abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162614535
quote:
Veel soa's onder jonge meiden in Oost-Nederland

ZWOLLE - Het aantal bezoekers bij de centra seksuele gezondheid (GGD'en) in Oost-Nederland nam in 2015 iets af, maar er werden meer soa's gevonden dan in 2014. Bij vrouwen werden de meeste soa's gevonden in de leeftijdscategorie 15-19 jaar.
Bij mannen was een duidelijke piek te zien in de leeftijdscategorie 55-60 jaar.

Thermometer
De cijfers zijn afkomstig uit de Thermometer Seksuele Gezondheid Oost-Nederland, waarin de jaarlijkse cijfers over soa's en seksualiteitszorg (Sense) in Gelderland en Overijssel worden gepubliceerd. De cijfers worden aangereikt door de centra seksuele gezondheid van de vijf GGD'en in Oost-Nederland.

Partnerwaarschuwing
Net als vorig jaar is het vindpercentage in Oost-Nederland hoger dan in de rest van Nederland (18,6% versus 17,2%). Dit heeft mogelijk te maken met de extra aandacht voor partnerwaarschuwing: de meeste soa's worden gevonden bij bezoekers die gewaarschuwd zijn door een (voormalige) sekspartner bij wie al een soa is gevonden.

Het soa-vindpercentage onder vrouwen is vooral hoog bij de jongste doelgroep van 15-19 jaar. Seksuele voorlichting is daarom juist op de middelbare school erg belangrijk, vindt de GGD.

Verder valt op dat bij de heteromannen tussen 55 en 60 jaar die op het spreekuur komen, in veel gevallen één of enkele soa's worden gevonden. Het vinden van een verklaring hiervoor, vergt nader onderzoek.

Samenwerking
Het feit dat meer soa's werden gevonden bij de centra seksuele gezondheid in Oost-Nederland terwijl het aantal consulten terugliep, heeft waarschijnlijk te maken met verscherpte triage aan de telefoon (uitvragen). Bezoekers voor wie de kans op een soa niet hoog wordt ingeschat, worden doorverwezen naar de huisarts. Goede samenwerking met de huisarts is daarom volgens de GGD van groot belang in de bestrijding van soa's.

Bron www.destentor.nl/regio/zw(...)-nederland-1.6060682

www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=245536

Ben ik blij dat ik als maagd zijnde daar geen last van heb. Ik denk dat het werkelijke aantal nog een stuk hoger ligt. Het feit dat er zoveel soa's zijn onder deze jonge meiden zegt wel genoeg over hun seksuele gedrag. Onbegrijpelijk dat ouders geen verantwoording nemen voor het gedrag van hun seksueel actieve dochter.

[ Bericht 3% gewijzigd door syndroom op 30-05-2016 11:46:50 ]
pi_162614688
Overigens, die vrouwen krijgen die SOA's niet van elkaar. Dus er is een klein aantal mannen die deze vrouwen van SOA's voorziet. Misschien zou je meer vraagtekens bij het gedrag van deze mannen moeten zetten dan de vrouwen afserveren als losbandige sletten. Maar van dat laatste heb jij wel vaker een handje.

[ Bericht 15% gewijzigd door Nizno op 30-05-2016 14:17:09 ]
pi_162614762
Hoe moeten ouders de verantwoordelijkheid nemen van het seksuele gedrag van hun kinderen TS?
pi_162614887
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:10 schreef syndroom het volgende:

[..]

Bron www.destentor.nl/regio/zw(...)-nederland-1.6060682

Ben ik blij dat ik als maagd zijnde daar geen last van heb. Ik denk dat het werkelijke aantal nog een stuk hoger ligt. Het feit dat er zoveel soa's zijn onder deze jonge meiden zegt wel genoeg over hun seksuele gedrag. Onbegrijpelijk dat ouders geen verantwoording nemen voor het gedrag van hun seksueel actieve dochter.
Het werkelijke aantal :') er zijn geen aantallen genoemd harry
pi_162615049
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:18 schreef Mystikvm het volgende:
Dus er is een klein aantal mannen die deze vrouwen van SOA's voorziet.
Dan wordt er wel flink rondgeslet, al kunnen deze dames toch ook 'nee' zeggen als een player ze het bed in probeert te krijgen?

Inderdaad moet het gedrag van die mannen ook bestreden worden, echter zijn het de vrouwen die het uiteindelijk toelaten.
  maandag 30 mei 2016 @ 11:41:13 #6
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_162615228
Ieder nadeel heb zijn voordeel
  maandag 30 mei 2016 @ 11:48:18 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162615399
Vreemd genoeg hoor ik TS helemaal niet over de (veel hogere) piek bij de mannen van 55-60 jaar....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator maandag 30 mei 2016 @ 11:54:17 #8
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_162615518
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:48 schreef Leandra het volgende:
Vreemd genoeg hoor ik TS helemaal niet over de (veel hogere) piek bij de mannen van 55-60 jaar....
Dat is niet vreemd. Dat is een leeftijdscategorie waar Syndroom niet in valt, en waarmee hij zichzelf dus ook niet associeert.

Overigens vraag ik me wel af in hoeverre het zinnig is om steeds dit soort topics open te houden. Het is continue hetzelfde. De hele tijd. Op een gegeven moment is het toch zinloos?
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 30 mei 2016 @ 11:57:22 #9
3542 Gia
User under construction
pi_162615594
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:34 schreef syndroom het volgende:

Inderdaad moet het gedrag van die mannen ook bestreden worden, echter zijn het de vrouwen die het uiteindelijk toelaten.
Want dat mannen willen proberen een jonge vrouw te batsen, is heel begrijpelijk.
Is het niet zo dat zowel jongens als meisjes op een bepaalde leeftijd behoefte krijgen aan seks?
Dus, zowel jongens als meisjes zijn verantwoordelijk voor het verspreiden van een SOA.

Overigens denk ik dat het in andere delen van Nederland niet anders is, maar dat men daar een SOA eerder ontkent dan naar de dokter te gaan.
pi_162615611
Waarom beschermen ouders hun kind niet tegen dit soort types en accepteren (soms weten ouders ervan!) dat hun dochter regelmatig bij een wildvreemde jongen in bed eindigt?

Zijn genoeg meiden van nog geen 20 die tientallen jongens en mannen hebben versleten. Vaak net als ze het huis uit zijn, op kamers wonen dan compleet ontsporen. Onbegrijpelijk dat men dit toelaat.
pi_162615623
jonge meiden :9~ :9~ :9~ :9~
U MAD?
pi_162615653
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:53 schreef Dven het volgende:

[..]

ALLE VROUWEN ZIJN SLETTEN OMDAT ZE NIET MET MIJ NAAR BED GAAN :r :r :r
Woah, easy there, Capslockboy....... Breathe in, breathe out....
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_162615699
Conclusie: er zijn veel pedo's in ON.
  maandag 30 mei 2016 @ 12:02:15 #14
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_162615715
quote:
11s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:59 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Woah, easy there, Capslockboy....... Breathe in, breathe out....
solly
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 30 mei 2016 @ 12:02:25 #15
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_162615719
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:01 schreef loni55 het volgende:
Conclusie: er zijn veel pedo's in ON.
Zullen er in OFF minder zitten?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_162615722
Of sommige meiden willen wat bijverdienen door met een oudere heer naar bed te gaan?
  maandag 30 mei 2016 @ 12:03:06 #17
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162615742
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:58 schreef syndroom het volgende:
Waarom beschermen ouders hun kind niet tegen dit soort types en accepteren (soms weten ouders ervan!) dat hun dochter regelmatig bij een wildvreemde jongen in bed eindigt?

Zijn genoeg meiden van nog geen 20 die tientallen jongens en mannen hebben versleten. Vaak net als ze het huis uit zijn, op kamers wonen dan compleet ontsporen. Onbegrijpelijk dat men dit toelaat.
En jou willen ze nog steeds niet. Hoe vaak je ook als een engnek de straten afschuimt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 30 mei 2016 @ 12:04:11 #18
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162615777
syndroom-topic _O_

Kerel, laat je opnemen, écht
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_162615783
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:02 schreef Dven het volgende:

[..]

Zullen er in OFF minder zitten?
Volgens de cijfers zeker.
  maandag 30 mei 2016 @ 12:04:46 #20
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_162615798
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:18 schreef Mystikvm het volgende:
Ah, weer het gebruikelijke "ik ben nog maagd en dat komt omdat alle vrouwen vieze snollen zijn!".

Overigens, die vrouwen krijgen die SOA's niet van elkaar. Dus er is een klein aantal mannen die deze vrouwen van SOA's voorziet. Misschien zou je meer vraagtekens bij het gedrag van deze mannen moeten zetten dan de vrouwen afserveren als losbandige sletten. Maar van dat laatste heb jij wel vaker een handje.
De resultaten komen van vrouwen die de centra seksuele gezondheid (GGD'en) in Oost-Nederland hebben bezocht. Als mannen die een SOA hebben niet naar zo'n GGD gaan, kan dat ook niet gemeten worden. Waarom die vrouwen het GGD bezoeken staat er niet bij. Zou het kunnen zijn dat ze zich na 1 of meerdere keren onveilige sex zorgen maken? En dat dat die mannen gewoonweg niet interesseert? Of zou het zijn dat vrouwen eerder last krijgen van de verschijnselen van bepaalde SOA's?

Wat is in het plaatje eigenlijk de persoon MSM? Metro-Sexuele Man?

Mbt oudere mannen denk ik aan hoerenbezoek, bi-sexuele parkeerplaatsbezoekjes en ook bij swingers waren de SOA's in opkomst.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  maandag 30 mei 2016 @ 12:05:40 #21
3542 Gia
User under construction
pi_162615821
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:58 schreef syndroom het volgende:

En hoeveel meiden hebben die jongens versleten? Telt dat niet?
Waarom fixeer jij het probleem zo op de meisjes, terwijl de jongens hetzelfde doen.
  maandag 30 mei 2016 @ 12:05:51 #22
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_162615828
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:04 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

De resultaten komen van vrouwen die de centra seksuele gezondheid (GGD'en) in Oost-Nederland hebben bezocht. Als mannen die een SOA hebben niet naar zo'n GGD gaan, kan dat ook niet gemeten worden. Waarom die vrouwen het GGD bezoeken staat er niet bij. Zou het kunnen zijn dat ze zich na 1 of meerdere keren onveilige sex zorgen maken? En dat dat die mannen gewoonweg niet interesseert? Of zou het zijn dat vrouwen eerder last krijgen van de verschijnselen van bepaalde SOA's?

Wat is in het plaatje eigenlijk de persoon MSM? Metro-Sexuele Man?

Mbt oudere mannen denk ik aan hoerenbezoek, bi-sexuele parkeerplaatsbezoekjes en ook bij swingers waren de SOA's in opkomst.
Klopt ja, de gemiddelde man gaat vanaf zijn 50e levensjaar bischierig worden.
  maandag 30 mei 2016 @ 12:07:37 #23
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_162615891
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:05 schreef Dven het volgende:

[..]

Klopt ja, de gemiddelde man gaat vanaf zijn 50e levensjaar bischierig worden.
Nee, ik denk dat veel homo- of bisexuele mannen (uit die leeftijdscategorie) gewoon getrouwd zijn en voor de buitenwereld keurig heterosexueel zijn.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_162615906
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:02 schreef Dven het volgende:

[..]

solly
Hier, om even bij te komen:

Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 30 mei 2016 @ 12:08:05 #25
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162615908
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:05 schreef Gia het volgende:

[..]

En hoeveel meiden hebben die jongens versleten? Telt dat niet?
Waarom fixeer jij het probleem zo op de meisjes, terwijl de jongens hetzelfde doen.
Je moet niet proberen discussiëren met syndroom.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')