Er staan veel vredelievende passages in die boeken. Denk bijvoorbeeld aan "Heb uw naaste lief, gelijk uzelf", zoals in de Bijbel staat. Maar als puntje bij paaltje komt, gaan mensen selectief lezen. Ze benadrukken datgene dat hen uitkomt en ze negeren wat niet uitkomt.quote:Op zondag 12 juni 2016 19:20 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dat zijn ook slechte boeken, gedateerd ook. Als er een nieuw heilig boek geschreven wordt dan moet er wat minder geweld in, zou veel gezelliger zijn.
Nazi's door de bank genomen ook.quote:Op zondag 12 juni 2016 19:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ze zijn ook allemaal man en dragen vaak schoenen.
Islam = vrede komt van het woord SALAM, S-L-M. Salam/vrede met jezelf, en je omgeving. Met natuur en mens.quote:Op zondag 12 juni 2016 19:28 schreef truthortruth het volgende:
Dat je niet feest aan het vieren ben mag ik hopen. Maar is er dan geen enkel greintje verstand bij je dat kan begrijpen dat mensen hier de islam op aankijken, is dit na het zoveelste bloedbad zo raar?
Ja, want een salafist gone mad is niet te vergelijken met mijzelf. En als je dat niet kan inzien, dan moet je je verdiepen in het onderwerp en meer informatie vergaren in plaats van als een papegaai wat oneliners op te noemen.quote:Op zondag 12 juni 2016 19:28 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat je niet feest aan het vieren ben mag ik hopen. Maar is er dan geen enkel greintje verstand bij je dat kan begrijpen dat mensen hier de islam op aankijken, is dit na het zoveelste bloedbad zo raar?
True. toch liever dat dan die held op sokken hier.quote:Op zondag 12 juni 2016 19:28 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Op straat zitten ze niet veilig achter hun pctje :p
Doe toch niet zo dom, als de zoveelste aanslag uit naam van de islam wordt gepleegd, hoezo moet je daar als buitenstaander nog aan twijfelen. De islam blijkt in staat te zijn mensen dit soort verschrikkelijke dingen te laten doen, dat jij het er niet mee eens bent, prima. Maar het gebeurd gewoon.quote:Op zondag 12 juni 2016 19:28 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Volgens hun heeft die man de Koran gelezen (want dat doen wij nooit) en heeft hij als enige het licht gezien en is tot deze daad gekomen en kopen wij een taart om het te vieren.
Dat is de conclusie hier op fok
In ieder geval lijkt het me dat 'hate the sin, love the sinner' niet helemaal optimaal lijkt te werken. Zacht uitgedrukt.quote:Op zondag 12 juni 2016 19:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er staan veel vredelievende passages in die boeken. Denk bijvoorbeeld aan "Heb uw naaste lief, gelijk uzelf", zoals in de Bijbel staat. Maar als puntje bij paaltje komt, gaan mensen selectief lezen. Ze benadrukken datgene dat hen uitkomt en ze negeren wat niet uitkomt.
Een nieuw heilig boek schrijven heeft geen zin. Gelovigen zullen dat verwerpen omdat het door mensen is geschreven. Ze zijn te dom om te snappen dat de Bijbel en de Koran ook gewoon mensenwerk zijn. Ik vind het persoonlijk vooral zielig, als je 1.400 tot 2.000 jaar na dato je leven nog steeds laat beheersen door hoe mensen destijds dachten. En een beetje ziek ook wel, trouwens.
En wat wil je er mee zeggen, nazi vertaald zich ook niet naar jodenhaat, kom op zeg.quote:Op zondag 12 juni 2016 19:30 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Islam = vrede komt van het woord SALAM, S-L-M. Salam/vrede met jezelf, en je omgeving. Met natuur en mens.
100% Turkije.quote:Op zondag 12 juni 2016 19:29 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Lijkt wel Syrie zo. Dit doet de Turkse overheid?
ISISquote:Op zondag 12 juni 2016 19:29 schreef L3gend het volgende:
twitter:TeddyDavisCNN twitterde op zondag 12-06-2016 om 19:23:22The Orlando shooter called 911 pledging allegiance to ISIS and mentioned the Boston bombers, a U.S. official tells CNN. reageer retweet
quote:Op zondag 12 juni 2016 19:31 schreef TeenWolf het volgende:
Wat had Amerika gedaan als complete wijken bezet waren door leden van IS/AlQaeeda/Taliban en zwaar bewapend en als ze ook nog alle toegangswegen hadden geblokkeerd middels diepe kuilen en zandzakken?
Amerika had gezegd, oooh foei
De belofte van het paradijs en de status van martelaar zijn belangrijk motieven. Ik denk inderdaad dat de frequentie van moskeebezoek in deze geen scherprechter is, maar dat morele gronden om tot zulke daden over te gaan wel degelijk religieus geïnspireerd zijn.quote:Op zondag 12 juni 2016 19:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Onjuist. Dit soort figuren hebben doorgaans weinig met religie en brengen nauwelijks nog tijd door in een moskee. Daar zijn al verschillende onderzoeken naar gedaan door veiligheidsdiensten.
Ik moet helemaal niets. Waarom zou ik me verdiepen in iets wat ik complete onzin vind. Als jij het belangrijk vind dat de islam niet aangekeken wordt op bloedbaden uit naam van de islam, dan is dat jouw verantwoordelijkheid.quote:Op zondag 12 juni 2016 19:30 schreef Stimorol- het volgende:
Ja, want een salafist gone mad is niet te vergelijken met mijzelf. En als je dat niet kan inzien, dan moet je je verdiepen in het onderwerp en meer informatie vergaren in plaats van als een papegaai wat oneliners op te noemen.
Dit is alsof in 1946 je niet mag zeggen dat nazisme mensen aanzet tot slecht gedrag. Niet alle nazi's hebben moorden gepleegd, slecht een klein groepje en de meeste mensen wisten er niets van.quote:Op zondag 12 juni 2016 19:30 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Doe toch niet zo dom, als de zoveelste aanslag uit naam van de islam wordt gepleegd, hoezo moet je daar als buitenstaander nog aan twijfelen. De islam blijkt in staat te zijn mensen dit soort verschrikkelijke dingen te laten doen, dat jij het er niet mee eens bent, prima. Maar het gebeurd gewoon.
quote:Op zondag 12 juni 2016 19:33 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik moet helemaal niets. Waarom zou ik me verdiepen in iets wat ik complete onzin vind. Als jij het belangrijk vind dat de islam niet aangekeken wordt op bloedbaden uit naam van de islam, dan is dat jouw verantwoordelijkheid.
Heilige geschriften zijn constant onderhevig aan interpretatie, je laat je dus nooit beheersen door hoe mensen destijds dachten omdat de boodschap van verschillende passages door de eeuwen heen steeds is veranderd.quote:Op zondag 12 juni 2016 19:29 schreef Elfletterig het volgende:
Een nieuw heilig boek schrijven heeft geen zin. Gelovigen zullen dat verwerpen omdat het door mensen is geschreven. Ze zijn te dom om te snappen dat de Bijbel en de Koran ook gewoon mensenwerk zijn. Ik vind het persoonlijk vooral zielig, als je 1.400 tot 2.000 jaar na dato je leven nog steeds laat beheersen door hoe mensen destijds dachten. En een beetje ziek ook wel, trouwens.
Dit dus. Ik hou me er meestal ver van omdat godwin.... Maar je argument is prima valide.quote:Op zondag 12 juni 2016 19:33 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dit is alsof in 1946 je niet mag zeggen dat nazisme mensen aanzet tot slecht gedrag. Niet alle nazi's hebben moorden gepleegd, slecht een klein groepje en de meeste mensen wisten er niets van.
Ja leuk allemaal he. --knip--quote:
Als er in Amerika een Christenfundi een aanslag pleegt bij planned parenthood (tijdje terug gebeurt), zul je mij niet horen ontkennen dat zijn Christelijke geloof daarin een rol heeft gespeeld. Waarom probeer je zo krampachtig te ontkennen dat de islam homohaat aanmoedigt?quote:Op zondag 12 juni 2016 18:56 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Kom met een vers uit de Koran.
Ja, maar er zijn ook joden die oproepen tot geweld richting homo's., maar dan kijken we weg. Doe niet zo schijnheilig dude.
quote:Quran (7:80-84) - "...For ye practice your lusts on men in preference to women: ye are indeed a people transgressing beyond bounds.... And we rained down on them a shower (of brimstone)" -
quote:Quran (7:81) - "Will ye commit abomination such as no creature ever did before you?"
Hij wilde dus gepakt worden. Zoals alle aanslag plegers uit op martelaarschap.quote:Op zondag 12 juni 2016 19:34 schreef Ryan3 het volgende:
CBS: he called 911 and pledged his allegiance to ISIS, as the attack was unfolding.
Wat Amerika doet Intereseert mij niet, kijkzelf maar naar Ramadi of Kobane als je dat wilt weten.quote:Op zondag 12 juni 2016 19:31 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Wat had Amerika gedaan als complete wijken bezet waren door leden van IS/AlQaeeda/Taliban? Bovendien nog zwaar bewapend en alle toegangswegen geblokkeerd middels diepe kuilen en zandzakken?
Amerika had gezegd, oooh foei
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |