abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162588684
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 13:06 schreef Lovechild het volgende:
Misschien heeft hij haar wel gemept en zit de angel in het niet met zijn moeder overweg kunnen (en vice versa) en diens overlijden? Dat ze iets zei als: "Blij dat dat ouwe lijk nu echt dood is"?

Ik kan me in sommige gevallen voorstellen dat je uithaalt als man zijnde hoor. Hoorde ooit een ruzie tussen buren en wat zij allemaal tegen hem zei...man, man, dat ik zelf haast moeite moest doen om niet mn voordeur, daar stonden ze voor, open te rukken en haar een knal te verkopen.
Ze was aan het bellen met een vriendin, waarschijnlijk vermoedde hij dat ze affaire met haar had door de paranoide van de drugs/alcohol. Aan het einde smeekte ze de vriendin om 911 te bellen.

This is messy as fuck.
  † In Memoriam † zondag 29 mei 2016 @ 13:20:46 #102
240917 Mula
pi_162588953
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 12:59 schreef MidnightB00m het volgende:
Daarnaast zet Amber - net als Kesha- haar carriere volledig op het spel door er voor uit te komen en actie te ondernemen.

Zoveel slechter is de carriere van Rihanna er anders niet door geworden hoor. ;) En ja, ik snap dat de invloed van Chris Brown niet te vergelijken is met die van Johnny Depp. Daarnaast: hoeveel carriere heb je nodig met 4 tot 9 miljoen van jezelf en minimaal 15 miljoen die je van je man krijgt?

Ik vind Amber juist geen actie omdernemen. Waarom geen aangifte gedaan? Vooral omdat ze video-opnames zegt te hebben van een eerdere mishandeling. Ik vind het overkomen alsof ze op geld uit is (waarmee ik absoluut niet zeg dat hij niet agressief is geweest!).
  † In Memoriam † zondag 29 mei 2016 @ 13:21:43 #103
43556 miss_dynastie
pi_162588972
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 12:08 schreef Mula het volgende:
Ik kan me ook niet herinneren dat er ooit roddels over geweld en relatieproblemen zijn geweest tijdens zijn tijd met Vanessa. Maar aan de andere kant: sinds hij met Amber is, ziet er wel uit als iemand die geregeld aan de drugs/drank zit. En tijdens Vanessa niet.

Wel apart trouwens dat beide exvrouwen ineens brieven gaan schrijven.
Ja, je zou bijna vermoeden dat ze allebei centen hebben gehad. Zou me van Vanessa heel erg tegenvallen, overigens. Dacht ook dat zij in Frankrijk woonde en niet in LA. Weer wat geleerd :)
  † In Memoriam † zondag 29 mei 2016 @ 13:27:05 #104
240917 Mula
pi_162589101
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 13:09 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Ze was aan het bellen met een vriendin, waarschijnlijk vermoedde hij dat ze affaire met haar had door de paranoide van de drugs/alcohol. Aan het einde smeekte ze de vriendin om 911 te bellen.

This is messy as fuck.
Ze was niet aan het bellen met die vriendin. Hij werd paranoid en toen wou hij dat ze samen die vriendin gingen bellen om 'dingen op te helderen'. Tijdens het gesprek vloog de vlam verder in de pan. Klinkt inderdaad of hij een beetje een probleem met die vriendin had.

Ik vind het allemaal vreemd. Hij heeft haar vorige maand op haar verjaardag mishandeld en daarna hebben ze elkaar een maand niet gezien. Vervolgens komt hij ineens dronken en high bij hun appartement aanzetten, waar zij is met twee vriendinnen. Die zien dat hij niet ok doet, maar gaan vervolgens weg en laten ze alleen. Waarom? Zij troost hem vervolgens met de dood van zijn moeder? Zij roept de hulp van zijn beveiligingsteam in, maar die doen niks, totdat zij zegt dat ze de politie gaat bellen? Ipv de politie te bellen stuurt ze haar buurvrouw een bericht?

Ik weet dat slachtoffers van huiselijk geweld vaak niet te snappen zijn, maar dit hele verhaal klinkt vreemd.
pi_162589646
Vooral het feit dat de politie geen enkel bewijs zag toen ze langskwamen vind ik toch wel in Amber's nadeel spreken.
Kan me ook niet echt voorstellen dat Paradis geld heeft gekregen voor haar verklaring, lijkt me eerder dat ze zo'n verklaring geeft omdat ze wel 2 kinderen met hem heeft en het voor die kinderen natuurlijk ook verschrikkelijk is als er ineens zulke verhalen de ronde doen over je vader.
Het zegt verder natuurlijk niet zoveel over de relatie tussen Johnny en Amber, volgens mij is dat vele zuipen en drugsgebruik wel iets van de laatste jaren, dat lijkt me niet echt te vergelijken met iemand in nuchtere staat.
Maar als Amber videobewijs heeft neem ik toch aan dat ze dat meteen bij de politie in heeft geleverd? Daar lees ik echter nog nergens wat over, alleen "dat het er zou zijn".
Puur afgaande op de op dit moment bekend zijnde verhalen geef ik Johnny dan toch het voordeel van de twijfel
  roze zondag 29 mei 2016 @ 15:09:16 #106
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_162592455
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 16:27 schreef Mula het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)ear-Johnny-Depp.html

Een verslag van wat er volgens Amber die avond is gebeurd.
Shit.
Your beauty never ever scared me.
pi_162594888
quote:
2s.gif Op zondag 29 mei 2016 15:09 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Shit.
die foto's van gebroken glas etc. maken het verhaal mijns inziens alleen nog maar moeilijker te geloven, aangezien de politie zei dat er geen enkel bewijs werd aangetroffen. Het lijkt me toch sterk dat ze eerst foto's gemaakt heeft, toen de rotzooi heeft opgeruimd en daarna de politie heeft gebeld. Nu kun je natuurlijk zeggen dat Johnny de politie om heeft gekocht, maar dat lijkt me dan toch weer wat vergezocht.
Het blijft dus even afwachten of die vermeende video opnames echt bestaan.
  † In Memoriam † zondag 29 mei 2016 @ 17:10:51 #108
240917 Mula
pi_162595982
Misschien dat niet alle fotos gelekt zijn, maar als je het verhaal hoort, lijkt een gebroken fotolijstje met wat glas op de vloer niet helemaal passen.
pi_162596098
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 17:10 schreef Mula het volgende:
Misschien dat niet alle fotos gelekt zijn, maar als je het verhaal hoort, lijkt een gebroken fotolijstje met wat glas op de vloer niet helemaal passen.
vraag blijft waarom de politie blijkbaar geen enkel bewijs aantrof wat haar verhaal ondersteunt.
  † In Memoriam † zondag 29 mei 2016 @ 17:59:40 #110
240917 Mula
pi_162597171
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 17:16 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

vraag blijft waarom de politie blijkbaar geen enkel bewijs aantrof wat haar verhaal ondersteunt.
Wie zegt dat die fotos op die dag gemaakt zijn? Het zijn toch geen officiele politiefoto's (toch?)
pi_162597323
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 17:59 schreef Mula het volgende:

[..]

Wie zegt dat die fotos op die dag gemaakt zijn? Het zijn toch geen officiele politiefoto's (toch?)
nee, het zijn foto's van Amber, maar het verhaal is van die dag, dus als het er zo aan toe ging zoals zij verteld had dat toch zichtbaar moeten zijn toen de politie kwam? De foto's werden gebruikt bij haar aanvraag voor een straatverbod
  zondag 29 mei 2016 @ 18:16:12 #112
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162597589
Uit: SHO / 'Johnny Depp en Amber Heard gaan scheiden'

quote:
We obtained this pic ... showing Amber with a bruise around her eye, which she says Depp inflicted Saturday night. Heard claims the pic was taken shortly after she was allegedly struck.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_162597906
quote:
7s.gif Op zondag 29 mei 2016 11:40 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat incident is dik twintig jaar geleden, dat vind ik zo weinig zeggen over nu.
Het zegt wel hoe hij is als hij high en dronken is. Wellicht dronk hij minder en gebruikte hij minder in zijn tijd met Vanessa.
  zondag 29 mei 2016 @ 18:32:45 #114
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_162598074
Dus, exen herkennen het beeld niet en hij was tijdens opnames ook altijd nuchter. Alleen bij haar zette hij het op een zuipen en drugs. Dan kan je jezelf ook dingen afvragen natuurlijk. 8-).
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  † In Memoriam † zondag 29 mei 2016 @ 18:37:32 #115
240917 Mula
pi_162598211
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 18:05 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

nee, het zijn foto's van Amber, maar het verhaal is van die dag, dus als het er zo aan toe ging zoals zij verteld had dat toch zichtbaar moeten zijn toen de politie kwam? De foto's werden gebruikt bij haar aanvraag voor een straatverbod
Als de politie weggaat, kan je zelf ook even een fotolijstje van de muur rossen hoor. Dat kan zelfs een dag later nog. Als het foto's van een week geleden zijn, komt niemand daar achter... Het zijn fotos van Amber, zij zegt dat ze van die dag zijn.
pi_162599047
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 18:37 schreef Mula het volgende:

[..]

Als de politie weggaat, kan je zelf ook even een fotolijstje van de muur rossen hoor. Dat kan zelfs een dag later nog. Als het foto's van een week geleden zijn, komt niemand daar achter... Het zijn fotos van Amber, zij zegt dat ze van die dag zijn.
Ja, ik bedoelde dan ook te zeggen dat ik die foto's nogal ongeloofwaardig vind, ze zegt zelf dat ze van die dag zijn, de politie zegt dat er geen enkel bewijs was, dat is op zijn minst opmerkelijk en maakt het hele verhaal mijns inziens nogal twijfelachtig
pi_162599776
Als ie de hele tijd al geweldadig was, dan is t een stomme trut dat ze er überhaupt mee getrouwd is, dan is dat toch run while you still can?

En als ie nu opeens geweldadig is geworden, dan snap ik het ook niet. Dan zou er opeens een verslavingsprobleem moeten zijn lijkt me...of ze is het type vrouw dat het bloed onder een man z'n nagels vandaan treitert.

Ik weet het gewoon niet. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Voor t zelfde geld heeft ie die telefoon tegen die foto aan gekeild, is dat ding vervolgens afgeketst en tegen haar gezicht aan geknald, wat natuurlijk wel heel goed uitkomt...hoe dan ook..raar verhaal.
pi_162599880
Zoals gewoonlijk zie je genoeg mensen oordelen op social media over de situatie alsof ze er zelf allemaal bij zijn geweest. Ik vind het vooral erg als Amber voor leugenaar wordt uitgemaakt, sommigen verdedigen johnny kosten wat het kost. Jammer hoor.
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_162600124
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 19:44 schreef ntm het volgende:
Zoals gewoonlijk zie je genoeg mensen oordelen op social media over de situatie alsof ze er zelf allemaal bij zijn geweest. Ik vind het vooral erg als Amber voor leugenaar wordt uitgemaakt, sommigen verdedigen johnny kosten wat het kost. Jammer hoor.
Tja, en zo zijn er ook mensen die Johnny meteen voor van alles en nog wat uitmaken, dat is net zo jammer.
pi_162600279
quote:
Nou, het is natuurlijk niet onmogelijk, maar het is wel vreemd dat een dergelijk verhaal voor t eerst naar buiten komt.

Amber komt in elk geval op mij niet heel sympathiek over, dat rechtvaardigt uiteraard geen mishandeling, maar wie zegt dat het überhaupt mishandeling is en niet gewoon een stomme samenloop van omstandigheden die haar wel goed uitkomt?

En laten we eerlijk zijn: er zijn genoeg voorbeelden waarbij de vrouw keihard loog en de man altijd aan het kortste eind trekt omdat hij gewoon by default niet geloofd wordt. Een man kan zich in een dergelijke situatie bijna niet verdedigen omdat er van uitgegaan wordt dat hij vast wel schuldig is. En is dat dan minder erg?
  maandag 30 mei 2016 @ 02:18:13 #121
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_162611429
quote:
Zoals gewoonlijk zie je genoeg mensen oordelen op social media over de situatie alsof ze er zelf allemaal bij zijn geweest.
Gelukkig oordelen we in SHO nooit. _O_
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 30 mei 2016 @ 09:25:30 #122
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162613009
  maandag 30 mei 2016 @ 10:56:34 #124
207727 Smallish
Kleintje!
  maandag 30 mei 2016 @ 11:01:51 #125
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162614384
Ik vond Doug altijd wel erg goed in Charlie Brooker's Weekly Wipe:

Voor wie hem niet kent.
  maandag 30 mei 2016 @ 11:05:37 #126
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_162614444
quote:
de vuile was hangt uit ...de waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
pi_162615840
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2016 09:37 schreef sacha het volgende:

[..]

yeah! *O*
:D. Dus nu denkt iedereen dat zij liegt en hij onschuldig is? Door dat artikel van een vriend van hem?
  roze maandag 30 mei 2016 @ 12:12:12 #128
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_162615998
Neig meer richting team Johnny.
pi_162616024
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:06 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

:D. Dus nu denkt iedereen dat zij liegt en hij onschuldig is? Door dat artikel van een vriend van hem?
nee, dat niet, maar goed, onschuldig tot schuld bewezen is lijkt me ook hier wel te gelden
  maandag 30 mei 2016 @ 12:14:11 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162616048
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:06 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Niet alleen op grond daarvan natuurlijk, ook op basis van de verklaring van de politie dat ze geen sporen van geweld aangetroffen hadden toen ze daar aankwamen, en als zij werkelijk een plek op haar gezicht had gehad dan had de politie er sowieso een zaak van gemaakt, ook als zij geen aangifte wilde doen.
Maar ze troffen en geen sporen aan, en ze wilde geen aangifte doen.

En dan idd dit verhaal er nog een keer bij.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  roze maandag 30 mei 2016 @ 12:15:36 #131
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_162616078
Het is natuurlijk wel een feit dat Johnny heel wat meer geld heeft dan Amber. Misschien probeert ze er gewoon alles aan te doen om daar wat van te pakken.
pi_162616154
Maar hoe verklaren jullie de plekken op haar gezicht? De meerdere getuigen (2 volgens mij) die verklaren dat ze een tierende Johnny hoorden? En al die kapot geslagen dingen?
  maandag 30 mei 2016 @ 12:20:24 #133
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_162616185
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:19 schreef Wimperkruller het volgende:
Maar hoe verklaren jullie de plekken op haar gezicht? De meerdere getuigen (2 volgens mij) die verklaren dat ze een tierende Johnny hoorden? En al die kapot geslagen dingen?
Misschien keek Johnny wel gewoon één van z'n Pirates films.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  maandag 30 mei 2016 @ 12:23:48 #134
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162616265
quote:
Dat je iemand hoort tieren betekent natuurlijk niet dat het halve huis afgebroken wordt.
Dat op basis van dat tieren de politie gebeld wordt is prima, dat de politie dan vervolgens niets aantreft dat wijst op een ravage is natuurlijk op z'n minst bijzonder te noemen.
Dat mevrouw dan geen aangifte wil doen ook, zeker als ze daarna ineens gaat claimen dat ze op dat moment mishandeld was.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_162616268
quote:
Maar al die kapot geslagen dingen waren er blijkbaar niet toen de politie kwam. Zo moeilijk is het natuurlijk niet om zelf even een wijnfles te laten vallen en een fotolijst kapot te gooien. En die "getuigen" waren toch gewoon goede vrienden van Amber? Bovendien zit er nog een aardig verschil tussen schreeuwen tegen iemand tijdens een ruzie, of iemand mishandelen.
En zelf had ze blijkbaar ook geen verwondingen toen de politie kwam, als je echt wat wilt kun je natuurlijk zelf ook best zo'n plek veroorzaken.
  maandag 30 mei 2016 @ 12:26:54 #136
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162616336
De meest recente foto's van haar waar ze met enorm veel plezier op straat loopt, na een bezoek aan haar advocaat, deden mijn wenkbrauwen ook fronzen.
pi_162616493
quote:
7s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:26 schreef Copycat het volgende:
De meest recente foto's van haar waar ze met enorm veel plezier op straat loopt, na een bezoek aan haar advocaat, deden mijn wenkbrauwen ook fronzen.
Waar zijn die foto's te zien? Kan niks vinden :o
pi_162616569
Ooh gezien. Goed nieuws gehad dus.
  maandag 30 mei 2016 @ 12:38:39 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162616583
Al even afgezien van het feit dat ik denk dat je huwelijk redelijk op de klippen aan het lopen is als je elkaar al een maand niet ziet terwijl je 15 maanden getrouwd bent.
Het is niet alsof een van beiden op een booreiland werkt ofzo.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_162616701
Ik vind het ook een beetje raar dat ze gewoon in dat huis bleef als ze, zoals ze zelf blijkbaar gezegd heeft "feared for her life". Dan ga je daar toch niet zitten afwachten tot ie weer terug is? Ik bedoel, bij de "normale" mens kan ik me nog enigszins voorstellen dat je nergens anders heen kunt wegens geen geld of zo, of dat je gewoon de kans niet hebt om weg te komen, maar dat zal bij Amber niet echt aan de orde zijn.
pi_162618041
Het zal wel zo'n geschift wijf zijn.
  † In Memoriam † maandag 30 mei 2016 @ 14:08:12 #142
368283 ato
pi_162618769
Ik zag hem laatst op you tube, bij Jimmy Kimmel.
Deze tv host had een verrassing voor Pink, zij had altijd al een crush op Johnny Depp.
Dus organiseerde hij een toevallige ontmoeting in zijn show.

Ik moet wel zeggen dat hij wat wazig over komt.
Toch geloof ik eerder Johnny dan die Amber..
Life can be a bitch, so like it..
  maandag 30 mei 2016 @ 15:01:44 #143
37769 erodome
Zweefteef
pi_162620051
quote:
7s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:26 schreef Copycat het volgende:
Dit vind ik lastig. Aan de ene kant denk ik tja, dat is raar, maar aan de andere kant heb ik iemand gekend die met huiselijk geweld te maken had en dat was een voor de buitenwereld erg vrolijke meid. Waarvan ik dus achteraf te weten kwam dat een heel aantal keer dat ze die vrolijke stuiterbal was ze de vorige dag te pakken was genomen.

Had dat nooit verwacht tot ik de blauwe plekken op haar lijf zag. Voor haar was het een soort van overlevingsmechanisme, schud het af en ga door, vooral niet toegeven aan de geestelijke pijn want dan zou ze helemaal in elkaar donderen.
Achteraf vielen er wel wat zaken op hun plaats, maar dat alleen omdat je in gaat vullen met wat je weet, op die momenten is het echt helemaal niemand in haar kring opgevallen.

Dus geen idee wie in dit verhaal gelijk heeft, alle kanten zijn mogelijk.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_162622772
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 15:01 schreef erodome het volgende:

[..]

Dit vind ik lastig. Aan de ene kant denk ik tja, dat is raar, maar aan de andere kant heb ik iemand gekend die met huiselijk geweld te maken had en dat was een voor de buitenwereld erg vrolijke meid. Waarvan ik dus achteraf te weten kwam dat een heel aantal keer dat ze die vrolijke stuiterbal was ze de vorige dag te pakken was genomen.

Had dat nooit verwacht tot ik de blauwe plekken op haar lijf zag. Voor haar was het een soort van overlevingsmechanisme, schud het af en ga door, vooral niet toegeven aan de geestelijke pijn want dan zou ze helemaal in elkaar donderen.
Achteraf vielen er wel wat zaken op hun plaats, maar dat alleen omdat je in gaat vullen met wat je weet, op die momenten is het echt helemaal niemand in haar kring opgevallen.

Dus geen idee wie in dit verhaal gelijk heeft, alle kanten zijn mogelijk.
Daar zeg je een waar woord. Structurele mishandelaars weten wel hoe ze moeten meppen zonder dat dat voor de buitenwereld zichtbaar is.

Dat ie kwaad gereageerd heeft op iets: geloof ik onmiddellijk. Non stop mishandeling geloof ik niet.

Als die blauwe plekken al door zij handeling komen, dan gok ik op een toevallige samenloop van omstandigheden die haar wel goed uitkomen. Maar gezien de vrij lange verticale streep zou gewoon stompzinnig tegen de deur op lopen, al dan niet met opzet, me ook niet verbazen. Mensen gaan ver voor geld.
  roze maandag 30 mei 2016 @ 17:06:53 #145
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_162622816
Ben wel benieuwd hoe dit gaat aflopen en of Johnny nog iets gaat zeggen.
pi_162622843
Als hij het gaat bekennen, geloven jullie het dan wel?
pi_162622856
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2016 17:06 schreef Amarantha het volgende:
Ben wel benieuwd hoe dit gaat aflopen en of Johnny nog iets gaat zeggen.
Ik ook.
Raar verhaal maar hoeft niet perse onwaar te zijn.
pi_162622983
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 17:08 schreef Wimperkruller het volgende:
Als zij bekent dat ze heeft gelogen, geloof je het dan wel?

Iemand is pas schuldig als iets wettig en overtuigend is bewezen. Dat de politie niets vond en zij geen aangifte wilde doen geeft te denken.
pi_162623049
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 17:08 schreef Wimperkruller het volgende:
Heb je die video laatst gezien toen ze excuses boden aan australie? Dat wijf is geschift.
pi_162623210
Het is allerminst een sluitend bewijs, maar die boodschappen van zijn ex-vrouwen vind ik opvallend. Ze moeten wel erg zeker zijn van hun zaak, willen ze het risico nemen om voor iemand op te komen voordat er enig onderzoek of wat dan ook is geweest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')