Dat zeggen alle eigenarenquote:Op zondag 5 juni 2016 18:54 schreef Roel20 het volgende:
En het is een hele lieve hond van mij... herdertje en stafford kruising. 😉
Wat een onzin.quote:Op zondag 5 juni 2016 18:51 schreef Juup© het volgende:
[..]![]()
Beiden in de fout, dus ieder zijn/haar eigen kosten dragen.
Ben ik het niet mee eens, maar dat mag ook in een democratiequote:Op maandag 6 juni 2016 18:06 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Het loslopen op zich veroorzaakt geen schade. Wat wel schade heeft veroorzaakt is het feit dat TS zijn/haar hond niet onder controle had en deze hond een andere hond heeft verwond.
In een civiele kwestie komt het grootste deel van de aansprakelijkheid en daarmee de rekening op het bordje van TS terecht.
Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar een rechter zal bij verdeling van de aansprakelijkheid afwegen in welke mate de gedragingen van beide partijen hebben bijgedragen aan de ontstane schade. Dat zal in dit geval waarschijnlijk flink nadelig uitpakken voor TS, omdat loslopen op zich niet de aanval van een andere hond veroorzaakt. Het loslopen zelf zal dus niet heel zwaar meewegen in het oordeel.quote:Op maandag 6 juni 2016 18:41 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens, maar dat mag ook in een democratie
Loslopende hond valt niet onder de dekkingquote:Op maandag 6 juni 2016 15:41 schreef DuracellPower het volgende:
Ik weet uit ervaring dat je WA verzekering hierbij kan helpen
Eén van mijn honden sprong een keer tegen een wandelaar, gevolg scheur in jas vanwege zijn nagel. Verzekering heeft gewoon uitbetaaldquote:Op maandag 6 juni 2016 19:48 schreef Thezappa het volgende:
[..]
Loslopende hond valt niet onder de dekking
WA is voor gemotoriseerde voertuigen. Jij bedoelt een AVP, aansprakelijkheid voor particulieren.quote:Op maandag 6 juni 2016 15:41 schreef DuracellPower het volgende:
Ik weet uit ervaring dat je WA verzekering hierbij kan helpen
Er zijn een heleboel filmjes waarbij het niet zo goed gaat!quote:Op maandag 6 juni 2016 16:09 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Bijzonder altijd hoe tegenstanders van normaal hondengedrag mij denken te moeten verwijten dat ik mijn hond niet in de hand zou hebben...![]()
Ik ben het niet met alles met hem eens.. maar heb je weleens naar Ceasar Milan gekeken? Die is zijn honden echt wel de baas en laat het ze ook zelf uitzoeken. Die gooit een nieuwe hond ook zo in de roedel.
En alsof je de situatie in een extreme roedel zoals die van CM kan vergelijken met buiten lopen met je hond(en).quote:Op maandag 6 juni 2016 20:15 schreef thekolere het volgende:
[..]
Er zijn een heleboel filmjes waarbij het niet zo goed gaat!
Ik heb dit ook net nog even aan een paar advocaten voorgelegd en die zeggen dat het loslopen idd los staat van het bijten ( beide personen wel in overtreding voor lopslopende honden ).quote:Op maandag 6 juni 2016 18:45 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar een rechter zal bij verdeling van de aansprakelijkheid afwegen in welke mate de gedragingen van beide partijen hebben bijgedragen aan de ontstane schade. Dat zal in dit geval waarschijnlijk flink nadelig uitpakken voor TS, omdat loslopen op zich niet de aanval van een andere hond veroorzaakt. Het loslopen zelf zal dus niet heel zwaar meewegen in het oordeel.
Wanneer het andere hondje onder een auto gelopen was, dan is de ontstane schade wél voor een groot deel het gevolg van het loslopen en zal het loslopen als zwaarwegend punt meetellen in de afweging wie aansprakelijk is.
Elke eigenaar zegt natuurlijk dat zijn hond de liefste is, maar even wat uitleg. Ze komt uit een asiel. Ze is als pup aangevallen en sindsdien wordt ze soms bang als andere honden op haar afkomen en valt dan aan. Verder is het een hele lieve hond, zal nooit een mens iets doen, luisterd goed en verhaart als de tyfus ;-Pquote:Dat kleine hondje is geen valse agressieve hond.
Die van TS wel en die viel dan ook aan.
quote:Jouw hond heeft die andere hond aangevallen. Jij bent verantwoordelijk dus je moet gewoon betalen en daarbij op z'n minst je excuses aanbieden.
Ik heb zelf meegeholpen met controleren waar het kleine hondje gewond was, naam nummers uitgewisseld, gevraagd of ze ook bij goed nieuws van DA even wil laten weten.quote:Wat je rechten zijn is 1 ding, wat fatsoen is een ander ding.
Als je een beetje fatsoen in je lijf hebt ga je bij die andere eigenaar langs met een grote bos bloemen, een oprecht excuus en biedt je aan de DA kosten te betalen.
Gedaan!quote:Op dinsdag 7 juni 2016 08:48 schreef Copycat het volgende:
Je zou natuurlijk ook best even proactief kunnen informeren hoe het gaat ...
Dan kun je haar dus niet los laten lopen, want dan breng je andere honden in gevaar.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 08:43 schreef Roel20 het volgende:
Ze is als pup aangevallen en sindsdien wordt ze soms bang als andere honden op haar afkomen en valt dan aan.
Hond was in mijn eigen tuin, hekje was niet helemaal goed dicht. andere hond komt langs. -> ruzie, andere hond hechtingen. Tip van de eigenaar andere hond was: bel je verzekering. Keurig vergoed. (ik ben als eigenaar aansprakelijk voor domme acties hond)quote:Op maandag 6 juni 2016 19:48 schreef Thezappa het volgende:
[..]
Loslopende hond valt niet onder de dekking
Goede reactie man. Het is toch gewoon zo? Je weet dat ze niet altijd goed met andere honden omgaat, en er een kans is dat ze aanvalt. En dan kies je er toch voor om je hond niet aan te lijnen.quote:
Dit ja. Vlak nadat mijn hond gebeten was begon de dame van de bijter te gillen 'dat mijn hond maar op zijn rug had moeten gaan liggen'. Eh... het was donker en zowel ik als mijn hond zagen jouw hond niet aankomen. De mijne zat aan de riem, die van haar schoot ineens naar ons toe, los. Hij had niet eens de tijd om op zijn rug te gaan liggen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:59 schreef probeer het volgende:
En even bellen hoe het is nadat ze al heeft laten weten hoe of wat, is iets heel anders dan een pro-actieve houding. Dat betekent namelijk dat je vanuit jezelf langs gaat of contact opneemt. Niet dat je afwacht of je wat van haar hoort, om het vervolgens over eventuele kosten te hebben.
Dus hup. Koop een hondenspeeltje en een bos bloemen, bel op en zeg dat je graag eventjes kort op ziekenbezoek wilt komen, om meteen aan te bieden alle kosten te vergoeden.
Want ik gok zomaar dat zo'n gedragstest plus eventuele cursus je een stuk meer gaat kosten, wanneer mevrouw aangifte doet van jouw agressieve (want dat is ze blijkbaar soms) hond.
'Ik zie wel' is in deze geen al te slimme oplossing. Daarmee maak je jezelf (en je hond) een stuk afhankelijker van de gemoedstoestand van die mevrouw (en al haar kennissen die zeggen dat ze aangifte moet doen, want blabla).
Nou kijk, dit dus.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit ja. Vlak nadat mijn hond gebeten was begon de dame van de bijter te gillen 'dat mijn hond maar op zijn rug had moeten gaan liggen'. Eh... het was donker en zowel ik als mijn hond zagen jouw hond niet aankomen. De mijne zat aan de riem, die van haar schoot ineens naar ons toe, los. Hij had niet eens de tijd om op zijn rug te gaan liggen.
Op dat moment had ik echt een hekel aan haar en was ik van plan haar met haar hond in elk geval te rapporteren bij de wijkagent.
Nog geen kwartier later bond ze in en zei dat haar eerste reactie echt van schrik was en uit verdediging omdat haar hond nog nooit eerder had gebeten en ze nu bang was dat ik haar hond zou willen laten afmaken. Ze bood direct aan om de dierenartsrekeningen te betalen, zou nooit meer haar twee (grote) saarlooswolfshonden tegelijk uitlaten zodat ze er meer grip op had (eentje schoot er los), en de bijter kreeg een muilkorf. Dat kwam ze ook netjes laten zien de volgende dag en nogmaals excuses etc. Ze heeft ook uit zichzelf een paar dagen later weer gevraagd hoe het met de wonden ging.
Sindsdien zwaaien we zelfs naar elkaar als we elkaar ergens tegenkomen. Terwijl ik haar in eerste instantie wilde aangeven of iig een notitie wilde laten maken over die hond voor als het vaker zou voorkomen.
Zo zie je maar, handelswijze en instelling van het baasje van de bijter scheelt écht alles
jurisprudentie (toen een hond een andere hond doodbeet waarna de bezitter van hond 1 aansprakelijk was)quote:De bezitter van een dier is aansprakelijk voor de door het dier aangerichte schade, tenzij aansprakelijkheid op grond van de vorige afdeling zou hebben ontbroken indien hij de gedraging van het dier waardoor de schade werd toegebracht, in zijn macht zou hebben gehad.
meer over bovenstaande uitspraak: http://www.usa-advocaten.(...)dbijten-andere-hond/quote:Voldoende is dat Ross door de energie die aan een dier eigen is verwondingen heeft toegebracht aan Gijs (of dit nu tijdens een spel is gebeurd of niet) en daardoor schade heeft aangericht’
Mooi.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |