De enige die hier naïef overkomt ben jij.quote:Op zondag 29 mei 2016 21:46 schreef Pantroop het volgende:
daardoor komt ze misschien op het eerste gezicht naïef over maar dat is ze absoluut niet.
Nuttige post voor TS, een 17-jarige die volwassen over weet te komen, is dat absoluut nog niet.quote:Op maandag 30 mei 2016 10:17 schreef Ouder1 het volgende:
Ik was 15, hij 28 en na een half jaar (vlak voor mijn 16e verjaardag) zijn we gaan samenwonen door omstandigheden.
Ja, ik was erg 'volwassen' voor mijn leeftijd, hij stond heel gemakkelijk in het leven.
8 jaar hebben we samengewoond. Toen was het voor mij klaar. 23 en nog steeds door hem en de omgeving bezien en behandeld als 'dat kleine meisje'.
Nu, 45, terugkijkend was ik helemaal niet zo volwassen. Ik was naïef, wist niet wat verantwoordelijkheid nemen inhield. Dacht het wel allemaal zo goed te weten. Dat ik zo volwassen overkwam kwam doordat ik al veel had meegemaakt en mezelf goed wist uit te drukken in taal.
Ik heb er geen spijt van; het was een mooie tijd. Maar ik denk dat ik wel enorm geluk heb gehad dat hij wel altijd goed voor mij gezorgd heeft en me de hand boven het hoofd hield.
We hebben nog steeds contact al is het niet vaak en zien elkaar nu als vrienden. Hij heeft spijt dat hij niet heeft kunnen inzien toen dat ik volwassen werd en ook klaar was om een volwassen leven te gaan leiden, mijn eigen keuzes te gaan maken en snakte naar een gelijkwaardige relatie.
Ik denk wel dat de kans groter is dat hun relatie beperkend werkt als ze ook overhaast gaan samenwonen enz.quote:Op maandag 30 mei 2016 10:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Omdat "Zo'n iemand 'hoort' te gaan studeren, haar leven uitvogelen, haar plaats in de maatschappij zien te vinden." het is buiten dat het irrelevant is op het gebied van een relatie aangaan ja of nee ook niet gezegd dat dit met een (oudere) partner niet kan.
Tsja, wat is overhaast samenwonen. Beetje zo'n vaag begrip.quote:Op maandag 30 mei 2016 11:15 schreef Chai het volgende:
[..]
Nuttige post voor TS, een 17-jarige die volwassen over weet te komen, is dat absoluut nog niet.
Scary_mary laat op basis van TS zijn posts al zien dat er wel degelijk aanwijzingen zijn dat ze niet zo 'sterk' is als ze doet voorkomen, maar TS wil dat duidelijk niet zien.
De basis voor een gelijkwaardige relatie is er in ieder geval niet.
[..]
Ik denk wel dat de kans groter is dat hun relatie beperkend werkt als ze ook overhaast gaan samenwonen enz.
Dat is helemaal niet irrelevant als je een relatie aangaat met iemand die die fase al voorbij is.quote:Op maandag 30 mei 2016 10:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Omdat "Zo'n iemand 'hoort' te gaan studeren, haar leven uitvogelen, haar plaats in de maatschappij zien te vinden." het is buiten dat het irrelevant is op het gebied van een relatie aangaan ja of nee ook niet gezegd dat dit met een (oudere) partner niet kan.
Jup en dan gaat TS een beetje dromerig doen omdat dat goed voelt.quote:Op zondag 29 mei 2016 21:50 schreef hugecooll het volgende:
Klinkt eigenlijk een beetje alsof ze het eerste meisje is dat jou ziet staan
Is het idd en zou dat normaal gesproken niet zo gauw zo noemen, maar bedoel er hier toch minimaal mee dat hun relatie de kans krijgt een beetje uit te balanceren. Communicatief een beetje op elkaar ingespeeld raken.quote:Op maandag 30 mei 2016 11:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Tsja, wat is overhaast samenwonen. Beetje zo'n vaag begrip.
Dus? Wat is je punt?quote:Op maandag 30 mei 2016 11:30 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet irrelevant als je een relatie aangaat met iemand die die fase al voorbij is.
Het is over het algemeen wel zo dat iemand van 17 anders in het leven staat dan iemand van 31quote:Op maandag 30 mei 2016 11:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Dus? Wat is je punt?![]()
In ieder geval blij dat niet iedereen op de wereld zo'n drama van het leven maakt. "het leven uitvogelen/plaats in de maatschappij vinden"
Ja, en iemand van 26 vergelijken met iemand van 54 idem.quote:Op maandag 30 mei 2016 11:54 schreef Samzz het volgende:
[..]
Het is over het algemeen wel zo dat iemand van 17 anders in het leven staat dan iemand van 31.
Is ook zo. En zo lang je aanvaardt dat er verschil in zit, zie ik niet waarom je er niet voor zou gaan.quote:Op maandag 30 mei 2016 11:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja, en iemand van 26 vergelijken met iemand van 54 idem.
Sterker nog, je zal je verbazen hoeveel verschil er zelfs tussen twee 17-jarigenMaar dat wist je ook al.
Mijn punt is dat zo'n relatie gedoemd is te mislukken, is het niet vanuit haar kant dan wel uit de zijne. Het leven van dat meisje moet eigenlijk nog 'beginnen', mits ze voor een traditioneel studentenleven gaat. Zij gaat nu een fase in waar ze haarzelf leert kennen en het allemaal nog een beetje lang leven de lol is terwijl van hem min of meer wordt geacht al een volwassen leven te leiden. Dat botst in mijn ogen. Gaat het nu niet fout, dan wel over een paar jaar. Zo is hoe ik het zie.quote:Op maandag 30 mei 2016 11:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Dus? Wat is je punt?![]()
In ieder geval blij dat niet iedereen op de wereld zo'n drama van het leven maakt. "het leven uitvogelen/plaats in de maatschappij vinden"
Daarmee dat het punt van 'verschillende levensfases' echt enorm zinloos is.quote:Op maandag 30 mei 2016 11:57 schreef Samzz het volgende:
[..]
Is ook zo. En zo lang je aanvaardt dat er verschil in zit, zie ik niet waarom je er niet voor zou gaan.
Echter klinkt TS in zijn OP mij iets te veel obsessed. En dát kan problematisch zijn.
Oke, we verschillen blijkbaar zover in visie dat een conversatie levend houden niet echt nuttig is. Prettige dag nog.quote:Op maandag 30 mei 2016 11:58 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Mijn punt is dat zo'n relatie gedoemd is te mislukken
Wat als hij binnen een paar jaar wilt settelen en aan kinderen begint te denken en zij daar nog helemaal niet klaar voor is?quote:Op maandag 30 mei 2016 12:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Daarmee dat het punt van 'verschillende levensfases' echt enorm zinloos is.
Wat als je zusje wielen had, was ze dan een kruiwagen of eerder een trapwagen? Wat is jouw mening hieromtrent?quote:Op maandag 30 mei 2016 12:04 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Wat als hij binnen een paar jaar wilt settelen en aan kinderen begint te denken en zij daar nog helemaal niet klaar voor is?
Ik vind het geen zinloos punt en zeker wel belangrijk erbij stil te staan of je dezelfde verwachtingen hebt in je relatie. En leeftijd speelt daarin gewoon een rol.quote:Op maandag 30 mei 2016 12:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Daarmee dat het punt van 'verschillende levensfases' echt enorm zinloos is.
Zijn obsessie zal inderdaad meer een knelpunt zijn dan het verschil in leeftijd. Ik neem aan dat de meeste mensen zich niet bepaald op hun gemak voelen wanneer ze continu op een voetstuk worden geplaatst. Buiten het feit dat je dan ook nog eens enorm aan underselling doet.
Wow, je bent wel erg gepikeerd. Ook erg naïef om te denken dat leeftijd geen rol speelt.quote:Op maandag 30 mei 2016 12:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat als je zusje wielen had, was ze dan een kruiwagen of eerder een trapwagen? Wat is jouw mening hieromtrent?
Maar het is niet dat je wens aan leeftijd kan koppelen. Intrinsiek staat het er volledig los van. Daarmee is het dan ook compleet zinloos van meneer om het te omschrijven als een 'relatie gedoemd om te mislukken'. Ik wil eerlijk gezegd niet weten hoeveel perfecte koppeltjes er niet bestaan zouden hebben op het moment dat ze achter zijn advies aanlopen.quote:Op maandag 30 mei 2016 12:06 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik vind het geen zinloos punt en zeker wel belangrijk erbij stil te staan of je dezelfde verwachtingen hebt in je relatie. En leeftijd speelt daarin gewoon een rol.
Zo heb ik toen ik studeerde een relatie gehad met een 'oudere' man, welke al in het stadium zat van samenwonen, gezin stichten, terwijl ik net een nieuwe studie begonnen was en daar dus totaal niet mee bezig was. Dat hoeft voor TS niet van toepassing te zijn, uiteraard. Maar geheel onbelangrijk zijn leeftijd en fases bij die leeftijd niet.
Nee, je 'wat als' opmerkingen zijn wederom nietszeggend. Wat kan een mens daar nu mee? Of moet ik jou soms vragen 'wat als ze over 10 jaar al 5 jaar gelukkig getrouwd zijn en al twee koters hebben en op het punt staan om hun tweede huwelijksreis van start te laten gaan.'quote:Op maandag 30 mei 2016 12:07 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Wow, je bent wel erg gepikeerd. Ook erg naïef om te denken dat leeftijd geen rol speelt.
Wens niet, inderdaad. Levensfase echter wel. En iemand van 31 zit over het algemeen gewoon in een andere levensfase dan iemand van 17quote:Op maandag 30 mei 2016 12:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Maar het is niet dat je wens aan leeftijd kan koppelen. Intrinsiek staat het er volledig los van. Daarmee is het dan ook compleet zinloos van meneer om het te omschrijven als een 'relatie gedoemd om te mislukken'. Ik wil eerlijk gezegd niet weten hoeveel perfecte koppeltjes er niet bestaan zouden hebben op het moment dat ze achter zijn advies aanlopen.
Mijn 'wat als' opmerkingen zijn alles behalve nietszeggend.quote:Op maandag 30 mei 2016 12:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee, je 'wat als' opmerkingen zijn wederom nietszeggend. Wat kan een mens daar nu mee? Of moet ik jou soms vragen 'wat als ze over 10 jaar al 5 jaar gelukkig getrouwd zijn en al twee koters hebben en op het punt staan om hun tweede huwelijksreis van start te laten gaan.'
Maar niet noemenswaardig meer of minder. Werkt ook beide kanten op. Vriend van me is onlangs na een jaar of 4 uit elkaar gegaan met zijn vriendin (zij 22 hij 35) omdat hij zichzelf niet al snel met kinderen zag en zij wel een kinderwens heeft in de nabije toekomst. Kan allemaal gebeuren hequote:Op maandag 30 mei 2016 12:58 schreef Samzz het volgende:
[..]
Wens niet, inderdaad. Levensfase echter wel. En iemand van 31 zit over het algemeen gewoon in een andere levensfase dan iemand van 17. En dat is niet erg, nogmaals, maar wel iets om rekening mee te houden/over te praten.
Absoluut. Maar laten we eerlijk zijn, de kans dat er grote verschillen zijn in verwachtingen is bij zo'n leeftijdsverschil gewoon veel groterquote:Op maandag 30 mei 2016 13:26 schreef Dven het volgende:
[..]
Maar niet noemenswaardig meer of minder. Werkt ook beide kanten op. Vriend van me is onlangs na een jaar of 4 uit elkaar gegaan met zijn vriendin (zij 22 hij 35) omdat hij zichzelf niet al snel met kinderen zag en zij wel een kinderwens heeft in de nabije toekomst. Kan allemaal gebeuren he
Tsja, kansen en statistiek. Om daar je hele leven nu rondom te bouwen.. Dan had ik ook niet meer samen geweest met mijn vriendin omdat we in feite sinds de eerste date al samenwonen.quote:Op maandag 30 mei 2016 13:32 schreef Samzz het volgende:
[..]
Absoluut. Maar laten we eerlijk zijn, de kans dat er grote verschillen zijn in verwachtingen is bij zo'n leeftijdsverschil gewoon veel groter.
Gedoemd te mislukken zeg ik niet. Plaats wat ik zeg even los van wat een ander zegtquote:Op maandag 30 mei 2016 13:34 schreef Dven het volgende:
[..]
Tsja, kansen en statistiek. Om daar je hele leven nu rondom te bouwen.. Dan had ik ook niet meer samen geweest met mijn vriendin omdat we in feite sinds de eerste date al samenwonen.
Gedoemd om te mislukken hoor ik dan. 't Zal allemaal wel.
N=1 ? Als geleerde graag even rekening houden met je publiek, niet iedereen is cum laude afgestudeerdquote:Op maandag 30 mei 2016 13:35 schreef Samzz het volgende:
[..]
Gedoemd te mislukken zeg ik niet. Plaats wat ik zeg even los van wat een ander zegt.
En N=1, dus sja.
Voor jou is de leeftijd hier een belangrijkere factor dan TS' obsessie?quote:Op maandag 30 mei 2016 13:06 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Mijn 'wat als' opmerkingen zijn alles behalve nietszeggend.Het zal het voornaamste struikelblok zijn bij relaties tussen 17-jarigen en 31-jarigen. Nogmaals: je bent behoorlijk naïef als je denkt dat leeftijd 'maar een getal is'.
Ja maar als een gemiddelde 31-jarige iets op een bepaalde manier doet, dan betekent dat toch dat dit voor alle 31-jarigen het geval is?!?quote:Op maandag 30 mei 2016 13:38 schreef Chai het volgende:
[..]
Voor jou is de leeftijd hier een belangrijkere factor dan TS' obsessie?
Is natuurlijk samen ook een optelsom, maar het veelgebruikte argument tegen leeftijd is hier dat de voorwaarden aan de voorkant misschien iets minder gunstig zijn.
Dat een kind hier wellicht de dupe wordt van TS' obsessie spreekt mij ook niet aan, maar dat is wel enigszins voorbarig van me.
Ik dacht dat je me wel snapte, sorryquote:Op maandag 30 mei 2016 13:37 schreef Dven het volgende:
[..]
N=1 ? Als geleerde graag even rekening houden met je publiek, niet iedereen is cum laude afgestudeerd
'Gedoemd om te mislukken' was ook om even terug te komen op waar de discussie over begon, waren inderdaad jouw woorden niet. Excuusjes.
Hij klinkt inderdaad wel érg zweverig, die leeftijd zegt ook niet alles dat vind ik eigenlijk ook wel.quote:Op maandag 30 mei 2016 13:38 schreef Chai het volgende:
[..]
Voor jou is de leeftijd hier een belangrijkere factor dan TS' obsessie?
Is natuurlijk samen ook een optelsom, maar het veelgebruikte argument tegen leeftijd is hier dat de voorwaarden aan de voorkant misschien iets minder gunstig zijn.
Dat een kind hier wellicht de dupe wordt van TS' obsessie spreekt mij ook niet aan, maar dat is wel enigszins voorbarig van me.
Sorry, ik kom van de universiteit van het levenquote:Op maandag 30 mei 2016 13:44 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik dacht dat je me wel snapte, sorry. N=1, 1 onderzoeksobject, referentie is 1 persoon/situatie. Dus in dit geval niet prepresentatief voor de gehele populatie
.
En je hebt gelijk, kwam voort uit gedoemd te mislukken en ik ben het met je eens dat dat niet per se waar is.
De obessie vind ik nog steeds zorgelijker.
Inderdaad, maar gaf dat voorbeeld ter illustratie om aan te geven waar ik het wel beperkend voor het meisje haar jeugd zou vinden.quote:Op maandag 30 mei 2016 13:47 schreef FANN het volgende:
[..]
Hij klinkt inderdaad wel érg zweverig, die leeftijd zegt ook niet alles dat vind ik eigenlijk ook wel.
En aan al die statistieken welke relatie's nou wél of niet goed gaan heb je ook niks aan.
Ik was ook pas 17 jaar toen ik ging samenwonen n ik ben er nog steeds mee getrouwd, maar hij
is maar twee jaar ouder.
Maar ik zie nergens in de OP staan dat hij meteen wil samenwonen, trouwen of kinderen krijgen
dus ik zie het probleem niet zo eigenlijk, als het wat wordt dan wordt het wat en anders niet.
Als ze eenmaal een relatie zouden hebben zou hij misschien ook wel van zijn roze wolk af
kunnen donderen, zou ook nog kunnen, of het gewoon allemaal wat realistische zien óf
ze zijn over 20 jaar nog steeds samen.
álles kan...
quote:Op maandag 30 mei 2016 13:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Sorry, ik kom van de universiteit van het levenOm het rijtje afschuwelijke uitdrukkingen in dit topic nog wat aan te vullen
Maar inderdaad, de obsessie is meer zorgelijk. Ze wordt nog net niet als moeder Theresa weggezet
Gelukkig is dat ook maar een fase, binnen een paar maanden is die 17-jarige supergirl weer iets meer sterfelijk.quote:Op maandag 30 mei 2016 13:50 schreef Samzz het volgende:
[..].
Is geen gezond uitgangspunt voor een relatie, naar mijn mening. Natuurlijk is de persoon waar je verliefd op bent de leukste en de liefste en de knapste, maar dit is wel dat in het infinity.
áls ze meteen zouden gaan samenwonen zou het weer een heel ander verhaal zijn, maar ze moeten eerst nog verkering krijgen dus we denken al véél te ver vooruit vrees ikquote:Op maandag 30 mei 2016 13:50 schreef Chai het volgende:
[..]
Inderdaad, maar gaf dat voorbeeld ter illustratie om aan te geven waar ik het wel beperkend voor het meisje haar jeugd zou vinden.
and beyondquote:Op maandag 30 mei 2016 13:50 schreef Samzz het volgende:
[..].
Is geen gezond uitgangspunt voor een relatie, naar mijn mening. Natuurlijk is de persoon waar je verliefd op bent de leukste en de liefste en de knapste, maar dit is wel dat in het infinity.
Ooit zal ze toch eens een windje moeten latenquote:Op maandag 30 mei 2016 13:53 schreef Dven het volgende:
[..]
Gelukkig is dat ook maar een fase, binnen een paar maanden is die 17-jarige supergirl weer iets meer sterfelijk.
Een beetje vent snuift dat weg als een frisse zeebriesquote:Op maandag 30 mei 2016 13:54 schreef FANN het volgende:
[..]
Ooit zal ze toch eens een windje moeten laten''poef'' weg zeepbel
als je nog zo verliefd bent wel misschienquote:Op maandag 30 mei 2016 13:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Een beetje vent snuift dat weg als een frisse zeebries
Uiteraard werken relaties tussen een 31-jarige en 17-jarige over het algemeen niet. Daarom komen ze ook niet zo vaak voor. Maar is de relatie er eenmaal dan geloof ik niet dat het zoveel meer of minder kansrijk is dan wanneer het een relatie tussen een 17- en 18-jarige of 30- en 31-jarige betreft.quote:Op maandag 30 mei 2016 13:57 schreef Bananenpap het volgende:
Mijn woorden 'gedoemd om te mislukken' waren niet echt letterlijk bedoeld, excuses dat dit niet duidelijk was. Ik ben gewoon van mening (vanuit eigen perspectief) dat een relatie tussen een 17-jarige en 31-jarige over het algemeen gewoon niet werkt. Niet perse vanwege het leeftijdsverschil maar verschillende levensfase. Als 17-jarige ben je in mijn ogen nog gewoon een kind, als 31-jarige kan ik je dan ook weinig serieus nemen als je met zo'n jong iemand een relatie aangaat. Ik vind het naïef en ergens ook niet echt normaal.
Misschien ontbreekt het bij mij een beetje aan inlevingsvermogen. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat je daar als 31-jarige behoefte aan hebt. Ikzelf ben pas 23 en vind 17 eigenlijk te jong. Gelukkig mag iedereen zijn eigen leven leiden.
Ach ja, de ene 31 jarige is de andere 31 jarige niet en dat geldt voor 17 jarige ook.quote:Op maandag 30 mei 2016 13:57 schreef Bananenpap het volgende:
Mijn woorden 'gedoemd om te mislukken' waren niet echt letterlijk bedoeld, excuses dat dit niet duidelijk was. Ik ben gewoon van mening (vanuit eigen perspectief) dat een relatie tussen een 17-jarige en 31-jarige over het algemeen gewoon niet werkt. Niet perse vanwege het leeftijdsverschil maar verschillende levensfase. Als 17-jarige ben je in mijn ogen nog gewoon een kind, als 31-jarige kan ik je dan ook weinig serieus nemen als je met zo'n jong iemand een relatie aangaat. Ik vind het naïef en ergens ook niet echt normaal.
Misschien ontbreekt het bij mij een beetje aan inlevingsvermogen. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat je daar als 31-jarige behoefte aan hebt. Ikzelf ben pas 23 en vind 17 eigenlijk te jong. Gelukkig mag iedereen zijn eigen leven leiden.
Vind ik qua leeftijd alweer een heel ander verhaal.quote:Op maandag 30 mei 2016 14:02 schreef Dakterras het volgende:
Kennis van mij was 21 toen ze ging met een man van 42 met 2 kinderen van rond haar leeftijd...
Nu 15 jaar laten keurig getrouwd en 4 kinderen gekregen.
Het kan zeker al zal het veel wenkbrauwen doen frondsen en jou argwanend aankijken met het pedofiele idee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |