lekker man, nu begint het echte werkquote:
Goed gedaan. Wederom de bekende SMIDSY (Sorry Mate I Didn't See You).quote:Op donderdag 6 oktober 2016 13:54 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
lekker man, nu begint het echte werk
Had dinsdag nog een leuk momentje trouwens, reed op de weg naar Langevelderslag, stukje van misschien een 1 kilometer, maar met prachtige lange bochten en hoogteverschil door de duinen. Laatste stukje rij je langs een grote parkeerplaats dus daar rem ik altijd flink af tot 50 ongeveer. Zag nu ook een vent mijn kant op kijken die de weg op wilde draaien, maar ik dacht hou hem toch maar even in de gaten. En ja hoor, terwijl hij mij recht aan kijkt rijdt hij half mijn weghelft op waardoor ik flink moest uitwijken
Long story short, AVB heeft me uit de brand geholpen
ja daar ben ik sinds ik mijn bewijs heb gehaald altijd zeer actief mee bezig, altijd jezelf zo positioneren zodat iedereen je kan zien, in achteruitkijkspiegels positioneren, dat soort werk. Heb hier ook een heel mooi boek liggen voor de juiste rijtechniek, maar vooral voor een veilige rijtechniek. Daar heb ik wel het een en ander uit opgepikt gelukkigquote:Op vrijdag 7 oktober 2016 15:55 schreef Vallon het volgende:
[..]
Goed gedaan. Wederom de bekende SMIDSY (Sorry Mate I Didn't See You).
Onhoudt die ervaring goed en ga er gewoon vanuit dat koekblikken je onbedoeld uit je zadel willen vegen. Altijd, ook wanneer je voorrang hebt en zelfs het stoplicht voor jou op groen staat.
Het is soms opvallend wanneer je ergens tuft... je weet zeker dat ze je hebben gezien, ze staren je zelfs aan en dan nog hoppa... omdat het kan. Wat helpt, ook zonder motor, is naast ver vooruit kijken , jezelf een gedrag aanleren dat je altijd een optie/uitwijk mogelijkheid hebt. Is die er net. stop dan mits veilig of zo als mijn instructeur destijds zei, gas er op en wegwezen.
Hoe heet het boek?quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 16:46 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
ja daar ben ik sinds ik mijn bewijs heb gehaald altijd zeer actief mee bezig, altijd jezelf zo positioneren zodat iedereen je kan zien, in achteruitkijkspiegels positioneren, dat soort werk. Heb hier ook een heel mooi boek liggen voor de juiste rijtechniek, maar vooral voor een veilige rijtechniek. Daar heb ik wel het een en ander uit opgepikt gelukkig
Sport Riding Techniques van Nick Ienatsch. Kost gebruikt een tientje bij Amazon en is wat mij betreft zeker de moeite waard. In combinatie met A Twist of the Wrist heb je dan gauw een goede basis om op voort te bordurenquote:
Bedankt!quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 17:08 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
Sport Riding Techniques van Nick Ienatsch. Kost gebruikt een tientje bij Amazon en is wat mij betreft zeker de moeite waard. In combinatie met A Twist of the Wrist heb je dan gauw een goede basis om op voort te borduren
Idd, actief rijden wil ook zeggen dat je actief bent om te voorkomen dat je plat gaat en wanneer je plat gaat dit zo goed mogelijk uitvoert....quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 16:46 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
ja daar ben ik sinds ik mijn bewijs heb gehaald altijd zeer actief mee bezig, altijd jezelf zo positioneren zodat iedereen je kan zien, in achteruitkijkspiegels positioneren, dat soort werk. Heb hier ook een heel mooi boek liggen voor de juiste rijtechniek, maar vooral voor een veilige rijtechniek. Daar heb ik wel het een en ander uit opgepikt gelukkig
zie mijn post hierboven Dat acteerwerk is echt om te huilen, maar boek plus video maakt een boel duidelijkquote:Op vrijdag 7 oktober 2016 19:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
Idd, actief rijden wil ook zeggen dat je actief bent om te voorkomen dat je plat gaat en wanneer je plat gaat dit zo goed mogelijk uitvoert....
Zelf leer(de) ik veel van "Twist of the Wrist" van Keith Code wat een aanrader is nadat je je A hebt behaald, niet meer bezig bent met de motor zelf en meer wil weten om rijvaardigheid op/uit te bouwen.
Een wheelie maken is niet moeilijk maar een bocht echt werkelijk perfect nemen is mij nog niet gelukt..... er is altijd wel wat te verbeteren.
Zal vast wel en nog vaker voorbij zijn gekomen. Niet voor wannabees maar voor elke motor newbie die open staat voor serieuze (goede) beheersing van je motor.
Het boek is is nog beter omdat je dan leest wat je (nog, niet) doet.
Last but not least... blijf altijd aardig en zelfs wanneer anderen dat op de weg niet zijn, blijf vriendelijk & beheerst. Er komt een dag dat je er blij om zult zijn.
Idd.. smidsy... het blijven motorrijders en die moet je niet vragen om er nog 's gelikt uit te zien.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 19:30 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
zie mijn post hierboven Dat acteerwerk is echt om te huilen, maar boek plus video maakt een boel duidelijk
Tegen die auto aanrijden dan maar. Beetje vreemde uitspraak van je instructeur vind ik Remmen is misschien beter, maar wie zegt dat dat altijd kan en of je in je reflex ook goed kan remmenquote:Op vrijdag 7 oktober 2016 19:48 schreef PleadingTheFifth het volgende:
(Lichtjes) slalommen om een 'SMIDSY' te voorkomen vond een instructeur die ik sprak maar niets; hoe pakken jullie dat aan?
Gewoon goed kijken. Dat slalommen an sich is al risicovolquote:Op vrijdag 7 oktober 2016 19:48 schreef PleadingTheFifth het volgende:
(Lichtjes) slalommen om een 'SMIDSY' te voorkomen vond een instructeur die ik sprak maar niets; hoe pakken jullie dat aan?
Zomaar slalommen is imho vragen om (verkeerde) aandacht wat leidt tot irritatie. Komend vanaf een zand/grindpad wil ik meestal wel even de korte slalom overdoen om steentjes uit de bandgroeven weg te werken.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 19:48 schreef PleadingTheFifth het volgende:
(Lichtjes) slalommen om een 'SMIDSY' te voorkomen vond een instructeur die ik sprak maar niets; hoe pakken jullie dat aan?
Ik wil het ook wel weten. Blijkbaar heeft 'ene Nero' dit type examen succesvol afgerond; we zouden het aan hem kunnen vragen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 20:31 schreef Amoeba het volgende:
PTA / Combi praktijk examen A (CBR)
Zal het hier ook eens proberen
Ja Nero hangt geloof ik wel eens rond in het motorclubtopic, vraag het me eigenlijk ook wel af hoewel ik nog niet zo ver ben.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:37 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Ik wil het ook wel weten. Blijkbaar heeft 'ene Nero' dit type examen succesvol afgerond; we zouden het aan hem kunnen vragen.
Welke 'A2-geschikte' motor kan je aanraden?
Als mijn budget toereikend was had ik een CBR500 aangeschaft, in ieder gevalquote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:41 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
Ja Nero hangt geloof ik wel eens rond in het motorclubtopic, vraag het me eigenlijk ook wel af hoewel ik nog niet zo ver ben.
Een geschikte motor is compleet afhankelijk van je budget, dus begin daar maar eens mee
Voor rond de 1000 euro kan je een cb500 rijden, betrouwbaar als geen ander en nog sexy ook. Die heb je ook met volle kuip overigensquote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:47 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Als mijn budget toereikend was had ik een CBR500 aangeschaft, in ieder geval
Lijkt me een leuke voor een beginner zoals ik.
Ik vraag me af of ik voor pak 'm beet 1000,- iets betrouwbaars kan rijden.
Mijn CB500 was 1250 en heeft me tot nu toe nog niet laten staan. Een ruime 4000km op de klok gezet sinds maart en de teller staat nu op 46000.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:47 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Als mijn budget toereikend was had ik een CBR500 aangeschaft, in ieder geval
Lijkt me een leuke voor een beginner zoals ik.
Ik vraag me af of ik voor pak 'm beet 1000,- iets betrouwbaars kan rijden.
Volle kuip is het 'tegenovergestelde' van 'naked', neem ik aan? Valt er wat te zeggen met betrekking tot 'naked' en comfort?quote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:51 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Voor rond de 1000 euro kan je een cb500 rijden, betrouwbaar als geen ander en nog sexy ook. Die heb je ook met volle kuip overigens
Met een naked zit je met je bakkes vol in de wind, met een kuip zit je ietsjes meer beschut. Tenzij je voor model badkuip gaat, zoals een Pan European, maar dan kun je net zo goed direct een vrachtwagen kopenquote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:55 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Volle kuip is het 'tegenovergestelde' van 'naked', neem ik aan? Valt er wat te zeggen met betrekking tot 'naked' en comfort?
Bedankt voor de informatie, in ieder geval.
met kuipquote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:55 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Volle kuip is het 'tegenovergestelde' van 'naked', neem ik aan? Valt er wat te zeggen met betrekking tot 'naked' en comfort?
Bedankt voor de informatie, in ieder geval.
Ja die Yamaha XJ6 van de rijschool vind ik daarom niet zo fijn op de snelweg. Ik weeg maar 50 kilo en dat wil niet zo goed met 130 km/u.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:59 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Met een naked zit je met je bakkes vol in de wind, met een kuip zit je ietsjes meer beschut. Tenzij je voor model badkuip gaat, zoals een Pan European, maar dan kun je net zo goed direct een vrachtwagen kopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |