Nou hij loopt er nog over te zingen dus het zal wel een mooie ervaring zijn geweest denk ik danquote:
ow... dat is lekker verhelderendquote:Op maandag 30 mei 2016 16:57 schreef ssebass het volgende:
Liefde > obstakels = succes
Liefde < obstakels = faal
Groot leeftijdsverschil geeft meer obstakels waardoor de liefde sterker moet zijn wil je dat allemaal kunnen overwinnen. Echter er spelen zo veel dingen. Uiteindelijk is het onder de streep of de liefde groter is dan de som van de obstakels die je tegenkomt.quote:
Nou de tijd zal het leren zal ik maar zeggen.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:01 schreef ssebass het volgende:
[..]
Groot leeftijdsverschil geeft meer obstakels waardoor de liefde sterker moet zijn wil je dat allemaal kunnen overwinnen. Echter er spelen zo veel dingen. Uiteindelijk is het onder de streep of de liefde groter is dan de som van de obstakels die je tegenkomt.
Nee grappenmaker. Niemand beweert dat de ontwikkeling van de hersenen na 24 jaar voltooid is. Wat probeer je nu eigenlijk te bereiken met jouw bijdrage?quote:Op maandag 30 mei 2016 16:32 schreef Dven het volgende:
[..]
Oke, jij leeft dus nog steeds met de gedachtebeperking dat de ontwikkeling van de hersenen grofweg na het 24e gedaan levensjaar gedaan is. Past daarentegen wel bij de tijd natuurlijk, dus ik verwijt je niets. In het verleden was het 12 jaar, wat later 16 jaar, weer iets later 18 jaar, toen werd het 21, nu zijn we blijkbaar bij 24/25 beland. Over een paar jaar schuift dat weer vrolijk op. En kan jij in al je geleerdheid weer roepen dat het verschil tussen 40 en 30 weer zo groot is.
Dag zure
als ze genoeg op je obstakel klimt overwin je allesquote:Op maandag 30 mei 2016 16:57 schreef ssebass het volgende:
Liefde > obstakels = succes
Liefde < obstakels = faal
dan mag je ook geen auto scooter rijden, drinken roken of een telefoon kopen, onder de 21quote:Op maandag 30 mei 2016 17:12 schreef ludovico het volgende:
Mijn persoonlijke mening.... 18 jaar is bij wet volwassen, dat zouden ze best mogen verhogen naar 21, boven de 21, geen gezeik iedereen rijk.
Volgens de wet mag je aankloten met iemand van 16, ik vind dat toch wel te jong voor grote leeftijdsverschillen... 17 ook, 18 ook een beetje maar daar wordt het al grijs gebied (misschien komt dat omdat ik geleerd heb dat je bij 18 "volwassen" bent volgens de wet)
Al om al, 17 vind ik te jong en bij 18 en 32 begeef je je op glad ijs. / volgens de wet mag het echter....
Kun jij jezelf zonder schaamte voorstellen aan haar ouders en kan jij haar zonder schaamte voorstellen aan jouw ouders? Zo nee? Dat zou al genoeg moeten zeggen.
Je blijft wel inde ontkenning hangen zeg..quote:Op maandag 30 mei 2016 16:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Aangezien er inmiddels wordt aangenomen dat er nog steeds aanmaak en groei van hersencellen bij 50-jarigen is en dat er zelfs bij 40-jarigen nog forse veranderingen kunnen optreden, zal binnenkort 25 en 40 ook al als verkeerd gezien worden door de 'krapdenkenden' (hun eigen woord, niet door mij verzonnen).
http://adolescentie.jouwweb.nl/cognitieve-ontwikkelingquote:Pubers groeien toe naar zelfstandigheid. Ze zijn veel met zichzelf bezig en gaan ontdekken wie ze zijn; ze ontwikkelen hun eigen identiteit. Ze kijken kritisch naar zichzelf. Wat kan ik, hoe zie ik eruit? Ze zijn daar onzeker over en daardoor ook kwetsbaar.
• Pubers vinden hun culturele identiteit belangrijk. Ze kunnen zich afvragen of ze Turk of Marokkaan of Surinamer zijn of Nederlander, vegetariër of dierenbeschermer, Jehovagetuige of atheïst.
• De jeugdcultuur heeft veel invloed, want pubers zoeken idolen en trendsetters als voorbeelden.
• Hun nieuwe identiteit benadrukken pubers met kleding. De stijlen lopen uiteen. Ze kunnen kiezen voor zwarte gothic kleding, of bijvoorbeeld voor een sexy, chique of sportieve stijl. Moslimmeisjes kiezen soms ineens voor een hoofddoek.
Losmaken van de ouders
Pubers gaan zich losmaken van hun ouders.
• Ze willen zelf beslissingen nemen.
• Ze willen experimenteren en hebben daarvoor meer vrijheid nodig.
• Door kleding en gedrag (onder andere) zetten pubers zich af tegen hun ouders.
• Ze snappen er niets van dat ouders wel eens ongerust zijn.
• Soms kiezen pubers een andere volwassene als ‘praatpaal’.
• Ze krijgen hechtere vriendschappen en de invloed van hun vriendenkring wordt groter dan die van hun ouders.
Humeurig
Kinderen in de puberteit hebben vaak last van stemmingswisselingen, ze kunnen op het ene moment de slappe lach hebben en een halfuur later erg chagrijnig zijn. Ze willen op deze leeftijd graag nieuwe dingen uitproberen en onafhankelijker worden. Daardoor lopen ze nogal eens tegen de grenzen op die je als ouders aan hen stelt. Pubers hebben als het ware een natuurlijke drang om in te gaan tegen gezag. Ze willen op hun eigen manier leven, maar komen daarin met ouders en leraren in conflict.
http://content.cs.traject(...)ociaalemotioneel.htmquote:Adolescentie
De cognitieve ontwikkeling bij de adolescentie verloopt in snel tempo. De hersenen zijn rond hun 21e levensjaar helemaal volgroeit. Tot die tijd verandert er dus veel in de hersenen. In dit snelle tempo vinden er 4 kwantitatieve veranderingen plaats.
1: Het concentratievermogen neemt toe: Waar jonge kinderen moeite hebben om zich langer te concentreren, blijkt uit onderzoek dat adolescenten zich steeds beter en langer kunnen concentreren.
2: De aandacht neemt toe: dit komt doordat adolescenten hun aandacht selectiever verdelen. Adolescenten selecteren onderwerpen om hun aandacht op te zetten die zij het meest interessant vinden.
3: Toename van het geheugen: adolescenten onthouden meer informatie, dit komt voornamelijk door de selectieve aandacht die zij besteden aan dingen.
4: Adolescenten kunnen beter plannen/systematisch werken: dit komt voornamelijk door de verantwoordelijke rol die de adolescenten op zich nemen. Dit is het begin van onafhankelijk worden van anderen.
quote:In de puberteit werd de emotionele ontwikkeling van de jongere grotendeels aangestuurd door de eigen innerlijke en uiterlijke veranderingen. Egocentrisme is onvermijdelijk in de puberteit. In de adolescentiefase kan de jongere meer de aandacht op anderen en de buitenwereld richten. Het gaat in de emotionele ontwikkeling nu meer om de integratie van de jongere in zijn omgeving. Dit is mogelijk omdat er nu meestal minder twijfels zijn over de eigen identiteit. En omdat de adolescent zijn eigen impulsiviteit en emoties meer onder controle heeft. Als hij het wil kan de jongere nu, meer dan voorheen, zijn emoties voor je verborgen houden.
quote:De vriendengroep krijgt een andere rol. Aan het eind van de puberteit en tijdens de adolescentie ontwikkelt de jongere de vaardigheden die nodig zijn om weerstand te bieden tegen sociale druk vanuit de peergroup. Want de jongere is nu beter in staat zich te verdiepen in de bedoelingen en beleving van anderen. Zelfreflectie en evaluatie van het eigen gedrag wordt mogelijk. De adolescent zal beter weten wat hij zelf wil en hiervoor durven te kiezen. Vriendengroepen kunnen ook uit elkaar vallen doordat allen een andere kant opgaan wat betreft relaties en keuzes voor studie of werk. Het verschil tussen 'vrienden' en 'kennissen' wordt nu duidelijker.
Dit zijn allemaal ontwikkelingen waar TS al lang en breed doorheen is maar dat meisje nog mee aan het begin staat.quote:De adolescent is een stap verder in zijn persoonlijkheidsontwikkeling dan een puber en twijfelt nu waarschijnlijk minder over zijn eigen identiteit. Het contact tussen jongens en meisjes kan nu meer ontspannen verlopen. Een adolescent kiest nu meer voor een groep of personen die bij zijn eigen ideeën passen. Maar de keuzes die gemaakt worden op het gebied van studie, werk of relaties zijn nog niet bedoeld als definitieve keuzes voor de toekomst. Het gevoel van 'vrijheid' willen de meeste adolescenten nog niet kwijt
"Na je 24e zijn je hersenen uitontwikkeld"quote:Op maandag 30 mei 2016 17:12 schreef Zure het volgende:
[..]
Nee grappenmaker. Niemand beweert dat de ontwikkeling van de hersenen na 24 jaar voltooid is. Wat probeer je nu eigenlijk te bereiken met jouw bijdrage?
-Nee-.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:14 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je blijft wel inde ontkenning hangen zeg..![]()
http://cjgbloemendaal.nl/(...)twikkeling/puberteit
Identiteit in de puberteit
[..]
http://adolescentie.jouwweb.nl/cognitieve-ontwikkeling
[..]
http://content.cs.traject(...)ociaalemotioneel.htm
[..]
[..]
[..]
Dit zijn allemaal ontwikkelingen waar TS al lang en breed doorheen is maar dat meisje nog mee aan het begin staat.
Been there, done that, got the tshirt. Nu passen ze misschien bij elkaar, grote kans dat dat later niet meer zo is. Niet zoals 'in iedere relatie' maar omdat zij die ontwikkelingen nog moet doormaken en hij niet.
kendrick lamarquote:Op maandag 30 mei 2016 16:38 schreef Nober het volgende:
[..]
Stuur maar een DM als je 18 bent.
Samen naar Lamar luisteren enzo.
Ik stel nergens dat je als niet volwassene geen auto kunt besturen, zoals de prostitutie wet ook stelt dat je als persoon 21 moet zijn voordat je de prostitutie in mag gaan zegt eigenlijk al genoeg over wat wij een acceptabele leeftijd vinden om compleet zelfbeschikkingsrecht te hebben.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:13 schreef fs180 het volgende:
[..]
dan mag je ook geen auto scooter rijden, drinken roken of een telefoon kopen, onder de 21
als je tokkieouders hebt, is het dan wel goed?
Je lijkt voorbij te gaan aan het feit dat ze nú happy zijn/willen zijn/kunnen zijn etc. Je houdt je al bezig met alles wat nog moet gebeuren/zou moeten gebeuren/zal gebeuren. Niet alle liefdes passen in hokjes.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:14 schreef Ouder1 het volgende:
Dit zijn allemaal ontwikkelingen waar TS al lang en breed doorheen is maar dat meisje nog mee aan het begin staat.
Been there, done that, got the tshirt. Nu passen ze misschien bij elkaar, grote kans dat dat later niet meer zo is. Niet zoals 'in iedere relatie' maar omdat zij die ontwikkelingen nog moet doormaken en hij niet.
goede bron, had de viva er ook een mening over?quote:Op maandag 30 mei 2016 17:14 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
je krijt nooit compleet zelfbeschrikkingsrecht dus neem 16 maar als 'volwassen'quote:Op maandag 30 mei 2016 17:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik stel nergens dat je als niet volwassene geen auto kunt besturen, zoals de prostitutie wet ook stelt dat je als persoon 21 moet zijn voordat je de prostitutie in mag gaan zegt eigenlijk al genoeg over wat wij een acceptabele leeftijd vinden om compleet zelfbeschikkingsrecht te hebben.
Eigenlijk is de volwassen leeftijd dus al 21 als je het mij vraagt
verdomme manquote:Volgens onderzoek van de Hersenstichting Nederland blijkt dat Adolescenten ook problemen hebben met planning op lange termijn en erg impulsief zijn. Onderstaand plaatje toont dit aan. Hoewel de ouders wel hebben aangegeven dat hun eigen kind voor een groot deel wel rationele beslissingen kan nemen, vinden ze dat in het algemeen van pubers niet
Been there done that ook, nu toch al bijna 25 jaar samen. "Maar" 7 jaar verschil, maar was stevig jonger dan deze dame is.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:14 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Mmm.. nee. In mijn eerste reactie ben ik daar duidelijk over geweest. Dat ik dat jonge meisje ben geweest in een relatie en dat ik er geen spijt van heb. Maar wel met de kanttekening dat hij goed voor me zorgde en hij me de hand boven het hoofd hield en dat ik het daarmee dus enorm getroffen had. Het had ook heel anders, naar, kunnen aflopen.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:30 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je lijkt voorbij te gaan aan het feit dat ze nú happy zijn/willen zijn/kunnen zijn etc. Je houdt je al bezig met alles wat nog moet gebeuren/zou moeten gebeuren/zal gebeuren. Niet alle liefdes passen in hokjes.
En so what, dan gaat het uit na een jaar. Is er dan iemand overboord? (Sexualiteit laat ik hier even buiten beschouwing.)
Geen problemen, het probleem is dat een meisje van 17 misschien beschermd moet worden omdat de keuzes die ze maakt bijvoorbeeld - zeker op dit vlak - te vaak foute keuzes zullen zijn.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:33 schreef erodome het volgende:
[..]
Been there done that ook, nu toch al bijna 25 jaar samen. "Maar" 7 jaar verschil, maar was stevig jonger dan deze dame is.
Wat ik me het meeste afvraag, wat is het probleem dat de kans groot is dat het over gaat? Is dat anders bij leeftijdsgenoten dan? Zolang ze oprecht en wederzijds verliefd zijn, het fijn hebben samen, wat is dan het probleem?
Dan beschermen ze haar en laten dit varen. Volgende maand vindt ze een leuke jongen van 18, geen haan die er naar kraait. Maar helaas voor haar is dat dan iemand die het te doen is om haar lekkere kontje of erger. Dat kan ook gebeuren...quote:Op maandag 30 mei 2016 17:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Geen problemen, het probleem is dat een meisje van 17 misschien beschermd moet worden omdat de keuzes die ze maakt bijvoorbeeld - zeker op dit vlak - te vaak foute keuzes zullen zijn.
Zoals een meisje van 20 naar het idee van de wet ook niet goed kan overzien als ze op die leeftijd voor de prostitutie kiest.
Dat TS extra rekening moet houden met haar: eens. En al helemaal op sexueel gebied.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:38 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik vind dat TS zich dat moet realiseren als hij echt oprecht van haar houdt. Zulke meisjes zijn nog heel kwetsbaar, beïnvloedbaar, nog vol in ontwikkeling. Dat is een risico dat hij voor haar neemt, meer nog dan zij, gezien haar ontwikkeling, voor zichzelf kan overzien.
Het is kansberekening. maar ook de ongelijke situatie / machtsverhouding die meespeelt die het allemaal enger maakt met de grote leeftijdsverschillen.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:41 schreef erodome het volgende:
[..]
Dan beschermen ze haar en laten dit varen. Volgende maand vindt ze een leuke jongen van 18, geen haan die er naar kraait. Maar helaas voor haar is dat dan iemand die het te doen is om haar lekkere kontje of erger. Dat kan ook gebeuren...
De ts komt over als een zachtaardig persoon, wat naief zelfs, denk dat ze het veel slechter kan treffen.
Ach kom zeg, we hebben het hier niet over een 12 jarige...quote:Op maandag 30 mei 2016 17:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het is kansberekening. maar ook de ongelijke situatie / machtsverhouding die meespeelt die het allemaal enger maakt met de grote leeftijdsverschillen.
We hebben het hier over iemand die nog op de middelbare school zit en bij papa en mama woont t.o.v. een persoon dat al jaren heeft gewerkt en meerdere jaren zelfredzaam is.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:43 schreef erodome het volgende:
[..]
Ach kom zeg, we hebben het hier niet over een 12 jarige...
Dus.... Jij gebruikt de leeftijd waarop men als hoer mag spelen als argument waarom een 17-jarige geen relatie kan hebben met een 31-jarige.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik stel nergens dat je als niet volwassene geen auto kunt besturen, zoals de prostitutie wet ook stelt dat je als persoon 21 moet zijn voordat je de prostitutie in mag gaan zegt eigenlijk al genoeg over wat wij een acceptabele leeftijd vinden om compleet zelfbeschikkingsrecht te hebben.
Eigenlijk is de volwassen leeftijd dus al 21 als je het mij vraagt
Hoe relevant is dit...? Ik ken niemand die gelijk Mr. Right heeft getroffen. En waarom zou dat moeten...?quote:Op maandag 30 mei 2016 17:33 schreef erodome het volgende:
Wat ik me het meeste afvraag, wat is het probleem dat de kans groot is dat het over gaat? Is dat anders bij leeftijdsgenoten dan?
Mooi om te zien he, dat mensen hun eigen kroost positiever beoordelen dan de jeugd in het algemeen.quote:
De discussie was afgedwaald naar "de volwassen leeftijd"quote:Op maandag 30 mei 2016 17:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Dus.... Jij gebruikt de leeftijd waarop men als hoer mag spelen als argument waarom een 17-jarige geen relatie kan hebben met een 31-jarige.
Wat een feest hier![]()
Nogmaals, niet over iemand van 12 ofzo, maar 17. Zo goed als volwassen voor de wet, met al heel wat zelfbeschikking wettelijk gezien.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
We hebben het hier over iemand die nog op de middelbare school zit en bij papa en mama woont t.o.v. een persoon dat al jaren heeft gewerkt en meerdere jaren zelfredzaam is.
Niet relevant in mijn ogen, maar de kans dat het de tand des tijds niet kan doorstaan wordt hier als 1 van de redenen aangehaald. Maar ik zie daarin het verschil niet, ook bij leeftijdsgenoten is die kans net zo groot, want idd, vrijwel niemand vindt gelijk de "ware".quote:Op maandag 30 mei 2016 17:47 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hoe relevant is dit...? Ik ken niemand die gelijk Mr. Right heeft getroffen. En waarom zou dat moeten...?
en als je ze geen foute keuzes laat maken ze later foute keuzes blijven maken, want niemand leert ze wat de gevolgen zijnquote:Op maandag 30 mei 2016 17:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Geen problemen, het probleem is dat een meisje van 17 misschien beschermd moet worden omdat de keuzes die ze maakt bijvoorbeeld - zeker op dit vlak - te vaak foute keuzes zullen zijn.
Zoals een meisje van 20 naar het idee van de wet ook niet goed kan overzien als ze op die leeftijd voor de prostitutie kiest.
Helemaal eens.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Niet relevant in mijn ogen, maar de kans dat het de tand des tijds niet kan doorstaan wordt hier als 1 van de redenen aangehaald. Maar ik zie daarin het verschil niet, ook bij leeftijdsgenoten is die kans net zo groot, want idd, vrijwel niemand vindt gelijk de "ware".
Zolang er geen drama's zijn in de relatie is dat dan ook geen enkel probleem, gewoon normale ontwikkeling.
Dit ja. Met verbazing lees ik hier sommige berichten over 'het rekening houden met' en ander gehuil. Ze is verdomme 17! 300 jaar geleden had ze haar halve leven er al opzittenquote:Op maandag 30 mei 2016 17:43 schreef erodome het volgende:
[..]
Ach kom zeg, we hebben het hier niet over een 12 jarige...
Je barst wel van de aannames vandaag. Doe je dat vaker of?quote:Op maandag 30 mei 2016 17:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
We hebben het hier over iemand die nog op de middelbare school zit en bij papa en mama woont t.o.v. een persoon dat al jaren heeft gewerkt en meerdere jaren zelfredzaam is.
misschien zit ze al op de uni/op kamersquote:Op maandag 30 mei 2016 17:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
En hoe weten we of ze zo wijs is en kan inschatten? Ze is nu vooral in de war en als we dan kunnen lezen dat ts het niet kon laten om haar schrik aan te jagen met een ik hou van je, dan vraag ik me af in hoeverre ts zich als de volwassene kan of wil gedragen. Vooral het willen lijkt een beetje een issue..quote:Op maandag 30 mei 2016 15:13 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, laat het ze lekker zelf even uitzoeken, als dat meisje zo wijs is zal ze zelf wel
kunnen beslissen of ze een relatie met hem wil aangaan of niet.
Dat zou best kunnen, maar ook daar zit met je wil. Ts klinkt een beetje alsof hij liever onder de indruk wil zijn. En dan ga ik toch met o.a. Ouder1 mee, dat ze op deze leeftijd een grote ontwikkeling doormaken. Niet dat het erg is om na een maandje of een jaar te ontdekken dat je elk wat anders wil en uit elkaar gegroeid bent, maar ts gaat daar glad aan voorbij. Is het nobel dat er nog niet geneukt is of beleeft ts gewoon de kalverliefde die hij altijd al had willen hebben nu als inhaalslag? In het geval van het laatste zou het nog weleens een lelijke confrontatie kunnen worden, wanneer zij in een veel snel tempo doorontwikkelt en dat meisjesachtige ontpopt richting een volwassenere vrouw.quote:Hij is ook nog niet klaar met zijn ontwikkeling hoor, misschien kunnen ze iets van elkaar leren
weet jij veel...
True that, maar ik ben benieuwd in hoeverre ts bereid is om een dergelijke volwassenere ontwikkeling van zijn huidige ideaalbeeld van haar te willen en kunnen handelen. Lijkt me niet uitsluitend een gewetenskwestie over de leeftijdscijfertjes zelf eerlijk gezegd..quote:Hoelang het gaat duren weet niemand natuurlijk, maar dat weet je gewoon NOOIT, ook niet
als je dezelfde leeftijd hebt als je partner.
Compleet onder de tafel geluld door Ouder1, gered door plv mod, en dan nog hier dit soort reacties gevenquote:Op maandag 30 mei 2016 17:47 schreef Dven het volgende:
[..]
Mooi om te zien he, dat mensen hun eigen kroost positiever beoordelen dan de jeugd in het algemeen.
Kan je jezelf toch mooi weer een schouderklopje geven.
En zou dit allemaal niet meer interessant zijn als ze 18 was...?quote:Op maandag 30 mei 2016 17:52 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
En hoe weten we of ze zo wijs is en kan inschatten? Ze is nu vooral in de war en als we dan kunnen lezen dat ts het niet kon laten om haar schrik aan te jagen met een ik hou van je, dan vraag ik me af in hoeverre ts zich als de volwassene kan of wil gedragen. Vooral het willen lijkt een beetje een issue..
[..]
Dat zou best kunnen, maar ook daar zit met je wil. Ts klinkt een beetje alsof hij liever onder de indruk wil zijn. En dan ga ik toch met o.a. Ouder1 mee, dat ze op deze leeftijd een grote ontwikkeling doormaken. Niet dat het erg is om na een maandje of een jaar te ontdekken dat je elk wat anders wil en uit elkaar gegroeid bent, maar ts gaat daar glad aan voorbij. Is het nobel dat er nog niet geneukt is of beleeft ts gewoon de kalverliefde die hij altijd al had willen hebben nu als inhaalslag? In het geval van het laatste zou het nog weleens een lelijke confrontatie kunnen worden, wanneer zij in een veel snel tempo doorontwikkelt en dat meisjesachtige ontpopt richting een volwassenere vrouw.
[..]
True that, maar ik ben benieuwd in hoeverre ts bereid is om een dergelijke volwassenere ontwikkeling van zijn huidige ideaalbeeld van haar te willen en kunnen handelen. Lijkt me niet uitsluitend een gewetenskwestie over de leeftijdscijfertjes zelf eerlijk gezegd..
Ze dikt graag wat aan. Buiten dat ook een afschuwelijke aanname dat hij al jaren werkt en meerdere jaren zelfredzaam is.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:50 schreef fs180 het volgende:
[..]
misschien zit ze al op de uni/op kamers
genoeg van 16 die dat al doen...
en de meeste 'volwassen studenten' gedragen zich erger dan toen ze 17 waren
ja want meisjes van 18 zijn zo volwassen, anders dan 17 en vooral zeer ervarenquote:Op maandag 30 mei 2016 17:52 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
En hoe weten we of ze zo wijs is en kan inschatten? Ze is nu vooral in de war en als we dan kunnen lezen dat ts het niet kon laten om haar schrik aan te jagen met een ik hou van je, dan vraag ik me af in hoeverre ts zich als de volwassene kan of wil gedragen. Vooral het willen lijkt een beetje een issue..
[..]
Dat zou best kunnen, maar ook daar zit met je wil. Ts klinkt een beetje alsof hij liever onder de indruk wil zijn. En dan ga ik toch met o.a. Ouder1 mee, dat ze op deze leeftijd een grote ontwikkeling doormaken. Niet dat het erg is om na een maandje of een jaar te ontdekken dat je elk wat anders wil en uit elkaar gegroeid bent, maar ts gaat daar glad aan voorbij. Is het nobel dat er nog niet geneukt is of beleeft ts gewoon de kalverliefde die hij altijd al had willen hebben nu als inhaalslag? In het geval van het laatste zou het nog weleens een lelijke confrontatie kunnen worden, wanneer zij in een veel snel tempo doorontwikkelt en dat meisjesachtige ontpopt richting een volwassenere vrouw.
[..]
True that, maar ik ben benieuwd in hoeverre ts bereid is om een dergelijke volwassenere ontwikkeling van zijn huidige ideaalbeeld van haar te willen en kunnen handelen. Lijkt me niet uitsluitend een gewetenskwestie over de leeftijdscijfertjes zelf eerlijk gezegd..
Het gaat om kansberekening dat het mis kan gaan, de kans dat een persoon van 31 doelbewust een meisje manipuleert lijkt mij fors groter dan als het om leeftijdsgenootjes gaat. Er bestaat ook een soort machtsverhouding bij deze leeftijden die mij ongewenst lijken...quote:Op maandag 30 mei 2016 17:47 schreef erodome het volgende:
[..]
Nogmaals, niet over iemand van 12 ofzo, maar 17. Zo goed als volwassen voor de wet, met al heel wat zelfbeschikking wettelijk gezien.
Zoals ik al heb gezegd, zolang het wederzijds en oprecht is zie ik het grote verschil niet tussen dit en tussen leeftijdsgenoten. Ook daar kan vanalles mis gaan en ook dat heeft weinig kans van slagen.
Nee, maar ik ben dan ook minder cijfertjesgeil dan ts en wat andere mensen hier. Ik maak me meer zorgen om de omschrijving van haar als mens en zijn weinige response. Daarom vraag ik me ook af of dit wel de gewetenskwestie is voor ts, zoals voorgesteld..quote:Op maandag 30 mei 2016 17:53 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
En zou dit allemaal niet meer interessant zijn als ze 18 was...?
Rare aanname hè, dat een 17 jarige nog bij der ouders woont.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:50 schreef Dven het volgende:
Je barst wel van de aannames vandaag. Doe je dat vaker of?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |