Jeuj 😃quote:Op woensdag 8 juni 2016 12:00 schreef Samzz het volgende:
[..]
En hij heeft een meisje aangesproken in de UB.
Voor iemand die begin met zero sociale skills, is het toch een kleine vooruitgang.
Just keep it up. Reageer niet enkel op de simpele en positieve dingen, maar ook op de kritische noten, daar leer je van.quote:
Praten. Maar vandaag gaat stroef. Zit langs een stelletje en de rest weet ik niks te vragen. Ook minder mensen vandaag.quote:Op woensdag 8 juni 2016 12:43 schreef MMunkun het volgende:
Wat is je doel voor vandaag, Deezer, ga je op zoek naar de aansluiting die je zo graag wou?
Ik meen me te herinneren dat je een tijdje geleden je leven nogal 'leeg' vond, heb je dit al kunnen verbeteren?
Ook een gesprek met dat stelletje is mogelijk, waarom niet gewoon even een babbeltje maken?quote:Op woensdag 8 juni 2016 13:11 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Praten. Maar vandaag gaat stroef. Zit langs een stelletje en de rest weet ik niks te vragen. Ook minder mensen vandaag.
quote:Op woensdag 8 juni 2016 12:43 schreef MMunkun het volgende:
Wat is je doel voor vandaag, Deezer, ga je op zoek naar de aansluiting die je zo graag wou?
Ik meen me te herinneren dat je een tijdje geleden je leven nogal 'leeg' vond, heb je dit al kunnen verbeteren?
En het andere deel van de vraag?quote:Op woensdag 8 juni 2016 13:11 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Praten. Maar vandaag gaat stroef. Zit langs een stelletje en de rest weet ik niks te vragen. Ook minder mensen vandaag.
vertelquote:Op woensdag 8 juni 2016 13:19 schreef Deezertje het volgende:
Oh net succesvol ingehaakt op een gesprek met twee studenten
Gewoon 3 zinnen hoor. Ze zeiden wat en ik stelde een vraag terug. Ze zaten ook tegenover me dus tja.quote:
Dat is al iets. Een paar van die pogingen (met zelfde of andere mensen) en je komt uit op een gesprek.quote:Op woensdag 8 juni 2016 13:27 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Gewoon 3 zinnen hoor. Ze zeiden wat en ik stelde een vraag terug. Ze zaten ook tegenover me dus tja.
Die verwachting had je van te voren al toen je zei dat ze met "Looking for a good time" eigenlijk een seksdate bedoelde... Exacte bewoording weet ik niet meer.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 22:40 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat kwam door het einde van de date: als je zin hebt om nog eens wat te doen stuur gewoon een berichtje. Oké binnen 1 dag is misschien snel maar zulke dingen zeg je alleen als het meent is de bedoeling. Bij échte dates heb ik dit ook weleens gehoord en vervolgens nooit meer wat van die dame gehoord.
Ja daarna gingen ze samen weer door dus ook niet blijven inhaken. Dat is akward.quote:Op woensdag 8 juni 2016 13:30 schreef SekwafYug het volgende:
[..]
Dat is al iets. Een paar van die pogingen (met zelfde of andere mensen) en je komt uit op een gesprek.
Nee, dat snap ik. Ik bedoel eerder gewoon een paar keer doen wat je net hebt gedaan. Deze gingen samen weer doorwerken, volgende mogelijk ook, maar die daarna gaat misschien een gesprekje aan.quote:Op woensdag 8 juni 2016 13:45 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja daarna gingen ze samen weer door dus ook niet blijven inhaken. Dat is akward.
Fijn! Haak je ook in op de vragen hier?quote:Op woensdag 8 juni 2016 13:19 schreef Deezertje het volgende:
Oh net succesvol ingehaakt op een gesprek met twee studenten
Niet als jullie allemaal groepjes vormenquote:Op woensdag 8 juni 2016 14:50 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Fijn! Haak je ook in op de vragen hier?
Juist wel doen. Je bent al een heel eind beter bezig met reageren, bouw het uitquote:Op woensdag 8 juni 2016 15:08 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Niet als jullie allemaal groepjes vormendat is nog mijn grootste uitdaging: mensen aanspreken in groepsverband die dus al voorzien zijn van elkaars vriendschappelijke gezelschap wat helaas de meerderheid betreft.
Hoe houdt dit je tegen om te reageren op de vragen hier?quote:Op woensdag 8 juni 2016 15:08 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Niet als jullie allemaal groepjes vormendat is nog mijn grootste uitdaging: mensen aanspreken in groepsverband die dus al voorzien zijn van elkaars vriendschappelijke gezelschap wat helaas de meerderheid betreft.
Ik zie de link niet tussen groepjes vormen en het niet kunnen beantwoorden van kritische vragen, kun je dat uitleggen. Hoe ga je straks bij je verdediging om met kritische vragen over je competenties?quote:Op woensdag 8 juni 2016 15:08 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Vreemd dat je het zo ziet.quote:Op woensdag 8 juni 2016 15:08 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Vind ik niet per se. Het is natuurlijk wel zo dat hij in zijn eentje tegen iedereen 'op moet boksen', dus in dusverre snap ik wel dat het als de groep tegen mij overkomt.quote:Op woensdag 8 juni 2016 15:50 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Vreemd dat je het zo ziet.
Ik denk dat je de opmerking voor de smiley los moet zien van de opmerking na de smiley.quote:Op woensdag 8 juni 2016 15:53 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dit, en met dat vriendschappelijke gezelschap zal het allemaal wel meevallen. Sterker nog, als je nog nooit iemand gemeet hebt, kan je dan spreken van zoiets als 'vriendschap'? Vind ik erg ver gaan. Real life contact is mij veel meer waard dan een paar pixels op een schermpje. Niet zeggende dat je online nooit lol en leuke gesprekken kan hebben, maar om dan gelijk te zeggen dat mensen hechte vrienden zijn vind ik wat overdreven.
Dat de meeste mensen in groepsverband met elkaar om gaan. Mensen willen graag bij elkaar zijn, ergens onderdeel van voelen. In de UB bijna alleen maar groepjes studenten en niet alleen klasgenoten maar gewoon mensen die elkaar gaandeweg hebben leren kennen.quote:Op woensdag 8 juni 2016 15:54 schreef Samzz het volgende:
[..]
Vind ik niet per se. Het is natuurlijk wel zo dat hij in zijn eentje tegen iedereen 'op moet boksen', dus in dusverre snap ik wel dat het als de groep tegen mij overkomt.
Maar wat mensen in groepsvorm aanspreken er dan mee te maken heeft snap ik niet helemaal.
Wat heeft dat te maken met de vragen die hier gesteld worden, maar genegeerd worden?quote:Op woensdag 8 juni 2016 16:01 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat de meeste mensen in groepsverband met elkaar om gaan. Mensen willen graag bij elkaar zijn, ergens onderdeel van voelen. In de UB bijna alleen maar groepjes studenten en niet alleen klasgenoten maar gewoon mensen die elkaar gaandeweg hebben leren kennen.
Misschien moet je het idee dat je je komt opdringen los laten?quote:Op woensdag 8 juni 2016 16:01 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat de meeste mensen in groepsverband met elkaar om gaan.
Niks maar ik wou het ff kwijtquote:Op woensdag 8 juni 2016 16:07 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met de vragen die hier gesteld worden, maar genegeerd worden?
Ik snap je. Maar dat heeft niks te maken met het feit dat je bepaalde vragen negeert. Probeer ook op die vragen antwoord te geven, users willen je helpen, ze stellen die vragen niet om je de grond in te stampenquote:Op woensdag 8 juni 2016 16:01 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat de meeste mensen in groepsverband met elkaar om gaan. Mensen willen graag bij elkaar zijn, ergens onderdeel van voelen. In de UB bijna alleen maar groepjes studenten en niet alleen klasgenoten maar gewoon mensen die elkaar gaandeweg hebben leren kennen.
Tja ik zou het liefst vanavond weer iets doen ala maandag maar ik ben niet in die gelegenheidquote:Op woensdag 8 juni 2016 16:11 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik snap je. Maar dat heeft niks te maken met het feit dat je bepaalde vragen negeert. Probeer ook op die vragen antwoord te geven, users willen je helpen, ze stellen die vragen niet om je de grond in te stampen.
Dat is niet wat ik zeg.quote:Op woensdag 8 juni 2016 16:17 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tja ik zou het liefst vanavond weer iets doen ala maandag maar ik ben niet in die gelegenheid
Hoe heeft dit ook maar iets te maken met wat Samzz zegt? Ben je in een normaal gesprek ook zo?quote:Op woensdag 8 juni 2016 16:17 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tja ik zou het liefst vanavond weer iets doen ala maandag maar ik ben niet in die gelegenheid
Je gaf gisteren aan het vervelend te vinden wanneer er in een gesprek geen antwoord gegeven wordt op je vragen en je een hoop irrelevante vragen teruggestuurd krijgt. Kun je je voorstellen of inleven in andere users dat het tamelijk irritant is dat je als een klein kind hier de boel loopt te negeren en er weer een one-man-show van maakt. Je was maandag goed op weg maar valt weer langzaam in je oude doen en laten. Asociaal.quote:Op woensdag 8 juni 2016 16:17 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hoe is dit in de verste verte een reactie op die post?quote:Op woensdag 8 juni 2016 16:17 schreef Deezertje het volgende:
[..]
nou in ieder geval ietsquote:Op woensdag 8 juni 2016 11:24 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
- Hij heeft zijn opdrachten af
- Zijn scriptie is ingeleverd
- Hij doet een soort of alternatief van een SOVA-cursus waar hij het eigenlijk nooit over heeft.
- Hij is gaan bossaballen om nieuwe mensen te leren kennen, maar ook daar heeft hij het nooit over.
- Hij is op date gegaan met een alternatief meisje waar hij zich voor schaamde.
- Hij heeft spontaan een Française ontmoet en een leuke middag gehad en wacht nog altijd op antwoord.
wat is een UB?quote:Op woensdag 8 juni 2016 12:00 schreef Samzz het volgende:
[..]
En hij heeft een meisje aangesproken in de UB.
Voor iemand die begin met zero sociale skills, is het toch een kleine vooruitgang.
Universiteitsbibliotheek.quote:Op woensdag 8 juni 2016 16:33 schreef isax het volgende:
[..]
nou in ieder geval iets
[..]
wat is een UB?
Je moet wel snappen dat een persoon niet in 1 keer kan veranderen. Daarom steeds herhalen om op alle vragen antwoord te geven, blijven herhalen, adviseren, schop onder z'n hol, complimenteren. Again and again and again. Een brein van een autist werkt in meerdere opzichten net iets anders, probeer daar een beetje rekening mee te houdenquote:Op woensdag 8 juni 2016 16:28 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Je gaf gisteren aan het vervelend te vinden wanneer er in een gesprek geen antwoord gegeven wordt op je vragen en je een hoop irrelevante vragen teruggestuurd krijgt. Kun je je voorstellen of inleven in andere users dat het tamelijk irritant is dat je als een klein kind hier de boel loopt te negeren en er weer een one-man-show van maakt. Je was maandag goed op weg maar valt weer langzaam in je oude doen en laten. Asociaal.
Gisteren zei je geen behoefte te hebben aan vriendschappen.quote:Op woensdag 8 juni 2016 16:56 schreef Deezertje het volgende:
In de UB zie je direct weer wat je mist in je leven: omgang met leeftijdsgenoten.
Wat ga je daaraan doen?quote:Op woensdag 8 juni 2016 16:56 schreef Deezertje het volgende:
In de UB zie je direct weer wat je mist in je leven: omgang met leeftijdsgenoten.
Absoluut. Maar ik vind wel dat het slim is tot op zekere hoogte rekening te houden met een eventuele aandoening van een user. Dat voorkomt bij jezelf ook frustratie.quote:Op woensdag 8 juni 2016 16:52 schreef habitue het volgende:
Nouja ik vind dat ieder op zijn manier (binnen de perken natuurlijk) zijn kijk op de zaak mag geven. Daar is het toch een forum voor?
Wat denk je dat je kan doen om dat te veranderenquote:Op woensdag 8 juni 2016 16:56 schreef Deezertje het volgende:
Daar tegenover staat dat je niet geconfronteerd wordt met sociale ongemakken en je met niemand rekening hoeft te houden?quote:Op woensdag 8 juni 2016 16:56 schreef Deezertje het volgende:
Contact is niet meteen een vriendschap.quote:Op woensdag 8 juni 2016 16:59 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Gisteren zei je geen behoefte te hebben aan vriendschappen.
En hoe wil je ervoor zorgen dat je meer contact kunt hebben met die leeftijdsgenoten?quote:Op woensdag 8 juni 2016 17:07 schreef Deezertje het volgende:
Contact is niet meteen een vriendschap.
ken ik.quote:Op woensdag 8 juni 2016 17:19 schreef Samzz het volgende:
Deezer, heb je al eens overwogen in dit topic R&P / ASS [Autisme, Asperger, PDD-NOS] #146 Waar we ook de voordelen zien. mee te posten? Daar zitten allemaal mensen die je zeker weten vanuit hun eigen ervaring verder kunnen en willen helpen.
Dat je het kent is mooi, denk je ook dat je er wat mee gaat doen?quote:Op woensdag 8 juni 2016 17:22 schreef Deezertje het volgende:
[..]
ken ik.
Meer mensen aanspreken en voorstellen doen. Net ook iemand voorgesteld om spontaan drankje te doen vanavond. Ben benieuwd.
Laat me raden: een blond meisje op een datingsapp?quote:Op woensdag 8 juni 2016 17:22 schreef Deezertje het volgende:
[..]
ken ik.
Meer mensen aanspreken en voorstellen doen. Net ook iemand voorgesteld om spontaan drankje te doen vanavond. Ben benieuwd.
Waar ik al langer contact mee heb ja.quote:Op woensdag 8 juni 2016 17:28 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Laat me raden: een blond meisje op een datingsapp?
Spannend. Wie weet levert dat nog wat op. Heb vooral niet te veel verwachtingen, dan bereik je het meest.quote:Op woensdag 8 juni 2016 17:30 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Waar ik al langer contact mee heb ja.
Maar Deezer wil geen contact met andere autisten en dat is echt zo jammer want ik denk dat die hem nog heel veel kunnen lerenquote:Op woensdag 8 juni 2016 17:19 schreef Samzz het volgende:
Deezer, heb je al eens overwogen in dit topic R&P / ASS [Autisme, Asperger, PDD-NOS] #146 Waar we ook de voordelen zien. mee te posten? Daar zitten allemaal mensen die je zeker weten vanuit hun eigen ervaring verder kunnen en willen helpen.
Is dat zo?quote:Op woensdag 8 juni 2016 17:45 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
Maar Deezer wil geen contact met andere autisten en dat is echt zo jammer want ik denk dat die hem nog heel veel kunnen leren
Hij heeft aangegeven van niet. Lijkt me sterk dat dat ineens zou veranderen.quote:Op woensdag 8 juni 2016 17:48 schreef Samzz het volgende:
[..]
Is dat zo?
Deezer, waarom wil je geen contact met andere autisten?
Dat is wel tof, heeft ze al geantwoord?quote:Op woensdag 8 juni 2016 17:22 schreef Deezertje het volgende:
[..]
ken ik.
Ja zo impulsief is ze niet.quote:Op woensdag 8 juni 2016 17:53 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Dat is wel tof, heeft ze al geantwoord?
Hey cuequote:Op woensdag 8 juni 2016 18:00 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Niet zo impulsief of heeft ze gewoon geen tijd?
Wat ga je nu doen dan? Ga je voorstellen om later af te spreken of blijft het hierbij? Zou leuk zijn om weer een date te hebben toch?quote:Op woensdag 8 juni 2016 18:02 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hey cue
Ik denk het eerste.
Dame 2 heeft overigens tentamenweek dus die stelt ook maar uit en uit.
Zie edit. Zeker.quote:Op woensdag 8 juni 2016 18:03 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Wat ga je nu doen dan? Ga je voorstellen om later af te spreken of blijft het hierbij? Zou leuk zijn om weer een date te hebben toch?
Klinkt als een goede strategie.quote:Op woensdag 8 juni 2016 18:11 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Zie edit. Zeker.
