abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162889122
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik beweer ook nergens dat alle armen crimineel zijn. Alleen dat de meeste criminaliteit uit die hoek komt.
Weinig relevant in dit verhaal. Dit is gewoon dom tuig van de straat dat je vaker ziet.
pi_162889124
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:42 schreef agter het volgende:
Die Vespa is wellicht ook maar gewoon gestolen.
Zou kunnen ja of geleend. Maar ik zie er genoeg met een Vespa. Vaak ook nog hele mooie :P
pi_162889148
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik beweer dan ook nergens dat mensen met geld niet crimineel kunnen worden. Het ging er even om dat de meeste criminaliteit voortkomt uit de hoek van de armlastigen.
Ja maar dat is niet zo vreemd toch? Probleem met deze jongens is dat ze zich gewoon niet kunnen gedragen.
pi_162889150
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:41 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Wilde al zeggen ik heb nooit een brommer gehad want wie ging dat betalen. Had pas op mijn 28ste ofzo een eigen auto.
Op die leeftijd had ik een tweedehands fiets. Ik weet uberhaupt niet hoe bepaalde jongeren nu aan spullen komen.
pi_162889156
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:43 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Weinig relevant in dit verhaal. Dit is gewoon dom tuig van de straat dat je vaker ziet.
Waarom ik het naar voren breng, is omdat in dit soort topic al snel een 'alle Marokkanen zijn crimineel'-sfeer ontstaat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_162889164
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.

Maar men staart zich hier vaak blind op de nationaliteit van de daders. 'Altijd weer die Marokkanen', wordt dan gezegd. Maar je kunt dus ook naar de sociaal-economische positie kijken. En dan constateer je dat het voornamelijk de 'armen' zijn die op het verkeerde pad gaan.
Ook als je corrigeert voor opleidingsniveau en sociaal-economische positie is er nog steeds sprake van een oververtegenwoordiging:

quote:
De laatste keer dat het CBS uitgebreid onderzoek publiceerde naar criminaliteit onder allochtonen, was het 'Jaarrapport Integratie' uit december 2012. Daarin staat onder andere:

Mensen van Marokkaanse herkomst werden in 2010 22 keer zo vaak als autochtonen verdacht van 'vermogensdelicten met geweld' (waaronder overvallen met geweld). Voor mensen van Antilliaanse herkomst is dit overigens 23,9 keer.
Van de jongens van Marokkaanse herkomst die in 1984 zijn geboren, werd 61,4 procent tussen 1996 (toen ze 12 werden) en 2010 één of meer keren van een misdrijf verdacht. Onder jongens van autochtone herkomst is dat 24,8 procent.
"Sinds 2005 neemt het aandeel verdachte minderjarige allochtonen verder toe ten opzichte van autochtonen. Dit geldt vooral voor Antillianen en Marokkanen. Marokkaanse minderjarigen werden in 2010 vijfmaal zo vaak verdacht als autochtone minderjarigen."
"Over een periode van tien jaar is de oververtegenwoordiging van het aandeel allochtone verdachten ten opzichte van autochtone verdachten redelijk stabiel gebleven. Onder Marokkanen en Antilianen is het een tijd lang afgenomen maar sinds 2008 weer sterk toegenomen."

4. Komt dit niet gewoon omdat jongeren van Marokkaanse herkomst een achterstandspositie hebben?

Daar zijn de onderzoekers in het 'Jaarrapport Integratie 2012' ook benieuwd naar. Het is bekend dat mensen met een zogenoemde 'lage sociaal-economische status' vaker verdacht worden van criminaliteit.

Daarom hebben zij de criminaliteitscijfers gecorrigeerd. "Na correctie voor verschillen in sociaaleconomische achtergrond neemt de criminele oververtegenwoordiging onder alle herkomstgroepen af, maar verdwijnt niet helemaal. Marokkanen en Antillianen worden ook na correctie nog steeds twee keer vaker verdacht van een misdrijf dan autochtonen.", schrijven zij.

Onder mensen van Turkse herkomst zijn de verschillen met autochtonen na de toegepaste correctie verdwenen, of minder geworden dan 100 procent. Maar bij mensen van Marokkaanse herkomst is dat dus niet zo.

Met name mensen tussen de 18 en 38 uit de tweede generatie van Marokkaanse herkomst blijven oververtegenwoordigd: zij worden meer dan 3 keer zo vaak verdacht als vergelijkbare autochtonen.

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-er-onder-marokkanen
pi_162889178
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:44 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ook als je corrigeert voor opleidingsniveau en sociaal-economische positie is er nog steeds sprake van een oververtegenwoordiging:

[..]

Dat kan.

Verandert niets aan mijn stelling.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_162889179
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom ik het naar voren breng, is omdat in dit soort topic al snel een 'alle Marokkanen zijn crimineel'-sfeer ontstaat.
Dat is gewoon typisch fok. Boeit mij echt weinig waar hun ouders vandaan komen.
pi_162889183
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Datis niet het geval. Men is het relatief gezien wel vaak.
pi_162889209
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:44 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dat is gewoon typisch fok. Boeit mij echt weinig waar hun ouders vandaan komen.
Het is van belang als je een oplossing zoekt.
pi_162889216
quote:
Jij en TS lopen echt een week achter he? Staan al honderd-en-een plaatjes van ze op Dumpert met naam en toenaam en dat filmpje is ook oud.

Wat een vervelende lui trouwens, jammer dat dat raadslid ze niet gewoon omgooide.
pi_162889235
Waar zijn ze nu?
Make my day!
pi_162889256
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:46 schreef agter het volgende:
Waar zijn ze nu?
Gewoon thuis waarschijnlijk. Niets aan de hand.
pi_162889270
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:45 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het is van belang als je een oplossing zoekt.
Ja weet dat mensen hier vaak gedrag aan afkomst proberen te linken of zelfs een dubbel paspoort. Zag ik ook al voorbij komen in dit topic. Dubbele nationaliteit afschaffen en ze zullen vast anders gaan gedragen...
pi_162889274
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:41 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Kan natuurlijk zijn dat ze verkeerde keuzes maken. Dus schulden opbouwen en dan toch een Vespa aanschaffen. Ja zijn ze dan arm?
Ja, in Den Haag hebben ze het plan om hun schulden dan af te lossen op voorwaarde dat ze serieus een baan zoeken.
Punt is dat materiële welvaart voor die jonge moslims heel belangrijk is. Kapseltje van 100 ¤, broekje van 150 ¤, bontkraagjasje van 250 ¤. Voor een deel is dit compensatie tov de eerste generaties, die het qua materiële welvaart heel rustig aan deden, alles goedkoop, goedkoop, goedkoop om zoveel mogelijk geld te kunnen opsturen. Na de gezinshereniging heeft de mentaliteit die welvaart gelijk stelt met in de gunst staan van God/Allah de overhand gekregen. Het lijkt wel een beetje op de gereformeerde mentaliteit in wezen. Je ziet het trouwens in heel NL wel, want NL heeft, welk geloof je oorspronkelijk ook aanhing, ook wel een beetje de protestantse klap van de molen gekregen.
I´m back.
pi_162889300
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:47 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja weet dat mensen hier vaak gedrag aan afkomst proberen te linken of zelfs een dubbel paspoort. Zag ik ook al voorbij komen in dit topic. Dubbele nationaliteit afschaffen en ze zullen vast anders gaan gedragen...
Dat zie ik anders. Er is duidelijk wel iets mis met bepaalde Marokkanen.
pi_162889323
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, in Den Haag hebben ze het plan om hun schulden dan af te lossen op voorwaarde dat ze serieus een baan zoeken.
Punt is dat materiële welvaart voor die jonge moslims heel belangrijk is. Kapseltje van 100 ¤, broekje van 150 ¤, bontkraagjasje van 250 ¤. Voor een deel is dit compensatie tov de eerste generaties, die het qua materiële welvaart heel rustig aan deden, alles goedkoop, goedkoop, goedkoop om zo veel geld te kunnen opsturen. Na de gezinshereniging heeft de mentaliteit die welvaart gelijk stelt met in de gunst staan van God/Allah de overhand gekregen. Het lijkt wel een beetje op de gereformeerde mentaliteit in wezen. Je ziet het trouwens in heel NL wel, want NL heeft, welk geloof je oorspronkelijk ook aanhing, ook wel een beetje de protestantse klap van de molen gekregen.
Die dingen zijn niet typisch voor jonge moslims? Dit zie je overal. Kinderen van ouders die het stukken beter doen willen ook een Vespa omdat iedereen op school ook zo'n ding heeft.
pi_162889327
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:44 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

[..]

Valt wel mee, als we dit rapport uit 2014 mogen geloven:

https://www.piresearch.nl(...)riminaliteit+van.pdf

Etniciteit speelt geen rol, maar opvoeding wel. Ook vriendennetwerken blijken veel invloed te hebben.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_162889330
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Punt is dat materiële welvaart voor die jonge moslims heel belangrijk is. Kapseltje van 100 ¤, broekje van 150 ¤, bontkraagjasje van 250 ¤. Voor een deel is dit compensatie tov de eerste generaties, die het qua materiële welvaart heel rustig aan deden, alles goedkoop, goedkoop, goedkoop om zoveel mogelijk geld te kunnen opsturen. Na de gezinshereniging heeft de mentaliteit die welvaart gelijk stelt met in de gunst staan van God/Allah de overhand gekregen. Het lijkt wel een beetje op de gereformeerde mentaliteit in wezen. Je ziet het trouwens in heel NL wel, want NL heeft, welk geloof je oorspronkelijk ook aanhing, ook wel een beetje de protestantse klap van de molen gekregen.
Het is vaak erg oppervlakkig.
pi_162889337
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:48 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat zie ik anders. Er is duidelijk wel iets mis met bepaalde Marokkanen.
Ja bepaalde Marokkanen. Zeg je goed. Net zoals dat er iets mis is met bepaalde Nederlanders, Fransen. Duitsers en Nigerianen.
pi_162889352
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:49 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Die dingen zijn niet typisch voor jonge moslims? Dit zie je overal. Kinderen van ouders die het stukken beter doen willen ook een Vespa omdat iedereen op school ook zo'n ding heeft.
Ja, is ook typisch protestant-gristelijke predestinatieleer. En ook de RK'ers hebben die mentaliteit overgenomen. Uit Brabant komt die leuze ook: "alles voor 't jong".
I´m back.
pi_162889357
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:49 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het gaat nu over de groep waar het mis gaat. In het geheel krijgt men soms te veel. Bij ons ook.
pi_162889371
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, is ook typisch protestant-gristelijke predestinatieleer. En ook de RK'ers hebben die mentaliteit overgenomen. Uit Brabant komt die leuze ook: "alles voor 't jong".
Of is dat niet gewoon iets natuurlijks? Er graag bij willen horen?
pi_162889381
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:50 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja bepaalde Marokkanen. Zeg je goed. Net zoals dat er iets mis is met bepaalde Nederlanders, Fransen. Duitsers en Nigerianen.
Als de groep groot is is er groter probleem.
pi_162889385
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:49 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het is vaak erg oppervlakkig.
Ja, in wezen wel natuurlijk, in de zin dat een andere protestantse leerstelling ook weer leert: ijdelheid, ijdelheid, alles is ijdelheid.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')