Vanaf 20:00 live te volgen op SBS6.quote:Statistieken:
● Oranje verloor maar drie van de veertien interlands tegen Polen (W5, G6), maar deze drie nederlagen vonden allemaal plaats in Polen (in 1969, 1975 en 1979).
● De laatste Poolse zege op Nederland dateert van 2 mei 1979 (2-0) en kwam tot stand met de huidige bondscoach Adam Nawałka op het veld.
● Nederland speelt voor het eerst sinds 1993 in Polen, toen Oranje met huidig assistent Dick Advocaat als bondscoach het thuisland met 1-3 versloeg in de kwalificatie voor het WK van 1994.
● Oranje speelde in juni 2000 voor het laatst tegen Polen, ter voorbereiding op het EK in eigen land (3-1 zege). Destijds stonden er met Jerzy Dudek, Tomek Iwan en Thomas Rzasa meer Eredivisie-spelers in de basis bij Polen dan bij Nederland (1, Aron Winter).
● Bij een gelijkspel of overwinning is Nederland voor de tweede keer sinds het WK 2014 en voor de eerste keer sinds maart 2015 drie wedstrijden op rij ongeslagen.
● Nederland kreeg in twaalf van de achttien interlands sinds het WK de openingstreffer tegen, waaronder in zes van de laatste acht duels.
● Oranje wist in de acht interlands onder Danny Blind nog niet één keer de nul te houden.
● Drie van de laatste vier doelpunten van het Nederlands elftal werden gemaakt door invallers.
Wat een kansloze opstelling zegquote:Op woensdag 1 juni 2016 13:02 schreef Bolasie het volgende:
Vermoedelijke opstelling Oranje: Cillessen; Tete, Bruma, Van Dijk, Van Aanholt; Bazoer, Van Ginkel, Wijnaldum; Narsingh, Janssen, Promes.
Bazoer en Wijnaldum vielen me vies tegen vrijdag. Wel goed dat Van Aanholt een kans krijgt.quote:Op woensdag 1 juni 2016 13:02 schreef Bolasie het volgende:
Vermoedelijke opstelling Oranje: Cillessen; Tete, Bruma, Van Dijk, Van Aanholt; Bazoer, Van Ginkel, Wijnaldum; Narsingh, Janssen, Promes.
Ook goed dat er een normale rechtsback staat ipv die gare Veltman.quote:Op woensdag 1 juni 2016 13:32 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Bazoer en Wijnaldum vielen me vies tegen vrijdag. Wel goed dat Van Aanholt een kans krijgt.
We wachten wel even op de bevestiging straks.quote:Op woensdag 1 juni 2016 17:22 schreef ZuidGrens het volgende:
Ik zag trouwens in de krant een andere opstelling:
Cillessen; Veltman; Bruma; Vlaar; Van Aanholt; Bazoer; Strootman; Van Ginkel; Narsingh; De Jong; Promes
echt waar en als ze gelijk spelen dan?quote:Op woensdag 1 juni 2016 19:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dan hebben ze meer tegen gekregen dan ze zelf hebben gemaakt
Dan zal scholletje toch eindelijk eens ontslagen moeten worden.quote:
Het is toch om het even wie er nu spits is. Allemaal staan ze op een eilandquote:Op woensdag 1 juni 2016 20:20 schreef empa1010 het volgende:
Lekker lullig om de Jong nu weer niet gelijk te laten spelen.
Goed punt, maar we doen het gewoon lekker hierquote:Op woensdag 1 juni 2016 20:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit team
Waarom staat dit trouwens niet in EK? Polen gaat gewoon naar het EK.
Ja maar tochquote:Op woensdag 1 juni 2016 20:21 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Het is toch om het even wie er nu spits is. Allemaal staan ze op een eiland
Schotland, Ierland, Georgië en Gibraltar. Het is wat.quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:24 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Eindigen op één punt achter wereldkampioen Duitsland in een zeer listige poule. Leuk, hé?
Polen is verreweg het beste team waar Nederland tegen oefent.quote:
De Ieren hielden we met mazzel op 1-1.quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:25 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Schotland, Ierland, Georgië en Gibraltar. Het is wat.
Ja, en?quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Polen is verreweg het beste team waar Nederland tegen oefent.
Als Milik bij Polen wordt gezien als een halfgod, dan zal het allemaal wel meevallen lijkt me.quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De Ieren hielden we met mazzel op 1-1.
quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
Duitsland, Oekraine, Noord-Ierland
Lastige poule
Gelachen
Kijk dan ook even naar de uitslagen in de poule, vriendelijke vriend. Voor een wereldkampioen is het wel met enorm veel moeite gepaard. Polen scoorde er gemiddeld 3 in elke wedstrijd waar een wereldkampioen aan komt zetten met 24-9. Ze stuntten zelfs door te winnen van Duitsland.quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:25 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Schotland, Ierland, Georgië en Gibraltar. Het is wat.
Kijk ook even in welke g-poule die Noord-Ieren hebben gevoetbald. En Oekraine is ook geen geweldig team.quote:
Oekraine vind ik vrij redelijk als je naar de spelers kijkt. N-Ieren zwakste team op EK.quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Kijk ook even in welke g-poule die Noord-Ieren hebben gevoetbald. En Oekraine is ook geen geweldig team.
Dat is ook vooral doordat Polen er 15 inschoot tegen Gibraltar en 8 tegen Georgië, terwijl Duitsland bleef steken op 11 tegen Gibraltar en 4 tegen Georgië. Niet heel boeiend wat mij betreft. Polen zal wel winnen, maar een vernedering verwacht ik niet.quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:29 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Kijk dan ook even naar de uitslagen in de poule, vriendelijke vriend. Voor een wereldkampioen is het wel met enorm veel moeite gepaard. Polen scoorde er gemiddeld 3 in elke wedstrijd waar een wereldkampioen aan komt zetten met 24-9. Ze stuntten zelfs door te winnen van Duitsland.
En wat deed Nederland in de kwalificatie? Juist ja, voldoende om zulke grootspraak niet te bezigen.
Eens.quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:31 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Eigenlijk wel grappig, vroeger keek ik vooral kwalificatie wedstrijden van NL en liet ik oefenwedstrijden links liggen omdat ik dacht, dat zal allemaal wel. Tegenwoordig is het eerder andersom.
Ik zag Berghuisquote:Op woensdag 1 juni 2016 20:37 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Promes en 2x Cillessen zelf.
Zal je zien dat ze ineens winnen ofzo.quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:37 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Eens.
Ik kijk er nu ook altijd naar uit, niet zo zeer om te genieten van het spel (kan ook niet), maar meer om te haten op dit team en Danny Blind. Heerlijk man.
Zometeen weer verliezen, gewoon perfect.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mag ik zeggen dat ik franklop erg grappig vind?
Dat mag ikHey jij ook hierSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mag ik zeggen dat ik franklop erg grappig vind?
Dat mag ikNou zegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
Zij zijn de enigen die onze leeuwen er weer bovenop kunnen helpen andersquote:
Ik dacht te lezen 1 minuut stilte voor Blatter. Ach ja volgende keer beter.quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:45 schreef TLC het volgende:
1 minuut stilte is in Blatter tijd 10 seconden
En dan voor 40 miljoen naar Real, topshowquote:Op woensdag 1 juni 2016 20:46 schreef Doublepain het volgende:
Berhuis in de basis
Hopelijk gaat die tering Blind zsm eruit
4-0 Polen
4x Lewagod
4x assist Milik
Wist ik al!quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:49 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Slecht nieuws, Robben speelt niet.
Sylvana heeft advies gegevenquote:Op woensdag 1 juni 2016 20:50 schreef tjaptjoep het volgende:
Even een vraagje. Is dit het elftal van de Nederlandse Antillen?
Je mag vanaf vandaag ook achteruit trappen ipv naar voren. Dus deed Janssen dat in z'n eentje.quote:
Dat zeker ja.quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:51 schreef indiaantje89 het volgende:
In 3 minuten al meer voetbal gezien dan tegen Ierland.
GIF ERVARING ROUTINEquote:Op woensdag 1 juni 2016 20:52 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Zal dit aan de mentale support van Robben liggen?
#bouwen
ZIJ ZIJN KAPOTquote:Op woensdag 1 juni 2016 20:52 schreef KingRoland het volgende:
[..]
#bouwen
Serious wat hebben we nog aan Robben? Die gozer is dik in de 30 als het volgende toernooi er isquote:Op woensdag 1 juni 2016 20:52 schreef KingRoland het volgende:
[..]
#bouwen
Wat een geweldig welkomquote:Op woensdag 1 juni 2016 20:52 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
YAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHH
Ah ok, scheelt weer 1 sec om vervolgens de bal 30m naar voren te rammen.quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:51 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Je mag vanaf vandaag ook achteruit trappen ipv naar voren. Dus deed Janssen dat in z'n eentje.
Even potje FIFA afmakenquote:Op woensdag 1 juni 2016 20:52 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Lul wat ben je te laat? We hebben je gemist
LACHWEKKEND hoe jij nu praat!quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:53 schreef tjaptjoep het volgende:
[..]
Serious wat hebben we nog aan Robben? Die gozer is dik in de 30 als het volgende toernooi er is
quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:53 schreef franklop het volgende:
Terecht dat milik tegen De Graafschap werd gewisseld, blijkt wel weer
Haha goeie.quote:
Misschien is het wel je moeder die achter je zit.quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:55 schreef KingRoland het volgende:
Het lijkt alsof ik steeds iemand hoor schreeuwen "homoooo" in het publiek
Echt he, als hij bij Marseille speelde had hij er al 3 erin gelegdquote:Op woensdag 1 juni 2016 20:54 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Je ziet direct waarom hij bij Ajax speelt!
We missen een type JSFquote:Op woensdag 1 juni 2016 20:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Wegbezuinigd door het kabinet.
Geen Zoetquote:Op woensdag 1 juni 2016 20:55 schreef Doublepain het volgende:
Cilessen tot nu toe geen bal klem kunnen houden
quote:
Doe s ff normaal kutjong.quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:55 schreef tjaptjoep het volgende:
[..]
Misschien is het wel je moeder die achter je zit.
Jaquote:Op woensdag 1 juni 2016 20:56 schreef TheGeneral het volgende:
Wat een slecht Nederlands elftal is dit trouwens.
Zou het ooit zo weinig kwaliteit in het hele elftal hebben gehad?
hehe.quote:
Dat ligt niet aan Berghuis.quote:Op woensdag 1 juni 2016 21:01 schreef PowerLoungen het volgende:
Memphis op de bank en het gaat aanvallend opeens een stuk beter
Loopt verschrikkelijk verstoppertje te spelen.quote:
Dickie is een baas he.quote:
Wat een onzin. Moet gewoon voor de verdediging spelen als extra slot op de deur. Totaal niet de plek waar hij overigens op z'n best is.quote:Op woensdag 1 juni 2016 21:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Loopt verschrikkelijk verstoppertje te spelen.
Die is goed he.quote:Op woensdag 1 juni 2016 21:06 schreef franske19 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Moet gewoon voor de verdediging spelen als extra slot op de deur. Totaal niet de plek waar hij overigens op z'n best is.
Gewoon totaal uit vorm. Die zou momenteel nergens goed spelen.quote:Op woensdag 1 juni 2016 21:06 schreef franske19 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Moet gewoon voor de verdediging spelen als extra slot op de deur. Totaal niet de plek waar hij overigens op z'n best is.
Speelt iedere bal terug en maakt zich niet aanspeelbaar. Kijk even objectief.quote:Op woensdag 1 juni 2016 21:06 schreef franske19 het volgende:
[..]
Zoet ook niet.quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:55 schreef Doublepain het volgende:
Cilessen tot nu toe geen bal klem kunnen houden
#ditzijndesterrenvannederlandquote:Op woensdag 1 juni 2016 21:07 schreef TheVulture het volgende:
Zo beroerd vind ik het eigenlijk nog niet eens
Robben, Sneijder, Strootman, Van Persie?,quote:Op woensdag 1 juni 2016 21:07 schreef franklop het volgende:
Bruma aanvoerder? Nummer 6 in de rij dus zo'n beetje
Blindquote:Op woensdag 1 juni 2016 21:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Robben, Sneijder, Strootman, Van Persie?,
Het ziet er aardig uit ja. Niet denderend maar wel gewoon degelijk en met een zekere frisheid. Eindelijk eens voetbal.quote:Op woensdag 1 juni 2016 21:07 schreef TheVulture het volgende:
Zo beroerd vind ik het eigenlijk nog niet eens
Die gaat wel basis doen de komende tijd dan. Zo niet, dan maakt scholletje zich helemaal belachelijk.quote:Op woensdag 1 juni 2016 21:07 schreef franklop het volgende:
Bruma aanvoerder? Nummer 6 in de rij dus zo'n beetje
Groot contrast met de wedstrijd tegen Ierland ja.quote:Op woensdag 1 juni 2016 21:08 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het ziet er aardig uit ja. Niet denderend maar wel gewoon degelijk en met een zekere frisheid. Eindelijk eens voetbal.
Niet met vechten. Heeft pas een nachtje op het bureau door moeten brengen na de promotie van kowet.quote:
Niet nu al praktisch klaar zijn met het collegejaarquote:
1982. Aldus Jan Joost van Gangbangelen.quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:56 schreef TheGeneral het volgende:
Wat een slecht Nederlands elftal is dit trouwens.
Zou het ooit zo weinig kwaliteit in het hele elftal hebben gehad?
Goed puntquote:
En voor de Pooltjes, dus zijn afwezigheid valt mij tegenquote:Op woensdag 1 juni 2016 21:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Die juicht al maanden voor België
quote:Op woensdag 1 juni 2016 21:10 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Niet nu al praktisch klaar zijn met het collegejaar
Zeker gevochten bij Henk Frikandel . Lurling nadoenquote:Op woensdag 1 juni 2016 21:09 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Niet met vechten. Heeft pas een nachtje op het bureau door moeten brengen na de promotie van kowet.
Naar college gaanquote:Op woensdag 1 juni 2016 21:10 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Niet nu al praktisch klaar zijn met het collegejaar
Bij gebrek aan beter zit die ook op de bank.quote:
Ik hoop op een invalbeurtquote:Op woensdag 1 juni 2016 21:11 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Bij gebrek aan beter zit die ook op de bank.
Hij waarschijnlijk alleen op een beurt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |