abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163120158
The researchers speculate that this premium—of as much as 26%, they estimate—is what the Dutch are willing to pay to live in their own country. :D
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 20:35:03 #227
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163120357
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 20:29 schreef Bart2002 het volgende:
The researchers speculate that this premium—of as much as 26%, they estimate—is what the Dutch are willing to pay to live in their own country. :D
Echt he?

Wat zijn jouw gedachtes daarbij?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_163120676
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 20:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Echt he?

Wat zijn jouw gedachtes daarbij?
Dat zij geen idee hebben wat de Nederlander beweegt. En dat heeft de Nederlander zelf w.s. ook niet. Zie de post van Metro. Ik denk dat we qua gevoel nog een beetje zitten in het idee dat Nederland een jaar of 20 a 30 geleden nog het beste land ter wereld was (mede wegens de aardgasbel) maar dat dat al een tijdje niet meer zo is. Dat heeft ook in hoge mate te maken met het geadopteerde geloof in het Angelsaksisch model. Greed is good. En we produceren nog amper iets. Behalve financiële producten die niemand meer wil en facilitatie van belastingvlucht. Het is m.i. niet zo best gesteld met Nederland.
pi_163120882
Dat vastgoedeigenaren er van profiteren door een hoge huurprijs te vragen, dat kun je ze eigenlijk niet kwalijk nemen.
Je bent ondernemer of niet.

Dat de COA en lokale overheden erin trappen en instemmen met de gevraagde huur, dat is wel een kwalijke zaak.
Maar ach, het is maar belastinggeld, dus wat interesseert hun dat :{w
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juni 2016 22:48 schreef Fir3fly het volgende:
Het COA betaalt de hoofdprijs voor krotten? Tjonge, dan moeten we misschien ernstig gaan twijfelen aan de capaciteiten van de mensen daar.
:') Dat is een open deur intrappen natuurlijk.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 20:58:46 #230
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163121245
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 20:44 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat zij geen idee hebben wat de Nederlander beweegt. En dat heeft de Nederlander zelf w.s. ook niet. Zie de post van Metro. Ik denk dat we qua gevoel nog een beetje zitten in het idee dat Nederland een jaar of 20 a 30 geleden nog het beste land ter wereld was (mede wegens de aardgasbel) maar dat dat al een tijdje niet meer zo is. Dat heeft ook in hoge mate te maken met het geadopteerde geloof in het Angelsaksisch model. Greed is good. En we produceren nog amper iets. Behalve financiële producten die niemand meer wil en facilitatie van belastingvlucht. Het is m.i. niet zo best gesteld met Nederland.
Ik vrees dat je gelijk hebt (er zijn ook veel te veel mensen in Nederland met een nare ellebogenmentaliteit, als ratten in de val). De crisis in het voetbal is een spiegel voor de maatschappij als geheel.

Kleine landen zijn zeker niet kansloos (Zwitserland, Scandinavië), maar dan moet de financiële sector en gladde pakken carousel niet alle toptalent opslokken.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_163121303
Waar vraag is, is aanbod.
pi_163121412
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 21:00 schreef Jenji het volgende:
Waar vraag is, is aanbod.
En andersom natuurlijk. Daarmee miszeggen wij niets en hebben we tevens niets beweerd. Dat is altijd zinnig natuurlijk.
pi_163121653
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 20:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik vrees dat je gelijk hebt (er zijn ook veel te veel mensen in Nederland met een nare ellebogenmentaliteit, als ratten in de val). De crisis in het voetbal is een spiegel voor de maatschappij als geheel.

Kleine landen zijn zeker niet kansloos (Zwitserland, Scandinavië), maar dan moet de financiële sector en gladde pakken carousel niet alle toptalent opslokken.
Ik vind het altijd nog bijzonder dat bedrijven productie mogen uitbesteden in lage lonen landen en hier het geld mogen verdienen. En hier tevens arbeiders uit lage lonen landen mogen aanstellen die hun verdiende geld hier niet uitgeven. Dat is een duidelijke race to the bottom voor iedereen behalve voor de werkgevers dan. Het is tegenwoordig goed en legaal om voor de slechtste optie voor het gros te gaan. Er is veel mis. Zoveel is zeker. En nu hou ik daar over op. Ik word er verdrietig van. ;)
pi_163121759
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 20:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Klopt! Met de duurzaamheid is het niet bijster goed gesteld. Niet alleen met woningen natuurlijk (ook de luchtkwaliteit en de Natura2000 normen).

We kennen natuurlijk allemaal de verhalen van mensen die over de grens gaan wonen vanwege de woonlasten. Het artikel geeft de verandering/ontwikkeling tov de jaren 70 aan.

Bovendien is het al twee decennia het beleid om huurders meer voor minder te laten betalen. Dus voor zover je relatief veel kwaliteit krijgt voor weinig geld, is dat al een tijdje aan het kantelen.

Amerikanen op bezoek in Nederland zijn bijna nooit onder de indruk van de kwaliteit van de woningen; dit komt regelmatig terug in de diverse topics en draadjes.
Amerikaanse woningen kwalitatief beter? Was het jouw bedoeling om mij te laten lachen? Ben je wel eens in de VS geweest? Ik gok zo van niet.

En ga lekker over de grens naar België. Levert je een plus van zeker 25% op bij een vergelijkbare woning, niet zelden met oliestook en verplicht een schotel, dure supermarkt, waarbij niet zelden vergunningstechnisch toch iets niet snor blijkt te zijn.

Maar het staat je vrij om je daar te vestigen. Als het daar volgens jou zoveel beter is...
pi_163121808
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 21:10 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik vind het altijd nog bijzonder dat bedrijven productie mogen uitbesteden in lage lonen landen en hier het geld mogen verdienen. En hier tevens arbeiders uit lage lonen landen mogen aanstellen die hun verdiende geld hier niet uitgeven. Dat is een duidelijke race to the bottom voor iedereen behalve voor de werkgevers dan. Het is tegenwoordig goed en legaal om voor de slechtste optie voor het gros te gaan. Er is veel mis. Zoveel is zeker. En nu hou ik daar over op. Ik word er verdrietig van. ;)
Dat is wel de kern van het probleem, waar alle draadjes samenkomen: de financiële crisis, het vluchtelingenprobleem, werkeloosheid, automatisering, belastingvlucht etc.
Het samenwerken van deze factoren duwt ons de richting van "the bottom" op.
Het onderwerp van dit topic is slechts een illustratie van dit fenomeen waar 99% van de mensen nadeel ondervinden en minder dan 1% profiteert.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_163121811
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 20:07 schreef Bart2002 het volgende:

Oke dan. Maar wat is er mis met die artikelen. Ik vind ze wel goed doortimmerd eigenlijk.
Ik had dat antwoord al gegeven.
pi_163122163
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 21:15 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Het onderwerp van dit topic is slechts een illustratie van dit fenomeen waar 99% van de mensen nadeel ondervinden en minder dan 1% profiteert.
Maar de meesten vinden dat "slim". Dan had de overheid (wij..) maar beter moeten opletten.
Het is een vreemd fenomeen dat die 99% benadeelden opkomt voor die zichzelf verrijkende 1%. Stockholm syndroom of iets. :)
  zaterdag 18 juni 2016 @ 21:26:22 #238
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163122219
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 21:24 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Maar de meesten vinden dat "slim". Dan had de overheid (wij..) maar beter moeten opletten.
Het is een vreemd fenomeen dat die 99% benadeelden opkomt voor die zichzelf verrijkende 1%. Stockholm syndroom of iets. :)
Albayrak bij het COA doet de rest.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 19 juni 2016 @ 09:45:06 #239
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163131882
quote:

[..]

Dat is wel een merkwaardig verschijnsel ja. Vooral omdat diezelfde 'slimme ondernemers' de lokale politiek dikwijls in hun greep hebben. Zij zorgen er zelf voor dat een gunstig verdienmodel ontstaat.
Vervolgens helpt het ook dat de VVD het ministerie van Justitie in een ijzeren greep houdt. Naar hartelust seponeren!
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_163132930
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 08:29 schreef ErwinRommel het volgende:
Maar........
Laten we dit keer aub niet onze focus leggen op de vluchtelingen, want ik geloof dat een groot deel daadwerkelijk echt op de vlucht is, maar op de echte profiteurs; de vastgoedeigenaren en de gemeentes.
De toch al niet minderbedeelde vastgoedeigenaren geven we uit pure wanhoop nog maar een leuk douceurtje, mede gefinancieerd door u en door mij. Dit vind ik schandalig.
Ik vind dit ook echt schandalig. Behoren we geen overheid te hebben die ons hiervoor beschermd, ipv er aan mee doet?
  zondag 19 juni 2016 @ 13:11:37 #241
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_163135606
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 12:38 schreef VEM2012 het volgende:

Het is juist inherent aan betaalde belasting dat je dat eigendom daarover niet meer hebt.
Dat klopt op zich wel, maar het is vergelijkbaar met contributie die je voor een club betaalt.
En die club heeft statuten en is opgericht met een bepaald doel, daar dient het geld dan ook aan besteed te worden.
quote:
Je kan wel dmv stemrecht je ongenoegen uiten over de uitgaven van de overheid.
De overheid moet doen waar zij voor opgericht is, wordt het (belasting)geld niet besteed waarvoor het geïnd is dan moeten organen als de rekenkamer ingrijpen en/of de oppositie protesteren.
Dus ik vraag mij af of de huidige bestedingen aan "vluchtelingen" wel gebudgetteerd zijn.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zondag 19 juni 2016 @ 19:12:40 #242
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163143911
quote:

[..]

Weinigen hebben sws door hoe ernstig Nederland verarmd is geraakt sinds ~2002.

Het aantal mensen in de armoede ligt nu op recordhoogte, en dat met de aangepaste definities (die de norm naar beneden heeft bijgesteld).

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)e-armen-steeds-armer
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')