Oooow die wordt vast leuk, eentje van je eigen katquote:Op vrijdag 22 juli 2016 10:17 schreef Biancavia het volgende:
Ik ben nu precies op de helft.
[ afbeelding ]
Gisteren heb ik een nieuwe besteld, ook weer 20x20, met een eigen foto van het snoetje van onze Poespoes.
[ afbeelding ]
Aaaw Poespoesquote:Op vrijdag 22 juli 2016 10:17 schreef Biancavia het volgende:
Ik ben nu precies op de helft.
[ afbeelding ]
Gisteren heb ik een nieuwe besteld, ook weer 20x20, met een eigen foto van het snoetje van onze Poespoes.
[ afbeelding ]
Bij Aliexpressquote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wauw... dit is gaaf! Waar kun je dit kopen om te maken?
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 14:01 schreef Rewimo het volgende:
Hij is heel mooi geworden!
Hoeveel steentjes zijn dat? En welk formaat? Mijn nieuwe is 40x50 cm, de katten zijn 30x30 en dat zijn er ruim 14.000. Maar het gaat toch best snel
Deze van het schip is ook 40x50. (32000 steentjes).quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:02 schreef Spuuglokje het volgende:
Mooi hoor Rica!Ik krijg helemaal zin in mijn schilderij, als ik dat zo zie. Ik heb mijn afbeelding (zwanen, dus niet een schip) in 40x50 besteld.
Wauw! Super tof!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 09:03 schreef Rica het volgende:
Was even een zonnetje. Snel naar buiten, ophangen. Zonnetje weer weg.![]()
[ afbeelding ]
close up
[ afbeelding ]
Thanks Ik moest wel lachen vorige week. Mid Juli, de mussen vallen van het dak, een bijna hittegolf en jij begint aan een kerstplaat.quote:
Ik werk met een loupe, dus ik denk dat ik voor die grote plaat maar een plekje aan de eettafel reserveer (gelukkig hebben we een heel grote keukentafelquote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:00 schreef Rica het volgende:
Deze van het schip is ook 40x50. (32000 steentjes).
Ideaal formaat alleen kon ik (zittend) niet helemaal naar de bovenkant reiken. Dan werk je te ver van je ogen af zeg maar. Dus ik heb eerst de onderste helft gemaakt en toen de bovenste op de kop. Dat ging best.
Andere oplossing zou zijn om hem op een soort tafelschildeerezel te maken maar plat liggend werkt wrs. makkelijker.
De eerste die er een van 80x100 maakt verdient een prijsje.
Ja ideaal is een plek waar je het kunt laten liggen en bij weglopen en weer beginnen wanneer het uitkomt. Hangt erg van de persoonlijke omstandigheden af. Partners, kinderen.quote:Op woensdag 27 juli 2016 08:41 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik werk met een loupe, dus ik denk dat ik voor die grote plaat maar een plekje aan de eettafel reserveer (gelukkig hebben we een heel grote keukentafel). Ik doe bij de katten nu steeds 5 rijen en dat bevalt me op zich wel. Als ik die grote binnen heb ga ik mijn strategie bepalen
Ik heb 310, en ik denk dat het zwart is.quote:Op woensdag 27 juli 2016 10:34 schreef Rica het volgende:
[..]
Ja ideaal is een plek waar je het kunt laten liggen en bij weglopen en weer beginnen wanneer het uitkomt. Hangt erg van de persoonlijke omstandigheden af. Partners, kinderen.
Ik werk nu op een antiek Engels bureau. Dat is een lopend project. Was hem aan het opknappen. Schuren, hout (scheuren) herstellen, beitsen ed. Heb het maar even op de lange baan geschoven en ondertussen is het een perfecte plek om te werken. Was al helemaal leeg dus zee van ruimte. Ik woon alleen en de katten talen er niet naar.
Kun je het zonder de loupe niet duidelijk genoeg zien? Is een sterke leesbril dan niet handiger? Die hoef je niet vast te houden. Ik kan het gelukkig allemaal nog nèt zien. Gebruik wel een klein fel zaklampje zo nu en dan. Donkere kleuren, letters die op elkaar lijken, dan heb ik het wel nodig.
Ben net aan de dame met die hoed begonnen.
Vraagje: Heeft iemand kleur 310? Zo ja, hoe zou je die kleur noemen?
Haha, ja. Je bent niet de enige die daarom moest lachen.quote:Op woensdag 27 juli 2016 07:47 schreef Rica het volgende:
[..]
Thanks Ik moest wel lachen vorige week. Mid Juli, de mussen vallen van het dak, een bijna hittegolf en jij begint aan een kerstplaat.
Hoe bevalt het tot nu toe? Leuke bezigheid?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar het bevalt me goed. Ik vind het heerlijk rustgevend om een uurtje te gaan zitten en lekker wat steentjes uit zakjes in bakjes te gieten en ermee bezig te gaan. Het enige wat ik niet zo prettig vind is de geur van de steentjes en van de lijm op de plaat. Zeker als je er lang met je neus boven hangt, dat maakt me echt misselijk.
Plaatje bij het praatje;![]()
Ik hoef hem niet vast te houden, hij zit aan mijn bureau geklemdquote:Op woensdag 27 juli 2016 10:34 schreef Rica het volgende:
Ja ideaal is een plek waar je het kunt laten liggen en bij weglopen en weer beginnen wanneer het uitkomt. Hangt erg van de persoonlijke omstandigheden af. Partners, kinderen.
Ik werk nu op een antiek Engels bureau. Dat is een lopend project. Was hem aan het opknappen. Schuren, hout (scheuren) herstellen, beitsen ed. Heb het maar even op de lange baan geschoven en ondertussen is het een perfecte plek om te werken. Was al helemaal leeg dus zee van ruimte. Ik woon alleen en de katten talen er niet naar.
Kun je het zonder de loupe niet duidelijk genoeg zien? Is een sterke leesbril dan niet handiger? Die hoef je niet vast te houden. Ik kan het gelukkig allemaal nog nèt zien. Gebruik wel een klein fel zaklampje zo nu en dan. Donkere kleuren, letters die op elkaar lijken, dan heb ik het wel nodig.
Hij is leuk! En je gaat best hard, moet lukken voor de kerstquote:
Ik denk juist dat zoiets wel mooi wordt, juist omdat het niet zo'n heel realistische afbeelding is.quote:Op woensdag 27 juli 2016 18:47 schreef wild-r0se het volgende:
ooooh nu wil ik dit ook <3
http://nl.aliexpress.com/(...)are/32646743193.html
deze vind ik gaaf, maar ben bang dat hij niet zo mooi wordt als in het 'echt'. Iemand had al iets soortgelijks toch? Is die al binnen? En hoe ziet hij er uit?
quote:Op woensdag 27 juli 2016 12:15 schreef Crientj het volgende:
[..]
Haha, ja. Je bent niet de enige die daarom moest lachen.Spoiler DagboekSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar het bevalt me goed. Ik vind het heerlijk rustgevend om een uurtje te gaan zitten en lekker wat steentjes uit zakjes in bakjes te gieten en ermee bezig te gaan. Het enige wat ik niet zo prettig vind is de geur van de steentjes en van de lijm op de plaat. Zeker als je er lang met je neus boven hangt, dat maakt me echt misselijk.
Plaatje bij het praatje;
[ afbeelding ]
Haha. Ik stam nog uit de tijd dat een forumpost een inleiding, 5 alinea's, een slotwoord en een PS had. Dus schrijf maar rustig voor het lieve vaderland weg wmb.
Dwangmatigheid kan een hele handige eigenschap zijn om iets snel af te krijgen natuurlijk. Alleen is het voor jezelf niet zo prettig en zeker geen ontspanning. Slimme oplossing.
Je hebt al een mooi begin.
Ik heb zelf issues met dingen af te maken. Ben een hele vlijtige Lies als ik iets leuk vind maar dan op 90% valt ineens alle motivatie weg. Dus daarom heb ik liever dat een volgend 'project' klaar heb liggen zodat ik de zin om daarmee te beginnen gebruik om door te gaan. /dagboekDank je. Handige info die DMC chart, wist ik niet. Ben begonnen aan de dame met de hoed en dacht dat die 'hoed' heel donkergroen zou worden. De hoofdkleur is echter 310 dus ik vroeg me even af of het aan mij lag. Het gaat een zwarte hoed worden dus.quote:Op woensdag 27 juli 2016 12:07 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ik heb 310, en ik denk dat het zwart is.
Ze gebruiken toch ook de DMC chart voor de kleurnummers? Bij borduren is DMC 310 ook zwart.Ah ja, had ik moeten weten. Staat in dit topic nota bene. Opgelost.quote:Op woensdag 27 juli 2016 16:31 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik hoef hem niet vast te houden, hij zit aan mijn bureau geklemdDus handen vrij
![]()
Nu eerst een bakje wakker worden thee.![]()
@wild-r0se - ben het met Bianca eens dat impressionisme juist heel goed werkt voor dit. Deze vrij extreme impressionisme helemaal. Die je hebt gekozen wordt zo goed als identiek als het origineel. (alleen bij klein formaat wat minder maar dat is logisch)
[ Bericht 0% gewijzigd door Rica op 28-07-2016 07:22:26 ]Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
Ha, drie steentjes plakken en je bent verslaafdquote:Op donderdag 28 juli 2016 14:32 schreef wild-r0se het volgende:
Het is uiteindelijk een konijn geworden, voor nog geen vier euro :p Gister lopen zoeken naar de allergoedkoopsten, werd haast een sport. Misschien nog een bestellen, maar mijn vriend vind dat niet zo nodig, die wil dat ik eerst een probeer om te kijken of het wat is. haha
Uitstekende redenquote:Op vrijdag 29 juli 2016 09:49 schreef wild-r0se het volgende:
ehm ehm ja ik heb nog een gekocht![]()
![]()
, die met de Eiffeltoren, met als reden 'Ja, maar dat was de eerste die ik zag en gelijk mooi vond, wel beetje zonde om die dan niet te kopen he?' (hardop tegen mezelf :p
Groot gelijk.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 09:49 schreef wild-r0se het volgende:
![]()
, die met de Eiffeltoren, met als reden 'Ja, maar dat was de eerste die ik zag en gelijk mooi vond, wel beetje zonde om die dan niet te kopen he?' (hardop tegen mezelf :p
Jup!quote:Op donderdag 28 juli 2016 16:31 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ha, drie steentjes plakken en je bent verslaafd
Haha, goed bezig!quote:Op vrijdag 29 juli 2016 09:49 schreef wild-r0se het volgende:
![]()
ik denk dat er meer kleuren dan symbolen zijn.. Dus per afbeelding kan er een ander symbool voor een kleurnummer gebruikt zijn. Om over verschillende leveranciers niet eens na te denken.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 16:50 schreef Crientj het volgende:
Zou er ergens een lijst bestaan met alle kleuren en symbolen? (Mits kleur en symbolen bij elkaar horen en ze niet zomaar wat doen.) Ik ben daar altijd benieuwd naar, of er ook een kleurnummer 1 bestaat en of er logica in zit of dat ze random nummers toewijzen.
Ik weet niet zeker of het zo is, maar ze schijnen kleurnummers van DMC borduurgaren te gebruiken.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 16:50 schreef Crientj het volgende:
Zou er ergens een lijst bestaan met alle kleuren en symbolen? (Mits kleur en symbolen bij elkaar horen en ze niet zomaar wat doen.) Ik ben daar altijd benieuwd naar, of er ook een kleurnummer 1 bestaat en of er logica in zit of dat ze random nummers toewijzen.
http://www.camelia.sk/dmc_1.htmquote:Op vrijdag 29 juli 2016 17:18 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Ik weet niet zeker of het zo is, maar ze schijnen kleurnummers van DMC borduurgaren te gebruiken.
Wat issie mooi geworden!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 09:03 schreef Rica het volgende:
Was even een zonnetje. Snel naar buiten, ophangen. Zonnetje weer weg.![]()
[ afbeelding ]
close up
[ afbeelding ]
Ok ik ga LED proberen. Ben even aan het rondkijken geweest en kwam een leuke aanbieding tegen. Bureaulamp maar dan met een soort stok (arm) zeg maar waar de leds in zitten van bijna 30 cm. Met 24 leds. Dus dan heb je over een hele lengte licht. Zit nog een dimmer op ook.quote:Op zondag 31 juli 2016 08:37 schreef SummerBreeze het volgende:
En qua licht: ik heb een ledlamp die in meerdere kleuren kan, ook in daglicht en koudwit. Die hebben we in een bureaulamp met zwenkarm gedraaid zodat je hem altijd in kunt stellen naar je eigen houding en positie aan tafel. Ik heb gemerkt dat het voor mij het prettigst werkt als de lamp vrij laag staat, bijna tussen mij en het canvas in. Dan heb ik het minste laat van een schittering op de lijmlaag.
Wauw! Prachtig wordt die! En zo te zien werk je heel strak.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:26 schreef Rica het volgende:
Het is hier zo stil. Iedereen op vakantie, gestopt, naar FB, zere vingers?![]()
Op de helft:
[ afbeelding ]
Ik wist dat het ging komenquote:
Gelukkig maar.quote:Op zondag 7 augustus 2016 08:36 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik wist dat het ging komen
Onslow maakt het prima, dank je
Hij blijft er vrij relaxt onderquote:
quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:54 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hij blijft er vrij relaxt onder![]()
[ afbeelding ]
Hij lijkt er sprekend opquote:Op zondag 7 augustus 2016 11:02 schreef Biancavia het volgende:
![]()
Ik snap dat je hem Onslow hebt genoemd.
O heftigquote:Op zondag 7 augustus 2016 12:28 schreef wild-r0se het volgende:
Ik was paar dagen weg naar andere kant van 't land, vader had opeens herseninfarct gekregen toen hij op de weg zat, gelukkig zelf nog auto aan de kant gezet en gebeld. Hij heeft er alleen afasie aan overgehouden, maar het waren paar slopende dagen, nu aan het bijslapen en morgen om 5.30 in de trein richting Parijs voor een paar dagen. Daar maar bijkomen :p
Oh, en de platen zijn nog niet binnen helaas, dus kan nog niks doen
Dankjewelquote:Op zondag 7 augustus 2016 12:30 schreef Rewimo het volgende:
[..]
O heftigNee, dan staat je hoofd niet naar knutselen. Sterkte voor jou en je vader!
Gelukkig maar dat hij nog veilig heeft kunnen stoppenquote:Op zondag 7 augustus 2016 12:33 schreef wild-r0se het volgende:
Dankjewel![]()
Maar ergens ook weer wel juist (had borduurwerkje meegenomen) het is ff wat anders dan daar de hele dag mee bezig te zijn. Iedereen inlichten en op de hoogte houden en zo. Maar hij maakt zich er niet zo druk onder XD is nog wel vrolijk en heeft zijn grapjes nog gelukkig
Ja zekerquote:Op zondag 7 augustus 2016 12:35 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat hij nog veilig heeft kunnen stoppen
Jeetje dat is wel schrikken. Hoop dat je weer wat bent bijgekomen.quote:
Maar ik heb helemaal niks ontvangenquote:Your Order No. xxxxxxxxxx has been delivered by AliExpress Standard Shipping and our system shows you have received the product.
Niet gehad maar ik zou het wel aankaarten dat jij het niet ontvangen hebt. Je moet binnen een bepaalde tijd reageren als er iets niet in orde is. Even inloggen en je bestelling opzoeken, dan zie je het wel staan.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 07:51 schreef Rica het volgende:
[..]
Jeetje dat is wel schrikken. Hoop dat je weer wat bent bijgekomen.
Ik heb iets raars. Twee weken terug ongeveer een custom plaat besteld. Alles goed, verzending etc. Nou kreeg ik gister een mailtje van AE wat je krijgt na ontvangst.
[..]
Maar ik heb helemaal niks ontvangen
Ook geen briefje van dat er een pakketje klaarligt.
Heeft iemand dat ook wel eens gehad? Zou het nog kunnen komen?
OK ik heb nog maar geen dispute aangeklikt maar eerst eens een berichtje gestuurd dat ik het niet ontvangen heb.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 07:53 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Niet gehad maar ik zou het wel aankaarten dat jij het niet ontvangen hebt. Je moet binnen een bepaalde tijd reageren als er iets niet in orde is. Even inloggen en je bestelling opzoeken, dan zie je het wel staan.
Daar is inderdaad iets vreemds aan de hand. Balen!quote:Op woensdag 10 augustus 2016 08:39 schreef Rica het volgende:
[..]
OK ik heb nog maar geen dispute aangeklikt maar eerst eens een berichtje gestuurd dat ik het niet ontvangen heb.
Dit staat er trouwens bij de details:
2016.08.08 22:21 (GMT-7): Delivered
2016.08.09 13:26 (GMT-7): Delivery attempted, unsuccessful
2016.08.09 11:05 (GMT-7): Delivery attempted, unsuccessful
Op 9 Augustus twee mislukte pogingen maar op 8 Augustus bezorgd? Klopt ook geen hout van.
Goed voorspeld. PostNL heeft lopen prutsen idd. Contact met klantenservice opgenomen en blijkt dat het al op het postkantoor lag. Ze hebben me gewoon geen bericht gestuurd.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 09:01 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Daar is inderdaad iets vreemds aan de hand. Balen!![]()
Ben benieuwd wat ze ervan zeggen, maar er lijkt iets bij PostNL fout te zijn gegaan.
Als je lang achter elkaar bezig bent voel je het soms wel de schouders en nek idd. Zo nu en dan even wat 'oefeningen' tussendoor om de zaak los te maken.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 09:16 schreef cactussoep het volgende:
Gisteren weer verder gegaan, maar wat een pijn in mn nek nu! Jullie ook last van?
Is er een masseur in de zaal..
Ja ik kraak als een gek als ik de boel losmaakquote:Op donderdag 11 augustus 2016 09:51 schreef Rica het volgende:
[..]
Als je lang achter elkaar bezig bent voel je het soms wel de schouders en nek idd. Zo nu en dan even wat 'oefeningen' tussendoor om de zaak los te maken.
Op de vinger waar ik de pincet mee beweeg heb ik een klein eeltbultje ontwikkeld.![]()
![]()
Die pincetten zijn trouwens best redelijke kwaliteit. Ik gebruik nog steeds mijn eerste en die heeft al wat geduw en en getrek doorstaan en de punt is niet verbogen. Valt reuze mee voor Chinees spul.
Benieuwd wat je gaat kiezen.
Zou je het niet beter kunnen afwisselen? In kleine blokjes doen? Alleen maar wit zou mij ook gaan tegenstaan.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:30 schreef ekmef321 het volgende:
Ben ook bezig. Heb alleen een afbeelding met heeel veeel wit dus dat is heel erg saai aan het worden. Ga nu eerst de kleuren maar doen en dan kijken of ik ooit zin heb in het witte gedeelte.
http://www.aliexpress.com(...)oom/32452416244.html
O tof! Ik zal ook even een foto maken van de mijne, die schiet ook al op. Hopelijk dit weekend klaarquote:Op donderdag 11 augustus 2016 19:51 schreef Crientj het volgende:
Biiiiijna klaar. Nog ongeveer 10cm te gaan geloof ik.
[ afbeelding ]
Oh vet!quote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:30 schreef Rewimo het volgende:
[..]
O tof! Ik zal ook even een foto maken van de mijne, die schiet ook al op. Hopelijk dit weekend klaar
Hier is ie4 pogingen moeten doen om Onslow er niet bij op te krijgen
[ afbeelding ]
3 met een wazige kop en eentje met pootjesquote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:42 schreef Crientj het volgende:
Dank Nina!
[..]
Oh vet!Haha, is je kat zo'n aandachtsbeestje dat ie ook altijd op de foto moet? Ik heb tig foto's met katten op de achtergrond. Nieuwsgierige beesten <3.
Het zit op een goede plek. Heb ik geen zere vinger van de pincet meer. Diamond Painting eelt.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:12 schreef cactussoep het volgende:
[..]
Kan je dan niet beter een pleister plakken op je eeltbultje, dan blijft ie klein![]()
Ben alleen pincet gewend dus kan niet beoordelen. Feedback had ik de eerste keer niet op gelet. Nu wel idd.quote:Valt mij ook op ja en die pincetten werken het beste! Heb iets apart erbij besteld met dat plakspul alleen werkt dat niet zo precies als een pincet.
Als ik iets uitzoek kijk ik altijd even naar het resultaat van anderen bij de feedback. Dan weet je van tevoren of iets er mooi uit komt te zien of niet
Alleen maar hierom zou je toch hele gesprekken met die mensen aan willen gaanquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 08:41 schreef Rica het volgende:
Hi dear, parcel "delivered" here also. Everything fine. Thank you.
Dear, ik heb drie kwart goed gestreden.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:43 schreef cactussoep het volgende:
[..]
Alleen maar hierom zou je toch hele gesprekken met die mensen aan willen gaan![]()
![]()
Al snap ik dat het iets minder leuk is als er echt iets aan de hand is.
Heb trouwens geen leuke plaat gevonden, misschien dan toch maar weer iets met bloemen..
En is die van jou al bijna af dear?
😂 Ik lig echt dubbel, liefste. 😂quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 22:06 schreef Rica het volgende:
[..]
Dear, ik heb drie kwart goed gestreden.
[ afbeelding ]
En dat zonder "gemonteerd vliegtuig"
Op wat voor formaat wil je gaan doen?
Met speciaal gereedschap nog wel. Wij strijden erop los met onze zelf gemonteerde vliegtuigenquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 22:06 schreef Rica het volgende:
[..]
Dear, ik heb drie kwart goed gestreden.
[ afbeelding ]
En dat zonder "gemonteerd vliegtuig"
Op wat voor formaat wil je gaan doen?
Sommige china pakketjes worden tegenwoordig direct afgeleverd bij het postkantoor, geen idee waarom eigenlijk.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 13:59 schreef cactussoep het volgende:
Ik had voor iemand ook een set besteld, maar nu zat er een briefje in de brievenbus dat ik het pakketje op kan halen bij het postkantoor. Geen ik ben aan de deur geweest briefje maar met een foto van mijn adres. Wat op het pakketje staat.
Dat is toch raar? Die van mij heeft postnl gewoon aan de deur geleverd.
Ach straks even ophalen
Kosten.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 14:05 schreef Crientj het volgende:
[..]
Sommige china pakketjes worden tegenwoordig direct afgeleverd bij het postkantoor, geen idee waarom eigenlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |