Allochtonen waar je niet veel over hoort of van hoort, of waarvan al niet meer opvalt dat ze er "zijn".quote:Doorgedraaid Nederland
Wat is er in hemelsnaam aan de hand in Nederland? De laatste paar weken stijgt mijn verbazing naar ongekende hoogte, over hetgeen wat er gaande is. Ik ben een Nederlander van Italiaanse afkomst. Mijn ouders kwamen in 1969 vanuit de havenstad Bari, naar Nederland. Mijn vader en moeder vonden allebei werk. Ze kwamen naar Nederland om een beter bestaan op te bouwen. En dat is gelukt. Hun kinderen gingen hier naar school, we maakte als gezin gebruik van een goed functionerend zorg en sociaal systeem. Mijn ouders vonden het ook belangrijk om te integreren, zonder ons afkomst te vergeten.
Tot op de dag van vandaag, hangt er boven mijn vaders bureautje een teamfoto van AS Bari, een luchtfoto van stadio San Nicola, een Italiaans vlaggetje en een ansichtkaart van Bari. We aten regelmatig Italiaans. We waren enthousiast als Italië een mooie sportprestatie behaalde. We gingen elke zomer op vakantie naar Italië. Maar verder waren we gewoon volwaardig lid van de Nederlandse samenleving. Mijn ouders spraken Nederlands. Met een duidelijk accent, maar ze konden hun eigen prima redden. Mijn moeder zette zich in voor activiteiten van onze school, mijn vader is jarenlang leider van een voetbalteam geweest.
Zo hebben mijn ouders, vanaf het begin, deel uitgemaakt van de Nederlandse samenleving. Hebben wij weleens met racisme te maken gehad? Nee. Racisme wil ik het niet noemen. Ik werd op school weleens voor spaghettivreter uitgemaakt, of maffia. En later kreeg ik te horen dat Fiat en Alfa Romeo waardeloze auto’s waren. Wat kan je daarop zeggen? Fiat en Alfa Romeo maken nog steeds mooie auto’s. DAF personenauto’s niet, dus wie heeft het beter gedaan…
Sinds kort word ik bijna dagelijks geconfronteerd met de heren Kuzu en Öztürk. Twee voormalige PvdA-leden, die uit de partij zijn getrapt en een eigen koers zijn gaan varen met hun twee PvdA-zetels. Gestolen zetels dus. Daar begint het al. Kuzu en Öztürk, waar kennen we die ook alweer van? Was Öztürk niet die gezellige man die Marcouch toebeet: Moge Allah je straffen? En was Kuzu niet die man die Nederturken opriep om als de sodemieter Turkse adoptiegezinnen te gaan vormen, zodat Turkse kinderen niet meer door homo- of lesbistellen konden worden geadopteerd? Kuzu en Öztürk, twee gevaarlijke mannen. Mannen die het een kick geeft om maar de slachtofferrol aan te nemen.
Want het is allemaal de schuld van de Nederlanders. De witte massa. Ze willen een monument voor de gastarbeiders in Nederland. Ja inderdaad, een monument voor gastarbeiders. Waar mijn ouders dus ook onder vallen. Mijn ouders zijn unaniem in hun mening: dat willen wij helemaal niet. Wij kregen de kans om in Nederland een beter bestaan op te bouwen. We hebben gewerkt in en voor Nederland, maar zijn daarvoor ook beloond door Nederland.
Ik weet wel waar deze wens vandaan komt. Althans, met mijn boerenverstand vermoed ik, dat ik het weet. Het zint de heren Kuzu en Öztürk waarschijnlijk niet, dat hier in Nederland monumenten zijn voor slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog. Monumenten voor arbeiders die deelnamen aan de Februaristaking in WO2, monumenten voor gedeporteerde Joden in WO2. Ze voelen zich duidelijk achtergesteld hierdoor, wat maar weer het Calimero-gedrag van deze twee zeteldieven en hun hysterische achterban bevestigt.
Hetzelfde zien we ook terug rondom de eenheid Marokkanen die tijdens WO2 in Zeeland gestationeerd zou zijn geweest. Deze Marokkanen vochten voor het Franse leger. In die tijd was het heel normaal dat er soldaten met Noord-Afrikaanse afkomst vochten voor de Fransen. Er hoeft echt geen extra vlag of monument voor te komen. Het leger was van Frankrijk, dus eren wij het Franse leger.
Dan wil ik ingaan op het geschreeuw vanuit het Denk-kamp, betreft de gelijkheid op de arbeidsmarkt. Ik ben van mening dat dit totale onzin is. Ik zie termen voorbij komen als: een Nederlander moet zich 100% inzetten, een buitenlander 200%. Onzin. Ik ken zat Turken en Marokkanen die prima banen hebben, in allerlei lagen van de arbeidsmarkt. Ik denk dat ook hier weer aan een belangrijk aspect voorbij wordt gegaan: integratie. Ik zie overal om mij heen jongens en meiden van Turkse en Marokkaanse komaf, derde en vierde generatie alweer, die bedroevend slecht Nederlands spreken, hondsbrutaal zijn, totaal ongeďnteresseerd gedrag vertonen en niet de kracht hebben om er zelf wat van te willen maken. Moet een werkgever dan toch maar zeggen: joh, ik geef je de baan hoor! Je spreekt bedroevend Nederlands, je houding is waardeloos, je hangt erbij als een zoutzak… Kortom, jij bent de ideale man/vrouw voor mijn vacature! Nee, dat doet die werkgever natuurlijk niet.
Kuzu en Öztürk zouden hun duurbetaalde tijd daarom anders moeten invullen. Wie dan een beetje Denk(t), moet tot de conclusie komen, dat deze jongeren tussen wal en schip vallen, door falende opvoeding van de ouders, die geen benul hebben van wat er zich in deze samenleving afspeelt, en een falende overheid, die veel te slap omgaat met deze kansloze figuren. Maar Kuzu en Öztürk kiezen ervoor, om juist deze groep te voorzien van trots en munitie.
Het is inderdaad allemaal de schuld van de witte massa. Heel tactisch, nemen ze beroeps boe-roepster Sylvana Simons op in hun clubje. Zo worden er ongetwijfeld nog duizenden stemmen uit de Surinaamse/Antilliaanse/Afrikaanse gemeenschap in Nederland gehaald. Sylvana, door aanhangers powervrouw genoemd. Ik heb haar palmares bekeken, maar nergens, maar dan ook echt nergens, blijkt dat deze vrouw de titel powervrouw verdient. Dan vind ik Ebru Umar pas een powervrouw. Een vrouw die het lef heeft om kritisch te zijn over een deel van haar landgenoten in Nederland en kritisch durft te zijn tegen een dictator. We zien het resultaat: het internet staat vol met haat en zelfs doodwensen aan haar adres. En Kuzu en Öztürk? Die vonden het geweldig dat ze was opgepakt.
Inmiddels heeft het OM bekend gemaakt, om met een team (het mag wat kosten) te onderzoeken of er racisme is op te sporen tegen Sylvana Simons. Dat zal er zeker zijn. Waar ik zelf de 'uitzwaai-dag' nog wel een ludieke grap vond, zijn de reacties die daarop volgde natuurlijk ronduit schokkend. Maar ook hier maakt men weer de bekende fout. Denken en handelen uit het perspectief dat racisme altijd en alleen maar door een blanke uitgevoerd kan worden. Ik vraag me eigen af wanneer het OM ook eens een team gaat vormen om alle schokkende, beledigende en extreem racistische uitlatingen van veel jonge mensen, van buitenlandse afkomst, op social media gaat onderzoeken.
Overal tenenkrommende reacties van Turkse, Marokkaanse, en al die andere landen van herkomst, jongeren. Nederlanders zijn kankervolk, Hitlervolk, jodenvolk, kankermoeders, moeten sterven aan kanker, etc. etc. Ook het neuken van de moeder is voor veel van deze hoogwaardige kansenparels een behoorlijk issue. Het toont natuurlijk wel meteen het niveau aan van de gemiddelde DENK-volger.
Helaas mogen ze vanaf 18 jaar ook nog eens stemmen.
Bedankt voor deze zin, zo treurig dat ik wel weer genoeg internet heb gehad voor vandaag. Ik ga lekker een stukje fietsen. Doei.quote:Lijkt erop alsof we in nederland/europa onze eigen samenlevingen om zeep willen helpen.
Kom eens van die zolderkamer af.quote:Op zondag 29 mei 2016 10:19 schreef flibber het volgende:
Lijkt erop alsof we in nederland/europa onze eigen samenlevingen om zeep willen helpen.
Het is wel degelijk gaande.quote:
dus er zijn geen problemen met betreffende groepen, hun integratie is succesvol na 40 a 50 jaar?quote:
Je snapt zelf wel dat je behoorlijk generaliseert.quote:Op zondag 29 mei 2016 10:38 schreef flibber het volgende:
[..]
dus er zijn geen problemen met betreffende groepen, hun integratie is succesvol na 40 a 50 jaar?
Ps, hele week gewerkt en vanmiddag werk voorbereiden voor morgen. ben blij dat ik ff op de "zolderkamer" zit.
als het incidenten waren dan was er geen groot probleem...quote:Op zondag 29 mei 2016 10:39 schreef Falco het volgende:
[..]
Je snapt zelf wel dat je behoorlijk generaliseert.
Heb ook de hele week gewerkt (ben alleen niet zo'n sukkel die vanmiddag dan gaat voorbereiden, maar dat terzijde) en zie in de praktijk dat je niet dit soort generalisaties kunt maken.
Er zitten wat taalfoutjes in, maar verder is het best goed opgebouwd, hij vervalt niet in ongefundeerd onderbuikgekrijt, hij geeft duidelijk aan waar zijn mening vandaan komt... Wat is er slecht aan?quote:Op zondag 29 mei 2016 10:45 schreef deadprez het volgende:
Wat een ongelooflijk slecht geschreven stukje.
De taalfouten voornamelijk, ja.quote:Op zondag 29 mei 2016 10:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Er zitten wat taalfoutjes in, maar verder is het best goed opgebouwd, hij vervalt niet in ongefundeerd onderbuikgekrijt, hij geeft duidelijk aan waar zijn mening vandaan komt... Wat is er slecht aan?
Oh, maar inhoudelijk heb je niks te melden? Mooi, bedankt voor je input.quote:
Hij schrijft beter Nederlands dan het gros van de reaguurders hier op Fok, moet ik zeggen. Hij zegt netjes 'mijn ouders' en niet 'me ouders', hij vervoegt werkwoorden correct (ook een godswonder tegenwoordig) en dan vergeef ik hem die paar stijlslippertjes met genoegen.quote:
Oké, daar heb je gelijk in inderdaad.quote:Op zondag 29 mei 2016 10:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hij schrijft beter Nederlands dan het gros van de reaguurders hier op Fok, moet ik zeggen. Hij zegt netjes 'mijn ouders' en niet 'me ouders', hij vervoegt werkwoorden correct (ook een godswonder tegenwoordig) en dan vergeef ik hem die paar stijlslippertjes met genoegen.
Inhoudelijk vind ik het ook niet echt sterk. Zoals wel vaker bij dit soort artikelen heeft hij het over de slachtofferrol waar anderen volgens hem in zouden zitten, om er vervolgens zelf ook weer in te schieten. Er is geen oog voor racisme jegens blanken, het OM pakt dat niet aan en blablabla.quote:Op zondag 29 mei 2016 10:50 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Oh, maar inhoudelijk heb je niks te melden? Mooi, bedankt voor je input.
Wat is dit voor diarree? Waar haalt hij het vandaan?quote:Ik weet wel waar deze wens vandaan komt. Althans, met mijn boerenverstand vermoed ik, dat ik het weet. Het zint de heren Kuzu en Öztürk waarschijnlijk niet, dat hier in Nederland monumenten zijn voor slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog. Monumenten voor arbeiders die deelnamen aan de Februaristaking in WO2, monumenten voor gedeporteerde Joden in WO2.
Hij heeft daar best deels gelijk in. Als je als blanke aangifte doet van discriminatie wordt daar lacherig over gedaan. Andersom rukt het OM meteen met hele teams uit, zie mevrouw Simons. En daar heeft zelfs niemand nog aangifte gedaan!quote:Op zondag 29 mei 2016 10:58 schreef deadprez het volgende:
[..]
Inhoudelijk vind ik het ook niet echt sterk. Zoals wel vaker bij dit soort artikelen heeft hij het over de slachtofferrol waar anderen volgens hem in zouden zitten, om er vervolgens zelf ook weer in te schieten. Er is geen oog voor racisme jegens blanken, het OM pakt dat niet aan en blablabla.
Dit soort teksten zijn nou al zo vaak voorbijgekomen de afgelopen tijd.
Dit is een onzinnige vergelijking. Ten eerste omdat mevrouw Simons een bekende Nederlander is. Ten tweede omdat de haatreacties die zij krijgt er niet om liegen. Welke "blanke" wordt op dezelfde manier om zijn of haar huidskleur op dezelfde manier bejegend?quote:Op zondag 29 mei 2016 11:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hij heeft daar best deels gelijk in. Als je als blanke aangifte doet van discriminatie wordt daar lacherig over gedaan. Andersom rukt het OM meteen met hele teams uit, zie mevrouw Simons. En daar heeft zelfs niemand nog aangifte gedaan!
Dat is toch ook zo....quote:Op zondag 29 mei 2016 10:58 schreef deadprez het volgende:
[..]
Inhoudelijk vind ik het ook niet echt sterk. Zoals wel vaker bij dit soort artikelen heeft hij het over de slachtofferrol waar anderen volgens hem in zouden zitten, om er vervolgens zelf ook weer in te schieten. Er is geen oog voor racisme jegens blanken, het OM pakt dat niet aan en blablabla.
Welke echte racisten?quote:Op zondag 29 mei 2016 10:56 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
De echte racisten mogen nooit aangepakt worden want hun geloof rechtvaardigt hun racisme.
En bekende Nederlanders vallen onder andere wetten, of zo? En solliciteer als blanke maar erns bij een Turkse organisatie. Of een overheid met een positief aannamebeleid.quote:Op zondag 29 mei 2016 11:04 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dit is een onzinnige vergelijking. Ten eerste omdat mevrouw Simons een bekende Nederlander is. Ten tweede omdat de haatreacties die zij krijgt er niet om liegen. Welke "blanke" wordt op dezelfde manier om zijn of haar huidskleur op dezelfde manier bejegend?
Uitstralingseffect.quote:Op zondag 29 mei 2016 11:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En bekende Nederlanders vallen onder andere wetten, of zo?
Doe niet zo zielig, kun je het laatste ook staven met statistieken? Het beeld dat je bij een ambtenaar hebt is niet voor niets de oude blanke man met sandalen terwijl hij sokken draagt.quote:En solliciteer als blanke maar erns bij een Turkse organisatie. Of een overheid met een positief aannamebeleid.
http://www.nu.nl/binnenla(...)enten-bij-korps.htmlquote:Op zondag 29 mei 2016 11:10 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Uitstralingseffect.
[..]
Doe niet zo zielig, kun je het laatste ook staven met statistieken? Het beeld dat je bij een ambtenaar hebt is niet voor niets de oude blanke man met sandalen terwijl hij sokken draagt.
Televisieprogramma Opsporing Verzocht moet minder Marokkaanse en allochtone verdachten laten zien in de uitzendingen. Dat zou gebeuren onder druk van de overheid en de NPO. Dat hebben anonieme politiemedewerkers die meehelpen aan het programma naar buiten gebracht.quote:Op zondag 29 mei 2016 11:24 schreef flibber het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)enten-bij-korps.html
http://www.volkskrant.nl/(...)ne-agenten~a4159100/
http://www.funx.nl/news/f(...)n-allochtoonq-telmee
en zo wel vaker in nieuws geweest.
en deze is dan uitermate "grappig"
http://www.metronieuws.nl(...)er-allochtonen-toont
Logisch dat in een blanke samenleving blanke mensen minder klagen over discriminatie vanwege hun blankheid. Je hebt wel een groep racisten die klagen over dat zij als blanke onderdrukt worden in deze blanke maatschappij , maar terecht doet ook de politie en OM daar lacherig over..quote:Op zondag 29 mei 2016 11:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hij heeft daar best deels gelijk in. Als je als blanke aangifte doet van discriminatie wordt daar lacherig over gedaan. Andersom rukt het OM meteen met hele teams uit, zie mevrouw Simons. En daar heeft zelfs niemand nog aangifte gedaan!
"discriminatie" op de werkvloer.quote:Op zondag 29 mei 2016 11:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
tjonge .. wat ben jij een rechts mannetje geworden.
Logisch dat in een blanke samenleving blanke mensen minder klagen over discriminatie vanwege hun blankheid. Je hebt wel een groep racisten die klagen over dat zij als blanke onderdrukt worden in deze blanke maatschappij , maar terecht doet ook de politie en OM daar lacherig over..
Een onbekend iemand die aangifte doet krijgt minder tot geen media -aandacht .
In het geval van BN-er Simons is die agressie al 2 jaar bezig en dat in de context van de nationale zp-neurose. Dat had al veel media-aandacht ,
En hoeveel uitrukkende OM-teams heb je geteld ?
Misschien is er iets gezegd of besloten in een OM- werkvergadering,. Zo werkt men.
Een blanke die aangifte doet van discriminatie is ongeveer hetzelfde als een man die aangifte gaat doen van verkrachting hč.quote:Op zondag 29 mei 2016 11:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Klopt, idd ik vind het ook niet te vergelijken met elkaar. Of zijn Vlamingen straks ook al allochtonen? Daar wordt nog wel eens een grapje mee uitgehaald op de werkvloer namelijk.quote:Op zondag 29 mei 2016 11:32 schreef MrSalazar het volgende:
"Mijn ouders kwamen in 1969 vanuit de havenstad Bari, naar Nederland"
Verder niet gelezen want niet relevant. Kan me niet herinneren dat hier ooit een probleem is geweest met italiaanse immigranten.
goeie vraag......quote:Op zondag 29 mei 2016 11:30 schreef flibber het volgende:
Waarom hoor je dan geen chinezen/italianen/zuid-amerikanen/etc daarover?
Maar heb jij wel eens racisme mee gemaakt eigenlijk?quote:Op zondag 29 mei 2016 11:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
goeie vraag......
bijv omdat het wel gebeurt , maar men wilt er geen punt van maken ?
Men wilt niet in die emoties blijven steken. Life goes on ?
Het kan zijn dat vele mensen het gaan ontkennen en de klager vermijden , raar aankijken of zielig gaan vinden, of zelfs boos benaderen ? Men wilt al dit nasleepgedoe niet ?
Of.... deze mensen zijn goed geintegreerd en werkgevers hebben geen noemenswaardige problemen gehad met deze groepen?quote:Op zondag 29 mei 2016 11:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
goeie vraag......
bijv omdat het wel gebeurt , maar men wilt er geen punt van maken ?
Men wilt niet in die emoties blijven steken. Life goes on ?
Het kan zijn dat vele mensen het gaan ontkennen en de klager vermijden , raar aankijken of zielig gaan vinden, of zelfs boos benaderen ? Men wilt al dit nasleepgedoe niet ?
leeftijdsdicriminatie :pquote:Op zondag 29 mei 2016 11:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar heb jij wel eens racisme mee gemaakt eigenlijk?
tuurlijk..... Life goes on. Niet blijven hangen in die emoties. Er zijn nog genoeg mensen die je wel accepteren als gewoon mens.quote:Op zondag 29 mei 2016 11:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar heb jij wel eens racisme mee gemaakt eigenlijk?
jij hebt een hekel aan Marokkanen ?quote:Op zondag 29 mei 2016 11:46 schreef flibber het volgende:
[..]
Of.... deze mensen zijn goed geintegreerd en werkgevers hebben geen noemenswaardige problemen gehad met deze groepen?
Als die marokkanen zulke superwerkers zijn.
Dan wil je als baas toch een marokkaan?
Het verschil begint er al mee dat ik mijn piemel in een Italiaanse mag stoppen, toen ik dat bij een marokkaan in Marokko deed heeft die nacht dezelfde nacht nog bijna mijn leven gekost. 10 marokkaanse jongeren bleven wakker om mij naar de eeuwige jachtvelden te verwijzen.quote:Op zondag 29 mei 2016 11:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
tuurlijk..... Life goes on. Niet blijven hangen in die emoties. Er zijn nog genoeg mensen die je wel accepteren als gewoon mens.
Die Italianen ondervinden zeker ook dat ze her en der ongewenst waren en misschien ook op hun werk en dat chefs hen discrimineerden.
Zo gaat dat in het land van de goede mensjes: Onvoorwaardelijke liefde voor minderheden maar als die vervolgens kritiek uiten op hun eigen of op een andere minderheid dan ben je rijp voor de slacht. Zie Ayaan Hirsi Ali, zie Ebru Umar. De goede mensjes laten zich natuurlijk niet zo maar een slachtoffer ontnemen. Waar moeten ze hun morele superioriteit anders mee bevredigen? Hoofdstuk 1, paragraaf 1 van hun bijbel: Ben je een minderheid, gedraag je dan godverdomme als een slachtoffer.quote:Op zondag 29 mei 2016 11:40 schreef BarryOSeven het volgende:
Wat is er in godsnaam in dit topic aan de hand. Las dit stuk gisteren ook en vond het behoorlijk sterk.
Had ook wel verwacht dat er in ieder geval op de inhoud in zou worden gegaan. Maar dit lijkt wel een peuterspeelzaal op alcohol.
Zal zo nog wel even dat stuk doorlezen en inhoudelijk reageren want dat vind ik het stuk wel waard. Kan een mod niet even alles opschonen hier ofzo?
blijf even bij het onderwerp...... je opent dit topic om te kunnen kankeren op bepaalde mensen die discriminatie benoemen ?quote:
ach.... wat vreselijk voor jou..... zoek hulp johquote:Op zondag 29 mei 2016 11:50 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Het verschil begint er al mee dat ik mijn piemel in een Italiaanse mag stoppen, toen ik dat bij een marokkaan in Marokko deed heeft die nacht dezelfde nacht nog bijna mijn leven gekost. 10 marokkaanse jongeren bleven wakker om mij naar de eeuwige jachtvelden te verwijzen.
wat heeft dat met deze te maken?quote:Op zondag 29 mei 2016 11:53 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
blijf even bij het onderwerp...... je opent dit topic om te kunnen kankeren op bepaalde mensen die discriminatie benoemen ?
kun je zelf geen zinnig antwoord geven en dan probeer je het op deze manier?quote:Op zondag 29 mei 2016 11:46 schreef flibber het volgende:
[..]
Of.... deze mensen zijn goed geintegreerd en werkgevers hebben geen noemenswaardige problemen gehad met deze groepen?
Als die marokkanen zulke superwerkers zijn.
Dan wil je als baas toch een marokkaan?
als dat zo zou zijn dan gebruiken ze die slachtofferrol wel goedquote:
Dat is nou precies het punt van het stuk.quote:Op zondag 29 mei 2016 11:32 schreef MrSalazar het volgende:
"Mijn ouders kwamen in 1969 vanuit de havenstad Bari, naar Nederland"
Verder niet gelezen want niet relevant. Kan me niet herinneren dat hier ooit een probleem is geweest met italiaanse immigranten.
Oh door die reactie van jou was taalkundig sowieso niet doorheen te knauwen maar ik zag het woord Italiaans en dacht dat het wel een mooi bruggetje was voor mijn casus in dit topic.quote:Op zondag 29 mei 2016 11:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ach.... wat vreselijk voor jou..... zoek hulp joh
Maar je reageerde op een posting van mij die helemaal niet ging over jou en je kwelgeesten
Maar niet echt ernstig, denk ik, of wel?quote:Op zondag 29 mei 2016 11:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
tuurlijk..... Life goes on. Niet blijven hangen in die emoties. Er zijn nog genoeg mensen die je wel accepteren als gewoon mens.
Toevallig wel een nazaat van Italiaanse ouders als collega gehad ooit, maar behalve zijn Italiaanse voor- en achternaam, nooit wat gemerkt en kreeg niet de indruk dat-ie discriminatie ondervond.quote:Die Italianen ondervinden zeker ook dat ze her en der ongewenst waren en misschien ook op hun werk en dat chefs hen discrimineerden.
de inhoud zal wel niet bevallen!quote:Op zondag 29 mei 2016 10:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Er zitten wat taalfoutjes in, maar verder is het best goed opgebouwd, hij vervalt niet in ongefundeerd onderbuikgekrijt, hij geeft duidelijk aan waar zijn mening vandaan komt... Wat is er slecht aan?
Jezus, moet je eens kijken op geenstijl wat mensen over allochtonen zeggen. Zo zijn er aan alle kanten rotte appels, gemiddeld genomen zullen we allemaal hetzelfde zijn. Vind dit stukje van hetzelfde huil niveau als Sylvana Simons en Denk, alleen dan van de andere kant van de medaille.quote:Op zondag 29 mei 2016 11:04 schreef flibber het volgende:
[..]
Dat is toch ook zo....
zie proces wilders of nu met sylvana.
Moet je kijken op marokko forum.
Of wat moslims over homo's zeggen.
dus je zegt dat je alleen mensen hier moet toelaten die veel overeenkomsten hebben.quote:Op zondag 29 mei 2016 12:13 schreef JubaUrbicus het volgende:
Italiaanse allochtonen kan je echt niet vergelijken met Marokkaanse allochtonen en dat om meerdere redenen, de cultuur en religie van Italië staan dicht bij de Nederlandse cultuur en religie en Italianen zijn ook gewoon blanke mensen. Italianen en Nederlanders hebben veel meer gemeen met elkaar dan dat een Marokkaan met Nederlanders zou hebben.
Ik denk dat de slaven in uit het verleden zich ook kapot zouden schamen voor Sylvana: Een vrouw met een inkomen dat waarschijnlijk meer dan 3 keer modaal is, iets van 20 programma's gepresenteerd heeft in dit racistische land, van het ene feestje naar het andere feestje gaat en uitrust in haar huis met een hypotheek van 8 ton....en dan haar leed vergelijkt met dat van de slaven van 2 eeuwen geleden.quote:Op zondag 29 mei 2016 12:08 schreef Szikha2 het volgende:
Eigenlijk zouden de nakomelingen van de gastarbeiders zich kapot moeten schamen. Hebben je ouders zo hard gewerkt voor opbouw van Europa , zich aangepast ( vaak met veel moeite) en ga jij het kapot maken door schaamteloos gedrag en alles afbreken.
Beetje respectloos in mijn ogen.
Chinezen zijn niet goed geďntegreerd, ze zijn geďsoleerd en laten gewoon weinig van zich horen. Ze hebben verdomd een eigen china town in Den Haag! Indo's zijn vaak halfbloedjes en hebben lang als slaafjes gediend voor Nederland, natuurlijk kan je dan van ze verwachten dat ze integreren/assimileren. Zuid Amerikanen hebben we veel te weinig van in Nederland om een oordeel over te vellen, maar wat ik weet is dat deze groep in Amerika absoluut niet integreert en vooral in de criminaliteit zit, oftewel het zijn de Marokkanen van Amerika.quote:Op zondag 29 mei 2016 12:19 schreef flibber het volgende:
[..]
dus je zegt dat je alleen mensen hier moet toelaten die veel overeenkomsten hebben.
Maar hoe kan het dan dat Chinezen, indo's, molukkers, zuid-amerikanen hier ook goed integreren terwijl die cultuur heel verschillend is?
Nu we het toch weer over Sylvana hebben.quote:Op zondag 29 mei 2016 12:24 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat de slaven in uit het verleden zich ook kapot zouden schamen voor Sylvana: Een vrouw met een inkomen dat waarschijnlijk meer dan 3 keer modaal is, iets van 20 programma's gepresenteerd heeft in dit racistische land, van het ene feestje naar het andere feestje gaat en uitrust in haar huis met een hypotheek van 8 ton....en dan haar leed vergelijkt met dat van de slaven van 2 eeuwen geleden.
misschien waren de eerste generatie chinezen niet goed geintegreerd.quote:Op zondag 29 mei 2016 12:27 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Chinezen zijn niet goed geďntegreerd, ze zijn geďsoleerd en laten gewoon weinig van zich horen. Ze hebben verdomd een eigen china town in Den Haag! Indo's zijn vaak halfbloedjes en hebben lang als slaafjes gediend voor Nederland, natuurlijk kan je dan van ze verwachten dat ze integreren/assimileren. Zuid Amerikanen hebben we veel te weinig van in Nederland om een oordeel over te vellen, maar wat ik weet is dat deze groep in Amerika absoluut niet integreert en vooral in de criminaliteit zit, oftewel het zijn de Marokkanen van Amerika.
In mijn optiek zijn aanhangers van de islam zeer racistisch en/of fascistisch.quote:
nee dat is het helemaal niet.quote:Op zondag 29 mei 2016 11:58 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dat is nou precies het punt van het stuk.
tja....ouders hebben snackbar of chinees restaurant en de kids gaan studeren en vermengen zich. (halfbloedjes :p)quote:Op zondag 29 mei 2016 12:29 schreef Mytho het volgende:
[..]
misschien waren de eerste generatie chinezen niet goed geintegreerd.
"Van de tweede generatie stroomt 85 procent door naar het hoger onderwijs, tegenover 59 procent van de autochtone Nederlanders. Daarmee scoort de groep het best van alle bevolkingsgroepen."
Nederlandse Chinezen actief op arbeidsmarkt
Maar als allochtonen zich zouden gedragen zouden de autochtonen niets meer zeggen. We klagen alleen over de groepen die zich niet kunnen gedragen.quote:Op zondag 29 mei 2016 12:17 schreef Frits_Teddy het volgende:
[..]
Jezus, moet je eens kijken op geenstijl wat mensen over allochtonen zeggen. Zo zijn er aan alle kanten rotte appels, gemiddeld genomen zullen we allemaal hetzelfde zijn. Vind dit stukje van hetzelfde huil niveau als Sylvana Simons en Denk, alleen dan van de andere kant van de medaille.
Gewoon het voor de hand liggende. Dat allochtonen er zelf debet aan zijn dat ze achtergesteld zijn e.d.quote:
De vraagstelling / conclusie lijkt me sterk genoeg en aan discussie onderhevig. Waarom integreert de ene etnische groep beter dan de andere?quote:Op zondag 29 mei 2016 10:58 schreef deadprez het volgende:
[..]
Precies, het geteisem met een islamitische ideologie, geven problemen. Niet de Spanjaarden, Italianen, Israeliers, Chinezen....... Geef te denken.quote:Op zondag 29 mei 2016 10:19 schreef flibber het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)iders_ital.html#more
[..]
Allochtonen waar je niet veel over hoort of van hoort, of waarvan al niet meer opvalt dat ze er "zijn".
50 jaar geleden kwamen naast turken en marokkanen ook italianen en spanjaarden, en ook daar bleven er velen van.
Het is dan wel weer opmerkelijk dat 50 jaar geleden 4000 Marokkanen er nu zo'n beetje 400.000 duizen zijn.
(dat beloofd veel goeds met die 10duizenden en op europees niveau miljoenen vluchtelingen gelukszoekers.
Groepen als chinezen/spanjaarden/italianen/oost-blokkers integreren eigenlijk allemaal binnen korte tijd in de nederlandse samenleving of europese samenlevingen.
Ouders werken keihard, bouwen een bestaan op en motiveren hun kinderen om goed te integreren en een goede opleiding te volgen. eigen "cultuur" blijft wel bestaan maar dan zoals in de tekst in de vorm van eten, vakantie, liefde voor eigen club, plaats.
Deze groepen klagen nooit over racisme, geen eerlijke kansen of wat dan ook.
Het lijkt erop dat ze gewoon heel goed mee doen.
De enige groepen in de nederlandse samenleving, en wereldwijd, zijn groepen uit voornamelijk "afrika" met een islamitische ideologie.
Al sinds hun komst veroorzaken ze problemen en het word steeds extremer.
En ipv de deuren/grenzen te sluiten voor nog meer volk met die kenmerken heeft mutti merkel gezorgd voor een constante megastroom van "tuig".
Lijkt erop alsof we in nederland/europa onze eigen samenlevingen om zeep willen helpen.
Generaliseren is een van de belangrijkste kenmerken van intelligentie.quote:Op zondag 29 mei 2016 10:39 schreef Falco het volgende:
[..]
Je snapt zelf wel dat je behoorlijk generaliseert.
Heb ook de hele week gewerkt (ben alleen niet zo'n sukkel die vanmiddag dan gaat voorbereiden, maar dat terzijde) en zie in de praktijk dat je niet dit soort generalisaties kunt maken.
Is dat logisch? In de zwarte samenleving Zuid Afrika klaagt men extreem veel over discriminatie. Door de blanken wel te verstaan...quote:Op zondag 29 mei 2016 11:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Logisch dat in een blanke samenleving blanke mensen minder klagen over discriminatie vanwege hun blankheid.
Precies. Wat zeur je dan?quote:Op zondag 29 mei 2016 13:13 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Gewoon het voor de hand liggende. Dat allochtonen er zelf debet aan zijn dat ze achtergesteld zijn e.d.
Dat het nergens gaat over het verschil tussen aan de ene kant italianen of westerse immigranten in het algemeen en moslims aan de andere kant. Dus dat was het punt totaal niet wat ie maakte zoals jij suggereert.quote:
Ik suggereer nergens dat het daarover gaat.quote:Op zondag 29 mei 2016 14:09 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Dat het nergens gaat over het verschil tussen aan de ene kant italianen of westerse immigranten in het algemeen en moslims aan de andere kant. Dus dat was het punt totaal niet wat ie maakte zoals jij suggereert.
Nogmaals: dat punt dat maakt ie dus helemaal niet. Hij geeft alleen aan dat zijn ouders allochtoon zijn en stelt hen en zichzelf gelijk met andere allochtonen zoals moslims. Nergens heeft ie het over waarom er misschien verschil tussen hen en turken/marokkanen e.d. is.quote:Op zondag 29 mei 2016 14:17 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ik suggereer nergens dat het daarover gaat.
Wel gaat het erover dat de ene groep immigranten de andere niet is. De ene groep (bijv. Italianen) gaat hard aan het werk, maakt er wat van en die hoor je verder niet. De andere groep (bijv. Marokkanen) parasiteert alleen maar en jankt over racisme.
Waar dat verschil vandaan komt? Zal wel een mentaliteitskwestie zijn.
Er is toch ook geen verschil?quote:Op zondag 29 mei 2016 14:21 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Nogmaals: dat punt dat maakt ie dus helemaal niet. Hij geeft alleen aan dat zijn ouders allochtoon zijn en stelt hen en zichzelf gelijk met andere allochtonen zoals moslims. Nergens heeft ie het over waarom er misschien verschil tussen hen en turken/marokkanen e.d. is.
Volgens jou was het verschil net nog het punt dat ie probeerde te makenquote:
Er is een verschil in mentaliteit. En dat punt wordt weldegelijk in het stuk gemaakt.quote:Op zondag 29 mei 2016 14:27 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Volgens jou was het verschil net nog het punt dat ie probeerde te makenEcht slim ben je niet.
Fijn dat hij het niet ervaart als racistisch, maar dat is het wel.quote:Racisme wil ik het niet noemen. Ik werd op school weleens voor spaghettivreter uitgemaakt, of maffia.
Oh fijn, boerenverstand. Dan zal het wel kloppen.quote:Althans, met mijn boerenverstand vermoed ik, dat ik het weet.
We hebben in Nederland monumenten voor iedere drol die iets betekend heeft. Zo raar is het niet om er een monument voor gastarbeiders aan toe te voegen. Het is trouwens wel heel slap om meteen antisemitisme te insinueren...quote:Het zint de heren Kuzu en Öztürk waarschijnlijk niet, dat hier in Nederland monumenten zijn voor slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog.
Anecdotisch bewijs is geen bewijs. Bovendien durf ik te beweren dat het merendeel van die Turken en Marokkanen harder (allicht geen 200%, maar toch harder) hebben moeten werken om hetzelfde te bereiken als een blanke Nederlander.quote:een Nederlander moet zich 100% inzetten, een buitenlander 200%. Onzin. Ik ken zat Turken en Marokkanen die prima banen hebben, in allerlei lagen van de arbeidsmarkt.
Als mensen daar aangifte van gaan doen, zal dat zeker gebeuren. Zo makkelijk is het.quote:Ik vraag me eigen af wanneer het OM ook eens een team gaat vormen om alle schokkende, beledigende en extreem racistische uitlatingen van veel jonge mensen, van buitenlandse afkomst, op social media gaat onderzoeken.
Net zoals die documentaire over de Tokkies goed weergeeft wat het niveau van de gemiddelde PVV-fanaat is zeker.quote:Het toont natuurlijk wel meteen het niveau aan van de gemiddelde DENK-volger.
Dat punt wordt helemaal niet gemaakt.quote:Op zondag 29 mei 2016 14:29 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Er is een verschil in mentaliteit. En dat punt wordt weldegelijk in het stuk gemaakt.
Maar verder is er geen verschil: allemaal gastarbeiders.
Ik haal dat punt er wel heel makkelijk uit hoor. Volgens mij lezen we het anders ofzo.quote:Op zondag 29 mei 2016 14:36 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Dat punt wordt helemaal niet gemaakt.Hij constateert alleen een paar dingen. Verder zegt ie er helemaal niks over. Het hele stukje is alleen een klaagzang over racisme-gezeik, maar nergens maakt ie verschil tussen italianen en andere immigranten.
Nee, dat soort verschillen doen er helemaal niet toe, die zijn totaal irrelevant.quote:En er is wel degelijk verschil, namelijk dat Italianen geen laag IQ hebben, niet uit een niet-westerse cultuur komen en geen moslim zijn. Ze zijn westers, Europees, net zo intelligent als Nederlanders gemiddeld gezien en christelijk.
Een punt maken is iets anders dan een paar anekdotes neerpennen.quote:Op zondag 29 mei 2016 14:52 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ik haal dat punt er wel heel makkelijk uit hoor. Volgens mij lezen we het anders ofzo.
[..]
Nee, dat soort verschillen doen er helemaal niet toe, die zijn totaal irrelevant.
Vraag maar aan de politiek correcten, die er verstand van hebben:
De islam is geen enkel probleem, want dat is een hele vrolijke, vriendelijke religie, vergelijkbaar met het christendom. Een niet-westerse cultuur is alleen maar een voordeel, want dat is een verrijking van onze cultuur, en dat vinden wij Nederlanders alleen maar leuk en vooral heel gezellig! En dat van dat lage IQ is een grote leugen en komt vooral doordat de IQ-testen bevooroordeeld zijn t.o.v. westerlingen. Sterker nog, Marokkanen zijn juist bovengemiddeld intelligent! En ze hebben ook nog eens een bovengemiddeld grote penis, zo is overal op het internet te lezen!
Dus volgens de politiek correcte deskundigen, die ervoor gestudeerd hebben en er dus veel verstand van hebben, zou integreren voor Marokkanen juist veel makkelijker moeten zijn.
Toch maakt die groep er maar een bende van. En gelet op de vele voordelen die die groep heeft, is dat alleen maar te verklaren door een groot verschil in mentaliteit.
Geralt, we hebben een Witcher nodig om te jagen op de hoeveelheid Nekkers in ons land. Deze variant wordt ook wel 'Monsterlim' genoemd.quote:
Ik ben niet echt Geralt hequote:Op maandag 30 mei 2016 14:42 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Geralt, we hebben een Witcher nodig om te jagen op de hoeveelheid Nekkers in ons land. Deze variant wordt ook wel 'Monsterlim' genoemd.
Het kenmerkt vaak domme mensen als je ze aanspreekt op ongewenst gedrag dat ze eerst heftig gaan ontkennen, en als ze niet meer kunnen ontkennen ze meestal agressief worden. En het maakt verder weinig uit wat de achtergrond van ze is.quote:Op maandag 30 mei 2016 14:54 schreef Dakterras het volgende:
De slavernij wordt door bepaalde groepen er ook maar al te graag bijgehaald. Alsof de blanke man de enige was die handelde in slaven. De bevolking van het Ottomaanse rijk bestond voor 25% uit slaven, maar daar hoor je men niet over. Tenenkrommend ook als er een nieuwsberichtje gaat over de Armeense genocide, de halve Turkse bevolking staat op haar achterste poten.
Rot eens op met dat zielige stuk vuil.quote:
Ewa sahbiquote:Op maandag 30 mei 2016 16:33 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Rot eens op met dat zielige stuk vuil.
Mwah dat Sylvana lokaas voor DENK is daar heeft de beste man gelijk in en dat veel Marokkanen etc lokaas voor de PvdAllochtonen waren/zijn klopt ook gewoon natuurlijk.quote:Op maandag 30 mei 2016 16:33 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Rot eens op met dat zielige stuk vuil.
Alsof ik uberhaupt iets van die mafkees ga kijken.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:13 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Mwah dat Sylvana lokaas voor DENK is daar heeft de beste man gelijk in en dat veel Marokkanen etc lokaas voor de PvdAllochtonen waren/zijn klopt ook gewoon natuurlijk.
quote:Op maandag 30 mei 2016 17:35 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Alsof ik uberhaupt iets van die mafkees ga kijken.
Zo grappig is dat niet. Compleet verachtelijk figuur.quote:
Stoere jongenquote:Op maandag 30 mei 2016 17:35 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Alsof ik uberhaupt iets van die mafkees ga kijken.
Oud nieuws.quote:Op zondag 29 mei 2016 10:19 schreef flibber het volgende:
Deze groepen klagen nooit over racisme, geen eerlijke kansen of wat dan ook.
Het lijkt erop dat ze gewoon heel goed mee doen.
Ik mis de relevantie van het allochtoon zijnde. Zonder de eerste twee alinea's is het gewoon een standaard stukje van hedendaags zuur rechts Nederland. Wat het stukje interessant zou maken, is hoe die Italiaan oplossingen had gevonden bij dezelfde problemen wat betreft integratie. Waarom Italianen wel en Marokkanen niet?quote:Op zondag 29 mei 2016 10:58 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ah dit is je latere inhoudelijke reactie.quote:Op zondag 29 mei 2016 11:50 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Het verschil begint er al mee dat ik mijn piemel in een Italiaanse mag stoppen, toen ik dat bij een marokkaan in Marokko deed heeft die nacht dezelfde nacht nog bijna mijn leven gekost. 10 marokkaanse jongeren bleven wakker om mij naar de eeuwige jachtvelden te verwijzen.
Omdat het een verschil duid in de twee verschillende groepen. De ene groep is gedraagt zich als een sekte en schermt zijn vrouwen af van alles wat er niet aan toebehoort, de andere laat zich opnemen in de grotere groep, Nederland. Ik denk eigenlijk dat de discriminatie van moslima's (of hun gezinsleden) op relationeel vlak jegens niet-moslims een van de meest fundamentele redenen is dat de Marokkaanse (of een andere islamitische) groep nooit zal integreren. Deze houding ligt volledig in lijn met waar de islam voor staat; expansie. Met wie de vrouw wel of niet neukt (kinderen baart) is voor dat doel een cruciale factor.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 06:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ah dit is je latere inhoudelijke reactie.
Waarom moet wij weten dat je Italiaanse vrouwen en Marokkaanse mannen neukt?
Om aan te tonen dat ik geen racist ben en weet waar ik over spreek.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 06:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ah dit is je latere inhoudelijke reactie.
Waarom moet wij weten dat je Italiaanse vrouwen en Marokkaanse mannen neukt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |