abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 28 mei 2016 @ 19:37:57 #1
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_162571272
Een algemeen topic voor mensen die Chronisch ziek zijn. Je kunt hier zowel je positieve als negatieve ervaringen kwijt en we proberen elkaar zoveel mogelijk als kan te steunen. Het maakt niet uit welke Chronische ziekte je hebt, iedereen is welkom!

Ben je zelf ziek, ken je iemand die ziek is of ben je chronisch nieuwsgierig met brandende vragen? Aarzel vooral niet om mee te posten!

Om het voor iedereen wat overzichtelijker te houden, zodat je je eventuele vragen gericht kan stellen en om onze soms warrige medicijnhoofdjes wat rust te geven vind je hieronder onze awesome vaste gasten incluis een korte medische samenvatting.

Wil je ook een plekje in het lijstje? Stuur de TS dan even een PM of meldt het in het topic :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_162571295
Waarom vallen psychische klachten dan opeens onder zo'n specifiek andere groep?

Bij mij is het juist het probleem dat het zo door elkaar heen loopt, dus dan kan ik wegwezen hier.
pi_162571305
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 19:00 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Haha ja :P Ik moet eerst nog ff met mijn huisarts overleggen of het wel een goed idee is, en of ik het wel mag hebben. Maar wil toch binnenkort ff heen voor mijn been dus kan het dan gelijk ff bespreken.

Wat vervelend trouwens dat je ijzer en hb te laag zijn. Kan me voorstellen dat je dan bang bent om flauw te vallen. Als mijn Hb te laag is ben ik enorm uitgeput de hele tijd.
Das dan wel handig, hoef je daarvoor iig geen afspraak te maken.

Mijn ijzer en hb zijn eigenlijk altijd al laag geweest, kan mij ook niet herrineren wanneer ik een bloeduitslag zonder dat vaste "goh, dit is aan de lage kant/ best laag" heb gehad.
Nooit pillen voor gehad en nog nooit flauw gevallen, dus ik kan het hebben. Wel soms van die duizelingen, maar om daarvoor aan de ijzerpillen te gaan vind ik ook wel ver gaan.
Twiddel
  zaterdag 28 mei 2016 @ 19:40:16 #4
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_162571311
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 19:39 schreef Fripsel het volgende:
Waarom vallen psychische klachten dan opeens onder zo'n specifiek andere groep?

Bij mij is het juist het probleem dat het zo door elkaar heen loopt, dus dan kan ik wegwezen hier.
same here.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_162571347
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 19:39 schreef Fripsel het volgende:
Waarom vallen psychische klachten dan opeens onder zo'n specifiek andere groep?

Bij mij is het juist het probleem dat het zo door elkaar heen loopt, dus dan kan ik wegwezen hier.
misschien omdat anders de doelgroep te groot en chaotisch wordt?
Ik heb zelf niet zo'n goed idee, dus kan mis zitten :P
Twiddel
  zaterdag 28 mei 2016 @ 19:42:08 #6
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_162571355
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 19:39 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Das dan wel handig, hoef je daarvoor iig geen afspraak te maken.

Mijn ijzer en hb zijn eigenlijk altijd al laag geweest, kan mij ook niet herrineren wanneer ik een bloeduitslag zonder dat vaste "goh, dit is aan de lage kant/ best laag" heb gehad.
Nooit pillen voor gehad en nog nooit flauw gevallen, dus ik kan het hebben. Wel soms van die duizelingen, maar om daarvoor aan de ijzerpillen te gaan vind ik ook wel ver gaan.
Hmm je kan het altijd proberen natuurlijk. Duizelingen zijn erg vervelend.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_162571363
Ik vind het persoonlijk een van de grootste fouten die in de medische wereld gemaakt wordt. Daar zo'n onderscheid in maken.
pi_162571424
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 19:42 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Hmm je kan het altijd proberen natuurlijk. Duizelingen zijn erg vervelend.
Doe ik nog even niet. Ik krijg al een hoop medicatie en met die duizelingen valt nog prima te leven. Als het erger wordt en mijn ijzer en hb echt laag worden of ik flauwval begin ik er natuurlijk wel aan.
Twiddel
pi_162571451
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 19:42 schreef Fripsel het volgende:
Ik vind het persoonlijk een van de grootste fouten die in de medische wereld gemaakt wordt. Daar zo'n onderscheid in maken.
De gevolgen van mijn diabetes komen inderdaad voort uit iets psychisch, namelijk het niet kunnen accepteren van de diabetes omdat ik mijn lichaam niks waard vind.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 19:48:00 #10
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_162571475
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 19:45 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Doe ik nog even niet. Ik krijg al een hoop medicatie en met die duizelingen valt nog prima te leven. Als het erger wordt en mijn ijzer en hb echt laag worden of ik flauwval begin ik er natuurlijk wel aan.
Ja snap ik dat je het dan ff laat liggen. Hopelijk blijft het bij dit en wordt het niet erger!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_162573981
Kan ik nou écht niet gewoon een paar dagen niet reageren zonder dat jullie moeilijk doen? :+
Dit topic is toch voor iedereen die er behoefte aan heeft?
En klachten kunne door elkaar lopen, ik vind het jammer dat mensen blijkbaar zich niet durven te uiten uit angst voor opmerkingen.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 21:28:23 #12
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_162574787
Zo ik was ook ff weg en heb ook die discussie volledig gemist. Maar ik ben het wel met de meeste eens, psychische dingen kunnen ergens anders. Al gaat het soms wel samen met iets lichamelijks (in mijn geval vergeetachtig door de schildklier)

En mensen moeten gewoon hun hart hier kunnen luchten. Ik zat juist gister aan mijn vriend te vertellen dat ik zoveel steun uit dit topic haal, en dat terwijl ik niemamd persoonlijk ken
:@
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_162574853
Als hier nu die psychisch/fysiek oorlog ook nog gevoerd moet gaan worden ben ik hier sowieso weg.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 21:32:39 #14
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_162574914
Zullen we gewoon niet elke keer discussiëren wat er wel en niet gezegd mag worden in dit topic en gewoon elkaar steunen en onze frustraties en positieve dingen posten? :)
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  zaterdag 28 mei 2016 @ 21:36:26 #15
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_162575018
Waar ik dit topic prettig voor vind is om af en toe even te spuien als ik me klote voel. Psychisch klote, door een lichamelijk iets. Pijn heb ik en die heb ik bijna altijd dus dat Is niet het vermelden waard, maar als ik er daardoor even gruwelijk doorheen zit dan vind ik het fijn om het te kunnen delen. Dan bespreek ik dus wat het psychisch met me doet.

Ik denk daarom dat je die scheiding niet zo zwart wit moet/kan trekken. Ik kan me voorstellen dat bijv iemand met autisme en een chronische ziekte net zo wil spuien als ik, en dat zou dan weer op een andere plek moeten. Komt op mij nodeloos ingewikkeld en niet echt gastvrij over :@
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 28 mei 2016 @ 21:36:50 #16
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_162575029
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 21:32 schreef LPFAN het volgende:
Zullen we gewoon niet elke keer discussiëren wat er wel en niet gezegd mag worden in dit topic en gewoon elkaar steunen en onze frustraties en positieve dingen posten? :)
en dit ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_162575078
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 21:36 schreef littledrummergirl het volgende:
Waar ik dit topic prettig voor vind is om af en toe even te spuien als ik me klote vol. Psychisch klote, door een lichamelijk iets. Pijn heb ik en die heb ik bijna altijd dus dat Is niet het vermelden waard, maar als ik er daardoor even gruwelijk doorheen zit dan vind ik het fijn om het te kunnen delen. Dan bespreek ik dus wat het psychisch met me doet.

Ik denk daarom dat je die scheiding niet zo zwart wit moet/kan trekken. Ik kan me voorstellen dat bijv iemand met autisme en een chronische ziekte net zo wil spuien als ik, en dat zou dan weer op een andere plek moeten. Komt op mij nodeloos ingewikkeld en niet echt gastvrij over :@
Maar dat is harstikke logisch dat een zware ziekte een wissel op je psyche trekt. Daar lijkt me dit topic ook voor.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 21:39:59 #18
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_162575114
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 21:38 schreef mootie het volgende:

[..]

Maar dat is harstikke logisch dat een zware ziekte een wissel op je psyche trekt. Daar lijkt me dit topic ook voor.
precies, maar dan ook voor mensen die er door bijkomende psychische problemen misschien op een andere/heftigere manier last van hebben imho.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_162575179
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 21:03 schreef vannelle het volgende:
Kan ik nou écht niet gewoon een paar dagen niet reageren zonder dat jullie moeilijk doen? :+
Dit topic is toch voor iedereen die er behoefte aan heeft?
En klachten kunne door elkaar lopen, ik vind het jammer dat mensen blijkbaar zich niet durven te uiten uit angst voor opmerkingen.
Ik ben niet bang voor opmerkingen. De onderwerpen waarover gepost wordt sluiten vaker niet, dan wel aan op mijn ervaringen/strubbelingen.
Ook ik ben op zoek naar herkenning en erkenning.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 22:08:35 #20
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_162576253
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 21:32 schreef LPFAN het volgende:
Zullen we gewoon niet elke keer discussiëren wat er wel en niet gezegd mag worden in dit topic en gewoon elkaar steunen en onze frustraties en positieve dingen posten? :)
Lijkt me een prima plan :Y
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 22:10:41 #21
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_162576322
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 21:30 schreef Fripsel het volgende:
Als hier nu die psychisch/fysiek oorlog ook nog gevoerd moet gaan worden ben ik hier sowieso weg.
Nee blijf!

Offtopic. Bij jouw nickname moet ik altijd aan een kat denken. Lijkt me een leuke kattennaAm
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  † In Memoriam † zaterdag 28 mei 2016 @ 22:15:44 #22
137949 Disana
pi_162576500
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 21:32 schreef LPFAN het volgende:
Zullen we gewoon niet elke keer discussiëren wat er wel en niet gezegd mag worden in dit topic en gewoon elkaar steunen en onze frustraties en positieve dingen posten? :)
Dit is de eerste keer dat het wordt aangestipt, en persoonlijk ben ik daar erg blij mee. Ik hoop dat er vanaf nu ook weer wat plek en aandacht is voor louter somatisch zieken in dit topic.
pi_162581147
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 21:42 schreef Adriane het volgende:

[..]

Ik ben niet bang voor opmerkingen. De onderwerpen waarover gepost wordt sluiten vaker niet, dan wel aan op mijn ervaringen/strubbelingen.
Ook ik ben op zoek naar herkenning en erkenning.
Wederom eens!
  zondag 29 mei 2016 @ 00:50:10 #24
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_162581421
Ik voel me nu heel schuldig omdat mijn posts op niks trekken.

Ik ga mijn topic wel bevuilen

:@
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_162581708
Het gaat mij vooral om de offtopic posts, die niks met zowel psychische alswel lichamelijke klachten te maken hebben.

Ik ga niet persoonlijk worden, want dan wordt vannelle boos :+
pi_162582425
Dit topic is mij nooit eerder opgevallen :{

Bij deze mijn ziektegeschiedenis(je). Op 21 jarige leeftijd (ik ben nu 29) de diagnose psoriasis en artritis psoriatica (reuma) gekregen. 3 jaar lang lopen sukkelen met medicatie. Na vele hormoonzalven (psoriasis trekt even weg en komt 3 keer harder terug) overgegaan op mtx tabletten en injecties omdat ontstekingen in gewrichten te erg werden (Worstenteentjes). Spul werkte prima, maar ik werd er kotsmisselijk van, hierdoor 2 jaar studietijd verknald. Na aandringen bij reumatoloog overgestapt op enbrel injecties. Nu alweer dik 5 jaar tevreden gebruiker hiervan. De reuma speelt af en toe nog flink op, met als gevolg ontstekingen en veel ochtendstijdheid. Hier kan niet veel anders aan gedaan worden dan pijnstillers eten en keep on swimming. Naast de terugkerende reuma speelt ook de door de enbrel lagere weerstand af en toe een rol. Virusjes pak ik sneller op en laatste jaren chronisch verkouden. (Serieus te denken aan migreren baar warm oord). ondabls klachten wil ik perse door blijven gaan met de leuke dingrnbij het leven. Inmiddels 2 jaar werkzaam als wijkverpleegkundige waar mijn achtergrond mij veel helpt om het mentale proces van chronische zieke cliënten te begrijpen. Opgeven is dus voor mij geen optie :P
hardcoholic
pi_162584468
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 22:15 schreef Disana het volgende:

[..]

Dit is de eerste keer dat het wordt aangestipt, en persoonlijk ben ik daar erg blij mee. Ik hoop dat er vanaf nu ook weer wat plek en aandacht is voor louter somatisch zieken in dit topic.
Dan moet er wel over gepost worden. :+ (Ik las dat mensen niet meer durven posten.)

Weet je wat het probleem met mij is? Ik heb al zo'n moeite met contact in allerlei vormen. Vaak genoeg gebeurd dat ik ergens bij aan wilde sluiten, mensen mij niet begrepen/ik hun niet en dat er ruzie ontstond of dat ik compleet genegeerd of getreiterd werd (online gesproken he). Ik ben juist zo blij dat dat hier in dit topic niet gebeurt (is). Dus ik durf me ook niet te mengen in andere langlopende topics met vaste gasten.

Misschien is een eigen topic, net als Sara een optie?
pi_162585221
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 01:08 schreef Poesopstokje het volgende:
Het gaat mij vooral om de offtopic posts, die niks met zowel psychische alswel lichamelijke klachten te maken hebben.

Ik ga niet persoonlijk worden, want dan wordt vannelle boos :+
Af en toe off topic moet toch wel kunnen? Als het maar af en toe is.... Het is geen slowchat idd.
En ik ben niet snel boos hoor, ik zeg alleen wat ik denk. Zouden meer mensen moeten doen. :)

quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 02:15 schreef Ferdii het volgende:
Dit topic is mij nooit eerder opgevallen :{

Bij deze mijn ziektegeschiedenis(je). Op 21 jarige leeftijd (ik ben nu 29) de diagnose psoriasis en artritis psoriatica (reuma) gekregen. 3 jaar lang lopen sukkelen met medicatie. Na vele hormoonzalven (psoriasis trekt even weg en komt 3 keer harder terug) overgegaan op mtx tabletten en injecties omdat ontstekingen in gewrichten te erg werden (Worstenteentjes). Spul werkte prima, maar ik werd er kotsmisselijk van, hierdoor 2 jaar studietijd verknald. Na aandringen bij reumatoloog overgestapt op enbrel injecties. Nu alweer dik 5 jaar tevreden gebruiker hiervan. De reuma speelt af en toe nog flink op, met als gevolg ontstekingen en veel ochtendstijdheid. Hier kan niet veel anders aan gedaan worden dan pijnstillers eten en keep on swimming. Naast de terugkerende reuma speelt ook de door de enbrel lagere weerstand af en toe een rol. Virusjes pak ik sneller op en laatste jaren chronisch verkouden. (Serieus te denken aan migreren baar warm oord). ondabls klachten wil ik perse door blijven gaan met de leuke dingrnbij het leven. Inmiddels 2 jaar werkzaam als wijkverpleegkundige waar mijn achtergrond mij veel helpt om het mentale proces van chronische zieke cliënten te begrijpen. Opgeven is dus voor mij geen optie :P
Welkom!
Alleen zo jammer dat je een goede reden hebt om hier te posten... :(
Denk dat het voor je patienten wel fijn is dat jij je goed in kunt leven.

quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 10:00 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Dan moet er wel over gepost worden. :+ (Ik las dat mensen niet meer durven posten.)

Weet je wat het probleem met mij is? Ik heb al zo'n moeite met contact in allerlei vormen. Vaak genoeg gebeurd dat ik ergens bij aan wilde sluiten, mensen mij niet begrepen/ik hun niet en dat er ruzie ontstond of dat ik compleet genegeerd of getreiterd werd (online gesproken he). Ik ben juist zo blij dat dat hier in dit topic niet gebeurt (is). Dus ik durf me ook niet te mengen in andere langlopende topics met vaste gasten.

Misschien is een eigen topic, net als Sara een optie?
Gaat toch prima hier?
In élk topic is er af en toe wel wat, dat hoort er blijkbaar bij helaas.
pi_162585256
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 02:15 schreef Ferdii het volgende:
Dit topic is mij nooit eerder opgevallen :{

Bij deze mijn ziektegeschiedenis(je). Op 21 jarige leeftijd (ik ben nu 29) de diagnose psoriasis en artritis psoriatica (reuma) gekregen. 3 jaar lang lopen sukkelen met medicatie. Na vele hormoonzalven (psoriasis trekt even weg en komt 3 keer harder terug) overgegaan op mtx tabletten en injecties omdat ontstekingen in gewrichten te erg werden (Worstenteentjes). Spul werkte prima, maar ik werd er kotsmisselijk van, hierdoor 2 jaar studietijd verknald. Na aandringen bij reumatoloog overgestapt op enbrel injecties. Nu alweer dik 5 jaar tevreden gebruiker hiervan. De reuma speelt af en toe nog flink op, met als gevolg ontstekingen en veel ochtendstijdheid. Hier kan niet veel anders aan gedaan worden dan pijnstillers eten en keep on swimming. Naast de terugkerende reuma speelt ook de door de enbrel lagere weerstand af en toe een rol. Virusjes pak ik sneller op en laatste jaren chronisch verkouden. (Serieus te denken aan migreren baar warm oord). ondabls klachten wil ik perse door blijven gaan met de leuke dingrnbij het leven. Inmiddels 2 jaar werkzaam als wijkverpleegkundige waar mijn achtergrond mij veel helpt om het mentale proces van chronische zieke cliënten te begrijpen. Opgeven is dus voor mij geen optie :P
Welkom! :)
pi_162585285
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 10:39 schreef vannelle het volgende:

Gaat toch prima hier?
In élk topic is er af en toe wel wat, dat hoort er blijkbaar bij helaas.
Dit inderdaad!
Laten we het proberen voor iedereen gezellig te houden! We hebben het allemaal al moeilijk genoeg!
pi_162586367
Hai Ferdii :W Welkom!

Ondanks al je heftige klachten vind ik het super dat je toch ''gewoon'' werkt ^O^
pi_162587224
Welkom Ferdii!
Dat is behoorlijk wat.

Ik lees dat je werkt en je ervaring hierbij gebruikt, wat super is natuurlijk.

Ik werk ook, maar vind dat regelmatig lastig. Het kost me meer energie dan eigenlijk goed voor me is, maar ik vind het moeilijk om een tussenweg te vinden.
Ik zie het werk wat er ligt, voel de druk om het af te maken, en ga dan aan mezelf voorbij.
De leuke dingen moet ik dan laten liggen.
Ik probeer dit wel om te buigen, en dat lukt me af en toe.
pi_162587299
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 10:39 schreef vannelle het volgende:

[..]


Gaat toch prima hier?
In élk topic is er af en toe wel wat, dat hoort er blijkbaar bij helaas.
Ik vind het persoonlijk wel jammer dat de users die er blijkbaar wel moeite mee hebben helemaal over het hoofd worden gezien.
  zondag 29 mei 2016 @ 12:13:15 #34
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_162587306
Ik kom even binnen gewaggeld als modje :)

Af en toe offtopic post moeten best kunnen, maar het moet geen slowchat worden, zoals eerder gezegd. Daarnaast is dit een plek voor iedereen die chronisch ziek is, en dat kan zowel lichamelijk als geestelijk zijn. Dit is een topic waar veel mensen herkenning, een slag om de arm en positiviteit kunnen vinden en dat wil ik graag zo houden.

Dus hou elkaar een beetje in de gaten als er teveel offtopic wordt gepraat. Dan blijft het voor iedereen fijn, en wil iedereen ook blijven posten. :)
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_162587522
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 12:13 schreef Diconnected het volgende:
Ik kom even binnen gewaggeld als modje :)

Af en toe offtopic post moeten best kunnen, maar het moet geen slowchat worden, zoals eerder gezegd. Daarnaast is dit een plek voor iedereen die chronisch ziek is, en dat kan zowel lichamelijk als geestelijk zijn. Dit is een topic waar veel mensen herkenning, een slag om de arm en positiviteit kunnen vinden en dat wil ik graag zo houden.

Dus hou elkaar een beetje in de gaten als er teveel offtopic wordt gepraat. Dan blijft het voor iedereen fijn, en wil iedereen ook blijven posten. :)
Helemaal mee eens.
Ben eerlijk gezegd jaloers dat dit niet mijn woorden zijn. :+

On topic:
Gister een bureau in elkaar geknutseld en ik had verwacht dat ik vandaag zou verrekken van de pijn maar dat valt reuze mee!
Heb sinds mijn laatste positieve berichten wel behoorlijk wat meer pijn dan 1 week na de behandeling maar dat is meestal nog niet Oxy waardig dus wmb gaat het best goed. :)
pi_162587582
Welkom Ferdii!!
Ik ben serieus aan het twijfelen geslagen of het revalidatiecentrum en hun manier van aanpak wel bij mij past.

Ik heb erg het gevoel dat ze mij in een standaard "pijnpatiënt" hokje proberen te stoppen, puur omdat ze zo gewend zijn om patiënten zo te benaderen.
Ik herken mijzelf echt niet in hun conclusie, observatie en het plan van aanpak.
Ze vinden dat ik de pijn teveel buiten mijzelf leg(dus een ander de schuld geef) en ik heb dus echt zoiets van wtf???? Dit baseren ze puur en alleen omdat ik 1x in een gesprek heb aangegeven dat ik toen er vorig jaar weer problemen kreeg met de neurostimulator ik twijfelde aan de juiste begeleiding van de fysio. Maar direct daarna relativeerde ik dat door aan te geven dat ik ook wel snapte dat dat ding hoe dan ook stuk zou gaan door het littekenweefsel.
Mijn directe omgeving herkent mij ook totaal niet in de conclusie, als er iemand juist altijd de pijn bij zichzelf houd ben ik het wel.
Ik ben diep teleurgesteld, want ik had echt mijn hoop gevestigd hierop.

Maar aan de andere kant weet ik dat ik nu zelf ook al een eind op de goede weg ben, ik beweeg veel meer(wandelen) en door heel bewust met voeding om te gaan ben ik nu al 12 kilo kwijt. Ik ga maar eens een goed gesprek met mijn huisarts aan deze week en dan beslis ik of ik wel of niet verder ga met het revalidatiecentrum. Maar tot nu toe staan de seinen op rood/einde lief dagboek
:{
pi_162587631
@Caroro Dat klinkt echt rot. Alsof je niet serieus genomen wordt. Ik snap dat je twijfels hebt. Zijn er nog andere revalidatiemogelijkheden in de buurt?
  zondag 29 mei 2016 @ 12:27:47 #38
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_162587633
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 02:15 schreef Ferdii het volgende:
Dit topic is mij nooit eerder opgevallen :{

Bij deze mijn ziektegeschiedenis(je). Op 21 jarige leeftijd (ik ben nu 29) de diagnose psoriasis en artritis psoriatica (reuma) gekregen. 3 jaar lang lopen sukkelen met medicatie. Na vele hormoonzalven (psoriasis trekt even weg en komt 3 keer harder terug) overgegaan op mtx tabletten en injecties omdat ontstekingen in gewrichten te erg werden (Worstenteentjes). Spul werkte prima, maar ik werd er kotsmisselijk van, hierdoor 2 jaar studietijd verknald. Na aandringen bij reumatoloog overgestapt op enbrel injecties. Nu alweer dik 5 jaar tevreden gebruiker hiervan. De reuma speelt af en toe nog flink op, met als gevolg ontstekingen en veel ochtendstijdheid. Hier kan niet veel anders aan gedaan worden dan pijnstillers eten en keep on swimming. Naast de terugkerende reuma speelt ook de door de enbrel lagere weerstand af en toe een rol. Virusjes pak ik sneller op en laatste jaren chronisch verkouden. (Serieus te denken aan migreren baar warm oord). ondabls klachten wil ik perse door blijven gaan met de leuke dingrnbij het leven. Inmiddels 2 jaar werkzaam als wijkverpleegkundige waar mijn achtergrond mij veel helpt om het mentale proces van chronische zieke cliënten te begrijpen. Opgeven is dus voor mij geen optie :P
Welkom! Reuma is geen pretje idd, Mijn beste vriendin heeft het ook.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  † In Memoriam † zondag 29 mei 2016 @ 12:29:40 #39
137949 Disana
pi_162587678
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 12:25 schreef caroro het volgende:
Welkom Ferdii!!
Ik ben serieus aan het twijfelen geslagen of het revalidatiecentrum en hun manier van aanpak wel bij mij past.

Ik heb erg het gevoel dat ze mij in een standaard "pijnpatiënt" hokje proberen te stoppen, puur omdat ze zo gewend zijn om patiënten zo te benaderen.
Ik herken mijzelf echt niet in hun conclusie, observatie en het plan van aanpak.
Ze vinden dat ik de pijn teveel buiten mijzelf leg(dus een ander de schuld geef) en ik heb dus echt zoiets van wtf???? Dit baseren ze puur en alleen omdat ik 1x in een gesprek heb aangegeven dat ik toen er vorig jaar weer problemen kreeg met de neurostimulator ik twijfelde aan de juiste begeleiding van de fysio. Maar direct daarna relativeerde ik dat door aan te geven dat ik ook wel snapte dat dat ding hoe dan ook stuk zou gaan door het littekenweefsel.
Mijn directe omgeving herkent mij ook totaal niet in de conclusie, als er iemand juist altijd de pijn bij zichzelf houd ben ik het wel.
Ik ben diep teleurgesteld, want ik had echt mijn hoop gevestigd hierop.

Maar aan de andere kant weet ik dat ik nu zelf ook al een eind op de goede weg ben, ik beweeg veel meer(wandelen) en door heel bewust met voeding om te gaan ben ik nu al 12 kilo kwijt. Ik ga maar eens een goed gesprek met mijn huisarts aan deze week en dan beslis ik of ik wel of niet verder ga met het revalidatiecentrum. Maar tot nu toe staan de seinen op rood/einde lief dagboek
:{
Het is alsof ze daar op de automatische piloot werken, zo van 'one size fits all'. Heel vervelend voor jou. Wel fijn dat je ook vanuit jezelf actief bent.
  zondag 29 mei 2016 @ 12:30:36 #40
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_162587702
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 12:13 schreef Diconnected het volgende:
Ik kom even binnen gewaggeld als modje :)

Af en toe offtopic post moeten best kunnen, maar het moet geen slowchat worden, zoals eerder gezegd. Daarnaast is dit een plek voor iedereen die chronisch ziek is, en dat kan zowel lichamelijk als geestelijk zijn. Dit is een topic waar veel mensen herkenning, een slag om de arm en positiviteit kunnen vinden en dat wil ik graag zo houden.

Dus hou elkaar een beetje in de gaten als er teveel offtopic wordt gepraat. Dan blijft het voor iedereen fijn, en wil iedereen ook blijven posten. :)
Helemaal mee eens!

quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 12:22 schreef vannelle het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.
Ben eerlijk gezegd jaloers dat dit niet mijn woorden zijn. :+

On topic:
Gister een bureau in elkaar geknutseld en ik had verwacht dat ik vandaag zou verrekken van de pijn maar dat valt reuze mee!
Heb sinds mijn laatste positieve berichten wel behoorlijk wat meer pijn dan 1 week na de behandeling maar dat is meestal nog niet Oxy waardig dus wmb gaat het best goed. :)
Fijn dat het lijkt te werken!

quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 12:25 schreef caroro het volgende:
Welkom Ferdii!!
Ik ben serieus aan het twijfelen geslagen of het revalidatiecentrum en hun manier van aanpak wel bij mij past.

Ik heb erg het gevoel dat ze mij in een standaard "pijnpatiënt" hokje proberen te stoppen, puur omdat ze zo gewend zijn om patiënten zo te benaderen.
Ik herken mijzelf echt niet in hun conclusie, observatie en het plan van aanpak.
Ze vinden dat ik de pijn teveel buiten mijzelf leg(dus een ander de schuld geef) en ik heb dus echt zoiets van wtf???? Dit baseren ze puur en alleen omdat ik 1x in een gesprek heb aangegeven dat ik toen er vorig jaar weer problemen kreeg met de neurostimulator ik twijfelde aan de juiste begeleiding van de fysio. Maar direct daarna relativeerde ik dat door aan te geven dat ik ook wel snapte dat dat ding hoe dan ook stuk zou gaan door het littekenweefsel.
Mijn directe omgeving herkent mij ook totaal niet in de conclusie, als er iemand juist altijd de pijn bij zichzelf houd ben ik het wel.
Ik ben diep teleurgesteld, want ik had echt mijn hoop gevestigd hierop.

Maar aan de andere kant weet ik dat ik nu zelf ook al een eind op de goede weg ben, ik beweeg veel meer(wandelen) en door heel bewust met voeding om te gaan ben ik nu al 12 kilo kwijt. Ik ga maar eens een goed gesprek met mijn huisarts aan deze week en dan beslis ik of ik wel of niet verder ga met het revalidatiecentrum. Maar tot nu toe staan de seinen op rood/einde lief dagboek
:{
Het klinkt idd alsof je niet serieus genomen wordt. :{ Wel goed dat je al 12 kilo kwijt bent! *O*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  † In Memoriam † zondag 29 mei 2016 @ 12:33:40 #41
137949 Disana
pi_162587784
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 02:15 schreef Ferdii het volgende:
Dit topic is mij nooit eerder opgevallen :{

Bij deze mijn ziektegeschiedenis(je). Op 21 jarige leeftijd (ik ben nu 29) de diagnose psoriasis en artritis psoriatica (reuma) gekregen. 3 jaar lang lopen sukkelen met medicatie. Na vele hormoonzalven (psoriasis trekt even weg en komt 3 keer harder terug) overgegaan op mtx tabletten en injecties omdat ontstekingen in gewrichten te erg werden (Worstenteentjes). Spul werkte prima, maar ik werd er kotsmisselijk van, hierdoor 2 jaar studietijd verknald. Na aandringen bij reumatoloog overgestapt op enbrel injecties. Nu alweer dik 5 jaar tevreden gebruiker hiervan. De reuma speelt af en toe nog flink op, met als gevolg ontstekingen en veel ochtendstijdheid. Hier kan niet veel anders aan gedaan worden dan pijnstillers eten en keep on swimming. Naast de terugkerende reuma speelt ook de door de enbrel lagere weerstand af en toe een rol. Virusjes pak ik sneller op en laatste jaren chronisch verkouden. (Serieus te denken aan migreren baar warm oord). ondabls klachten wil ik perse door blijven gaan met de leuke dingrnbij het leven. Inmiddels 2 jaar werkzaam als wijkverpleegkundige waar mijn achtergrond mij veel helpt om het mentale proces van chronische zieke cliënten te begrijpen. Opgeven is dus voor mij geen optie :P
Ik vind het te prijzen dat jij met je vele klachten toch werkt, en ja, ik kan me voorstellen dat jij veel begrip hebt voor zieke mensen.
pi_162588903
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 12:33 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik vind het te prijzen dat jij met je vele klachten toch werkt, en ja, ik kan me voorstellen dat jij veel begrip hebt voor zieke mensen.
Het fijne aan mijn baan is de afwisseling in diensten. Niet 5 dagen achter elkaar van 9 tot 5, maar de ene keer een dag van 10 uur en daarna weer een ochtendje of avond dienst. Dit zorgt voor voldoende rust tussendoor waardoor het prima vol te houden is.

Het blijft toch een balans in rust en activiteiten. Teveel achter elkaar zorgt voor nasleep. Ben je dat voor gaat het prima.
hardcoholic
  † In Memoriam † zondag 29 mei 2016 @ 13:27:57 #43
137949 Disana
pi_162589132
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 13:18 schreef Ferdii het volgende:

[..]

Het fijne aan mijn baan is de afwisseling in diensten. Niet 5 dagen achter elkaar van 9 tot 5, maar de ene keer een dag van 10 uur en daarna weer een ochtendje of avond dienst. Dit zorgt voor voldoende rust tussendoor waardoor het prima vol te houden is.

Het blijft toch een balans in rust en activiteiten. Teveel achter elkaar zorgt voor nasleep. Ben je dat voor gaat het prima.
Oh dat is wel fijn. Zo kun je ervoor zorgen dat je toch op tijd je rust krijgt. Ik zie dat bij Buurtzorg ook: daar regelen de medewerkers zelf hun uren.
pi_162589240
Welkom Ferdi .

Ik mag zo weer vliegen, altijd leuk met zitten ;(
pi_162591216
Mooi vannelle! Houden zo.

Caroro, jammer dat ze zo kortzichtig zijn. Is er een mogelijkheid om aan een andere revalidatiecentrum te gaan?
En wat ontzettend goed dat je zoveel afgevallen bent!
Dat voelt sowieso goed.
  zondag 29 mei 2016 @ 14:51:01 #46
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_162591716
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 13:33 schreef Toto69 het volgende:
Welkom Ferdi .

Ik mag zo weer vliegen, altijd leuk met zitten ;(
Succes!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  † In Memoriam † zondag 29 mei 2016 @ 14:58:56 #47
137949 Disana
pi_162591991
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 13:33 schreef Toto69 het volgende:
Welkom Ferdi .

Ik mag zo weer vliegen, altijd leuk met zitten ;(
Succes daarmee, het lijkt me geen pretje.
pi_162592979
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 02:15 schreef Ferdii het volgende:
Dit topic is mij nooit eerder opgevallen :{

Bij deze mijn ziektegeschiedenis(je). Op 21 jarige leeftijd (ik ben nu 29) de diagnose psoriasis en artritis psoriatica (reuma) gekregen. 3 jaar lang lopen sukkelen met medicatie. Na vele hormoonzalven (psoriasis trekt even weg en komt 3 keer harder terug) overgegaan op mtx tabletten en injecties omdat ontstekingen in gewrichten te erg werden (Worstenteentjes). Spul werkte prima, maar ik werd er kotsmisselijk van, hierdoor 2 jaar studietijd verknald. Na aandringen bij reumatoloog overgestapt op enbrel injecties. Nu alweer dik 5 jaar tevreden gebruiker hiervan. De reuma speelt af en toe nog flink op, met als gevolg ontstekingen en veel ochtendstijdheid. Hier kan niet veel anders aan gedaan worden dan pijnstillers eten en keep on swimming. Naast de terugkerende reuma speelt ook de door de enbrel lagere weerstand af en toe een rol. Virusjes pak ik sneller op en laatste jaren chronisch verkouden. (Serieus te denken aan migreren baar warm oord). ondabls klachten wil ik perse door blijven gaan met de leuke dingrnbij het leven. Inmiddels 2 jaar werkzaam als wijkverpleegkundige waar mijn achtergrond mij veel helpt om het mentale proces van chronische zieke cliënten te begrijpen. Opgeven is dus voor mij geen optie :P
Welkom!
  zondag 29 mei 2016 @ 15:39:43 #49
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_162593391
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 02:15 schreef Ferdii het volgende:
Dit topic is mij nooit eerder opgevallen :{

Bij deze mijn ziektegeschiedenis(je). Op 21 jarige leeftijd (ik ben nu 29) de diagnose psoriasis en artritis psoriatica (reuma) gekregen. 3 jaar lang lopen sukkelen met medicatie. Na vele hormoonzalven (psoriasis trekt even weg en komt 3 keer harder terug) overgegaan op mtx tabletten en injecties omdat ontstekingen in gewrichten te erg werden (Worstenteentjes). Spul werkte prima, maar ik werd er kotsmisselijk van, hierdoor 2 jaar studietijd verknald. Na aandringen bij reumatoloog overgestapt op enbrel injecties. Nu alweer dik 5 jaar tevreden gebruiker hiervan. De reuma speelt af en toe nog flink op, met als gevolg ontstekingen en veel ochtendstijdheid. Hier kan niet veel anders aan gedaan worden dan pijnstillers eten en keep on swimming. Naast de terugkerende reuma speelt ook de door de enbrel lagere weerstand af en toe een rol. Virusjes pak ik sneller op en laatste jaren chronisch verkouden. (Serieus te denken aan migreren baar warm oord). ondabls klachten wil ik perse door blijven gaan met de leuke dingrnbij het leven. Inmiddels 2 jaar werkzaam als wijkverpleegkundige waar mijn achtergrond mij veel helpt om het mentale proces van chronische zieke cliënten te begrijpen. Opgeven is dus voor mij geen optie :P
Welkom!!

Hier ook 29 jaar oud. het geeft me steun om te weten dat er meer twintigers zijn die niet willen opgeven ondanks hun chronische ziekte.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  zondag 29 mei 2016 @ 16:25:17 #50
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_162594688
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 02:15 schreef Ferdii het volgende:
Dit topic is mij nooit eerder opgevallen :{

Bij deze mijn ziektegeschiedenis(je). Op 21 jarige leeftijd (ik ben nu 29) de diagnose psoriasis en artritis psoriatica (reuma) gekregen. 3 jaar lang lopen sukkelen met medicatie. Na vele hormoonzalven (psoriasis trekt even weg en komt 3 keer harder terug) overgegaan op mtx tabletten en injecties omdat ontstekingen in gewrichten te erg werden (Worstenteentjes). Spul werkte prima, maar ik werd er kotsmisselijk van, hierdoor 2 jaar studietijd verknald. Na aandringen bij reumatoloog overgestapt op enbrel injecties. Nu alweer dik 5 jaar tevreden gebruiker hiervan. De reuma speelt af en toe nog flink op, met als gevolg ontstekingen en veel ochtendstijdheid. Hier kan niet veel anders aan gedaan worden dan pijnstillers eten en keep on swimming. Naast de terugkerende reuma speelt ook de door de enbrel lagere weerstand af en toe een rol. Virusjes pak ik sneller op en laatste jaren chronisch verkouden. (Serieus te denken aan migreren baar warm oord). ondabls klachten wil ik perse door blijven gaan met de leuke dingrnbij het leven. Inmiddels 2 jaar werkzaam als wijkverpleegkundige waar mijn achtergrond mij veel helpt om het mentale proces van chronische zieke cliënten te begrijpen. Opgeven is dus voor mij geen optie :P
welkom.

op dit moment 1 brok frustraties. alles loopt mis vandaag.

af en toe kriebelt mijn schildklier dat het pijn doet en naar mijn oog trekt.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_162598893
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 14:35 schreef Adriane het volgende:
Mooi vannelle! Houden zo.

Geloof me, ik doe mijn best. :)
pi_162599508
Welkom nieuwe mede-mensjes :).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162599906
Sterkte voor degenen die het kunnen gebruiken.
pi_162601287
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 19:29 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Welkom nieuwe mede-mensjes :).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is wel zo: Je zit pas anderen in de weg als zij dat aangeven.
En áls ze dat doen waren het geen goede vrienden of kennissen, dat soort lui kun je missen als kiespijn.
Kies voor jezelf maar hou de dialoog open.
pi_162607472
@weethetevennietmeer, wat kun je je ongelofelijk klote voelen door de medicatie hé? Zo herkenbaar voor mij, ik ken mijzelf ook niet meer terug af en toe.

Wat ik wel heb geleerd de laatste tijd is om niet voor anderen te gaan denken, je kunt niet weten hoe een ander jou ziet, tenzij je het vraagt. Wie weet zijn zij ook alleen maar gefrustreerd met henzelf omdat ze je willen helpen maar ze weten niet hoe! Anyway, hou je taai!!!
  maandag 30 mei 2016 @ 10:08:32 #56
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_162613578
weten jullie nog dat ik op de site van wehelpen.nl mijn hulp heb aangeboden als vrijwilliger? Vandaag ga ik voor het eerst naar een demente vrouw in een verzorgingstehuis. ik word haar maatje :)

Gelukkig is het eindelijk aan het regenen, weg met die benauwde lucht! dus heb er zin in
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  maandag 30 mei 2016 @ 10:09:32 #57
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_162613594
en welkom Ferdi! Mooi om te zien dat je je ziekte in de praktijk weet te gebruiken voor positieve doeleinden. hoop dat je nog jaren met plezier kan werken! ^O^
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_162613739
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 10:08 schreef superkimmi het volgende:
weten jullie nog dat ik op de site van wehelpen.nl mijn hulp heb aangeboden als vrijwilliger? Vandaag ga ik voor het eerst naar een demente vrouw in een verzorgingstehuis. ik word haar maatje :)

Gelukkig is het eindelijk aan het regenen, weg met die benauwde lucht! dus heb er zin in
^O^ Altijd fijn om lekker bezig te zijn!
pi_162613895
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 20:25 schreef vannelle het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is wel zo: Je zit pas anderen in de weg als zij dat aangeven.
En áls ze dat doen waren het geen goede vrienden of kennissen, dat soort lui kun je missen als kiespijn.
Kies voor jezelf maar hou de dialoog open.
Dat heb je mooi gezegd en het is nog waar ook. Veel durven het inderdaad niet aan te geven. Doe mijn best om de dialoog open te houden ^O^
pi_162613937
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 22:50 schreef caroro het volgende:
@weethetevennietmeer, wat kun je je ongelofelijk klote voelen door de medicatie hé? Zo herkenbaar voor mij, ik ken mijzelf ook niet meer terug af en toe.

Wat ik wel heb geleerd de laatste tijd is om niet voor anderen te gaan denken, je kunt niet weten hoe een ander jou ziet, tenzij je het vraagt. Wie weet zijn zij ook alleen maar gefrustreerd met henzelf omdat ze je willen helpen maar ze weten niet hoe! Anyway, hou je taai!!!
Fijn om van jou en anderen een hart onder de riem gestoken te krijgen, vind ik erg fijn en doet mij goed O+.

Ik wil niet voor anderen gaan denken, klopt 9 v/d 10 toch niet en maak je jezelf knettergek om niets.
  † In Memoriam † maandag 30 mei 2016 @ 10:55:55 #61
137949 Disana
pi_162614309
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 10:08 schreef superkimmi het volgende:
weten jullie nog dat ik op de site van wehelpen.nl mijn hulp heb aangeboden als vrijwilliger? Vandaag ga ik voor het eerst naar een demente vrouw in een verzorgingstehuis. ik word haar maatje :)

Gelukkig is het eindelijk aan het regenen, weg met die benauwde lucht! dus heb er zin in
Ja dat weet ik nog, ik had wehelpen hier lopen spammen en iedereen was enthousiast. Leuk dat je iets hebt gevonden, ik hoop dat je er veel plezier aan gaat beleven.
  maandag 30 mei 2016 @ 11:01:08 #62
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_162614370
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 10:08 schreef superkimmi het volgende:
weten jullie nog dat ik op de site van wehelpen.nl mijn hulp heb aangeboden als vrijwilliger? Vandaag ga ik voor het eerst naar een demente vrouw in een verzorgingstehuis. ik word haar maatje :)

Gelukkig is het eindelijk aan het regenen, weg met die benauwde lucht! dus heb er zin in
Gaaf! *O*

Ik ga straks naar een organisatie hier in de buurt die gespecialiseerd is in vrijwilligerswerk. Kijken wat die hebben, vind het wel fijn als ik een aanspreekpunt heb. Want heb ff nagedacht en werk wordt hem toch eerst niet. Qua geld zie ik het toch niet en als ik een keer een slechte dag heb geeft dat niet met vrijwilligerswerk.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_162614504
Hoera voor de vrijwilligers! *O* Goed bezig!
  maandag 30 mei 2016 @ 11:09:01 #64
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_162614510
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:01 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Gaaf! *O*

Ik ga straks naar een organisatie hier in de buurt die gespecialiseerd is in vrijwilligerswerk. Kijken wat die hebben, vind het wel fijn als ik een aanspreekpunt heb. Want heb ff nagedacht en werk wordt hem toch eerst niet. Qua geld zie ik het toch niet en als ik een keer een slechte dag heb geeft dat niet met vrijwilligerswerk.
Dat is inderdaad een groot voordeel! Vrijwilligerswerk afzeggen of verplaatsen is zoveel makkelijker want de organisatie' weet dat jij degene bent die een gunst om niet verleend. Ze zijn blij met alle hulp die ze krijgen kunnen. En zo ben je toch lekker bezig en vrijwilligerswerk staat nooit slecht in de toekomst, komen alleen goede dingen van :)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  † In Memoriam † maandag 30 mei 2016 @ 11:09:29 #65
137949 Disana
pi_162614521
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:01 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Gaaf! *O*

Ik ga straks naar een organisatie hier in de buurt die gespecialiseerd is in vrijwilligerswerk. Kijken wat die hebben, vind het wel fijn als ik een aanspreekpunt heb. Want heb ff nagedacht en werk wordt hem toch eerst niet. Qua geld zie ik het toch niet en als ik een keer een slechte dag heb geeft dat niet met vrijwilligerswerk.
Ah leuk, ik hoop dat ze iets voor je hebben.
  maandag 30 mei 2016 @ 11:20:00 #66
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_162614716
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:09 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een groot voordeel! Vrijwilligerswerk afzeggen of verplaatsen is zoveel makkelijker want de organisatie' weet dat jij degene bent die een gunst om niet verleend. Ze zijn blij met alle hulp die ze krijgen kunnen. En zo ben je toch lekker bezig en vrijwilligerswerk staat nooit slecht in de toekomst, komen alleen goede dingen van :)
Ja idd. En je voelt je nuttig.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_162615226
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:09 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een groot voordeel! Vrijwilligerswerk afzeggen of verplaatsen is zoveel makkelijker want de organisatie' weet dat jij degene bent die een gunst om niet verleend. Ze zijn blij met alle hulp die ze krijgen kunnen. En zo ben je toch lekker bezig en vrijwilligerswerk staat nooit slecht in de toekomst, komen alleen goede dingen van :)
Of je treft het zoals mij :N
Vorig jaar vrijwilligerswerk gedaan, voor die tijd goed uitgelegd dat ik alleen kan als ik me goed voel, vrijblijvend dus. Was geen probleem.
Maar als ik daadwerkelijk eerder naar huis ging bleven ze me maar overhalen om te blijven.

Dat was dus einde oefening. :N

Hier in de regio is weinig vraag&aanbod wbt WijHelpen, erg jammer.
  maandag 30 mei 2016 @ 11:51:04 #68
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_162615437
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:41 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Of je treft het zoals mij :N
Vorig jaar vrijwilligerswerk gedaan, voor die tijd goed uitgelegd dat ik alleen kan als ik me goed voel, vrijblijvend dus. Was geen probleem.
Maar als ik daadwerkelijk eerder naar huis ging bleven ze me maar overhalen om te blijven.

Dat was dus einde oefening. :N

Hier in de regio is weinig vraag&aanbod wbt WijHelpen, erg jammer.
Ja, dat is echt niet fijn inderdaad. Ik heb zelf ondervonden dat waar ik ga beginnen het echt geen probleem is. Vorige week zou eigenlijk de eerste dag zijn maar op hetzelfde moment werd mijn schoonmoeder opgenomen in het ziekenhuis dus moest gelijk afzeggen. Kreeg zelfs een vriendelijk bedankje dat ik het even doorbelde.
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  † In Memoriam † maandag 30 mei 2016 @ 11:53:32 #69
137949 Disana
pi_162615496
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:41 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Hier in de regio is weinig vraag&aanbod wbt WijHelpen, erg jammer.
Jammer. Heb je ook zelf een oproep geplaatst, als vraag of aanbod? Misschien zitten mensen daar wel op te wachten.
  maandag 30 mei 2016 @ 12:02:46 #70
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_162615730
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:41 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Of je treft het zoals mij :N
Vorig jaar vrijwilligerswerk gedaan, voor die tijd goed uitgelegd dat ik alleen kan als ik me goed voel, vrijblijvend dus. Was geen probleem.
Maar als ik daadwerkelijk eerder naar huis ging bleven ze me maar overhalen om te blijven.

Dat was dus einde oefening. :N

Hier in de regio is weinig vraag&aanbod wbt WijHelpen, erg jammer.
Hmm das jammer idd!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_162618016
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:53 schreef Disana het volgende:

[..]

Jammer. Heb je ook zelf een oproep geplaatst, als vraag of aanbod? Misschien zitten mensen daar wel op te wachten.
Ja :Y Aantal kleine diensten aangeboden, en heb zelf ook op een paar vragers gereageerd, zonder reactie helaas..
pi_162618796
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 10:08 schreef superkimmi het volgende:
weten jullie nog dat ik op de site van wehelpen.nl mijn hulp heb aangeboden als vrijwilliger? Vandaag ga ik voor het eerst naar een demente vrouw in een verzorgingstehuis. ik word haar maatje :)

Gelukkig is het eindelijk aan het regenen, weg met die benauwde lucht! dus heb er zin in
Da's goed nieuws en wel een felicitatie waard denk ik. :Y
Veel plezier!
  † In Memoriam † maandag 30 mei 2016 @ 14:12:00 #73
137949 Disana
pi_162618863
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 13:31 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ja :Y Aantal kleine diensten aangeboden, en heb zelf ook op een paar vragers gereageerd, zonder reactie helaas..
Wat zonde. Zelf heb ik wisselend succes gehad, ik heb een heel aardige vrouw gevonden die voor mijn tuin wil zorgen, en ik heb ook mensen gemist omdat er iets fout gaat in de berichtgeving daar. Ze zouden ernaar kijken.
pi_162620536
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 14:12 schreef Disana het volgende:

[..]

Wat zonde. Zelf heb ik wisselend succes gehad, ik heb een heel aardige vrouw gevonden die voor mijn tuin wil zorgen, en ik heb ook mensen gemist omdat er iets fout gaat in de berichtgeving daar. Ze zouden ernaar kijken.
Dat is fijn!
Je vindt zelf vast ook wel iemand die je kunt helpen :Y
pi_162622995
Waar ik even voor wil waarschuwen:
Iedereen die een uitkering heeft van het UWV is ook verplicht om vrijwilligerswerk te melden bij hun.
Dan gaan ze je belastbaarheid en inzetbaarheid opnieuw beoordelen en in tegenstelling tot vrijwilligerswerk is dat niet vrijblijvend.
Je kunt jezelf door je goede wil dus een enorm oor aannaaien.
Vind dat zelf ook belachelijk maar wou er toch even op wijzen.
pi_162623176
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 17:16 schreef vannelle het volgende:
Waar ik even voor wil waarschuwen:
Iedereen die een uitkering heeft van het UWV is ook verplicht om vrijwilligerswerk te melden bij hun.
Dan gaan ze je belastbaarheid en inzetbaarheid opnieuw beoordelen en in tegenstelling tot vrijwilligerswerk is dat niet vrijblijvend.
Je kunt jezelf door je goede wil dus een enorm oor aannaaien.
Vind dat zelf ook belachelijk maar wou er toch even op wijzen.
Are you kidding me? }:|

-Edit- Are they fucking kidding us?! :r

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2016 17:27:34 ]
  maandag 30 mei 2016 @ 17:37:59 #77
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_162623421
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 20:25 schreef vannelle het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is wel zo: Je zit pas anderen in de weg als zij dat aangeven.
En áls ze dat doen waren het geen goede vrienden of kennissen, dat soort lui kun je missen als kiespijn.
Kies voor jezelf maar hou de dialoog open.
Daar ben ik het grondig niet mee eens. Vrienden zijn betekent niet dat je 100% maar helemaal geweldig moet vinden. Ook vrienden zijn mensen met hun eigen mening en gevoelens. Het is bij elke vorm van een relatie schipperen. Daarnaast heb ik meer aan een vriend die mij eerlijk zegt hoe ik ben en hoe anderen dat vinden. Daar kun je wat mee. Een stuk meer dan mensen die niets (durven) zeggen en dat je dan op een bepaald moment merkt dat mensen je eigenlijk nooit meer komen opzoeken. Maar ik weet dat sommige mensen die recht door zee eerlijkheid niet goed kunnen verwerken.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_162623490
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 17:26 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Are you kidding me? }:|

-Edit- Are they fucking kidding us?! :r
Klinkt idd als een grap. Maar wel een hele slechte.
pi_162623549
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 20:25 schreef vannelle het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is wel zo: Je zit pas anderen in de weg als zij dat aangeven.
En áls ze dat doen waren het geen goede vrienden of kennissen, dat soort lui kun je missen als kiespijn.
Kies voor jezelf maar hou de dialoog open.
Je hebt ook ex-mods die posts plaatsen als 'Ga lekker doorliggen of zo' (doorligplekken)
Het kan dus altijd erger :Y
pi_162623611
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 17:37 schreef twiFight het volgende:

[..]

Daar ben ik het grondig niet mee eens. Vrienden zijn betekent niet dat je 100% maar helemaal geweldig moet vinden. Ook vrienden zijn mensen met hun eigen mening en gevoelens. Het is bij elke vorm van een relatie schipperen. Daarnaast heb ik meer aan een vriend die mij eerlijk zegt hoe ik ben en hoe anderen dat vinden. Daar kun je wat mee. Een stuk meer dan mensen die niets (durven) zeggen en dat je dan op een bepaald moment merkt dat mensen je eigenlijk nooit meer komen opzoeken. Maar ik weet dat sommige mensen die recht door zee eerlijkheid niet goed kunnen verwerken.
Andere mening hebben is prima natuurlijk!
Ik vrees alleen dat je me niet snapt.
Zelf waardeer ik eerlijkheid ook enorm en elke vorm van gefundeerde kritiek luister ik ook naar omdat ik misschien iets met die situatie kan doen.
Sterker nog, ik zou het vreselijk vinden als vrienden niet hun echte mening geven maar alleen maar mild zijn om mij te "beschermen".

Maar dat bedoelde ik dus niet.
Het ging mij er om dat je door je aandoening soms blijk iemand in de weg zit. Dat je een blok aan het been bent.
En dát zijn geen echte vrienden. Echte vrienden accepteren je zoals je bent. In goede en in slechte tijden.
  maandag 30 mei 2016 @ 17:47:18 #81
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_162623617
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 17:44 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Je hebt ook ex-mods die posts plaatsen als 'Ga lekker doorliggen of zo' (doorligplekken)
Het kan dus altijd erger :Y
:{
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_162623635
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 17:37 schreef twiFight het volgende:

[..]

Daar ben ik het grondig niet mee eens. Vrienden zijn betekent niet dat je 100% maar helemaal geweldig moet vinden. Ook vrienden zijn mensen met hun eigen mening en gevoelens. Het is bij elke vorm van een relatie schipperen. Daarnaast heb ik meer aan een vriend die mij eerlijk zegt hoe ik ben en hoe anderen dat vinden. Daar kun je wat mee. Een stuk meer dan mensen die niets (durven) zeggen en dat je dan op een bepaald moment merkt dat mensen je eigenlijk nooit meer komen opzoeken. Maar ik weet dat sommige mensen die recht door zee eerlijkheid niet goed kunnen verwerken.
Daar zit ook een groot deel. 100% vriendschap is een utopie, je verhaal doen en af en toe steun zoeken is prima. Als zij echter de grens niet aangeven, en daardoor je dus minder op komen zoeken dan weet je ook hoe het zit.

Alleen raakt mij dat veel meer, heb liever dat ze recht door zee zijn en zeggen hoe ze er tegenaan kijken. Alleen durven veel mensen dat niet om je ze niet willen "kwetsen", wat ze ondertussen dan allang gedaan hebben (zonder daar erg in te hebben, of ze weten het en doen alsof).
pi_162623644
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 17:44 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Je hebt ook ex-mods die posts plaatsen als 'Ga lekker doorliggen of zo' (doorligplekken)
Het kan dus altijd erger :Y
Daarom ws. ook ex. :P
Sommige mensen snappen er gewoon niks van. :N

Hoest met jou trouwens? Je bent nu toch weer in Nederland?
pi_162623669
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 17:48 schreef vannelle het volgende:

[..]

Daarom ws. ook ex. :P
Sommige mensen snappen er gewoon niks van. :N

Hoest met jou trouwens? Je bent nu toch weer in Nederland?
Ongetwijfeld. :P

Ja, ik ben een week op vakantie geweest in NL, sedert gisteren weer in Belfast en vandaag weer hard aan het werk.
Over een uurtje bowlen met teamgenootjes. Jaaarenn iet gedaan.
En met jou?
pi_162623724
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 17:48 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Daar zit ook een groot deel. 100% vriendschap is een utopie, je verhaal doen en af en toe steun zoeken is prima. Als zij echter de grens niet aangeven, en daardoor je dus minder op komen zoeken dan weet je ook hoe het zit.

Alleen raakt mij dat veel meer, heb liever dat ze recht door zee zijn en zeggen hoe ze er tegenaan kijken. Alleen durven veel mensen dat niet om je ze niet willen "kwetsen", wat ze ondertussen dan allang gedaan hebben (zonder daar erg in te hebben, of ze weten het en doen alsof).
Daarom heb ik ook veel kennissen en maar 1 ECHTE vriend.
We hebben alles voor elkaar over, zijn altijd eerlijk naar elkaar ook al is de waarheid soms hard maar we kunnen altijd op elkaar rekenen en steunen.
Denk dat veel mensen de termen "vriend" en "goede kennis" wel eens door elkaar halen.
  maandag 30 mei 2016 @ 17:58:40 #86
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_162623849
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 17:47 schreef vannelle het volgende:
Het ging mij er om dat je door je aandoening soms blijk iemand in de weg zit. Dat je een blok aan het been bent.
En dát zijn geen echte vrienden. Echte vrienden accepteren je zoals je bent. In goede en in slechte tijden.
Nou ja, het hangt er wat van af wat je onder in de weg zitten en blok aan het been zijn verstaat, natuurlijk. Ik heb nu, omdat mijn rijbevoegdheid ingetrokken is, bijvoorbeeld veel vervoer nodig van vrienden. Dat is af en toe best kut en ze mogen van mij best zeggen dat ze daar de pest in hebben. Ik verwacht echt niet dat ze met alle vrolijkheid van de wereld mijn kant op komen kachelen. Maar tegelijkertijd valt het wel onder mijn definitie van het woord "vriend" dat je dat voor elkaar over hebt en dat niet iemand persoonlijk aanrekent. Ik heb geen hersenletsel gekregen omdat ik mijn vrienden een blok aan het been wilde zijn :P Waar ik kan doe ik zoveel mogelijk terug. En dat dat niet 1 op 1 elkaar opheft is ook iets dat ik vind horen bij vrienden zijn. Als ze dan gaan mekkeren over blok aan het been, ja, dan kan je ze missen inderdaad...
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_162624245
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 17:50 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Ongetwijfeld. :P

Ja, ik ben een week op vakantie geweest in NL, sedert gisteren weer in Belfast en vandaag weer hard aan het werk.
Over een uurtje bowlen met teamgenootjes. Jaaarenn iet gedaan.
En met jou?
Veel plezier! :D
Met mij is het een beetje een dubbel gevoel.
Heb een paar weken geleden verdoving gehad in het zenuwkanaal in mijn rug en dat werkte best goed.
Zit nu alweer te verrekken van de pijn maar ik weet niet of dat erg is.
Want het was natuurlijk maar een proefbehandeling en omdat ie goed werkte heb ik wellicht te veel gedaan omdat de consequenties minimaal waren.

Ze kunnen er bij iig en de volgende behandeling zal een echte blokkade worden.
Ik moet alleen zelf contact opnemen als de pijn te gek wordt dus ik heb me voorgenomen om de komende dagen weinig fysieks te doen, dan weet ik tenminste of het door mijn overmoed kwam of doordat de pijn gewoon weer terug is.
Mijn lijf is ook niks meer gewend natuurlijk na jaren stilstand.
pi_162624385
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 17:58 schreef twiFight het volgende:

[..]

Nou ja, het hangt er wat van af wat je onder in de weg zitten en blok aan het been zijn verstaat, natuurlijk. Ik heb nu, omdat mijn rijbevoegdheid ingetrokken is, bijvoorbeeld veel vervoer nodig van vrienden. Dat is af en toe best kut en ze mogen van mij best zeggen dat ze daar de pest in hebben. Ik verwacht echt niet dat ze met alle vrolijkheid van de wereld mijn kant op komen kachelen. Maar tegelijkertijd valt het wel onder mijn definitie van het woord "vriend" dat je dat voor elkaar over hebt en dat niet iemand persoonlijk aanrekent. Ik heb geen hersenletsel gekregen omdat ik mijn vrienden een blok aan het been wilde zijn :P Waar ik kan doe ik zoveel mogelijk terug. En dat dat niet 1 op 1 elkaar opheft is ook iets dat ik vind horen bij vrienden zijn. Als ze dan gaan mekkeren over blok aan het been, ja, dan kan je ze missen inderdaad...
Echte vrienden leggen dan ook niks op een weegschaal maar proberen alleen maar te helpen.
Én ze weten dat je wat minder terug kunt doen omdat je nou eenmaal beperkt bent.
En ze waarderen wat je wél doet. Echte vrienden zijn helaas zeldzaam maar ik heb er gelukkig 1. :)
pi_162625460
Echte vrienden zie je niet. Zij staan achter je.
pi_162626691
Echte vrienden laten mij zijn wie ik ben. En ik hen. Ik heb er 2.
pi_162626805
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 19:03 schreef -sabine- het volgende:
Echte vrienden zie je niet. Zij staan achter je.
Ik keek net achter me maar dat was best wel teleurstellend. :+
  maandag 30 mei 2016 @ 19:49:24 #92
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_162626815
Ik heb idd ook 2 echte vrienden. Ga voor hun door het vuur en andersom.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_162626831
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 18:16 schreef vannelle het volgende:

[..]

Veel plezier! :D
Met mij is het een beetje een dubbel gevoel.
Heb een paar weken geleden verdoving gehad in het zenuwkanaal in mijn rug en dat werkte best goed.
Zit nu alweer te verrekken van de pijn maar ik weet niet of dat erg is.
Want het was natuurlijk maar een proefbehandeling en omdat ie goed werkte heb ik wellicht te veel gedaan omdat de consequenties minimaal waren.

Ze kunnen er bij iig en de volgende behandeling zal een echte blokkade worden.
Ik moet alleen zelf contact opnemen als de pijn te gek wordt dus ik heb me voorgenomen om de komende dagen weinig fysieks te doen, dan weet ik tenminste of het door mijn overmoed kwam of doordat de pijn gewoon weer terug is.
Mijn lijf is ook niks meer gewend natuurlijk na jaren stilstand.
Ik geef je lijf groot gelijk dat hij protesteert. Er wordt vanalles verwacht en dat is hard werken.
Verstandig om te kijken of je overmoedig bent geweest of dat de pijn echt terug is.
pi_162627127
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 19:29 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Welkom nieuwe mede-mensjes :).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bijwerkingen kunnen echt heel vervelend zijn. Soms lijkt het dat je er meer last dan profijt van hebt. Hoop dat je morgen een betere dag hebt.
pi_162627181
En ook van mij *O* *O* *O* voor de vrijwilligers.
pi_162627889
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 19:49 schreef Adriane het volgende:

[..]

Ik geef je lijf groot gelijk dat hij protesteert. Er wordt vanalles verwacht en dat is hard werken.
Verstandig om te kijken of je overmoedig bent geweest of dat de pijn echt terug is.
Stukje logica denk ik.
Maar ook logisch, als je altijd al dingen van plan was en door minder pijn is de rem er gedeeltelijk af dan gá je er ook voor.
Heb iig een aantal dingen kunnen doen die we van plan waren en dat voelt dan wel weer goed. :)
Zoals gezegd vanaf nu ff pas op de plaats maken om te kijken of de behandeling is uitgewerkt of dat jeugdige overmoed de oorzaak is.
Maar in dit geval is pijn dé methode om aan te geven waar de grens ligt, dat stukje lijf functioneert prima. :)
pi_162628549
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:19 schreef vannelle het volgende:

[..]

Stukje logica denk ik.
Maar ook logisch, als je altijd al dingen van plan was en door minder pijn is de rem er gedeeltelijk af dan gá je er ook voor.
Heb iig een aantal dingen kunnen doen die we van plan waren en dat voelt dan wel weer goed. :)
Zoals gezegd vanaf nu ff pas op de plaats maken om te kijken of de behandeling is uitgewerkt of dat jeugdige overmoed de oorzaak is.
Maar in dit geval is pijn dé methode om aan te geven waar de grens ligt, dat stukje lijf functioneert prima. :)
Ik kan me dat goede gevoel helemaal voorstellen ^O^.
En met je jeugdig voelen is helemaal niks mis. :)
pi_162629975
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:39 schreef Adriane het volgende:

[..]

Ik kan me dat goede gevoel helemaal voorstellen ^O^.
En met je jeugdig voelen is helemaal niks mis. :)
Mentaal wordt ik nooit oud denk ik. En dat hoop ik ook. :)
Ben en blijf gewoon een jonge god van 47. :+
pi_162631116
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 19:49 schreef LPFAN het volgende:
Ik heb idd ook 2 echte vrienden. Ga voor hun door het vuur en andersom.
Ik heb maar 1 vriendin.

Meer hoef ik er niet en als zij qua vriendschap wegvalt heb ik niks meer.

Ik heb teveel problemen met contact met anderen dat ik geen behoefte heb aan nieuwe vriendschappen. Met vriendin gaat het wel goed, maar dat is omdat ze me kent. Nieuwe vriendschappen zouden bepaalde dingen weird/raar/bizar vinden.
pi_162631634
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 17:47 schreef vannelle het volgende:

[..]

Andere mening hebben is prima natuurlijk!
Ik vrees alleen dat je me niet snapt.
Zelf waardeer ik eerlijkheid ook enorm en elke vorm van gefundeerde kritiek luister ik ook naar omdat ik misschien iets met die situatie kan doen.
Sterker nog, ik zou het vreselijk vinden als vrienden niet hun echte mening geven maar alleen maar mild zijn om mij te "beschermen".
Even aanhaken hoor op dit. Als het mag. :@ :P

Het grappige is: veel mensen zeggen dat ze graag je mening willen horen, maar als je die dan echt geeft (in nette bewoordingen uiteraard), zijn ze op hun tenen getrapt/gekwetst...

Daarom hou ik mijn echte mening heel vaak voor me.

Zo vroeg ik laatst (in groepsapp) aan schoonzus of de castratie van de hond misschien zou helpen tegen het plezier-strafplassen. Vraagt m'n schoonvader: "Hoezo?" Ik heb niet geantwoord, omdat als ik eerlijk zou zijn het denk ik niet gewaardeerd zou worden. Terwijl het mijn mening is. (Ik zou het héél fijn vinden als het over zou zijn omdat ik het nogal vies vind, maar ik heb dan ook lichtelijke smetvrees. :@)
  maandag 30 mei 2016 @ 22:12:06 #101
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_162631766
Ik heb gelukkg geen uitkering, maar suf is het wel, dat ze moeilijk doen bij vrijwilligerswerk. Alsof dat geen nodig werk is waarmee je je nuttig maakt. Zouden ze blij mee moeten zijn want het geeft juist aan dat je niet iemand bent die een uitkering wil voor t geld en gemak..

Qua vriendschap; ik heb ook slechts 1 goede vriendin en 1 goede vriend. Dat zijn de mensen die ik 's nachts zou kunnen bellen als er iets is. Die het menen als ze zeggen: als ik iets kan doen moet je het zeggen. En dat geldt ook omgekeerd. Maar meer hoeft ook niet. Zou niet weten hoe ik 10 echte vriendschappen zou moeten onderhouden!
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_162631835
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 21:54 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ik heb maar 1 vriendin.

Meer hoef ik er niet en als zij qua vriendschap wegvalt heb ik niks meer.

Ik heb teveel problemen met contact met anderen dat ik geen behoefte heb aan nieuwe vriendschappen. Met vriendin gaat het wel goed, maar dat is omdat ze me kent. Nieuwe vriendschappen zouden bepaalde dingen weird/raar/bizar vinden.
1 goede heb je ook meer aan dan meerdere zogenaamde vrienden toch?
En als die vriendschap goed is hoef je ook niet bang te zijn dat het eindigt lijkt mij.
  maandag 30 mei 2016 @ 22:19:49 #103
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_162632084
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 21:54 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ik heb maar 1 vriendin.

Meer hoef ik er niet en als zij qua vriendschap wegvalt heb ik niks meer.

Ik heb teveel problemen met contact met anderen dat ik geen behoefte heb aan nieuwe vriendschappen. Met vriendin gaat het wel goed, maar dat is omdat ze me kent. Nieuwe vriendschappen zouden bepaalde dingen weird/raar/bizar vinden.
Mja eigenlijk heb ik er ook 1, want daar bespreek ik alles mee en de ander is haar vriend ;p dus als ik hun kwijtraak dan heb ik ook niks meer. Maar goed we hebben al zo veel meegemaakt samen, en ook veel ruzie gehad dat ik dat gelukkig niet snel zie gebeuren.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  maandag 30 mei 2016 @ 22:21:16 #104
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_162632150
Ik ben 5 jaar geleden een hele goeie vriendin kwijtgeraakt. Mis haar nog steeds af en toe, (bekijk soms ook wel ff op fb hoe het met haar gaat :@ ) Maar het is beter dat we geen vrienden meer zijn.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  maandag 30 mei 2016 @ 22:47:33 #105
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_162633009
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 22:21 schreef LPFAN het volgende:
Ik ben 5 jaar geleden een hele goeie vriendin kwijtgeraakt. Mis haar nog steeds af en toe, (bekijk soms ook wel ff op fb hoe het met haar gaat :@ ) Maar het is beter dat we geen vrienden meer zijn.
Dat doen we allemaal nog wel eens :@. Althans ik wel..
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_162634782
Tenzij het zo duidelijk is dat je weet dat het nooit meer goed komt.
Dan ben ik heel makkelijk in afscheid nemen, ben namelijk niet van plan mezelf te kwellen door onzin van iemand anders.
Heb zelfs een broer die zo enorm achterlijk bezig was dat ik hem nooit, ook niet in de toekomst, nog wil spreken.

Je kunt beter vrienden hebben dan familie, je vrienden kun je tenminste zelf uitzoeken. :)
  dinsdag 31 mei 2016 @ 00:36:22 #107
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_162635632
Morgen weer een hond langs die ik een paar keer moet uitlaten. Hopelijk blijft de pijn weg na het lopen. Ik slik niet snel pijnstillers maar ik zakte een paar keer door mijn benen een paar weken terug.

Gelukkig volgende week een afspraak met de fysiotherapeut. Hopelijk kan hij er wat nuttigs over zeggen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_162635844
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 00:36 schreef twiFight het volgende:
Morgen weer een hond langs die ik een paar keer moet uitlaten. Hopelijk blijft de pijn weg na het lopen. Ik slik niet snel pijnstillers maar ik zakte een paar keer door mijn benen een paar weken terug.

Gelukkig volgende week een afspraak met de fysiotherapeut. Hopelijk kan hij er wat nuttigs over zeggen.
Een hond is een goede reden om toch even een stukje te gaan lopen, dan móet je gewoon wel want dat beestje is van jou afhankelijk.
En jij traint je spieren, ik zie alleen maar positieve dingen daar in. :D

En pijnstillers helpen niet tegen weigerachtige benen, ook zonder of met minder pijn kunnen die stokjes er gewoon ineens mee kappen en ik weet zeker dat je dat eigenlijk al weet. ;)

Hou er rekening mee dat een fysio geen wonderen kan verrichten, hij kan je alleen een verantwoord een proces in sturen waarin jij al het werk moet doen.
Het zal tijd nodig hebben, het is niet zaligmakend of zo.
Dus heb geduld, luister goed en werk hard!
Kun jij wel. :Y
  dinsdag 31 mei 2016 @ 00:59:42 #109
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_162635966
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 00:50 schreef vannelle het volgende:

[..]

Een hond is een goede reden om toch even een stukje te gaan lopen, dan móet je gewoon wel want dat beestje is van jou afhankelijk.

En pijnstillers helpen niet tegen weigerachtige benen, ook zonder of met minder pijn kunnen die stokjes er gewoon ineens mee kappen en ik weet zeker dat je dat eigenlijk al weet. ;)

Hou er rekening mee dat een fysio geen wonderen kan verrichten, hij kan je alleen een verantwoord een proces in sturen waarin jij al het werk moet doen.
Ja het is een leenhond van mijn broer, maar wel als test om te zien of ik zelf een hond aankan. Momenteel nog niet :'(

De benen weigeren niet zozeer maar soms krijg ik pijn bij het lopen (in de bil(len)). Soms verergert dat en schiet het door naar het hele been. Door de pijn zak ik dan in. De pijnstillers zijn meer zodat ik niet bij elke stap last heb, maar tegen zulke erge pijn dat ik door het been zak helpt het niet, nee. Mijn enige 'oplossing' tot nu toe is dat ik gewoon zo weinig mogelijk loop zodra de pijn komt opzetten.

Ik weet dat een fysio niet alles kan, maar hij is bekend met mijn lichaam en verlamming en verder een ervaren man. Als het probleem een logische verklaring heeft dan twijfel ik er niet aan dat hij het weet :) Hij is overigens tweedelijns, dat scheelt ook. Maar misschien is zijn enige conclusie dat ik de belasting gewoon niet aankan en minder moet lopen. Dat zou erg kut zijn. Maar de pijn doet zich niet altijd na veel lopen voor, soms loop ik veel en voel ik niets, soms loop ik weinig en heb ik wel pijn, dus ik weet het nog even niet. Er speelt ook nog e.e.a. met een brace en botox dus het verhaal is nog niet zo simpel :)
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 31 mei 2016 @ 01:20:48 #110
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_162636190
Leuke dingen mochten ook he? Ik heb net 2 kaarten voor fortarock gewonnen op 3fm! Kan deze zomer al nergens heen omdat ziek zijn zo'n dure hobby is dus ben helemaal in de wolken *O*
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_162636202
Ik ben ook chronisch ziek.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 01:30:05 #112
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_162636258
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 01:21 schreef sn00piiy het volgende:
Ik ben ook chronisch ziek.
Welkom dan maar, helaas.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_162636329
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 01:20 schreef houdjemond het volgende:
Leuke dingen mochten ook he? Ik heb net 2 kaarten voor fortarock gewonnen op 3fm! Kan deze zomer al nergens heen omdat ziek zijn zo'n dure hobby is dus ben helemaal in de wolken *O*
2 kaartjes? Heb je al iemand die met je mee gaat? *slijmslijm* :+
En nog meer goed nieuws mag altijd natuurlijk!!
pi_162636343
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 00:59 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ja het is een leenhond van mijn broer, maar wel als test om te zien of ik zelf een hond aankan. Momenteel nog niet :'(

De benen weigeren niet zozeer maar soms krijg ik pijn bij het lopen (in de bil(len)). Soms verergert dat en schiet het door naar het hele been. Door de pijn zak ik dan in. De pijnstillers zijn meer zodat ik niet bij elke stap last heb, maar tegen zulke erge pijn dat ik door het been zak helpt het niet, nee. Mijn enige 'oplossing' tot nu toe is dat ik gewoon zo weinig mogelijk loop zodra de pijn komt opzetten.

Ik weet dat een fysio niet alles kan, maar hij is bekend met mijn lichaam en verlamming en verder een ervaren man. Als het probleem een logische verklaring heeft dan twijfel ik er niet aan dat hij het weet :) Hij is overigens tweedelijns, dat scheelt ook. Maar misschien is zijn enige conclusie dat ik de belasting gewoon niet aankan en minder moet lopen. Dat zou erg kut zijn. Maar de pijn doet zich niet altijd na veel lopen voor, soms loop ik veel en voel ik niets, soms loop ik weinig en heb ik wel pijn, dus ik weet het nog even niet. Er speelt ook nog e.e.a. met een brace en botox dus het verhaal is nog niet zo simpel :)
Behoorlijk duidelijk, je weet wat er speelt en wat de verwachting is.
En dat is mooi, ik probeerde met mijn typsel alleen maar eventuele teleurstelling te voorkomen maar dat was dus niet nodig. ^O^
pi_162636349
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 01:21 schreef sn00piiy het volgende:
Ik ben ook chronisch ziek.
Mag ik vragen wat jouw ziekte is?
Zo ja, wat is jouw ziekte en wat voor effect heeft dat op jouw leven?

Sowieso welkom in dit topic, alleen zo jammer dat je een reden hebt om hier te posten....
  dinsdag 31 mei 2016 @ 07:25:02 #116
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_162637104
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 01:20 schreef houdjemond het volgende:
Leuke dingen mochten ook he? Ik heb net 2 kaarten voor fortarock gewonnen op 3fm! Kan deze zomer al nergens heen omdat ziek zijn zo'n dure hobby is dus ben helemaal in de wolken *O*
Wat tof! Veel plezier!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  dinsdag 31 mei 2016 @ 07:25:31 #117
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_162637106
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 01:21 schreef sn00piiy het volgende:
Ik ben ook chronisch ziek.
Welkom, mag ik vragen wat je hebt?
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_162637161
Dank! Wat een lieve mensen hier zeg !

Ik heb hidradenitis in een zeer erge vorm . Onderhuidse ontstekingen die naar binnen open gaan met gevaar op bloedvergiftiging enz. Inmiddels ruim 60 x aan geopereerd.

Wat dit voor effect heeft op mijn leven .. niet kunnen werken , geen opleiding echt af kunnen maken , sociaal isolement en ook psychisch.

De ene dag kan ik de hele wereld aan , de volgende dag kan ik van de pijn niet uit bed komen en moet de ontsteking zo snel mogelijk verwijdert worden dus dan weer een aantal daagjes ziekenhuis !
pi_162637357
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 07:39 schreef sn00piiy het volgende:
Dank! Wat een lieve mensen hier zeg !

Ik heb hidradenitis in een zeer erge vorm . Onderhuidse ontstekingen die naar binnen open gaan met gevaar op bloedvergiftiging enz. Inmiddels ruim 60 x aan geopereerd.

Wat dit voor effect heeft op mijn leven .. niet kunnen werken , geen opleiding echt af kunnen maken , sociaal isolement en ook psychisch.

De ene dag kan ik de hele wereld aan , de volgende dag kan ik van de pijn niet uit bed komen en moet de ontsteking zo snel mogelijk verwijdert worden dus dan weer een aantal daagjes ziekenhuis !
Welkom!
Dat is wel heftig. En erg pijnlijk, lijkt me.
pi_162637384
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 00:59 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ja het is een leenhond van mijn broer, maar wel als test om te zien of ik zelf een hond aankan. Momenteel nog niet :'(

De benen weigeren niet zozeer maar soms krijg ik pijn bij het lopen (in de bil(len)). Soms verergert dat en schiet het door naar het hele been. Door de pijn zak ik dan in. De pijnstillers zijn meer zodat ik niet bij elke stap last heb, maar tegen zulke erge pijn dat ik door het been zak helpt het niet, nee. Mijn enige 'oplossing' tot nu toe is dat ik gewoon zo weinig mogelijk loop zodra de pijn komt opzetten.

Ik weet dat een fysio niet alles kan, maar hij is bekend met mijn lichaam en verlamming en verder een ervaren man. Als het probleem een logische verklaring heeft dan twijfel ik er niet aan dat hij het weet :) Hij is overigens tweedelijns, dat scheelt ook. Maar misschien is zijn enige conclusie dat ik de belasting gewoon niet aankan en minder moet lopen. Dat zou erg kut zijn. Maar de pijn doet zich niet altijd na veel lopen voor, soms loop ik veel en voel ik niets, soms loop ik weinig en heb ik wel pijn, dus ik weet het nog even niet. Er speelt ook nog e.e.a. met een brace en botox dus het verhaal is nog niet zo simpel :)
Vervelend en dan vooral ook dat het zo onvoorspelbaar is. En dat je oplossing van minder lopen niet echt een oplossing is.
pi_162637880
Wow, heftig Sn00p :o
Welkom hier :*
  † In Memoriam † dinsdag 31 mei 2016 @ 09:17:52 #122
137949 Disana
pi_162637949
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 07:39 schreef sn00piiy het volgende:
Dank! Wat een lieve mensen hier zeg !

Ik heb hidradenitis in een zeer erge vorm . Onderhuidse ontstekingen die naar binnen open gaan met gevaar op bloedvergiftiging enz. Inmiddels ruim 60 x aan geopereerd.

Wat dit voor effect heeft op mijn leven .. niet kunnen werken , geen opleiding echt af kunnen maken , sociaal isolement en ook psychisch.

De ene dag kan ik de hele wereld aan , de volgende dag kan ik van de pijn niet uit bed komen en moet de ontsteking zo snel mogelijk verwijdert worden dus dan weer een aantal daagjes ziekenhuis !
Dat klinkt heel pijnlijk, ik had er nog nooit van gehoord. Wat naar voor je dat je zo vaak naar het ziekenhuis moet.
pi_162637969
Hai sn00piiy! Jeetje klinkt heftig zeg! Heb je wel enige vorm van dagbesteding? Sterkte hoor!

twifight, wij hebben een heerlijke lompe labrador, en daar probeer ikzelf minstens 2x per week een behoorlijke wandeling mee te maken, de rest van de tijd doen mijn man en kinderen dat. Ik vind het ook heerlijk om gewoon lekker buiten te zijn en af en toe eens een balletje werpen. Maar het is ook moeilijk omdat ik op sommige dagen ook gewoon echt niet uit de voeten kan.

Ik ben er denk ik uit mbt het revalidatiecentrum, ik ga het niet doen. Als ik merk hoeveel irritatie en frustratie het me nu al kost zonder uberhaupt gestart te zijn :r
En dan moet ik daar heen terwijl ik mij helemaal niet kan vinden in hun benadering, nee bedankt. Zo sta ik er na een paar dagen nadenken in, maar ik zeg nog niks definitief af.
pi_162638181
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 09:19 schreef caroro het volgende:
Hai sn00piiy! Jeetje klinkt heftig zeg! Heb je wel enige vorm van dagbesteding? Sterkte hoor!

twifight, wij hebben een heerlijke lompe labrador, en daar probeer ikzelf minstens 2x per week een behoorlijke wandeling mee te maken, de rest van de tijd doen mijn man en kinderen dat. Ik vind het ook heerlijk om gewoon lekker buiten te zijn en af en toe eens een balletje werpen. Maar het is ook moeilijk omdat ik op sommige dagen ook gewoon echt niet uit de voeten kan.

Ik ben er denk ik uit mbt het revalidatiecentrum, ik ga het niet doen. Als ik merk hoeveel irritatie en frustratie het me nu al kost zonder uberhaupt gestart te zijn :r
En dan moet ik daar heen terwijl ik mij helemaal niet kan vinden in hun benadering, nee bedankt. Zo sta ik er na een paar dagen nadenken in, maar ik zeg nog niks definitief af.
Je bent duidelijk! Jammer, je had anders gehoopt. Je kunt beter je energie steken in het zoeken naar een alternatief. :*
pi_162639844
Dankjulliewel :)
Het is vooral erg pijnlijk en ook onvoorspelbaar .
Soms lig ik een middagje in het ziekenhuis en soms 3 weken.

Nee ik heb niet echt iets van een dag besteding .
pi_162640044
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 07:39 schreef sn00piiy het volgende:
Dank! Wat een lieve mensen hier zeg !

Ik heb hidradenitis in een zeer erge vorm . Onderhuidse ontstekingen die naar binnen open gaan met gevaar op bloedvergiftiging enz. Inmiddels ruim 60 x aan geopereerd.

Wat dit voor effect heeft op mijn leven .. niet kunnen werken , geen opleiding echt af kunnen maken , sociaal isolement en ook psychisch.

De ene dag kan ik de hele wereld aan , de volgende dag kan ik van de pijn niet uit bed komen en moet de ontsteking zo snel mogelijk verwijdert worden dus dan weer een aantal daagjes ziekenhuis !
Welkom...
  dinsdag 31 mei 2016 @ 11:53:02 #127
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_162640761
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 07:39 schreef sn00piiy het volgende:
Dank! Wat een lieve mensen hier zeg !

Ik heb hidradenitis in een zeer erge vorm . Onderhuidse ontstekingen die naar binnen open gaan met gevaar op bloedvergiftiging enz. Inmiddels ruim 60 x aan geopereerd.
Wat doen ze dan bij zo'n operatie als ik vragen mag? Ik ben geen dokter, maar wegsnijden werkt toch niet bij ontstekingen? Of wordt er direct, onderhuids, een middeltje ingespoten op die plek.

Naar zeg, heb je al een figuurlijke priveparkeerplek bij het ziekenhuis :{ Of kun je daar geen kamer huren, scheelt reistijd.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_162640869
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 11:53 schreef twiFight het volgende:

[..]

Wat doen ze dan bij zo'n operatie als ik vragen mag? Ik ben geen dokter, maar wegsnijden werkt toch niet bij ontstekingen? Of wordt er direct, onderhuids, een middeltje ingespoten op die plek.

Naar zeg, heb je al een figuurlijke priveparkeerplek bij het ziekenhuis :{ Of kun je daar geen kamer huren, scheelt reistijd.
Ja hoor , Enkele ontstekingen snijden ze echt onwijs diep weg en heel breed. Dus dat de volledige ontsteking er helemaal uit is .
Soms spuiten ze alleen een ontstekingsremmend middel in .
Ook snijden ze soms het hele ontstoken gebied weg ( bv een hele oksel ) en vervangen dit dan met een lap huid van mijn rug. Huidverplaatsingen dus.

Maar de laatste grotere operaties die ik heb gehad zijn huidtransplantaties .
Dan snijden ze ook de volledige oksel weg , en dan bedekken ze dit weer met huid van mijn bovenbeen. ( nooit meer okselhaar *O* )

Haha ja bijna wel , het ziekenhuis voelt soms zelfs een beetje als thuiskomen !
  dinsdag 31 mei 2016 @ 11:59:46 #129
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_162640908
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 11:57 schreef sn00piiy het volgende:

[..]

Ja hoor
Jeetje zeg, heftig! Dat zijn geen lichte ingrepen. Heelt het gedeelte waar de huid vandaan gehaald wordt wel een beetje mooi?

Nou ja, je kent vast alle verpleegsters bij voornaam nu :P
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_162640990
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 11:59 schreef twiFight het volgende:

[..]

Jeetje zeg, heftig! Dat zijn geen lichte ingrepen. Heelt het gedeelte waar de huid vandaan gehaald wordt wel een beetje mooi?

Nou ja, je kent vast alle verpleegsters bij voornaam nu :P
De huid op mijn rug , waar ze echt gewoon een heel stuk huid vandaan hebben gehaald , Zijn onwijs lelijk geworden. Dat werd gewoon dicht gehecht maar omdat je rug bewegelijk is is dat gewoon open gescheurd. Dus dat zijn grote brede littekens.

Waar de transplantaten vandaan zijn gehaald zijn wel heel mooi geworden. Je ziet het alleen als je het weet . Het is gewoon iets donkerder dan derest van mijn huid .

Haha ik switch regelmatig van ziekenhuis. Dit omdat veel arten niet weten wat ze doen. Dus het heel erg puzzelen is om te zoeken naar een juiste arts die hopelijk wel weet wat hij doet ! Maar ik denk dat ik nu wel in een goed ziekenhuis zit aangezien door de geopereerde gedeeltes tot nu toe weg blijft !!
pi_162641066
Jeetje Sn00p, dat is niet niks zeg..

Hoe blijf je positief? :o
  dinsdag 31 mei 2016 @ 12:09:49 #132
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_162641104
Nou ja mede door dit soort onverwachte maar heftige verhalen ben ik orgaandonor incl. de huid. De vraag is alleen wat nog bruikbaar is wanneer ik tegen de emmer schop :{
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_162641723
Ik doe mn best ! Ik loop wel bij de psyc , Maar dat is omdat ik een tijdje psychotisch ben geweest.. of naja ik juich nog niet te vroeg maar de laatste tijd gaat dat allemaal wel iets beter.

En vooral een erg lieve vriend die me probeert te steunen !!
  dinsdag 31 mei 2016 @ 13:03:41 #134
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_162642273
yay. ik weet waar mijn hoofdpijn vandaan komt, blijkbaar van mijn kaakbeenderen.

dat wordt een bezoek aan de kaakchirurg.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 13:11:40 #135
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_162642465
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 12:42 schreef sn00piiy het volgende:
Ik doe mn best ! Ik loop wel bij de psyc , Maar dat is omdat ik een tijdje psychotisch ben geweest.. of naja ik juich nog niet te vroeg maar de laatste tijd gaat dat allemaal wel iets beter.

En vooral een erg lieve vriend die me probeert te steunen !!
Wat een verhaal zeg, jeetje! Heel veel sterkte.

Ik ben weer ff met de neus op de feiten gedrukt, de man die naast mij lag met dialyse, is er mee opgehouden ;( Hij trok het niet meer en was nog maar 3 weken bezig. Hij was ook erg ziek.
Zal van de week wel te horen krijgen dat hij is overleden.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_162642574
Ach LPF, dat gaat je ook niet in de koude kleren zitten! Sterkte :*
pi_162642762
Pfft LPFAN. wat confronterend en verdrietig. :*
  dinsdag 31 mei 2016 @ 13:31:26 #138
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_162642914
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 13:16 schreef caroro het volgende:
Ach LPF, dat gaat je ook niet in de koude kleren zitten! Sterkte :*
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 13:25 schreef Adriane het volgende:
Pfft LPFAN. wat confronterend en verdrietig. :*
Thanks :* Ook nog maar 69 jaar :{
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_162643715
Heftig LP.. ;(
  dinsdag 31 mei 2016 @ 14:46:54 #140
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_162644501
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 14:06 schreef Poesopstokje het volgende:
Heftig LP.. ;(
Jah, komt vaak voor de laatste tijd. Komt af en toe hard aan, want je bouwt toch een band op. Vind het ook wel dapper dat hij heeft besloten dat hij het niet meer wou. Is een moeilijke keus natuurlijk want je kiest dan voor de dood.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_162644554
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 14:46 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Jah, komt vaak voor de laatste tijd. Komt af en toe hard aan, want je bouwt toch een band op. Vind het ook wel dapper dat hij heeft besloten dat hij het niet meer wou. Is een moeilijke keus natuurlijk want je kiest dan voor de dood.
Oudere mensen zijn wel vaak eerder klaar met het leven als ze dan erg ziek worden.
pi_162644568
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 14:46 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Jah, komt vaak voor de laatste tijd. Komt af en toe hard aan, want je bouwt toch een band op. Vind het ook wel dapper dat hij heeft besloten dat hij het niet meer wou. Is een moeilijke keus natuurlijk want je kiest dan voor de dood.
(Inderdaad, je bent toch 3x per week bij elkaar.

Hoe snel kan het gaan nu hij gestopt is? :@
pi_162644866
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 14:49 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

(Inderdaad, je bent toch 3x per week bij elkaar.

Hoe snel kan het gaan nu hij gestopt is? :@
Heel snel. 3-4 dagen maximaal vermoed ik. Afhankelijk van hoeveel nierfunctie hij nog heeft uiteraard.

Sterkte LPF. :*

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2016 15:03:47 ]
pi_162645484
quote:
9s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 15:03 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Heel snel. 3-4 dagen maximaal vermoed ik. Afhankelijk van hoeveel nierfunctie hij nog heeft uiteraard.

Sterkte LPF. :*
Jakkes.. moedige keuze dan hoor..
pi_162646395
Welkom en sterkte.

Ik heb ook een paar keer op het punt van reva in een centrum gestaan, maar niet gegaan. Ik heb een wankel evenwicht, heel wankel, maar daar heb ik de regie over. Niemand anders. Het zijn zware weken aan het einde van het schooljaar voor mij. Veel zittend studeren, zittend nakijken en zittend vergaderen. Morgen stage afsluiten. Bijna vakantie.
  † In Memoriam † dinsdag 31 mei 2016 @ 16:13:47 #146
137949 Disana
pi_162646657
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 14:46 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Jah, komt vaak voor de laatste tijd. Komt af en toe hard aan, want je bouwt toch een band op. Vind het ook wel dapper dat hij heeft besloten dat hij het niet meer wou. Is een moeilijke keus natuurlijk want je kiest dan voor de dood.
Ach jee, ja, niet iedereen houdt dialyse voor altijd vol. Toch triest dat het zo af moet lopen. Voor jou is dit ook verdrietig.
  † In Memoriam † dinsdag 31 mei 2016 @ 16:14:06 #147
137949 Disana
pi_162646664
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 11:57 schreef sn00piiy het volgende:

[..]

Ja hoor , Enkele ontstekingen snijden ze echt onwijs diep weg en heel breed. Dus dat de volledige ontsteking er helemaal uit is .
Soms spuiten ze alleen een ontstekingsremmend middel in .
Ook snijden ze soms het hele ontstoken gebied weg ( bv een hele oksel ) en vervangen dit dan met een lap huid van mijn rug. Huidverplaatsingen dus.

Maar de laatste grotere operaties die ik heb gehad zijn huidtransplantaties .
Dan snijden ze ook de volledige oksel weg , en dan bedekken ze dit weer met huid van mijn bovenbeen. ( nooit meer okselhaar *O* )

Haha ja bijna wel , het ziekenhuis voelt soms zelfs een beetje als thuiskomen !
Dat klinkt allemaal heel ingrijpend, ik kan me voorstellen dat je daarbij ook psychische problemen hebt. Er is zeker geen uitzicht op verbetering of genezing?
  dinsdag 31 mei 2016 @ 16:33:12 #148
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_162647097
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 15:30 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Jakkes.. moedige keuze dan hoor..
Ja idd, maximaal een maand ongeveer. Hangt er ook vanaf wat je eet en hoe ziek je al bent. Ik denk dat hij deze week wel weg is. Toen ik net dialyseerde besloot een vrouw ook te stoppen ( was daar best close mee) nog geen 24 uur later was ze weg.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 16:13 schreef Disana het volgende:

[..]

Ach jee, ja, niet iedereen houdt dialyse voor altijd vol. Toch triest dat het zo af moet lopen. Voor jou is dit ook verdrietig.
Nee idd, maar hij was nog maar 3 weken bezig. Dat maakt het wel wrang.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  † In Memoriam † dinsdag 31 mei 2016 @ 16:34:25 #149
137949 Disana
pi_162647126
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 16:33 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ja idd, maximaal een maand ongeveer. Hangt er ook vanaf wat je eet en hoe ziek je al bent. Ik denk dat hij deze week wel weg is. Toen ik net dialyseerde besloot een vrouw ook te stoppen ( was daar best close mee) nog geen 24 uur later was ze weg.

[..]

Nee idd, maar hij was nog maar 3 weken bezig. Dat maakt het wel wrang.
Raar is dat toch, dat de een vol moed en hoop doorzet en de ander al na zo'n korte tijd opgeeft.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 16:36:23 #150
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_162647197
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 16:34 schreef Disana het volgende:

[..]

Raar is dat toch, dat de een vol moed en hoop doorzet en de ander al na zo'n korte tijd opgeeft.
Jah idd. Ik was de eerste weken ook dood en dood ziek. Kan nu pas sinds 2/3 maand zeggen dat het eindelijk ECHT goed gaat en dialyseer al bijna 2 jaar.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  † In Memoriam † dinsdag 31 mei 2016 @ 16:39:27 #151
137949 Disana
pi_162647289
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 16:36 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Jah idd. Ik was de eerste weken ook dood en dood ziek. Kan nu pas sinds 2/3 maand zeggen dat het eindelijk ECHT goed gaat en dialyseer al bijna 2 jaar.
Ik voelde me ook heel slecht toen ik tijdelijk dialyseerde, maar ik had mazzel en kan nu weer zonder. Het is ook wel begrijpelijk dat sommigen het opgeven, maar ik ben toch blij dat jij wel doorzet en ondertussen alweer wacht op een donornier.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 16:42:50 #152
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_162647370
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 16:39 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik voelde me ook heel slecht toen ik tijdelijk dialyseerde, maar ik had mazzel en kan nu weer zonder. Het is ook wel begrijpelijk dat sommigen het opgeven, maar ik ben toch blij dat jij wel doorzet en ondertussen alweer wacht op een donornier.
Ja ik snap het ook heel goed dat sommige opgeven. Het is ook een hele opgave.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_162647907
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 16:42 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ja ik snap het ook heel goed dat sommige opgeven. Het is ook een hele opgave.
Als hij net zulke heftige hoofdpijn had als jij... Niet iedereen kan goed tegen hoofdpijn.

Ik heb regelmatig gewoon redelijk lichte hoofdpijn, maar laatst was het een keertje wat zwaarder (maar nog lang niet à la migraine) en toch voelde ik me een partij ellendig! :{
  dinsdag 31 mei 2016 @ 17:16:40 #154
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_162648033
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 17:08 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Als hij net zulke heftige hoofdpijn had als jij... Niet iedereen kan goed tegen hoofdpijn.

Ik heb regelmatig gewoon redelijk lichte hoofdpijn, maar laatst was het een keertje wat zwaarder (maar nog lang niet à la migraine) en toch voelde ik me een partij ellendig! :{
Hoofdpijn is idd erg ellendig.

Hij had niet alleen hoofdpijn, hij at niet meer, was erg moe, zwaar benauwd door vocht, niks wou meer zeg maar Puur afvalstoffen en vocht die zich ophopen.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  dinsdag 31 mei 2016 @ 17:21:31 #155
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_162648112
Uitslag bloedprikken was binnen.
Schildklier gaat de goede kant op. Of is eigenlijk al goed nu. Moet nu 50ug ipv 25ug thyrax slikken.

Voel me klote en dat kan nog wel even duren aldus de huisarts.

:@ het immer falende systeem is rond. Sticker is geplakt en je zoekt het maar uit.

|:(
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 17:23:45 #156
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_162648149
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 17:08 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Als hij net zulke heftige hoofdpijn had als jij... Niet iedereen kan goed tegen hoofdpijn.

Ik heb regelmatig gewoon redelijk lichte hoofdpijn, maar laatst was het een keertje wat zwaarder (maar nog lang niet à la migraine) en toch voelde ik me een partij ellendig! :{
Hoofdpijn |:(
Maakt niet uit hoeveel pijn, blijft gewoon kut.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  † In Memoriam † dinsdag 31 mei 2016 @ 17:41:56 #157
137949 Disana
pi_162648490
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 16:03 schreef -sabine- het volgende:
Welkom en sterkte.

Ik heb ook een paar keer op het punt van reva in een centrum gestaan, maar niet gegaan. Ik heb een wankel evenwicht, heel wankel, maar daar heb ik de regie over. Niemand anders. Het zijn zware weken aan het einde van het schooljaar voor mij. Veel zittend studeren, zittend nakijken en zittend vergaderen. Morgen stage afsluiten. Bijna vakantie.
Nog even doorzetten dus voor jou.
pi_162648666
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 17:23 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Hoofdpijn |:(
Maakt niet uit hoeveel pijn, blijft gewoon kut.
Dat is. Je kunt verdriet, pijn en geluk niet meten.
Net als die dialyse. Ik ben blij dat Disana er voor LPF is dan. Ik leef mee, maar 'voel' het niet. Geldt ook voor psychische anekdotes hier. Ik ken ze van mijn leerlingen, maar 'voel' dat niet. Pijn wel, jammergenoeg.

Klopt Disana. Het is nog nooit zo druk geweest als nu of ik word echt oud. ;)
  dinsdag 31 mei 2016 @ 17:58:32 #159
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_162648766
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 17:52 schreef -sabine- het volgende:

[..]

Dat is. Je kunt verdriet, pijn en geluk niet meten.
Net als die dialyse. Ik ben blij dat Disana er voor LPF is dan. Ik leef mee, maar 'voel' het niet. Geldt ook voor psychische anekdotes hier. Ik ken ze van mijn leerlingen, maar 'voel' dat niet. Pijn wel, jammergenoeg.

Klopt Disana. Het is nog nooit zo druk geweest als nu of ik word echt oud. ;)
Altijd als ik hier lees dan vallen mijn dingetjes echt wel mee. Bedoel ik ga er niet dood van ofzo, en ik kan er gewoon mee leven.

Ik mopper wel, maar soms voelt het wel wat onterecht hier :@
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_162648805
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 17:58 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Altijd als ik hier lees dan vallen mijn dingetjes echt wel mee. Bedoel ik ga er niet dood van ofzo, en ik kan er gewoon mee leven.

Ik mopper wel, maar soms voelt het wel wat onterecht hier :@
Ik dank dat we dat allemaal wel hebben. Maar even zo goed ook niet. Je bent hier gekomen, met reden. ^O^
  dinsdag 31 mei 2016 @ 18:21:27 #161
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_162649274
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 17:58 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Altijd als ik hier lees dan vallen mijn dingetjes echt wel mee. Bedoel ik ga er niet dood van ofzo, en ik kan er gewoon mee leven.

Ik mopper wel, maar soms voelt het wel wat onterecht hier :@
Welnee, tuurlijk is het niet onterecht!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_162649472
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 18:21 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Welnee, tuurlijk is het niet onterecht!
Zo zal iedereen denken; wow wat heeft *insert naam* het ernstig!

We hebben hier allemaal onze problemen, dat valt écht niet te vergelijken :)
  dinsdag 31 mei 2016 @ 18:48:16 #163
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_162649950
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 18:29 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Zo zal iedereen denken; wow wat heeft *insert naam* het ernstig!

We hebben hier allemaal onze problemen, dat valt écht niet te vergelijken :)
Helemaal mee eens.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  dinsdag 31 mei 2016 @ 20:05:06 #164
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_162651985
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 17:58 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Altijd als ik hier lees dan vallen mijn dingetjes echt wel mee. Bedoel ik ga er niet dood van ofzo, en ik kan er gewoon mee leven.

Ik mopper wel, maar soms voelt het wel wat onterecht hier :@
Zo voel ik me ook.

Vandaag weer naar het ziekenhuis geweest voor een mri en controle op NKO.

Neus was in orde. Hoofdpijn komt dus niet van de sinussen.

Maar dat zei ik eerder al.

Knuffie voor iedereen.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_162652393
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 17:58 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Altijd als ik hier lees dan vallen mijn dingetjes echt wel mee. Bedoel ik ga er niet dood van ofzo, en ik kan er gewoon mee leven.
Ik heb hetzelfde gevoel. Ik lees vaak dat velen hier (soms ontzettende) pijn hebben. Dat heb ik niet.
pi_162653917
Welkom sn00piiy, heftig verhaal zeg!
Jeetje LPFAN dat is idd confronterend zeg :{ Sterkte :*

Ik heb weinig te melden hier qua diabetes, dat loopt allemaal wel. Psychisch gaat het nog steeds niet goed, gisteren intake gehad voor die traumabehandeling ( ipv EMDR wordt het nu eerst een E-health module met schrijfopdrachten) Daar kan ik al meteen mee beginnen, dus morgen maar even kijken. Alleen begreep dat we het hier meer lichamelijk moeten houden, dus zal hier wel minder aanwezig zijn dan, omdat het bij mij nu vooral psychisch is wat niet lekker gaat. Ik probeer wel gewoon mee te lezen en af en toe te reageren hoor. Dikke knuffel voor iedereen :*
pi_162656649
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:18 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde gevoel. Ik lees vaak dat velen hier (soms ontzettende) pijn hebben. Dat heb ik niet.
Ik ben een van diegene met dag en nacht pijn, ondanks de oxy, de Naproxen en de paracetamol. Maar ik heb een goed leven. Ik werk, ik studeer, mijn kinderen en mijn man zijn mijn grootste supporters. Gisteren hoorde ik dat een van mijn pleegkinderen vader wordt. Ik geniet mee op afstand.

Hier heb ik geleerd dat ik meer moet uiten wat ik denk en wat ik voel. Ik heb mentale hulp gezocht. Iets dat ik een jaar geleden nog afzwoer.

Het glas is (bijna) altijd halfvol. De perioden dat ik kwetsbaar was en wekelijks een bingokaart volhard, heb ik achter mij gelaten. Dat heeft de tijd gedaan. Komt tijd, komt raad. Zo is het echt.

Ik lees 'jullie' graag. Ik sta open voor ervaringen van anderen, voor ander zaken dan die die mijn ziektes met zich meebrengen. Het maakt mij begripsvoller. Ook heb ik van LPFAN geleerd dat je kunt afvallen als je maar wilt/ moet. Mijn gewrichten huilen bij mijn huidige gewicht. Ik ben er 8 kwijt, nog 10 te gaan. Dankjewel LPFAN.

Knus voor allen.
pi_162656701
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 21:09 schreef Sylvana het volgende:
Welkom sn00piiy, heftig verhaal zeg!
Jeetje LPFAN dat is idd confronterend zeg :{ Sterkte :*

Ik heb weinig te melden hier qua diabetes, dat loopt allemaal wel. Psychisch gaat het nog steeds niet goed, gisteren intake gehad voor die traumabehandeling ( ipv EMDR wordt het nu eerst een E-health module met schrijfopdrachten) Daar kan ik al meteen mee beginnen, dus morgen maar even kijken. Alleen begreep dat we het hier meer lichamelijk moeten houden, dus zal hier wel minder aanwezig zijn dan, omdat het bij mij nu vooral psychisch is wat niet lekker gaat. Ik probeer wel gewoon mee te lezen en af en toe te reageren hoor. Dikke knuffel voor iedereen :*
Je mag mij DMen als je denkt daar wat aan te hebben. Ik geef je graag een luisterend oor. :*
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:49:01 #169
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_162657281
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 21:09 schreef Sylvana het volgende:
Welkom sn00piiy, heftig verhaal zeg!
Jeetje LPFAN dat is idd confronterend zeg :{ Sterkte :*

Ik heb weinig te melden hier qua diabetes, dat loopt allemaal wel. Psychisch gaat het nog steeds niet goed, gisteren intake gehad voor die traumabehandeling ( ipv EMDR wordt het nu eerst een E-health module met schrijfopdrachten) Daar kan ik al meteen mee beginnen, dus morgen maar even kijken. Alleen begreep dat we het hier meer lichamelijk moeten houden, dus zal hier wel minder aanwezig zijn dan, omdat het bij mij nu vooral psychisch is wat niet lekker gaat. Ik probeer wel gewoon mee te lezen en af en toe te reageren hoor. Dikke knuffel voor iedereen :*
Een dm mag altijd :*
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 23:32:00 #170
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_162658451
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:18 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde gevoel. Ik lees vaak dat velen hier (soms ontzettende) pijn hebben. Dat heb ik niet.
Ik vrees dat met mijn 1x per week migraine in wel dus chronisch pijn heb :{
Maar daar valt goed mee te leven!
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 23:35:24 #171
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_162658541
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:05 schreef sararaats het volgende:

[..]

Zo voel ik me ook.

Vandaag weer naar het ziekenhuis geweest voor een mri en controle op NKO.

Neus was in orde. Hoofdpijn komt dus niet van de sinussen.

Maar dat zei ik eerder al.

Knuffie voor iedereen.
Jij bent degene met schildklier shiz.
Ik loop hopeloos te kloten met dat ding. Bij zou nu weer goed werken maar voel me klote.
Ik slik vanaf morgen 50ug thyrax.
En hoofdpijn zeg ik maar helemaal niks over :'(.
Maar het ergste is de vermoeidheid.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_162660015
En ik vrees dat de behandeling al weer is uitgewerkt, slik al weer een paar dagen oxy.
Maar er zijn tenminste mogelijkheden en dat is positief! :)
  woensdag 1 juni 2016 @ 01:03:12 #173
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_162660082
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 23:35 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Jij bent degene met schildklier shiz.
Ik loop hopeloos te kloten met dat ding. Bij zou nu weer goed werken maar voel me klote.
Ik slik vanaf morgen 50ug thyrax.
En hoofdpijn zeg ik maar helemaal niks over :'(.
Maar het ergste is de vermoeidheid.
Te grote schildklier. Werkt normaal.

Ik zit nu aan 75mcg L-Thyroxine.

Vorig jaar had ik nog acupunctuur voor de hoofdpijn.

Ik heb het even gehad met mijn gezondheid.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  woensdag 1 juni 2016 @ 01:05:35 #174
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162660126
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 01:03 schreef sararaats het volgende:

[..]

Te grote schildklier. Werkt normaal.

Ik zit nu aan 75mcg L-Thyroxine.

Vorig jaar had ik nog acupunctuur voor de hoofdpijn.

Ik heb het even gehad met mijn gezondheid.
Als je levothyroxine moet slikken, werkt je schildklier niet normaal maar te langzaam.
The love you take is equal to the love you make.
pi_162660711
Dit, iedere nacht wakker omdat de oxy uitgewerkt is. Innemen en wachten tot het weer voldoende werkt. Vanwege de bindweefselstoornis is de opname traag.

Voordeel is dat ik iedere nacht een uurtje kan leren.
  woensdag 1 juni 2016 @ 08:36:47 #176
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_162661699
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 01:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als je levothyroxine moet slikken, werkt je schildklier niet normaal maar te langzaam.
Volgens mij slik ik dat ook, alleen ik noem het thyrax voor het gemak. Maar dat is de merknaam :@
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_162662129
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:30 schreef -sabine- het volgende:

[..]

Ik ben een van diegene met dag en nacht pijn, ondanks de oxy, de Naproxen en de paracetamol. Maar ik heb een goed leven. Ik werk, ik studeer, mijn kinderen en mijn man zijn mijn grootste supporters. Gisteren hoorde ik dat een van mijn pleegkinderen vader wordt. Ik geniet mee op afstand.

Hier heb ik geleerd dat ik meer moet uiten wat ik denk en wat ik voel. Ik heb mentale hulp gezocht. Iets dat ik een jaar geleden nog afzwoer.

Het glas is (bijna) altijd halfvol. De perioden dat ik kwetsbaar was en wekelijks een bingokaart volhard, heb ik achter mij gelaten. Dat heeft de tijd gedaan. Komt tijd, komt raad. Zo is het echt.

Ik lees 'jullie' graag. Ik sta open voor ervaringen van anderen, voor ander zaken dan die die mijn ziektes met zich meebrengen. Het maakt mij begripsvoller. Ook heb ik van LPFAN geleerd dat je kunt afvallen als je maar wilt/ moet. Mijn gewrichten huilen bij mijn huidige gewicht. Ik ben er 8 kwijt, nog 10 te gaan. Dankjewel LPFAN.

Knus voor allen.
Wat een mooie positieve post O+
Dat mag wel even gezegd worden :*
  woensdag 1 juni 2016 @ 09:55:20 #178
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_162662580
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 02:08 schreef -sabine- het volgende:
Dit, iedere nacht wakker omdat de oxy uitgewerkt is. Innemen en wachten tot het weer voldoende werkt. Vanwege de bindweefselstoornis is de opname traag.

Voordeel is dat ik iedere nacht een uurtje kan leren.
wauw je weet het wel echt in het positieve om te buigen! ^O^

ik word echt blij van de mensen die echt kunnen leven naar alles wat ze wel hebben. Dat is echt mijn inspiratie op momenten dat het even heel kut gaat.
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  woensdag 1 juni 2016 @ 10:02:27 #179
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162662693
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 08:36 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Volgens mij slik ik dat ook, alleen ik noem het thyrax voor het gemak. Maar dat is de merknaam :@
Dan weet ik ook wat je bedoelt. Ik ben inmiddels noodgedwongen over op euthyrox.
The love you take is equal to the love you make.
pi_162663273
Ik was nogal geschrokken van de discussie een aantal dagen geleden, ik heb tenslotte een psychische achtergrond. Nou bepaalt dat wel behoorlijk mijn dagelijkse bestaan maar dat is niet reden dat ik in dit topic mee lees of schrijf.
Hoofdmoot is voor mij de klachten die bij mijn oren vandaan komen, tinnitus, duizelingen, oorpijn etc. en het verhaal rond mijn kaken wat voor mij nog een heel groot vraagteken is.
Tot nu toe 2 tandartsen gesproken, een orthodontist en de mondhygieniste. En hoewel er allerlei opties aan de orde zijn geweest eindigt ieder gesprek met de opmerking 'Tja, het is bij u een heel complex verhaal, tot ziens'.
Veel gaat afhangen van het gesprek met de kaakchirurg op 16 juni. Ik hoop dat ik dan meer duidelijkheid heb.
Ik hoop dat ik de hobbels waar ik tegenaan loop zo af en toe hier mag blijven spuien.

Uiteraard heb ik de laatste dagen wel mee gelezen en wens iedereen op dit moment veel sterkte.
pi_162663283
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 10:33 schreef Persefoneia het volgende:
Ik was nogal geschrokken van de discussie een aantal dagen geleden, ik heb tenslotte een psychische achtergrond. Nou bepaalt dat wel behoorlijk mijn dagelijkse bestaan maar dat is niet reden dat ik in dit topic mee lees of schrijf.
Hoofdmoot is voor mij de klachten die bij mijn oren vandaan komen, tinnitus, duizelingen, oorpijn etc. en het verhaal rond mijn kaken wat voor mij nog een heel groot vraagteken is.
Tot nu toe 2 tandartsen gesproken, een orthodontist en de mondhygieniste. En hoewel er allerlei opties aan de orde zijn geweest eindigt ieder gesprek met de opmerking 'Tja, het is bij u een heel complex verhaal, tot ziens'.
Veel gaat afhangen van het gesprek met de kaakchirurg op 16 juni. Ik hoop dat ik dan meer duidelijkheid heb.
Ik hoop dat ik de hobbels waar ik tegenaan loop zo af en toe hier mag blijven spuien.

Uiteraard heb ik de laatste dagen wel mee gelezen en wens iedereen op dit moment veel sterkte.
Ja, gewoon blijven spuien.

Sterkte.
pi_162664260
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:30 schreef -sabine- het volgende:

[..]

Ik ben een van diegene met dag en nacht pijn, ondanks de oxy, de Naproxen en de paracetamol. Maar ik heb een goed leven. Ik werk, ik studeer, mijn kinderen en mijn man zijn mijn grootste supporters. Gisteren hoorde ik dat een van mijn pleegkinderen vader wordt. Ik geniet mee op afstand.

Hier heb ik geleerd dat ik meer moet uiten wat ik denk en wat ik voel. Ik heb mentale hulp gezocht. Iets dat ik een jaar geleden nog afzwoer.

Het glas is (bijna) altijd halfvol. De perioden dat ik kwetsbaar was en wekelijks een bingokaart volhard, heb ik achter mij gelaten. Dat heeft de tijd gedaan. Komt tijd, komt raad. Zo is het echt.

Ik lees 'jullie' graag. Ik sta open voor ervaringen van anderen, voor ander zaken dan die die mijn ziektes met zich meebrengen. Het maakt mij begripsvoller. Ook heb ik van LPFAN geleerd dat je kunt afvallen als je maar wilt/ moet. Mijn gewrichten huilen bij mijn huidige gewicht. Ik ben er 8 kwijt, nog 10 te gaan. Dankjewel LPFAN.

Knus voor allen.
Zo dan, dit is even een mooie post met waarheden erin als een koe. ):O. En dát bedoel ik positief O+.

Jezelf meer uiten en je gevoelens uitspreken is heel erg goed, heb ik ook mogen "leren", ook al is het soms behoorlijk confronterend en krijg je het deksel op je neus. Liever eerlijk én pijnlijk dan erover liegen.

Al vlieg ik soms nog keihard onderuit als iemand mij niet "moet" / afwijst, komt dan even binnen, daar zit nog een behoorlijk leerpunt voor mij.
pi_162668256
Ik weet dat nu he, nu ik bijna 53 ben. Vroegah was ik dwars, verdrietig, zwelgend in meelij. Nu kan ik sterker zijn.

Dankjulliewel. :*
pi_162668300
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 09:55 schreef superkimmi het volgende:

[..]

wauw je weet het wel echt in het positieve om te buigen! ^O^

ik word echt blij van de mensen die echt kunnen leven naar alles wat ze wel hebben. Dat is echt mijn inspiratie op momenten dat het even heel kut gaat.
Ik kon mij vasthouden aan mijn voorkeur voor een leven met pieken en dalen. Dat had ik liever dan een vlak leven. Ik voel graag. Dan weet ik dat ik leef.

Lastig te omschrijven zonder zweverig te worden. Dat laatste ben ik helemaal niet.
pi_162668319
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 10:33 schreef Persefoneia het volgende:
Ik was nogal geschrokken van de discussie een aantal dagen geleden, ik heb tenslotte een psychische achtergrond. Nou bepaalt dat wel behoorlijk mijn dagelijkse bestaan maar dat is niet reden dat ik in dit topic mee lees of schrijf.
Hoofdmoot is voor mij de klachten die bij mijn oren vandaan komen, tinnitus, duizelingen, oorpijn etc. en het verhaal rond mijn kaken wat voor mij nog een heel groot vraagteken is.
Tot nu toe 2 tandartsen gesproken, een orthodontist en de mondhygieniste. En hoewel er allerlei opties aan de orde zijn geweest eindigt ieder gesprek met de opmerking 'Tja, het is bij u een heel complex verhaal, tot ziens'.
Veel gaat afhangen van het gesprek met de kaakchirurg op 16 juni. Ik hoop dat ik dan meer duidelijkheid heb.
Ik hoop dat ik de hobbels waar ik tegenaan loop zo af en toe hier mag blijven spuien.

Uiteraard heb ik de laatste dagen wel mee gelezen en wens iedereen op dit moment veel sterkte.
Ik ga duimen voor je. Het is de datum dat lln de uitslag van hun examens krijgen, dus goed te onthouden voor me.
En mee blijven posten hoor. ^O^
pi_162668384
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:17 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Zo dan, dit is even een mooie post met waarheden erin als een koe. ):O. En dát bedoel ik positief O+.

Jezelf meer uiten en je gevoelens uitspreken is heel erg goed, heb ik ook mogen "leren", ook al is het soms behoorlijk confronterend en krijg je het deksel op je neus. Liever eerlijk én pijnlijk dan erover liegen.

Al vlieg ik soms nog keihard onderuit als iemand mij niet "moet" / afwijst, komt dan even binnen, daar zit nog een behoorlijk leerpunt voor mij.
Het zijn allemaal ervaringen die je meeneemt naar de volgende keer.
diep ademhalen, plek geven en weer uitademen.
  woensdag 1 juni 2016 @ 14:47:45 #187
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_162669233
Ik ben ziek

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_162669914
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 21:09 schreef Sylvana het volgende:
Alleen begreep dat we het hier meer lichamelijk moeten houden,
Dat is alleen maar de mening van sommige mensen, zou me er niet te veel van aantrekken.
Als dáár ook al onderscheid in moet zitten is het einde zoek lijkt mij.
  woensdag 1 juni 2016 @ 15:29:11 #189
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_162670244
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 15:18 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat is alleen maar de mening van sommige mensen, zou me er niet te veel van aantrekken.
Als dáár ook al onderscheid in moet zitten is het einde zoek lijkt mij.
GMTA

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 1 juni 2016 @ 15:29:40 #190
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_162670254
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 14:47 schreef PrisTheShiz het volgende:
Ik ben ziek

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 1 juni 2016 @ 15:30:13 #191
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_162670268
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:30 schreef -sabine- het volgende:

[..]

Ik ben een van diegene met dag en nacht pijn, ondanks de oxy, de Naproxen en de paracetamol. Maar ik heb een goed leven. Ik werk, ik studeer, mijn kinderen en mijn man zijn mijn grootste supporters. Gisteren hoorde ik dat een van mijn pleegkinderen vader wordt. Ik geniet mee op afstand.

Hier heb ik geleerd dat ik meer moet uiten wat ik denk en wat ik voel. Ik heb mentale hulp gezocht. Iets dat ik een jaar geleden nog afzwoer.

Het glas is (bijna) altijd halfvol. De perioden dat ik kwetsbaar was en wekelijks een bingokaart volhard, heb ik achter mij gelaten. Dat heeft de tijd gedaan. Komt tijd, komt raad. Zo is het echt.

Ik lees 'jullie' graag. Ik sta open voor ervaringen van anderen, voor ander zaken dan die die mijn ziektes met zich meebrengen. Het maakt mij begripsvoller. Ook heb ik van LPFAN geleerd dat je kunt afvallen als je maar wilt/ moet. Mijn gewrichten huilen bij mijn huidige gewicht. Ik ben er 8 kwijt, nog 10 te gaan. Dankjewel LPFAN.

Knus voor allen.
_O_

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_162670570
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 14:47 schreef PrisTheShiz het volgende:
Ik ben ziek

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat klinkt idd als behoorlijk ziek.....
Beterschap!
pi_162670590
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 15:18 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat is alleen maar de mening van sommige mensen, zou me er niet te veel van aantrekken.
Als dáár ook al onderscheid in moet zitten is het einde zoek lijkt mij.
Want de mening van die mensen telt net iets minder? :D
pi_162670824
Sabine en superkimmie, lief van jullie :*

quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 14:47 schreef PrisTheShiz het volgende:
Ik ben ziek

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jeetje dat klinkt idd behoorlijk ziek ja. Beterschap :*
pi_162671035
Ik krijg het steeds beter onder de knie heb ik het idee, om een leuk leven te hebben met veel pijn en ongemak en onrust. Ik besefte laatst dat ik eigenlijk zelden boos of verdrietig ben over hoe het gaat. Maar als ik dat wel ben kan ik inmiddels ook even een uur flink huilen en medelijden met mezelf hebben, en dan is het er ook uit.

Er zijn denk ik verschillende dingen die daarin helpen (wordt waarschijnlijk een onoverzichtelijk lijstje en er zijn vast nog veel meer punten, maar wie weet heeft iemand ergens iets aan):
- Ik heb een vriendin die hele andere klachten heeft, maar we hebben zoveel begrip voor elkaar en kunnen elkaar steunen (als zij zich slecht voelt kan ik wat beter relativeren en andersom).
- Überhaupt een netwerk hebben met mensen die af en toe eens vragen hoe het gaat.
- Dingen doen die je voldoening geven, ook al doe je het maar heel kort. Ik werk bijvoorbeeld 8 uur per week, maar ik heb dat echt nodig om dat te kunnen doen. Het geeft me zo'n gevoel van regie hebben over mijn leven.
- Dus doseren, ook als je je goed voelt. Ik heb vaak de neiging om dan heel veel te gaan doen, maar dan wordt de klap later alleen maar groter.
- Hulp vragen. Is voor mij iets makkelijker, want ik heb begeleiding dus die zijn er om hulp te bieden, maar ik leer ook steeds beter om het eerst in mijn eigen netwerk te zoeken.
- Aan de andere kant op jezelf vertrouwen en veiligheid uit jezelf halen. Weten dat je er al jaren mee rondloopt, dus dat je het deze keer ook wel gaat doorstaan.
- Goed voor jezelf zorgen in het algemeen: goed eten, drinken, slapen, routine aanhouden, enzovoort.
- Grenzen aangeven. Mensen die energie kosten uit je leven verwijderen. Verder heb ik het laatste jaar moeilijke keuzes moeten maken. Bijvoorbeeld niet bij diploma-uitreikingen van mijn zusjes zijn enzo. Maar zulke dingen kosten me zoveel energie! Dan doe ik liever iets anders voor ze om het te vieren. Ik merk dat dit me veel gelukkiger maakt. Ik stel mijn familie wel teleur af en toe, maar ik bespaar daarmee een dag of vier uit de running zijn en lang herstel daarna.
- Communiceren! Kost me vaak ook veel energie, maar levert uiteindelijk meer op. Ik probeer altijd zo goed mogelijk uit te leggen waarom ik ergens niet ben of wat mensen van me kunnen verwachten. Dan ontstaat er zo min mogelijk boosheid en onbegrip.
- Duidelijk zijn. Gewoon zeggen als je iets niet prettig vindt.
- Je berusten in je keuzes. Er vrede mee hebben wat je besloten hebt en de gevolgen dragen. Niet blijven twijfelen, want dat kost ook energie.
- Niet je gevoel negeren. Van mijn PMT-er leerde ik dat als je pijn hebt, je lichaam zich vaak gaat aanspannen om dat niet te voelen. De kunst is eigenlijk om dan juist te ontspannen. In eerste instantie voel je de pijn dan beter, maar je spieren aanspannen heeft natuurlijk alleen maar meer pijn op den duur.
- Het is wat het is. Als het niet gaat, gaat het niet. Die gedachten helpen mij wel.

Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen en mij lukt het bij lange na niet altijd om deze dingen uit te voeren.
pi_162671103
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 15:44 schreef mootie het volgende:

[..]

Want de mening van die mensen telt net iets minder? :D
Nee, natuurlijk niet.
Maar het is ook niet aan hun om onderscheid te maken.
pi_162671305
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:02 schreef Aspergermeisje het volgende:
Ik krijg het steeds beter onder de knie heb ik het idee, om een leuk leven te hebben met veel pijn en ongemak en onrust. Ik besefte laatst dat ik eigenlijk zelden boos of verdrietig ben over hoe het gaat. Maar als ik dat wel ben kan ik inmiddels ook even een uur flink huilen en medelijden met mezelf hebben, en dan is het er ook uit.

Er zijn denk ik verschillende dingen die daarin helpen (wordt waarschijnlijk een onoverzichtelijk lijstje en er zijn vast nog veel meer punten, maar wie weet heeft iemand ergens iets aan):
- Ik heb een vriendin die hele andere klachten heeft, maar we hebben zoveel begrip voor elkaar en kunnen elkaar steunen (als zij zich slecht voelt kan ik wat beter relativeren en andersom).
- Überhaupt een netwerk hebben met mensen die af en toe eens vragen hoe het gaat.
- Dingen doen die je voldoening geven, ook al doe je het maar heel kort. Ik werk bijvoorbeeld 8 uur per week, maar ik heb dat echt nodig om dat te kunnen doen. Het geeft me zo'n gevoel van regie hebben over mijn leven.
- Dus doseren, ook als je je goed voelt. Ik heb vaak de neiging om dan heel veel te gaan doen, maar dan wordt de klap later alleen maar groter.
- Hulp vragen. Is voor mij iets makkelijker, want ik heb begeleiding dus die zijn er om hulp te bieden, maar ik leer ook steeds beter om het eerst in mijn eigen netwerk te zoeken.
- Aan de andere kant op jezelf vertrouwen en veiligheid uit jezelf halen. Weten dat je er al jaren mee rondloopt, dus dat je het deze keer ook wel gaat doorstaan.
- Goed voor jezelf zorgen in het algemeen: goed eten, drinken, slapen, routine aanhouden, enzovoort.
- Grenzen aangeven. Mensen die energie kosten uit je leven verwijderen. Verder heb ik het laatste jaar moeilijke keuzes moeten maken. Bijvoorbeeld niet bij diploma-uitreikingen van mijn zusjes zijn enzo. Maar zulke dingen kosten me zoveel energie! Dan doe ik liever iets anders voor ze om het te vieren. Ik merk dat dit me veel gelukkiger maakt. Ik stel mijn familie wel teleur af en toe, maar ik bespaar daarmee een dag of vier uit de running zijn en lang herstel daarna.
- Communiceren! Kost me vaak ook veel energie, maar levert uiteindelijk meer op. Ik probeer altijd zo goed mogelijk uit te leggen waarom ik ergens niet ben of wat mensen van me kunnen verwachten. Dan ontstaat er zo min mogelijk boosheid en onbegrip.
- Duidelijk zijn. Gewoon zeggen als je iets niet prettig vindt.
- Je berusten in je keuzes. Er vrede mee hebben wat je besloten hebt en de gevolgen dragen. Niet blijven twijfelen, want dat kost ook energie.
- Niet je gevoel negeren. Van mijn PMT-er leerde ik dat als je pijn hebt, je lichaam zich vaak gaat aanspannen om dat niet te voelen. De kunst is eigenlijk om dan juist te ontspannen. In eerste instantie voel je de pijn dan beter, maar je spieren aanspannen heeft natuurlijk alleen maar meer pijn op den duur.
- Het is wat het is. Als het niet gaat, gaat het niet. Die gedachten helpen mij wel.

Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen en mij lukt het bij lange na niet altijd om deze dingen uit te voeren.
Mooi lijstje idd :Y
Sommige dingen zijn makkelijker dan andere maar dit zijn idd wel belangrijke dingen denk ik.
pi_162671926
Mooi lijstje Asperger ^O^

Beterschap Pris ;(

Ik heb vanmorgen 3 uren bijgeslapen. Op een of andere manier zijn de nachtmerries overdag heftiger, heel vaag. Toch de afweging gemaakt en op bed gegaan, was bek en bek af :{

Offtopic gejank;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 1 juni 2016 @ 17:01:33 #199
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_162672153
Mijn hoofd is net een overvolle geheugenkaart.

Ik weet niet goed hoe alles te sorteren.

Eerst en vooral kosten sommige dingen energie maar dat zijn vooral de belangrijke.

Maar goed, ik zaag waarschijnlijk om iets benulligs :@
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_162672347
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 14:47 schreef PrisTheShiz het volgende:
Ik ben ziek

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beterschap!
pi_162672752
Hoihoi,

Ik ben niet helemaal zeker of ik hier in deze reeks wel thuis hoor, maar wie niet waagt, niet wint, zeker? Even kort voorstellen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, dit werd langer dan verwacht :@ :@
Maar dit is het dus. Ik denk dat ik vooral af en toe eens ergens wil kunnen zeggen dat het gewoon moeilijk en zwaar is. Mag dat hier? :@
pi_162672757
Ik ben energieloos.

Ik dacht vandaag namelijk: Ik ga eens alleen ontbijten, en dan wachten tot het avondeten. Fout gedacht. Voel me nu heel slap. Zelfs nadat ik 1,5 croissantje en een bord bami op heb.

Dus even niet zo'n energie om op iedereen te reageren. :@
pi_162672804
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 17:35 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik ben energieloos.

Ik dacht vandaag namelijk: Ik ga eens alleen ontbijten, en dan wachten tot het avondeten. Fout gedacht. Voel me nu heel slap. Zelfs nadat ik 1,5 croissantje en een bord bami op heb.

Dus even niet zo'n energie om op iedereen te reageren. :@
Waarom leek je dat een goed idee?
pi_162673022
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 17:34 schreef MarieAlice het volgende:
Hoihoi,

Ik ben niet helemaal zeker of ik hier in deze reeks wel thuis hoor, maar wie niet waagt, niet wint, zeker? Even kort voorstellen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, dit werd langer dan verwacht :@ :@
Maar dit is het dus. Ik denk dat ik vooral af en toe eens ergens wil kunnen zeggen dat het gewoon moeilijk en zwaar is. Mag dat hier? :@
Heftig verhaal zeg! Pffff heb zelf ook migraine, weet wel een beetje wat het is.... Om gek van te worden dus!!!!!! En natuurlijk mag je hier lekker je hart luchten als je daar behoefte aan hebt! Hoop voor je dat ze er snel achter komen wat het nou precies is en dat ze er vooral iets aan kunnen doen! Voor nu, dikke knuf!!!!
  woensdag 1 juni 2016 @ 17:53:25 #205
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_162673040
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 17:34 schreef MarieAlice het volgende:
Hoihoi,

Ik ben niet helemaal zeker of ik hier in deze reeks wel thuis hoor, maar wie niet waagt, niet wint, zeker? Even kort voorstellen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, dit werd langer dan verwacht :@ :@
Maar dit is het dus. Ik denk dat ik vooral af en toe eens ergens wil kunnen zeggen dat het gewoon moeilijk en zwaar is. Mag dat hier? :@
Welkom. Ben je al naar een kaakchirurg geweest? Mijn hoofdpijn komt daar blijkbaar van.

Ondertussen heb ik een 'abonnement' bij Klina in Brasschaat.

Al sturen ze me voor mijn slaaponderzoek naar Sint Jozef in Malle. Klina heeft geen slaapkliniek.

Wish me luck morgen bij de longarts.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_162673095
Hai Marie, welkom :W
Onlangs werd er nog zo'n beetje unaniem besloten dat hoofdpijn een van de ergste pijnen (schijnt?) te zijn, dus niemand hier zal jouw klachten licht opnemen!
pi_162673270
Welkom Marie. Ja, het is lastig, de combinatie van psychische klachten met hoofdpijn. Ik noem het zelf wel migraine (zo mag ik het ook noemen van mijn laatste neuroloog), maar in principe weten ze niet welke diagnose ze aan mijn hoofdpijn moeten hangen. Officieel heb ik een 'ongedifferentieerde pijnstoornis' o.i.d. Ik denk zelf dat ze niet zo moeilijk moeten doen en het gewoon migraine is, alleen nogal heftig en vaak.

Ik heb ook ontelbare keren gehoord dat ze het niet meer weten of dat ik een moeilijk geval was of wat dan ook. Heel demotiverend is dat.

Op dit moment heb ik de medische wereld een beetje losgelaten en richt ik me meer op omgaan met de pijn. Waarbij ik niet zeg dat jij dat ook moet doen, want volgens mij heb je nog lang niet alle mogelijke behandelingen gehad. Ooit stap ik misschien wel weer een traject in, als er een behandeling is waar ik vertrouwen in heb.
pi_162673291
Dank jullie wel!

@soapie:
Gedurende een jaar en half heb ik het ene na het andere onderzoek gehad, echt, ik heb toen geen week gehad zonder een onderzoek. Ik heb ook een depakinekuur gehad, en behandeling met topiramaat (mirainehypothese) maar het haalt allemaal niets uit en nu zeggen ze dat het maar psychisch is en willen ze niets meer verder onderzoeken. Ik heb de hoop stiekem al wat opgegeven dat ze na zes jaar nog met iets nieuws gaan komen. Al zou ik het potdorie toch zo graag willen..

@sararaats:
Ik ben al eens naar de NKO-arts geweest, maar dat leverde helaas ook niks op. De tandarts evenmin.
Oh, slaaponderzoek :) sorry, dat was een van de zwaartepunten tijdens mijn studie, ik vond het heerlijk om zo'n nachtje een eeg te scoren enzo O+ Veel succes! Het is allemaal veel minder eng dan het lijkt!

@poesopstokje:
Of het een van de ergste pijnen is, weet ik niet. Ik weet alleen dat ik er behoorlijk turelure van word... dankjewel!
  woensdag 1 juni 2016 @ 18:18:23 #209
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_162673454
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 17:34 schreef MarieAlice het volgende:
Hoihoi,

Ik ben niet helemaal zeker of ik hier in deze reeks wel thuis hoor, maar wie niet waagt, niet wint, zeker? Even kort voorstellen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, dit werd langer dan verwacht :@ :@
Maar dit is het dus. Ik denk dat ik vooral af en toe eens ergens wil kunnen zeggen dat het gewoon moeilijk en zwaar is. Mag dat hier? :@
Welkom! tuurlijk mag dat hier! hoofdpijn is vreselijk. Ik heb het helaas ook enorm vaak. door dialyse. Sterkte! Kunnen ze er helemaal niks aan doen? Hoe is je bloeddruk?
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  woensdag 1 juni 2016 @ 18:18:40 #210
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_162673457
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 17:35 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik ben energieloos.

Ik dacht vandaag namelijk: Ik ga eens alleen ontbijten, en dan wachten tot het avondeten. Fout gedacht. Voel me nu heel slap. Zelfs nadat ik 1,5 croissantje en een bord bami op heb.

Dus even niet zo'n energie om op iedereen te reageren. :@
Waarom leek je dat een goed idee?
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  woensdag 1 juni 2016 @ 18:19:45 #211
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_162673478
Blegh ik mag morgen weer een ECG laten maken. Weet nu al dat ik commentaar krijg over mijn hartslag. Irritant altijd.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_162673605
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 18:07 schreef Aspergermeisje het volgende:
Welkom Marie. Ja, het is lastig, de combinatie van psychische klachten met hoofdpijn. Ik noem het zelf wel migraine (zo mag ik het ook noemen van mijn laatste neuroloog), maar in principe weten ze niet welke diagnose ze aan mijn hoofdpijn moeten hangen. Officieel heb ik een 'ongedifferentieerde pijnstoornis' o.i.d. Ik denk zelf dat ze niet zo moeilijk moeten doen en het gewoon migraine is, alleen nogal heftig en vaak.

Ik heb ook ontelbare keren gehoord dat ze het niet meer weten of dat ik een moeilijk geval was of wat dan ook. Heel demotiverend is dat.

Op dit moment heb ik de medische wereld een beetje losgelaten en richt ik me meer op omgaan met de pijn. Waarbij ik niet zeg dat jij dat ook moet doen, want volgens mij heb je nog lang niet alle mogelijke behandelingen gehad. Ooit stap ik misschien wel weer een traject in, als er een behandeling is waar ik vertrouwen in heb.
Goh, het is geen migraine, blijkbaar. Migraine houdt geen jaren aan een stuk door aan, zonder ook maar een momentje verlichting. Niet dat migraine dan minder erg zou zijn ofzo. Integendeel.
Demotiverend is het zeker wel... zeker als er dan één neuroloog besluit dat het psychisch is, en je bij elke nieuwe neuroloog, die je dossier dan opvraagt, meteen die blik ziet veranderen wanneer ze bij die zin komen. Dan zie je zo al dat ze het niet meer al te serieus nemen. En dan mag je zelf nog een even dik dossier bijhebben, waarin drie psychiaters zeggen dat het volgens hen echt wel puur lichamelijk is, het verhaal is gewoon gedaan dan. Nog eens een eeg'tje (ja... dat gaat veel uitwijzen) en een mri om te zien of mijn cyste nog dezelde vorm heeft en dat is het dan.

Hoe bedoel je dat juist, omgaan met de pijn? En loslaten van de medische wereld?
Ik heb al die jaren wel voltijds gewerkt, enfin, eerst nog drie maanden mijn stage gedaan, dan twee maanden vakantie en een maand werk gezocht en sinds dan voltijds gewerkt en daarnaast gestudeerd om een ander diploma te halen. Ik doe grosso modo alles wel, alleen word ik compleet gek van veel geroezemoes (lesgeven dus geen optie meer) of van luide muziek (byebye concerten en festivals) en verder is het af en toe knap lastig dat mijn ene oog plots uitvalt en dus ook mijn dieptezicht dan verdwijnt. Verder is omgaan voor mij eigenlijk proberen er niet op te letten. 'Er zijn ergere dingen in de wereld'.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162673637
MarieAlice: Welkom! Ik heb 24/7 rugpijn, maar dat vind ik beter te verteren dan de hoofdpijn, die ik nu ook weer heb.

Sararaats: succes morgen.

LPFAN :verwachten ze iets te zien op de ECG? Ach ja, laat ze maar commentaar leveren. Ze weten niet beter :*
  woensdag 1 juni 2016 @ 18:31:10 #214
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_162673681
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 18:28 schreef Adriane het volgende:
MarieAlice: Welkom! Ik heb 24/7 rugpijn, maar dat vind ik beter te verteren dan de hoofdpijn, die ik nu ook weer heb.

Sararaats: succes morgen.

LPFAN :verwachten ze iets te zien op de ECG? Ach ja, laat ze maar commentaar leveren. Ze weten niet beter :*
Nee, is een standaard jaarlijks onderzoek vanuit dialyse. Alleen heb ik van mezelf een hoge hartslag van boven de 100 in rust door een hersenbloeding vroeger, dus die verpleegsters schieten altijd in paniek ;p
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_162673702
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 18:18 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Welkom! tuurlijk mag dat hier! hoofdpijn is vreselijk. Ik heb het helaas ook enorm vaak. door dialyse. Sterkte! Kunnen ze er helemaal niks aan doen? Hoe is je bloeddruk?
Op die ene keer dat ik de eerste keer naar spoed ging na is die altijd een mooie 12/7. Al zag je op die 24u metingen wel heel mooi hoe dat kan spiken als ik me begin te ergeren aan de hoofdpijn :X 'kalm, Marie, kalm...'

Mijn tante krijgt ook al jaren dialyse en die heeft ook telkens hoofdpijn... lijkt me behoorlijk rot dat dat er dan ook nog bijkomt. Ik hoop dat de ecg morgen beetje meevalt!
pi_162673705
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 18:26 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Goh, het is geen migraine, blijkbaar. Migraine houdt geen jaren aan een stuk door aan, zonder ook maar een momentje verlichting. Niet dat migraine dan minder erg zou zijn ofzo. Integendeel.
Demotiverend is het zeker wel... zeker als er dan één neuroloog besluit dat het psychisch is, en je bij elke nieuwe neuroloog, die je dossier dan opvraagt, meteen die blik ziet veranderen wanneer ze bij die zin komen. Dan zie je zo al dat ze het niet meer al te serieus nemen. En dan mag je zelf nog een even dik dossier bijhebben, waarin drie psychiaters zeggen dat het volgens hen echt wel puur lichamelijk is, het verhaal is gewoon gedaan dan. Nog eens een eeg'tje (ja... dat gaat veel uitwijzen) en een mri om te zien of mijn cyste nog dezelde vorm heeft en dat is het dan.

Hoe bedoel je dat juist, omgaan met de pijn? En loslaten van de medische wereld?
Ik heb al die jaren wel voltijds gewerkt, enfin, eerst nog drie maanden mijn stage gedaan, dan twee maanden vakantie en een maand werk gezocht en sinds dan voltijds gewerkt en daarnaast gestudeerd om een ander diploma te halen. Ik doe grosso modo alles wel, alleen word ik compleet gek van veel geroezemoes (lesgeven dus geen optie meer) of van luide muziek (byebye concerten en festivals) en verder is het af en toe knap lastig dat mijn ene oog plots uitvalt en dus ook mijn dieptezicht dan verdwijnt. Verder is omgaan voor mij eigenlijk proberen er niet op te letten. 'Er zijn ergere dingen in de wereld'.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wil je NOOIT meer zeggen, dat er ergere dingen in de wereld zijn?
Jouw hoofdpijn bepaalt jouw hele leven. En dat is erg zat.
  woensdag 1 juni 2016 @ 18:33:57 #217
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_162673729
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 18:32 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Op die ene keer dat ik de eerste keer naar spoed ging na is die altijd een mooie 12/7. Al zag je op die 24u metingen wel heel mooi hoe dat kan spiken als ik me begin te ergeren aan de hoofdpijn :X 'kalm, Marie, kalm...'

Mijn tante krijgt ook al jaren dialyse en die heeft ook telkens hoofdpijn... lijkt me behoorlijk rot dat dat er dan ook nog bijkomt. Ik hoop dat de ecg morgen beetje meevalt!
Oh mooi dan ligt het daar niet aan iig. Ik heb op mijn 13e ook maanden enorme koppijn gehad en bij mij lag het aan mijn bloeddruk, die was torenhoog.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  woensdag 1 juni 2016 @ 18:34:14 #218
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_162673731
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 18:32 schreef Adriane het volgende:

[..]

Wil je NOOIT meer zeggen, dat er ergere dingen in de wereld zijn?
Jouw hoofdpijn bepaalt jouw hele leven. En dat is erg zat.
EENS!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_162673732
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 18:31 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Nee, is een standaard jaarlijks onderzoek vanuit dialyse. Alleen heb ik van mezelf een hoge hartslag van boven de 100 in rust door een hersenbloeding vroeger, dus die verpleegsters schieten altijd in paniek ;p
Oh, gelukkig, slechts een routine-onderzoek.
  woensdag 1 juni 2016 @ 18:35:02 #220
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_162673744
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 18:34 schreef Adriane het volgende:

[..]

Oh, gelukkig, slechts een routine-onderzoek.
Ja gelukkig wel idd.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_162673758
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 18:28 schreef Adriane het volgende:
MarieAlice: Welkom! Ik heb 24/7 rugpijn, maar dat vind ik beter te verteren dan de hoofdpijn, die ik nu ook weer heb.
Dankje!
Dat lijkt me ook behoorlijk lastig en vermoeiend...
Valt er nog iets aan te doen?
pi_162673825
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 18:26 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Goh, het is geen migraine, blijkbaar. Migraine houdt geen jaren aan een stuk door aan, zonder ook maar een momentje verlichting. Niet dat migraine dan minder erg zou zijn ofzo. Integendeel.
Demotiverend is het zeker wel... zeker als er dan één neuroloog besluit dat het psychisch is, en je bij elke nieuwe neuroloog, die je dossier dan opvraagt, meteen die blik ziet veranderen wanneer ze bij die zin komen. Dan zie je zo al dat ze het niet meer al te serieus nemen. En dan mag je zelf nog een even dik dossier bijhebben, waarin drie psychiaters zeggen dat het volgens hen echt wel puur lichamelijk is, het verhaal is gewoon gedaan dan. Nog eens een eeg'tje (ja... dat gaat veel uitwijzen) en een mri om te zien of mijn cyste nog dezelde vorm heeft en dat is het dan.

Hoe bedoel je dat juist, omgaan met de pijn? En loslaten van de medische wereld?
Ik heb al die jaren wel voltijds gewerkt, enfin, eerst nog drie maanden mijn stage gedaan, dan twee maanden vakantie en een maand werk gezocht en sinds dan voltijds gewerkt en daarnaast gestudeerd om een ander diploma te halen. Ik doe grosso modo alles wel, alleen word ik compleet gek van veel geroezemoes (lesgeven dus geen optie meer) of van luide muziek (byebye concerten en festivals) en verder is het af en toe knap lastig dat mijn ene oog plots uitvalt en dus ook mijn dieptezicht dan verdwijnt. Verder is omgaan voor mij eigenlijk proberen er niet op te letten. 'Er zijn ergere dingen in de wereld'.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je mijn lijstje gelezen een paar posts naar boven? Dat bedoel ik een beetje met ermee omgaan. Er niet op letten kan soms een strategie zijn, maar niet altijd, omdat je dan niet meer voelt waar je grenzen eigenlijk liggen. Je gaat maar door en valideert je klachten eigenlijk niet, zoals je ook zegt met 'er zijn ergere dingen in de wereld'.
pi_162673969
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 18:35 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Dankje!
Dat lijkt me ook behoorlijk lastig en vermoeiend...
Valt er nog iets aan te doen?
Ja, ik sta op de wachtlijst voor een rugoperatie (spondylodese) en hoop dat de pijn dan weg is.
Het is inderdaad erg vermoeiend.

En nu blijkt dat mijn Hb erg laag is. Daarom ben ik nu extra moe. Het is nog niet helemaal duidelijk waar dit vandaan komt. Wordt nog vervolgd dus.
pi_162674222
Ik heb wel eens hoofdpijn maar gelukkig geen migraine. Het lijkt mij echt iets om gek van te worden.
Hebben jullie dan ook hinder met deze temperaturen en het zonlicht?

Ik ben gister naar de bios geweest, niet het meest verstandige voor mijn oren maar ik kom eigenlijk al bijna nergens en ik ben echt een bios-fanaat. Dus dan neem ik de kater er maar voor lief bij.

Vandaag dus geluiden om me heen zo rustig mogelijk gehouden, de warmte en het felle licht zoveel mogelijk vermeden. Ik denk dat mensen met hoofdpijn daar ook altijd rekening mee houden.
pi_162674326
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:05 schreef Persefoneia het volgende:
Ik heb wel eens hoofdpijn maar gelukkig geen migraine. Het lijkt mij echt iets om gek van te worden.
Hebben jullie dan ook hinder met deze temperaturen en het zonlicht?

Ik ben gister naar de bios geweest, niet het meest verstandige voor mijn oren maar ik kom eigenlijk al bijna nergens en ik ben echt een bios-fanaat. Dus dan neem ik de kater er maar voor lief bij.

Vandaag dus geluiden om me heen zo rustig mogelijk gehouden, de warmte en het felle licht zoveel mogelijk vermeden. Ik denk dat mensen met hoofdpijn daar ook altijd rekening mee houden.
Als ik hoofdpijn heb wel inderdaad. Dan kan ik heel slecht tegen veel soorten prikkels. Nog meer dan ik normaal gesproken al door mijn autisme ervaar.
pi_162674362
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 18:09 schreef MarieAlice het volgende:
Dank jullie wel!

@soapie:
Gedurende een jaar en half heb ik het ene na het andere onderzoek gehad, echt, ik heb toen geen week gehad zonder een onderzoek. Ik heb ook een depakinekuur gehad, en behandeling met topiramaat (mirainehypothese) maar het haalt allemaal niets uit en nu zeggen ze dat het maar psychisch is en willen ze niets meer verder onderzoeken. Ik heb de hoop stiekem al wat opgegeven dat ze na zes jaar nog met iets nieuws gaan komen. Al zou ik het potdorie toch zo graag willen..

Dat vind ik zo´n dooddoener, we kunnen niks vinden, dus zit het tussen je oren! Kan ik me zo kwaad om maken!!
Kan me goed voorstellen dat je graag zou willen dat ze er iets op vinden, dus blijf hoop houden!!
pi_162674379
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 18:32 schreef Adriane het volgende:

[..]

Wil je NOOIT meer zeggen, dat er ergere dingen in de wereld zijn?
Jouw hoofdpijn bepaalt jouw hele leven. En dat is erg zat.
En eens!
pi_162674443
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:12 schreef soapie het volgende:

[..]

Dat vind ik zo´n dooddoener, we kunnen niks vinden, dus zit het tussen je oren! Kan ik me zo kwaad om maken!!
Kan me goed voorstellen dat je graag zou willen dat ze er iets op vinden, dus blijf hoop houden!!
Bij mij zeiden ze dat ze het geen migraine konden noemen, omdat de preventieve medicijnen niet helpen. Wat nergens op slaat, want die medicijnen zijn niet speciaal voor migraine ontwikkeld. De triptanen, aanvalsmedicatie die wel speciaal voor migraine zijn gemaakt, werken wel bij mij.

Dus ik zit echt te wachten op een preventief medicijn. Dat komt er wel binnen 5-10 jaar aan als het goed is. Wordt al getest in Nederland momenteel.
pi_162674579
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:16 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Bij mij zeiden ze dat ze het geen migraine konden noemen, omdat de preventieve medicijnen niet helpen. Wat nergens op slaat, want die medicijnen zijn niet speciaal voor migraine ontwikkeld. De triptanen, aanvalsmedicatie die wel speciaal voor migraine zijn gemaakt, werken wel bij mij.

Dus ik zit echt te wachten op een preventief medicijn. Dat komt er wel binnen 5-10 jaar aan als het goed is. Wordt al getest in Nederland momenteel.
Preventief middel heb ik ook al gehad, hielp niks. In het begin werd ik bij de HA steeds weggestuurd met de mededeling het is geen migraine, neem maar een pijnstiller.... Omdat de pijn altijd op dezelfde plek boven op mijn hoofd zat.
Toen zei ik een keer toen ik het spuugzat was dat het aan de zijkant van mijn hoofd zat en toe was het ineens wel migraine en kreeg ik goede medicijnen, dan maar een leugentje om bestwil.....
pi_162675095
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 18:32 schreef Adriane het volgende:

[..]

Wil je NOOIT meer zeggen, dat er ergere dingen in de wereld zijn?
Jouw hoofdpijn bepaalt jouw hele leven. En dat is erg zat.
:@ ironisch genoeg zeg ik dergelijke dingen constant tegen cliënten, maar voor mezelf geldt dan weer 'zolang je geen ebola hebt, moet je maar niet zielig doen'. Wat ook niet zo raar is, aangezien er in mijn familie wel mensen echt serieuze, gevaarlijke, invaliderende aandoeningen hebben en mja. 't Is nu ook niet zo dat ik eraan doodga of zo.
Alhoewel. Ze reageren altijd zo, ook weer met de melanomen. Zucht. Ge kunt ze niet kiezen he, familie. :)

quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 18:33 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Oh mooi dan ligt het daar niet aan iig. Ik heb op mijn 13e ook maanden enorme koppijn gehad en bij mij lag het aan mijn bloeddruk, die was torenhoog.
Ja, idd, dat dachten ze eerst ook. Hebben ze je dan daarvoor behandeld, of ging dat gewoon over?

quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 18:39 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Heb je mijn lijstje gelezen een paar posts naar boven? Dat bedoel ik een beetje met ermee omgaan. Er niet op letten kan soms een strategie zijn, maar niet altijd, omdat je dan niet meer voelt waar je grenzen eigenlijk liggen. Je gaat maar door en valideert je klachten eigenlijk niet, zoals je ook zegt met 'er zijn ergere dingen in de wereld'.
Mhm, dat is wel een constructief lijstje ja. :) mja, het negeren is idd niet de ideale oplossing, maar ik vrees dat ik niet echt veel mensen heb in mijn omgeving die er veel begrip voor hebben. Tenzij enkele collega's, maar daar wil ik niet al te veel tegen zeggen, heb de ervaring dat zo'n dingen wel ineens gebruikt worden als er projecten verdeeld worden en zo.

quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 18:50 schreef Adriane het volgende:

[..]

Ja, ik sta op de wachtlijst voor een rugoperatie (spondylodese) en hoop dat de pijn dan weg is.
Het is inderdaad erg vermoeiend.

En nu blijkt dat mijn Hb erg laag is. Daarom ben ik nu extra moe. Het is nog niet helemaal duidelijk waar dit vandaan komt. Wordt nog vervolgd dus.
Dat is vastzetten van wervels zeker? Ik hoop voor je dat het helpt, rugpijn lijkt me ook zo ellendig... enfin, alle pijn is ellendig.
Mhm. Hoop dat ze snel vinden waar die lage hb vandaan komt. Je constant moe voelen is zo demotiverend...

quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:12 schreef soapie het volgende:

[..]

Dat vind ik zo´n dooddoener, we kunnen niks vinden, dus zit het tussen je oren! Kan ik me zo kwaad om maken!!
Kan me goed voorstellen dat je graag zou willen dat ze er iets op vinden, dus blijf hoop houden!!
Mja, ik vond het vooral zo... blah... dat ze dan met zo'n blasé gedoe aankondigen dat ik idiopathische hoofdpijn heb, en dan verwachten dat ik in katzwijm ga vallen door hun enorme medische ontdekking.

Die triptanen werken bij mij overigens niet. Geen enkele pijnstiller helpt (en dan werd er gezegd dat ik hoofdpijn had door teveel paracetamol. Ik had dat twee dagen geprobeerd, maar toen het niet werkte, ben ik er maar mee gestopt. Maar dat was niet waar, ik nam gewoon paracetamol als snoepjes. Zucht. Toen heeft mijn HA wel heel colerig gebeld om te zeggen dat ze moesten stoppen met hun belachelijke aantijgingen.)

Maar goed, het is wat het is. Nu maar proberen focussen op a) de melanomen en b) gewoon rustig verderkachelen.
pi_162675203
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:48 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

:@ ironisch genoeg zeg ik dergelijke dingen constant tegen cliënten, maar voor mezelf geldt dan weer 'zolang je geen ebola hebt, moet je maar niet zielig doen'. Wat ook niet zo raar is, aangezien er in mijn familie wel mensen echt serieuze, gevaarlijke, invaliderende aandoeningen hebben en mja. 't Is nu ook niet zo dat ik eraan doodga of zo.
Alhoewel. Ze reageren altijd zo, ook weer met de melanomen. Zucht. Ge kunt ze niet kiezen he, familie. :)

[..]

Ja, idd, dat dachten ze eerst ook. Hebben ze je dan daarvoor behandeld, of ging dat gewoon over?

[..]

Mhm, dat is wel een constructief lijstje ja. :) mja, het negeren is idd niet de ideale oplossing, maar ik vrees dat ik niet echt veel mensen heb in mijn omgeving die er veel begrip voor hebben. Tenzij enkele collega's, maar daar wil ik niet al te veel tegen zeggen, heb de ervaring dat zo'n dingen wel ineens gebruikt worden als er projecten verdeeld worden en zo.

[..]

Dat is vastzetten van wervels zeker? Ik hoop voor je dat het helpt, rugpijn lijkt me ook zo ellendig... enfin, alle pijn is ellendig.
Mhm. Hoop dat ze snel vinden waar die lage hb vandaan komt. Je constant moe voelen is zo demotiverend...

[..]

Mja, ik vond het vooral zo... blah... dat ze dan met zo'n blasé gedoe aankondigen dat ik idiopathische hoofdpijn heb, en dan verwachten dat ik in katzwijm ga vallen door hun enorme medische ontdekking.

Die triptanen werken bij mij overigens niet. Geen enkele pijnstiller helpt (en dan werd er gezegd dat ik hoofdpijn had door teveel paracetamol. Ik had dat twee dagen geprobeerd, maar toen het niet werkte, ben ik er maar mee gestopt. Maar dat was niet waar, ik nam gewoon paracetamol als snoepjes. Zucht. Toen heeft mijn HA wel heel colerig gebeld om te zeggen dat ze moesten stoppen met hun belachelijke aantijgingen.)

Maar goed, het is wat het is. Nu maar proberen focussen op a) de melanomen en b) gewoon rustig verderkachelen.
Klaar ben je ermee! Ik neem aan dat je je bloeddruk hebt laten meten. Mijne was namelijk veel te hoog en kaliumgehalte veel te laag. Nu ik voor beide medicijnen heb is de migraine zo goed als weg......
  woensdag 1 juni 2016 @ 20:07:36 #232
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_162675557
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 17:34 schreef MarieAlice het volgende:
Hoihoi,

Ik ben niet helemaal zeker of ik hier in deze reeks wel thuis hoor, maar wie niet waagt, niet wint, zeker? Even kort voorstellen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, dit werd langer dan verwacht :@ :@
Maar dit is het dus. Ik denk dat ik vooral af en toe eens ergens wil kunnen zeggen dat het gewoon moeilijk en zwaar is. Mag dat hier? :@
Welkom hier :@ tuurlijk mag je hier over hoofdpijn posten. Doe ik ook :@
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  woensdag 1 juni 2016 @ 20:11:48 #233
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_162675665
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:48 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Ja, idd, dat dachten ze eerst ook. Hebben ze je dan daarvoor behandeld, of ging dat gewoon over?

[..]
Nee, ik heb medicijnen geslikt tot een paar maand geleden er voor, Waarschijnlijk 1 van de redenen ook dat mijn nieren niet meer werken. Nu ik dialyseer is mijn bloeddruk goed.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_162676052
Welkom MarieAlice!

Ik had gisteren niet moeten posten dat alles met mn diabetes zn gangetje ging -O-
Vanavond pasta gegeten en normaal verspreid ik de bolus dan over 4 uur omdat ik pas later stijg door de langzaamwerkende koolhydraten. Nu per ongeluk alles in 1 keer gebolust -O-
HAP gebeld en moet elk kwartier meten en terugbellen als ik onder de 4 kom. Ben net in een kwartier van 6 naar 4.9 gedaald. Maar straks natuurlijk weer stijgen als die pasta begint in te werken. En geen idee hoe ik het dan met insuline moet doen... Stressen dit -O-
  Moderator / Miss SHO woensdag 1 juni 2016 @ 20:28:56 #235
22592 crew  Ole
pi_162676195
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 20:24 schreef Sylvana het volgende:
Welkom MarieAlice!

Ik had gisteren niet moeten posten dat alles met mn diabetes zn gangetje ging -O-
Vanavond pasta gegeten en normaal verspreid ik de bolus dan over 4 uur omdat ik pas later stijg door de langzaamwerkende koolhydraten. Nu per ongeluk alles in 1 keer gebolust -O-
HAP gebeld en moet elk kwartier meten en terugbellen als ik onder de 4 kom. Ben net in een kwartier van 6 naar 4.9 gedaald. Maar straks natuurlijk weer stijgen als die pasta begint in te werken. En geen idee hoe ik het dan met insuline moet doen... Stressen dit -O-
Oh jee! Succes!

Ik zit nu in Spanje en daar is alles witbrood. Merk dat toch wel. Morgen thuis weer aan de volkoren. Gelukkig hoef ik nog niet te spuiten maar zit wel wat hoger voor mijn doen.

Edit.. 9.4 dus valt dan weer mee..
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_162676291
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 20:24 schreef Sylvana het volgende:
Welkom MarieAlice!

Ik had gisteren niet moeten posten dat alles met mn diabetes zn gangetje ging -O-
Vanavond pasta gegeten en normaal verspreid ik de bolus dan over 4 uur omdat ik pas later stijg door de langzaamwerkende koolhydraten. Nu per ongeluk alles in 1 keer gebolust -O-
HAP gebeld en moet elk kwartier meten en terugbellen als ik onder de 4 kom. Ben net in een kwartier van 6 naar 4.9 gedaald. Maar straks natuurlijk weer stijgen als die pasta begint in te werken. En geen idee hoe ik het dan met insuline moet doen... Stressen dit -O-
Stress zal er denk ik ook geen goed aan doen..... Maar wel logisch! Sterkte!
  woensdag 1 juni 2016 @ 20:37:02 #237
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_162676368
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 20:24 schreef Sylvana het volgende:
Welkom MarieAlice!

Ik had gisteren niet moeten posten dat alles met mn diabetes zn gangetje ging -O-
Vanavond pasta gegeten en normaal verspreid ik de bolus dan over 4 uur omdat ik pas later stijg door de langzaamwerkende koolhydraten. Nu per ongeluk alles in 1 keer gebolust -O-
HAP gebeld en moet elk kwartier meten en terugbellen als ik onder de 4 kom. Ben net in een kwartier van 6 naar 4.9 gedaald. Maar straks natuurlijk weer stijgen als die pasta begint in te werken. En geen idee hoe ik het dan met insuline moet doen... Stressen dit -O-
Jeetje sterkte!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_162676466
@MarieAlice, ik denk dat het belangrijkste is dat jij zelf begrip gaat krijgen voor je situatie. Dat anderen geen begrip hebben is vervelend, maar zou geen/weinig invloed moeten hebben op hoe jij ermee omgaat.
pi_162676682
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 20:24 schreef Sylvana het volgende:
Welkom MarieAlice!

Ik had gisteren niet moeten posten dat alles met mn diabetes zn gangetje ging -O-
Vanavond pasta gegeten en normaal verspreid ik de bolus dan over 4 uur omdat ik pas later stijg door de langzaamwerkende koolhydraten. Nu per ongeluk alles in 1 keer gebolust -O-
HAP gebeld en moet elk kwartier meten en terugbellen als ik onder de 4 kom. Ben net in een kwartier van 6 naar 4.9 gedaald. Maar straks natuurlijk weer stijgen als die pasta begint in te werken. En geen idee hoe ik het dan met insuline moet doen... Stressen dit -O-
Oei. Wat een stress. Ik hoop dat ie niet verder daalt.
pi_162677334
Dankjulliewel allemaal O+

Ik begin gelukkig al te stijgen ^O^
Nu dus alleen opletten dat ik niet teveel doorstijg, dus blijven meten. En als ik hoog uitkom corrigeren.
pi_162677674
Ow gelukkig! ^O^
pi_162677801
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 21:08 schreef Sylvana het volgende:
Dankjulliewel allemaal O+

Ik begin gelukkig al te stijgen ^O^
Nu dus alleen opletten dat ik niet teveel doorstijg, dus blijven meten. En als ik hoog uitkom corrigeren.
Jeetje... ben blij voor je dat het terug stijgt. Wat zenuwslopend zeg..
pi_162678081
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 20:40 schreef Aspergermeisje het volgende:
@MarieAlice, ik denk dat het belangrijkste is dat jij zelf begrip gaat krijgen voor je situatie. Dat anderen geen begrip hebben is vervelend, maar zou geen/weinig invloed moeten hebben op hoe jij ermee omgaat.
Mhm. Je hebt een punt, maar dat is heel erg mooie theorie als er geen positief geluid komt.
In de praktijk is niemand zo sterk dat ie, als er alleen maar gezegd wordt dat je je aanstelt, dat het maar tussen je oren zit, dat je niet zo stom moet doen, dat het niet zo erg is als wat deze of gene heeft, etc, daar niet door geraakt wordt. Ja, ik heb een huisarts en een psychiater, maar ik kan die ook niet elke keer als ik een slechte dag heb gaan bellen om bevestiging dat ik niet gewoon maar flauw doe en dat ik echt wel pijn heb en dat ik ondanks dat alles nog steeds wel behoorlijk functioneer. Ik mag het altijd maar aan mezelf zeggen en na een tijd is dat gewoon te vermoeiend. Je kan veel uit jezelf putten, maar no man is an island.. :X
pi_162678316
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 21:20 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Jeetje... ben blij voor je dat het terug stijgt. Wat zenuwslopend zeg..
Grapje... ik daal weer -O-
pi_162678467
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 21:36 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Grapje... ik daal weer -O-
Oh neen... -O-
Is er nu iemand bij je eigenlijk?
pi_162678657
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 21:40 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Oh neen... -O-
Is er nu iemand bij je eigenlijk?
Ja ben met mn vriend bij mn schoonouders, dus gelukkig niet alleen :)
pi_162678859
quote:
5s.gif Op woensdag 1 juni 2016 17:38 schreef SnoepTomaatje het volgende:

[..]

Waarom leek je dat een goed idee?
Omdat als ik gewoon eet (te) hoog zit met m'n suikers, ondanks 60EH langwerkende insuline en een tablet Metformine van 850 (na ontbijt en avondeten).

Ik durf echt bijna niet meer te eten na 2 keer een kutcurve. Ik wil echt niet nóg hoger qua insuline.

Maar kortwerkende insuline mag ik niet... :{
pi_162678914
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 17:34 schreef MarieAlice het volgende:
Hoihoi,

Ik ben niet helemaal zeker of ik hier in deze reeks wel thuis hoor, maar wie niet waagt, niet wint, zeker? Even kort voorstellen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, dit werd langer dan verwacht :@ :@
Maar dit is het dus. Ik denk dat ik vooral af en toe eens ergens wil kunnen zeggen dat het gewoon moeilijk en zwaar is. Mag dat hier? :@
Welkom.
pi_162679093
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 21:44 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ja ben met mn vriend bij mn schoonouders, dus gelukkig niet alleen :)
Oh okee. Allez neen, helpt op zich niks, maar ben wel blij dat je nu niet alleen zit...
pi_162679110
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 21:51 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Welkom.
dankje :)
pi_162679454
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 21:57 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

dankje :)
Al 6 jaar lang elke dag elk uur hoofdpijn en zelfs zichtuitval klinkt echt heel heftig. Ik hoop dat ze erachter komen wat dit veroorzaakt.
pi_162683773
Welkom Marie.
Alleen weer zó jammer om te lezen dat iemands klachten jarenlang verkeerd begrepen of genegeerd worden.
En je schreef over een cyste, waar zit die? Kan die niet verantwoordelijk zijn voor je hoofdpijn?
  donderdag 2 juni 2016 @ 01:44:20 #253
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_162683839
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:05 schreef Persefoneia het volgende:
Vandaag dus geluiden om me heen zo rustig mogelijk gehouden, de warmte en het felle licht zoveel mogelijk vermeden. Ik denk dat mensen met hoofdpijn daar ook altijd rekening mee houden.
Helpen oordoppen en een zonnebril jou niet? Ik heb nooit hoofdpijn (*klopt af*) maar ben wel redelijk overgevoelig voor licht en geluid. Bij een beetje zon zet ik gelijk een zonnebril op en ik heb altijd als ik buiten ben oordoppen in. Dat haalt de ergste pieken en dus het onprettige weg.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_162684499
@Jaimy_Luca: Ik denk niet dat ze nog wat gaan vinden, want dan moeten ze in de eerste plaats willen zoeken. :)

quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 01:33 schreef vannelle het volgende:
Welkom Marie.
Alleen weer zó jammer om te lezen dat iemands klachten jarenlang verkeerd begrepen of genegeerd worden.
En je schreef over een cyste, waar zit die? Kan die niet verantwoordelijk zijn voor je hoofdpijn?
Dankjewel :)
Het is een arachnoïdale cyste, ongeveer ter grootte van een iets dikkere knikker, maar dat ding wordt nu al zo'n twaalf jaar in de gaten gehouden en blijkbaar kan het daar niet aan liggen. Ze zijn er wel achter gekomen dat de 'vlek' op mijn scan van toen ik een baby was, dus toch geen fout van de scanner was :') heerlijk toch...
  donderdag 2 juni 2016 @ 09:14:47 #255
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_162685576
Zoo ecg gehad en geen commentaar gekregen ook al was mijn hartslag 124 *O*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_162685654
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 09:14 schreef LPFAN het volgende:
Zoo ecg gehad en geen commentaar gekregen ook al was mijn hartslag 124 *O*
Wauw dat is wel hoog ja. Maar fijn dat je verder geen commentaar kreeg.

Hier is de nacht gelukkig goed gegaan. Vanochtend zat ik op 6.8 ^O^
  donderdag 2 juni 2016 @ 09:21:58 #257
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_162685708
Zoooo, de aftakeling is lekker aan het inzetten hiero.

Morgen de dexa-scan omdat er wervels aan het instorten zijn, meteen maar een longfoto wegens aanhoudende onverklaarbare hoest/kuch-shit en bloedonderzoek wegens extreme vermoeidheid.
Daarnaast doet mijn flikker meer pijn dan ooit, kan niet zitten staan of liggen en voel ik mij 124 jaar oud, terwijl ik kwa werk 3 deadlines heb.

Zo.

[/klaagmodus]

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_162685748
quote:
18s.gif Op donderdag 2 juni 2016 09:21 schreef Verbal het volgende:
Zoooo, de aftakeling is lekker aan het inzetten hiero.

Morgen de dexa-scan omdat er wervels aan het instorten zijn, meteen maar een longfoto wegens aanhoudende onverklaarbare hoest/kuch-shit en bloedonderzoek wegens extreme vermoeidheid.
Daarnaast doet mijn flikker meer pijn dan ooit, kan niet zitten staan of liggen en voel ik mij 124 jaar oud, terwijl ik kwa werk 3 deadlines heb.

Zo.

[/klaagmodus]

V.
Dat klinkt niet goed nee :{
Sterkte en succes met de onderzoeken!
  donderdag 2 juni 2016 @ 10:21:36 #259
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_162686853
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 09:19 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Wauw dat is wel hoog ja. Maar fijn dat je verder geen commentaar kreeg.

Hier is de nacht gelukkig goed gegaan. Vanochtend zat ik op 6.8 ^O^
Jah is normaal. Hij is nu gelukkig 90.

Fijn dat je suiker goed is!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  donderdag 2 juni 2016 @ 10:22:24 #260
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_162686873
quote:
18s.gif Op donderdag 2 juni 2016 09:21 schreef Verbal het volgende:
Zoooo, de aftakeling is lekker aan het inzetten hiero.

Morgen de dexa-scan omdat er wervels aan het instorten zijn, meteen maar een longfoto wegens aanhoudende onverklaarbare hoest/kuch-shit en bloedonderzoek wegens extreme vermoeidheid.
Daarnaast doet mijn flikker meer pijn dan ooit, kan niet zitten staan of liggen en voel ik mij 124 jaar oud, terwijl ik kwa werk 3 deadlines heb.

Zo.

[/klaagmodus]

V.
Getver! Sterkte
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_162686972
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 09:14 schreef LPFAN het volgende:
Zoo ecg gehad en geen commentaar gekregen ook al was mijn hartslag 124 *O*
Wow, da's hoog :o
Wel fijn dat er geen commentaar kwam en dat het nu weer wat lager is! :)
pi_162686989
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 09:19 schreef Sylvana het volgende:

[..]


Hier is de nacht gelukkig goed gegaan. Vanochtend zat ik op 6.8 ^O^
Gelukkig! *O*
pi_162687008
quote:
18s.gif Op donderdag 2 juni 2016 09:21 schreef Verbal het volgende:
Zoooo, de aftakeling is lekker aan het inzetten hiero.

Morgen de dexa-scan omdat er wervels aan het instorten zijn, meteen maar een longfoto wegens aanhoudende onverklaarbare hoest/kuch-shit en bloedonderzoek wegens extreme vermoeidheid.
Daarnaast doet mijn flikker meer pijn dan ooit, kan niet zitten staan of liggen en voel ik mij 124 jaar oud, terwijl ik kwa werk 3 deadlines heb.

Zo.

[/klaagmodus]

V.
Jeetje...
Veel sterkte!
pi_162687093
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 01:44 schreef twiFight het volgende:

[..]

Helpen oordoppen en een zonnebril jou niet? Ik heb nooit hoofdpijn (*klopt af*) maar ben wel redelijk overgevoelig voor licht en geluid. Bij een beetje zon zet ik gelijk een zonnebril op en ik heb altijd als ik buiten ben oordoppen in. Dat haalt de ergste pieken en dus het onprettige weg.
Een zonnebril heb ik ook heel vaak op maar oordoppen heb ik nooit in.
Ik zorg juist voor wat 'tegengeluid' voor de tinnitus. Ik ben slechthorend maar hoor ook zonder toestel nog wel.

Het hoortoestel wat ik heb heeft ook de mogelijkheid om achtergrondgeluiden te geven.
Op mijn telefoon heb ik een app die ik op van alles kan instellen, een beekje, een bos, kampvuur en nog meer van dat soort dingen. Dat geluid gaat dan naar mijn hoortoestel en zo krijg je een tegengeluid.

Beetje vreemd uitgelegd wellicht, maar ik heb het geprobeerd in het kort te doen.

(deze app is speciaal voor dit hoortoestel maar er zijn ook apps met een ruis o.i.d. die bij 'normale' headsets ook dit effect hebben)
pi_162687118
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 09:14 schreef LPFAN het volgende:
Zoo ecg gehad en geen commentaar gekregen ook al was mijn hartslag 124 *O*
Wow zeg, dat is hoog. Maar als dat voor jou normaal is en er is geen commentaar op dan is het prima. ^O^
pi_162687192
quote:
18s.gif Op donderdag 2 juni 2016 09:21 schreef Verbal het volgende:
Zoooo, de aftakeling is lekker aan het inzetten hiero.

Morgen de dexa-scan omdat er wervels aan het instorten zijn, meteen maar een longfoto wegens aanhoudende onverklaarbare hoest/kuch-shit en bloedonderzoek wegens extreme vermoeidheid.
Daarnaast doet mijn flikker meer pijn dan ooit, kan niet zitten staan of liggen en voel ik mij 124 jaar oud, terwijl ik kwa werk 3 deadlines heb.

Zo.

[/klaagmodus]

V.
Zo, dat is heftig. Enorm veel sterkte.
  donderdag 2 juni 2016 @ 11:06:39 #267
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_162687727
Omdat er een aantal mensen hier zijn die het vervelend vinden dat psychische klachten (dus alleen maar psychisch, niet in combinatie met andere ziektes) ook hier worden gedeeld, nu een speciaal topic voor alle chronisch psychisch zieken: LIF / Chronisch Psychisch Ziek Topic

Verwijs elkaar met een vriendelijke toon als blijkt dat iemand in het verkeerde topic post. :)

Hopelijk voelt iedereen zich dan weer wat meer vrij om te posten hier in deze topics.

Edit: dus alleen de chronisch somatisch klachten worden hier behandeld, in het andere topic alleen de psychische klachten (die evt komen door het somatisch ziek zijn).

[ Bericht 12% gewijzigd door Diconnected op 02-06-2016 11:19:23 ]
it's the map in my mind that sends me on my way.
  donderdag 2 juni 2016 @ 11:08:31 #268
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_162687762
Vanmiddag ziekenhuis maar zit nu al op hete kolen.

Ik ben bang vanalles te vergeten vragen en ja ik heb een lijstje.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  † In Memoriam † donderdag 2 juni 2016 @ 11:20:58 #269
137949 Disana
pi_162688001
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 10:21 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Jah is normaal. Hij is nu gelukkig 90.

Bij mij is dat ook altijd een probleempje, mij wordt altijd gevraagd of ik me net heb ingespannen. Mijn hartslag is in rust 92, dus als ik even opsta is ie al gauw een stuk over de 100. Maar dat schijnt geen probleem te zijn, net als bij jou.
pi_162688026
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:08 schreef sararaats het volgende:
Vanmiddag ziekenhuis maar zit nu al op hete kolen.

Ik ben bang vanalles te vergeten vragen en ja ik heb een lijstje.
Lijstje gewoon meteen op tafel leggen en zeggen dat dat vragen zijn die je nog wil stellen anders? Dat heb ik redelijk veel mensen bij ons weten doen, en dan overliepen we gewoon het lijstje met de vragen nadat wij onze uitleg gedaan hadden.

Veel succes! ^O^
  † In Memoriam † donderdag 2 juni 2016 @ 11:22:42 #271
137949 Disana
pi_162688033
quote:
18s.gif Op donderdag 2 juni 2016 09:21 schreef Verbal het volgende:
Zoooo, de aftakeling is lekker aan het inzetten hiero.

Morgen de dexa-scan omdat er wervels aan het instorten zijn, meteen maar een longfoto wegens aanhoudende onverklaarbare hoest/kuch-shit en bloedonderzoek wegens extreme vermoeidheid.
Daarnaast doet mijn flikker meer pijn dan ooit, kan niet zitten staan of liggen en voel ik mij 124 jaar oud, terwijl ik kwa werk 3 deadlines heb.

Zo.

[/klaagmodus]

V.
Dat klinkt allemaal niet best, hopelijk komt er niets ernstigs naar voren.
  † In Memoriam † donderdag 2 juni 2016 @ 11:24:34 #272
137949 Disana
pi_162688073
Ik heb een oproep van oncologische chirurgie gekregen voor een gesprek op 24 juni over mijn operatie aan de bijschildklier. Dit nadat de cardioloog en de nefroloog hun goedkeuring voor de operatie hebben gegeven. Het duurt nog even, maar er zit dus schot in de zaak.
  donderdag 2 juni 2016 @ 11:37:33 #273
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_162688315
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:24 schreef Disana het volgende:
Ik heb een oproep van oncologische chirurgie gekregen voor een gesprek op 24 juni over mijn operatie aan de bijschildklier. Dit nadat de cardioloog en de nefroloog hun goedkeuring voor de operatie hebben gegeven. Het duurt nog even, maar er zit dus schot in de zaak.
Mooi *O*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  donderdag 2 juni 2016 @ 11:48:18 #274
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_162688509
quote:
18s.gif Op donderdag 2 juni 2016 09:21 schreef Verbal het volgende:
Zoooo, de aftakeling is lekker aan het inzetten hiero.

Morgen de dexa-scan omdat er wervels aan het instorten zijn, meteen maar een longfoto wegens aanhoudende onverklaarbare hoest/kuch-shit en bloedonderzoek wegens extreme vermoeidheid.
Daarnaast doet mijn flikker meer pijn dan ooit, kan niet zitten staan of liggen en voel ik mij 124 jaar oud, terwijl ik kwa werk 3 deadlines heb.

Zo.

[/klaagmodus]

V.
he jakkes, dat klinkt niet lekker. Klaag maar lekker hier hoor! lucht op :)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  donderdag 2 juni 2016 @ 11:48:40 #275
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_162688517
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:24 schreef Disana het volgende:
Ik heb een oproep van oncologische chirurgie gekregen voor een gesprek op 24 juni over mijn operatie aan de bijschildklier. Dit nadat de cardioloog en de nefroloog hun goedkeuring voor de operatie hebben gegeven. Het duurt nog even, maar er zit dus schot in de zaak.
dan heb je in ieder geval iets om naar toe te werken :)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  donderdag 2 juni 2016 @ 11:50:25 #276
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_162688553
pff, het gaat echt snel bergafwaarts met mijn schoonmoeder. Ze is nu officieel uitbehandeld. Aangezien ze al 3 weken geen voeding kan opnemen zal het ook snel klaar zijn.

Ik merk dat dit toch ook wel somatische klachten geeft, druk op de borst die me benauwd maakt, meer migraine, erg zweten 's nachts. Gelukkig komt mijn moedertje (die nog veel chronisch zieker is dan ik) van de andere kant vh land naar me toe zometeen.. overdag werkt mijn man (dat wil die blijven doen ter afleiding, hij houdt van zn werk), dus dan ben ik niet alleen thuis. Mijn moeder blijft iig tot zondagavond. Echt fijn..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  † In Memoriam † donderdag 2 juni 2016 @ 11:53:14 #277
137949 Disana
pi_162688597
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:50 schreef superkimmi het volgende:
pff, het gaat echt snel bergafwaarts met mijn schoonmoeder. Ze is nu officieel uitbehandeld. Aangezien ze al 3 weken geen voeding kan opnemen zal het ook snel klaar zijn.

Ik merk dat dit toch ook wel somatische klachten geeft, druk op de borst die me benauwd maakt, meer migraine, erg zweten 's nachts. Gelukkig komt mijn moedertje (die nog veel chronisch zieker is dan ik) van de andere kant vh land naar me toe zometeen.. overdag werkt mijn man (dat wil die blijven doen ter afleiding, hij houdt van zn werk), dus dan ben ik niet alleen thuis. Mijn moeder blijft iig tot zondagavond. Echt fijn..
Wat een nare tijd voor je man en jou. Wel fijn dat je moeder naar je toe komt.
  donderdag 2 juni 2016 @ 11:58:58 #278
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_162688682
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:50 schreef superkimmi het volgende:
pff, het gaat echt snel bergafwaarts met mijn schoonmoeder. Ze is nu officieel uitbehandeld. Aangezien ze al 3 weken geen voeding kan opnemen zal het ook snel klaar zijn.

Ik merk dat dit toch ook wel somatische klachten geeft, druk op de borst die me benauwd maakt, meer migraine, erg zweten 's nachts. Gelukkig komt mijn moedertje (die nog veel chronisch zieker is dan ik) van de andere kant vh land naar me toe zometeen.. overdag werkt mijn man (dat wil die blijven doen ter afleiding, hij houdt van zn werk), dus dan ben ik niet alleen thuis. Mijn moeder blijft iig tot zondagavond. Echt fijn..
Sterkte.

Hier alles rustig buiten de voetbalgekte dan.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_162688895
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:50 schreef superkimmi het volgende:
pff, het gaat echt snel bergafwaarts met mijn schoonmoeder. Ze is nu officieel uitbehandeld. Aangezien ze al 3 weken geen voeding kan opnemen zal het ook snel klaar zijn.

Ik merk dat dit toch ook wel somatische klachten geeft, druk op de borst die me benauwd maakt, meer migraine, erg zweten 's nachts. Gelukkig komt mijn moedertje (die nog veel chronisch zieker is dan ik) van de andere kant vh land naar me toe zometeen.. overdag werkt mijn man (dat wil die blijven doen ter afleiding, hij houdt van zn werk), dus dan ben ik niet alleen thuis. Mijn moeder blijft iig tot zondagavond. Echt fijn..
Veel sterkte toegewenst en fijn dat je moeder bij je komt.
  donderdag 2 juni 2016 @ 14:20:54 #280
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_162691921
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:50 schreef superkimmi het volgende:
pff, het gaat echt snel bergafwaarts met mijn schoonmoeder. Ze is nu officieel uitbehandeld. Aangezien ze al 3 weken geen voeding kan opnemen zal het ook snel klaar zijn.

Ik merk dat dit toch ook wel somatische klachten geeft, druk op de borst die me benauwd maakt, meer migraine, erg zweten 's nachts. Gelukkig komt mijn moedertje (die nog veel chronisch zieker is dan ik) van de andere kant vh land naar me toe zometeen.. overdag werkt mijn man (dat wil die blijven doen ter afleiding, hij houdt van zn werk), dus dan ben ik niet alleen thuis. Mijn moeder blijft iig tot zondagavond. Echt fijn..
Sterkte!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  donderdag 2 juni 2016 @ 14:21:37 #281
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_162691938
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:50 schreef superkimmi het volgende:
pff, het gaat echt snel bergafwaarts met mijn schoonmoeder. Ze is nu officieel uitbehandeld. Aangezien ze al 3 weken geen voeding kan opnemen zal het ook snel klaar zijn.

Ik merk dat dit toch ook wel somatische klachten geeft, druk op de borst die me benauwd maakt, meer migraine, erg zweten 's nachts. Gelukkig komt mijn moedertje (die nog veel chronisch zieker is dan ik) van de andere kant vh land naar me toe zometeen.. overdag werkt mijn man (dat wil die blijven doen ter afleiding, hij houdt van zn werk), dus dan ben ik niet alleen thuis. Mijn moeder blijft iig tot zondagavond. Echt fijn..
Sterkte
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  donderdag 2 juni 2016 @ 14:23:09 #282
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_162691975
En ja mijn hartslag was idd hoog, maar dat is normaal voor mij ;) Bij dialyse is hij de laatste tijd rond de 90 dus dat is een stuk beter.

Komt door dat ik als baby zijnde een redelijk zware hersenbloeding heb gehad en dat is er een effect van. ( Verder gelukkig ook niet veel aan overgehouden behalve dat mijn motoriek niet heel goed is af en toe en ik mijn rechterkant soms stijf hou)

En verder was ik een uur te laat thuis vandaag :r stomme taxi altijd.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_162692427
Gaat hard hier met jullie!
Ga dus niet quoten maar gewoon even in het algemeen: Sterkte aan degenen die slecht nieuws hadden.
Gelukkig zat er ook goed nieuws bij en dat is ook wel eens leuk om te lezen. :)
  donderdag 2 juni 2016 @ 14:49:03 #284
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_162692604
Ik ben eindelijk van de zwachtels af en heb nu steunkousen. Was die warme zooi wel zat. Wel een gigantisch koude douch voor de poli Dermatologie hier. Ik werd slecht voorgelicht, ben meerdere malen botweg voorgelogen, minimaal 20 minuten vertraging bij elke afspraak, ook al is die om 8:30 uur (hoe kun je dan in godsnaam al 20 minuten vertraging hebben?), een keer fout ingezwachteld waardoor ik 5 dagen vertraging had, personeel dat mijn dossier consequent niet leest, te weinig personeel waardoor je zelfs als je 3 dagen later terug moet komen een week moet wachten en om het verhaal compleet te maken vroeg ik of ik even iets mocht proberen i.v.m. mijn handicap maar dat mocht niet en moest ik maar lekker thuis gaan doen, met als risico dat het straks dus fout gaat :r Nog nooit zo'n incompetent stel prutsers gezien.

Behalve Sita, de enige vrouw daar die me nog wat hoop gaf O+
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_162693413
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:50 schreef superkimmi het volgende:
pff, het gaat echt snel bergafwaarts met mijn schoonmoeder. Ze is nu officieel uitbehandeld. Aangezien ze al 3 weken geen voeding kan opnemen zal het ook snel klaar zijn.

Ik merk dat dit toch ook wel somatische klachten geeft, druk op de borst die me benauwd maakt, meer migraine, erg zweten 's nachts. Gelukkig komt mijn moedertje (die nog veel chronisch zieker is dan ik) van de andere kant vh land naar me toe zometeen.. overdag werkt mijn man (dat wil die blijven doen ter afleiding, hij houdt van zn werk), dus dan ben ik niet alleen thuis. Mijn moeder blijft iig tot zondagavond. Echt fijn..
Wat ontzettend rot dat het zo snel bergafwaarts gaat ;( Heel veel sterkte en wat fijn dat je moeder naar je toe komt :*
pi_162694656
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:24 schreef Disana het volgende:
Ik heb een oproep van oncologische chirurgie gekregen voor een gesprek op 24 juni over mijn operatie aan de bijschildklier. Dit nadat de cardioloog en de nefroloog hun goedkeuring voor de operatie hebben gegeven. Het duurt nog even, maar er zit dus schot in de zaak.
Ow, fijn! Aftellen maar! *O*
pi_162694710
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:50 schreef superkimmi het volgende:
pff, het gaat echt snel bergafwaarts met mijn schoonmoeder. Ze is nu officieel uitbehandeld. Aangezien ze al 3 weken geen voeding kan opnemen zal het ook snel klaar zijn.

Ik merk dat dit toch ook wel somatische klachten geeft, druk op de borst die me benauwd maakt, meer migraine, erg zweten 's nachts. Gelukkig komt mijn moedertje (die nog veel chronisch zieker is dan ik) van de andere kant vh land naar me toe zometeen.. overdag werkt mijn man (dat wil die blijven doen ter afleiding, hij houdt van zn werk), dus dan ben ik niet alleen thuis. Mijn moeder blijft iig tot zondagavond. Echt fijn..
Wat zwaar... veel sterkte! Hoop dat je moeder een beetje steun en een rustpuntje kan zijn.
pi_162694750
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 14:49 schreef twiFight het volgende:
Ik ben eindelijk van de zwachtels af en heb nu steunkousen. Was die warme zooi wel zat. Wel een gigantisch koude douch voor de poli Dermatologie hier. Ik werd slecht voorgelicht, ben meerdere malen botweg voorgelogen, minimaal 20 minuten vertraging bij elke afspraak, ook al is die om 8:30 uur (hoe kun je dan in godsnaam al 20 minuten vertraging hebben?), een keer fout ingezwachteld waardoor ik 5 dagen vertraging had, personeel dat mijn dossier consequent niet leest, te weinig personeel waardoor je zelfs als je 3 dagen later terug moet komen een week moet wachten en om het verhaal compleet te maken vroeg ik of ik even iets mocht proberen i.v.m. mijn handicap maar dat mocht niet en moest ik maar lekker thuis gaan doen, met als risico dat het straks dus fout gaat :r Nog nooit zo'n incompetent stel prutsers gezien.

Behalve Sita, de enige vrouw daar die me nog wat hoop gaf O+
Dat klinkt behoorlijk frustrerend allemaal... :N
pi_162695004
Een verdiende koude douche Twi :{w Gelukkig ben je van de zwachtsels af, lijkt me niet fijn met dit weer!

Sterkte Kimmi, wat een nare periode breekt er nu aan.. je vindt vast veel steun bij je moeder :*
pi_162695032
Ik ben weer kapot ;( Vanmiddag wéér geslapen, trok het niet meer, die alleroverheersende moeheid.
Vanmorgen mezelf nog naar buiten moeten slepen om met peuter een blok om te lopen.
M'n rug en benen doen nu pijn, helemaal verzuurd.
Mijn fysio heeft al twee weken vakantie, kan dat echt wel merken ;(
pi_162695206
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:24 schreef Disana het volgende:
Ik heb een oproep van oncologische chirurgie gekregen voor een gesprek op 24 juni over mijn operatie aan de bijschildklier. Dit nadat de cardioloog en de nefroloog hun goedkeuring voor de operatie hebben gegeven. Het duurt nog even, maar er zit dus schot in de zaak.
Goed nieuws. *O*
pi_162695222
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:50 schreef superkimmi het volgende:
pff, het gaat echt snel bergafwaarts met mijn schoonmoeder. Ze is nu officieel uitbehandeld. Aangezien ze al 3 weken geen voeding kan opnemen zal het ook snel klaar zijn.

Ik merk dat dit toch ook wel somatische klachten geeft, druk op de borst die me benauwd maakt, meer migraine, erg zweten 's nachts. Gelukkig komt mijn moedertje (die nog veel chronisch zieker is dan ik) van de andere kant vh land naar me toe zometeen.. overdag werkt mijn man (dat wil die blijven doen ter afleiding, hij houdt van zn werk), dus dan ben ik niet alleen thuis. Mijn moeder blijft iig tot zondagavond. Echt fijn..
Sterkte, ook voor je man.
  † In Memoriam † donderdag 2 juni 2016 @ 16:29:14 #293
137949 Disana
pi_162695225
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 14:49 schreef twiFight het volgende:
Ik ben eindelijk van de zwachtels af en heb nu steunkousen. Was die warme zooi wel zat. Wel een gigantisch koude douch voor de poli Dermatologie hier. Ik werd slecht voorgelicht, ben meerdere malen botweg voorgelogen, minimaal 20 minuten vertraging bij elke afspraak, ook al is die om 8:30 uur (hoe kun je dan in godsnaam al 20 minuten vertraging hebben?), een keer fout ingezwachteld waardoor ik 5 dagen vertraging had, personeel dat mijn dossier consequent niet leest, te weinig personeel waardoor je zelfs als je 3 dagen later terug moet komen een week moet wachten en om het verhaal compleet te maken vroeg ik of ik even iets mocht proberen i.v.m. mijn handicap maar dat mocht niet en moest ik maar lekker thuis gaan doen, met als risico dat het straks dus fout gaat :r Nog nooit zo'n incompetent stel prutsers gezien.

Behalve Sita, de enige vrouw daar die me nog wat hoop gaf O+
Bah, wat klinkt dat allemaal frustrerend. Is er geen andere plek waar je heen kunt? Maar wel fijn dat je van de zwachtels af bent; dat lijkt mij ook niks met dit warme weer.
  donderdag 2 juni 2016 @ 16:30:29 #294
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_162695253
Slaaponderzoek op 15 juli :)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_162695780
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 16:20 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik ben weer kapot ;( Vanmiddag wéér geslapen, trok het niet meer, die alleroverheersende moeheid.
Vanmorgen mezelf nog naar buiten moeten slepen om met peuter een blok om te lopen.
M'n rug en benen doen nu pijn, helemaal verzuurd.
Mijn fysio heeft al twee weken vakantie, kan dat echt wel merken ;(
Rot voor je...
Wel goed dat je jezelf nog hebt weten buiten te slepen voor dat blok om. Ik hoop dat de pijn snel wat wegebt.

@sara:oh, dat is snel!
pi_162695913
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 16:53 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Rot voor je...
Wel goed dat je jezelf nog hebt weten buiten te slepen voor dat blok om. Ik hoop dat de pijn snel wat wegebt.

@sara:oh, dat is snel!
Ja ik verplicht mezelf om elke dag minstens een uur met peuter buiten te zijn. Goed voor hem én voor mij. Maar dat het zo ontzettend veel energie en moeite kost.. ;(
pi_162696045
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 16:58 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ja ik verplicht mezelf om elke dag minstens een uur met peuter buiten te zijn. Goed voor hem én voor mij. Maar dat het zo ontzettend veel energie en moeite kost.. ;(
Dat maakt het des te dapperder dat je het doet. :*
Maar ik snap maar al te goed dat je liever wat minder dapper zou hoeven te zijn daarvoor.
(Is peuter eigenlijk jouw peuter of een oppaspeuter? Puur uit interesse :) )
  donderdag 2 juni 2016 @ 17:03:45 #298
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_162696071
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 16:53 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

@sara:oh, dat is snel!
Het was zo dat er iemand afgezegd had. Anders was het pas 3 oktober.

Mama is een schat, ze begeleidt me waar ze kan en voor de rest heb ik een thuishulp.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  donderdag 2 juni 2016 @ 17:07:24 #299
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_162696176
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 14:49 schreef twiFight het volgende:
Ik ben eindelijk van de zwachtels af en heb nu steunkousen. Was die warme zooi wel zat. Wel een gigantisch koude douch voor de poli Dermatologie hier. Ik werd slecht voorgelicht, ben meerdere malen botweg voorgelogen, minimaal 20 minuten vertraging bij elke afspraak, ook al is die om 8:30 uur (hoe kun je dan in godsnaam al 20 minuten vertraging hebben?), een keer fout ingezwachteld waardoor ik 5 dagen vertraging had, personeel dat mijn dossier consequent niet leest, te weinig personeel waardoor je zelfs als je 3 dagen later terug moet komen een week moet wachten en om het verhaal compleet te maken vroeg ik of ik even iets mocht proberen i.v.m. mijn handicap maar dat mocht niet en moest ik maar lekker thuis gaan doen, met als risico dat het straks dus fout gaat :r Nog nooit zo'n incompetent stel prutsers gezien.

Behalve Sita, de enige vrouw daar die me nog wat hoop gaf O+
Wat een ongelovelijke prutsers daar zeg!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  donderdag 2 juni 2016 @ 17:15:03 #300
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_162696360
Dankjulliewel voor alle steun!!
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_162696385
Sterkte allemaal.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')