abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162755095
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 14:50 schreef controlaltdelete het volgende:
Nepaanslagen, hoaxes en valse vlaggen bedoel je. Gros van de moslims weten ook wel dat er een poppenkast wordt opgevoerd, nogal wiedes dat ze hun mond houden
Want dat zou jij ook doen als je wist dat anderen uit jouw naam nep-aanslagen plegen die er voor zogen dat jij gestigmatiseerd wordt. Dan houd je je gewoon stil ;)
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zondag 5 juni 2016 @ 02:15:51 #52
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_162755984
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 00:56 schreef Wantie het volgende:

[..]

Want dat zou jij ook doen als je wist dat anderen uit jouw naam nep-aanslagen plegen die er voor zogen dat jij gestigmatiseerd wordt. Dan houd je je gewoon stil ;)
Ja natuurlijk anders doe je mee met de poppenkast , hoezo zien mensen het verschil niet meer tussen aanslagen uit je naam of aanslagen onder de noemer van hetzelfde geloof . Ik zal elke moslim afraden mee te doen met die angst onzin en verdeeldheid zaaien van de msm .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_162757303
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 02:15 schreef Summers het volgende:

[..]

Ja natuurlijk anders doe je mee met de poppenkast , hoezo zien mensen het verschil niet meer tussen aanslagen uit je naam of aanslagen onder de noemer van hetzelfde geloof . Ik zal elke moslim afraden mee te doen met die angst onzin en verdeeldheid zaaien van de msm .
Dus jij vindt het geen probleem dat je gestigmatiseerd zou worden terwijl je weet dat het anders ligt.
  zondag 5 juni 2016 @ 09:43:12 #54
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_162757724
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 08:16 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dus jij vindt het geen probleem dat je gestigmatiseerd zou worden terwijl je weet dat het anders ligt.
De oproep ingegeven door msm en politici aan alle moslims om de daden van isis publiekelijk af te keuren is juist de poging om die hele groep te stigmatiseren , als niemand daar gehoor aan geeft is die poging mislukt . Dat lijkt mij het enige wat je kan doen tegen het stigmatiseren van alle moslims . Stoppen met alles geloven en volgen wat msm en politici zeggen en zelf weer na gaan denken en zich niet meer laten manipuleren en sturen door angst .

Als complotdenker word ik ook gestigmatiseerd terwijl ik weet dat het anders ligt , dat is een gebrek van kortzichtige mensen want deze samenleving heeft allang de kennis dat stigmatiseren nooit de waarheid is .

Het is aan het individu om beter te weten , het is niet aan je buurman om je gerust te stellen elke keer als je je door angst en haat laat misleiden ipv gezond verstand te gebruiken elke keer als de msm of politici met een beschuldigende vinger naar een hele groep wijst .
pi_162757798
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 09:43 schreef Summers het volgende:

[..]

De oproep ingegeven door msm en politici aan alle moslims om de daden van isis publiekelijk af te keuren is juist de poging om die hele groep te stigmatiseren
Hoezo denk je dat de msm en politici de moslims oproepen dat te doen?

quote:
. Dat lijkt mij het enige wat je kan doen tegen het stigmatiseren van alle moslims .
Klopt, alleen suggereer jij dat al die moslims weten dat de aanslagen een hoax zijn en dat ze om die reden zwijgen.

Maar dan is het niet logisch om gewoon te zwijgen maar juist logisch dat je als groep moslims gaat aantonen dat men bezig is de groep te stigmatiseren door zelf aanslagen in scene te zetten.

quote:
Stoppen met alles geloven en volgen wat msm en politici zeggen en zelf weer na gaan denken en zich niet meer laten manipuleren en sturen door angst .
Dat laatste gebeurt niet, dat merk je hier ook op bnw. Men vervangt het ene medium gewoon voor het andere en plaatst die op een voetstuk en slikt alles wat dat medium verspreid als zoete koek.

quote:
Als complotdenker word ik ook gestigmatiseerd terwijl ik weet dat het anders lig
Vandaar dat je zwijgt..

oooh, wacht.....
  zondag 5 juni 2016 @ 09:51:17 #56
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_162757801
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 09:43 schreef Summers het volgende:

[..]

De oproep ingegeven door msm en politici aan alle moslims om de daden van isis publiekelijk af te keuren is juist de poging om die hele groep te stigmatiseren , als niemand daar gehoor aan geeft is die poging mislukt . Dat lijkt mij het enige wat je kan doen tegen het stigmatiseren van alle moslims . Stoppen met alles geloven en volgen wat msm en politici zeggen en zelf weer na gaan denken en zich niet meer laten manipuleren en sturen door angst .

Als complotdenker word ik ook gestigmatiseerd terwijl ik weet dat het anders ligt , dat is een gebrek van kortzichtige mensen want deze samenleving heeft allang de kennis dat stigmatiseren nooit de waarheid is .

Het is aan het individu om beter te weten , het is niet aan je buurman om je gerust te stellen elke keer als je je door angst en haat laat misleiden ipv gezond verstand te gebruiken elke keer als de msm of politici met een beschuldigende vinger naar een hele groep wijst .
Goed gesproken fraulein. Zo vroeg op de ochtend al de beste post van de dag. Zeker dat stigmatiseren daar is men op dit forum erg goed in.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_162757828
quote:
14s.gif Op zondag 5 juni 2016 09:51 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Goed gesproken fraulein. Zo vroeg op de ochtend al de beste post van de dag. Zeker dat stigmatiseren daar is men op dit forum erg goed in.
Jezelf als slachtoffer zien is ook erg populair op fora.
  zondag 5 juni 2016 @ 13:11:51 #58
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_162760842
Graag wat meer ontopic en minder op de persoon.
There is only one religion
  zondag 5 juni 2016 @ 23:10:17 #59
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_162776103
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 09:51 schreef Wantie het volgende:

[..]

Hoezo denk je dat de msm en politici de moslims oproepen dat te doen?

[..]

[Wie niet , google maar moslims moeten afstand nemen en moslims should distance , mensen horen en lezen dat al jarenlang tot het moment dat ze het ook echt gaan geloven .

Klopt, alleen suggereer jij dat al die moslims weten dat de aanslagen een hoax zijn en dat ze om die reden zwijgen.
Er zullen verschillende redenen zijn maar je hebt moslims en niet moslims die weten dat aanslagen gefaked worden en een poppenkast zien in msm en autoriteiten waar ze niet meer in mee willen spelen .
quote:
Maar dan is het niet logisch om gewoon te zwijgen maar juist logisch dat je als groep moslims gaat aantonen dat men bezig is de groep te stigmatiseren door zelf aanslagen in scene te zetten.
Maar dat is dan meedraaien in de leugen en de poppenkast die in stand blijft door je eigen medewerking , ik zie daar niks logisch aan .

quote:
[..]

Dat laatste gebeurt niet, dat merk je hier ook op bnw. Men vervangt het ene medium gewoon voor het andere en plaatst die op een voetstuk en slikt alles wat dat medium verspreid als zoete koek.
Het is in ieder geval geen oude vertrouwde koek die met de paplepel is ingegoten .
pi_162776305
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 23:10 schreef Summers het volgende:

[..]

Er zullen verschillende redenen zijn maar je hebt moslims en niet moslims die weten dat aanslagen gefaked worden en een poppenkast zien in msm en autoriteiten waar ze niet meer in mee willen spelen .
Zelfs hier op BNW weet niemand dat de aanslagen gefaked worden, er enkel de hoop dat dat zo is.
Dus het is nogal een boude stelling dat moslims dat wel weten.

quote:
Maar dat is dan meedraaien in de leugen en de poppenkast die in stand blijft door je eigen medewerking , ik zie daar niks logisch aan .
Als ik zeg dat jij lollies jat terwijl jij weet dat ik dat zelf doe en jij zwijgt, dan werk je mee om die leugen in stand te houden. Als je er tegen in gaat en aantoont dat ik lieg, dan doorbreek je de leugen en de bijhorende poppenkas.

Niet andersom, zoals jij suggereert.

quote:
Het is in ieder geval geen oude vertrouwde koek die met de paplepel is ingegoten .
Toch smaakt de nieuwe koek zoet genoeg dat hij gretig en zonder enig nadenken wordt verorberd.
  maandag 6 juni 2016 @ 02:01:48 #61
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_162780043
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 23:14 schreef Wantie het volgende:

[..]

Zelfs hier op BNW weet niemand dat de aanslagen gefaked worden, er enkel de hoop dat dat zo is.
Dus het is nogal een boude stelling dat moslims dat wel weten.
Volgens de msm geloven zelfs kinderen officiele verhalen niet meer en word er geroepen dat het zo'n probleem is dat mensen in bijv Frankrijk en Nederland het allemaal niet meer geloven . Daar zitten heus ook wel moslims tussen .
quote:
[..]

Als ik zeg dat jij lollies jat terwijl jij weet dat ik dat zelf doe en jij zwijgt, dan werk je mee om die leugen in stand te houden. Als je er tegen in gaat en aantoont dat ik lieg, dan doorbreek je de leugen en de bijhorende poppenkas.
Een groep stigmatiseren is iets wat men zelf doet op basis van eigen valse aannames en je eigen beslissing om je door angst te laten leiden , het is niet iets wat de groep uitlokt en voor je op kan lossen .
De groep die zich door haat en propaganda laten leiden zijn degene die hard moeten werken om de leugen te doorbreken zodat ze ook kunnen stoppen met meedraaien . Zonder publiek heeft het geen zin meer om een poppenkast voorstelling te geven .
pi_162780231
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 02:01 schreef Summers het volgende:

[..]

Volgens de msm geloven zelfs kinderen officiele verhalen niet meer en word er geroepen dat het zo'n probleem is dat mensen in bijv Frankrijk en Nederland het allemaal niet meer geloven . Daar zitten heus ook wel moslims tussen .
Je krabbelt dus terug op je eerste veronderstelling.
  maandag 6 juni 2016 @ 13:14:37 #63
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_162786568
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 02:43 schreef Wantie het volgende:

[..]

Je krabbelt dus terug op je eerste veronderstelling.
Nee aangezien moslims al jarenlang het target zijn weten die beter hoe fake alles in het nieuws is net zoals racisme zogenaamd niet bestaat of opgemerkt word door mensen die niet het target zijn .
pi_162786784
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 13:14 schreef Summers het volgende:

[..]

Nee aangezien moslims al jarenlang het target zijn weten die beter hoe fake alles in het nieuws is net zoals racisme zogenaamd niet bestaat of opgemerkt word door mensen die niet het target zijn .
dat is terugkrabbelen op je eerste standpunt.

Eerst beweerde je nog stellig dat de moslimgemeenschap precies weet dat de aanslagen een hoax zijn, nu beweer je dat er moslims zijn die niet alles geloven wat in het nieuws komt.
pi_162787467
Ik ben wel nieuwsgierig hoe de wereld er over pakweg 5 jaar uitziet met ál die ontwakende mensen en ál mensen die "MSM" niet meer geloven en alles.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2016 13:53:25 ]
  maandag 6 juni 2016 @ 14:51:37 #66
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_162788627
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 13:53 schreef Scrummie het volgende:
Ik ben wel nieuwsgierig hoe de wereld er over pakweg 5 jaar uitziet met ál die ontwakende mensen en ál mensen die "MSM" niet meer geloven en alles.
Lijkt me nogal duidelijk, de ontwakenden zullen de mond gesnoerd worden en MSM hheft hier weinig mee te maken.
Kijk om je heen, het recht om te demonstreren wordt in spanje en frankrijk al verboden, hate speech wetten zijn er al in denemarken zweden en engeland, zo meteen ook in duitsland.
Langzaam wordt het EU breed, cultureel marxisme zoals hier beschreven is al een feit
http://www.dagelijksestan(...)litieke-correctheid/
pi_162788703
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 14:51 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Lijkt me nogal duidelijk, de ontwakenden zullen de mond gesnoerd worden en MSM hheft hier weinig mee te maken.
Kijk om je heen, het recht om te demonstreren wordt in spanje en frankrijk al verboden, hate speech wetten zijn er al in denemarken zweden en engeland, zo meteen ook in duitsland.
Langzaam wordt het EU breed, cultureel marxisme zoals hier beschreven is al een feit
http://www.dagelijksestan(...)litieke-correctheid/
Ik geloof er bijzonder weinig van.
  maandag 6 juni 2016 @ 23:29:08 #68
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_162804325
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 13:24 schreef Wantie het volgende:

[..]

dat is terugkrabbelen op je eerste standpunt.

Eerst beweerde je nog stellig dat de moslimgemeenschap precies weet dat de aanslagen een hoax zijn, nu beweer je dat er moslims zijn die niet alles geloven wat in het nieuws komt.
Lees maar terug want niemand heeft dat gezegd .
pi_162804437
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 23:29 schreef Summers het volgende:

[..]

Lees maar terug want niemand heeft dat gezegd .
prima, dan is dat nu definitief van tafel.
  dinsdag 7 juni 2016 @ 21:50:53 #70
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_162827386
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 23:32 schreef Wantie het volgende:

[..]

prima, dan is dat nu definitief van tafel.
hopelijk houd je je voortaan aan wat iemand daadwerkelijk zegt en ga je het niet in het extreme trekken om vervolgens iedereen op dezelfde hoop te kunnen gooien en een zinloze discussie te willen voeren over iets wat iemand gezegt zou hebben maar je zelf op tafel gooit .
  dinsdag 7 juni 2016 @ 22:04:08 #71
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_162827777
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 13:51 schreef controlaltdelete het volgende:
Op naar de totalitaire staat, eigenlijk zitten we daar al in met onze nep democratie. De dunkpolitie komt eraan, geholpen door brave burgers die andersdenkenden gaan aangeven. 1984 Alleen wat jaren later.

Cameron zei het ook al tussen neus en lippen in zijn speech in 2014 dat mensen die twijfelen aan oa het 9.11 verhaal ook als terroristen worden beschouwd. Vergeet Hilary niet die grappend en grollend over blue and red camps had to educate people. Het publiek vond het fantastisch.
Zullen we nooit vergeten , Obama ook niet

pi_162828753
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 21:50 schreef Summers het volgende:

[..]

hopelijk houd je je voortaan aan wat iemand daadwerkelijk zegt en ga je het niet in het extreme trekken om vervolgens iedereen op dezelfde hoop te kunnen gooien en een zinloze discussie te willen voeren over iets wat iemand gezegt zou hebben maar je zelf op tafel gooit .
Wat er daadwerkelijk gezegd is staat gewoon op de pagina.
Maar doet er niet toe, jij hebt die argumentatie van CAD van tafel geveegd.
Hoef ik dat verder niet meer te doen.
  dinsdag 7 juni 2016 @ 22:39:55 #73
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_162829176
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 22:30 schreef Wantie het volgende:

[..]

Wat er daadwerkelijk gezegd is staat gewoon op de pagina.
Maar doet er niet toe, jij hebt die argumentatie van CAD van tafel geveegd.
Hoef ik dat verder niet meer te doen.
nu verzin je weer iets :? weet je wat .. jij kan een gesprek tussen twee mensen of meerdere mensen wel in je eentje af . Dan kunnen we ons tijd nuttiger besteden aan zaken die zich wel echt voordoen en wel echt gezegd zijn .
pi_162829819
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 22:39 schreef Summers het volgende:

[..]

nu verzin je weer iets :? weet je wat .. jij kan een gesprek tussen twee mensen of meerdere mensen wel in je eentje af . Dan kunnen we ons tijd nuttiger besteden aan zaken die zich wel echt voordoen en wel echt gezegd zijn .
tja, eigen schuld, jij ging je bemoeien met mijn reactie op CAD.
Nu je daarmee vast loopt begin je te stuiteren.
Maakt mij niet uit hoor, de argumentatie van CAD is nu dankzij jou van tafel.
Dus daar hoeven we het niet meer over te hebben.
  woensdag 8 juni 2016 @ 08:16:15 #75
189978 controlaltdelete
pi_162834082
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 22:55 schreef Wantie het volgende:

[..]

tja, eigen schuld, jij ging je bemoeien met mijn reactie op CAD.
Nu je daarmee vast loopt begin je te stuiteren.
Maakt mij niet uit hoor, de argumentatie van CAD is nu dankzij jou van tafel.
Dus daar hoeven we het niet meer over te hebben.
Grapjas je lijkt wel een klein kind met je eigen schuld dikke bult redenatie. Summers loopt totaal niet vast en mijn argument is absoluut niet van tafel. Blijf het jezelf maar wijs maken tesamen met je houvast en geloof in al die andere leugens en poppenkast. Sterkte ermee.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  woensdag 8 juni 2016 @ 08:18:35 #76
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_162834104
Jammer dat er weer zo vrijelijk conclusies worden getrokken zonder inhoudelijk op de wet- en regelgeving in te gaan.

Lekker inhoudsloos roepen is de norm! :)

Maar als je vraagt naar concrete punten dan blijft het oorverdovend stil?..
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 8 juni 2016 @ 09:05:43 #77
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_162834605
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 08:16 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Grapjas je lijkt wel een klein kind met je eigen schuld dikke bult redenatie. Summers loopt totaal niet vast en mijn argument is absoluut niet van tafel. Blijf het jezelf maar wijs maken tesamen met je houvast en geloof in al die andere leugens en poppenkast. Sterkte ermee.
Je had ook gewoon gelijk , het gros van de moslims , zelfs kinderen ( de toekomst ) geloven niet alles en begrijpen dat de westerse msm ook dingen zegt om ze zwart te maken en nepaanslagen pleegt .

woensdag 8 juni 2016 @ 10:13:27 #78
116015 SicSicSics
pi_162835714
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 09:05 schreef Summers het volgende:
Je had ook gewoon gelijk , het gros van de moslims , zelfs kinderen ( de toekomst ) geloven niet alles en begrijpen dat de westerse msm ook dingen zegt om ze zwart te maken en nepaanslagen pleegt .

En dát is wat Cameron nou bedoelde met 'een wereldbeeld wat als voedingsbodem kan dienen voor terrorisme'.

Hij zei niet: Alle Conspiracy Theoretici zijn terroristen en moeten het cachot in.

Hij zei dat de zouteloze praatjes en ongefundeerde aannames ook in andere kringen voedingsbodem vinden, waar ze wél uit kunnen monden in een voedingsbodem voor extremisme.

Niet alleen Moslim terrorisme is daar overigens een voorbeeld van. Ook sommige gevallen van Domestic Terrorsim zijn daar een voorbeeld van.
De 'soevereinen' die een agent doodschoten.
De shootout waarbij LaVoy Finicum omkwam laatst.

[ Bericht 4% gewijzigd door SicSicSics op 08-06-2016 10:51:35 ]
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 8 juni 2016 @ 11:50:11 #79
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_162837689
quote:
18s.gif Op woensdag 8 juni 2016 08:18 schreef SicSicSics het volgende:
Jammer dat er weer zo vrijelijk conclusies worden getrokken zonder inhoudelijk op de wet- en regelgeving in te gaan.

Lekker inhoudsloos roepen is de norm! :)

Maar als je vraagt naar concrete punten dan blijft het oorverdovend stil?..
http://www.europarl.europ(...)ework_statute_en.pdf
  woensdag 8 juni 2016 @ 12:03:01 #80
116015 SicSicSics
pi_162837956
quote:
Dat is de tekst inderdaad, waar staat daar dat er 'reeducation camps' komen bijvoorbeeld? Een van de bezwaren in een artikel van Ali.

Er staat dat een jeugdige overtreder (have to...) 'undergo a rehabilitation programme'. HALT is zo'n programma. Ik zie het probleem niet. Zeker geen 'kamp'.
Maar het woord 'kamp' is ongetwijfeld wel met zorg gekozen.

Verder roepen mensen dat we 'op weg zijn naar een totalitaire staat'. Nou. Waaruit blijkt dit?
Of dat we in een 'nep democratie zitten'?
Of dat we 'andersdenkenden aan moeten gaan geven'?

Zijn nogal wat beschuldigingen. Hoe ga je die staven met de bijgevoegde tekst?
Fine, fuck you then!
  woensdag 8 juni 2016 @ 13:45:33 #81
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_162840084
quote:
6s.gif Op woensdag 8 juni 2016 12:03 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat is de tekst inderdaad, waar staat daar dat er 'reeducation camps' komen bijvoorbeeld? Een van de bezwaren in een artikel van Ali.

Er staat dat een jeugdige overtreder (have to...) 'undergo a rehabilitation programme'. HALT is zo'n programma. Ik zie het probleem niet. Zeker geen 'kamp'.
Maar het woord 'kamp' is ongetwijfeld wel met zorg gekozen.

Verder roepen mensen dat we 'op weg zijn naar een totalitaire staat'. Nou. Waaruit blijkt dit?
Of dat we in een 'nep democratie zitten'?
Of dat we 'andersdenkenden aan moeten gaan geven'?

Zijn nogal wat beschuldigingen. Hoe ga je die staven met de bijgevoegde tekst?
De bijgevoegde tekst is een resultaat van wetten , maar ook plannen die al in diverse europese landen naar voren komen, Landen zoals Frankrijk, Engeland Duitsland maar ook spanje denemarken zweden
Hebben al vergaande plannen/wets-ontwerpen of wetten die de vrijheid m.b.t. internet aan het beperken zijn.
Het is dus verleden-heden-toekomstig wat het idee voed van een totalitaire staat.
Het is ook geen geheim dat de EU anti EU propaganda het liefst verwijderd ziet worden van internet en het bestempeld als terrorisme, de beperkingen worden steeds verder uitgebreid.
  woensdag 8 juni 2016 @ 13:54:30 #82
116015 SicSicSics
pi_162840253
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 13:45 schreef Dance99Vv het volgende:
De bijgevoegde tekst is een resultaat van wetten , maar ook plannen die al in diverse europese landen naar voren komen, Landen zoals Frankrijk, Engeland Duitsland maar ook spanje denemarken zweden
Hebben al vergaande plannen/wets-ontwerpen of wetten die de vrijheid m.b.t. internet aan het beperken zijn.
Het is dus verleden-heden-toekomstig wat het idee voed van een totalitaire staat.
Op zich sowieso vreemd dat je aparte wetgeving moet maken; niet discrimineren = niet discrimineren, of je het nou op internet of in de krant doet.

Maar dat soort dingen zijn wel vaker nodig. Niet elk medium staat al in de wet en om te voorkomen dat dit soort mazen blijven bestaan zijn ze dus 'gewoon' bestaande wetgeving aan het gelijktrekken naar alle media toe.

Dat is op zich toch niet spannend? Of vreemd? Of verdacht?

Waarom zou je op internet vrijer moeten kunnen zijn dan op een zeepkistje op straat?

Aanvullend
Internet is natuurlijk wel grensoverschrijdend. Jurisdictie en andere zaken zijn lastig te regelen wat dat betreft. Dan is het handig om een level playing field te creëren waarin alle betrokkenen op een zelfde manier omgaan met wat er gebeurd. Of niet?

quote:
Het is ook geen geheim dat de EU anti EU propaganda het liefst verwijderd ziet worden van internet en het bestempeld als terrorisme, de beperkingen worden steeds verder uitgebreid.
Voor mij is dat nieuw. Heb je een voorbeeld? :)

[ Bericht 8% gewijzigd door SicSicSics op 08-06-2016 14:04:44 (Aanvulling) ]
Fine, fuck you then!
pi_162843671
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 22:19 schreef Aguia het volgende:

[..]

WTF ...

Trouwens, over dit stukje:

"(iv) Overt approval of a totalitarian ideology, xenophobia or anti-Semitism."

Geldt dat dan ook voor de EUSSR? In dat geval kunnen ze namelijk zelf ook naar hun eigen strafkampen gaan :)
Toen ze in de USSR anti semitisme bij wet verboden volgde er een bloedbad die miljoenen mensen hun leven koste . Achteraf gezien is het heel duidelijk waarom de wet ingevoerd werd. Sinds het communisme gefinancierd, bedacht en uitgevoerd is door een bepaalde groep

De geschiedenis lijkt zich te verhalen .

Check bv deze artikel:

Israel eyes world coalition to force social media platforms to block incitement
Gilad Erdan to develop legislation that would force Facebook, YouTube, Twitter et al. to take responsibility for content; says Europe ‘very interested in idea’

http://www.timesofisrael.(...)to-block-incitement/

Wanneer er chaos uitbreekt door het instorten van de EU/euro/dollar zullen mensen vragen stellen . Vragen waar je onmogelijk antwoord op kan geven zonder bepaalde wetten te breken

(iv) Overt approval of a totalitarian ideology

Uiteraard geld dit niet voor de euro EUSSR

Men zal heel hypocriet zijn en de wet zeer selectief toepassen . Wanneer een mening past binnen de officiële beeldvorming( diversiteit is onze kracht, feminisme is voor rechten, xenofobie moet bestreden worden) dan heet dit vrijheid van meningsuiting. Waar je alles mag zeggen , zelfs het oproepen van geweld. Denk hierbij aan het feministische campagne # killallman OF

Dat Trump een gevaar voor de staat is en het liefst vermoord moet worden is ook prima
Dat Trump de nieuwe Hitler is ( ook helemaal niets mis mee)
Maar zodra je Bibi vergelijkt met Adolf ben je 'illegale meningen' aan het verspreiden
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_162844388
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 15:14 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Natuurlijk kan dat wel! :)
Dat bestaat ook gewoon, al jaren en terecht. Je mag namelijk niet beledigen, je mag niet oproepen tot geweld, je mag niet discrimineren...

Niets mis mee.

[..]

Ik ben niet zo van glijdende schaal argumenten.

[..]

Ik vind het niet zo zwart wit hoor.

[..]

Ik ben geen jurist, dus dat hoef ik gelukkig niet te weten, mits ik mij op het randje ga begeven, want je wordt als goed burger wel geacht om de wet te kennen. :)
Ik denk dat je om geen van bovenstaande ooit aangepakt kan worden. Vaak wordt er in dit soort zaken ook gekeken naar je bereik namelijk. Het maakt uit wat je zegt en tegen wie je het zegt. Vandaar ook mijn toevoeging over handhaving.

Je zet een redelijk grote pet op als je denkt dat ze op deze manier conspiracy theoretici willen aanpakken. :D
Vrijheid van meningsuiting is er juist voor de onpopulaire meningen

De volgende video gaat niet perse over de EU wetten maar ze heeft het wel over de vrijheid van meningsuiting

Ze is zelf Joods maar verdedigt een neo nazi. Als je wilt weten waarom bekijk de volgende vid:

Ze verwoordt het naar mijn mening uitstekend! ^O^

Juist door iedereen de vrijheid te geven om te zeggen wat die echt denkt , heb je de kans om met de ander in discussie te gaan . Wanneer de ander achterlijke ideeën op nahoudt heb je de mogelijkheid om met argumenten , logica en feiten de misverstanden recht te zetten

Door bepaalde onderwerpen te verbieden bevestig bij wet maak je ze alleen sterker . Het zal vroeg of laat zich keren tegen de beschermde groepen met alle vervelende gevolgen van dien . Onschuldige mensen zullen slachtoffer worden van haat alleen omdat ze bij een bepaalde groep behoren of bepaalde ideologieën aanhangen . Iets wat ik persoonlijk graag wil voorkomen
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_162845022
Hier zijn enkele voorbeelden van mensen die gearresteerd/vervolg zijn voor 'hate speach'

-Een satirische vid

Man arrested after teaching pug to do a Nazi salute when it heard the words, ‘Sieg Heil’

Read more: http://metro.co.uk/2016/0(...)70354/#ixzz4B0AihXkn

- Man arrested for Facebook posts about Syrian refugees in Scotland

Offensive comments related to refugees on Isle of Bute and police say arrest shows social media abuse will not be tolerated

https://www.theguardian.c(...)an-refugees-scotland

- In Duitsland kan je een boete krijgen van 5000 euro voor het plaatsen van 'illegale meningen'. Daarnaast loop je het risico dat je kinderen bij je weggehaald worden

- In Nederland komt de politie bij je langs wanneer je de behoefte voelt om vreedzaam te demonstreren tegen de asielzoekers
pi_162846125
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 17:34 schreef Ali_boo het volgende:

- In Nederland komt de politie bij je langs wanneer je de behoefte voelt om vreedzaam te demonstreren tegen de asielzoekers
Bron?
pi_162847104
^^

Huisbezoek van wijkagenten valt niet goed bij leden AZC-alert in Enschede

http://www.rtvoost.nl/nie(...)144002142.1465404866

Weer politiebezoek aan burger om anti-AZC uitlatingen op Twitter
Politie: 'Dit is geen standaard werkwijze' - VNL wil actie Van der Steur

http://nieuws.tpo.nl/2016(...)latingen-op-twitter/

U twittert wel heel veel, zei de politie

Sociale media Twitterende tegenstanders van azc’s moeten rekening houden met een bezoekje van de politie. Mag dat?

http://www.nrc.nl/next/20(...)i-de-politie-1578392

En mijn persoonlijke favoriet : Weet dat je kinderen hebt.... :') :')

pi_162847453
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 19:03 schreef Ali_boo het volgende:
^^

Heeft dus niets met tweets te maken, en was een bezoek met een doel. Wat is er precies mis mee? Bewoners vonden het intimiderend, maar wat dan.. dat word weer niet gezegd. Lekker makkelijk weer dus.

quote:

Sociale media Twitterende tegenstanders van azc’s moeten rekening houden met een bezoekje van de politie. Mag dat?

Gaat om een wijkagent die zijn buurt in de gaten houd en een vraagje komt stellen. Poe he. Lijkt me natuurlijk niet normaal dat die agent dat doet, maar zo'n wijkagent zal dat niet hoeven overleggen, misschien kent hij de persoon in kwestie en heeft er een hekel aan. Dat hij dat doet wil niet zeggen dat het beleid is, integendeel; dat word besproken in dat artikel.

quote:
Ik snap dit niet helemaal. Gaat om dezelfde persoon als hierboven, maar nu zijn agenten bij zijn werk geweest, in plaats van een wijkagent aan de deur. Als het de tweede keer betreft; slechte zaak.

quote:

Nee heel bijzonder, dat ze een protestgroep tegen een AZC een bezoekje brengen om even te peilen hoe ze te werk gaan.

"Weet dat je kinderen hebt" is een matige uitspraak. Maar ja, agenten kunnen ook matige uitspraken doen. Zegt verder niets over wetten, regels, of dat je binnenkort opgepakt word voor een tweet die moet kunnen.

Ik begrijp verder niet zo goed wat mensen vervelend vinden als politie even aan de deur komt op een normale manier (want het was een normale manier). Vooral nadat het al meerdere keren uit de hand is gelopen op verschillende plekken in Nederland.
pi_162848272
''Dat hij dat doet wil niet zeggen dat het beleid is, integendeel; dat word besproken in dat artikel.''

Door heel Nederland kreeg men huisbezoeken van de politie dus je kan spreken van duidelijk beleid om de gem Nederlander de mond te snoeren . Buiten de intimiderende bezoekjes kon de politie verder weinig uitvoeren . Echter indien de nieuwe wet word ingevoerd hebben ze een excuus om je leven zuur te maken . Waar xenofobische uitingen opeens 'illegale' meningen worden

Alles in de naam van tolerantie *O*
pi_162848860
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 19:38 schreef Ali_boo het volgende:
''Dat hij dat doet wil niet zeggen dat het beleid is, integendeel; dat word besproken in dat artikel.''

Door heel Nederland kreeg men huisbezoeken van de politie dus je kan spreken van duidelijk beleid om de gem Nederlander de mond te snoeren . Buiten de intimiderende bezoekjes kon de politie verder weinig uitvoeren . Echter indien de nieuwe wet word ingevoerd hebben ze een excuus om je leven zuur te maken . Waar xenofobische uitingen opeens 'illegale' meningen worden

Alles in de naam van tolerantie *O*
Ah, je doet weer aan fearmongering ipv met feiten te komen. Je zou bijna denken dat je een schrijver bent op 1 of ander nietszeggend conspiracy blogje. Maar goed, zinloos om verder met je te praten. Fijne avond nog Ali_B :).
  woensdag 8 juni 2016 @ 21:00:58 #91
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_162850826
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juni 2016 10:13 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

En dát is wat Cameron nou bedoelde met 'een wereldbeeld wat als voedingsbodem kan dienen voor terrorisme'.
Nieuwsbronnen , autoriten niet vertrouwen en hun officiele verhalen allemaal voor waar aannemen is je goed recht en getuigt van gezond verstand en zelf nadenken .

Het is dan ook niet een moslimding dat aanslagen en autoriteiten niet meer geloofd worden maar een mensending , Dat gevaarlijk hellend vlak als je niet meer in leugens en poppenkasten trapt van autoriteiten zie ik niet .
Alleen voor machthebbers die hun macht verlenen aan het geloof en medewerking van de massa is het " gevaarlijk " zoals in Frankrijk en andere landen waar ze het al jaren druk hebben met publiekelijk afstand nemen van de regering omdat ze die niet meer vertrouwen en geloven .

Niet alles meer geloven wat autoriteiten zeggen maakt je geen slecht mens , slechts een slechte volger .
quote:
Hij zei niet: Alle Conspiracy Theoretici zijn terroristen en moeten het cachot in.

Hij zei dat de zouteloze praatjes en ongefundeerde aannames ook in andere kringen voedingsbodem vinden, waar ze wél uit kunnen monden in een voedingsbodem voor extremisme.
Geen enkele politici zou dat uit het niets zeggen maar eerst de massa bang voor die groep maken en voor hun denkbeelden . Zoiets als zeggen dat alles buiten de bijbel van de duivel is waardoor mensen zichzelf en anderen reguleren met angst ( als je niet in god gelooft brand je in de hel )
Dit is de moderne versie en er gebeurd helemaal niks ergs als we een officiele verklaring van Obama of cameron of propaganda van de staatsoproep niet meer geloven .
quote:
Niet alleen Moslim terrorisme is daar overigens een voorbeeld van. Ook sommige gevallen van Domestic Terrorsim zijn daar een voorbeeld van.
De 'soevereinen' die een agent doodschoten.
De shootout waarbij LaVoy Finicum omkwam laatst.
Terrorisme is het geweld gebruiken tegen onschuldige burgers voor politieke doeleinden , eigenbelang . Als men in het westen echt gelooft dat je publiekelijk afstand moet nemen van terrorisme voor een betere wereld heeft iedereen het te druk om zelf publiekelijk afstand te nemen van hun eigen machthebbers die met hun belastinggeld en stilzwijgen of goedpraten die terrorisme in stand houden .
Je draagt meer verantwoordelijkheid voor onrecht als je weet dat het mede door jou word gefinancieeerd en je steunt diegene dan dat je toevallig het zelfde geloof deelt met iemand die onrecht aandoet .

Ook zoiets , we zijn geindoctrineerd om angst te hebben voor vrijheid en dat word ook niet meer geloofd , . Ik weet niks van een soeverein die een agent doodschoot maar ik zal vrije mensen nooit als grootste gevaar zien . De meeste onschuldige slachtoffers vallen altijd bij mensen met een autoriteit wiens orders worden opgevolgd of het nou leugens zijn of niet .
  Moderator woensdag 8 juni 2016 @ 23:09:51 #92
249559 crew  Lavenderr
pi_162855821
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 21:00 schreef Summers het volgende:

[..]

Nieuwsbronnen , autoriten niet vertrouwen en hun officiele verhalen allemaal voor waar aannemen is je goed recht en getuigt van gezond verstand en zelf nadenken .

Het is dan ook niet een moslimding dat aanslagen en autoriteiten niet meer geloofd worden maar een mensending , Dat gevaarlijk hellend vlak als je niet meer in leugens en poppenkasten trapt van autoriteiten zie ik niet .
Alleen voor machthebbers die hun macht verlenen aan het geloof en medewerking van de massa is het " gevaarlijk " zoals in Frankrijk en andere landen waar ze het al jaren druk hebben met publiekelijk afstand nemen van de regering omdat ze die niet meer vertrouwen en geloven .

Niet alles meer geloven wat autoriteiten zeggen maakt je geen slecht mens , slechts een slechte volger .

[..]

Geen enkele politici zou dat uit het niets zeggen maar eerst de massa bang voor die groep maken en voor hun denkbeelden . Zoiets als zeggen dat alles buiten de bijbel van de duivel is waardoor mensen zichzelf en anderen reguleren met angst ( als je niet in god gelooft brand je in de hel )
Dit is de moderne versie en er gebeurd helemaal niks ergs als we een officiele verklaring van Obama of cameron of propaganda van de staatsoproep niet meer geloven .

[..]

Terrorisme is het geweld gebruiken tegen onschuldige burgers voor politieke doeleinden , eigenbelang . Als men in het westen echt gelooft dat je publiekelijk afstand moet nemen van terrorisme voor een betere wereld heeft iedereen het te druk om zelf publiekelijk afstand te nemen van hun eigen machthebbers die met hun belastinggeld en stilzwijgen of goedpraten die terrorisme in stand houden .
Je draagt meer verantwoordelijkheid voor onrecht als je weet dat het mede door jou word gefinancieeerd en je steunt diegene dan dat je toevallig het zelfde geloof deelt met iemand die onrecht aandoet .

Ook zoiets , we zijn geindoctrineerd om angst te hebben voor vrijheid en dat word ook niet meer geloofd , . Ik weet niks van een soeverein die een agent doodschoot maar ik zal vrije mensen nooit als grootste gevaar zien . De meeste onschuldige slachtoffers vallen altijd bij mensen met een autoriteit wiens orders worden opgevolgd of het nou leugens zijn of niet .
Ik heb alles twee keer gelezen en ik kan er geen touw aan vast knopen eerlijk gezegd.
  woensdag 8 juni 2016 @ 23:23:52 #93
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_162856170
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 19:03 schreef Ali_boo het volgende:
^^

http://www.nrc.nl/next/20(...)i-de-politie-1578392

Bij de info avond paar weken geleden waarbij ook buurt bewoners zich konden mengen met de discussie over het plaatsen van de opvang locatie kwamen wel geteld 2 mensen opdagen, dit was bekend bij heel enschede dat er op die dag een meeting zou zijn.

Dat was het moment dat je mooi van je af kon bijten, helaas kwam niemand opdagen, in plaats daarvan werd er door een aantal relschoppers een geplande demonstratie bedacht een paar weken daar weer voor mensen die bekend stonden bij de politie die rellen geschopt hadden bij wat weedstrijden van twente, waren het zelfde van plan met een soort van demonstratie.
Een vreedzame demonstratie, nee hoor het liep gewoon weer volledig uit de hand.

Maar theguyver hoe weet je dat? ik was 1 van de 2 bezoekers bij de opkomst en de demonstratie liep een paar straten bij mij achter en ik noem het niet vreedzaam als je gaat smijten met spul!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_162857298
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 08:16 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

. Summers loopt totaal niet vast en mijn argument is absoluut niet van tafel
Nou, dan mag je dat met Summers uitvechten ^O^

Dat wordt smullen :P
  donderdag 9 juni 2016 @ 08:15:42 #95
116015 SicSicSics
pi_162858915
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 21:00 schreef Summers het volgende:
Er staat ook nergens een waardeoordeel. Niet in mijn reactie en niet in de reactie van Cameron.
quote:
Ik heb het ook niet alleen over moslims. Ik heb het niet over een hellend vlak.
quote:
Ook dat zeg ik niet.

Ik zeg alleen dat de boodschap: "Alles is nep, niets is echt, we worden constant bedrogen door alles en iedereen." in sommige kringen doorgetrokken wordt naar een gewelddadige reactie. Een voedingsbodem.
quote:
Dat klopt. Dat gebeurd niet meteen en dat gebeurd niet altijd. Heb je helemaal gelijk in. En ook dat wordt er niet gezegd. :)

Er wordt gezegd dat (sommige) conspiracy verhalen, ook gebruikt worden om op te roepen tot het gebruik van geweld:
- De Zionisten hebben ... gedaan. Voor jou is dat je ogen openen, voor een ander een reden tot aanslagen.
- De overheid wil ons allemaal in FEMA kampen stoppen. Voor jou is dat je ogen openen, voor een ander een reden tot gewapend verzet.

Dat is een schaal van nuancering die ik niet in jouw verhaal terugzie.
quote:
Ik denk dat ik snap wat je bedoelt en ik ben het deels met je eens. Onze bemoeienis in delen van de wereld is óók een voedingsbodem. Vaak ook nog voor diezelfde terroristen. Niets doen is echter vaak ook geen optie.

Duivelse Dillema's. Politiek gevoelig handelen en eigenlijk nooit goed. Dat op zo'n makkelijke manier afdoen als 100% fout is niet alleen simpel, maar eigenlijk ook kwalijk.

Elke nuance uit elk verhaal of beschuldiging halen is een polarisatie en polarisatie is ook een voedingsbodem voor terrorisme.

Ik zeg niet dat je een terrorist bent overigens, maar snap je wat ik bedoel?
quote:
Dat is nogal een stelling, kun je uitleggen hoe dat in z'n werk gaat? Indoctrinatie om angst te hebben voor vrijheid?

Als voorbeeld, dit is wat de FBI zegt over 'Souvereign Citizens':
quote:
Although the sovereign-citizen movement does not always rise to violence, its members’ illegal activities and past violent—including fatal—incidents against law enforcement make it a group that should be approached with knowledge and caution. It is important that law enforcement be aware of sovereign citizens’ tactics so agencies can warn the public of potential scams, spot illegal activity and understand its potential severity, and be prepared for and protect against violent behavior or backlash through intimidation and harassment.
Zie je de nuance die wel door de autoriteiten wordt aangebracht. Diezelfde nuance ontbreekt (vaak) volledig bij de groep mensen die zichzelf soeverein noemen.

Voor gewelddadige voorbeelden kun je bijvoorbeeld zoeken op West Mephis Police Shooting. Of recenter: black lives matter shooting.

Toegegeven; ze noemen zich niet alleen maar 'soeverein', vaak is het een mix met andere radicale ideeën. Bottom line is, dat radicale ideeën radicale mensen aanspreken en dat die mensen soms tot radicale acties komen.
Fine, fuck you then!
  donderdag 9 juni 2016 @ 08:17:43 #96
189978 controlaltdelete
pi_162858929
[edit] Ik hoef helemaal niets uit te vechten en al helemaal niet met Summers.

Fijn dat er tenminste nog een paar users zijn zoals Ali en Summers die iets zinnigs posten. Thanks for that.

[ Bericht 26% gewijzigd door jogy op 09-06-2016 11:44:23 ]
  donderdag 9 juni 2016 @ 09:34:00 #97
116015 SicSicSics
pi_162860015
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 17:03 schreef Ali_boo het volgende:
Vrijheid van meningsuiting is er juist voor de onpopulaire meningen
Je mag ook wel een onpopulaire mening hebben, dat is nergens verboden.

Je mag alleen niet beledigen, je mag niet oproepen tot geweld, je mag niet discrimineren...

quote:
De volgende video gaat niet perse over de EU wetten maar ze heeft het wel over de vrijheid van meningsuiting

Ze is zelf Joods maar verdedigt een neo nazi. Als je wilt weten waarom bekijk de volgende vid:

Ze verwoordt het naar mijn mening uitstekend! ^O^
Wat is de kern van haar boodschap? Kun je die samenvatten in je eigen woorden? Ik heb de eerst minuut gekeken en dat was alleen maar "blabla" geen zin om nog eens 14 minuten door te ploegen. :)
quote:
Juist door iedereen de vrijheid te geven om te zeggen wat die echt denkt , heb je de kans om met de ander in discussie te gaan . Wanneer de ander achterlijke ideeën op nahoudt heb je de mogelijkheid om met argumenten , logica en feiten de misverstanden recht te zetten
Mee eens. ^O^
quote:
Door bepaalde onderwerpen te verbieden bevestig bij wet maak je ze alleen sterker . Het zal vroeg of laat zich keren tegen de beschermde groepen met alle vervelende gevolgen van dien . Onschuldige mensen zullen slachtoffer worden van haat alleen omdat ze bij een bepaalde groep behoren of bepaalde ideologieën aanhangen . Iets wat ik persoonlijk graag wil voorkomen
Gaat het je nou alleen nog maar om holocaustontkenning?
Fine, fuck you then!
pi_162862296
Toen de torens in New York neerstortte kon je zien dat men niet tegen moslim terrorisme moest strijden maar tegen Links.

Je kan islamtische terrorisme niet aanpakken zonder eerst Links te bestrijden.
  zaterdag 11 juni 2016 @ 15:09:56 #99
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_162916258
quote:
6s.gif Op donderdag 9 juni 2016 08:15 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Er staat ook nergens een waardeoordeel. Niet in mijn reactie en niet in de reactie van Cameron.
Van jou niet , wel van een machthebber in een anti terrorisme speech die puur op basis van eigenbelang en angst complotdenkers stigmatiseert en als opstapje naar terrorisme noemt .
Machtposities komen in gevaar van figuren als Cameron als iedereen aan hun woorden zouden twijfelen .
quote:
[..]

Ik heb het ook niet alleen over moslims. Ik heb het niet over een hellend vlak.

[..]

Ook dat zeg ik niet.

Ik zeg alleen dat de boodschap: "Alles is nep, niets is echt, we worden constant bedrogen door alles en iedereen." in sommige kringen doorgetrokken wordt naar een gewelddadige reactie. Een voedingsbodem.
machthebbers en hun achterkamer politiek is de grootste voedingsbodem niet een bepaald denkbeeld of een geloof die tegengesteld is aan die van machthebbers .
Is er in Nederland uberhaubt nog iemand die Rutte serieus neemt of ons eigen regering naast al die leugenachtige hypocriete wereldleiders :?
quote:
[..]

Dat klopt. Dat gebeurd niet meteen en dat gebeurd niet altijd. Heb je helemaal gelijk in. En ook dat wordt er niet gezegd. :)

Er wordt gezegd dat (sommige) conspiracy verhalen, ook gebruikt worden om op te roepen tot het gebruik van geweld:
- De Zionisten hebben ... gedaan. Voor jou is dat je ogen openen, voor een ander een reden tot aanslagen.
- De overheid wil ons allemaal in FEMA kampen stoppen. Voor jou is dat je ogen openen, voor een ander een reden tot gewapend verzet.

Dat is een schaal van nuancering die ik niet in jouw verhaal terugzie.
met nuancering krijg je geen drastische veranderingen , word er niks erkend en kan je om de hete brei heendraaien maar je stopt die hete brei niet .
We zitten in een constante stroom van mensenrechten afpakken met aan de horizon vrijheid en veiligheid . Net zo'n kromme leugen als landen bombarderen voor vrijheid en democratie . Stop met landen bombarderen als je terrorisme wilt verkomen . Is dat niet de voedingsbodem voor terrorisme in plaats van een burger die zijn autoriteiten niet meer op hun woord geloven . Dat is namelijk gewoon menselijk gedrag en door schande en schade wijzer worden .

quote:
[..]

Ik denk dat ik snap wat je bedoelt en ik ben het deels met je eens. Onze bemoeienis in delen van de wereld is óók een voedingsbodem. Vaak ook nog voor diezelfde terroristen. Niets doen is echter vaak ook geen optie.

Duivelse Dillema's. Politiek gevoelig handelen en eigenlijk nooit goed. Dat op zo'n makkelijke manier afdoen als 100% fout is niet alleen simpel, maar eigenlijk ook kwalijk.

Elke nuance uit elk verhaal of beschuldiging halen is een polarisatie en polarisatie is ook een voedingsbodem voor terrorisme.

Ik zeg niet dat je een terrorist bent overigens, maar snap je wat ik bedoel?

[..]

Dat is nogal een stelling, kun je uitleggen hoe dat in z'n werk gaat? Indoctrinatie om angst te hebben voor vrijheid?
Angst te hebben voor een groep met de belofte dat het beter word als die bepaalde groep wat strakker word behandeld als een ander . Etnisch profileren bijv , het langzaam acceptabel maken dat een bepaalde groep net ff wat minder mensenrechten zou mogen hebben dan iemand buiten die groep .

quote:
Als voorbeeld, dit is wat de FBI zegt over 'Souvereign Citizens':

[..]

Zie je de nuance die wel door de autoriteiten wordt aangebracht. Diezelfde nuance ontbreekt (vaak) volledig bij de groep mensen die zichzelf soeverein noemen.

Voor gewelddadige voorbeelden kun je bijvoorbeeld zoeken op West Mephis Police Shooting. Of recenter: black lives matter shooting.

Toegegeven; ze noemen zich niet alleen maar 'soeverein', vaak is het een mix met andere radicale ideeën. Bottom line is, dat radicale ideeën radicale mensen aanspreken en dat die mensen soms tot radicale acties komen.
De FBI zei dat ook over Occupiers , het is wel duidelijk dat je terrorist van de staat bent zodra je in de spaken van de wiel gaat zitten van de status Quo . Dat heeft echt niks meer met rechtvaardigheid te maken .
Elk angstbericht over vrije mensen of terrorist kan ik gewoon niet meer serieus nemen , niet de vrijheid van de burger word beschermd maar de vrijheid om in een machtspositie hele naties uit te kleden en te misbruiken zonder gevolgen .
  maandag 13 juni 2016 @ 10:20:05 #100
116015 SicSicSics
pi_162969553
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 15:09 schreef Summers het volgende:
Van jou niet , wel van een machthebber in een anti terrorisme speech die puur op basis van eigenbelang en angst complotdenkers stigmatiseert en als opstapje naar terrorisme noemt .
Machtposities komen in gevaar van figuren als Cameron als iedereen aan hun woorden zouden twijfelen .
Ook Cameron heeft het in die zin alleen maar over "The peddling of lies", als je dat al een waardeoordeel vindt dan ben je bij de gemiddelde conspiracy verteller ook aan het goede adres. :)
quote:
machthebbers en hun achterkamer politiek is de grootste voedingsbodem niet een bepaald denkbeeld of een geloof die tegengesteld is aan die van machthebbers .
Is er in Nederland uberhaubt nog iemand die Rutte serieus neemt of ons eigen regering naast al die leugenachtige hypocriete wereldleiders :?
Ik zeg ook niet dat die boodschap (Alles is nep...) de grootste, of de enige, of de belangrijkste voedingsbodem is. Ik zeg dat het een voedingsbodem kan zijn.
quote:
met nuancering krijg je geen drastische veranderingen , word er niks erkend en kan je om de hete brei heendraaien maar je stopt die hete brei niet .
We zitten in een constante stroom van mensenrechten afpakken met aan de horizon vrijheid en veiligheid . Net zo'n kromme leugen als landen bombarderen voor vrijheid en democratie . Stop met landen bombarderen als je terrorisme wilt verkomen . Is dat niet de voedingsbodem voor terrorisme in plaats van een burger die zijn autoriteiten niet meer op hun woord geloven . Dat is namelijk gewoon menselijk gedrag en door schande en schade wijzer worden .
Zonder nuancering krijg je polarisatie en een vertekend beeld van de werkelijkheid. Dat is precies ook wat mensen gebruiken om die angst waar je het hieronder over hebt aan te wakkeren.

Natuurlijk ben ik het met je eens dat het buitenlandbeleid nou niet bepaalt helpt in de 'hearts and minds' van de mensen die onder de bombardementen zitten. Wat ik wel weet is dat het niet 100% goed of 100% fout is wat er gebeurd. Zo'n versimpeling van zaken is wel lekker makkelijk, maar zo werkt het simpelweg niet.
quote:
Angst te hebben voor een groep met de belofte dat het beter word als die bepaalde groep wat strakker word behandeld als een ander . Etnisch profileren bijv , het langzaam acceptabel maken dat een bepaalde groep net ff wat minder mensenrechten zou mogen hebben dan iemand buiten die groep .
Etnisch profileren zegt niets over de rechten van een groep. Het zegt iets over ons als mens.

Overigens is het een hele moeilijke discussie. Als mannen met petjes vaker voorkomen in de misdaad cijfers, is het dan een objectieve rechtvaardiging voor het extra controleren van mannen met petjes?

Dan is het namelijk al geen etnisch profileren meer. (en ja ik weet dat petjes sowieso niet "etnisch" zijn)
quote:
De FBI zei dat ook over Occupiers , het is wel duidelijk dat je terrorist van de staat bent zodra je in de spaken van de wiel gaat zitten van de status Quo . Dat heeft echt niks meer met rechtvaardigheid te maken .
Elk angstbericht over vrije mensen of terrorist kan ik gewoon niet meer serieus nemen , niet de vrijheid van de burger word beschermd maar de vrijheid om in een machtspositie hele naties uit te kleden en te misbruiken zonder gevolgen .
Je bent geen terrorist van de staat zodra je in de spaken van het wiel gaat zitten. Dat gewicht geven mensen er zelf aan, vaak uit egocentrisme ook nog. "Kijk mij eens belangrijk zijn!"

'Vrije mensen' zijn geen terrorist, maar wel een verhoogd risico. Toch niet gek als je dan ook zo benaderd wordt?
Fine, fuck you then!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')