Tot nu toe alleen naar huisjes geweest met de auto, eigenlijk.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 11:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hoe ga je daar heen dan? Als je met de auto bent is dat nog iets makkelijker dan vliegen.
Dat dus. Voor een rondreis Andalusie of zo heb je hele andere spullen nodig dan een kampeer safari afrika. Voor het laatst komt de lijst van LHO wel heel bekend voor. Is ook altijd makkelijker vind ik. Voor zo'n rondreis in Europa heb ik altijd en meer mee (ook al is de reis korter) en puzzel ik veel meer wat ik wel of niet mee wil nemen. En de L_S meeneemlijst komt mij in beide gevallen bekend voor. Ik heb vaak weinig kleding maar veel "je kunt niet weten of je het nodig hebt" spul bij me.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 11:46 schreef Myraela het volgende:
Het ligt echt helemaal aan de vakantie wat ik meeneem. Maar ik kleed me doorgaans wel een keer om. Na een hele dag lopen, even douchen, omkleden en dan uiteten. Dus ik neem wel altijd veel kleding mee.
Ik neem een scherp mes en een houten spatel mee.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 11:52 schreef Myraela het volgende:
Als ik een vakantiehuisje heb dan is kleding niet het grootste probleem. Maar dan ga ik voor de zekerheid keukenapparatuur meenemen.
Oh wat fijn! Dat maakt schoonmaken al een stuk 'leuker', denk ik!quote:Op dinsdag 31 mei 2016 11:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kan weer aan de poets, morgen een bezichtiging. Ik geloof dat ik voorlopig maar gewoon alleen schoonmaak als er iemand het huis wil zien. Volgende week dinsdag en woensdag komen er ook weer mensen.
Ik kan niet zonder m'n staafmixer.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 11:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik neem een scherp mes en een houten spatel mee.
Scherp mes zeker. En een snijplank als we naar de Engelse vrienden gaan.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 11:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die hebben geen goede snijplanken?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 11:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Scherp mes zeker. En een snijplank als we naar de Engelse vrienden gaan.
Ondanks dat we altijd appartementen hebben, kook ik nooit op vakantie. 1 Keer vanwege te slechte restaurants, suf dorp en te veel hitte. In de airco binnen zitten was de beste optie. Er was daar ook niets te doen in de omgeving. We zijn overdag op excursie naar de bouwmarkt gegaan.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 11:58 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik kan niet zonder m'n staafmixer.Lekker weer en soep is gewoon zo fijn.
Excursie naar de bouwmarkt.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 12:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ondanks dat we altijd appartementen hebben, kook ik nooit op vakantie. 1 Keer vanwege te slechte restaurants, suf dorp en te veel hitte. In de airco binnen zitten was de beste optie. Er was daar ook niets te doen in de omgeving. We zijn overdag op excursie naar de bouwmarkt gegaan.
Gewoon geen snijplanken. Zij koopt haar vlees voorgesneden. En groente snijdt ze boven de pan met een bot mes.quote:
Aha dan doe je dat sneller ja.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 11:55 schreef Myraela het volgende:
[..]
Tot nu toe alleen naar huisjes geweest met de auto, eigenlijk.
Bijzonder!quote:Op dinsdag 31 mei 2016 12:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Gewoon geen snijplanken. Zij koopt haar vlees voorgesneden. En groente snijdt ze boven de pan met een bot mes.
Ze kan ook eten niet timen. Niets is op hetzelfde moment klaar. Dus elk bord gaat 5 minuten in de magnetron net voor we gaan eten. En dan krijgt haar man een slab/theedoek. Ik hou van die lui maar ze zijn echt zo verschrikkelijk ongeorganiseerd en vinden dat totaal geen probleem doorgaans. Compleet out of our comfort zone als we daar zijn. En dat maakt het weer leuk. Maar er gaat dus wel een mes en snijplank mee voor als we het gourmetten voorbereiden (we hebben hen een gourmetset gegeven, vinden ze extreem tof).
Improviseren met een bot mes vind ik inmiddels niet leuk meer. Zo'n ui die gewoon van je plank glijdt als je het mes erop zet, daar gaat de charme wel een keer af.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 12:07 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik vind dat klungelig geklooi in vakantiekeukentjes in den verre altijd wel leuk.Wij nemen nooit iets mee aan keukengerei. Improviseren
![]()
Als het even kan, koken we een paar keer op vakantie. Ik vind dat heel leuk. Markt op, lokale supermarkt in. Hopen dat je krijgt wat je denkt te bestellen bij zo'n brute Italiaanse slager.
Staafmixersoepquote:Op dinsdag 31 mei 2016 11:58 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik kan niet zonder m'n staafmixer.Lekker weer en soep is gewoon zo fijn.
Waarom een houten spatel?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 11:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een echte beenhouwer bedoel je? Veel slagers - zeker in de steden- zijn vleesverkooppuntenquote:Op dinsdag 31 mei 2016 12:07 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik vind dat klungelig geklooi in vakantiekeukentjes in den verre altijd wel leuk.Wij nemen nooit iets mee aan keukengerei. Improviseren
![]()
Als het even kan, koken we een paar keer op vakantie. Ik vind dat heel leuk. Markt op, lokale supermarkt in. Hopen dat je krijgt wat je denkt te bestellen bij zo'n brute Italiaanse slager.
Dat ligt meer aan jouw huisgenoot dan aan soep met een staafmixer.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 12:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Staafmixersoep![]()
![]()
(een huisgenoot maakte de meest vreemde en smakeloze soepen door iets te koken en vervolgens met een stifmixer fijn te malen. Ik eet liever soep van een boullion)
Oh dat vind ik altijd prima! Al zeggen we elke keer: volgende keer nemen we één mes mee.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 12:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Improviseren met een bot mes vind ik inmiddels niet leuk meer. Zo'n ui die gewoon van je plank glijdt als je het mes erop zet, daar gaat de charme wel een keer af.
Klopt, maar die huisgenoot heeft mijn mening over staafmixersoepen wel gevormdquote:Op dinsdag 31 mei 2016 12:16 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat ligt meer aan jouw huisgenoot dan aan soep met een staafmixer.
Omdat er gek genoeg vaak geen geschikte spatel is om bijv. je gebakken ei met bacon uit de koekenpan te halen. Geen idee wat er dan met de spatel is gebeurd die ongetwijfeld wel ooit tot de inventaris behoorde.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |