Schrijven (mijn vak) betekent heel vaak: tactisch zijn. Als ik voor een krant in Flevoland zou werken, zou ik geheid ook "op Urk" schrijven. Schreef ik voor de Limburger, dan kon ik gerust "in Urk" schrijven...quote:Op zondag 5 juni 2016 22:28 schreef DJMO het volgende:
[..]
Mij boeit het in zoverre, als het op een normale toon gevraagd/gemeld was, ik er zeker wel in mee had kunnen gaan. Maar ja, aangezien ik een bijdehand schijtwijf schijn te zijn ...
Limburgquote:Op zondag 5 juni 2016 22:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Schrijven (mijn vak) betekent heel vaak: tactisch zijn. Als ik voor een krant in Flevoland zou werken, zou ik geheid ook "op Urk" schrijven. Schreef ik voor de Limburger, dan kon ik gerust "in Urk" schrijven...
Ik schrijf voor geen van beiden. Ik schrijf voor een landelijk medium, dat in geval van twijfel het groene boekje aanhoudt.quote:Op zondag 5 juni 2016 22:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Schrijven (mijn vak) betekent heel vaak: tactisch zijn. Als ik voor een krant in Flevoland zou werken, zou ik geheid ook "op Urk" schrijven. Schreef ik voor de Limburger, dan kon ik gerust "in Urk" schrijven...
FOK!?quote:Op zondag 5 juni 2016 22:31 schreef DJMO het volgende:
[..]
Ik schrijf voor geen van beiden. Ik schrijf voor een landelijk medium, dat in geval van twijfel het groene boekje aanhoudt.
Oh, zoiets als Flevoland?quote:
Hoi Henkquote:
Je baas denkt er anders anders over.quote:Op zondag 5 juni 2016 22:31 schreef DJMO het volgende:
[..]
Ik schrijf voor geen van beiden. Ik schrijf voor een landelijk medium, dat in geval van twijfel het groene boekje aanhoudt.
quote:Op zaterdag 4 juni 2016 22:15 schreef Danny het volgende:
[..]
mijn punt is dat het niet boeit. Ik zou óók OP Urk gebruiken, gewoon omdat dat gebruikelijker is. We zijn volgens mij FOK! en niet groeneboekjepuntenel
Het Witte Boekje is in elk opzicht superieur aan het Groene Boekje.quote:Op zondag 5 juni 2016 22:31 schreef DJMO het volgende:
[..]
die kan ik dan ook op 2 manieren opvatten .. meerdere muntstukken met een waarde van 2 euro per stuk, of twee munten met een waarde van 1 euro per stuk..quote:Op zondag 5 juni 2016 22:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het Witte Boekje is in elk opzicht superieur aan het Groene Boekje.
"Ik heb 2 euromunten gevonden" is volgens het Groene Boekje correct Nederlands. Volgens het Witte Boekje moet het 2-euromunten zijn. Zo ook met 1-aprilgrap.
Om nog maar te zwijgen over het oerlelijke barbecueën; het lelijkste woord uit onze taal op dit moment. (Volgens het Witte Boekje: barbecuen).
Djeez is meestal gewoon leuk.quote:Op zondag 5 juni 2016 22:36 schreef Yasmin23 het volgende:
Je hier druk om maken en dan berichten van Djeez gewoon zo laten plaatsen.
Djeez is een goede schrijver hoor. Je "quote:Op zondag 5 juni 2016 22:36 schreef Yasmin23 het volgende:
Je hier druk om maken en dan berichten van Djeez gewoon zo laten plaatsen.
2-euromunten zijn munten van twee euro. Volgens GB schrijf je dat als "2 euromunten", volgens WB als "2-euromunten". Ik zal altijd voor wit blijven kiezen.quote:Op zondag 5 juni 2016 22:36 schreef DJMO het volgende:
[..]
die kan ik dan ook op 2 manieren opvatten .. meerdere muntstukken met een waarde van 2 euro per stuk, of twee munten met een waarde van 1 euro per stuk..
Daar ben ik het mee eens, anders zijn het 2 munten van 1 euro... of 50 cent of wat dan ook.quote:Op zondag 5 juni 2016 22:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
2-euromunten zijn munten van twee euro. Volgens GB schrijf je dat als "2 euromunten", volgens WB als "2-euromunten". Ik zal altijd voor wit blijven kiezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |