Religie is geen ras. Religiekritiek is geen racisme.quote:worden beledigd en uitgescholden vanwege hun huidskleur, afkomst of religie
quote:Op zaterdag 28 mei 2016 11:39 schreef Het Parool het volgende:
James Kennedy, hoogleraar moderne Nederlandse geschiedenis, benadrukt dat Nederland, wat racisme betreft, lang niet op 'Oost-Europees niveau' zit. "Hier is nog altijd meer animo om mensen met een andere huidskleur op te nemen in de samenleving. Dat vinden wij normaal."
Desalniettemin ziet hij wel een grote verschuiving, waarvan zo'n vijftien jaar geleden de eerste scheuren zichtbaar werden. "De overtuiging om dit te doen, neemt af."
Dat komt mede door groeiende onzekerheid. Toenemende globalisering, technologische ontwikkelingen die ten koste gaan van banen, de komst van vluchtelingen, terrorisme, eerst ver weg en nu in Europa; allemaal factoren die veel Nederlanders een onbestemd gevoel geven. Tel daarbij op dat een grote groep economisch achterblijft en nauwelijks profiteert van de toenemende welvaart.
Ja, nozele opmerking van deze historicus, kun je niet zo maar afdoen met het zijn allemaal tokkies, nazi's, racisten idd.quote:
Nee. Al die redenen zijn onzin. Mensen zien gewoon dat de import hier gewoon niet wil integreren en maar blijft janken op zichzelf en verder alleen wil parasiteren. Tevens zien zij een policorstroming die er geen flikker aan willen doen omdat ze hun kop in het zand steken.quote:
quote:Op zaterdag 28 mei 2016 20:24 schreef hugecooll het volgende:
Ik denk niet zozeer dat Nederlanders racistischer zijn dan anderen, wel dat we kritischer zijn op onze racistische medelandgenoten dan veel andere landen/culturen
Heb je hem weer.. Kun je ook wat anders zeggen dan alleen 'alle NL'ers zijn racisten en neo's'?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 20:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik weet nog hoe heel Nederland schande sprak van het gegeven dat tijdens de wedstrijden Nederland-West Duitsland in 1989 en 1990 de zwarte Nederlandse spelers door bepaalde Duitse fans werden getrakteerd op aapgeluiden.
Tegenwoordig schijnt Nederland er meer begrip voor te hebben.
op 5.25 o.a.
Sinds 2001 en de glorieuze revolutie is racisme weer hip geworden geloof ik.
Dat is dus totaal, maar dan ook totaal niet wat ik zeg...quote:Op zaterdag 28 mei 2016 20:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heb je hem weer.. Kun je ook wat anders zeggen dan alleen 'alle NL'ers zijn racisten en neo's'?
De afgelopen maanden heb ik je weinig anders zien doen.
Niet? Wat zeg je daar dan? Wat zeg je in andere topics dan? Je doet niks anders...quote:Op zaterdag 28 mei 2016 20:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is dus totaal, maar dan ook totaal niet wat ik zeg...
Ah, ga je weer woorden in een andermans vingers leggen. Omdat je geen argumenten meer hebt.quote:Over slachtoffercomplex gesproken... ik zie meer boze blanke mannetjes janken dan andere groepen tegenwoordig... met je white genocide
En toen spuugde Frank Rijkaard op het shirt van Rudi Völler?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 20:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik weet nog hoe heel Nederland schande sprak van het gegeven dat tijdens de wedstrijden Nederland-West Duitsland in 1989 en 1990 de zwarte Nederlandse spelers door bepaalde Duitse fans werden getrakteerd op aapgeluiden.
Tegenwoordig schijnt Nederland er meer begrip voor te hebben.
op 5.25 o.a.
Sinds 2001 en de glorieuze revolutie is racisme weer hip geworden geloof ik.
Huil me een rivier. Elk puntje van kritiek op die rechtsdraaiende filosofie van je en je begint te steigeren.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 20:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet? Wat zeg je daar dan? Wat zeg je in andere topics dan? Je doet niks anders...
[..]
Ah, ga je weer woorden in een andermans vingers leggen. Omdat je geen argumenten meer hebt.
Jammer joh.
Dat was het WK '90, en hij spuugde in zijn haar, 2 keer... niet erg kiesch... later hebben ze het met elkaar bijgelegd.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 20:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En toen spuugde Frank Rijkaard op het shirt van Rudi Völler?
Volgens mij EK '88 toch? Of was dat toen Koeman een shirt van de Duitsers door zijn bilspleet liet glijden?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 20:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat was het WK '90, en hij spuugde in zijn haar, 2 keer... niet erg kiesch... later hebben ze het met elkaar bijgelegd.
[ afbeelding ]
Voller is overigens overtuigd SPD'er, en Rijkaard verzekerde de pers dat het met racistische uitlatingen vanuit Voller niets van doen had.
Ronald Koeman was 88 inderdaad... echt bizar, die haat tussen Nederland en Duitsland toen, als je het vergelijkt met nu.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 20:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij EK '88 toch? Of was dat toen Koeman een shirt van de Duitsers door zijn bilspleet liet glijden?
Een heleboel minderheden trappen helemaal nergens tegenaan en daar heeft ook niemand last van.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 20:36 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik denk dat de autochtone Nederlander helemaal geen problemen heeft met allochtonen of gekleurde Nederlanders. Mits zij zich gewoon willen integreren en gewoon in de maatschappij op willen gaan.
Het probleem ontstaat juist doordat minderheden denken dat ze zomaar overal tegenaan mogen trappen.
Dat is het zelfde als ik de buurman op de koffie krijg die vervolgens in mijn huis gaat bepalen wat de regels, normen en waarden horen te zijn.
Daar kunnen we blijkbaar slecht tegen. Dat een en ander versterkt wordt door het gegeven dat iedere tokkie zomaar zijn mening op internet kan knallen helpt ook niet echt mee.
Ja, als je 74 heb gezien en toen zat de oorlog nog wel een stukje verser in het geheugen hè.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 20:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ronald Koeman was 88 inderdaad... echt bizar, die haat tussen Nederland en Duitsland toen, als je het vergelijkt met nu.
Dude. Bij ieder rechtsdraaiend topic zit jij compleet te stuiteren en als een Vickers MG de racismekaarten te trekken. Bij ieder stukje kritiek zit jij iedereen weg te zetten als notoire neonazi. Nu geef je mij dergelijke beschuldigen? Kijk even in de spiegel voordat je het alleen maar durft te posten.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 20:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Huil me een rivier. Elk puntje van kritiek op die rechtsdraaiende filosofie van je en je begint te steigeren.
Dubbele post?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 20:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een heleboel minderheden trappen helemaal nergens tegenaan en daar heeft ook niemand last van.
Het is vooral een klein clubje Calimero's zoals Sylvana, Quincy of die roeptoeterturken van Denk. Die beginnen te huilen dat Zwarte Piet weg moet, of dat de examens maar verplaatst moeten worden omdat er een paar studenten Ramadan hebben. En als ze daar dan kritiek op krijgen in de media of op internet, trekken ze de slachtofferrol aan. Dat soort gedrag, daar kunnen veel mensen niet tegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |