Generaliseren is een van de belangrijkste kenmerken van intelligentie.quote:Op zondag 29 mei 2016 10:39 schreef Falco het volgende:
[..]
Je snapt zelf wel dat je behoorlijk generaliseert.
Heb ook de hele week gewerkt (ben alleen niet zo'n sukkel die vanmiddag dan gaat voorbereiden, maar dat terzijde) en zie in de praktijk dat je niet dit soort generalisaties kunt maken.
Is dat logisch? In de zwarte samenleving Zuid Afrika klaagt men extreem veel over discriminatie. Door de blanken wel te verstaan...quote:Op zondag 29 mei 2016 11:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Logisch dat in een blanke samenleving blanke mensen minder klagen over discriminatie vanwege hun blankheid.
Precies. Wat zeur je dan?quote:Op zondag 29 mei 2016 13:13 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Gewoon het voor de hand liggende. Dat allochtonen er zelf debet aan zijn dat ze achtergesteld zijn e.d.
Dat het nergens gaat over het verschil tussen aan de ene kant italianen of westerse immigranten in het algemeen en moslims aan de andere kant. Dus dat was het punt totaal niet wat ie maakte zoals jij suggereert.quote:
Ik suggereer nergens dat het daarover gaat.quote:Op zondag 29 mei 2016 14:09 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Dat het nergens gaat over het verschil tussen aan de ene kant italianen of westerse immigranten in het algemeen en moslims aan de andere kant. Dus dat was het punt totaal niet wat ie maakte zoals jij suggereert.
Nogmaals: dat punt dat maakt ie dus helemaal niet. Hij geeft alleen aan dat zijn ouders allochtoon zijn en stelt hen en zichzelf gelijk met andere allochtonen zoals moslims. Nergens heeft ie het over waarom er misschien verschil tussen hen en turken/marokkanen e.d. is.quote:Op zondag 29 mei 2016 14:17 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ik suggereer nergens dat het daarover gaat.
Wel gaat het erover dat de ene groep immigranten de andere niet is. De ene groep (bijv. Italianen) gaat hard aan het werk, maakt er wat van en die hoor je verder niet. De andere groep (bijv. Marokkanen) parasiteert alleen maar en jankt over racisme.
Waar dat verschil vandaan komt? Zal wel een mentaliteitskwestie zijn.
Er is toch ook geen verschil?quote:Op zondag 29 mei 2016 14:21 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Nogmaals: dat punt dat maakt ie dus helemaal niet. Hij geeft alleen aan dat zijn ouders allochtoon zijn en stelt hen en zichzelf gelijk met andere allochtonen zoals moslims. Nergens heeft ie het over waarom er misschien verschil tussen hen en turken/marokkanen e.d. is.
Volgens jou was het verschil net nog het punt dat ie probeerde te makenquote:
Er is een verschil in mentaliteit. En dat punt wordt weldegelijk in het stuk gemaakt.quote:Op zondag 29 mei 2016 14:27 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Volgens jou was het verschil net nog het punt dat ie probeerde te makenEcht slim ben je niet.
Fijn dat hij het niet ervaart als racistisch, maar dat is het wel.quote:Racisme wil ik het niet noemen. Ik werd op school weleens voor spaghettivreter uitgemaakt, of maffia.
Oh fijn, boerenverstand. Dan zal het wel kloppen.quote:Althans, met mijn boerenverstand vermoed ik, dat ik het weet.
We hebben in Nederland monumenten voor iedere drol die iets betekend heeft. Zo raar is het niet om er een monument voor gastarbeiders aan toe te voegen. Het is trouwens wel heel slap om meteen antisemitisme te insinueren...quote:Het zint de heren Kuzu en Öztürk waarschijnlijk niet, dat hier in Nederland monumenten zijn voor slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog.
Anecdotisch bewijs is geen bewijs. Bovendien durf ik te beweren dat het merendeel van die Turken en Marokkanen harder (allicht geen 200%, maar toch harder) hebben moeten werken om hetzelfde te bereiken als een blanke Nederlander.quote:een Nederlander moet zich 100% inzetten, een buitenlander 200%. Onzin. Ik ken zat Turken en Marokkanen die prima banen hebben, in allerlei lagen van de arbeidsmarkt.
Als mensen daar aangifte van gaan doen, zal dat zeker gebeuren. Zo makkelijk is het.quote:Ik vraag me eigen af wanneer het OM ook eens een team gaat vormen om alle schokkende, beledigende en extreem racistische uitlatingen van veel jonge mensen, van buitenlandse afkomst, op social media gaat onderzoeken.
Net zoals die documentaire over de Tokkies goed weergeeft wat het niveau van de gemiddelde PVV-fanaat is zeker.quote:Het toont natuurlijk wel meteen het niveau aan van de gemiddelde DENK-volger.
Dat punt wordt helemaal niet gemaakt.quote:Op zondag 29 mei 2016 14:29 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Er is een verschil in mentaliteit. En dat punt wordt weldegelijk in het stuk gemaakt.
Maar verder is er geen verschil: allemaal gastarbeiders.
Ik haal dat punt er wel heel makkelijk uit hoor. Volgens mij lezen we het anders ofzo.quote:Op zondag 29 mei 2016 14:36 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Dat punt wordt helemaal niet gemaakt.Hij constateert alleen een paar dingen. Verder zegt ie er helemaal niks over. Het hele stukje is alleen een klaagzang over racisme-gezeik, maar nergens maakt ie verschil tussen italianen en andere immigranten.
Nee, dat soort verschillen doen er helemaal niet toe, die zijn totaal irrelevant.quote:En er is wel degelijk verschil, namelijk dat Italianen geen laag IQ hebben, niet uit een niet-westerse cultuur komen en geen moslim zijn. Ze zijn westers, Europees, net zo intelligent als Nederlanders gemiddeld gezien en christelijk.
Een punt maken is iets anders dan een paar anekdotes neerpennen.quote:Op zondag 29 mei 2016 14:52 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ik haal dat punt er wel heel makkelijk uit hoor. Volgens mij lezen we het anders ofzo.
[..]
Nee, dat soort verschillen doen er helemaal niet toe, die zijn totaal irrelevant.
Vraag maar aan de politiek correcten, die er verstand van hebben:
De islam is geen enkel probleem, want dat is een hele vrolijke, vriendelijke religie, vergelijkbaar met het christendom. Een niet-westerse cultuur is alleen maar een voordeel, want dat is een verrijking van onze cultuur, en dat vinden wij Nederlanders alleen maar leuk en vooral heel gezellig! En dat van dat lage IQ is een grote leugen en komt vooral doordat de IQ-testen bevooroordeeld zijn t.o.v. westerlingen. Sterker nog, Marokkanen zijn juist bovengemiddeld intelligent! En ze hebben ook nog eens een bovengemiddeld grote penis, zo is overal op het internet te lezen!
Dus volgens de politiek correcte deskundigen, die ervoor gestudeerd hebben en er dus veel verstand van hebben, zou integreren voor Marokkanen juist veel makkelijker moeten zijn.
Toch maakt die groep er maar een bende van. En gelet op de vele voordelen die die groep heeft, is dat alleen maar te verklaren door een groot verschil in mentaliteit.
Geralt, we hebben een Witcher nodig om te jagen op de hoeveelheid Nekkers in ons land. Deze variant wordt ook wel 'Monsterlim' genoemd.quote:
Ik ben niet echt Geralt hequote:Op maandag 30 mei 2016 14:42 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Geralt, we hebben een Witcher nodig om te jagen op de hoeveelheid Nekkers in ons land. Deze variant wordt ook wel 'Monsterlim' genoemd.
Het kenmerkt vaak domme mensen als je ze aanspreekt op ongewenst gedrag dat ze eerst heftig gaan ontkennen, en als ze niet meer kunnen ontkennen ze meestal agressief worden. En het maakt verder weinig uit wat de achtergrond van ze is.quote:Op maandag 30 mei 2016 14:54 schreef Dakterras het volgende:
De slavernij wordt door bepaalde groepen er ook maar al te graag bijgehaald. Alsof de blanke man de enige was die handelde in slaven. De bevolking van het Ottomaanse rijk bestond voor 25% uit slaven, maar daar hoor je men niet over. Tenenkrommend ook als er een nieuwsberichtje gaat over de Armeense genocide, de halve Turkse bevolking staat op haar achterste poten.
Rot eens op met dat zielige stuk vuil.quote:
Ewa sahbiquote:Op maandag 30 mei 2016 16:33 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Rot eens op met dat zielige stuk vuil.
Mwah dat Sylvana lokaas voor DENK is daar heeft de beste man gelijk in en dat veel Marokkanen etc lokaas voor de PvdAllochtonen waren/zijn klopt ook gewoon natuurlijk.quote:Op maandag 30 mei 2016 16:33 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Rot eens op met dat zielige stuk vuil.
Alsof ik uberhaupt iets van die mafkees ga kijken.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:13 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Mwah dat Sylvana lokaas voor DENK is daar heeft de beste man gelijk in en dat veel Marokkanen etc lokaas voor de PvdAllochtonen waren/zijn klopt ook gewoon natuurlijk.
quote:Op maandag 30 mei 2016 17:35 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Alsof ik uberhaupt iets van die mafkees ga kijken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |