Oeh, ga je tot op de top? Want dat is wel lekker hoog. Ken trouwens iemand die 'm net beklommen heeftquote:Op donderdag 13 oktober 2016 08:24 schreef sjaak_trekbek het volgende:
Mensen ervaring met de Manaslu? Wij willen hem misschien gaan lopen in maart, in 14 dagen. Het is voor mij nogal een investering in geld en vrije dagen, zodoende ben ik erg benieuwd naar de ervaringen.
Misschien raadt iemand een leuker alternatief aan
Het idee is tot ongeveer 4500, volgens mij. Het is mijn eerste hogere klim. Eerste keer dat ik buiten Europa kom zelfs!quote:Op donderdag 13 oktober 2016 09:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Oeh, ga je tot op de top? Want dat is wel lekker hoog. Ken trouwens iemand die 'm net beklommen heeft
Niet met de Manaslu, wel met trekkings in de Himalaya. Zeker een aanrader!quote:Op donderdag 13 oktober 2016 08:24 schreef sjaak_trekbek het volgende:
Mensen ervaring met de Manaslu? Wij willen hem misschien gaan lopen in maart, in 14 dagen. Het is voor mij nogal een investering in geld en vrije dagen, zodoende ben ik erg benieuwd naar de ervaringen.
Misschien raadt iemand een leuker alternatief aan
Geen idee. Eerlijk gezegd werd het door een vriend geopperd als optie en heb ik het verder nog niet zo goed bekeken. Er werd ook gezegd dat we tot 5500 meter kunnen met een lokale gids. Het is natuurlijk het leukst om ervaringen van anderen te horen, vandaar mijn vraagquote:Op donderdag 13 oktober 2016 09:44 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Niet met de Manaslu, wel met trekkings in de Himalaya. Zeker een aanrader!
Leuke alternatieven voor 14 dagen heb ik niet. Als je meer dagen zou hebben (zeg 3 weken en een beetje) zou ik je Imja Tse aanraden. Dat is een trekking peak, met een klein beetje 'klimmen' voor beginners. Dan sta je ook echt op de top.
In hoeverre is Manaslu 4500 al klimwerk? Lijkt me dat je tot daar gewoon kunt lopen?
Ik heb Everest Base Camp in 12 dagen gedaan. Erg populaire route, dus aardig wat wandelaars in de populaire maanden. Landschap en uitzichten zijn spectaculair en het lopen in de zon in de frisse berglucht is ongeëvenaard. Dat geldt voor elke trekking overigens.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 10:43 schreef sjaak_trekbek het volgende:
[..]
Geen idee. Eerlijk gezegd werd het door een vriend geopperd als optie en heb ik het verder nog niet zo goed bekeken. Er werd ook gezegd dat we tot 5500 meter kunnen met een lokale gids. Het is natuurlijk het leukst om ervaringen van anderen te horen, vandaar mijn vraag.
Klimmen voor beginners klinkt wel erg leuk! Ook eens kijken wat de mogelijkheden zijn voor Imja Tse.
Van het weekend eens verder uitzoeken!
Als je genoeg tijd hebt: start in Jiri.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 11:06 schreef Gripper het volgende:
Hoop nepalgange(r)s ineens![]()
Wij zijn ook van plan om in feb/maart zo'n 4-5 weken daarheen te gaan, en dan de three passes trek te doen.
Volop bezig met inlezen en info verzamelen nu dus.
Dan zit een vriend van me ook ergens in Nepel voor zijn afstudeerprojectquote:Op donderdag 13 oktober 2016 11:06 schreef Gripper het volgende:
Wij zijn ook van plan om in feb/maart zo'n 4-5 weken daarheen te gaan, en dan de three passes trek te doen.
Dat is inderdaad het plan. Maar ik zie al dat ik jou moet vragen om de laatste info he?quote:Op donderdag 13 oktober 2016 11:14 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Als je genoeg tijd hebt: start in Jiri.
Het is alweer vijf jaar geleden, maar als je vragen hebt mag je ze natuurlijk altijd stellenquote:Op donderdag 13 oktober 2016 11:26 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het plan. Maar ik zie al dat ik jou moet vragen om de laatste info he?
quote:Op donderdag 13 oktober 2016 11:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan zit een vriend van me ook ergens in Nepel voor zijn afstudeerproject
Super trekking, goede keuze. Vooral de Cho-La en Renjo-La zijn indrukwekkend en een verademing als je net van de Lukla-Gorak Shep Highway afkomt, dat is wel een beetje gekkenhuis, zeker als je in Jiri gestart bent en bij Lukla ineens de drukte in gaat.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 11:06 schreef Gripper het volgende:
En eerder geacclimatiseerdquote:Op vrijdag 14 oktober 2016 11:40 schreef Sloggi het volgende:
Voordeel van Jiri is ook dat je iedereen die in Lukla is gestart voorbij rent. Minder last van de drukte.
De landing op en het vertrek van de strip in Lukla zijn dan wel weer onvergetelijk!quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 11:40 schreef Sloggi het volgende:
Voordeel van Jiri is ook dat je iedereen die in Lukla is gestart voorbij rent. Minder last van de drukte.
Als je het overleeft.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 13:21 schreef clixplicity het volgende:
[..]
De landing op en het vertrek van de strip in Lukla zijn dan wel weer onvergetelijk!
Ja, juist omdat je al geacclimatiseerd bent voor die hoogte. Je hebt dan ook al een pas gehad van 3500 meter.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 12:57 schreef Gripper het volgende:
[..]
En eerder geacclimatiseerdIk ren sowieso vaak iedereen voorbij in de bergen, maar moet daarmee ook oppassen: mensen met een (te) goede conditie zijn juist de kwetsbaarsten voor hoogteziekte omdat ze niet fatsoenlijk de tijd nemen om goed aan de ijle lucht te wennen.
Dus door niet in Lukla te landen maar er alleen maar vandaag weg te vliegen reduceer ik mn kans op doodgaan met meer dan 50% (ervanuit gaande dat landen meestal meer risico inhoudt dan opstijgen)quote:
Even hier verder voordat ik dat topic overneem.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 16:21 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hoe groot is het gebied eigelijk, was je lopend of fietsend? Kon je een beetje bij de zee staan? Dat lijkt me heel gaaf...
Schitterend...ik wil nog eens een fietstocht doen langs Rugen en dat stuk Oostzee, maar met de dalende pond gaat het denk ik Engeland worden. De Thames heeft jammer genoeg vooral voetpaden waar je niet mag fietsen, maar ik wil proberen de rivier zo dicht mogelijk te volgen vanaf de bron tot aan de Noordzee. Maar Rugen e.o. is met de trein naar Belijn vanaf Hilversum goed te bereiken, dus alllicht lukt het beiden.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 17:54 schreef victorinox het volgende:
[..]
Even hier verder voordat ik dat topic overneem.
Ben ook benieuwd. Geen idee ook waar ze zittenquote:Op zondag 30 oktober 2016 20:49 schreef govie het volgende:
Iemand ervaring met gratis paalkamperen in NL? Is het iets of toch meh.
http://wildkamperen.nl/wiki/Paalkampeerterreinquote:Op maandag 31 oktober 2016 09:03 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ben ook benieuwd. Geen idee ook waar ze zitten
Engeland staat ook op mijn lijst voor komend jaar. En die pond maakt het inderdaad alleen maar aantrekkelijker om daar nu ook echt werk van te gaan makenquote:Op maandag 31 oktober 2016 09:01 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Schitterend...ik wil nog eens een fietstocht doen langs Rugen en dat stuk Oostzee, maar met de dalende pond gaat het denk ik Engeland worden. De Thames heeft jammer genoeg vooral voetpaden waar je niet mag fietsen, maar ik wil proberen de rivier zo dicht mogelijk te volgen vanaf de bron tot aan de Noordzee. Maar Rugen e.o. is met de trein naar Belijn vanaf Hilversum goed te bereiken, dus alllicht lukt het beiden.
Oh, wauw, daar had ik nog nooit gekekenquote:Op maandag 31 oktober 2016 09:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
http://wildkamperen.nl/wiki/Paalkampeerterrein
quote:Op maandag 31 oktober 2016 09:07 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Engeland staat ook op mijn lijst voor komend jaar. En die pond maakt het inderdaad alleen maar aantrekkelijker om daar nu ook echt werk van te gaan maken
Deze site lijkt me het fijnst met zelfs recensies en video's van alle gratis kampeerspots. Als je bijvoorbeeld het twentepad wilt lopen, dan heb je daar in de buurt 6 palen om gratis te kreperen, toch leuk om een keer te doen. Sommige palen staan midden in een bos en andere langs een fietspad of op een landgoed. Bij sommige mag je ook fikkie stoken en bij andere weer niet. Wel interessant, in belgie hebben ze nog meer paalkrepeerplekken, waar de belgische regering hoopt dat nederlanders bevriezen tijdens de belgische nachten. Als je ooit een keer krap zit, maar wel een weekje het vakantiegevoel wilt, dan is een paalkrepeerroute misschien juist wel leuk!quote:Op maandag 31 oktober 2016 09:03 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ben ook benieuwd. Geen idee ook waar ze zitten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |