Vanaf 20:00 live te volgen op SBS6.quote:Statistieken:
● Oranje verloor maar drie van de veertien interlands tegen Polen (W5, G6), maar deze drie nederlagen vonden allemaal plaats in Polen (in 1969, 1975 en 1979).
● De laatste Poolse zege op Nederland dateert van 2 mei 1979 (2-0) en kwam tot stand met de huidige bondscoach Adam Nawałka op het veld.
● Nederland speelt voor het eerst sinds 1993 in Polen, toen Oranje met huidig assistent Dick Advocaat als bondscoach het thuisland met 1-3 versloeg in de kwalificatie voor het WK van 1994.
● Oranje speelde in juni 2000 voor het laatst tegen Polen, ter voorbereiding op het EK in eigen land (3-1 zege). Destijds stonden er met Jerzy Dudek, Tomek Iwan en Thomas Rzasa meer Eredivisie-spelers in de basis bij Polen dan bij Nederland (1, Aron Winter).
● Bij een gelijkspel of overwinning is Nederland voor de tweede keer sinds het WK 2014 en voor de eerste keer sinds maart 2015 drie wedstrijden op rij ongeslagen.
● Nederland kreeg in twaalf van de achttien interlands sinds het WK de openingstreffer tegen, waaronder in zes van de laatste acht duels.
● Oranje wist in de acht interlands onder Danny Blind nog niet één keer de nul te houden.
● Drie van de laatste vier doelpunten van het Nederlands elftal werden gemaakt door invallers.
Spanje, Tsjechië, Turkije, Kroatië is best een interessante poule.quote:Op woensdag 1 juni 2016 21:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb zin in Albanië - Roemenië
Gaat Spanje uberhaupt nog door, Tsjechië en Kroatië denk ik.quote:Op woensdag 1 juni 2016 21:52 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Spanje, Tsjechië, Turkije, Kroatië is best een interessante poule.
Gaan de Turken ook nog doorquote:Op woensdag 1 juni 2016 21:52 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 1 juni 2016 21:53 schreef Ajacied422 het volgende:
Van Leroy Fer kwam ik er ook in april tot mijn verbazing achter dat hij bij Swansea speelt.
Mwah wok over voor Spanje en Kroatie, die Tsjechen en Turken kunnen er weinig van.quote:Op woensdag 1 juni 2016 21:52 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Je overschat Spanjequote:Op woensdag 1 juni 2016 21:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mwah wok over voor Spanje en Kroatie, die Tsjechen en Turken kunnen er weinig van.
Moet je je dus eens voorstellen hoe slecht Nederland destijds in die potjes was.
Nee die gaan roemloos naar huis na 3 nederlagen, daar heb ik geen hoge pet van op, waren dramatissch in de kwalificatie ook, hadden geluk dat NL nog slechter was.quote:
Prachtige namen. Los zand. Vraag me af of ze het allemaal op kwaliteit kunnen doen in zijn strijdpoulequote:
Goede grapquote:Op woensdag 1 juni 2016 21:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
Spanje gaat 9 uit 3 halen in die poule. Makkelijk
Spanje gaat er wel aan tegen een Polen ofzo, maar als ze in de groepsfase niet door gaan neem ik tot het einde van het EK een Portugal UIquote:
Turken zijn altijd 5 klassen beter op een eindfase van een toernooi.quote:Op woensdag 1 juni 2016 21:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee die gaan roemloos naar huis na 3 nederlagen, daar heb ik geen hoge pet van op, waren dramatissch in de kwalificatie ook, hadden geluk dat NL nog slechter was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan me herinneren dat ze ook ooit met 0-1 verloren.quote:
Iddquote:Op woensdag 1 juni 2016 21:55 schreef Lange_Lans het volgende:
Het merendeel van het Poolse publiek is in de rust aan de bar blijven hangen en keert niet meer terug. Geheel terecht overigens.
en zometeen de weg opquote:Op woensdag 1 juni 2016 21:55 schreef Lange_Lans het volgende:
Het merendeel van het Poolse publiek is in de rust aan de bar blijven hangen en keert niet meer terug. Geheel terecht overigens.
quote:Op woensdag 1 juni 2016 21:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Kan me herinneren dat ze ook ooit met 0-1 verloren.
quote:Op woensdag 1 juni 2016 21:56 schreef Bolasie het volgende:
HAHAHAHASPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is wel vrij treurig trouwens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
België gaat er kansloos vanaf in Frankrijk. Noteer dat maar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
Staat genoteerdquote:Op woensdag 1 juni 2016 21:56 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
België gaat er kansloos vanaf in Frankrijk. Noteer dat maar.
Frankrijk pakt hem gewoon.quote:Op woensdag 1 juni 2016 21:57 schreef xzaz het volgende:
Je kan beter Duitsland gewoon die beker gelijk geven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Allemaal KNVB invloed...quote:Op woensdag 1 juni 2016 21:57 schreef Doublepain het volgende:
Mooi die beelden van Blind, ook heel rullevant
quote:Op woensdag 1 juni 2016 21:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zonder Wilmots winnen de belgen het EKSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blind >>> Wilmots[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |