abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165974074
Heren,

Ik ben nu twee jaar in het bezit van rijbewijs A2. Nu heb ik bij het CBR een praktijkexamen A aan laten vragen, omdat ik 22 ben en twee jaar A2 heb mag ik nu rechtstreeks A halen d.m.v. één combi-praktijkexamen. Dit houdt o.a. in dat ik dus géén theorie- en AVB-examen hoef te doen.

Nu kan ik niet echt vinden wat een examinator nu gaat toetsen tijdens zo'n combi-examen. Het is in ieder geval een regulier AVD examen met daarbij extra aandacht voor de bijzondere verrichtingen. Weet iemand toevallig welke dat zijn? Het lijkt me een deelverzameling van die op een regulier AVB examen getoetst worden, met name een noodstop of snelle slalom lijkt me niet zo toepasselijk op de openbare weg.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 19:51:27 #2
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_165975813
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 18:00 schreef Amoeba het volgende:
Heren,

Ik ben nu twee jaar in het bezit van rijbewijs A2. Nu heb ik bij het CBR een praktijkexamen A aan laten vragen, omdat ik 22 ben en twee jaar A2 heb mag ik nu rechtstreeks A halen d.m.v. één combi-praktijkexamen. Dit houdt o.a. in dat ik dus géén theorie- en AVB-examen hoef te doen.

Nu kan ik niet echt vinden wat een examinator nu gaat toetsen tijdens zo'n combi-examen. Het is in ieder geval een regulier AVD examen met daarbij extra aandacht voor de bijzondere verrichtingen. Weet iemand toevallig welke dat zijn? Het lijkt me een deelverzameling van die op een regulier AVB examen getoetst worden, met name een noodstop of snelle slalom lijkt me niet zo toepasselijk op de openbare weg.
waarschijnlijk krijg je een 218 pk tweecilinder ter beschikking en moet je domweg een uur lang klaverbladracen. Als je terugkomt zonder schaafwonden en met een hele motor en afgesleten kniepads ben je geslaagd en krijg je meteen ook een racelicentie.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 16 oktober 2016 @ 10:40:55 #3
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_165984950
quote:
3s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 19:51 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

waarschijnlijk krijg je een 218 pk tweecilinder ter beschikking en moet je domweg een uur lang klaverbladracen. Als je terugkomt zonder schaafwonden en met een hele motor en afgesleten kniepads ben je geslaagd en krijg je meteen ook een racelicentie.
_O_
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_165985412
quote:

[..]

Geen Kawa H2R rijden :') :')

Maximum vermogen
228 kW {310 PK} / 14.000 tpm
Maximum koppel Nm
165 Nm
Maximum vermogen met RAM air
240 kW {326 PK} / 14.000 tpm

Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_165986188
quote:

[..]

Hier in Eindhoven hebben we daar gewoon Flight Forum voor.

pi_165987707
Dit is echt het enige wat ik erover kon vinden, een nieuwsartikel uit de prehistorie. :')

https://www.cbr.nl/cbrinfo.pp?newsid=840
pi_166007330
Geen ervaring mee maar ik kan me voorstellen dat je bv wegrijden uit een parkeervak, halve draai, stapvoets rijden en precisiestop zou moeten doen tijdens zo'n examen. De dingen die je in de praktijk dus wel eens tegenkomt. (niet van die domme dingen als langzame slalom bv :') )
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_166059630
Heb je het al bij het CBR zelf nagevraagd? Het lijkt me toch dat zij daar het beste antwoord op hebben.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_166063725
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 16:09 schreef Tunafish het volgende:
Heb je het al bij het CBR zelf nagevraagd? Het lijkt me toch dat zij daar het beste antwoord op hebben.
Ik heb morgen examen dus ik ga het horen.
pi_166078638
Zo gehaald. Onderweg krijg je 2 AVB opdrachten, straatje keren en parkeren aan de hand in mijn geval.

Daarna de kom uit en de bossen in, nog een stukje toeren. Allemaal niet zo spannend.
pi_166079344
quote:
10s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 12:08 schreef Amoeba het volgende:
Zo gehaald. Onderweg krijg je 2 AVB opdrachten, straatje keren en parkeren aan de hand in mijn geval.

Daarna de kom uit en de bossen in, nog een stukje toeren. Allemaal niet zo spannend.
straatje in een keer keren of mocht je paar keer steken? Gefeliciteerd in ieder geval, al een andere brommer op het oog? :)
pi_166080119
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 12:45 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

straatje in een keer keren of mocht je paar keer steken? Gefeliciteerd in ieder geval, al een andere brommer op het oog? :)
Ineens natuurlijk. En nee, nog niet
pi_166080181
Sinds die avb 10 jaar geleden heb ik nooit meer met de hand geparkeerd of een halve draai gemaakt.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_166080622
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 13:28 schreef Beach het volgende:
Sinds die avb 10 jaar geleden heb ik nooit meer met de hand geparkeerd of een halve draai gemaakt.
Ik parkeer altijd aan de hand. Halve draai heb ik nooit meer gedaan. Hopelijk kun je er niet op zakken, want ik wil van de zomer ook een keer op voor m'n overgangsexamen.
Your opinion of me is none of my business.
pi_166080802
Heb een maand of twee geleden nog een halve draai moeten doen, ging maar net. Als mijn instructeur erbij had gestaan, zou het huilen en uitbreken :') ;(
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_166081192
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 13:56 schreef Tunafish het volgende:
Heb een maand of twee geleden nog een halve draai moeten doen, ging maar net. Als mijn instructeur erbij had gestaan, zou het huilen en uitbreken :') ;(
Vriendin en ik moesten de eerste les na het halen van ons AVB straatje keren ivm een afzetting. We zijn demonstratief afgestapt, hebben aan de hand de motor gekeerd, elkaar een high-five gegeven en zijn weer opgestapt. Onderwijl tetterde de instructeur ons in het oor dat we hiervoor juist dat hele examen gehaald hadden. _O-
Your opinion of me is none of my business.
pi_166081455
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 13:49 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ik parkeer altijd aan de hand. Halve draai heb ik nooit meer gedaan. Hopelijk kun je er niet op zakken, want ik wil van de zomer ook een keer op voor m'n overgangsexamen.
Gewoon paar uurtjes les vantevoren en even die dingen herhalen. Het is niet lastig ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')