Ach dit kan alleen in NL, in Belgie doen ze nergens moeilijk over, zelfs in Suriname niet.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:15 schreef aloa het volgende:
Volgens mij wakker je het racisme zo alleen maar aan.
Zwarte piet bestaat over een aantal jaar niet meer...een klein groepje lijkt het voor elkaar te krijgen om zijn gelijk te krijgen.
Achterlijk gedoe.
Nee, heb alleen graag dat Piet normale kleuren heeft en geen stroopwafelgezicht, roetpiet of roetvegen is ook goed als schminken niet meer kan.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:12 schreef Copycat het volgende:
[..]
Maar verder heeft het allemaal niets met racisme van doen.
In België doen ze niet moeilijk.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 18:53 schreef klipper het volgende:
[..]
Ach dit kan alleen in NL, in Belgie doen ze nergens moeilijk over, zelfs in Suriname niet.
Wat tolerantie betreft zijn we hier veel te ver doorgeschoten.
Zat landen waar ze helemaal niet zo tolerant zijn.
Kijk bijvoorbeeld naar het chinese filmpje van het wasmiddel, waar ze een donker getinte man in een wasmachine doen, deze komt er geel uit, draaide al een maand in China, hoorde je hiemand over totdat het viraal ging.
Vandaar dat mensen Zwarte Piet in deze vorm niet meer willen tolereren.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 18:53 schreef klipper het volgende:
[..]
Ach dit kan alleen in NL, in Belgie doen ze nergens moeilijk over, zelfs in Suriname niet.
Wat tolerantie betreft zijn we hier veel te ver doorgeschoten.
Ik heb altijd maar één argument gehad en dat heb ik nog steeds: discriminatie is bij wet verboden en terecht.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 16:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ah, je hebt geen argumenten meer en begint iemand anders maar woorden in de mond te leggen. Typisch weer...
quote:Op zaterdag 28 mei 2016 21:56 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik heb altijd maar één argument gehad en dat heb ik nog steeds: discriminatie is bij wet verboden en terecht.
Even gefixed voor je.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vandaar een zeer kleine minderheid Zwarte Piet in deze vorm niet meer willen tolereren.
Wie en hoe wordt er gediscrimineerd dan? Mensen met een donkere huidskleur mogen geen Zwarte Piet spelen? Of hoe zit het?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 21:56 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik heb altijd maar één argument gehad en dat heb ik nog steeds: discriminatie is bij wet verboden en terecht.
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.quote:
Ja, mensen discrimineren de moeder, of heb je een lelijke vriendin?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 21:56 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
In ZP's geval ben je in de war met racisme.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 22:00 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Oh vertel eens: hoe zit dat met het buitensluiten van rechtse tokkies?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 22:00 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Er zijn gekleurde mensen die zich gediscrimineerd voelen door het gebruik van de blackface karikatuur voor Zwarte Piet en dat kan ik me goed voorstellen.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 22:00 schreef Zelva het volgende:
[..]
Wie en hoe wordt er gediscrimineerd dan? Mensen met een donkere huidskleur mogen geen Zwarte Piet spelen? Of hoe zit het?
Okee, laten we alle zwarte pieten dan gelijk behandelen. Allemaal zwart!quote:Op zaterdag 28 mei 2016 22:00 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Zwarte piet is geen blackface karikatuur.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 22:03 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Er zijn gekleurde mensen die zich gediscrimineerd voelen door het gebruik van de blackface karikatuur voor Zwarte Piet en dat kan ik me goed voorstellen.
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Hoe zou een blackfacezwartepiet (en dat is het niet) mensen discrimineren dan. Wat kunnen ze daardoor niet doen, wat mensen met een andere huidskleur wel kunnen?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 22:03 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Er zijn gekleurde mensen die zich gediscrimineerd voelen door het gebruik van de blackface karikatuur voor Zwarte Piet en dat kan ik me goed voorstellen.
Die zijn meestal al te dom om te poepen.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 22:01 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Oh vertel eens: hoe zit dat met het buitensluiten van rechtse tokkies?
Als je dat al niet snapt is een discussie met jou volkomen zinloos want dan heb je kennelijk het intellect van een deur.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 22:05 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Hoe zou een blackfacezwartepiet (en dat is het niet) mensen discrimineren dan. Wat kunnen ze daardoor niet doen, wat mensen met een andere huidskleur wel kunnen?
Oké duidelijk. Je hebt dus geen enkel idee wat discriminatie nou echt is. Ga je schamen!quote:Op zaterdag 28 mei 2016 22:06 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Als je dat al niet snapt is een discussie met jou volkomen zinloos want dan heb je kennelijk het intellect van een deur.
Ik denk dat het niet echt veel verschilt qua mate van discriminatie, behalve dat een groep enorm probeert te profiteren van medelijden met hun zogenaamde discriminatie gejankquote:Op zaterdag 28 mei 2016 22:05 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Die zijn meestal al te dom om te poepen.
Vermaak ons in dit topic eens en leg eens uit wat je bedoelde toen je zei dat ZP discriminatie was.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 22:06 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Als je dat al niet snapt is een discussie met jou volkomen zinloos want dan heb je kennelijk het intellect van een deur.
Is het ook bekend om welk RAS het hier gaat ?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 12:43 schreef BarryOSeven het volgende:
Tv-makers: Sinterklaasjournaal moet piet aanpassen
Ruim 100 schrijvers, acteurs en televisiemakers hebben in een open brief aan de NTR gevraagd of de omroep het uiterlijk van Zwarte Piet in het Sinterklaasjournaal wil veranderen. Volgens de briefschrijvers is Zwarte Piet in zijn huidige vorm een karikatuur die racisme uitdraagt.
Hij wordt aardig uitgekotst ja. En terecht, misselijk kutventje.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 22:17 schreef Kijkertje het volgende:
Even wat olie op het vuur gooien![]()
Verbijstering over tweet Erik van Muiswinkel
Erik van Muiswinkel heeft zich de woede van ‘Twitterend’ Nederland op de hals gehaald door iemand vreselijk uit te schelden op social media.
De 'oud-Hoofdpiet’ heeft het te bont gemaakt op social media. "Nou Ruben, als jij t verschil niet wil zien tussen ons betoog en dat van 'hun', ben je denk ik een domme kankerlul", reageerde Erik van Muiswinkel vrijdag op Twitter.
Dat kan ik me zelf ook goed voorstellen. Ik kan me echter ook goed voorstellen dat er gereformeerden zijn die in net zo'n grote mate aanstoot nemen aan popmuziek, wordt het dan maar eens tijd om de programmering van Pinkpop en Lowlands vol te stoppen met Christian Rock zodat ook zij zich beter thuis kunnen voelen in de samenleving?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 22:03 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |