Waar moet ik dan naartoe van jou?quote:Op zondag 29 mei 2016 11:10 schreef flibber het volgende:
dan moet je als samenleving en overheid eens zeggen: onze tradities, onze cultuur en als het je niet bevalt rot je maar op hier.
ik snap het ook niet.quote:Op zondag 29 mei 2016 11:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Gewoon mensen bedreigen die niet hetzelfde beeld delen als die van jezelf
Lul niet zo dom.quote:Op zondag 29 mei 2016 11:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dit soort folklore hoort niet de evolueren. Omdat cultureel-marxisten die evolutie er wel doorheen drukken - met vele traditie - is er al vrijwel geen Nederlandse folklore meer over.
Dat was cynisme. Maar dan wel op een ludieke manier zonder te beledigen, uit te schelden of te bedreigenquote:Op zondag 29 mei 2016 11:14 schreef flibber het volgende:
[..]
ik snap het ook niet.
die niemoller komt toch op voor die kwal?
Joost Niemöller heeft onderzoek gedaan naar Hans Janmaat en daar een boek over geschreven. Wellicht speelt van Muiswinkel hier op in. Maar ik vrees dat dit gewoon platvloers dreigen is. Gelukkig is de tijd voorbij dat je helemaal niets mocht zeggen. Wat Janmaat is overkomen is verschrikkelijk en die man verdient postuum excuus. Maar de kans is minimaal dat dit ooit met mensen als Wilders gebeurt.quote:Op zondag 29 mei 2016 11:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Gewoon mensen bedreigen die niet hetzelfde beeld delen als die van jezelf
naar het land dat aansluit bij je wensen.quote:
Dus ik moet mijn vaderland verlaten? Omdat ik vind dat Zwarte Piet een make-over kan gebruiken. Oké.quote:Op zondag 29 mei 2016 11:17 schreef flibber het volgende:
naar het land dat aansluit bij je wensen.
Ik heb ook een schurfthekel aan sinterklaas (uberhaupt aan verklede/gesminkte mensen) die grappig doen.
pepernoten, speculaas en chocolade vind ik ranzig.
Als de intocht er is dan kom ik er niet in de buurt.
Maar voor miljoenen is het een leuke traditie en wellicht als ik kinderen heb dat ik het ook ga waarderen. Maar als zoveel mensen er lol aan hebben blijf ik wel een paar uur weg uit het dorpscentrum
wat let je om zelf een zwartepiet in te huren met een kleur naar wens?quote:Op zondag 29 mei 2016 11:18 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dus ik moet mijn vaderland verlaten? Omdat ik vind dat Zwarte Piet een make-over kan gebruiken. Oké.
Nee dat niet. Maar er zijn zoveel dingen die niet leuk zijn (zoals wasmiddelenreclames) en die worden ook niet verboden. Als je Zwarte Piet niet leuk vindt, ga je er gewoon niet heen.quote:Op zondag 29 mei 2016 11:18 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dus ik moet mijn vaderland verlaten? Omdat ik vind dat Zwarte Piet een make-over kan gebruiken. Oké.
'Niet leuk' is wel een beetje een simplistische voorstelling van zaken.quote:Op zondag 29 mei 2016 11:20 schreef flibber het volgende:
wat let je om zelf een zwartepiet in te huren met een kleur naar wens?
Maar waarom eis jij dat een eeuwenoude traditie moet worden aangepast omdat jij het "niet leuk" vind?
"Niet leuk". Meer dan dat is het niet. Zoals er zoveel dingen in het dagelijks leven zijn die niet leuk zijn.quote:Op zondag 29 mei 2016 11:22 schreef Copycat het volgende:
[..]
'Niet leuk' is wel een beetje een simplistische voorstelling van zaken.
Maar eerst moet ik mijn land verlaten omdat mijn mening niet de jouwe is, maar nu mag ik toch een piet naar kleur inhuren. Je wordt toleranter.
dus jij "vind iets" en de rest (de meerderheid) moet zich aanpassen.quote:Op zondag 29 mei 2016 11:22 schreef Copycat het volgende:
[..]
Maar eerst moet ik mijn land verlaten omdat mijn mening niet de jouwe is, maar nu mag ik toch een piet naar kleur inhuren. Je wordt toleranter.
Jouw mening telt zwaarder dan anderen begrijp ik hieruit?quote:Op zondag 29 mei 2016 11:22 schreef Copycat het volgende:
[..]
waarom moet men zich aanpassen aan jou?quote:Op zondag 29 mei 2016 11:30 schreef Copycat het volgende:
Ik zeg jou niet dat je met je mening maar uit je vaderland moet oprotten.
Wat mij betreft telt de mening van autochtone Nederlanders, die slechts één land hebben, heel veel zwaarder dan alle gekleurde import.quote:Op zondag 29 mei 2016 11:30 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Jouw mening telt zwaarder dan anderen begrijp ik hieruit?
Niet aan mij, maar aan het voortschrijdend inzicht dat de huidige invulling van zwarte piet niet bij de tijdgeest van vandaag en morgen past.quote:
dus jij bent ook voor afschaffing van de islam, gewoon totaal verbod in nederland/europa?quote:Op zondag 29 mei 2016 11:33 schreef Copycat het volgende:
[..]
Niet aan mij, maar aan het voortschrijdend inzicht dat de huidige invulling van zwarte piet niet bij de tijdgeest van vandaag en morgen past.
Het is een langere weg, maar ik denk dat we over een jaartje of tien hoofdschuddend naar deze discussie kijken en de kinderen van dan evenveel plezier van het Sinterklaasfeest hebben, met Pieten die passen bij het Nederland van nu.
Dat 'inzicht' is anders een eis van een enorme minderheid. Wat is de reden dat we hen wel gelijk geven en ik noem maar wat, de mensen die menen dat het kwakoe festival prima door witte Nederlanders mogen worden bestuurd niet ?quote:Op zondag 29 mei 2016 11:33 schreef Copycat het volgende:
[..]
Niet aan mij, maar aan het voortschrijdend inzicht dat de huidige invulling van zwarte piet niet bij de tijdgeest van vandaag en morgen past.
Het is een langere weg, maar ik denk dat we over een jaartje of tien hoofdschuddend naar deze discussie kijken en de kinderen van dan evenveel plezier van het Sinterklaasfeest hebben, met Pieten die passen bij het Nederland van nu.
Oh, dus als een meerderheid de islam achterlijk vindt en hopen dat daar ook eens nieuwe inzichten naar voren komen druip je af?quote:Op zondag 29 mei 2016 11:34 schreef Copycat het volgende:
Mijn God, want een absurde gevolgtrekkingen.
Veel plezier ermee.
'Eeuwenoud', net anderhalve eeuw, maar soit.quote:Op zondag 29 mei 2016 11:20 schreef flibber het volgende:
wat let je om zelf een zwartepiet in te huren met een kleur naar wens?
Maar waarom eis jij dat een eeuwenoude traditie moet worden aangepast omdat jij het "niet leuk" vind?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sinterklaasquote:Op zondag 29 mei 2016 11:37 schreef hoink581 het volgende:
[..]
'Eeuwenoud', net anderhalve eeuw, maar soit.
Zwarte Piet als zodanig is pas een toevoeging van halverwege de 19e eeuw en de Germaanse oorsprong die steeds wanhopig wordt aangegrepen heeft geen enkele directe link meer met de huidige uitgangsvorm waarvoor op de bres gesprongen wordt.quote:Op zondag 29 mei 2016 11:38 schreef flibber het volgende:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sinterklaas
en de germaanse herkomst gaat nog verder als om zwarte piet gaat.
dus u zei?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |