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Je zou eigenlijk als Nederlandse fan gewoon moeten genieten. Over 15 jaar is het weer voorbij en dat gaat stiekem sneller dan je denkt, en het is nog maar de vraag of er iemand voor terug komt.
Van ieder moment met volle teugen genieten
Die seconde was toch wel essentieel? Daardoor kwam hij achter Kimiquote:Op maandag 13 juni 2016 12:42 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Ricci weer pech ja? Dat die man rv een seconde zat te prutsen?
Ergens gelezen dat door tweaken na nieuwe motor de downforce behoorlijk toegenomen was, waardoor meer bandenslijtage. Ofzo, mijn geheugen doet niet meer aan exact opslaan.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:28 schreef Fer het volgende:
Ik vermoed dat de nieuwe motor weleens invloed heeft gehad op de bandenslijtage van Redbull. 50pk maakt enorm uit op de temperaturen.
En kon hij weer niet in clean air rijden...quote:Op maandag 13 juni 2016 12:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Die seconde was toch wel essentieel? Daardoor kwam hij achter Kimi
De afgelopen 10 jaar heb ik enkel Frijns en Verstappen als veelbelovend beschouwd. Het was dan ook jammer dat Frijns tussen wal en schip raakte. Nu zie ik Verschoor ook als veelbelovend, dus ja...quote:Op maandag 13 juni 2016 12:38 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ja ik heb 15 jaar "wie weet" gehoordEn toen bleek het toch een Verstappen waar wel heel duidelijk van was in de karts dat hij echt heel heel goed was, en dan ook nog eens perfect begeleid. Het is zo uniek. Genieten
Tuurlijk, maar het heeft toch een beetje meer dat het een Nederlander is.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als Nedelandse fan kun je toch van iedereen genieten?
Ja. Dat maakt(e) nogal wat uit, die hele secondequote:Op maandag 13 juni 2016 12:42 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Ricci weer pech ja? Dat die man rv een seconde zat te prutsen?
Ik denk dat het meest ironische is dat de andere best presterende Nederlander in de top van de autosport Jan Lammers isquote:Op maandag 13 juni 2016 12:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De afgelopen 10 jaar heb ik enkel Frijns en Verstappen als veelbelovend beschouwd. Het was dan ook jammer dat Frijns tussen wal en schip raakte. Nu zie ik Verschoor ook als veelbelovend, dus ja...
En dan heb ik het over de afgelopen 10 jaar, niet de oertijdquote:Op maandag 13 juni 2016 12:53 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ik denk dat het meest ironische is dat de andere best presterende Nederlander in de top van de autosport Jam Lammers is
Jam Lammers? Die ken ik nietquote:Op maandag 13 juni 2016 12:53 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ik denk dat het meest ironische is dat de andere best presterende Nederlander in de top van de autosport Jam Lammers is
Jan Lammers heeft van het weekend de LMP3 klasse gewonnen op Spaquote:Op maandag 13 juni 2016 12:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dan heb ik het over de afgelopen 10 jaar, niet de oertijd
Dat is de tweeling broer van Jan, net als bij Tim en Tom. Alleen werkte Jam heel lang voor Heroquote:
Tuurlijk. Maar dat is een beetje vies woord lijkt wel tegenwoordig, om dat gewoon eerlijk toe te geven. Ik vond F1 al heel lang tof, maar sinds Max nog veel toffer. En het interesseert me geen hol wat anderen daarvan vinden.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:51 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar het heeft toch een beetje meer dat het een Nederlander is.
Hoezo, er kijkt nu toch ook geen hond naar het EK? En het is nou niet zo dat F1 dermate spannend is dat het ook zonder Nederland ultra boeiend is.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar dat is een beetje vies woord lijkt wel tegenwoordig, om dat gewoon eerlijk toe te geven. Ik vond F1 al heel lang tof, maar sinds Max nog veel toffer. En het interesseert me geen hol wat anderen daarvan vinden.
LMP3 =/= top van de autosportquote:Op maandag 13 juni 2016 12:56 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Jan Lammers heeft van het weekend de LMP3 klasse gewonnen op Spa
Voor mij maakt het eigenlijk niet uit.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:51 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar het heeft toch een beetje meer dat het een Nederlander is.
kijk, dat wist ik dan weer nietquote:Op maandag 13 juni 2016 12:57 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Dat is de tweeling broer van Jan, net als bij Tim en Tom. Alleen werkte Jam heel lang voor Hero
Dat is racen. Het is nog steeds sneller om met minder benzine te liften en coasten, dan om met meer benzine voluit te gaan. Hetzelfde geldt voor de banden. Vaak loont het om banden te sparen om een pitstop uit te sparen dan voluit te gaan en een extra pitstop te maken. Is altijd al geweest en zal ook niet veranderen, hoe je de regels ook aanpast.quote:Op maandag 13 juni 2016 08:16 schreef Rossdale het volgende:
Racen potdomme
In 20 jaar dat ik nu F1 echt volg ken ik geen team als Mercedes dat zijn rijders zo drilled perfect te zijn, pr praatjes op het podium, maar zoals in Spanje worden ze gelijk apart genomen en moeten ze een tik op de vingers krijgen omdat ze het merk te schande heb en gebracht. RB heeft er ook een handje van hoor, zie Vettel, sinds zijn vertrek naar Ferrari is hij ook relaxter geworden in de media.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat laatste valt toch wel mee? Ik heb niet de indruk dat Hamilton daaronder gebukt gaat, waarom zou hij ook ze leveren de beste auto af en dat telt uiteindelijk.
Niet helemaal correct. Het probleem is meer dat Hamilton niet naar links stuurt, terwijl de bocht toch echt linksaf is, hij gaat een stukje rechtdoor om Rosberg buiten de baan te beuken. Rosberg zat er al helemaal naast, een stukje ervoor zelfs. Ik zou zeggen een avoidable collision door Hamilton, DT, strafpunten erbij, zoals bij andere coureurs ook gebeurt.quote:Op zondag 12 juni 2016 22:59 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Toen zat Rosberg er nog naast, Hamilton maakt een kleine stuurbeweging naar rechts waardoor ze elkaar raken en Rosberg rechts het asfalt naast de baan opduikt. Iig zo staat het me bij
Tja, ik heb 30 jaar F1 gekeken, en kan nou niet zeggen dat F1 spektakel bij uitstek levert. En als je het decision making process van de FIA bekijkt, zie ik niet snel een verandering aan de cyclus waar F1 al tijden in zit. Dus dan is het wel fijn dat er weer een coureur is waar je echt fan van kan zijn, het zorgt voor een bepaalde spanning die er vaak niet is.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Voor mij maakt het eigenlijk niet uit.
Voor best veel mensen maakt het kennelijk het verschil tussen F1 interessant vinden, of geen reet aan. Vind ik heel apart, maar goed, wie ben ik.
Als je wielen naar links staan, maar je auto besluit rechtdoor te gaan, is er weinig wat je kan doen om dat te voorkomen. Aan de hand van een ver helikoptershot kan je echt niet zo'n conclusie trekken, maar aan de hand van de onboard die iedereen blijkbaar gemist heeft blijkt wel wat anders.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet helemaal correct. Het probleem is meer dat Hamilton niet naar links stuurt, terwijl de bocht toch echt linksaf is, hij gaat een stukje rechtdoor om Rosberg buiten de baan te beuken. Rosberg zat er al helemaal naast, een stukje ervoor zelfs. Ik zou zeggen een avoidable collision door Hamilton, DT, strafpunten erbij, zoals bij andere coureurs ook gebeurt.
Hamilton zei ook tegen Vettel dat hij in bocht 1 zwaar onderstuur had. Het enige dat je kan doen is hard op de rem drukken.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je wielen naar links staan, maar je auto besluit rechtdoor te gaan, is er weinig wat je kan doen om dat te voorkomen. Aan de hand van een ver helikoptershot kan je echt niet zo'n conclusie trekken, maar aan de hand van de onboard die iedereen blijkbaar gemist heeft blijkt wel wat anders.
Volgens de onboard stuurt hij wel degelijk naar links en dus niet rechtuit.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet helemaal correct. Het probleem is meer dat Hamilton niet naar links stuurt, terwijl de bocht toch echt linksaf is, hij gaat een stukje rechtdoor om Rosberg buiten de baan te beuken. Rosberg zat er al helemaal naast, een stukje ervoor zelfs. Ik zou zeggen een avoidable collision door Hamilton, DT, strafpunten erbij, zoals bij andere coureurs ook gebeurt.
Dan maak je het alleen maar erger. Remmen + sturen = blokkerend wieltje + onderstuur.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:23 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Hamilton zei ook tegen Vettel dat hij in bocht 1 zwaar onderstuur had. Het enige dat je kan doen is hard op de rem drukken.
Ja dat kan, maar als je snelheid genoeg mindert zodat je wielen weer beginnen te draaien zorgt dat er voor dat onderstuur verdwijnt. Of je doet wat Hamilton deed, lullig voor Rosberg en een racing incident.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan maak je het alleen maar erger. Remmen + sturen = blokkerend wieltje + onderstuur.
Ik kan dat ook met niet-Nederlanders. Maar goed, daar ben ik misschien wel raar in.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:21 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Tja, ik heb 30 jaar F1 gekeken, en kan nou niet zeggen dat F1 spektakel bij uitstek levert. En als je het decision making process van de FIA bekijkt, zie ik niet snel een verandering aan de cyclus waar F1 al tijden in zit. Dus dan is het wel fijn dat er weer een coureur is waar je echt fan van kan zijn, het zorgt voor een bepaalde spanning die er vaak niet is.
Geloof me maar, Hamilton kon niks anders dan wat hij deed, behalve de bocht helemaal missen.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:26 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ja dat kan, maar als je snelheid genoeg mindert zodat je wielen weer beginnen te draaien zorgt dat er voor dat onderstuur verdwijnt. Of je doet wat Hamilton deed, lullig voor Rosberg en een racing incident.
Ja, dat kan ook met Prost, Senna, Schumi, Clark etc, heb je natuurlijk veel legendarische rijders in de sport gehad. Maar na het tijdperk Schumacher is het voor mij toch minder geworden.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik kan dat ook met niet-Nederlanders. Maar goed, daar ben ik misschien wel raar in.
F1 vond ik overigens veel leuker in de tijd dat het veel gevaarlijker was en de sport minder elektronisch en meer mechanisch was. Toen kon je gewoon als toeschouwer na afloop de auto's bekijken (als je de juiste toegang had, maar dat even terzijde).
Maar goed, nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.
Mijn gevoel zegt anders ook dat Hamilton bewust een tikkie uitdeelde.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je wielen naar links staan, maar je auto besluit rechtdoor te gaan, is er weinig wat je kan doen om dat te voorkomen. Aan de hand van een ver helikoptershot kan je echt niet zo'n conclusie trekken, maar aan de hand van de onboard die iedereen blijkbaar gemist heeft blijkt wel wat anders.
Waarschijnlijk omdat Hamilton wel vaker van dit soort 'tikjes' heeft, maar er wel altijd mee weg komt op de één of andere manier.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mijn gevoel zegt anders ook dat Hamilton bewust een tikkie uitdeelde.
Niet dat je daar echt wat mee kan, maar je komt er nooit uit.
hij is onderdeel van een team. Net als die knaap met zijn bandje. Datzelfde team wat m 2 weken geleden ook even liet wachten. Ik noem dat geen pech, maar een fout. Een wederom dure.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:05 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, BoL, dan vind jij dat RIC géén pech had, ook prima.
Ik heb die onboard nu even niet bij de hand maar gisteren wel gezien, en ik heb geen onderstuur gezien. Bovendien is een collision ook avoidable door onderstuur te avoiden.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar veel later/minder dan om de bocht strak te nemen.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:23 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens de onboard stuurt hij wel degelijk naar links en dus niet rechtuit.
Gewoon ook de manier waarop. Onlogisch voor een perongelukje.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:31 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat Hamilton wel vaker van dit soort 'tikjes' heeft, maar er wel altijd mee weg komt op de één of andere manier.
Je mag botsautootje spelen in de F1? Sinds wanneer mag dat weer?quote:Op maandag 13 juni 2016 13:44 schreef Fir3fly het volgende:
Iemand buiten de baan duwen mag gewoon. Of Hamilton het met opzet doet of niet is niet echt relevant, volgens de regels mag het. Ik hoop dat Rosberg hem de volgende keer gewoon laat staan.
Sinds 2012 ofzo. Sasquatch kon toen de bijbehorende regel vinden. Je hoeft geen ruimte te laten voor iemand die naast je zit in de bocht.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je mag botsautootje spelen in de F1? Sinds wanneer mag dat weer?
Dat is iets anders dan de ander opzettelijk buiten de baan duwen.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Sinds 2012 ofzo. Sasquatch kon toen de bijbehorende regel vinden. Je hoeft geen ruimte te laten voor iemand die naast je zit in de bocht.
De uitkomst is hetzelfde. Het mag allebei. Zie bijvoorbeeld USA 2014. Rosberg zit nog duidelijk naast Hamilton maar die duwt Rosberg gewoon naast de baan. Mag blijkbaar omdat daar geen grind ligt.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is iets anders dan de ander opzettelijk buiten de baan duwen.
je kan niet zoveel met 2 setjes supersoft lijkt mequote:Op maandag 13 juni 2016 13:51 schreef VacaLoca het volgende:
Nog even data teruggekeken, Bottas en Hamilton reden gewoon hun persoonlijk snelste ronde in rondje 68, op 46 ronden oude banden. Alsof degradatie van de band helemaal geen rol speelde, enkel fuel load. Hebben ze bij Red Bull toch echt wat fout gedaan.
Alonso heeft zelfs 52 rondjes gedaan op Soft.
Ook slecht van Red Bull dat ze al hun soft en supersoft banden al gebruikt hadden.
Zoals daar ook in de comments wordt aangekaart is het imo ook niet echt sportief om na paar rondjes al op radio te gaan zeuren om een team order als je gewoon fair and square ingehaald bent en je hooguit twee tienden sneller zou zijn.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:40 schreef Dauthi het volgende:
http://www.motorsport.com(...)ys-ricciardo-777405/
Ricciardo was weer erg blij
Nee, maar bewaar iig 1 setje softs extra voor race. Ook als je lekke band krijgt ofzo lijkt me dat toch vrij belangrijk als je geen SS hebt.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:56 schreef Re het volgende:
[..]
je kan niet zoveel met 2 setjes supersoft lijkt me
daar hadden ze er ook niet veel van uiteindelijk, ik denk dat ze uitgingen van wat warmer weerquote:Op maandag 13 juni 2016 13:58 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Nee, maar bewaar iig 1 setje softs extra voor race. Ook als je lekke band krijgt ofzo lijkt me dat toch vrij belangrijk als je geen SS hebt.
Het valt wel mee allemaal.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:40 schreef Dauthi het volgende:
http://www.motorsport.com(...)ys-ricciardo-777405/
Ricciardo was weer erg blij
twitter:danielricciardo twitterde op maandag 13-06-2016 om 00:56:39Not the result I hoped today but looking back on the race now it wasn't as bad as it seemed and… https://t.co/q0rm9BgJ0F reageer retweet
Erg grappig idd!quote:Op maandag 13 juni 2016 14:11 schreef DutchTrain het volgende:
Was het verhaal van Sebastian en de meeuwen al langsgekomen? https://streamable.com/q5xd (vanaf 4:20 als je de rest van dit toch wel bijzondere interview niet wilt zien )
Haha prachtig interviewquote:Op maandag 13 juni 2016 14:11 schreef DutchTrain het volgende:
Was het verhaal van Sebastian en de meeuwen al langsgekomen? https://streamable.com/q5xd (vanaf 4:20 als je de rest van dit toch wel bijzondere interview niet wilt zien )
vragen en klagen staat vrij, hij is gewoon met zijn eigen race bezig en het verzoek was op dat moment toch ook niet vreemd, het antwoord was beter.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:08 schreef VacaLoca het volgende:
http://en.mclarenf-1.com/(...)dr2=Max%20Verstappen
Handige vergelijking laptimes. Ricciardo was alleen rondje 9 duidelijk sneller en gelijk het enige (halve) rondje dat ie in vuile lucht kwam achter Max, toen dus meteen vragen bij team voor ook maar te proberen in te halen. Daarna was Max gewoon sneller, zoals ie meeste rondjes al was.
Ik ben echt niet op zoek om Ricciardo af te zeiken, integendeel ik heb hem best hoog zitten, maar ik had een beeld van hem dat hij wel wat relaxter en sportiever was maar dat valt wat tegen nu
Ricciardo is op het punt dat hij in gaat zien dat hij niet zo speciaal is als velen een tijdje gedacht hebben. Dat zie je een beetje terug in zijn gedrag.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:08 schreef VacaLoca het volgende:
http://en.mclarenf-1.com/(...)dr2=Max%20Verstappen
Handige vergelijking laptimes. Ricciardo was alleen rondje 9 duidelijk sneller en gelijk het enige (halve) rondje dat ie in vuile lucht kwam achter Max, toen dus meteen vragen bij team voor ook maar te proberen in te halen. Daarna was Max gewoon sneller, zoals ie meeste rondjes al was.
Ik ben echt niet op zoek om Ricciardo af te zeiken, integendeel ik heb hem best hoog zitten, maar ik had een beeld van hem dat hij wel wat relaxter en sportiever was maar dat valt wat tegen nu
Inclusief het lachje van Hornerquote:Op maandag 13 juni 2016 14:31 schreef matig het volgende:
Max is 'Driver of the Day' geworden
http://www.formula1.com/c(...)_Max_Verstappen.html
twitter:VerstappenNL twitterde op maandag 13-06-2016 om 14:32:00Official: the @F1 Driver Of The Day #CanadianGP: @Max33Verstappen https://t.co/jkLeKfgurZ reageer retweet
Als ze zijn pits niet verkloot hadden had hij wrs gewoon gewonnen in Monaco en had hij zich nu veel minder gefrustreerd gevoeld. Hij was daar toch behoorlijk speciaal bezig hoor. Best begrijpelijk dat hij een tikkie cranky is na de laatste drie races, het zat hem nou niet bepaald mee en zelf kon hij er weinig tot niets aan doen.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ricciardo is op het punt dat hij in gaat zien dat hij niet zo speciaal is als velen een tijdje gedacht hebben. Dat zie je een beetje terug in zijn gedrag.
Als het mag, waarom worden er dan straffen voor uitgedeeld? Forcing another driver off track is nog altijd aanleiding voor een penalty.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De uitkomst is hetzelfde. Het mag allebei. Zie bijvoorbeeld USA 2014. Rosberg zit nog duidelijk naast Hamilton maar die duwt Rosberg gewoon naast de baan. Mag blijkbaar omdat daar geen grind ligt.
Of Ricciardo die Raikkonen uit de weg beukt in Monaco vorig jaar. Mag ook, blijkbaar omdat Kimi hem uit de muur weet te houden.
Nee hoor, alleen als er brokken komen. Anders is het gewoon geoorloofd. Dat blijkt toch wel?quote:Op maandag 13 juni 2016 14:50 schreef k_man het volgende:
[..]
Als het mag, waarom worden er dan straffen voor uitgedeeld? Forcing another driver off track is nog altijd aanleiding voor een penalty.
De Red Bull is een hele goede auto, zeker nu er wat meer vermogen beschikbaar is.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Als ze zijn pits niet verkloot hadden had hij wrs gewoon gewonnen in Monaco en had hij zich nu veel minder gefrustreerd gevoeld. Hij was daar toch behoorlijk speciaal bezig hoor. Best begrijpelijk dat hij een tikkie cranky is na de laatste drie races, het zat hem nou niet bepaald mee en zelf kon hij er weinig tot niets aan doen.
Was dat toen Hamilton Massa uit de weg beukte in de laatste bocht?quote:Op maandag 13 juni 2016 13:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Sinds 2012 ofzo. Sasquatch kon toen de bijbehorende regel vinden. Je hoeft geen ruimte te laten voor iemand die naast je zit in de bocht.
quote:Op maandag 13 juni 2016 14:11 schreef DutchTrain het volgende:
Heb je op het linkje geklikt? Weet je waarvoor de straf is uitgedeeld? Hiervoor:quote:Op maandag 13 juni 2016 14:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee hoor, alleen als er brokken komen. Anders is het gewoon geoorloofd. Dat blijkt toch wel?
Foute beslissing dus. Had volgens de regels geen straf moeten zijn.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:30 schreef k_man het volgende:
[..]
Heb je op het linkje geklikt? Weet je waarvoor de straf is uitgedeeld? Hiervoor:
Hiervoor is Sainz bestraft in verband met forcing another driver off the track. Kun je even aangeven welke brokken Palmer had n.a.v. de actie van Sainz?
Ja, dat zal het zijn...quote:Op maandag 13 juni 2016 15:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Foute beslissing dus. Had volgens de regels geen straf moeten zijn.
Bewust iemand van de baan duwen (dus met een extra stuurbeweging) mag niet. Je eigen lijn kiezen door een bocht (zonder er van af te wijken) mag wel. Ook als er iemand naast je zit. Dan mag je je auto helemaal naar buiten laten lopen en moet diegene die er zit maar aan de kant gaan/inhouden. Op het rechte stuk mag het niet, maar in de bocht dus wel.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:50 schreef k_man het volgende:
[..]
Als het mag, waarom worden er dan straffen voor uitgedeeld? Forcing another driver off track is nog altijd aanleiding voor een penalty.
Dan is dus de vraag wat Sainz verkeerd doet in het filmpje hierboven.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:33 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Bewust iemand van de baan duwen (dus met een extra stuurbeweging) mag niet. Je eigen lijn kiezen door een bocht (zonder er van af te wijken) mag wel. Ook als er iemand naast je zit. Dan mag je je auto helemaal naar buiten laten lopen en moet diegene die er zit maar aan de kant gaan/inhouden. Op het rechte stuk mag het niet, maar in de bocht dus wel.
Nogmaals, de FIA en de stewards zijn compleet inconsistent en de regels slaan nergens op. Dat is niet mijn schuld.quote:
Ik ben het niet met je eens dat het mag, maar waar de grens precies ligt is lastig.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De uitkomst is hetzelfde. Het mag allebei. Zie bijvoorbeeld USA 2014. Rosberg zit nog duidelijk naast Hamilton maar die duwt Rosberg gewoon naast de baan. Mag blijkbaar omdat daar geen grind ligt.
Of Ricciardo die Raikkonen uit de weg beukt in Monaco vorig jaar. Mag ook, blijkbaar omdat Kimi hem uit de muur weet te houden.
Blijkbaar wel, zie Ricciardo vs Raikkonen.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens dat het mag, maar waar de grens precies ligt is lastig.
Met opzet iemand een beuk geven met het doel hem van de baan te duwen mag iig niet.
Er zal vast wel een nuance zijn met hoeveel ernaast de andere auto zit en hoeveel ruimte er nog tussen de auto en de rand van de baan zit. Dat was er ook bij Vettel vs Alonso in 2011 en 2012. De ene actie was goed (2011) terwijl de andere (bijna identieke) actie (2012) een straf opleverde.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dan is dus de vraag wat Sainz verkeerd doet in het filmpje hierboven.
Het punt is dus dat die twee dingen onmogelijk uit elkaar te houden zijn. De regel is simpelweg onhoudbaar.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De regel is dat je je eigen lijn mag kiezen maar niet opzettelijk iemand van de baan mag duwen.
Was dat niet veranderd in dat indien de ander er met een aanmerkelijk stuk auto naast zit, je een car's width moet laten? Ook al was het niet zo van toepassing, 4 weken geleden was dat nog het argument waarom het aanrijden van Rosberg door Hamilton nog een race-incident was.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:33 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Bewust iemand van de baan duwen (dus met een extra stuurbeweging) mag niet. Je eigen lijn kiezen door een bocht (zonder er van af te wijken) mag wel. Ook als er iemand naast je zit. Dan mag je je auto helemaal naar buiten laten lopen en moet diegene die er zit maar aan de kant gaan/inhouden. Op het rechte stuk mag het niet, maar in de bocht dus wel.
Jij niet dan?quote:Op maandag 13 juni 2016 16:04 schreef Fir3fly het volgende:
. De FIA ziet liever divebombs en crashes dan minder inhaalactiest.
Nee dank je. Ik kijk liever naar racen. Ik beleef 10 maal meer plezier aan Verstappen die slim verdedigd dan aan Ricciardo die Vettel bijna torpedeert in Spanje.quote:
Ik vind het beide mooi om te zien. Liever dan dat Ricciardo niks probeert en braaf erachter blijft rijden.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee dank je. Ik kijk liever naar racen. Ik beleef 10 maal meer plezier aan Verstappen die slim verdedigd dan aan Ricciardo die Vettel bijna torpedeert in Spanje.
Ook nu zat er op het moment van de botsing nog meer dan een wagenbreedte tussen.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Was dat niet veranderd in dat indien de ander er met een aanmerkelijk stuk auto naast zit, je een car's width moet laten? Ook al was het niet zo van toepassing, 4 weken geleden was dat nog het argument waarom het aanrijden van Rosberg door Hamilton nog een race-incident was.
Er is geen peil op te trekken is wat anders dan dat het toegestaan is.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Blijkbaar wel, zie Ricciardo vs Raikkonen.
Mijn punt is, er is geen pijl op te trekken.
Nee, zoals gezegd is de uitkomst hetzelfde. Het is toegestaan, tenzij de steward zegt van niet.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er is geen peil op te trekken is wat anders dan dat het toegestaan is.
Dus jij vindt een discussie over de vraag of een actie in het strafschopgebied een penalty had moeten opleveren of niet ook zinloos omdat de scheids al een oordeel heeft gegeven?quote:Op maandag 13 juni 2016 16:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, zoals gezegd is de uitkomst hetzelfde. Het is toegestaan, tenzij de steward zegt van niet.
Nee ik vind het in dit geval zinloos, omdat de regels simpelweg dom zijn.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus jij vindt een discussie over de vraag of een actie in het strafschopgebied een penalty had moeten opleveren of niet ook zinloos omdat de scheids al een oordeel heeft gegeven?
Ik zie ook liever gewoon een twee verplichte pitstops voor iedereen.quote:Op maandag 13 juni 2016 08:16 schreef Rossdale het volgende:
Racen potdomme
Ja, maar daarna niet meer. Dus eerst veroorzaakt hij een vermijdbare aanrijding door te weinig in te sturen terwijl Rosberg er meer dan helemaal naast zit, en in één beweging door forceert hij hem van de baan.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ook nu zat er op het moment van de botsing nog meer dan een wagenbreedte tussen.
Ze zaten vooral te zeiken dat het weer een strategische blunder van Ferrari zou zijn, en toen begonnen ze te zeuren dat het verremmen door Vettel hem de overwinning zou kosten. Het was in ieder geval een genante mate van chauvinistische journalistiek.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:32 schreef Djoetma het volgende:
Wat zeiden ze bij Sky eigenlijk over de inhaalrace van Vetter richting Hamilton? Want achteraf bekeken zat het er gewoon niet in dat hij Hamilton kon aanvallen op die banden. Olav Mol deed echter dat de hardere doch oudere banden van Hamilton zo ver heen zouden gaan, dat Vettel hem zou kunnen aanvallen...
Met beide beweringen ben ik het niet eens.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar daarna niet meer. Dus eerst veroorzaakt hij een vermijdbare aanrijding door te weinig in te sturen terwijl Rosberg er meer dan helemaal naast zit, en in één beweging door forceert hij hem van de baan.
Ik heb het even teruggekeken. Arrivabene zegt zelf dat ze de banden onderschat hadden en dus op een twee-stopper zijn gaan zitten op basis van incorrecte informatie.quote:Op maandag 13 juni 2016 17:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze zaten vooral te zeiken dat het weer een strategische blunder van Ferrari zou zijn, en toen begonnen ze te zeuren dat het verremmen door Vettel hem de overwinning zou kosten. Het was in ieder geval een genante mate van chauvinistische journalistiek.
Net als in Spanje wisten de teams eigenlijk niet waar ze aan toe waren, dan moet je toch een keuze maken en die kan dan verkeerd uitpakken. Captain Hindsight had een andere keuze gemaakt, maar als je op basis van de informatie die je hebt een rationele keuze maakt en je niet vergist met een berekening of zo dan lijkt me dat geen blunder, eerder vooral pech.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:02 schreef Djoetma het volgende:
[..]
Ik heb het even teruggekeken. Arrivabene zegt zelf dat ze de banden onderschat hadden en dus op een twee-stopper zijn gaan zitten op basis van incorrecte informatie.
Verder weet ik niet of het chauvinistisch is wanneer je het hebt over een door Arrivabene erkende blunder. Het zegt immers tevens dat Lewis niet met deze afstand had gewonnen (als hij dat überhaupt had gedaan) wanneer Ferrari deze fout niet had gemaakt.
Mercedes stond aanvankelijk ook op een twee-stopper, maar dit pasten ze aan. Waarom kon Ferrari dit niet? Dit is toch verwijtenswaardig?quote:Op maandag 13 juni 2016 18:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Net als in Spanje wisten de teams eigenlijk niet waar ze aan toe waren, dan moet je toch een keuze maken en die kan dan verkeerd uitpakken. Captain Hindsight had een andere keuze gemaakt, maar als je op basis van de informatie die je hebt een rationele keuze maakt en je niet vergist met een berekening of zo dan lijkt me dat geen blunder, eerder vooral pech.
Sky was gewoon aan het drammen, als het enigzins indruk op Ferrari zou maken zou je zelfs kunnen zeggen dat ze onrust aan het stoken waren. Ze zullen wel nattigheid voelen.
Mercedes paste strategie aan nav de keuze van Ferrari.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:28 schreef Djoetma het volgende:
[..]
Mercedes stond aanvankelijk ook op een twee-stopper, maar dit pasten ze aan. Waarom kon Ferrari dit niet? Dit is toch verwijtenswaardig?
Omdat de ene auto anders met de banden omgaat dan de ander, ook in bijzonder koude omstandigheden. Dus je kunt niet zeggen dat ze hadden moeten weten dat het met een stop kon, ze hebben verkeerd gegokt ja, maar of de andere optie beter had uitgepakt is ook nog maar de vraag.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:28 schreef Djoetma het volgende:
[..]
Mercedes stond aanvankelijk ook op een twee-stopper, maar dit pasten ze aan. Waarom kon Ferrari dit niet?
Komt inderdaad aannemelijk over. Blijft toch interessant dat Arrivabene het een concrete fout genoemd heeft. Je zou zeggen dat ze tijdens de race merken dat de band het beter doet dan ze dachten. Een beetje zoals wat Mercedes gedaan heeft feitelijk.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Omdat de ene auto anders met de banden omgaat dan de ander, ook in bijzonder koude omstandigheden. Dus je kunt niet zeggen dat ze hadden moeten weten dat het met een stop kon, ze hebben verkeerd gegokt ja, maar of de andere optie beter had uitgepakt is ook nog maar de vraag.
Hamillton zei dat ze op dat moment al op een eenstopper waren gegaan.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:29 schreef franklop het volgende:
[..]
Mercedes paste strategie aan nav de keuze van Ferrari.
Nee Hamilton zei dat ze voor stop Vettel al gekozen hadden voor eenstopperquote:Op maandag 13 juni 2016 18:29 schreef franklop het volgende:
[..]
Mercedes paste strategie aan nav de keuze van Ferrari.
Ook in dat geval had 'ie Rosberg eruit gedrukt overigens.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geloof me maar, Hamilton kon niks anders dan wat hij deed, behalve de bocht helemaal missen.
Jawel, scheelde hen nog steeds een paar seconden dan met een gewone pitstop.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:30 schreef Sjemmert het volgende:
Vettel ging ook naar binnen onder VSC maar precies toen die de pit inreed herstarten de race. Dus dat werkte ook niet echt mee tijdens hun eerste vroege pit.
Karig gifjequote:Op maandag 13 juni 2016 18:39 schreef F1gamer het volgende:
[ afbeelding ]
speciaal voor jullie horner smile gif gemaakt
Was dan ook geniaal gedaan van Maxquote:Op maandag 13 juni 2016 18:39 schreef F1gamer het volgende:
[ afbeelding ]
speciaal voor jullie horner smile gif gemaakt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |