Gewoon een ordinaire dief dus.quote:Op maandag 6 juni 2016 18:58 schreef Falco het volgende:
Op een terras van een café zien ze flesjes bier staan die nog dicht zitten.
"We waren dorstig en pakten de flesjes. Een man riep dat het bier van hem was. De sfeer sloeg meteen om en we hebben het bier weer neergezet", vertelt James.
Kankerneger en vieze zwarte is niet racistisch?quote:
Dit, maar het was eerlijker geweest als het een één op één gevecht was geweest.quote:Op maandag 6 juni 2016 19:12 schreef davako het volgende:
Je moet ook gewoon met je klauwen van bier afblijven.
Wel die echte VOC-mentaliteit inderdaad.quote:Op maandag 6 juni 2016 19:14 schreef myShizzle het volgende:
Oh, en dat hij 'ook psychische klachten' heeft is mij te snel geconcludeerd en geeft duidelijk aan dat hij voor een volle claim gaat. Echte Hollander dus.
Succes. Wordt lachen in de kamer.quote:
Mensen en alcohol blijft een ongelukkige combinatie.quote:Op maandag 6 juni 2016 19:16 schreef tong80 het volgende:
Het gaat niet over neger over racisme of iets anders. Het gaat om geweld. Iemand zijn hoofd in elkaar slaan om iets lulligs. Heb het zelf ondervonden. Tand kwijt en neus gebroken door iets onschuldigs in het uitgaansleven.
Je bent dan ook wel een enorme droplul als je bier gaat jatten op de kermis in een klein dorpje. Ik denk dat hij nog van geluk mag spreken dat ze hem niet harder aangepakt hebben.quote:Op maandag 6 juni 2016 19:16 schreef tong80 het volgende:
Het gaat niet over neger over racisme of iets anders. Het gaat om geweld. Iemand zijn hoofd in elkaar slaan om iets lulligs. Heb het zelf ondervonden. Tand kwijt en neus gebroken door iets onschuldigs in het uitgaansleven.
17 jaar hè dat is nou net een leeftijd waarop de meesten nou niet echt nadenken over de consequenties van wat ze uitvreten.quote:Op maandag 6 juni 2016 19:22 schreef Twiitch het volgende:
Waarom ga je zomaar drank pakken dan. Vragen om problemen.
Ach, lelijker is hij er niet op geworden.quote:Op maandag 6 juni 2016 19:29 schreef Falco het volgende:
Alsof jullie niet allemaal baldadige streken hebben gehad
Even een flesje bier oppakken en weer neerzetten hoeft echt geen kapot gezicht tot gevolg te hebben.
Foto van jezelf posten graag. En wel nuquote:Op maandag 6 juni 2016 19:31 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ach, lelijker is hij er niet op geworden.
Dan is dit een waardevolle les voor ze geweest.quote:Op maandag 6 juni 2016 19:25 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
17 jaar hè dat is nou net een leeftijd waarop de meesten nou niet echt nadenken over de consequenties van wat ze uitvreten.
Nee,natuurlijk nietquote:Op maandag 6 juni 2016 19:29 schreef Falco het volgende:
Even een flesje bier oppakken en weer neerzetten hoeft echt geen kapot gezicht tot gevolg te hebben.
vind ik niet. Hij had net zo goed kankerhomo of kankerhond kunnen zeggen.quote:Op maandag 6 juni 2016 19:13 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Kankerneger en vieze zwarte is niet racistisch?
Wat is dan wel racisme volgens jou?quote:Op maandag 6 juni 2016 19:34 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
vind ik niet. Hij had net zo goed kankerhomo of kankerhond kunnen zeggen.
Zeker om 1 uur 's nachts als de eigenaar en zijn vrienden er al 15 op hebben.quote:Op maandag 6 juni 2016 19:37 schreef tesssssssss het volgende:
Je moet ook altijd van iemand's bier afblijven.
Gouden regel.
Goedprater-alertquote:
Precies. "Better safe than sorry."quote:Op maandag 6 juni 2016 19:38 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Zeker om 1 uur 's nachts als de eigenaar en zijn vrienden er al 15 op hebben.
quote:Op maandag 6 juni 2016 19:29 schreef Falco het volgende:
quote:
Dat rechtvaardigt dit geweld welquote:Op maandag 6 juni 2016 19:02 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Gewoon een ordinaire dief dus.
En weer een perfecte genuanceerde analyse van Toefjes!quote:Op maandag 6 juni 2016 19:11 schreef Toefjes het volgende:
Hij had dorst, dus dan pak je maar iets van iemand anders af om dat probleem op te lossen. Met zaken als bier drinken moet je ook trouwens gewoon wachten tot je 18 bent. Desalniettemin buitenproportioneel hard aangepakt.
Gezien zijn vriend niet mishandeld is, heeft het daar wel de schijn van.quote:Op maandag 6 juni 2016 19:48 schreef hugecooll het volgende:
Beetje rare TT wel. Nu komt het over alsof hij werd mishandeld omdat anderen racistische grapjes (tegen hem) maakten en hij daar iets van zei.
Precies dit.quote:Op maandag 6 juni 2016 19:48 schreef hugecooll het volgende:
Beetje rare TT wel. Nu komt het over alsof hij werd mishandeld omdat anderen racistische grapjes (tegen hem) maakten en hij daar iets van zei.
Nee, dat niet maar, als je een beetje logisch nadenkt, dan kan je weten dat je met een paar beschonken lui geen redelijke discussie meer aan kan gaan, dus je kan die biertjes beter gewoon laten staat waar ze staan.quote:
...quote:
Ach, als het een blanke was met een grote hazenlip dan was hetzelfde gebeurd. Met verschil dat het niet door de media wordt opgepakt.quote:Op maandag 6 juni 2016 19:56 schreef probeer het volgende:
[..]
...
Ja, wanneer mensen racistische opmerkingen maken, krijgt het incident inderdaad een racistische lading. Dat gebeurt niet pas wanneer het slachtoffer dat als zodanig benoemt.
Behalve als de daders een groepje Marokkanen waren natuurlijk.quote:Op maandag 6 juni 2016 19:58 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ach, als het een blanke was met een grote hazenlip dan was hetzelfde gebeurd. Met verschil dat het niet door de media wordt opgepakt.
Goedpraten. Volgens mij is hij zich ervan bewust dat-ie iets deed dat niet helemaal okee was, waarom zou hij het er anders bij vermelden?quote:Op maandag 6 juni 2016 20:06 schreef proxyservies het volgende:
Ik schrik va de goedpraters hier.Sterkte James.
Grappig, negatieve reacties vind ik makkelijker om op te reageren dan positieve. Bedanktquote:Op maandag 6 juni 2016 19:49 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
En weer een perfecte genuanceerde analyse van Toefjes!
Niet in de extreemlinkse of rechtse kramp schieten, maar de situatie precies beoordelen op zijn gewicht.
Was iedereen maar zo.
Of hij is gewoon te stom om te liegen.quote:Op maandag 6 juni 2016 19:53 schreef Ryan3 het volgende:
Toch wel een apart verhaal. Ergens is hij heel eerlijk, want hij levert de verzachtende omstandigheden van zijn belagers erbij. Normaal gesproken kom je er later achter en ontkracht dit het verhaal.
Vandaar dat dit mijn mening omtrent hem ook verzacht en juist mijn mening omtrent zijn belagers dus idd niet verzacht.
Dus verzint RTL dat of heeft het slachtoffer z'n verhaal niet helemaal op orde?quote:Op maandag 6 juni 2016 19:32 schreef Max-Westerman het volgende:
Op rtlnieuws staat dat het om flesjes water ging en ze dachten dat die weggegooid waren
Hoe dan ook: de jongen zegt er wel bij dat-ie iets deed waarvan de meeste mensen zullen zeggen dat dat niet echt een strak plan is, vanwege meerdere redenen niet. Op zich apart verhaal dus.quote:Op maandag 6 juni 2016 20:12 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Of hij is gewoon te stom om te liegen.
Dat hij het toegeeft verandert wat mij betreft helemaal niks aan het hele verhaal.quote:Op maandag 6 juni 2016 20:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoe dan ook: de jongen zegt er wel bij dat-ie iets deed waarvan de meeste mensen zullen zeggen dat dat niet echt een strak plan is, vanwege meerdere redenen niet. Op zich apart verhaal dus.
Mwaoh, dan krijg je wat mij het verhaal van of de reactie proportioneel was, denk ik. En dan ben ik toch wel geneigd om dit te zien als disproportioneel.quote:Op maandag 6 juni 2016 20:16 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dat hij het toegeeft verandert wat mij betreft helemaal niks aan het hele verhaal.
Ik zou iemand die mijn bier jatte ook wel klappen als ik 'm aan kon.quote:Op maandag 6 juni 2016 20:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mwaoh, dan krijg je wat mij het verhaal van of de reactie proportioneel was, denk ik. En dan ben ik toch wel geneigd om dit te zien als disproportioneel.
Mwoah, ik ben sws niet zo van het geweld gebruiken. Nooit gedaan ook.quote:Op maandag 6 juni 2016 20:19 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ik zou iemand die mijn bier jatte ook wel klappen als ik 'm aan kon.
Ik ook niet, maar ik ben ook niet van het bier stelen van andere mensen.quote:Op maandag 6 juni 2016 20:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mwoah, ik ben sws niet zo van het geweld gebruiken. Nooit gedaan ook.
Eerlijk gezegd zoiets nog nooit meegemaakt, wrs de meeste mensen niet en wrs sta je ook wel even gek te kijken natuurlijk.quote:Op maandag 6 juni 2016 20:21 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar ik ben ook niet van het bier stelen van andere mensen.
Maar toch niet als diegene de flesjes weer teruggezet heeft?quote:Op maandag 6 juni 2016 20:19 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ik zou iemand die mijn bier jatte ook wel klappen als ik 'm aan kon.
Als ik zelf wat op heb misschien wel. Gewoon niet om één uur 's nachts bier van een groep dronken boeren gaan jatten. Denk dat als ik dat deed ik nu ook zo'n foto kon posten.quote:Op maandag 6 juni 2016 20:27 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Maar toch niet als diegene de flesjes weer teruggezet heeft?
Dat je hem dan verrot scheld is nog iets maar dit ging wel veel te ver.
Dus als een dief betrapt wordt, en hem vriendelijk weer terugzet, is alles weer goed zeker? Zo blijft men doorgaan met stelen. Dit is een terechte les voor hem. Blijf gewoon met je poten af van andermans spullen. Klaar.quote:Op maandag 6 juni 2016 20:27 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Maar toch niet als diegene de flesjes weer teruggezet heeft?
Na dat verrot schelden ging deze bierrover dan ook verhaal halen.quote:Op maandag 6 juni 2016 20:27 schreef wolkentoetje het volgende:
ja vreemd idd, uit het artikel blijkt nergens dat het om grapjes gingquote:Op maandag 6 juni 2016 19:48 schreef hugecooll het volgende:
Zo iemand spoort inderdaad ook niet, maar dat is doorgaans wel het soort mensen dat op kermissen af komt. Toen er bij ons een paar weken geleden kermis in de stad was leek het er ook wel op dat elke tokkie in een straal 20 kilometer aanwezig was.quote:Op maandag 6 juni 2016 20:32 schreef Morrigan het volgende:
Sorry hoor, maar als je gelijk klappen gaat uitdelen omdat iemand per ongeluk je biertje pakt, spoor je gewoon niet.Dat mensen dit überhaupt goedpraten.
Naja het klinkt ook een beetje alsof hij een onschuldige voorbijganger was die er wat van zeiquote:Op maandag 6 juni 2016 20:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja vreemd idd, uit het artikel blijkt nergens dat het om grapjes ging
nee het klinkt een beetje alsof iemand racistische 'grappen' tegen hem maakte en hem vervolgens na commentaar verrot heeft geslagenquote:Op maandag 6 juni 2016 20:34 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Naja het klinkt ook een beetje alsof hij een onschuldige voorbijganger was die er wat van zei
"per ongeluk"quote:Op maandag 6 juni 2016 20:32 schreef Morrigan het volgende:
Sorry hoor, maar als je gelijk klappen gaat uitdelen omdat iemand per ongeluk je biertje pakt, spoor je gewoon niet.Dat mensen dit überhaupt goedpraten.
Dat was idd niet erg handig van hem nee.quote:Op maandag 6 juni 2016 20:30 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Na dat verrot schelden ging deze bierrover dan ook verhaal halen.
Niks mis met een pak slaag voor een gluiperige steelneger.quote:Op maandag 6 juni 2016 20:36 schreef FlyDutchMan het volgende:
Zoals het in de OP staat lijkt de jongen te zijn uitgescholden omdat hij bier stal en in elkaar geslagen omdat hij daar wat van zei. Zijn mededief is namelijk niet geslagen. Lijkt me enigszins onwenselijk. Het in elkaar slaan van die en trouwens ook.
+ dat er ongeprovoceerd zulke opmerkingen/grappen werden gemaaktquote:Op maandag 6 juni 2016 20:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee het klinkt een beetje alsof iemand racistische 'grappen' tegen hem maakte en hem vervolgens na commentaar verrot heeft geslagen
En het in elkaar slaan van een baldadige blanke jongen, door een groepje Marokkanen?quote:Op maandag 6 juni 2016 20:36 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Niks mis met een pak slaag voor een gluiperige steelneger.
dat gebeurde ookquote:Op maandag 6 juni 2016 20:36 schreef hugecooll het volgende:
[..]
+ dat er ongeprovoceerd zulke opmerkingen/grappen werden gemaakt
Als de daders donker/licht getint waren geweest en het slachtoffer blank waren de reacties heel anders geweest.quote:Op maandag 6 juni 2016 20:06 schreef proxyservies het volgende:
Ik schrik van de goedpraters hier.Sterkte James.
Uhuquote:Op maandag 6 juni 2016 20:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat gebeurde ook
er zwerven een paar biertjes op straat en twee, pubertjes willen ze pakken en geven ze vervolgens direct terug als blijkt dat er toch een eigenaar blijkt te zijn
[ afbeelding ]
Daar zie je dit soort situaties niet.quote:Op maandag 6 juni 2016 20:40 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
En het in elkaar slaan van een baldadige blanke jongen, door een groepje Marokkanen?
ja ok man gelukkig heeft deze meesterdief zijn verdiende loon gehadquote:Op maandag 6 juni 2016 20:41 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Uhu
Het begon met 'op een terras' en later werd dat 'op de grond'
Wss pakte hij dat biertje gewoon uit iemands hand
Dat zal hem godverdomme lerenquote:Op maandag 6 juni 2016 20:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja ok man gelukkig heeft deze meesterdief zijn verdiende loon gehad
Hmm, bij een groepje Marokkanen lees ik ook altijd dat blanke jongens niet met zijn allen één iemand pakken.quote:Op maandag 6 juni 2016 20:41 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Daar zie je dit soort situaties niet.
Naja het begint tuulk bij de poging tot diefstal he, niet bij de opmerkingenquote:Op maandag 6 juni 2016 20:43 schreef sp3c het volgende:
die arme jongens moeten toch gewoon een grapje kunnen maken zonder dat zo'n vuige crimineel zijn smerige rotkop open trekt
Waarom haal je er een hypothetisch verhaal bij? Hou het liever bij de feiten.quote:Op maandag 6 juni 2016 20:44 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Hmm, bij een groepje Marokkanen lees ik ook altijd dat blanke jongens niet met zijn allen één iemand pakken.
de kern is hier niet racisme maar 'gewoon' zinloos geweld met lomp schelden. Zelfs een groot aandeel van dit 'slachtoffer' in zijn eigen mishandeling is niet uit te sluiten. Zoals het jatten van andermans bier. MAAR het is een neger en iemand schreeuwt zwarte DUS het is een hate crime. Hmkayquote:Op maandag 6 juni 2016 19:56 schreef probeer het volgende:
[..]
...
Ja, wanneer mensen racistische opmerkingen maken, krijgt het incident inderdaad een racistische lading. Dat gebeurt niet pas wanneer het slachtoffer dat als zodanig benoemt.
De mensen hier hebben nooit iets verkeerd gedaan toen ze jonger waren, waren altijd voorbeeldige tieners die nooit iets buiten de wet om deden of doen.quote:
Feit is dat de reactie compleet overtrokken is, maar dat door de automatische framing van sommigen, ze dat niet zo goed inzien.quote:Op maandag 6 juni 2016 20:46 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Waarom haal je er een hypothetisch verhaal bij? Hou het liever bij de feiten.
Tuurlijk wel, maar dat betekent niet dat het ineens geen poging tot diefstal meer isquote:Op maandag 6 juni 2016 20:47 schreef snakelady het volgende:
[..]
De mensen hier hebben nooit iets verkeerd gedaan toen ze jonger waren, waren altijd voorbeeldige tieners die nooit iets buiten de wet om deden of doen.
Feit is dat het dom is om bier van dronken boeren te jatten.quote:Op maandag 6 juni 2016 20:48 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Feit is dat de reactie compleet overtrokken is, maar dat door de automatische framing van sommigen, ze dat niet zo goed inzien.
En dat betekend dus ook niet dat het spontaan oké is om het recht in eigen hand te nemen die een jong manneke tot pulp te slaan.quote:Op maandag 6 juni 2016 20:48 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, maar dat betekent niet dat het ineens geen poging tot diefstal meer is
Dat klopt, maar van "het is dom om bier van dronken boeren te jatten" naar "niks mis met een pak slaag voor een gluiperige steelneger" moet je nog wel een aantal afslagen maken in je redenering.quote:Op maandag 6 juni 2016 20:49 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Feit is dat het dom is om bier van dronken boeren te jatten.
Het een sluit het ander niet uit.quote:Op maandag 6 juni 2016 20:55 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Dat klopt, maar van "het is dom om bier van dronken boeren te jatten" naar "niks mis met een pak slaag voor een gluiperige steelneger" moet je nog wel een aantal afslagen maken in je redenering.
Ik ben het met je eens dat het jammer is dat dit bericht nu opeens voornamelijk over racisme moet gaan, omdat dat blijkbaar een 'hot' onderwerp is of zo.quote:Op maandag 6 juni 2016 20:47 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
de kern is hier niet racisme maar 'gewoon' zinloos geweld met lomp schelden. Zelfs een groot aandeel van dit 'slachtoffer' in zijn eigen mishandeling is niet uit te sluiten. Zoals het jatten van andermans bier. MAAR het is een neger en iemand schreeuwt zwarte DUS het is een hate crime. Hmkay
Dat betekent het inderdaad ook nietquote:Op maandag 6 juni 2016 20:51 schreef snakelady het volgende:
[..]
En dat betekend dus ook niet dat het spontaan oké is om het recht in eigen hand te nemen die een jong manneke tot pulp te slaan.
Dit zijn gewoon een of twee goeie stompen, is zo weer over.quote:Op maandag 6 juni 2016 20:51 schreef snakelady het volgende:
[..]
En dat betekend dus ook niet dat het spontaan oké is om het recht in eigen hand te nemen die een jong manneke tot pulp te slaan.
Tanden helen vanzelf wel..toch?quote:Op maandag 6 juni 2016 21:00 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dit zijn gewoon een of twee goeie stompen, is zo weer over.
En is ook gratis....kost helemaal niks tegenwoordig.quote:Op maandag 6 juni 2016 21:04 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Kan je zo aanplakken bij de tandarts.
Bier is ook niet gratis.quote:Op maandag 6 juni 2016 21:05 schreef snakelady het volgende:
[..]
En is ook gratis....kost helemaal niks tegenwoordig.
Een mooie herinnering om voortaan geen grote bek meer op te zetten naar boeren na een poging tot bierontvreemding.quote:Op maandag 6 juni 2016 21:05 schreef snakelady het volgende:
[..]
En is ook gratis....kost helemaal niks tegenwoordig.
Pas jaren later heb je door dat je in sommige situaties eigenlijk heel erg veel geluk hebt gehad, waar deze kerel wat ongelukkiger was. Maar ik denk dat ik ook de klappen had kunnen incasseren als ik het was geweest die al dorstig om 1 uur snachts (dorstig tijdstip wel) bier had proberen te snaaien.quote:Op maandag 6 juni 2016 20:47 schreef snakelady het volgende:
[..]
De mensen hier hebben nooit iets verkeerd gedaan toen ze jonger waren, waren altijd voorbeeldige tieners die nooit iets buiten de wet om deden of doen.
Wssquote:Op maandag 6 juni 2016 20:41 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Uhu
Het begon met 'op een terras' en later werd dat 'op de grond'
Wss pakte hij dat biertje gewoon uit iemands hand
Laten we dan gelijk de sharia invoeren.quote:Op maandag 6 juni 2016 19:26 schreef Braindead2000 het volgende:
Moeten we nou medelijden hebben met een dief of zo?
Ahaquote:Op maandag 6 juni 2016 21:10 schreef Braindead2000 het volgende:
http://nl.s5.webdigital.h(...)-op-kermis-geesteren
Een reactie op dit artikel:
"Beste Hart van Nederland. Blijkbaar zitten er bij RTV Oost wel goeie journalisten en krijg je het complete verhaal te lezen! Meneer stal de hele avond bier van alle gasten. Daarom kreeg hij dus klappen, maar dat wordt natuurlijk er niet bij verteld. Volgens zijn broer zijn we volgens de wet allemaal gelijk. Volgens de wet mogen we ook niet stelen. Blijf met je vingers ... wit of zwart van andermans spullen af!"
En..nu zeg ik iets heel vreemds...ze hadden ook de politie kunnen bellen als dit klopt.quote:Op maandag 6 juni 2016 21:10 schreef Braindead2000 het volgende:
"Beste Hart van Nederland. Blijkbaar zitten er bij RTV Oost wel goeie journalisten en krijg je het complete verhaal te lezen! Meneer stal de hele avond bier van alle gasten. Daarom kreeg hij dus klappen, maar dat wordt natuurlijk er niet bij verteld. Volgens zijn broer zijn we volgens de wet allemaal gelijk. Volgens de wet mogen we ook niet stelen. Blijf met je vingers ... wit of zwart van andermans spullen af!"
Dan bel je dus de politie en doe je met zijn alle aangiften tegen de dief. Als je gat lopen slaan verdien je straf. Eindequote:Op maandag 6 juni 2016 21:10 schreef Braindead2000 het volgende:
Als het een topic was geweest met een licht/donkergetinte dader verloopt het allemaal iets anders inderdaad.quote:Op maandag 6 juni 2016 21:08 schreef snakelady het volgende:
Geweldig hoe fysiek geweld hier toch altijd goedgepraat wordt ( mits de dader blank is en natuurlijk het slachtoffer niet blank), wat ben ik blij dat Fok! niet representatief is voor de realiteit.
Jij bent wel wereldvreemd zegquote:Op maandag 6 juni 2016 21:12 schreef snakelady het volgende:
[..]
En..nu zeg ik iets heel vreemds...ze hadden ook de politie kunnen bellen als dit klopt.
En dan? Dan had de politie hem waarschijnlijk een standje gegeven. Nu is de kans wat groter dat hij dat soort dingen niet meer doet in de toekomst.quote:Op maandag 6 juni 2016 21:12 schreef snakelady het volgende:
[..]
En..nu zeg ik iets heel vreemds...ze hadden ook de politie kunnen bellen als dit klopt.
Ik vermoed dat de politie nog geeneens langs komt, laat staan hem straft voor wat hij gedaan heeft.quote:Op maandag 6 juni 2016 21:12 schreef Jenji het volgende:
[..]
Dan bel je dus de politie en doe je met zijn alle aangiften tegen de dief. Als je gat lopen slaan verdien je straf. Einde
quote:Op maandag 6 juni 2016 21:12 schreef Jenji het volgende:
[..]
Dan bel je dus de politie en doe je met zijn alle aangiften tegen de dief. Als je gat lopen slaan verdien je straf. Einde
"Kom maar aangifte doen op het bureau". Dan kun je hem beter een beetje kloppen, de ambulance komt namelijk wel.quote:Op maandag 6 juni 2016 21:15 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de politie nog geeneens langs komt, laat staan hem straft voor wat hij gedaan heeft.
Volgens de wet mogen we ook niet voor eigen rechter spelen. Dat is met reden: zodat buiten gerede twijfel om kan worden vastgesteld of hij de dader was en de reactie proportioneel is. Nu is het maar zeer de vraag of dat "stal de hele avond van alle gasten bier" waar is en de reactie is sowieso disproportioneel.quote:Op maandag 6 juni 2016 21:10 schreef Braindead2000 het volgende:
Hoe noem jij het als je zonder toestemming iets pakt waarvan je weet dat het oorspronkelijk niet van jou is?quote:
Dat is nog geen reden om iemand klappen te geven.quote:Op maandag 6 juni 2016 21:15 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de politie nog geeneens langs komt, laat staan hem straft voor wat hij gedaan heeft.
Schei toch uit met je wet. Vroeger werden overlastgevende jongeren er op aangesproken of aangepakt, werden vechtende jongeren uit elkaar gehaald. Tegenwoordig durft bijna niemand meer wat te zeggen of te doen. Het straattuig heerst over de buurt. Is het nu dan zo veel beter volgens jou?quote:Op maandag 6 juni 2016 21:19 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Volgens de wet mogen we ook niet voor eigen rechter spelen. Dat is met reden: zodat buiten gerede twijfel om kan worden vastgesteld of hij de dader was en de reactie proportioneel is. Nu is het maar zeer de vraag of dat "stal de hele avond van alle gasten bier" waar is en de reactie is sowieso disproportioneel.
Ik denk dat dit uiterst gepassioneerde betoog een rechter hooguit aan het lachen krijgt. Iemand de vernieling inslaan voor biertjes is niet goed te praten. Wel leuk geprobeerd trouwens.quote:Op maandag 6 juni 2016 21:24 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Schei toch uit met je wet. Vroeger werden overlastgevende jongeren er op aangesproken of aangepakt, werden vechtende jongeren uit elkaar gehaald. Tegenwoordig durft bijna niemand meer wat te zeggen of te doen. Het straattuig heerst over de buurt. Is het nu dan zo veel beter volgens jou?
Schei toch uit met je wet? Hij beroept zich selectief op de wet.quote:Op maandag 6 juni 2016 21:24 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Schei toch uit met je wet. Vroeger werden overlastgevende jongeren er op aangesproken of aangepakt, werden vechtende jongeren uit elkaar gehaald. Tegenwoordig durft bijna niemand meer wat te zeggen of te doen. Het straattuig heerst over de buurt. Is het nu dan zo veel beter volgens jou?
Jij kan niet wachten tot dit land helemaal kapot gaat he? Jij kan niet wachten totdat iedereen in dit land bang is voor het tuig en het tuig volledige controle heeft.quote:Op maandag 6 juni 2016 21:27 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik denk dat dit uiterst gepassioneerde betoog een rechter hooguit aan het lachen krijgt. Iemand de vernieling inslaan voor biertjes is niet goed te praten. Wel leuk geprobeerd trouwens.
Op dit soort berichten is het onmogelijk te reageren. Ik kan je alleen heel dringend adviseren de huisarts te bezoeken.quote:Op maandag 6 juni 2016 21:32 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Jij kan niet wachten tot dit land helemaal kapot gaat he? Jij kan niet wachten totdat iedereen in dit land bang is voor het tuig en het tuig volledige controle heeft.
Ik ken genoeg jongens die allemaal hun uni af hebben gemaakt en bijdragen aan de samenleving, maar toen ze 17 waren ook boefjes zijn geweest. Een biertje jatten met wat jeugdige baldadigheid om 2 uur 's nachts zou ik nou niet meteen scharen onder hardcore straattuig.quote:Op maandag 6 juni 2016 21:32 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Jij kan niet wachten tot dit land helemaal kapot gaat he? Jij kan niet wachten totdat iedereen in dit land bang is voor het tuig en het tuig volledige controle heeft.
Als het recht geen rechtvaardigheid meer biedt dan zullen, of hoop ik, mensen het recht in eigen hand nemen.quote:Op maandag 6 juni 2016 21:31 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Schei toch uit met je wet? Hij beroept zich selectief op de wet.
Overlastgevende jongeren aanspreken en vechtende jongeren uit elkaar halen is helemaal prima, maar op het moment dat iedereen hardhandig het recht in eigen hand neemt, wordt wat wel en niet mag bepaald door de sterkste (of degene met de meeste vrienden/wapens). Dat wil nog weleens het straattuig zijn.
Dat hoop je, totdat blijkt dat de mensen die daar het meest succesvol in zijn andere definities van rechtvaardigheid hebben dan jij.quote:Op maandag 6 juni 2016 21:35 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Als het recht geen rechtvaardigheid meer biedt dan zullen, of hoop ik, mensen het recht in eigen hand nemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |