abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 mei 2016 @ 19:59:30 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_162571756
http://www.parool.nl/binn(...)939ed6475e49e8724e80

Het Beste uit de krant
Cadeau gekregen
Registreer en lees 2 maanden onbeperkt
Het racisme zit diep en het zit er al heel lang

Het racisme zit diep en het zit er al heel lang
© ANP

AnalyseOntkennen is niet langer mogelijk na de scheldpartijen jegens Sylvana Simons: Nederland heeft een probleem met racisme. 'Buitenlanders moeten zich koest houden en dankbaar zijn.'

DOOR: MICHIEL COUZY 28 MEI 2016, 11:39
In de week dat Sylvana Simons in een racistisch modderbad terechtkwam, schreef Hanina Ajarai haar eerste column in het AD. Ze stelde zichzelf voor: 'Hoi, ik ben moslim, dat je het weet.' De kop: 'Hoofddoek'. Wat volgde, laat zich raden. Ze kreeg zoveel over zich heen dat collega-columnist Özcan Akyol zich twee dagen later genoodzaakt voelde het voor haar op te nemen. Nederland had 'zijn onderbuik leeggescheten', concludeerde hij.

Sylvana Simons en Hanina Ajarai: twee vrouwen met een allochtone achtergrond die zich uitspreken en vervolgens, in dezelfde week, worden beledigd en uitgescholden vanwege hun huidskleur, afkomst of religie. Racisme en islamofobie. Minister Lodewijk Asscher (PvdA) noemde de reacties op Sylvana Simons 'in- en in-racistisch'. "Ze maken me misselijk en woedend."

Minachting
"Ik ben vrouw, moslima, kom uit een Marokkaanse omgeving en draag een hoofddoek. Dan gaan ze los," aldus Ajarai, een week later.
Wat haar het meest heeft geraakt? De minachting. "Ik wist dat mijn column wel iets zou losmaken, maar hierop was ik niet voorbereid. Dat was misschien naïef."

Inderdaad. Nederland heeft namelijk al een reputatie. Denk aan de racistische uitlatingen naar aanleiding van de foto met alleen maar donkere spelers van het Nederlands elftal. Of Anouk, die de foto van haar kinderen van sociale media haalde na racistische opmerkingen.

Inderdaad. Nederland heeft namelijk al een reputatie. Denk aan de racistische uitlatingen naar aanleiding van de foto met alleen maar donkere spelers van het Nederlands elftal. Of Anouk, die de foto van haar kinderen van sociale media haalde na racistische opmerkingen.

De Zwarte Pietdiscussie, die nota bene was begonnen om het discriminerende karakter van het volksfeest aan de kaak te stellen, raakte uiteindelijk zelf vervuld van racisme.

Heeft Nederland een probleem met racisme? Die vraag is eigenlijk al beantwoord door de Verenigde Naties, eind vorig jaar. Die stelde in een kritisch rapport vast dat hier sprake is van, houd u vast, antisemitisme in voetbalstadions, discriminatie op de arbeidsmarkt, vijandige taal jegens moslims en joden, xenofobie via internet. De commissie sprak zich ook uit over het discriminerende karakter van Zwarte Piet.

Meer in de link. Ik ben blij dat we het niet meer ontkennen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_162571877
Wilders is natuurlijk niet voor niets zo populair. Dat is ook niet van gisteren.
pi_162571911
Nee, echt?

Weinig landen hebben zoveel slaven gedreven.
Het is hier een traditie is om de buren aan te geven.
Wij hebben ook nog heel veel Indonesiërs vermoord.
En apartheid is ook niet voor niets een Nederlands woord.
pi_162571942
Hier loopt het op spaak, nog steeds volgens mij:

quote:
worden beledigd en uitgescholden vanwege hun huidskleur, afkomst of religie
Religie is geen ras. Religiekritiek is geen racisme.

Dus racistische uitlatingen nav ZP/Sylvana zijn toch van een andere dimensie als uitlatingen verband houdend met een religie. Kun je niet onder dezelfde kop noemen imho.

[ Bericht 9% gewijzigd door Ryan3 op 28-05-2016 20:14:53 ]
I´m back.
pi_162571984
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 11:39 schreef Het Parool het volgende:
James Kennedy, hoogleraar moderne Nederlandse geschiedenis, benadrukt dat Nederland, wat racisme betreft, lang niet op 'Oost-Europees niveau' zit. "Hier is nog altijd meer animo om mensen met een andere huidskleur op te nemen in de samenleving. Dat vinden wij normaal."

Desalniettemin ziet hij wel een grote verschuiving, waarvan zo'n vijftien jaar geleden de eerste scheuren zichtbaar werden. "De overtuiging om dit te doen, neemt af."

Dat komt mede door groeiende onzekerheid. Toenemende globalisering, technologische ontwikkelingen die ten koste gaan van banen, de komst van vluchtelingen, terrorisme, eerst ver weg en nu in Europa; allemaal factoren die veel Nederlanders een onbestemd gevoel geven. Tel daarbij op dat een grote groep economisch achterblijft en nauwelijks profiteert van de toenemende welvaart.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 20:08:53 #6
457536 Hooters
Alias Mr.Ping
pi_162572023
Nederlanders zijn racisten, het is altijd slecht weer dus waarom komen ze dan?
Toch niet alleen voor het gratis geld hoop ik?
pi_162572044
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 20:07 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ja, nozele opmerking van deze historicus, kun je niet zo maar afdoen met het zijn allemaal tokkies, nazi's, racisten idd.
I´m back.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 20:13:33 #8
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_162572175
Als ze het hier al erg vinden raad ik ze aan eens in Bulgarije of bepaalde delen van Italie of zo te gaan kijken. Waar ze nog standaard apengeluiden maken als zwarte voetballers het veld op komen.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 20:24:20 #9
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_162572518
Ik denk niet zozeer dat Nederlanders racistischer zijn dan anderen, wel dat we kritischer zijn op onze racistische medelandgenoten dan veel andere landen/culturen
  zaterdag 28 mei 2016 @ 20:25:53 #10
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_162572559
Wat een racistische krant is Het Parool. :r Er werken bijna alleen maar blanke Nederlandertjes.

http://www.parool.nl/kunst-en-media/colofon~a4233121/
pi_162572569
Erg veel jodenhaters bij al dat moslimvolk wat hier in nederland verblijft
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 20:28:49 #12
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_162572651
Ik weet nog hoe heel Nederland schande sprak van het gegeven dat tijdens de wedstrijden Nederland-West Duitsland in 1989 en 1990 de zwarte Nederlandse spelers door bepaalde Duitse fans werden getrakteerd op aapgeluiden.

Tegenwoordig schijnt Nederland er meer begrip voor te hebben.

op 5.25 o.a.

Sinds 2001 en de glorieuze revolutie is racisme weer hip geworden geloof ik.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 28 mei 2016 @ 20:29:48 #13
168739 Red_85
'echt wel'
pi_162572676
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 20:07 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Nee. Al die redenen zijn onzin. Mensen zien gewoon dat de import hier gewoon niet wil integreren en maar blijft janken op zichzelf en verder alleen wil parasiteren. Tevens zien zij een policorstroming die er geen flikker aan willen doen omdat ze hun kop in het zand steken.

De rest is onzin.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 28 mei 2016 @ 20:30:02 #14
168739 Red_85
'echt wel'
pi_162572682
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 20:24 schreef hugecooll het volgende:
Ik denk niet zozeer dat Nederlanders racistischer zijn dan anderen, wel dat we kritischer zijn op onze racistische medelandgenoten dan veel andere landen/culturen
1947-2016
  zaterdag 28 mei 2016 @ 20:31:36 #15
168739 Red_85
'echt wel'
pi_162572751
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 20:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik weet nog hoe heel Nederland schande sprak van het gegeven dat tijdens de wedstrijden Nederland-West Duitsland in 1989 en 1990 de zwarte Nederlandse spelers door bepaalde Duitse fans werden getrakteerd op aapgeluiden.

op 5.25 o.a.

Heb je hem weer.. Kun je ook wat anders zeggen dan alleen 'alle NL'ers zijn racisten en neo's'?

De afgelopen maanden heb ik je weinig anders zien doen.
1947-2016
  zaterdag 28 mei 2016 @ 20:32:51 #16
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_162572785
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 20:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Heb je hem weer.. Kun je ook wat anders zeggen dan alleen 'alle NL'ers zijn racisten en neo's'?

De afgelopen maanden heb ik je weinig anders zien doen.
Dat is dus totaal, maar dan ook totaal niet wat ik zeg...

Over slachtoffercomplex gesproken... ik zie meer boze blanke mannetjes janken dan andere groepen tegenwoordig... met je white genocide
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_162572808
Racisme valt niet te ontkennen. Waarom er alleen zo krampachtig over wordt gedaan begrijp ik niet. Als je kankerwijf roept naar die Sylvana kraait er geen hond naar. Waarom wel als je zwarte aap roept?

Daarnaast hebben Marokkanen geen recht van spreken. Die zijn zelf extreem racistisch en xenofoob.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 20:34:24 #18
168739 Red_85
'echt wel'
pi_162572842
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 20:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat is dus totaal, maar dan ook totaal niet wat ik zeg...
Niet? Wat zeg je daar dan? Wat zeg je in andere topics dan? Je doet niks anders...
quote:
Over slachtoffercomplex gesproken... ik zie meer boze blanke mannetjes janken dan andere groepen tegenwoordig... met je white genocide
Ah, ga je weer woorden in een andermans vingers leggen. Omdat je geen argumenten meer hebt.
Jammer joh.
1947-2016
pi_162572861
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 20:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

op 5.25 o.a.

En toen spuugde Frank Rijkaard op het shirt van Rudi Völler?
I´m back.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 20:35:39 #20
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_162572874
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 20:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Niet? Wat zeg je daar dan? Wat zeg je in andere topics dan? Je doet niks anders...

[..]

Ah, ga je weer woorden in een andermans vingers leggen. Omdat je geen argumenten meer hebt.
Jammer joh.
Huil me een rivier. Elk puntje van kritiek op die rechtsdraaiende filosofie van je en je begint te steigeren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_162572915
Ik denk dat de autochtone Nederlander helemaal geen problemen heeft met allochtonen of gekleurde Nederlanders. Mits zij zich gewoon willen integreren en gewoon in de maatschappij op willen gaan.

Het probleem ontstaat juist doordat minderheden denken dat ze zomaar overal tegenaan mogen trappen.

Dat is het zelfde als ik de buurman op de koffie krijg die vervolgens in mijn huis gaat bepalen wat de regels, normen en waarden horen te zijn.
Daar kunnen we blijkbaar slecht tegen. Dat een en ander versterkt wordt door het gegeven dat iedere tokkie zomaar zijn mening op internet kan knallen helpt ook niet echt mee.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 20:38:16 #22
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_162572979
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 20:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En toen spuugde Frank Rijkaard op het shirt van Rudi Völler?
Dat was het WK '90, en hij spuugde in zijn haar, 2 keer... niet erg kiesch... later hebben ze het met elkaar bijgelegd.

Voller is overigens overtuigd SPD'er, en Rijkaard verzekerde de pers dat het met racistische uitlatingen vanuit Voller niets van doen had.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_162573024
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 20:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat was het WK '90, en hij spuugde in zijn haar, 2 keer... niet erg kiesch... later hebben ze het met elkaar bijgelegd.

[ afbeelding ]

Voller is overigens overtuigd SPD'er, en Rijkaard verzekerde de pers dat het met racistische uitlatingen vanuit Voller niets van doen had.
Volgens mij EK '88 toch? Of was dat toen Koeman een shirt van de Duitsers door zijn bilspleet liet glijden?
I´m back.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 20:39:56 #24
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_162573052
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 20:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij EK '88 toch? Of was dat toen Koeman een shirt van de Duitsers door zijn bilspleet liet glijden?
Ronald Koeman was 88 inderdaad... echt bizar, die haat tussen Nederland en Duitsland toen, als je het vergelijkt met nu.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 28 mei 2016 @ 20:40:15 #25
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_162573068
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 20:36 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik denk dat de autochtone Nederlander helemaal geen problemen heeft met allochtonen of gekleurde Nederlanders. Mits zij zich gewoon willen integreren en gewoon in de maatschappij op willen gaan.

Het probleem ontstaat juist doordat minderheden denken dat ze zomaar overal tegenaan mogen trappen.

Dat is het zelfde als ik de buurman op de koffie krijg die vervolgens in mijn huis gaat bepalen wat de regels, normen en waarden horen te zijn.
Daar kunnen we blijkbaar slecht tegen. Dat een en ander versterkt wordt door het gegeven dat iedere tokkie zomaar zijn mening op internet kan knallen helpt ook niet echt mee.
Een heleboel minderheden trappen helemaal nergens tegenaan en daar heeft ook niemand last van.

Het is vooral een klein clubje Calimero's zoals Sylvana, Quincy of die roeptoeterturken van Denk. Die beginnen te huilen dat Zwarte Piet weg moet, of dat de examens maar verplaatst moeten worden omdat er een paar studenten Ramadan hebben. En als ze daar dan kritiek op krijgen in de media of op internet, trekken ze de slachtofferrol aan. Dat soort gedrag, daar kunnen veel mensen niet tegen.
pi_162573108
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 20:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ronald Koeman was 88 inderdaad... echt bizar, die haat tussen Nederland en Duitsland toen, als je het vergelijkt met nu.
Ja, als je 74 heb gezien en toen zat de oorlog nog wel een stukje verser in het geheugen hè.
I´m back.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 20:41:10 #27
168739 Red_85
'echt wel'
pi_162573116
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 20:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Huil me een rivier. Elk puntje van kritiek op die rechtsdraaiende filosofie van je en je begint te steigeren.
Dude. Bij ieder rechtsdraaiend topic zit jij compleet te stuiteren en als een Vickers MG de racismekaarten te trekken. Bij ieder stukje kritiek zit jij iedereen weg te zetten als notoire neonazi. Nu geef je mij dergelijke beschuldigen? Kijk even in de spiegel voordat je het alleen maar durft te posten.
1947-2016
pi_162573129
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 20:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Een heleboel minderheden trappen helemaal nergens tegenaan en daar heeft ook niemand last van.

Het is vooral een klein clubje Calimero's zoals Sylvana, Quincy of die roeptoeterturken van Denk. Die beginnen te huilen dat Zwarte Piet weg moet, of dat de examens maar verplaatst moeten worden omdat er een paar studenten Ramadan hebben. En als ze daar dan kritiek op krijgen in de media of op internet, trekken ze de slachtofferrol aan. Dat soort gedrag, daar kunnen veel mensen niet tegen.
Dubbele post?
  zaterdag 28 mei 2016 @ 20:41:49 #29
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_162573151
Ik was als 10-jarige voor West-Duitsland in 1988 en 1990... omdat ik de groene shirts van Duitsland tijdens de finale WK 1986 zo mooi vond.

De bagger die ik over me heen kreeg op school... Voor Duitsland zijn... dat was landverraad. Nu ben ik gelukkig een ander soort landverrader, iets met witte genocide toelaten enzo.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 28 mei 2016 @ 20:42:19 #30
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_162573174
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 20:41 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dubbele post?
Nee, had nog een edit gedaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo