Dat zijn toestellen uit het jaar kruik. Koop dan wat nieuws.quote:Op dinsdag 8 november 2016 21:10 schreef WammesWaggel het volgende:
Misschien ook eerst weer wat Orions kopen
quote:Op donderdag 10 november 2016 03:06 schreef Ulx het volgende:
Vroegah toen de gulden nog van hout was.
De Amerikanen zijn bezig te onderzoeken of het niet handig is voor air support een ander vliegtuig aan te schaffen. Ter aanvulling van de A-10. Kanshebbers zijn de A-29, de M-346 LCA, de AT-6 of de Scorpion. Mij lijkt het logisch dat, wanneer de M-346 gekozen wordt als nieuwe trainer, een andere variant gekozen wordt voor air support. Aangezien je dan te maken hebt met één nieuw platform. Maar ik heb er verder geen verstand van.quote:Op donderdag 10 november 2016 02:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat zijn toestellen uit het jaar kruik. Koop dan wat nieuws.
Voor low-intensity conflicten zijn A-29's prima. Turboprop motor, 4.5 Gen avionics. In staat om bijna dezelfde bommen en raketten mee te nemen als een f-16 en behoorlijk goedkoop in gebruik en aanschaf. Prima om wat is/taliban/etc tuig naar het hiernamaals te bombarderen.
Verder heeft AchJa gelijk en mag het defensiebudget stevig omhoog. Trump heeft gewonnen, meeliften met de VS is voorbij. En dat fatalistische geneuzel dat ons leger toch geen zin heeft mag wat mij betreft direct stoppen. Dat is gewoon bullshit.
Vandaag werd een nederlandse onderzeeer weggejaagd door de russen toen het zich op (volgens de russen) 20 km van hun vliegdekschip bevond.
Stoer van de russen? Haha nederlandse marine?
Ik denk het niet. De mk48 mod7 torpedo heeft een bereik van een kleine 50 km. Een vliegdekschip gezonken noem je dat.
High priority LWR - AMS, gesneuvelde ramen in Lelystad.quote:Op donderdag 10 november 2016 03:00 schreef Geerd het volgende:
Vroeger toen je nog trots kon zijn op Nederlandsche legerMeer dan 200 straaljagers 400+ tanks??
Ik wil de A-29. Want haaientanden.quote:Op donderdag 10 november 2016 11:57 schreef Niek92 het volgende:
Kanshebbers zijn de A-29, de M-346 LCA, de AT-6 of de Scorpion. Mij lijkt het logisch dat, wanneer de M-346 gekozen wordt als nieuwe trainer, een andere variant gekozen wordt voor air support. Aangezien je dan te maken hebt met één nieuw platform. Maar ik heb er verder geen verstand van.
Waarom post je een F18 (bovenste foto) dan?quote:Op donderdag 10 november 2016 17:24 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
High priority LWR - AMS, gesneuvelde ramen in Lelystad.
Not anymore.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gesneuvelde ramen.quote:Op donderdag 10 november 2016 20:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarom post je een F18 (bovenste foto) dan?
De opvolger van de Orion is natuurlijk de P8 Poseidon, op basis van een Boeing 737.quote:Op donderdag 10 november 2016 02:43 schreef Ulx het volgende:
Dat zijn toestellen uit het jaar kruik. Koop dan wat nieuws.
Geen 50 miljoen per stuk, hier hebben ze het over 9 voor 300 miljoen. Maar je zult natuurlijk wel de volledige industrie er om heen bij moeten kopen. Kan het totaal alsnog behoorlijk oplopen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:27 schreef Ulx het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)a_vliegtuigen__.html
De luchtmacht wil ze wel. Maar goed, 50 miljoen per stuk (als trainer, ik denk voor LAS/COIN inzet duurder) is prijzig.
Kunnen we daar niet beter drones voor inzetten en onze reapers bewapenen?quote:Op vrijdag 11 november 2016 01:55 schreef Ulx het volgende:
Als aanvalstoestel voor COIN operaties lijken ze wel geschikt. Ze kunnen alleen niet superlang in de lucht blijven. Vier uurtjes maximaal is denk ik wel een nadeel.
Als trainer is het natuurlijk een prima ding. Maar ja, als je ze ook wilt gebruiken op missies in Verweggistan heb je er wel meer dan negen nodig.
Dat geldt ook voor de huidige vliegtuigen die gebruikt worden. Geloof zelfs dat de Amerikaanse gevechtsvliegtuigen eerst bijgetankt moeten worden wanneer ze aankomen boven Syrië/Irak, dan een paar bommen gooien en weer weg moeten. Super ineffciënt.quote:Op vrijdag 11 november 2016 01:55 schreef Ulx het volgende:
Als aanvalstoestel voor COIN operaties lijken ze wel geschikt. Ze kunnen alleen niet superlang in de lucht blijven. Vier uurtjes maximaal is denk ik wel een nadeel.
Als trainer is het natuurlijk een prima ding. Maar ja, als je ze ook wilt gebruiken op missies in Verweggistan heb je er wel meer dan negen nodig.
Die Reapers hebben we nog niet en tegen bewapende drones is nogal wat weerstand binnen de politiek. Misschien dat dat nog gaat veranderen de komende jaren, maar dat weten we niet.quote:Op vrijdag 11 november 2016 10:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Kunnen we daar niet beter drones voor inzetten en onze reapers bewapenen?
Ik betwijfel of die dingen in CAS rol kunnen worden gebruikt. Hellfires schieten op voertuigen is een ding, maar luchtsteun geven aan grondtroepen is iets anders denk ik.quote:Op vrijdag 11 november 2016 10:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Kunnen we daar niet beter drones voor inzetten en onze reapers bewapenen?
Kunt er ook een machinegeweer onderhangen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 15:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik betwijfel of die dingen in CAS rol kunnen worden gebruikt. Hellfires schieten op voertuigen is een ding, maar luchtsteun geven aan grondtroepen is iets anders denk ik.
Die hebben we, gedeeld met de Britten dacht ik.quote:Op vrijdag 11 november 2016 15:26 schreef Ulx het volgende:
Zijn die drones door Nederland wel wereldwijd in te zetten of moeten we dan eerst wat satellieten lanceren?
De Britten.... Dan zijn we daar weer afhankelijk van. Het is niet eens een EU land.quote:Op vrijdag 11 november 2016 18:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Die hebben we, gedeeld met de Britten dacht ik.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |