abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162882373
Ik wist dat Reagan (klik voor de bron) een vrij beroerde president was, maar ik kende veel van deze punten niet. Na ze gelezen te hebben lijkt deze knakker me eigenlijk nog wel erger dan GW Bush. Ja, Bush had het managen van post 9/11 op zijn naam maar Reagon creeerde toch wel veel drijfzand waar we vandaag de dag nog last van hebben. Ook wellicht de grootste reden dat Bernie Sanders het podium op moest om een beweging te creeeren die hopelijk veel ellende ongedaan krijgt.

#6. Statistically speaking, his administration was the most corrupt ever
#5. "Reaganomics" are still screwing us
#4. His stance on labor unions destroyed the middle class
#3. He ignored the AIDS epidemic for years
#2. The "Reagan doctrine" made the middle east what it is today
#1. Reagan's mental health reforms made homelessness and crime exponentially worse

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 10-06-2016 06:27:04 ]
  vrijdag 10 juni 2016 @ 06:20:19 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162882378
Kan Je Het Niet Even Vertalen En Die Hoofdletters Er Uit Halen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_162882382
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 06:20 schreef kanovinnie het volgende:
Kan Je Het Niet Even Vertalen En Die Hoofdletters Er Uit Halen?
Iedere Nederlander wordt geacht Engels te kunnen lezen. Zeker hier.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 06:24:07 #4
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162882383
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 06:23 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Iedere Nederlander wordt geacht Engels te kunnen lezen.
Doe Dan Even Die Hoofdletters Weg Halen Want Dit Valt Niet Te Lezen Als Je Het Mij Vraagt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_162882387
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 06:24 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Doe Dan Even Die Hoofdletters Weg Halen Want Dit Valt Niet Te Lezen Als Je Het Mij Vraagt.
Gefixt
  vrijdag 10 juni 2016 @ 06:33:26 #6
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162882396
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 06:18 schreef Beathoven het volgende:
Ik wist dat Reagan (klik voor de bron) een vrij beroerde president was, maar ik kende veel van deze punten niet. Na ze gelezen te hebben lijkt deze knakker me eigenlijk nog wel erger dan GW Bush. Ja, Bush had het managen van post 9/11 op zijn naam maar Reagon creeerde toch wel veel drijfzand waar we vandaag de dag nog last van hebben. Ook wellicht de grootste reden dat Bernie Sanders het podium op moest om een beweging te creeeren die hopelijk veel ellende ongedaan krijgt.

#1. Reagan's mental health reforms made homelessness and crime exponentially worse
Veel punten, geen enkele onderbouwing.
pi_162882398
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 06:33 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Veel punten, geen enkele onderbouwing.
Ik kan geen paginas-lang artikel hier gaan posten, je kunt de link volgen en daar de onderbouwing lezen.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 06:37:29 #8
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162882400
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 06:34 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik kan geen paginas-lang artikel hier gaan posten, je kunt de link volgen en daar de onderbouwing lezen.
Je had in ieder geval even een korte samenvatting kunnen maken voor elk punt.
pi_162882404
Jammer dat het niet in slideshow vorm is 2/10
pi_162882406
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 06:37 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Je had in ieder geval even een korte samenvatting kunnen maken voor elk punt.
Voel je vrij om het te doen, en je kunt koffie voor mij gaan halen.

Als het je niets interesseert en je bent te lam om een linkje te volgen, dan is dat niet anders.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 06:48:20 #11
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162882419
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 06:41 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Voel je vrij om het te doen, en je kunt koffie voor mij gaan halen.

Als het je niets interesseert en je bent te lam om een linkje te volgen, dan is dat niet anders.
Het is wel interessant maar wat moet ik hiermee?
Dat zo'n beetje elke president in de USA een debiel is weet ook wel.
pi_162882427
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 06:41 schreef Zolder het volgende:
Jammer dat het niet in slideshow vorm is 2/10
er zitten videoclips bij, die zijn wel aardig visueel.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 06:48 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Het is wel interessant maar wat moet ik hiermee?
Dat zo'n beetje elke president in de USA een debiel is weet ook wel.
lezen.
mooi.
  Moderator vrijdag 10 juni 2016 @ 07:28:38 #13
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_162882536
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 06:53 schreef Beathoven het volgende:

[..]

er zitten videoclips bij, die zijn wel aardig visueel.

[..]

lezen.
mooi.
Ja, ok, dus een president die er al lang niet meer is heeft veel verkeerde keuzes gemaakt. Ok. En nu?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_162882915
Goed onderbouwd hoor _O-
  vrijdag 10 juni 2016 @ 08:39:56 #15
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_162883057
quote:

Volgens die punten zijn dan ook Balkenende en Rutte superslecht voor Nederland geweest.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 10 juni 2016 @ 10:03:26 #16
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_162884197
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 07:28 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, ok, dus een president die er al lang niet meer is heeft veel verkeerde keuzes gemaakt. Ok. En nu?
Nu kun je dit lezen, onthouden en weer vergeten zodra de volgende ka ndidaat vol overgave zijn slogan uitbraakt zodat alles weer van voren af aan kan beginnen.
wooblabalurg
  vrijdag 10 juni 2016 @ 12:25:11 #17
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_162887428
quote:
Ik zie niet in hoe dat hem een 'slechtere' president maakte
quote:
Mening. Reaganomics waren goed voor ondernemers maar slecht voor arbeiders. Of ze goed of slecht waren hangt af van de persoon waar je het aan vraagt.
quote:
Lijkt mij een voortvloeisel van 5, en even subjectief.
quote:
Is het de taak van de President om daar op te reageren dan?

quote:
Zou het midden-oosten zonder hem beter af zijn geweest, of juist erger? Nutteloze speculatie.

quote:
Dit is zo'n klein en onbelangrijk punt dat slechts een fractie van de bevolking raakt. En dat staat op #1? Wat een lachertje.

Volgens mij was het slecht onderbouwde starten van de Tweede Golfoorlog door George W. Bush erger dan al deze punten bij elkaar.
pi_162894479
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 08:26 schreef Dingflofbips het volgende:
Goed onderbouwd hoor _O-
Ik deel een artikel dat al op een stevig fundament staat, en in vrij begrijpelijke woorden valt te lezen. En ik deel de reden waarom ik 't artikel deelde.

Dit is een forum, we houden het al simpel sinds 1999. Ik ga geen paper schrijven.
pi_162894831
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 12:25 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ik zie niet in hoe dat hem een 'slechtere' president maakte
Je ziet zoiets ook in andere landen. Als de absolute top tekenen van sterke incompetentie vertoont (Erdogan, Reagan, Bush GW, etc) dan sijpelt dit voorbeeld door naar lagere posities en inspireert het mensen hetzelfde te doen. Voor een president die een epidimie (Aids) weglacht en miljonairs rijker maakt met een tax cut verwacht ik niet veel zorg op andere terreinen.

[..]
quote:
Mening. Reaganomics waren goed voor ondernemers maar slecht voor arbeiders. Of ze goed of slecht waren hangt af van de persoon waar je het aan vraagt.
Het is gebakken lucht. Het is geloof. Er zijn miljonairs geweest die gewoon openlijk verteld hebben dat het niks is. Milionairs creeeren geen banen. Om miljonair te worden moet je zuinig aan doen en zoveel mogelijk geld genereren. Je zet machines in, je bespaart op kosten, misschien neem je onder een bepaalde regeling wat mensen aan maar je hebt de macht om ze op een laag salaris te zetten waardoor mensen soms 2-3 banen nodig hebben om rond te komen. Miljonairs met bedrijven draaien ieder dubbeltje om, in tegenstelling tot artiesten die een wagenpark aanleggen en consumeren, maar die creeeren ook geen directe werkgelegenheid.

quote:
Is het de taak van de President om daar op te reageren dan?
Lijkt me wel wenselijk

quote:
Zou het midden-oosten zonder hem beter af zijn geweest, of juist erger? Nutteloze speculatie.

Islamitisch terrorisme is nog niet zo oud. Reagan heeft de eerste zaadjes geplant en Bin Laden voor het Amerikaanse karretje gespannen. Later werd hij geloosd en dit conflict tussen werkgever en werknemer leide tot 9/11 en tot waar we nu zijn. Zonder Reagan hadden we nu een rustige conservatieve moslimgemeenschap gehad die net als in de jaren '60 geen noemenswaardige negatieve rol speelde

quote:
Dit is zo'n klein en onbelangrijk punt dat slechts een fractie van de bevolking raakt. En dat staat op #1? Wat een lachertje.
De top is een kleine fractie. De middenklasse is aan het verdwijnen in de VS en de armere delen aan het groeien.

quote:
Volgens mij was het slecht onderbouwde starten van de Tweede Golfoorlog door George W. Bush erger dan al deze punten bij elkaar.
Bush ging op deze trein door.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 10-06-2016 17:59:20 ]
  vrijdag 10 juni 2016 @ 18:11:51 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162895231
Zowel republikeinen als democraten zien Warren Harding als de slechste president die er ooit is geweest.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Warren_G._Harding

https://en.m.wikipedia.or(...)of_the_United_States
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_162900950
"One of the worst..."
  vrijdag 10 juni 2016 @ 21:21:35 #22
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_162901391
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 21:11 schreef Beathoven het volgende:
"One of the worst..."
Ach, Nederlanders stemmen net zo.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_162901822
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 21:21 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ach, Nederlanders stemmen net zo.
Ik reageerde op de user voor mij, met wat er in dat wiki artikel staat.En dan zijn er natuurlijk twee factoren.. wat is subjectief de slechtste en wat is objectief de slechtste. Dat iemand als Bill Clinton b.v. door velen als een slechte president wordt gezien door z'n affaire met Lewinsky is natuurlijk wat anders dan een president die incompetent is en structureel z'n eigen land en een ander werelddeel kapot maakt. Kortom een presentatiefoutje is wat anders dan een regiefout.
pi_162902363
quote:
On August 11, 1984, United States President Ronald Reagan, while running for re-election, was preparing to make his weekly Saturday radio address on National Public Radio. At a sound check before the address, Reagan made the following joke to the radio technicians: "My fellow Americans, I'm pleased to tell you today that I've signed legislation that will outlaw Russia forever. We begin bombing in five minutes."
De machtigste man op aarde die grapjes maakt over het vermoorden van miljoenen mensen. ......
Heel slechte president..
Zo'n engerd vertrouw je toch niet meer?

Luister naar het fragment
https://en.wikipedia.org/wiki/We_begin_bombing_in_five_minutes

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 10-06-2016 22:02:28 ]
  vrijdag 10 juni 2016 @ 22:18:39 #25
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_162903575
In heel veel landen staat de middenklasse onder druk trouwens. In sommige landen misschien wat meer dan elders, maar het is de vraag in hoeverre het door Reagan komt. Ja, allicht dat hij de instigator is geweest tot een internationale propagandabeweging die overal dezelfde effecten hebben bewerkstelligd
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_162907521
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 21:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De machtigste man op aarde die grapjes maakt over het vermoorden van miljoenen mensen. ......
Heel slechte president..

triest idd

Reagan was een ramp, maar hij compenseerde het slechte beleid door de moppentapper uit te hangen en daarmee oogste hij kunstmatig z'n respect.

pi_162907576
quote:

:')
pi_162916560
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 12:25 schreef Vader_Aardbei het volgende:

Nee, ze waren goed voor de financiele sector indien je de bailouts voor vanzelfsprekend aanneemt, en ze waren goed voor een paar grote multinationals. Dat is wat anders dan goed voor ondernemers.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 11 juni 2016 @ 16:07:34 #29
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_162917821
#7: Drugs

quote:
quote:
Conservative parents' groups opposed to marijuana had helped to ignite the Reagan Revolution. Marijuana symbolized the weakness and permissiveness of a liberal society; it was held responsible for the slovenly appearance of teenagers and their lack of motivation. Carlton Turner, Reagan's first drug czar, believed that marijuana use was inextricably linked to "the present young-adult generation's involvement in anti-military, anti-nuclear power, anti-big business, anti-authority demonstrations." A public-health approach to drug control was replaced by an emphasis on law enforcement. Drug abuse was no longer considered a form of illness; all drug use was deemed immoral, and punishing drug offenders was thought to be more important than getting them off drugs. The drug war soon became a bipartisan effort, supported by liberals and conservatives alike. Nothing was to be gained politically by defending drug abusers from excessive punishment.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 11 juni 2016 @ 16:25:35 #30
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_162918319
quote:
Mooi onderbouwd stuk heb je geschreven. Zou je nog wat meer kunnen vertellen over waarom je het standpunt dat Reagan een beroerde president was en zijn manier van ambtsbekleden maatschappelijk en voor het m.o. erg schadelijk was zo belachelijk vindt?
pi_162918435
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 16:25 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Mooi onderbouwd stuk heb je geschreven. Zou je nog wat meer kunnen vertellen over waarom je het standpunt dat Reagan een beroerde president was en zijn manier van ambtsbekleden maatschappelijk en voor het m.o. erg schadelijk was zo belachelijk vindt?
Het gaat om die 6 zielige puntjes. Totaal niet serieus te nemen. (en dat dan objectief noemen _O-)

Vooral Reagan de schuld geven van Aids of het Midden-oosten is supertriest en tegelijkertijd ook weer supergrappig. Maar TS-kennende zal hij het wel echt menen/geloven. Dus vandaar 'mijn onderbouwing' = :') )

[ Bericht 7% gewijzigd door CynicusRomanticusRob op 11-06-2016 16:36:02 ]
pi_162927648
quote:

Onjuist, bijvoorbeeld de Clinton administratie was veel corrupter. En wat te denken van Harding?

quote:
Reaganomics zijn de reden dat de VS nog een grote rol van betekenis in de internationale markt speelt. Daar leek het eind jaren 70 namelijk niet op. Als er iets gewerkt heeft is het wel trickle-down economics.

quote:
Onzin, de unions zorgden juist voor een stagnerende arbeidsmarkt.

quote:
Hier zit wel een kern van waarheid in.

quote:
Carter en Nixon (dus Kissinger) zijn degenen die de involvement van de VS in het midden-oosten zijn begonnen. Onder Carter zijn de wapenleveranties aan de Taliban gestart.

quote:
Als je naar de echte statistieken kijkt, namen beiden juist af onder Reagan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2016 21:27:56 ]
pi_162927709
Zonder Reagan was de VS nu hoogstens de derde economische macht in de wereld.
  zaterdag 11 juni 2016 @ 21:39:11 #34
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_162928063
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 21:28 schreef JimmyDean het volgende:
Zonder Reagan was de VS nu hoogstens de derde economische macht in de wereld.
De status van Silicon Valley was er ook wel zonder Reagan geweest.

Apple is mede mogelijk gemaakt door de overheid, en de technologie waarin zij investeerden.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_162928226
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 21:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De status van Silicon Valley was er ook wel zonder Reagan geweest.

Apple is mede mogelijk gemaakt door de overheid, en de technologie waarin zij investeerden.
Alsof de economische boom van de 80s enkel door Apple komt :') Al is wat je beweert waar, dan is dat nog geen enkel argument hier. De economische groei werd veroorzaakt door de verlaging van belasting op arbeid en voor bedrijven. Dat is een feit, of socialisten het nu leuk vinden of niet.
  zaterdag 11 juni 2016 @ 21:55:33 #36
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_162928612
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 21:44 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Alsof de economische boom van de 80s enkel door Apple komt :') Al is wat je beweert waar, dan is dat nog geen enkel argument hier. De economische groei werd veroorzaakt door de verlaging van belasting op arbeid en voor bedrijven. Dat is een feit, of socialisten het nu leuk vinden of niet.
Het werd ook veroorzaakt door potverteren en de geldpers aanzetten
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_162929393
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 21:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het werd ook veroorzaakt door potverteren en de geldpers aanzetten
Mensen die Bernie steunen moeten eens goed kijken naar de VS en Europa in de jaren 70, daar zijn namelijk precies de maatregelen die zijn wensen jarenlang geimplementeerd.
  zaterdag 11 juni 2016 @ 22:36:08 #38
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_162930092
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 22:18 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Mensen die Bernie steunen moeten eens goed kijken naar de VS en Europa in de jaren 70, daar zijn namelijk precies de maatregelen die zijn wensen jarenlang geimplementeerd.
Er is gewoon vrij weinig bewijs voor dat de economische boom van de jaren 80 door de belastingverlagingen kwam. Dat is net zo'n mythe als dat hij de koude oorlog heeft gewonnen (lees het uitgebreide relaas van Van Rossem daarover).

Er is daarentegen heel veel bewijs dat de geldpers er iets mee van doen had, en ook zou Sillicon Valley net zo belangrijk zijn geworden zonder Reagan.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_162931386
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 22:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Er is gewoon vrij weinig bewijs voor dat de economische boom van de jaren 80 door de belastingverlagingen kwam. Dat is net zo'n mythe als dat hij de koude oorlog heeft gewonnen (lees het uitgebreide relaas van Van Rossem daarover).
Koude oorlog terzijde, het is puur logisch dat minder belasting voor bedrijven leidt tot meer geld voor innovatie en meer banen.

quote:
Er is daarentegen heel veel bewijs dat de geldpers er iets mee van doen had, en ook zou Sillicon Valley net zo belangrijk zijn geworden zonder Reagan.
Dat laatste staat nog te bezien, dat eerste is niet juist, aangezien reaganomics juist anti-inflatie was, die ook zwaar is afgenomen. De economische boom kwam uit de private sector.
pi_162931397
Het is juist ontzettend Keynesiaans om geld te gaan bijdrukken.
pi_162931629
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 21:27 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Onjuist, bijvoorbeeld de Clinton administratie was veel corrupter. En wat te denken van Harding?
feiten, koude nummers.

If we're talking pure numbers, there really isn't anything to argue about when it comes to which administration oversaw this country in the shadiest manner. Reagan wins that hands down. During his time in office, an astounding 138 members of his team were investigated, indicted, or convicted for their roles in various scandals.

cijfermatig wint de Reagan administratie het dus van Clinton en Harding, voor zover je van 'winnen' mag spreken. Welke men gevoelsmatig corrupter "vindt" is volgens mij niet heel erg relevant.

quote:
Reaganomics zijn de reden dat de VS nog een grote rol van betekenis in de internationale markt speelt. Daar leek het eind jaren 70 namelijk niet op. Als er iets gewerkt heeft is het wel trickle-down economics.
Deze miljonair legt het ons even haarfijn uit

quote:
Onzin, de unions zorgden juist voor een stagnerende arbeidsmarkt.
en dat blijkt uit?

[..]
quote:
Carter en Nixon (dus Kissinger) zijn degenen die de involvement van de VS in het midden-oosten zijn begonnen. Onder Carter zijn de wapenleveranties aan de Taliban gestart.
The Reagan Doctrine

Volgens mij beschrijft deze pagina alles wat men tegenwoordig fout aan Amerika vindt in de wereld.

The Reagan Doctrine was a strategy orchestrated and implemented by the United States under the Reagan Administration to overwhelm the global influence of the Soviet Union during the final years of the Cold War. While the doctrine lasted less than a decade, it was the centerpiece of United States foreign policy from the early 1980s until the end of the Cold War in 1991.
Under the Reagan Doctrine, the United States provided overt and covert aid to anti-communist guerrillas and resistance movements in an effort to "roll back" Soviet-backed communist governments in Africa, Asia, and Latin America. The doctrine was designed to diminish Soviet influence in these regions as part of the administration's overall Cold War strategy.

De impact onder Reagan was blijkbaar groter.

quote:
Als je naar de echte statistieken kijkt, namen beiden juist af onder Reagan.

Naar welke statistieken moeten we kijken? Ik zie ze niet bijgevoegd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 11-06-2016 23:24:45 ]
  zondag 12 juni 2016 @ 05:35:41 #42
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_162935887
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 21:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Heel slechte president..

Gewoon een goede grap.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_162937836
quote:
14s.gif Op zondag 12 juni 2016 05:35 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Gewoon een goede grap.
Als libertair moet je tegen massamoorden door staten zijn en tegen een staatshoofd met zijn vinger aan de atoomtrekker die grappig doet over het vermoorden van miljoenen mensen .
Je zakt wel door de mand als libertair.
  zondag 12 juni 2016 @ 12:00:27 #44
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_162939450
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 23:05 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Koude oorlog terzijde, het is puur logisch dat minder belasting voor bedrijven leidt tot meer geld voor innovatie en meer banen.

Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 12 juni 2016 @ 12:03:44 #45
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_162939531
Duidelijker plaatje

Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 12 juni 2016 @ 15:02:52 #46
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_162943860
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 23:05 schreef JimmyDean het volgende:
Dat laatste staat nog te bezien
Dit is prima leesvoer:
https://www.quora.com/Why-is-Silicon-Valley-so-anti-Republican
https://newrepublic.com/a(...)crush-silicon-valley

Dat Reagan een boom betekende voor Sillicon Valley en innovatie verdient wel wat uitleg
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_162953358
Lonen kunnen niet eeuwig stijgen. Sowieso worden die grafiekjes enorm scheefgetrokken door ze vanaf 1950 te laten beginnen.
pi_162973517
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 22:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

In de jaren 80 werd begonnen met het opmaken van het spaargeld van de 3 decennia ervoor, en werd het in de komende 2 decennia te verdienen geld ook maar alvast uitgegeven. Geen wonder dat je dan een flinke groei van het BBP hebt.

quote:
In essentie is Silicon valley de industrie van de zolderkamernerds. Die heeft dus niet zoveel last van de perverse travestie van het kapitalisme van Reaganomics. Het zijn de kapitaalintensieve industrien die leden en lijden onder het feit dat het geld niet beschikbaar was voor grote investeringen omdat ermee gespeculeerd moest worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 13 juni 2016 @ 21:01:39 #49
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_162986875
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 13:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

In de jaren 80 werd begonnen met het opmaken van het spaargeld van de 3 decennia ervoor, en werd het in de komende 2 decennia te verdienen geld ook maar alvast uitgegeven. Geen wonder dat je dan een flinke groei van het BBP hebt.

[..]

In essentie is Silicon valley de industrie van de zolderkamernerds. Die heeft dus niet zoveel last van de perverse travestie van het kapitalisme van Reaganomics. Het zijn de kapitaalintensieve industrien die leden en lijden onder het feit dat het geld niet beschikbaar was voor grote investeringen omdat ermee gespeculeerd moest worden.
Een aantal figuren hebben zich toen enorm ten koste van anderen verrijkt.

Natuurlijk heb je ook daar het populaire gelul dat armoede alleen in Afrika bestaat, maar aan het einde van Reagan zijn termijn lag het sterftecijfer en levensverwachting van inwoners in Harlem op een lager niveau dan in Bangladesh (geen onzin).

En de Republikeinen plus door grootkapitaal (gratis geld) gesponsorde denktanks zagen dat het goed was. Clinton deed er nog een schepje bovenop door de bijstand tot 5 jaar te maximeren (ga je hier ook krijgen; minfin sorteert voor op 50 miljard extra bezuinigingen)
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 13 juni 2016 @ 22:06:34 #50
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_162990506
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 10:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Als libertair moet je tegen massamoorden door staten zijn en tegen een staatshoofd met zijn vinger aan de atoomtrekker die grappig doet over het vermoorden van miljoenen mensen .
Je zakt wel door de mand als libertair.
Hij is een acteur die acteert. Dat is hoe mensen de president zien. Ik zie daar de humor wel van in maar ik ben dan ook geen zure socialist.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  maandag 13 juni 2016 @ 22:12:09 #51
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_162990882
Maar bij "nivelleren is een feest" of Cohen die de polonaise loopt slaan alle stoppen door
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_162991314
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:06 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Hij is een acteur die acteert. Dat is hoe mensen de president zien. Ik zie daar de humor wel van in maar ik ben dan ook geen zure socialist.
Nee je bent een zure rechtse bal die grapjes over massamoorden leuk vind.
En nog wel grapjes van de machtigste man op aarde met zijn vinger aan de nucleaire trekker.
Als je dat grappig vind....... dan ben je diep gezakt.
En zeker voor een libertair. Je maakt jezelf ongeloofwaardig als oprecht elke staat willen afwijzen of zo 'klein' mogelijk willen houden.
pi_162991797
De ergste ooit? Wat dacht je van Polk, FDR, GWB, LBJ, Lincoln, Obama en misschien wel de allerergste: Woodrow Wilson.

[ Bericht 2% gewijzigd door heiden6 op 13-06-2016 22:32:39 ]
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  maandag 13 juni 2016 @ 22:32:30 #54
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_162992127
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee je bent een zure rechtse bal die grapjes over massamoorden leuk vind.
En nog wel grapjes van de machtigste man op aarde met zijn vinger aan de nucleaire trekker.
Als je dat grappig vind....... dan ben je diep gezakt.
En zeker voor een libertair. Je maakt jezelf ongeloofwaardig als oprecht elke staat willen afwijzen of zo 'klein' mogelijk willen houden.
De hedendaagse ellebogenmaatschappij (gesubsidieerd ZZP-schap) creeert dit soort lieden. De masters of universe zien dat met genoegen aan.
Ik denk ook dat de hedendaagse waterkwaliteit, luchtkwaliteit en overdaad aan suikers en vetten wat met de mensen doet... suikers (HFCS) lokt kortzichtigheid, aggressie en egocentrisme uit.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 14 juni 2016 @ 20:42:36 #55
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163015414
Iets dat veel mensen niet weten maar best even genoemd kan worden: tijdens de 8 jaren Reagan groeide het lobbyistencircuit met een factor tien (herhaal: groei van 1000%). Dat is een hoop talent en geld dat op gaat aan het bewerken van ambtenaren en politici, cynisch gevormd talent welteverstaan. In 2014 was het inmiddels een industrie van 11 miljard dollar. Overigens groeide ook in de UK het lobbycircuit met 1000% in 14 jaar tijd. Dit geld was er dankzij de groeiende ongelijkheden en recordwinsten.
Het is niet op alle sectoren even invloedrijk geweest, maar vwb excessen kom je al snel uit bij de koude feiten zoals dat Amerikanen twee keer zo duur uit zijn met hun medicijnen als het eveneens hoogontwikkelde Oostenrijk.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')