Ik merk dat ik meer actie wil, impulsiever, spontaner. Anders gaat er nooit wat gebeuren. Die meid van maandag was super extravert en implusief en lekker druk, en ik ben juist rustig, maar ik hou wel van reuring. En de meiden waar ik normaal mee date of app zijn een beetje zoals mij maar daar duurt het echt eeuwen voordat ze durven afspreken of tijd hebben en dat ben ik gewoon zat. Ik wil gewoon snel afspreken zodat ik ook geen verwachtingen kan hebben en dus minder teleurgesteld als het tegenvalt ipv 4 weken appen met iemand en dan meteen binnen 5 minuten weten dat 't never nooit wat wordt.
En natuurlijk zullen een hoop mensen schrikken van zo snel afspreken, maar hey het is zomer en de mensen zijn wat relaxter? Straks heeft iedereen vakantie dus de drukke agenda's smoesjes gaat dan ook niet werken. Ik wil ook in de zomer meer actie. Kan vanaf volgende week alleen nog in het weekend reizen dus zou evt. naar feestjes en festivals kunnen.quote:
Nu nog in de praktijk hoorquote:Op woensdag 8 juni 2016 18:12 schreef joyvke het volgende:
Vind het echt een verademing hoe je het zo goed op pikt allemaal Deezer. Hou het idd gewoon vol. Hoe meer je het doet hoe makkelijker het gaat.
Tijd om een rijbewijs te gaan halen?quote:Op woensdag 8 juni 2016 18:13 schreef Deezertje het volgende:
[..]
En natuurlijk zullen een hoop mensen schrikken van zo snel afspreken, maar hey het is zomer en de mensen zijn wat relaxter? Straks heeft iedereen vakantie dus de drukke agenda's smoesjes gaat dan ook niet werken. Ik wil ook in de zomer meer actie. Kan vanaf volgende week alleen nog in het weekend reizen dus zou evt. naar feestjes en festivals kunnen.
Nee, alleen nog een jaar korting met de trein als ex-student. Of 99 euro per maand onbeperkt in de daluren en weekend. Rijbewijs proefles doe ik pas na afstuderen. Theorie is maar 3 maanden geldig en ik wil niet meteen weer storten in geexamineerd worden.quote:Op woensdag 8 juni 2016 18:15 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Tijd om een rijbewijs te gaan halen? Heb je volgend jaar nog OV?
Ook in de vakantie kunnen mensen een drukke agenda hebben hoor, er niet meteen vanuit gaan dat het dan opeens smoesjes zijn. De meeste mensen hebben gewoon een leven met (sociale) verplichtingenquote:Op woensdag 8 juni 2016 18:13 schreef Deezertje het volgende:
[..]
En natuurlijk zullen een hoop mensen schrikken van zo snel afspreken, maar hey het is zomer en de mensen zijn wat relaxter? Straks heeft iedereen vakantie dus de drukke agenda's smoesjes gaat dan ook niet werken. Ik wil ook in de zomer meer actie. Kan vanaf volgende week alleen nog in het weekend reizen dus zou evt. naar feestjes en festivals kunnen.
Ik vergiste me even in je niet-student zijn volgend jaar. Een Dal Voordeel is goed te doen hoor, ik heb dat zelf ook en zolang je geen enorm verre reizen maakt is het te doen. Anders zijn er Dagkaarten, die gebruik ik nu ook voor mijn stage.quote:Op woensdag 8 juni 2016 18:15 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee, alleen nog een jaar korting met de trein als ex-student. Of 99 euro per maand onbeperkt in de daluren en weekend. Rijbewijs proefles doe ik pas na afstuderen. Theorie is maar 3 maanden geldig en ik wil niet meteen weer storten in geexamineerd worden.
Waarom probeer je niet eens contact op te nemen met die vriend van vroeger? Kun je met z'n tweeën wat bij praten en kom je via hem misschien in contact met wat mensen van je leeftijd die in de buurt wonen?quote:Op woensdag 8 juni 2016 18:14 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nu nog in de praktijk hoorVandaag was op die ene inhaking ook dramatisch. Ik merk gewoon dat mensen er niet op zitten te wachten. Enkel in het loungegedeelte. En die dame van gisteren helaas niet meer gezien. Morgen laatste keer daar ooit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |