abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 mei 2016 @ 22:21:17 #101
323401 Kijkertje
met filter
pi_162576700
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 22:19 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Hij wordt aardig uitgekotst ja. En terecht, misselijk kutventje.
Erik van Muiswinkel O+ _O_
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_162576808
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:43 schreef BarryOSeven het volgende:
Onder de briefschrijvers zitten vele bekende namen als Arie Boomsma, Arnon Grunberg, Femke Halsema, Isa Hoes, Patrick Kluivert, Paul de Leeuw, Halina Reijn, Humberto Tan en Sylvana Simons.

Hoe moeten we dit kwalificeren? Zelf blijkbaar pas net tot een ander inzicht gekomen, en nu opeens dingen 'eisen'?
pi_162576957
Nog ff over dat racisme standpunt wat ik wel heel ver vind gaan hoor :(
Nederland word dus hier beschuldigt van nazi-Duitsland praktijken WTF ?

Het bekendste voorbeeld van racisme is de rassenpolitiek in nazi-Duitsland. Adolf Hitler voerde zijn persoonlijke, op semi-mystieke, semi-religieuze, historische, maar ook biologische, sociaal-economische en maatschappelijke gronden gevestigde rassentheorie uit tot in de uiterste consequenties: met de Neurenberger wetten, door de nazi's aangenomen in 1935, werd bijvoorbeeld elk seksueel contact tussen Duitsers (ariërs) en joden verboden. Uiteindelijk liep Hitlers visie en streven uit op de moord op zes miljoen joden. Hij stond een totale 'Endlösung' (dus vernietiging) van het "joodse probleem" voor, op zijn minst in Europa. Bovendien liet hij zo'n honderdduizend gehandicapten en vele zigeuners, homoseksuelen en andere inferieur geachte mensen systematisch ombrengen en maakte hij een begin met het laten verwekken en opvoeden van groepen 'zuiver' Duitse kinderen tot model-Ariërs. Ook de wetenschap werd ingezet om onderzoek te doen naar typisch "Arische" lichaamskenmerken.
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
  zaterdag 28 mei 2016 @ 22:34:12 #104
323401 Kijkertje
met filter
pi_162577247
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_162582776
Het is idioot dat deze discussie nu - het moet nog zomer worden - al begint.

Deze 100 BN-ers worden hopelijk niet vergeten als eindelijk het gezond verstand in dit land de macht heeft.
pi_162582786
Tegenover deze 100 landverraders zijn ook wel 100 BN-ers te zetten die zwarte piet niet kwijt willen. Onzin-discussie. Als Zwarte Piet de zwarten niet bevalt, dan kunnen ze gewoon vertrekken. Ik heb - zoals zoveel andere Nederlanders - geen tweede land. Al die zogenaamde slachtoffers hebben dat wel en kunnen dus gewoon vertrekken.
  zondag 29 mei 2016 @ 03:24:27 #107
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_162582795
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 03:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Tegenover deze 100 landverraders zijn ook wel 100 BN-ers te zetten die zwarte piet niet kwijt willen. Onzin-discussie. Als Zwarte Piet de zwarten niet bevalt, dan kunnen ze gewoon vertrekken. Ik heb - zoals zoveel andere Nederlanders - geen tweede land. Al die zogenaamde slachtoffers hebben dat wel en kunnen dus gewoon vertrekken.
Landverraders.... tjongejonge...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_162583330
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 03:20 schreef JanKorteachternaam het volgende:

Deze 100 BN-ers worden hopelijk niet vergeten als eindelijk het gezond verstand in dit land de macht heeft.
wat moet er dan met ze gebeuren als het gezonde verstand *ahum* aan de macht is ??

Ik ben trouwens ook erg voor de zwarte pieten hoor :)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_162583397
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 03:20 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Gezien het onderwerp van de brief is dat toch logisch? Het moet in ieder geval voordat de opnames van het Sinterklaasjournaal weer beginnen. En bij voorkeur ook als het nieuwe verhaal nog niet af is.
pi_162583518
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 03:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Dat is dus gewoon niet waar.

Laten we er ook vooral geen gewoonte van maken om als mensen het samen niet eens kunnen worden gewoon degene weg te sturen die kan vertrekken.

Verder helpt het niet echt als we ons in deze discussie gaan bedienen van kwetsende generalisaties en jullie-horen-hier-nietjes.
pi_162585677
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 13:33 schreef klipper het volgende:
100 BN'ers......
Schrijf dan gewoon 100 bekende mensen.
Patrick Kluivert, Sylvana Simons, Halina Reijn, Humberto Tan enz enz, sorry hoor, maar de meerderheid van de ondertekenaars zijn misschien bekende mensen, maar bekende nederlanders gaat wat ver, hoeveel van hen hebben er een dubbele nationaliteit?

(...)
Je zotheid, etaleer het! _O-
Jusqu'ici tout va bien...
pi_162585701
maar zwarte piet is toch iets van germaanse cultuur/geloof?
wat hebben negers daarmee te maken?
  zondag 29 mei 2016 @ 11:04:59 #113
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_162585735
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 11:03 schreef flibber het volgende:
maar zwarte piet is toch iets van germaanse cultuur/geloof?
wat hebben negers daarmee te maken?
Men kijkt niet verder dan de kleur. Alles wat zwart is, is neger. Dat de Germanen nog nooit een neger hadden gezien toen hun mythologie ontstond... Ach, detail.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_162585766
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 11:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Men kijkt niet verder dan de kleur. Alles wat zwart is, is neger. Dat de Germanen nog nooit een neger hadden gezien toen hun mythologie ontstond... Ach, detail.
waarom wil men het dan aanpassen of waarom zwichten veel mensen ervoor?
Laat ze eerst eens bewijzen dat het niet uit onze oude cultuur stamt.
  zondag 29 mei 2016 @ 11:07:28 #115
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_162585786
JoostNiemoller twitterde op zaterdag 28-05-2016 om 23:49:58 Dat is de moedige @erikvmuiswinkel. Een man in de grond trappen die al door iedereen in de grond getrapt was. https://t.co/ztvKWZamqZ reageer retweet
erikvmuiswinkel twitterde op zondag 29-05-2016 om 00:00:09 Deze Joost N is naarder, misselijker en gevaarlijker dan alle anonieme hooligans bij elkaar. See you soon Joost. https://t.co/FZtwwQMMRl reageer retweet
Onze grote kindervriend toont steeds duidelijker zijn ware aard.
  zondag 29 mei 2016 @ 11:08:23 #116
66444 Lord_Vetinari
pi_162585798
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 11:06 schreef flibber het volgende:

[..]

waarom wil men het dan aanpassen of waarom zwichten veel mensen ervoor?
Laat ze eerst eens bewijzen dat het niet uit onze oude cultuur stamt.
Men verdomt het om een andere interpretatie te accepteren. Piet = zwart, dus neger. En het merendeel van de mensen heeft niet de achtergrondkennis, dus vindt dat een plausibele verklaring.
pi_162585799
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 11:07 schreef Braindead2000 het volgende:
JoostNiemoller twitterde op zaterdag 28-05-2016 om 23:49:58 Dat is de moedige @erikvmuiswinkel. Een man in de grond trappen die al door iedereen in de grond getrapt was. https://t.co/ztvKWZamqZ reageer retweet
erikvmuiswinkel twitterde op zondag 29-05-2016 om 00:00:09 Deze Joost N is naarder, misselijker en gevaarlijker dan alle anonieme hooligans bij elkaar. See you soon Joost. https://t.co/FZtwwQMMRl reageer retweet
Wat een ongelooflijk triest figuur die van Muiswinkel :r
pi_162585851
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 11:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Men verdomt het om een andere interpretatie te accepteren. Piet = zwart, dus neger. En het merendeel van de mensen heeft niet de achtergrondkennis, dus vindt dat een plausibele verklaring.
dan moet je als samenleving en overheid eens zeggen: onze tradities, onze cultuur en als het je niet bevalt rot je maar op hier.
pi_162585875
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 06:03 schreef TLC het volgende:

[..]

wat moet er dan met ze gebeuren als het gezonde verstand *ahum* aan de macht is ??

Ik ben trouwens ook erg voor de zwarte pieten hoor :)
Dan moeten deze cultureel-marxisten gestraft worden.

Cultureel-marxisme heeft veel schade aangericht.
pi_162585889
Ik eis het einde van bn'ers.
Zonder wrijving geen glans
pi_162585913
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 07:51 schreef Pandorado het volgende:

[..]

Dat is dus gewoon niet waar.

Laten we er ook vooral geen gewoonte van maken om als mensen het samen niet eens kunnen worden gewoon degene weg te sturen die kan vertrekken.

Verder helpt het niet echt als we ons in deze discussie gaan bedienen van kwetsende generalisaties en jullie-horen-hier-nietjes.
Jawel. Sylvana kan zo een bestaan opbouwen in Suriname. Heel veel gekwetsten hebben zelfs nog ergens een tweede huis in het land van hun tweede paspoort. De Nederlander heeft in de regel helemaal niets buiten Nederland. Anders was ik allang weggeweest, want het gaat helemaal verkeerd hier.
  zondag 29 mei 2016 @ 11:13:13 #122
66444 Lord_Vetinari
pi_162585920
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 11:10 schreef flibber het volgende:

[..]

dan moet je als samenleving en overheid eens zeggen: onze tradities, onze cultuur en als het je niet bevalt rot je maar op hier.
Dat is de oplossing niet. De oplossing is om het verhaal duidelijk te maken en gewoon de schreeuwers te laten schreeuwen. Ik heb het eerder gezegd: laat het met rust en het feest evolueert vanzelf. Net als de roe en de zak verdwenen zijn door geleidelijke verandering. Als de samenleving van ZP af wil, gebeurt dat toch wel. Maar met gedram en gebler help je je zaak niet.
pi_162585940
quote:

[..]

Zo is het maar net. Als je tegen stierenvechten bent, moet je ook niet naar Spanje emigreren of gewoon je kop houden.
pi_162585946
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 11:07 schreef Braindead2000 het volgende:
Gewoon mensen bedreigen die niet hetzelfde beeld delen als die van jezelf :r
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_162585967
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 11:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat is de oplossing niet. De oplossing is om het verhaal duidelijk te maken en gewoon de schreeuwers te laten schreeuwen. Ik heb het eerder gezegd: laat het met rust en het feest evolueert vanzelf. Net als de roe en de zak verdwenen zijn door geleidelijke verandering. Als de samenleving van ZP af wil, gebeurt dat toch wel. Maar met gedram en gebler help je je zaak niet.
Dit soort folklore hoort niet de evolueren. Omdat cultureel-marxisten die evolutie er wel doorheen drukken - met vele traditie - is er al vrijwel geen Nederlandse folklore meer over.
  zondag 29 mei 2016 @ 11:14:46 #126
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162585970
quote:

Waar moet ik dan naartoe van jou?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_162585972
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 11:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

ik snap het ook niet.
die niemoller komt toch op voor die kwal?
  zondag 29 mei 2016 @ 11:15:39 #128
66444 Lord_Vetinari
pi_162585989
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 11:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dit soort folklore hoort niet de evolueren. Omdat cultureel-marxisten die evolutie er wel doorheen drukken - met vele traditie - is er al vrijwel geen Nederlandse folklore meer over.
Lul niet zo dom.
pi_162586021
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 11:14 schreef flibber het volgende:

[..]

ik snap het ook niet.
die niemoller komt toch op voor die kwal?
Dat was cynisme. Maar dan wel op een ludieke manier zonder te beledigen, uit te schelden of te bedreigen
pi_162586024
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 11:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Joost Niemöller heeft onderzoek gedaan naar Hans Janmaat en daar een boek over geschreven. Wellicht speelt van Muiswinkel hier op in. Maar ik vrees dat dit gewoon platvloers dreigen is. Gelukkig is de tijd voorbij dat je helemaal niets mocht zeggen. Wat Janmaat is overkomen is verschrikkelijk en die man verdient postuum excuus. Maar de kans is minimaal dat dit ooit met mensen als Wilders gebeurt.

Ze hebben Joost Niemöller al weggestuurd bij de NCRV, maar meer kunnen ze niet. Joost heeft een eigen site en daar kan hij op schrijven wat hij wil. Die man zou adviseur van de minister-president moeten worden (Wilders I?) want hij ziet heel scherp wat er mis is in de multiculturele samenleving.
pi_162586031
quote:
5s.gif Op zondag 29 mei 2016 11:14 schreef Copycat het volgende:

[..]

Waar moet ik dan naartoe van jou?
naar het land dat aansluit bij je wensen.
Ik heb ook een schurfthekel aan sinterklaas (uberhaupt aan verklede/gesminkte mensen) die grappig doen.
pepernoten, speculaas en chocolade vind ik ranzig.
Als de intocht er is dan kom ik er niet in de buurt.
Maar voor miljoenen is het een leuke traditie en wellicht als ik kinderen heb dat ik het ook ga waarderen. Maar als zoveel mensen er lol aan hebben blijf ik wel een paar uur weg uit het dorpscentrum ;)
  zondag 29 mei 2016 @ 11:18:27 #132
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162586050
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 11:17 schreef flibber het volgende:

naar het land dat aansluit bij je wensen.
Ik heb ook een schurfthekel aan sinterklaas (uberhaupt aan verklede/gesminkte mensen) die grappig doen.
pepernoten, speculaas en chocolade vind ik ranzig.
Als de intocht er is dan kom ik er niet in de buurt.
Maar voor miljoenen is het een leuke traditie en wellicht als ik kinderen heb dat ik het ook ga waarderen. Maar als zoveel mensen er lol aan hebben blijf ik wel een paar uur weg uit het dorpscentrum ;)
Dus ik moet mijn vaderland verlaten? Omdat ik vind dat Zwarte Piet een make-over kan gebruiken. Oké.
pi_162586061
pi_162586095
quote:
10s.gif Op zondag 29 mei 2016 11:18 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dus ik moet mijn vaderland verlaten? Omdat ik vind dat Zwarte Piet een make-over kan gebruiken. Oké.
wat let je om zelf een zwartepiet in te huren met een kleur naar wens?
Maar waarom eis jij dat een eeuwenoude traditie moet worden aangepast omdat jij het "niet leuk" vind?
pi_162586117
quote:
10s.gif Op zondag 29 mei 2016 11:18 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nee dat niet. Maar er zijn zoveel dingen die niet leuk zijn (zoals wasmiddelenreclames) en die worden ook niet verboden. Als je Zwarte Piet niet leuk vindt, ga je er gewoon niet heen.

Wie het land uit moeten zijn de mensen die steeds roepen dat ze slachtoffer zijn van racisme. Die voelen zich - in het meest tolerante land van Europa - blijkbaar niet thuis. Gelukkig hebben ze in negen van de tien gevallen een moederland waar ze terecht kunnen. Sylvana kan zo naar Suriname terug.
  zondag 29 mei 2016 @ 11:22:27 #136
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162586127
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 11:20 schreef flibber het volgende:

Maar waarom eis jij dat een eeuwenoude traditie moet worden aangepast omdat jij het "niet leuk" vind?
'Niet leuk' is wel een beetje een simplistische voorstelling van zaken.
Maar eerst moet ik mijn land verlaten omdat mijn mening niet de jouwe is, maar nu mag ik toch een piet naar kleur inhuren. Je wordt toleranter.
pi_162586169
quote:
10s.gif Op zondag 29 mei 2016 11:22 schreef Copycat het volgende:

[..]

Maar eerst moet ik mijn land verlaten omdat mijn mening niet de jouwe is, maar nu mag ik toch een piet naar kleur inhuren. Je wordt toleranter.
"Niet leuk". Meer dan dat is het niet. Zoals er zoveel dingen in het dagelijks leven zijn die niet leuk zijn.
pi_162586235
quote:

[..]

dus jij "vind iets" en de rest (de meerderheid) moet zich aanpassen.

zoals gezegd, huur je eigen pieten in en organiseer een feestje.
pi_162586281
quote:

[..]

Jouw mening telt zwaarder dan anderen begrijp ik hieruit?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zondag 29 mei 2016 @ 11:30:58 #140
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162586295
Ik zeg jou niet dat je met je mening maar uit je vaderland moet oprotten.
pi_162586303
quote:
3s.gif Op zondag 29 mei 2016 11:30 schreef Copycat het volgende:
Ik zeg jou niet dat je met je mening maar uit je vaderland moet oprotten.
waarom moet men zich aanpassen aan jou?
pi_162586305
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 11:30 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Jouw mening telt zwaarder dan anderen begrijp ik hieruit?
Wat mij betreft telt de mening van autochtone Nederlanders, die slechts één land hebben, heel veel zwaarder dan alle gekleurde import.
  zondag 29 mei 2016 @ 11:33:16 #143
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162586340
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 11:31 schreef flibber het volgende:

waarom moet men zich aanpassen aan jou?
Niet aan mij, maar aan het voortschrijdend inzicht dat de huidige invulling van zwarte piet niet bij de tijdgeest van vandaag en morgen past.

Het is een langere weg, maar ik denk dat we over een jaartje of tien hoofdschuddend naar deze discussie kijken en de kinderen van dan evenveel plezier van het Sinterklaasfeest hebben, met Pieten die passen bij het Nederland van nu.
pi_162586356
quote:
7s.gif Op zondag 29 mei 2016 11:33 schreef Copycat het volgende:

[..]

Niet aan mij, maar aan het voortschrijdend inzicht dat de huidige invulling van zwarte piet niet bij de tijdgeest van vandaag en morgen past.

Het is een langere weg, maar ik denk dat we over een jaartje of tien hoofdschuddend naar deze discussie kijken en de kinderen van dan evenveel plezier van het Sinterklaasfeest hebben, met Pieten die passen bij het Nederland van nu.
dus jij bent ook voor afschaffing van de islam, gewoon totaal verbod in nederland/europa?
  zondag 29 mei 2016 @ 11:34:46 #145
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162586370
Mijn God, want een absurde gevolgtrekkingen :') .
Veel plezier ermee.
pi_162586388
quote:
7s.gif Op zondag 29 mei 2016 11:33 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat 'inzicht' is anders een eis van een enorme minderheid. Wat is de reden dat we hen wel gelijk geven en ik noem maar wat, de mensen die menen dat het kwakoe festival prima door witte Nederlanders mogen worden bestuurd niet ?
pi_162586425
quote:
10s.gif Op zondag 29 mei 2016 11:34 schreef Copycat het volgende:
Mijn God, want een absurde gevolgtrekkingen :') .
Veel plezier ermee.
Oh, dus als een meerderheid de islam achterlijk vindt en hopen dat daar ook eens nieuwe inzichten naar voren komen druip je af?
pi_162586441
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 11:20 schreef flibber het volgende:
'Eeuwenoud', net anderhalve eeuw, maar soit.
pi_162586479
quote:
10s.gif Op zondag 29 mei 2016 11:37 schreef hoink581 het volgende:

[..]

'Eeuwenoud', net anderhalve eeuw, maar soit.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sinterklaas

en de germaanse herkomst gaat nog verder als om zwarte piet gaat.
dus u zei?
pi_162586531
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 11:38 schreef flibber het volgende:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sinterklaas

en de germaanse herkomst gaat nog verder als om zwarte piet gaat.
dus u zei?
Zwarte Piet als zodanig is pas een toevoeging van halverwege de 19e eeuw en de Germaanse oorsprong die steeds wanhopig wordt aangegrepen heeft geen enkele directe link meer met de huidige uitgangsvorm waarvoor op de bres gesprongen wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')