Dat geeft men ook aan.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat dit soort lieden alles krijgen wat hun hartje begeert van hun ouders. Beetje "alles voor 't jong" mentaliteit, vrees ik, uit een soort compensatie.
Met dit soort gedrag is het trouwens niet vreemd dat je nergens komt.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:33 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Zo arm is men vaak niet. Iemand gaf die brommer al aan. Dat kost iets.
Vorige week werd op NPO2 een docu uitgezonden over een probleemwijk in Delft (geloof ik). Wellicht dat de mensen die daar wonen hun kroost alles willen geven, maar ik vrees dat hun inkomen dat simpelweg niet toe laat.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat dit soort lieden alles krijgen wat hun hartje begeert van hun ouders. Beetje "alles voor 't jong" mentaliteit, vrees ik, uit een soort compensatie.
Dit accepteer je ook niet als stagiaire. Dan wordt de kans op een baan ook kleiner.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Met dit soort gedrag is het trouwens niet vreemd dat je nergens komt.
Joh... no shitquote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:34 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dit accepteer je ook niet als stagiaire. Dan wordt de kans op een ban ook kleiner.
Een brommertje bezitten maakt niet dat je plots een paar treden stijgt op de sociaal-economische ladder.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:33 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het geeft geen vrijbrief aso gedrag te gaan vertonen.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vorige week werd op NPO2 een docu uitgezonden over een probleemwijk in Delft (geloof ik). Wellicht dat de mensen die daar wonen hun kroost alles willen geven, maar ik vrees dat hun inkomen dat simpelweg niet toe laat.
Volgens mij kunnen ze eea, lenig van geest zoals de islam met zich meebrengt, best in het reine brengen met hun geloof hoor. Ik bedoel er wordt ook gewoon gehoereerd in Saoudi-Arabië. Gewoon even trouwen met de hoer in kwestie voor één nacht, of één uur, en na de daad weer scheiden. Kost misschien een tientje meer.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:31 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hoeveel van die straattuigjongeren volgen de regels van de Koran dan? Ze drinken, er is drugs, ze hebben vrouwen, ze stelen, ze vechten, noem het maar op.
Hoogstens gaan ze een keertje in de week naar de Moskee en eten ze tijdens de ramadan wat minder, maar echt 'overtuigd moslim' zou ik ze niet willen noemen.
Dit dus. Als moslim zijnde hoor je mensen met respect te behandelen. Hun doen het totaal het omgekeerde. En dat staat nog los van het drinken, gokken, stelen ect. Houden ze hun zelf voor de gek? Of houden ze ons voor de gek? Het is eigenlijk gewoon lachwekkend als je er zo over nadenkt.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:31 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hoeveel van die straattuigjongeren volgen de regels van de Koran dan? Ze drinken, er is drugs, ze hebben vrouwen, ze stelen, ze vechten, noem het maar op.
Hoogstens gaan ze een keertje in de week naar de Moskee en eten ze tijdens de ramadan wat minder, maar echt 'overtuigd moslim' zou ik ze niet willen noemen.
Er zijn hele volksstammen die het met weinig geld wel goed doen. Geen excuus dus.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een brommertje bezitten maakt niet dat je plots een paar treden stijgt op de sociaal-economische ladder.
Die rijden dan ook niet op dit soort scootertjes rond.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vorige week werd op NPO2 een docu uitgezonden over een probleemwijk in Delft (geloof ik). Wellicht dat de mensen die daar wonen hun kroost alles willen geven, maar ik vrees dat hun inkomen dat simpelweg niet toe laat.
Normale moslims doen er ook niet moeilijk over. Soms.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:36 schreef nick202 het volgende:
[..]
Dit dus. Als moslim zijnde hoor je mensen met respect te behandelen. Hun doen het totaal het omgekeerde. En dat staat nog los van het drinken, gokken, stelen ect. Houden ze hun zelf voor de gek? Of houden ze ons voor de gek? Het is eigenlijk gewoon lachwekkend als je er zo over nadenkt.
Het geeft aan dat men niet arm is.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:38 schreef Yasmin23 het volgende:
Vespa's zijn echt duur. Dus mensen met een Vespa zijn geen sloeber. Ze hadden dan ook voor een Chinees merk kunnen gaan. Sowieso doet het er niet zo veel toe.
Doet er wel toe als je zegt dat dit allemaal jongeren zijn uit de onderlaag. Dat is helemaal niet waar dus.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:38 schreef Yasmin23 het volgende:
Vespa's zijn echt duur. Dus mensen met een Vespa zijn geen sloeber. Ze hadden dan ook voor een Chinees merk kunnen gaan. Sowieso doet het er niet zo veel toe.
Ik ken een aantal moslims die er wel aan houden. Daarmee wil ik zeggen dat ik niet iedereen van de moslims over 1 kam scheer. Maar wat ik wel merk is dat het voornamelijk de oudere generatie is die hun geloof serieus nemen.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:38 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Normale moslims doen er ook niet moeilijk over. Soms.
En toch zijn het de Marokkanen die oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit, terwijl er veel meer NL paupers zijn.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:31 schreef KoosVogels het volgende:
En dan constateer je dat het voornamelijk de 'armen' zijn die op het verkeerde pad gaan.
Het is hetzelfde bij Joden. De nieuwe generatie is echt niet meer zo bezig hier met het geloof. Alleen zijn die meestal wel succesvol.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:40 schreef nick202 het volgende:
[..]
Ik ken een aantal moslims die er wel aan houden. Daarmee wil ik zeggen dat ik niet iedereen van de moslims over 1 kam scheer. Maar wat ik wel merk is dat het voornamelijk de oudere generatie is die hun geloof serieus nemen.
Dat geldt alleen jegens andere moslims. De barmhartigheid geldt niet jegens niet-moslims. Er staan genoeg teksten in de Koran die dit voorschrijven, en dat praat hun criminele gedrag goed in hun ogen.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:36 schreef nick202 het volgende:
[..]
Dit dus. Als moslim zijnde hoor je mensen met respect te behandelen. Hun doen het totaal het omgekeerde. En dat staat nog los van het drinken, gokken, stelen ect. Houden ze hun zelf voor de gek? Of houden ze ons voor de gek? Het is eigenlijk gewoon lachwekkend als je er zo over nadenkt.
Ik beweer ook nergens dat alle armen crimineel zijn. Alleen dat de meeste criminaliteit uit die hoek komt.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:36 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Er zijn hele volksstammen die het met weinig geld wel goed doen. Geen excuus dus.
Wilde al zeggen ik heb nooit een brommer gehad want wie ging dat betalen. Had pas op mijn 28ste ofzo een eigen auto.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:33 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je hier de absolute en relatieve cijfers niet door elkaar haalt?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:40 schreef Woelwater het volgende:
[..]
En toch zijn het de Marokkanen die oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit, terwijl er veel meer NL paupers zijn.
Kan natuurlijk zijn dat ze verkeerde keuzes maken. Dus schulden opbouwen en dan toch een Vespa aanschaffen. Ja zijn ze dan arm?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Doet er wel toe als je zegt dat dit allemaal jongeren zijn uit de onderlaag. Dat is helemaal niet waar dus.
Ik beweer dan ook nergens dat mensen met geld niet crimineel kunnen worden. Het ging er even om dat de meeste criminaliteit voortkomt uit de hoek van de armlastigen.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:38 schreef Yasmin23 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |