verdomme manquote:Volgens onderzoek van de Hersenstichting Nederland blijkt dat Adolescenten ook problemen hebben met planning op lange termijn en erg impulsief zijn. Onderstaand plaatje toont dit aan. Hoewel de ouders wel hebben aangegeven dat hun eigen kind voor een groot deel wel rationele beslissingen kan nemen, vinden ze dat in het algemeen van pubers niet
Been there done that ook, nu toch al bijna 25 jaar samen. "Maar" 7 jaar verschil, maar was stevig jonger dan deze dame is.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:14 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je blijft wel inde ontkenning hangen zeg..![]()
http://cjgbloemendaal.nl/(...)twikkeling/puberteit
Identiteit in de puberteit
[..]
http://adolescentie.jouwweb.nl/cognitieve-ontwikkeling
[..]
http://content.cs.traject(...)ociaalemotioneel.htm
[..]
[..]
[..]
Dit zijn allemaal ontwikkelingen waar TS al lang en breed doorheen is maar dat meisje nog mee aan het begin staat.
Been there, done that, got the tshirt. Nu passen ze misschien bij elkaar, grote kans dat dat later niet meer zo is. Niet zoals 'in iedere relatie' maar omdat zij die ontwikkelingen nog moet doormaken en hij niet.
Mmm.. nee. In mijn eerste reactie ben ik daar duidelijk over geweest. Dat ik dat jonge meisje ben geweest in een relatie en dat ik er geen spijt van heb. Maar wel met de kanttekening dat hij goed voor me zorgde en hij me de hand boven het hoofd hield en dat ik het daarmee dus enorm getroffen had. Het had ook heel anders, naar, kunnen aflopen.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:30 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je lijkt voorbij te gaan aan het feit dat ze nú happy zijn/willen zijn/kunnen zijn etc. Je houdt je al bezig met alles wat nog moet gebeuren/zou moeten gebeuren/zal gebeuren. Niet alle liefdes passen in hokjes.
En so what, dan gaat het uit na een jaar. Is er dan iemand overboord? (Sexualiteit laat ik hier even buiten beschouwing.)
Geen problemen, het probleem is dat een meisje van 17 misschien beschermd moet worden omdat de keuzes die ze maakt bijvoorbeeld - zeker op dit vlak - te vaak foute keuzes zullen zijn.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:33 schreef erodome het volgende:
[..]
Been there done that ook, nu toch al bijna 25 jaar samen. "Maar" 7 jaar verschil, maar was stevig jonger dan deze dame is.
Wat ik me het meeste afvraag, wat is het probleem dat de kans groot is dat het over gaat? Is dat anders bij leeftijdsgenoten dan? Zolang ze oprecht en wederzijds verliefd zijn, het fijn hebben samen, wat is dan het probleem?
Dan beschermen ze haar en laten dit varen. Volgende maand vindt ze een leuke jongen van 18, geen haan die er naar kraait. Maar helaas voor haar is dat dan iemand die het te doen is om haar lekkere kontje of erger. Dat kan ook gebeuren...quote:Op maandag 30 mei 2016 17:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Geen problemen, het probleem is dat een meisje van 17 misschien beschermd moet worden omdat de keuzes die ze maakt bijvoorbeeld - zeker op dit vlak - te vaak foute keuzes zullen zijn.
Zoals een meisje van 20 naar het idee van de wet ook niet goed kan overzien als ze op die leeftijd voor de prostitutie kiest.
Dat TS extra rekening moet houden met haar: eens. En al helemaal op sexueel gebied.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:38 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik vind dat TS zich dat moet realiseren als hij echt oprecht van haar houdt. Zulke meisjes zijn nog heel kwetsbaar, beïnvloedbaar, nog vol in ontwikkeling. Dat is een risico dat hij voor haar neemt, meer nog dan zij, gezien haar ontwikkeling, voor zichzelf kan overzien.
Het is kansberekening. maar ook de ongelijke situatie / machtsverhouding die meespeelt die het allemaal enger maakt met de grote leeftijdsverschillen.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:41 schreef erodome het volgende:
[..]
Dan beschermen ze haar en laten dit varen. Volgende maand vindt ze een leuke jongen van 18, geen haan die er naar kraait. Maar helaas voor haar is dat dan iemand die het te doen is om haar lekkere kontje of erger. Dat kan ook gebeuren...
De ts komt over als een zachtaardig persoon, wat naief zelfs, denk dat ze het veel slechter kan treffen.
Ach kom zeg, we hebben het hier niet over een 12 jarige...quote:Op maandag 30 mei 2016 17:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het is kansberekening. maar ook de ongelijke situatie / machtsverhouding die meespeelt die het allemaal enger maakt met de grote leeftijdsverschillen.
We hebben het hier over iemand die nog op de middelbare school zit en bij papa en mama woont t.o.v. een persoon dat al jaren heeft gewerkt en meerdere jaren zelfredzaam is.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:43 schreef erodome het volgende:
[..]
Ach kom zeg, we hebben het hier niet over een 12 jarige...
Dus.... Jij gebruikt de leeftijd waarop men als hoer mag spelen als argument waarom een 17-jarige geen relatie kan hebben met een 31-jarige.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik stel nergens dat je als niet volwassene geen auto kunt besturen, zoals de prostitutie wet ook stelt dat je als persoon 21 moet zijn voordat je de prostitutie in mag gaan zegt eigenlijk al genoeg over wat wij een acceptabele leeftijd vinden om compleet zelfbeschikkingsrecht te hebben.
Eigenlijk is de volwassen leeftijd dus al 21 als je het mij vraagt
Hoe relevant is dit...? Ik ken niemand die gelijk Mr. Right heeft getroffen. En waarom zou dat moeten...?quote:Op maandag 30 mei 2016 17:33 schreef erodome het volgende:
Wat ik me het meeste afvraag, wat is het probleem dat de kans groot is dat het over gaat? Is dat anders bij leeftijdsgenoten dan?
Mooi om te zien he, dat mensen hun eigen kroost positiever beoordelen dan de jeugd in het algemeen.quote:
De discussie was afgedwaald naar "de volwassen leeftijd"quote:Op maandag 30 mei 2016 17:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Dus.... Jij gebruikt de leeftijd waarop men als hoer mag spelen als argument waarom een 17-jarige geen relatie kan hebben met een 31-jarige.
Wat een feest hier![]()
Nogmaals, niet over iemand van 12 ofzo, maar 17. Zo goed als volwassen voor de wet, met al heel wat zelfbeschikking wettelijk gezien.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
We hebben het hier over iemand die nog op de middelbare school zit en bij papa en mama woont t.o.v. een persoon dat al jaren heeft gewerkt en meerdere jaren zelfredzaam is.
Niet relevant in mijn ogen, maar de kans dat het de tand des tijds niet kan doorstaan wordt hier als 1 van de redenen aangehaald. Maar ik zie daarin het verschil niet, ook bij leeftijdsgenoten is die kans net zo groot, want idd, vrijwel niemand vindt gelijk de "ware".quote:Op maandag 30 mei 2016 17:47 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hoe relevant is dit...? Ik ken niemand die gelijk Mr. Right heeft getroffen. En waarom zou dat moeten...?
en als je ze geen foute keuzes laat maken ze later foute keuzes blijven maken, want niemand leert ze wat de gevolgen zijnquote:Op maandag 30 mei 2016 17:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Geen problemen, het probleem is dat een meisje van 17 misschien beschermd moet worden omdat de keuzes die ze maakt bijvoorbeeld - zeker op dit vlak - te vaak foute keuzes zullen zijn.
Zoals een meisje van 20 naar het idee van de wet ook niet goed kan overzien als ze op die leeftijd voor de prostitutie kiest.
Helemaal eens.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Niet relevant in mijn ogen, maar de kans dat het de tand des tijds niet kan doorstaan wordt hier als 1 van de redenen aangehaald. Maar ik zie daarin het verschil niet, ook bij leeftijdsgenoten is die kans net zo groot, want idd, vrijwel niemand vindt gelijk de "ware".
Zolang er geen drama's zijn in de relatie is dat dan ook geen enkel probleem, gewoon normale ontwikkeling.
Dit ja. Met verbazing lees ik hier sommige berichten over 'het rekening houden met' en ander gehuil. Ze is verdomme 17! 300 jaar geleden had ze haar halve leven er al opzittenquote:Op maandag 30 mei 2016 17:43 schreef erodome het volgende:
[..]
Ach kom zeg, we hebben het hier niet over een 12 jarige...
Je barst wel van de aannames vandaag. Doe je dat vaker of?quote:Op maandag 30 mei 2016 17:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
We hebben het hier over iemand die nog op de middelbare school zit en bij papa en mama woont t.o.v. een persoon dat al jaren heeft gewerkt en meerdere jaren zelfredzaam is.
misschien zit ze al op de uni/op kamersquote:Op maandag 30 mei 2016 17:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
En hoe weten we of ze zo wijs is en kan inschatten? Ze is nu vooral in de war en als we dan kunnen lezen dat ts het niet kon laten om haar schrik aan te jagen met een ik hou van je, dan vraag ik me af in hoeverre ts zich als de volwassene kan of wil gedragen. Vooral het willen lijkt een beetje een issue..quote:Op maandag 30 mei 2016 15:13 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, laat het ze lekker zelf even uitzoeken, als dat meisje zo wijs is zal ze zelf wel
kunnen beslissen of ze een relatie met hem wil aangaan of niet.
Dat zou best kunnen, maar ook daar zit met je wil. Ts klinkt een beetje alsof hij liever onder de indruk wil zijn. En dan ga ik toch met o.a. Ouder1 mee, dat ze op deze leeftijd een grote ontwikkeling doormaken. Niet dat het erg is om na een maandje of een jaar te ontdekken dat je elk wat anders wil en uit elkaar gegroeid bent, maar ts gaat daar glad aan voorbij. Is het nobel dat er nog niet geneukt is of beleeft ts gewoon de kalverliefde die hij altijd al had willen hebben nu als inhaalslag? In het geval van het laatste zou het nog weleens een lelijke confrontatie kunnen worden, wanneer zij in een veel snel tempo doorontwikkelt en dat meisjesachtige ontpopt richting een volwassenere vrouw.quote:Hij is ook nog niet klaar met zijn ontwikkeling hoor, misschien kunnen ze iets van elkaar leren
weet jij veel...
True that, maar ik ben benieuwd in hoeverre ts bereid is om een dergelijke volwassenere ontwikkeling van zijn huidige ideaalbeeld van haar te willen en kunnen handelen. Lijkt me niet uitsluitend een gewetenskwestie over de leeftijdscijfertjes zelf eerlijk gezegd..quote:Hoelang het gaat duren weet niemand natuurlijk, maar dat weet je gewoon NOOIT, ook niet
als je dezelfde leeftijd hebt als je partner.
Compleet onder de tafel geluld door Ouder1, gered door plv mod, en dan nog hier dit soort reacties gevenquote:Op maandag 30 mei 2016 17:47 schreef Dven het volgende:
[..]
Mooi om te zien he, dat mensen hun eigen kroost positiever beoordelen dan de jeugd in het algemeen.
Kan je jezelf toch mooi weer een schouderklopje geven.
En zou dit allemaal niet meer interessant zijn als ze 18 was...?quote:Op maandag 30 mei 2016 17:52 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
En hoe weten we of ze zo wijs is en kan inschatten? Ze is nu vooral in de war en als we dan kunnen lezen dat ts het niet kon laten om haar schrik aan te jagen met een ik hou van je, dan vraag ik me af in hoeverre ts zich als de volwassene kan of wil gedragen. Vooral het willen lijkt een beetje een issue..
[..]
Dat zou best kunnen, maar ook daar zit met je wil. Ts klinkt een beetje alsof hij liever onder de indruk wil zijn. En dan ga ik toch met o.a. Ouder1 mee, dat ze op deze leeftijd een grote ontwikkeling doormaken. Niet dat het erg is om na een maandje of een jaar te ontdekken dat je elk wat anders wil en uit elkaar gegroeid bent, maar ts gaat daar glad aan voorbij. Is het nobel dat er nog niet geneukt is of beleeft ts gewoon de kalverliefde die hij altijd al had willen hebben nu als inhaalslag? In het geval van het laatste zou het nog weleens een lelijke confrontatie kunnen worden, wanneer zij in een veel snel tempo doorontwikkelt en dat meisjesachtige ontpopt richting een volwassenere vrouw.
[..]
True that, maar ik ben benieuwd in hoeverre ts bereid is om een dergelijke volwassenere ontwikkeling van zijn huidige ideaalbeeld van haar te willen en kunnen handelen. Lijkt me niet uitsluitend een gewetenskwestie over de leeftijdscijfertjes zelf eerlijk gezegd..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |