"Ladies and gentlemen and variations there upon"quote:Op dinsdag 28 juni 2016 22:13 schreef Fixers het volgende:
[..]
En precies daarom is er behoefte aan een setje neutrale voornaamwoorden en aanspreektitels. Iets waar in meerdere landen/taalgebieden over wordt gesproken. Helaas wordt die discussie vaak weggezet als onnodig/aanstellen/complot.
Dit.quote:Op woensdag 29 juni 2016 10:30 schreef ems. het volgende:
Of gewoon ladies & gentleman en dat iedereen die zich niet zo 'voelt' maar gewoon even mee doet. Ik vind dat inderdaad een onnodige toevoeging.
Ik zeg ook altijd gewoon goeiemorgen als mijn collega "Goeiemorgen dames!" zegt.quote:Op woensdag 29 juni 2016 10:30 schreef ems. het volgende:
Of gewoon ladies & gentleman en dat iedereen die zich niet zo 'voelt' maar gewoon even mee doet. Ik vind dat inderdaad een onnodige toevoeging.
Ik grom altijd wat en kijk gemeen de andere kant op want ik haat mensen en de ochtendquote:Op woensdag 29 juni 2016 10:50 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik zeg ook altijd gewoon goeiemorgen als mijn collega "Goeiemorgen dames!" zegt.
quote:Op woensdag 29 juni 2016 10:52 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik grom altijd wat en kijk gemeen de andere kant op want ik haat mensen en de ochtend
quote:Op woensdag 29 juni 2016 03:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
"Ladies and gentlemen and variations there upon"
Waarom nog wel dat onderscheid tussen mannen en vrouwen?quote:Op woensdag 29 juni 2016 10:30 schreef ems. het volgende:
Ja, dat vroeg ik me eerder ook al af. In de meeste gevallen waarin we in taal dit onderscheid maken doet het er helemaal niets toe.quote:Op woensdag 29 juni 2016 12:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom nog wel dat onderscheid tussen mannen en vrouwen?
Ik vind het vervelend om op deze manier te antwoorden maar waarom niet? Als je een zaal begroet zijn er tientallen manieren van dat invullen. "Geachte aanwezigen" kan net zo goed natuurlijk, maar het gaat me wat ver om daar ook al regeltjes en taboes voor te verzinnen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 12:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom nog wel dat onderscheid tussen mannen en vrouwen?
Representatie is best wel een ding ja. Als je kinderen van jongs af aan meegeeft dat er meer bestaat dan heterorelaties of je ze dat later niet alsnog uit te leggen dat het bestaat.quote:Op woensdag 29 juni 2016 17:48 schreef theguyver het volgende:
https://www.buzzfeed.com/matwhitehead/a-dory-ble-couple-goals
Waar mensen zich niet al druk om kunnen maken
quote:Facilitair - Gender-neutrale toiletten
Bij het gebruik van toiletten wordt de beperkende indeling van slechts twee genderidentiteiten - man en vrouw - nijpend zichtbaar. Mensen met een minder eenduidige identiteit voelen zich gekwetst, worden in hokje geduwd en krijgen van anderen te horen welk toilet voor hen is welke niet. Deze vervelende confrontaties wil het Van Abbe vermijden door vanaf begin juli 2016 gender-neutrale toiletten te hanteren en inclusiviteit zo ook terug laten komen op het toilet. Net zoals bij de meeste mensen thuis mogen de wc’s door mensen van alle genders worden gebruikt, zonder iemand uit te sluiten.
Soms ligt de oplossing zó voor de hand.quote:Op woensdag 29 juni 2016 19:29 schreef Copycat het volgende:
Het Eindhovense Van Abbemuseum omarmt queering. In kunst, maar ook in de toiletten:
[..]
Het kan zo simpel zijn allemaal.quote:Op woensdag 29 juni 2016 19:29 schreef Copycat het volgende:
Het Eindhovense Van Abbemuseum omarmt queering. In kunst, maar ook in de toiletten:
[..]
Dat vind ik van die flauwe oplossingen. Gewoon openbare toiletten. Bordjes weg of alleen TOILET erop. Wat is daar duur aan?quote:Op woensdag 29 juni 2016 20:36 schreef Fixers het volgende:
Jamaar neutrale toiletten zijn duur. Steven Colbert heeft het getest:
Aanpassen van urinoirs is iets wat een langere termijn oplossing gaat worden. Door het plaatsen van wandjes of vervangen door potten (+wandjes). Dat is iets dat in publieke gebouwen meegenomen kan worden in lange termijn onderhoud. Bij de eerst volgende verbouwing of renovatie bijvoorbeeld. In nieuwbouw kan er op zijn minst al rekening gehouden worden met gemengde toiletten, door geen gezanmelijke urinoirs te plaatsen.
Ik ben ook al een creatieve oplossing tegen gekomen: bordjes met de teksten:
'Toilet voor mensen met plastuit' en 'Toilet voor mensen zonder plastuit'
Wel een geil idee als een lekker wijf in het hokje naast me zit te schijten.quote:Op woensdag 29 juni 2016 20:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Het kan zo simpel zijn allemaal.
De enige factor die "problematisch" is qua wc's zijn pisbakken. Die eruit en alleen hokjes lost alle problemen op. Gewoon wc's hebben, invalidetoilet die hoger is en die leuningen heeft erbij in een wat ruimer hokje en je bent klaar. Dan kan iedereen in dezelfde toiletruimte hun eigen ding doen.
quote:Op woensdag 29 juni 2016 20:53 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wel een geil idee als een lekker wijf in het hokje naast me zit te schijten.
Tja....quote:Op woensdag 29 juni 2016 20:53 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wel een geil idee als een lekker wijf in het hokje naast me zit te schijten.
Ik ga ervan uit dat men moeite gaat hebben met het ontbreken van hokjes rondom urinoirs. De schaamwandjes tussen urinoirs zijn in de regel niet veel groter dan een placemat, als ze er al zijn. Vooral in kroegen kom je nog wel eens troggen tegen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 20:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat vind ik van die flauwe oplossingen. Gewoon openbare toiletten. Bordjes weg of alleen TOILET erop. Wat is daar duur aan?
Het is zoals iemand hierboven al schreef: thuis heb je ook 1 toilet voor iedereen.
Ad populum.quote:Op woensdag 29 juni 2016 20:56 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen wel snapt dat dit niet gaat werken.
En waarom niet?quote:Op woensdag 29 juni 2016 20:56 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen wel snapt dat dit niet gaat werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |