abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 mei 2016 @ 13:23:35 #76
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_162617786
quote:
2s.gif Op maandag 30 mei 2016 13:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk nonsens. Ik snap dat die slachtofferrol je wel goed ligt maar als je goed beargumenteerd met je verhaal komt dan krijg je die kwalificaties echter niet over je heen.
Klopt, dan wordt je reactie genegeerd en zijn types zoals jij weer ergens anders hun bagger aan het verkondigen.
pi_162617845
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 13:23 schreef Chadi het volgende:

[..]

Het antwoord is al gegeven als je de hele discussie hebt gevolgd. Vanwaar dus die vraag?
Ik heb het antwoord niet gevonden/gezien. En bovendien vraag ik het aan jou, want jij komt met de stelling.
Ik ben wel benieuwd of je het antwoord dan ook kan quoten om aan te tonen dat ik het antwoord gemist heb.
pi_162617871
quote:
2s.gif Op maandag 30 mei 2016 13:18 schreef 99.999 het volgende:
Dit is natuurlijk nonsens.
Wat een waanbeeld.
  maandag 30 mei 2016 @ 13:38:04 #79
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162618143
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 13:04 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ga heen man, de discussie is helemaal niet op argumenten te voeren omdat het moment dat je argumenten aanhaalt dat het aan de islam kan liggen je een racist, nazi en xenofoob bent.

Wat een onbegrip.
Dat is raar, want in F&L worden er regelmatig discussies gehouden over de islam die soms erg scherp gaan, zonder dat iemand nazi, racist of xenofoob wordt genoemd.

Zou het dan toch kunnen dat er iets mis is met je argumenten?
pi_162618159
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 13:04 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ga heen man, de discussie is helemaal niet op argumenten te voeren omdat het moment dat je argumenten aanhaalt dat het aan de islam kan liggen je een racist, nazi en xenofoob bent.

Wat een onbegrip.
Dat heb ik nog helemaal niet gezegd, dus ik weet niet waarom je direct zo uit je slof schiet.
pi_162618285
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 13:26 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Wat een waanbeeld.
Die slachtofferrol is iets wat je hier met verve aanneemt maar het lijkt me zeer de vraag of dat wel terecht is...
  maandag 30 mei 2016 @ 13:46:40 #82
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_162618291
Ik vind het altijd nogal wat gezegd dat Nederland meer racistisch is 'geworden' dan vroeger.
Zijn daar concrete cijfers van? Zo ja, liggen er misschien verbanden met de explosieve toename van het aantal 'nieuwe Nederlanders'?

Zijn er voorbeelden van landen waarin meerdere bevolkingsgroepen wél vreedzaam met elkaar vreedzaam co-existeren zonder wederzijds wantrouwen? Of is dit wantrouwen een natuurlijk fenomeen wat biologisch en sociologisch zeer verklaarbaar is?
Wat opvallend is is dat het wantrouwen toeneemt naarmate de 'nieuwe' groep groter wordt, De alsmaar groeiende 'nieuwe' groep is steeds moeilijker te integreren/assimileren in de 'oude' groep. De 'oude' groep ziet daarin een existentiële bedreiging en reageert daar op. Dit is typisch groepsgedrag bij apen, wolven en vele andere kuddedieren in een notendop. Waarom zou dat bij de mens anders zijn? Veel van onze processen worden gestuurd vanuit het onderbewustzijn en zijn dus ook vaak instinctief. In die zin zou je dus kunnen stellen dat racisme een volkomen natuurlijk fenomeen is als een vorm van protectionisme.

Je kunt de kern van het probleem pas aanpakken als je ook naar dit soort factoren grondig onderzoek doet. Helaas mag dat niet want dan ben je mensen aan het onderscheiden op basis van afkomst, religie of andere factoren en dat is nu net wat we niet willen, met op zich redelijke motivatie dat dit in de vorige eeuw tot verschrikkingen heeft geleid. We moeten echter ook niet blindelings gaan struisvogelen.

Gevolg is dus waarschijnlijk dat dit een eeuwige vicieuze cirkel blijft, wellicht op de lange termijn met een explosief einde, ala Joegoslavië.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_162618296
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 13:23 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Klopt, dan wordt je reactie genegeerd en zijn types zoals jij weer ergens anders hun bagger aan het verkondigen.
Welke bagger verkondig ik in deze dan volgens jou?
  Moderator maandag 30 mei 2016 @ 13:57:33 #84
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_162618524
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:50 schreef stopnaald het volgende:
Die hoofddoek is wmb een regelrechte provocatie. IK wil niet ongevraagd geconfronteerd worden met de religie/levenswijze/overtuigingen van een ander.
technisch gezien vraag je daar om zodra je je huis uit stapt, je weet dat je dan ander mensen tegen gaat komen, als je daar al een provocatie in ziet dan moet je binnen blijven :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_162618658
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 13:25 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Ik heb het antwoord niet gevonden/gezien. En bovendien vraag ik het aan jou, want jij komt met de stelling.
Ik ben wel benieuwd of je het antwoord dan ook kan quoten om aan te tonen dat ik het antwoord gemist heb.
Dus ik moet eigenlijk werken voor je omdat jij te lui bent om het na te lezen? Wat denk je wel? :D
  maandag 30 mei 2016 @ 14:04:19 #86
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_162618679
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 13:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

technisch gezien vraag je daar om zodra je je huis uit stapt, je weet dat je dan ander mensen tegen gaat komen, als je daar al een provocatie in ziet dan moet je binnen blijven :')
Het is natuurlijk niet veel anders dan de reacties die veel mensen weer hebben als twee mensen van hetzelfde geslacht publiekelijk vormen van aanhankelijkheid tonen. 'Ik heb niks tegen...., maar dat doen ze maar achter hun eigen voordeur'.

Het ironische daarbij is dat sommige groepen die wel hun eigen plaats in het publieke domein opeisen, die aan andere groepen juist niet gunnen.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  Moderator maandag 30 mei 2016 @ 14:05:12 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_162618699
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 14:04 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet veel anders dan de reacties die veel mensen weer hebben als twee mensen van hetzelfde geslacht publiekelijk vormen van aanhankelijkheid tonen. 'Ik heb niks tegen...., maar dat doen ze maar achter hun eigen voordeur'.

Het ironische daarbij is dat sommige groepen die wel hun eigen plaats in het publieke domein opeisen, die aan andere groepen juist niet gunnen.
exact hetzelfde idd

als JIJ daar moeite mee hebt dan blijf JIJ maar lekker binnen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_162618743
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:50 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Racisme vanuit allochtone hoek bestaat, net zo goed, of misschien juist wel meer dan vanuit autochtone hoek. Toch is daar, zeker als je naar de media kijkt, lang niet zoveel belangstelling voor.
Racisme is achterstelling op basis van ras, geloof, huidskleur, politieke ideologie etc. Ik ben ook uitgemaakt voor vieze kaaskop, kankerlijer of noem maar op. Maar ik ben nooit achtergesteld omwille van deze opmerkingen. Mijn baankansen zijn niet kleiner, ik wordt niet raar aangekeken als ik bij de Spar boodschappen doe en ik word op straat niet met argwaan bekeken door passanten.

Er is dus wel degelijk een verschil tussen verongelijkte buitenlanders die mij naroepen, of een werkgever die mij geen baan wil geven, of een politicus die zegt dat er maar minder van mijn soort zouden moeten zijn en dat hij dat wel even gaat regelen.

quote:
Die hoofddoek is wmb een regelrechte provocatie. IK wil niet ongevraagd geconfronteerd worden met de religie/levenswijze/overtuigingen van een ander. IK heb als atheïst en LGBT-sympathisant een overtuiging/levenswijze die diametraal staan tegenover die van haar (moslima). Ook ben ik feministisch genoeg om te weten dat vrouwen pas in 1919 kiesrecht en in 1958 handelingsbekwaamheid verkregen. Ik HAAT die hypocriete, seksistische, bekrompen dubbele moraal waarop die hoofddoek op gebaseerd is en waarvan het de ultieme symbool is.
Toch krijgt dit standpunt vrijwel geen podium en ALS het al eens ter sprake komt, dan uitsluitend in combinatie met sterke afkeuring.
Ik ben een heel overtuigd atheïst en ik walg van religie. Toch zie ik een moskee, kerk, hoofddoek of kruisbeeld niet als provocatie. Dat iemand anders in achterlijke, mensonterende sprookjes wil geloven is nog altijd zijn of haar goed recht. Ze provoceren jou niet. Jij vóelt je geprovoceerd. Net als iemand die Zwarte Piet speelt niet bewust een racistisch stereotype uitbeeldt. Het wordt alleen zo door mensen opgevat.

quote:
Er is zelfs rechtsongelijkheid. Zo wordt die hoofddoek met geweld door m'n strot geduwd op de werkvloer. Geen baas in eigen bedrijf kennelijk. Althans niet als het gaat om moslima's.
Tsja, zolang mijn collega ook een rare vastenperiode mag houden omdat hij in een rare christelijke sekte zit, mag iemand ook een hoofddoek dragen. Andere gelovigen worden niet achtergesteld t.o.v. de moslima die de hoofddoek mag dragen.

quote:
En de enige reactie die je krijgt is: waar maak je je toch zo druk over. Of, doe toch niet zo moeilijk over zo'n stukje stof. Maar ik zie het geweld jegens vrouwen toenemen. Ik zie dat steeds meer vrouwen hun gedrag, reisroutes en reismethodes, lichaamshouding/taal en kleding aanpassen. Aan moeten passen. Ik zie het verschil in mentaliteit en sociaal gedrag van toen ik jong was en hoe het nu mijn dochter en haar vriendinnen vergaat.
Die mentaliteit is wereldwijd wel zorgelijk. En het is zo dat veel immigranten een dergelijke machocultuur en een cultuur van objectificering van de vrouw meenemen. Dat moet keihard aangepakt worden, feministen zijn zo slecht nog niet. Maar dat is natuurlijk geen reden om de immigrant in zijn algemeenheid een verkrachter te nomen. Dat is namelijk wanneer het racisme wordt.

quote:
Een dronken (bewusteloos) meisje neuken (al dan niet met een hele groep), een meisje slaan of anderszins misbruik maken van een kwetsbaar meisje deed je vroeger niet, want dan was je geen echte vent. Tegenwoordig is dit bepaald geen taboe meer, maar eerder een bron van trots, zie de filmpjes op YT.

Vroeger had je pooiers, maar die loverboys tillen de boel naar een heel nieuw laagtepunt. En ja, dat is géén autochtone, maar een allochtone uitvinding. Nou wees er maar trots op.

En natuurlijk heeft dit alles hélémaal niets te maken met die hoofddoek en die hypocriete, seksistische, bekrompen dubbele moraal waarop die hoofddoek op gebaseerd is en waarvan het de ultieme symbool is. Helemaal NIETS.
Het heeft er wel degelijk mee te maken. Dat wordt ook niet meer zo hard ontkend als vroeger. Die uitspraak is ook helemaal niet racistisch. Wanneer het racistisch wordt, is als je derhalve maar elke moslim een verkrachter gaat noemen. Het is toch niet zo moeilijk om kritiek op de islam los te zien van allerlei persoonlijke aantijgingen?
pi_162620002
Racisme zit in de mens. Het heeft met in-group/out-group denken te maken. De chimpansees doen het ook, die hebben geen moeite met het opeten van chimpansees uit een andere groep maar tegen chimps binnen hun eigen groep zijn ze relatief aardig.

Etniciteit is natuurlijk een hele logische indicator of iemand bij je in-group hoort of niet. Iemand met een andere kleur en een andere taal (of accent) valt al snel in de out-group, met de bijbehorende consequentie dat hij/zij minder waard is.

Probeer het racisme maar uit de mens te krijgen: dat gaat je niet lukken.
  maandag 30 mei 2016 @ 15:35:45 #90
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_162620642
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 14:59 schreef Libertarisch het volgende:
Racisme zit in de mens. Het heeft met in-group/out-group denken te maken. De chimpansees doen het ook, die hebben geen moeite met het opeten van chimpansees uit een andere groep maar tegen chimps binnen hun eigen groep zijn ze relatief aardig.

Etniciteit is natuurlijk een hele logische indicator of iemand bij je in-group hoort of niet. Iemand met een andere kleur en een andere taal (of accent) valt al snel in de out-group, met de bijbehorende consequentie dat hij/zij minder waard is.

Precies dat. Het is daarom goed om juist wel de dialoog open te houden en vol in te zetten dat nieuwkomers volledig vernederlandsen, zo worden al veel verschillen weg genomen.

Helaas is het met de mentaliteit van pappen en nathouden juist vol op ingezet om mensen zoveel mogelijk hun eigen cultuur te laten behouden met alle gevolgen van dien.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_162620727
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2016 15:35 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Precies dat. Het is daarom goed om juist wel de dialoog open te houden en vol in te zetten dat nieuwkomers volledig vernederlandsen, zo worden al veel verschillen weg genomen.

Helaas is het met de mentaliteit van pappen en nathouden juist vol op ingezet om mensen zoveel mogelijk hun eigen cultuur te laten behouden met alle gevolgen van dien.
Wat zijn die gevolgen precies en hoe gaat meer racisme daar tegen helpen?
pi_162620742
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2016 15:35 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Even los van dat het helemaal waar is dat het geen zin heeft om allerlei culturen maar te mengen omdat ons dat niet veel positiefs brengt: je kunt racisme toch nooit gaan wegzetten als een "ach ja, dat is jammer, maar zo werkt de mens nu eenmaal", en het daar maar mee gaan gedogen?

Er zijn wel meer dingen die wij van nature anders doen dan nu. Vroeger was een vrouw een rechtenloze sloof. Vroeger was een homo ziek en werd hij verstoten. Vroeger flikkerden we onze gehandicapte babies in de rivier. Doen we nu ook allemaal niet meer, en terecht.

Dat iets in de mens zit, wil niet zeggen dat je het daarom maar moet accepteren. Er zijn ook heel veel mensen die niet racistisch zijn. Wat zij kunnen, moet een ander ook maar gewoon op kunnen brengen. Maar je aanpassen aan de laagste standaard lijkt me toch zeer onwenselijk.
  maandag 30 mei 2016 @ 15:46:05 #93
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_162620895
quote:
10s.gif Op maandag 30 mei 2016 15:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat zijn die gevolgen precies en hoe gaat meer racisme daar tegen helpen?
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 15:39 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Even los van dat het helemaal waar is dat het geen zin heeft om allerlei culturen maar te mengen omdat ons dat niet veel positiefs brengt: je kunt racisme toch nooit gaan wegzetten als een "ach ja, dat is jammer, maar zo werkt de mens nu eenmaal", en het daar maar mee gaan gedogen?

Er zijn wel meer dingen die wij van nature anders doen dan nu. Vroeger was een vrouw een rechtenloze sloof. Vroeger was een homo ziek en werd hij verstoten. Vroeger flikkerden we onze gehandicapte babies in de rivier. Doen we nu ook allemaal niet meer, en terecht.

Dat iets in de mens zit, wil niet zeggen dat je het daarom maar moet accepteren. Er zijn ook heel veel mensen die niet racistisch zijn. Wat zij kunnen, moet een ander ook maar gewoon op kunnen brengen. Maar je aanpassen aan de laagste standaard lijkt me toch zeer onwenselijk.
Lees mijn vorige post maar eens even goed door, daarin opper ik niet dat we instinctieve gedragingen zonder meer schouderophalend moeten laten gebeuren, dit moet grondig worden bestudeerd en aan de man gebracht worden middels het onderwijs. Als mensen zich hier meer bewust van zijn kan er ook beter op worden geanticipeerd. Bovendien kun je door de culturele verschillen zoveel mogelijk uit te bannen door assimilatie al een hoop bereiken. Zie de Indonesiërs, Molukkers, Surinamers, Italianen en Grieken die de afgelopen eeuw naar ons land zijn gekomen. Het merendeel van deze mensen is volledig opgegaan en vermengd met de autochtone bevolking.
- Jan Van Speijk
pi_162621086
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 13:04 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Dus niemand terechtwijzen en alles maar tolereren? Alsof daardoor niet alles erger wordt.
Nee. De terechte afkeuring over wangedrag van een andere groep is geen argument om het eigen gedrag te legitimeren.

Dit staat apart van elkaar.
pi_162621187
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 15:39 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat je racisme moet gedogen. Maar voor de wet is iedereen al gelijk. Discriminatie is verboden.

Het feit is dat je niet alles institutioneel kunt regelen. Dus je kunt veel campagnes houden tegen racisme (terecht), proberen mensen zoveel mogelijk te mengen (terecht), en dat soort zaken, maar racisme zal gewoon blijven bestaan.

Om de vergelijking met homoseksualiteit te maken: homo is ook in het ultra-liberale Nederland nog altijd een scheldwoord. Dat is niet voor niks.
pi_162624371
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 14:03 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dus ik moet eigenlijk werken voor je omdat jij te lui bent om het na te lezen? Wat denk je wel? :D
jij zei:
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 09:10 schreef Chadi het volgende:
Je kan jezelf af vragen waarom ene Hans Jan-Maat voor minder erge uitspraken wel het hele land tegen zich kreeg.
En vervolgens beweer je dat het antwoord daarop al eerder is gegeven. Maar dat is helemaal niet zo. Het is dus geen kwestie van dat ik 'te lui' zou zijn, want ik kan niet iets zoeken wat er niet is.
Je hebt gewoon met je bewering over Hans Janmaat onzin lopen uitkramen, waarvan je het antwoord zelf geen eens weet. Anders had je er niet zo omheen lopen zwammen. :r
pi_162624398
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 14:59 schreef Libertarisch het volgende:
Het is niet het racisme, maar haat of jaloezie of eigen overlevingsinstinct.
pi_162624608
quote:
2s.gif Op maandag 30 mei 2016 13:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die slachtofferrol is iets wat je hier met verve aanneemt maar het lijkt me zeer de vraag of dat wel terecht is...
Is geen slachtofferrol. Maar ook dat hoort bij jouw waanbeelden natuurlijk.
pi_162624685
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 13:46 schreef Eiwitshake het volgende:
Ik vind het altijd nogal wat gezegd dat Nederland meer racistisch is 'geworden' dan vroeger.
Is ook niet zo. Maar sommige mensen geloven nu eenmaal graag in sprookjes.
quote:
Zijn daar concrete cijfers van?
Nee, natuurlijk niet.
pi_162625055
"You can call me Susan if it makes you happy"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')