abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162859478
Mijn praktijk heeft 2 vk's, maar die werken caseload gericht, dus een hele grote kans dat ik ook echt mijn eigen vk tref. Heb met haar ook de meeste (bijna alle) afspraken en afspraken duren daar standaard 20 minuten, al trekt ze voor mij vaak een uur uit. Echt heel fijn, Hier dus wel echt een band opgebouwd.

Mijn vorige vk was ook een praktijk van 5 vk's. Daar stond ik iedere keer met een minuut of 5-10 weer buiten, zag ik de laatste vk pas in mijn kraambed. Voelde me daar toch een stuk minder prettig, achteraf.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_162859602
Goedemorgen! 38 weken vandaag.

Hier 3 vk's, heb er al twee bij mijn eerdere bevallingen meegemaakt. Allebei helemaal prima en nr 3 lijkt me ook heel prettig, dus geen voorkeur ofzo hier. Sta trouwens ook altijd met 5 a 10 minuten weer buiten :D . Maar ook dat vind ik prima.

Vorige keer had ik wel een stagiaire tijdens de bevalling, dat vond ik minder prettig. Dus dat wil ik niet meer nu.
pi_162859687
Ik had vorige keer een awkward moment van tien seconden toen de piepjonge nieuwe vk ineens ging kijken of ik al ontsluiting had, ik vond dat wel een overgang van de gesprekjes naar de overgave van een bevalling. Maar eigenlijk was ik helemaal niet echt met andere mensen bezig..

Toch heb ik het zo getroffen met de mensen de hele bevalling (in het ziekenhuis ook). Ze lieten me precies genoeg met rust en hielden me ook genoeg op de hoogte en hadden het ook leuk samen, waren heel ontspannen en maakten grapjes. Ze voelden heel goed aan wat ik prettig vond, of ik kwam toevallig bij de goede mensen terecht. En het waren er best veel. Ik heb sindsdien wel van bevallingen gehoord waar dat niet zo was en waar echt ongepaste of precies de verkeerde dingen werden gezegd, en daar kan ik me wel heel goed van voorstellen dat het je ervaring heel negatief kan beļnvloeden. Dus als je je eigen vk heel fijn vindt en die kan bij je blijven, dan snap ik dat je daar blij mee bent!
pi_162859689
5-10 minuten is ook wel weinig marjolijntje. Ik zou dan ook geen band met iemand op kunnen bouwen.
Bij ons is het standaard een half uur en dat vliegt al voorbij.
Bij de zwangerschap van Mats was er een inval die ik echt niet aan mijn bed wilde. Ik had er gewoon geen klik mee en vertrouwen in. Ik vind het altijd lastig om de leiding aan een ander te geven en bij haar kon ik dat ook echt niet.
Gelukkig zit er nu een andere. Ik heb haar nog niet gezien maar wel aan de telefoon gehad en ze klonk wel als iemand die mij door de bevalling heen kan loodsen.
pi_162859710
Mijn vorige vk was echt lopende band werk, en dan alsnog regelmatig een half uur uitlopen.. :X
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_162859828
Ik weet ook dat het heel anders kan zijn ja, een bevallingservaring. Daarom prijs ik me ook gelukkig met wat ik tot nu toe heb mogen meemaken.

Maar ehm, ik ben zo met vlagen toch bang voor de bevalling. Soms bedenk ik me ineens dat ze gewoon nog kan overlijden :'( en soms ben ik bang dat ik weer zover uitscheur dat het einde zoek is met mijn eigen lijf straks. -O-

Maar goed, dat zijn vlagen. het merendeel van de tijd kijk ik er een soort van naar uit. :D :P
pi_162859856
En hoewel ik er vanuit ga weer ruim overtijd te lopen, hoop ik stiekem op een ander soort bevalling, gewoon als verrassing ineens rond de uitgerekende datum O+
pi_162859896
Ik weet niet hoeveel tijd er in het Radboud voor staat, maar ik ben nog geen 1 keer daar weggelopen met het gevoel dat ik moest moven omdat 'mijn tijd erop zat' gelukkig.

De kledingkast (en de rest van haar nieuwe kamertje) van mijn oudste staat in elkaar dus ik kan gaan overhuizen en nestelen als ik wil (met 25 weken :+ :@ ).

MAAR! Eerst stageopdracht :')
Ik ken mezelf, anders verzin ik weer 189345 redenen om er onderuit te komen :')
pi_162859930
Kom op Twinkle, aan de slag met dat verslag!

Je kunt het ~O>
  donderdag 9 juni 2016 @ 09:31:58 #170
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_162859976
Mogguh!

Allereerst *O* voor de echo Ggirl :) moet wel eerlijk zeggen dat ik kan begrijpen dat de vk dat geen fijne opmerking vindt. Ik zou het ook niet tof vinden als een leek me op die manier vertelt hoe ik mijn werk moet doen ;) kun je beter vragen of ze zo wel iets kan voelen? Dan komt de boodschap ook aan maar wel anders.

Hier 5 vks en een invaller en stagiaire. Maarja... Don't care want loop toch in het ziekenhuis en heb dus met niemand een band en de kans dat ik een volstrekt vreemde aan mijn bed tref ik groter dan dat ik een bekend gezicht zie. Jammer dan, was vorige keer ook maar had er geen problemen mee.

En hier nog alles rustig in de buik. Geen gerommel niks, vorige keer ook niet dus misschien blijft t weg.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_162859981
Daar zou ik me ook niet fijn bij voelen marjolijntje.

Groof dat is ook niet gek dat je soms bang bent met de ervaring die je hebt.
Wel super dat je de begeleiding als heel prettig hebt ervaren.
En 38 weken alweer!! Nog een paar weekjes geduld

Ik ben uiteindelijk ook helemaal niet met mijn vk bevallen maar in te ziekenhuis :')

Ik heb gisteren met de baby afgesproken dat hij 3 augustus gaat komen :+ :D geen idee waarom maar het voelt als DE datum. We zullen zien...
pi_162860169
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 09:32 schreef ikke_84 het volgende:
Daar zou ik me ook niet fijn bij voelen marjolijntje.

Groof dat is ook niet gek dat je soms bang bent met de ervaring die je hebt.
Wel super dat je de begeleiding als heel prettig hebt ervaren.
En 38 weken alweer!! Nog een paar weekjes geduld

Ik ben uiteindelijk ook helemaal niet met mijn vk bevallen maar in te ziekenhuis :')

Ik heb gisteren met de baby afgesproken dat hij 3 augustus gaat komen :+ :D geen idee waarom maar het voelt als DE datum. We zullen zien...
Ah, op de verjaardag van mijn moeder :+

Ik ga nog steeds voor 8 augustus :9. 1 augustus is ook wel leuk, dat is de verjaardag van mijn man.

Hier plannen ze 20 minuten in per afspraak, tot nu toe heb ik altijd genoeg tijd om al mijn vragen te stellen enzo. En soms heb ik geen vragen en dan gaan ze zelf over iets praten :+ Bijvoorbeeld cursussen of borstvoeding.
  donderdag 9 juni 2016 @ 09:55:00 #173
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_162860420
Haai dames!
Iemand belang bij mijn overschot curanol?
Ik heb 4 strips en bijna een hele tube over.

Ja ik wil! Een dankje en pb met adres zijn voldoende.

First comes....
pi_162860449
ik heb weer een zwangeschapstest laten doen. en wat denken julie? helaas positief dus. :')
  donderdag 9 juni 2016 @ 10:01:53 #175
52229 Chanty
pi_162860540
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 09:56 schreef matthias24 het volgende:
ik heb weer een zwangeschapstest laten doen. en wat denken julie? helaas positief dus. :')
Klaagbaak en Onzin zijn ergens anders :W
pi_162860614
Ik had al t idee dat ik in Oktober ga bevallen en nu na mn operatie helemaal, De gyn gaf ook aan dat baby's die zoiets doormaken vaak wat eerder komen. We gaan t zien. Voor nu gewoon heel blij dat hij t zo goed heeft doorstaan en dat ik m lekker voel wiebelen.
S. 2014
J. 2016
pi_162860886
Hoe voel je je verder gm?

Groofs, herkenbare gevoelens.

Q ik heb ook geen band met de vks. Er zijn er een stuk of 5 plus 2 vervangers en ik heb er ook nog 1 gezien die weer weg ging. Sommigen heb ik 2 keer gezien, maar niet vaker. Zo meteen eentje die ik nog nooit heb gezien, maar waar ik zelf om heb gevraagd, zodat ik haar ook ken.

Ik vind ze allemaal sympathiek. Al zijn er 2 die ik net wat leuker vind obv humor en nuchterheid.

Hier ook geen groei echo's gehad.
pi_162860981
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 10:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik had al t idee dat ik in Oktober ga bevallen en nu na mn operatie helemaal, De gyn gaf ook aan dat baby's die zoiets doormaken vaak wat eerder komen. We gaan t zien. Voor nu gewoon heel blij dat hij t zo goed heeft doorstaan en dat ik m lekker voel wiebelen.
En hoe voel jij je?
pi_162861213
Mijn vk-consulten zijn best wel saai. Bloeddruk, wegen en voelen. Vragen hoe het gaat. Op dat laatste is het altijd daar kunnen we niks mee. Dus het zal wel. Of ik nog vragen heb? Neu. Oké doei maak maar vervolgafspraak.
Met geen enkele van de 4 een klik maar ik ga toch verhuizen naar een andere stad en nieuwe zoeken.
pi_162861368
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 09:55 schreef kniftyhooker het volgende:
Haai dames!
Iemand belang bij mijn overschot curanol?
Ik heb 4 strips en bijna een hele tube over.

Ja ik wil! Een dankje en pb met adres zijn voldoende.

First comes....
Heel graag. Ik vlieg er door heen. En met 7weken te gaan, heb ik nog een hoop nodig ;) Daar maak je me heel blij mee.
Alvast bedankt
pi_162861428
Ik heb het gevoel dat er 10 vrachtwagens over me heen gereden zijn, en daarna nog een keer :P

Erg moe, veel last van t gas wat mn lijf uit moet en spierpijn in mn buik en de wondjes doen zeer maar ik heb geweldige verpleging (man, moeder en dreumes, die vind mn roze buik vooral tof)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
  donderdag 9 juni 2016 @ 10:55:06 #182
52229 Chanty
pi_162861524
Hij had blauw moeten zijn :(

Damn GM pittig hoor! :*
pi_162861608
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 10:55 schreef Chanty het volgende:
Hij had blauw moeten zijn :(

Damn GM pittig hoor! :*
Ze hebben geen blauw ontsmettingsgoedje... :(
S. 2014
J. 2016
pi_162861764
Godsamme die foto :o
Dat klinkt niet aangenaam, behalve dat je nu lekker thuis bent bij je lievelingsen. Beterschap!
  donderdag 9 juni 2016 @ 11:13:27 #185
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_162861895
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 09:56 schreef matthias24 het volgende:
Als ie positief is dan plan maar een bezoekje in bij de dokter.
pi_162862017
Gm,die roze buik :{ rust lekker uit.

Echo Was goed, iets boven het gemiddelde. Ze zette de 4d ook nog even aan, alleen lag de dame met het handje voor haar gezichtje :+

Hier 3 vk's. Het loopt wel altijd uit. Moet altijd minstens 15 min wachten. Dat Was bij de vorige praktijk bijna nooit.dus ik zit gezellig in de wachtkamer :P
  donderdag 9 juni 2016 @ 11:28:16 #187
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_162862154
Jeetje GM :o :{

Dat is niet best, rust maar lekker goed uit!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_162862208
Poeh GM, heftig zeg. Jee. Sterkte met het herstel.
pi_162862302
Bedankt dames!

Fijn van de goede echo angelatje.

Hier overigens onder controle in t ziekenhuis, heb nu 2 gyns gezien en 1 vaste vk die heel tof is. Maar in t ziekehuis weet je toch nooit wie er aan je bed komt dus zie t wel.
S. 2014
J. 2016
  donderdag 9 juni 2016 @ 11:40:38 #190
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_162862366
Ik heb ook een praktijk met 3 VK's, waarvan er momenteel een zelf met verlof is, er is een vaste waarneemster en nog een invalster. Alleen die laatste heb ik nog niet ontmoet. Verder zijn het gewoon vertrouwde gezichten, maar ik ken twee van de drie al van de vorige zwangerschappen en kom ze ook gewoon tegen bij het winkelen en zo. Voordeel van een dorp ;).
Mijn vorige bevalling was medisch, dus ik had alsnog een stel onbekenden aan mijn bed. Zal je net zien :P.
KuikenGuppy
  donderdag 9 juni 2016 @ 11:43:50 #191
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_162862433
We hebben trouwens prachtige plaatjes meegekregen bij de SEO gisteren, en het is echt een heel ander kindje dan kuiken, met een heel ander gezichtje/profieltje. En toch ook weer zo 'eigen', zo bijzonder O+.
Ik geloof dat ik weer een klein beetje roze wolk terug heb gevonden... ;).
Scheelt ook dat manlief gisteren eindelijk tijd heeft gehad om de muren van de babykamer met voorstrijk te behandelen, zodat we verder kunnen met klussen O+. Vanmorgen heb ik gekit en naadjes en plintjes afgewerkt, als dat droog is, kan ik er een kwast tegen aan houden. Progessssss! *O*.
KuikenGuppy
pi_162862630
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 11:43 schreef Burdie het volgende:
We hebben trouwens prachtige plaatjes meegekregen bij de SEO gisteren, en het is echt een heel ander kindje dan kuiken, met een heel ander gezichtje/profieltje. En toch ook weer zo 'eigen', zo bijzonder O+.
Ik geloof dat ik weer een klein beetje roze wolk terug heb gevonden... ;).
Scheelt ook dat manlief gisteren eindelijk tijd heeft gehad om de muren van de babykamer met voorstrijk te behandelen, zodat we verder kunnen met klussen O+. Vanmorgen heb ik gekit en naadjes en plintjes afgewerkt, als dat droog is, kan ik er een kwast tegen aan houden. Progessssss! *O*.
Dat komt omdat dit een meisje is :+

Progress *O*

Wij zouden gisteren gaan behangen... :')
S. 2014
J. 2016
  donderdag 9 juni 2016 @ 12:43:51 #193
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_162863567
Beterschap, GM!
Sprotje, gefeliciteerd! Flinke jongen inderdaad zeg, respect :P
Blood for breakfast, blood for lunch
  donderdag 9 juni 2016 @ 13:16:35 #194
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_162864290
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 11:54 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Dat komt omdat dit een meisje is :+

Progress *O*

Wij zouden gisteren gaan behangen... :')
Welk behang hebben jullie gekozen?
KuikenGuppy
pi_162864395
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:16 schreef Burdie het volgende:

[..]

Welk behang hebben jullie gekozen?
Uiteindelijk iets heel anders dan wat we in 1e instantie hadden bedacht, het is deze geworden.

Dat is inmiddels ook een btj t thema vd kamer.
S. 2014
J. 2016
  donderdag 9 juni 2016 @ 13:23:05 #196
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_162864444
Haha ja ik weet nog wat je in eerste instantie wilde, met dieren in rondjes, toch? Dat kwam ik ook nog tegen in onze zoektocht :). Dit is wel wat anders maar ook heel leuk! Lekker fris :).
Wij doen waarschijnlijk iets met wolkjes, maar ik wil eerst staaltjes zien van het behang voor ik wat ga aanschaffen (heb tot nu toe alleen nog maar via internet gekeken).
KuikenGuppy
pi_162864450
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 10:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik heb het gevoel dat er 10 vrachtwagens over me heen gereden zijn, en daarna nog een keer :P

Erg moe, veel last van t gas wat mn lijf uit moet en spierpijn in mn buik en de wondjes doen zeer maar ik heb geweldige verpleging (man, moeder en dreumes, die vind mn roze buik vooral tof)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jeetje, het zou eigenlijk een meisje moeten zijn :P

Ik vind dat je je er dapper doorheen slaat, gm!Het is nogal wat zeg. Zon operatie kun je ook niet uitstellen. Wel heel fijn dat je al zo veel voelt, dat stelt vast gerust. En fijn dat je goede verpleging thuis hebt.
Is het litteken groot trouwens? iet dat het boeit hoor, maar ben nieuwsgierig ;) En hoe lang zouhet herstel duren ongeveer?

Beterschap weer, en laat je verwennen met ijsjes ;)
  donderdag 9 juni 2016 @ 13:24:46 #198
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_162864476
Deze lamp past daar ook leuk bij.

KuikenGuppy
pi_162864605
Ik ben weer goed gekeurd door de vk. Bloeddruk precies hetzelfde als altijd. Baby wordt op 8 pond geschat.

Net weer eens op de weegschaal gestaan en ben 1,5 kilo afgevallen tov 2 weken geleden. Dat moet wel vocht zijn. Ik heb weer enkels!
En nu ga ik tenminste de magische grens niet halen en word ik ook niet zwaarder dan mijn man. Mooi zo.
pi_162864947
Arja, fijn dat alles goed was! Ik ben als de dood om teveel aan te komen, maar goed da's van later zorg.

GM, wow schrik van je foto! Hoop dat je er snel weer bovenop bent!

Hier 2 verloskundigen in de praktijk, maar ken ze allebei al van vorige zwangerschap. Band opbouwen vind ik ook moeilijk, maar de afspraken zijn natuurlijk ook errug kort. Bij de praktijk waar ik de eerste zwangerschap liep kom ik in ieder geval niet meer, voelde me daar echt niet prettig.

Hoera, nuchtere suiker was 5.1, helemaal goed dus. *O* Weer een zorg minder.
pi_162865401
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:23 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Jeetje, het zou eigenlijk een meisje moeten zijn :P

Ik vind dat je je er dapper doorheen slaat, gm!Het is nogal wat zeg. Zon operatie kun je ook niet uitstellen. Wel heel fijn dat je al zo veel voelt, dat stelt vast gerust. En fijn dat je goede verpleging thuis hebt.
Is het litteken groot trouwens? iet dat het boeit hoor, maar ben nieuwsgierig ;) En hoe lang zouhet herstel duren ongeveer?

Beterschap weer, en laat je verwennen met ijsjes ;)
Die 4 witte pleisters zijn de littekens, ze moesten om mn baarmoeder heen dus daarom zitten ze raar geplaatst.
Ik moet rekenen op 4-6 weken voor ik weer op volle kracht ben, tillen enz mag ik al die tijd sowieso niet. (Makkelijk met dreumes) maar goed, kreng is eruit.
S. 2014
J. 2016
  donderdag 9 juni 2016 @ 14:17:41 #202
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162865452
Aan de plaatsen en plakkers te zien laparoscopisch (middels kijkoperatie) gedaan toch?
Ga je over een paar jaar helemaal niets meer van zien hoor :)

Herstel is wel tikkie zwaarder met zwangerschap natuurlijk, en je moet jezelf echt even flink ontzien qua tillen enzo, hoe lastig ook met een mini om je heen dreutelend

Beterschap!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_162865633
Klopt. Dmv een kijkoperatie hebben ze m eruit gehaald, de konden alleen niet bij de navel erin. Maar goed waren 2 hele fijne chirurgen die heel goed rekening hielden met de baby.
S. 2014
J. 2016
  donderdag 9 juni 2016 @ 14:27:08 #204
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162865706
Fijn dat het zo kon, zal best een klus geweest zijn, maar op deze manier is herstel gelukkig stuk sneller dan met ritssluiting ingang ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 9 juni 2016 @ 14:28:56 #205
149959 SQ
snelle trees
pi_162865760
Jeetje GM, dat is niet niks! Ik hoop dat je voorspoedig herstelt! :*
disclaimer
  donderdag 9 juni 2016 @ 14:33:28 #206
52229 Chanty
pi_162865864
Fijn dat je suikers nu wel goed waren mien!

En Arja 8 pond! Ben benieuwd of het klopt, flinke dame! En netjes dat afvallen :D

Hier 69,6...met vocht! Dus is reken het goed. De 76,6 van de vorige keer ga ik niet halen. In totaal nu 23,6 erbij. Mijn man heb ik inmiddels wel ingehaald qua gewicht :+
pi_162866407
Dank je, Chanty!

Bij de eerste zwangerschap was ik, schrik niet, 38kg aangekomen. :@
Bij de tweede 11kg. Dus hoop nu in het midden uit te komen.
  donderdag 9 juni 2016 @ 15:15:34 #208
52229 Chanty
pi_162866657
Wow wat een verschil zeg! Vorige zwangerschap +21 ruim maar ook 30 afgevallen dus startte nu met een achterstand.
pi_162866714
Ik zat vorige zwangerschap op +16, nu pas zes erbij. Ik eet de hele dag door, en met reden geloof ik. :o
pi_162866770
Gm Beterschap!
Rustig aan doen en je goed laten verzorgen.

Miene fijn dat je suiker goed was, weer een geruststelling

Arja fijn dat je wat vocht kwijt bent. Hopelijk blijft dat zo

Die kilo's :{
Ik vind het helemaal niet leuk dat ik bijna net zo veel als mijn man weeg. Ik zit er denken ik nog 1.5 kilo vanaf. Dus ik ben hem aan t vol stoppen met lekkere dingen :') en zelf zit ik aan het fruit :D :P

Miene wat een verschil met de 1e en de 2e! Weet je hoe dat kan?
Ik was bij Mats 30 kilo aangekomen door snaaien en vocht. Nu zit ik op ongeveer 9 kilo erbij
  donderdag 9 juni 2016 @ 15:26:14 #211
52229 Chanty
pi_162866867
Dan heb jij volgens mij ook zo'n dunne vent ikke? Man volstouwen os hier zinloos. Die kan vreten wat hij wil maar komt gewoon niet aan.
pi_162866871
Oh ja hoor, weet hoe dan kwam. Het schijnt dat dagelijks twee broodjes hamburger niet het allerbeste is mbt gewichtsbeheersing. ;)
Ik had ook wat ondergewicht voor due zwangerschap wat denk ik ook niet geholpen heeft.

Bij de tweede was ik nog niet al het gewicht kwijt van de eerste, en had ik een hoop stress.

Nu was ik gewoon op normaal gewicht (60kg bij 1.68), maar inmiddels al drie kilo aangekomen en eet normaal. Frustrerend. Maar heb dan ook wel al een behoorlijk buikje voor 11+6. :@
pi_162866876
Jeetje Gm, heel veel beterschap :*

Burdie hier ook een heel ander gezichtje dit keer! Ik vond het heel gek om te zien :D hele andere neus ook. Ben er extra benieuwd door geworden O+

Ik ben heerlijk aan het genieten, weinig last vd warmte en vocht.
SPOILER
pi_162866895
Burdie heb je ook een plaatje dat je wilt delen?

Ik zit nu op +15,5, waar ik eerst dacht de +20 wel te gaan halen maar dat zal nu wel loslopen.

Ik heb soms een wat zeurderige pijn in mijn bovenbenen, zoals ik dat ook had als ik ongesteld moest worden. Zou dat iets betekenen?
  donderdag 9 juni 2016 @ 15:30:49 #215
52229 Chanty
pi_162866958
Wat voor nare opmerking Fieder?
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat mensen echt bedoelen iets naars te zeggen :{

Pijn in de bovenbenen bij menstruatie?? Het zegt mij niks dus geen idee of het nu iets zegt. Heb continu spierpijn de laatste weken in mijn bovenbenen :')
pi_162867053
Chanty
SPOILER
Ik heb die pijn in mijn bovenbenen ook als ik ongesteld ben. Tijdens de zwangerschap niet maar ik kreeg er wel veel last van tijdens de weeėn :') sorry... Misschien hoort het bij jou bij harde buiken?

Ik zit op +12 maar ben wel op mijn zwaarst ooit nu. Ik hoop dat het er na de bevalling snel af is, vorige keer wel!
pi_162867106
Grappig. Hier juist een snoetje op de echo s dat me heel erg aan mijn oudste doet denken. Maar aangezien ik een blonde en een donkere heb, kan het nog alle kanten op.

Arja, hier wordt ze ook op 8 pond geschat na groei-echo. Ben benieuwd.
pi_162867165
Zou kunnen, fieder.

Wat een stomme opmerking. Ik kreeg ook wel dingen te horen als "zo, jouw hele lichaam doet wel mee met zwanger zijn", of "je hebt ook een vol gezicht gekregen", of "maakt jouw vk zich nog geen zorgen om jouw gewicht?".
Ik verbaas me er wel over hoe iedereen ineens een mening uit spreekt over je postuur. Ik vind dat nog steeds niet echt leuk.

Groofs hoe groot waren je andere kinderen? Ik schrik eigenlijk niet zo van 8 pond. Zelf was ik dat ook en mijn brusjes ook
pi_162867220
Jee Fielder en Arja, dat zijn ook wel echt stomme opmerkingen hoor. Ik kan veel hebben en interpreteer de meeste opmerkingen positief, maar zo heb ik ze nog niet gehoord.
pi_162867248
Chanty mijn man weegt ongeveer 78 bij 1.83. Vorige zwangerschap zwangerde hij lekker met mij mee en kwam ook heel veel aan, deze keer heeft hij er pas 3 kilo bij :D

Miene :D heel herkenbaar haha
Scheelt dat je dat nu weet hoe het is om al die kilo's mee te slepen en hoe moeilijk ze er weer af gaan. Ik vind het daardoor makkelijker om nu op me eten te letten.

Fieder wat vervelend van die opmerking. Ik ben nu wel nieuwsgierig wat t was :7
kan me niet voorstellen dat iemand iets naars kan of wil zeggen over een babybuik O+

Arja 15.5 is heel netjes ^O^
Spannend! Zou het wat kunnen zijn die pijn? Sommige vrouwen voelen de weeėn toch in de rug of benen
pi_162867253
Ik was zelf 8,5 pond, en s en r waren ongeveer 3750 gram.
pi_162867307
Ik zit nu op plus 12 kilo ongeveer. Op zich netjes en prima, maar zou er behalve die kilo s straks graag nog wat meer af krijgen...
  donderdag 9 juni 2016 @ 15:45:35 #223
52229 Chanty
pi_162867320
Dat is wel een stomme opmerking idd. Vooral een lekker waardeoordeel erin :{ zal wel jaloezie zijn :')

Ik verlies geloof ik wat stukjes slijmprop *O* zegt niks I know maar dit is allemaal zo anders dan in Zwangerschap 1
pi_162867326
En mijn enkels houden ook veel vocht vast, maar verder valt het mee, denk ik.
pi_162867349
Ik vind tot nog toe elke opmerking over m'n buik stom. Ook van die open deuren als groeit goed he? :')
Maar jeetje sommige opmerkingen hierboven zijn wel erg :o.
  donderdag 9 juni 2016 @ 15:47:12 #226
220609 Nouk84
pi_162867366
Qua gewicht zit ik hier op +11 kilo; zit op mijn hoogste gewicht ook en weeg ook al een tijdje meer dan mijn man.. Helaas. Ik hoop na de bevallig meer af te vallen dan die 11 kilo, want het was al nodig zeg maar. Ik dacht alleen elke ronde; als het nu niet zo is, ga ik afvallen. Mislukt :')

Die opmerkingen hier ook wel gehoord.. De een voor de grap; de ander die echt geen idee had hoe pijnlijk zoiets kan zijn.. Kan er nu toch niets aan doen; dus probeer ene oor in, andere uit. Maar na de zwangerschap moet ik er echt weer aan gaan geloven, of nou ja, na de borstvoeding.
pi_162867487
Ik snap nog steeds niet waarom een zwangere vrouw blijkbaar zo'n opmerkingen oproept. :(
Net als het aanraken.
Dat doe je toch ook niet bij een kerel met een bierbuik oid? Zo groeit hard he, het bier zit wel over je hele lijf zeg. *aai*
pi_162867534
Nou, het is toch ook gewoon bijzonder? Niet te vergelijken met een bierbuik. Ik vind het gezellig en zie het als een opening om even te kletsen op het schoolplein bv. Bij mij voelt niemand de behoefte om eraan te komen geloof Ik, alleen kleinere kinderen...
pi_162867567
Ik vind het gekker als mensen mijn huge toeter negeren en niet af en toe vragen hoe het gaat, hoe lang ik nog moet/mag. En ja, meestal begint zo n gesprekje met een opmerking over mij buik. Ik vind dat echt niet raar.
  donderdag 9 juni 2016 @ 15:56:49 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_162867600
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 15:55 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik vind het gekker als mensen mijn huge toeter negeren en niet af en toe vragen hoe het gaat, hoe lang ik nog moet/mag. En ja, meestal begint zo n gesprekje met een opmerking over mij buik. Ik vind dat echt niet raar.
O+
disclaimer
pi_162867656
Vragen of het goed gaat etc, dat snap ik ook.
Lompe oomerkingen vind ik dan weer wat anders.
Mea culpa.
pi_162867769
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 15:45 schreef Chanty het volgende:
Dat is wel een stomme opmerking idd. Vooral een lekker waardeoordeel erin :{ zal wel jaloezie zijn :')

Ik verlies geloof ik wat stukjes slijmprop *O* zegt niks I know maar dit is allemaal zo anders dan in Zwangerschap 1
Judith kom je buiten spelen?!
S. 2014
J. 2016
pi_162867810
Een opmerking over je buik vind ik niet erg, idd wel leuk als mensen geļnteresseerd zijn. Of de verschillende meningen over hoe je draagt vind ik ook wel grappig.
Maar een belediging zoals hierboven beschreven vind ik wat anders. Als je niks aardigs kan zeggen hou dan je mond.

Mijn buurjongetje van 4 zei laatst tegen Mats 'he Mats jij krijgt een baby uit die dikke daar' al wijzend naar mij :D dat vind ik dan wel heel grappig.
En Mats zegt tegen iedereen met een dikke buik dat er een baby in zit :') :7
pi_162867897
:o chanty je slijmprop. Nou maar hopen dat ze nog een paar dagen blijft zitten, of misschien je kappers afspraak verzetten :P

Welke neusspray mag je nu eigenlijk gebruiken? Mijn neus zit steeds dicht als ik ga liggen }:|
  donderdag 9 juni 2016 @ 16:19:35 #235
52229 Chanty
pi_162868100
Mijn ouders komen morgen dus eigenlijk zou het best goed uitkomen :+ qua klusjes ed kan het ook gewoon. Krijg toch niet alles af.

Ikke je mag sowieso een wel xylometazoline druppels volgens gebruiksaanwijzing. Ik pak zelf altijd de kinderversie die helpt voldoende. En laatste keer heb ik m twee weken gebruikt en alleen in de nacht en heeeeel af en toe overdag omdat ik anders echt dood ging :')
  donderdag 9 juni 2016 @ 16:19:54 #236
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_162868109
Daar zijn de kilo's weer :) Waardeloze vergelijking, maar goed, toch leuk om te delen. Hier zit er 7,5 kg bij na bijjjjjna 29 wkn. Het maakt me niet veel uit waar ik op uit kom.

Vandaag voelde ik me trouwens echt hoogzwanger terwijl ik door de stad liep. Mijn buik daar valt niet meer omheen te kijken en meneertje kickt er lekker op los. Ik ben er maar wįt trots op! Even een vervroegde 29w foto gemaakt (eigenlijk zaterdag pas) > zie buikentopic.

Gelunchd met mijn mams en erna bij de Hema even wat hydrofiel gebeuren en spuugdoekjes gekocht en een rompertje met caravans en tenten erop :') Oja, én een reserve-popje. Van levensbelang weet ik :Y

@Mienepien: Fijn van de goede glucosewaarden!
@Chanty: Je slijmprop :o
pi_162868237
Holy crapballs, wat kunnen mensen onbeschoft zijn! Ik geloof nooit dat mensen zo lelijk kunnen zijn tegen mij, mijn eerste reactie is een bitchslap en de tweede reactie is ze compleet verbaal afmaken. Bizįr! Alsof je een loslopende schietschijf bent voor lullige opmerkingen.

Chanty, heuj! Er is iets van actie! Met hoeveel weken beviel je de vorige x?

Verder zag ik een goede 20wk echo voor Burdie ( opluchting!!!) en nieuwe aanwas. Yaaaay!
Veruca Salt: Hey, Daddy, *I* want an Oompa Loompa! I want you to get me an Oompa Loompa right away!
  donderdag 9 juni 2016 @ 16:43:29 #238
220609 Nouk84
pi_162868535
Ik vind de meeste opmerkingen ook wel grappig; collega's die zeiden dat ik daar vast niet meer langs kon e.d. Dat kan ik allemaal hebben en ik vind het ook leuk om erover te praten. De een vindt de buik huge, de ander vindt m bescheiden. Maar een opmerking als 'die is niet zwanger bijna net zo dik als jij nu' vind ik toch minder prettig. En mensen mogen aan m'n buik zitten, tot nu toe nog geen vreemden, alleen familie en vrienden. Die mogen dat :)
  donderdag 9 juni 2016 @ 16:44:23 #239
220609 Nouk84
pi_162868552
@Chanty; daar is het begin *O*
  donderdag 9 juni 2016 @ 16:47:56 #240
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_162868602
Bij kuiken was ik 20+ kilo aangekomen (ben op het laatst opgehouden met wegen). Er zat toen al 10 kilo extra aan vanwege emo-eten om de miskraam die ik een half jaar eerder had. Deze zwangerschap begon ik een stukje minder zwaar en waar ik vorige keer dacht: eten voor twee! Denk ik nu ook nog eens na over het feit dat het er weer af moet :P (vorige keer 9 maanden over gedaan). Desondanks zit ik al op +9 dus ik ben benieuwd waar ik op uit ga komen :).
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')